abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 december 2010 @ 14:06:48 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_90457885
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:04 schreef Boldface het volgende:

[..]

Eens met wat je schrijft. En dan is het ook nog zo dat bepaalde landen niet eens voldoen aan de regels om EU-lid te mogen zijn.
En wat als landen NA toetreding NIET MEER (willen) voldoen aan de regels.
Is daar aan gedacht :?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_90457966
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:06 schreef michaelmoore het volgende:
Nee, evenmin.
  zondag 26 december 2010 @ 14:17:08 #103
322645 Voorschrift
See if I care
pi_90458184
Ondemocratische, opgedrongen unie waar niemand wat mee heeft, Nigel Farage heeft zoals gewoonlijk gewoon weer eens gelijk. De EU was leuk in de vorm waarin we met z'n allen Economisch samenwerkten en wat wouden doen aan handelsbarrieres, nu je als individuele staten niks meer kan en mag zeggen onder last van Barosso is het een fiasco van jewelste.

Laat het maar klappen die onzin, en dan een economische unie starten met landen die wel van wanten weten, en niet die achterlijk achtergebleven Euroslurpers in het Oosten en Zuiden.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 26 december 2010 @ 14:22:13 #104
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90458323
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, het is jou puur te doen om het immigratie-vraagstuk. Daarin heb je wellicht gelijk. Echter, ik beschouw dat niet als een privacy-issue en heb bovendien weinig problemen met immigratie. Ik vind de maatregelen die onze eigen regering voorstelt vele malen irritanter. Zoals bijvoorbeeld preventief fouilleren en meer cameratoezicht,
Preventief fouileren is eventjes irritant maar dat zijn zoveel dingen en ik zie hoe camera,s je privacy schenden als je over straat loopt.
  zondag 26 december 2010 @ 15:25:45 #105
323876 michaelmoore
pi_90460036
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 14:22 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Preventief fouileren is eventjes irritant maar dat zijn zoveel dingen en ik zie hoe camera,s je privacy schenden als je over straat loopt.
Ach het verlies van privacy is geen issue, dat hoort bij de tijdgeest

Maar het Euro gebied gaat exploderen dat is het erge
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 26 december 2010 @ 15:46:41 #106
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90460616
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ach het verlies van privacy is geen issue, dat hoort bij de tijdgeest

Maar het Euro gebied gaat exploderen dat is het erge
Dat is helemaal niet erg voor de EU-fanaten want dan moeten we nog meer macht aan de EU afstaan om de boel bij elkaar te houden.
  zondag 26 december 2010 @ 16:28:04 #107
322645 Voorschrift
See if I care
pi_90461801
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:46 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet erg voor de EU-fanaten want dan moeten we nog meer macht aan de EU afstaan om de boel bij elkaar te houden.
Heerlijk zo'n vicieuze cirkel inderdaad.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 26 december 2010 @ 16:30:27 #108
323876 michaelmoore
pi_90461835
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 15:46 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Er is geen macht opgewassen tegen de gezamenlijke kracht van hedgefondsen die het collectief gelijk aan hun kant menen.
De EU en Euro zal exploderen
pi_90474023
Ik snap het einde van het filmpje van TS niet.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  maandag 27 december 2010 @ 01:37:48 #110
323876 michaelmoore
pi_90480973
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 22:54 schreef Reuzelbek het volgende:
Ik snap het einde van het filmpje van TS niet.
Dat is een verwijzing naar de USSR, waar de bevolking ook geen enkele inspraak had en ook de partijleden en president werden aangewezen en niet democratisch gekozen zoals voorheen gebruikelijk in Europa

Deze is ook geweldig, de Europese Mw. Vogelaar, Baroness Ashton, niet gekozen uiteraard, verdiend meer dan Mw. Clinton of Angela Merkel en heeft haar eigen EU privejet
http://www.youtube.com/europarl#p/u/18/wB4o2lrr1A8

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 27-12-2010 02:05:05 ]
pi_90484164
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 16:30 schreef michaelmoore het volgende:
De EU en Euro zal exploderen
In je dromen _O-
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90486634
quote:
Op zondag 26 december 2010 14:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja, voor zover ik weet kan uiteindelijk als ultieme sanctie het stemrecht van een land in de EU (tijdelijk) worden ingetrokken, waarmee het land dan in feite (tijdelijk) uit de EU ligt.

Zo wordt er bijvoorbeeld hier en daar geopperd dat er sancties tegen Hongarije moeten worden ingesteld als het echt te gek wordt met die nieuwe mediawet van ze.
  maandag 27 december 2010 @ 11:19:11 #113
323876 michaelmoore
pi_90486859
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja, voor zover ik weet kan uiteindelijk als ultieme sanctie het stemrecht van een land in de EU (tijdelijk) worden ingetrokken, waarmee het land dan in feite (tijdelijk) uit de EU ligt.
Dat was een idee van Duitsland, maar die is niet aangenomen.
http://www.z24.nl/economi(...)n_stemrecht_EU_.html
Er zijn teveel kandidaten die dan het stemrecht verliezen, anders gezegd zou Duitsland als enige het stemrecht overhouden
quote:
Barroso vindt die strafmaatregel te ver gaan. Volgens hem is het Frans-Duitse plan ook niet realistisch. Hij denkt niet dat alle EU-landen zich erachter zullen scharen. Dat zou wel nodig zijn, want om het stemrecht van lidstaten te kunnen opschorten is een wijziging van het EU-verdrag nodig.
Ook landen die wijzigen in een strenge dictatuur kunnen niet uit de EU worden gezet

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 27-12-2010 11:24:16 ]
pi_90486947
quote:
Op maandag 27 december 2010 01:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is een verwijzing naar de USSR, waar de bevolking ook geen enkele inspraak had en ook de partijleden en president werden aangewezen en niet democratisch gekozen zoals voorheen gebruikelijk in Europa
"Ook"? :?

Voor zover ik weet is er gewoon een democratisch gekozen Europees Parlement en is de EC democratisch door dat parlement gesteund.

En op sommige punten kan het best beter, maar ironisch genoeg zijn het juist de nay-sayers die het hardst proberen om hervormingen die de EU democratischer maken (zoals het verdrag van Lissabon) te blokkeren. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2010 11:33:39 ]
pi_90487033
quote:
Op maandag 27 december 2010 11:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat was een idee van Duitsland, maar die is niet aangenomen.
http://www.z24.nl/economi(...)n_stemrecht_EU_.html
Er zijn teveel kandidaten die dan het stemrecht verliezen, anders gezegd zou Duitsland als enige het stemrecht overhouden

[..]

Dat artikel gaat alleen erover of die ene specifieke sanctie in dit ene concrete geval (een ander geval dan ik noemde) wel of niet gepast is. Oftewel, je reageert op mijn post zonder überhaupt in te gaan op wat ik schreef.
pi_90487109
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:21 schreef Igen het volgende:
"Ook"? :?

Voor zover ik weet is er gewoon een democratisch gekozen Europees Parlement en is de EC docratisch door dat parlement gesteund.

En op sommige punten kan het best beter, maar ironisch genoeg zijn het juist de nay-sayers die het hardst proberen om hervormingen die de EU democratischer maken (zoals het verdrag van Lissabon) te blokkeren. :')
Meer dan 60% van de Nederlanders heeft NEE gestemd over het EU referendum.
Ook in Frankrijk was de bevolking tegen, maar de Europarlementariers trokken zich hier niets van aan.
Farage in het Europarlement: "Who de hell you think you are?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_90487196
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:27 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ook in Frankrijk was de bevolking tegen, maar de Europarlementariers trokken zich hier niets van aan.
Heb je het idee dat het je argument helpt wanneer je nee in hoofdletters typt?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90487331
quote:

[..]

Dat referendum had dan ook nooit gehouden mogen worden.
  maandag 27 december 2010 @ 11:34:51 #119
323876 michaelmoore
pi_90487372
quote:

Een stel mensen die beslissingen nemen voor 300 miljoen mensen, tegen de zin van die mensen, net als in de USSR vroeger
pi_90487425
quote:
Op maandag 27 december 2010 11:27 schreef Oud_student het volgende:

[..]

En wat wil je daar nou mee zeggen? Dat de Europese volksvertegenwoordigers niet naar hun eigen mandaat mogen kijken, niet hun eigen achterban mogen vertegenwoordigen, maar blind achter een deel van de bevolking van een of ander kikkerlandje moeten aanhollen ofzo? Dat zou pas dictatuur zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2010 11:37:42 ]
pi_90487452
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Een stel mensen die beslissingen nemen voor 300 miljoen mensen, tegen de zin van die mensen, net als in de USSR vroeger
Onze regering neemt ook beslissingen waar ik het niet mee eens ben. So what de fuck dan nog?
  maandag 27 december 2010 @ 11:39:47 #122
323876 michaelmoore
pi_90487542
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze regering neemt ook beslissingen waar ik het niet mee eens ben. So what de fuck dan nog?
Onze kabinet vertegenwoordigd en heeft de instemming van de meerderheid van het volk , krap maar toch.

De referenda die gehouden zijn tonen aan dat men de EU niet wil, niet NU en NIET morgen
pi_90487557
quote:
5s.gif Op maandag 27 december 2010 11:29 schreef du_ke het volgende:
Heb je het idee dat het je argument helpt wanneer je nee in hoofdletters typt?
Heb jij het idee dat je met deze opmerking uberhaupt iets (be)argumenteerd ?
[Bepaalde (meestal linkse) users gaan altijd over stijl, taalfouten of spelling zeuren als hun argumenten op zijn.]
Exaudi orationem meam
pi_90487630
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
Dat referendum had dan ook nooit gehouden mogen worden.
Are you serious ?
Exaudi orationem meam
pi_90487635
quote:
Op maandag 27 december 2010 11:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Onze kabinet vertegenwoordigd en heeft de instemming van de meerderheid van het volk , krap maar toch.

De referenda die gehouden zijn tonen aan dat men de EU niet wil,
Nee, want lang niet alle landen hielden een referendum en niet in alle referenda stemde men tegen. En bovendien gingen de referenda helemaal niet over de vraag of men wel of geen EU wil.
quote:
niet NU en NIET morgen
Nee, de Ierse referenda hebben juist laten zien dat de mening van het volk zo veranderlijk als een windvaan is.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2010 11:44:35 ]
pi_90487677
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De referenda die gehouden zijn tonen aan dat men de EU niet wil, niet NU en NIET morgen
Het EP wordt ook gewoon gekozen door het Europese volk. Toegegeven, de EU mag wellicht een tikkeltje anders worden ingericht, maar dat is een kwestie van doorpakken.
pi_90487695
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:42 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Are you serious ?
Bloedserieus. Een referendum is het meest idiote middel in een democratie. Je laat mensen hun stem uitbrengen op iets waar zij geen grijntje verstand van hebben.
  maandag 27 december 2010 @ 11:46:08 #128
323876 michaelmoore
pi_90487707
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:43 schreef Igen het volgende:

[..]

En bovendien gingen de referenda helemaal niet over de vraag of men wel of geen EU wil.
[..]
Nou dat werd niet gevraagd , maar hebben de mensen wel afwijzend gestemd
  maandag 27 december 2010 @ 11:46:46 #129
323876 michaelmoore
pi_90487723
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bloedserieus. Een referendum is het meest idiote middel in een democratie. Je laat mensen hun stem uitbrengen op iets waar zij geen grijntje verstand van hebben.
geen greintje verstand ??
http://www.encyclo.nl/begrip/greintje
pi_90487788
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

geen greintje verstand ??
http://www.encyclo.nl/begrip/greintje
Geen reet verstand vind ik ook best.
  maandag 27 december 2010 @ 11:49:21 #131
323876 michaelmoore
pi_90487814
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen reet verstand vind ik ook best.
Ja, dat zijn woorden die beter bij je passen en je wel juist kunt toepassen
pi_90487837
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:40 schreef Oud_student het volgende:

[..]

[Bepaalde (meestal linkse) users gaan altijd over stijl, taalfouten of spelling zeuren als hun argumenten op zijn.]
Oh het argument is vrij eenvoudig. De Staten Generaal heeft ingestemd met de benodigde wetswijzigingen en dat is hier de volksvertegenwoordiging in ons systeem van een representatieve democratie. De Tweede Kamer is sinds dat referendum 2 keer gekozen en in alle gevallen behielden de partijen die wel een hele stevige toegevoegde waarde in de EU zien een zeer ruime meerderheid van de zetels.
Dat is het orgaan wat moet stemmen over dergelijke onderwerpen. Niet het volk waarvoor het te ingewikkeld is en die er dan maar een stem tegen de Euro van maakt...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90487941
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja, dat zijn woorden die beter bij je passen en je wel juist kunt toepassen
Sorry, maar niet bepaald onder de indruk zijn van jou. Het enige wat jij doet is persoonlijke aanvallen lanceren op mensen die jouw mening niet delen. Probeer het eens met argumenten.

Ik ben gewoon een Eurofiel en ik zie de EU dan ook niet verdwijnen. Sterker, ik zie haar macht de komende decennia alleen maar toenemen. Lidstaten zullen veel van hun taken afstaan aan Brussel en binnen pakweg vijftig jaar zal er sprake zijn van de Verenigde Staten van Europa. Verheug me er nu al op.
pi_90488478
quote:
Op maandag 27 december 2010 11:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou dat werd niet gevraagd , maar hebben de mensen wel afwijzend gestemd
Dat was (bijna) precies mijn punt. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2010 12:11:39 ]
  maandag 27 december 2010 @ 12:44:55 #135
323876 michaelmoore
pi_90489651
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ik ben gewoon een Eurofiel en ik zie de EU dan ook niet verdwijnen. Sterker, ik zie haar macht de komende decennia alleen maar toenemen. Lidstaten zullen veel van hun taken afstaan aan Brussel en binnen pakweg vijftig jaar zal er sprake zijn van de Verenigde Staten van Europa. Verheug me er nu al op.
Ik ben een realist en zie bij de komende verkiezingen binnen de EU meer anti-EU partijen naar voren komen, zoals de EFD , zeker in Duitsland, en een verdere machtstoename van de EU als onmogelijk.

En als ik merk dat mensen met een matig vocabulaire kennis, voor een totale macht van het Politburo in Brussel zijn, dan wordt ik bang dat mensen zoals ik spoedig verbannen worden naar Siberië -O-

Jouw antwoord zal wel zijn dat de verkiezingen en EU referenda maar verboden moeten worden

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 27-12-2010 12:50:07 ]
pi_90490379
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 12:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik ben een realist en zie bij de komende verkiezingen binnen de EU meer anti-EU partijen naar voren komen, zoals de EFD , zeker in Duitsland, en een verdere machtstoename van de EU als onmogelijk.

En als ik merk dat mensen met een matig vocabulaire kennis, voor een totale macht van het Politburo in Brussel zijn, dan wordt ik bang dat mensen zoals ik spoedig verbannen worden naar Siberië -O-

Jouw antwoord zal wel zijn dat de verkiezingen en EU referenda maar verboden moeten worden
Nee, mijn antwoord is dat er in de meeste landen geen parlementaire meerderheid is te vinden die het afschaffen van de EU bepleit. In Nederland zijn de SP en de PVV bijvoorbeeld de enige partijen die zich tegen de EU keren. Dat is bij lange na niet voldoende voor een parlementaire meerderheid.
pi_90490543
quote:
Democratisch gekozen volksvertegenwoordigers?

Misschien moet je trouwens ook eens hier kijken:
http://www.loi.nl/talen/engels/
pi_90490570
quote:
In Nederland zijn de SP en de PVV bijvoorbeeld de enige partijen die zich tegen de EU keren.
Domlinks en domrechts dus. Dat zegt eigenlijk al genoeg.
pi_90490636
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:11 schreef RQPS het volgende:

[..]

My point exactly.
  maandag 27 december 2010 @ 13:14:11 #140
323876 michaelmoore
pi_90490671
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, mijn antwoord is dat er in de meeste landen geen parlementaire meerderheid is te vinden die het afschaffen van de EU bepleit. In Nederland zijn de SP en de PVV bijvoorbeeld de enige partijen die zich tegen de EU keren. Dat is bij lange na niet voldoende voor een parlementaire meerderheid.
we hebben het over 2011 en 2012
pi_90490751
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

we hebben het over 2011 en 2012
Zaterdag begint 2011.
  maandag 27 december 2010 @ 13:22:33 #142
323876 michaelmoore
pi_90490995
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:11 schreef RQPS het volgende:

[..]

Ook binnen de VVD gaan er stemmen op om zich fors af te zetten tegen de macht van het bureaucratisch en spilzieke EU bolwerk in Brussel en Straatsburg
http://www.efdgroup.eu/ne(...)n-messerschmidt.html
pi_90491081
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ook binnen de VVD gaan er stemmen op om zich fors af te zetten tegen de macht van het bureaucratisch en spilzieke EU bolwerk in Brussel en Straatsburg
http://www.efdgroup.eu/ne(...)n-messerschmidt.html
Rutte is echter een eersteklas Eurofiel.
pi_90491580
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 13:10 schreef RQPS het volgende:
Democratisch gekozen volksvertegenwoordigers?

Misschien moet je trouwens ook eens hier kijken:
http://www.loi.nl/talen/engels/
Oh wat zielig, ik heb er weer een !
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:40 schreef Oud_student het volgende:
Exaudi orationem meam
  maandag 27 december 2010 @ 15:06:56 #145
323876 michaelmoore
pi_90495472
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:42 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Are you serious ?
Ja, Linksche Koos is tegen verkiezingen, referenda, inspraak van het volk, en voor meer macht aan het politburo
  maandag 27 december 2010 @ 15:42:21 #146
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90496969
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oftewel democratie is leuk zolang de mensen maar stemmen wat jij vind dat ze moeten stemmen.
pi_90498163
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:42 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Oftewel democratie is leuk zolang de mensen maar stemmen wat jij vind dat ze moeten stemmen.
Allereerst is democratie niet altijd leuk. Ik kots bijvoorbeeld op de huidige samenstelling van ons kabinet. Desondanks leg ik mij daar bij neer. We leven namelijk in een parlementaire democratie, wat inhoudt dat we slechts ten dele zeggenschap hebben over wie ons land regeert. De volksvertegenwoordigers die door ons in het zadel zijn geholpen, zijn verantwoordelijk voor het nemen van moeilijke besluiten. Daar worden zij voor betaald en zij steken een groot deel van hun tijd in het lezen en toetsen van beleidsvoorstellen die worden aangedragen door het kabinet.

Dat is het systeem dat wij hebben omarmd. Het is in mijn optiek onzinning en ronduit onwenselijk om daar ook nog referenda aan toe te voegen. Als er besluiten worden genomen waar jij het niet mee eens bent, dan had je wellicht op een andere partij moeten stemmen.
pi_90498246
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 15:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja, Linksche Koos is tegen verkiezingen, referenda, inspraak van het volk, en voor meer macht aan het politburo
De Tweede Kamer acteert namens het volk. De TK bestaat namelijk uit gekozen volksvertegenwoordigers. Hetzelfde geldt overigens voor het Europees Parlement. Dat is democratie.
  maandag 27 december 2010 @ 16:33:04 #149
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90498774
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 16:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De Tweede Kamer acteert namens het volk. De TK bestaat namelijk uit gekozen volksvertegenwoordigers. Hetzelfde geldt overigens voor het Europees Parlement. Dat is democratie.
De socialisten,christen democraten en liberalen hebben allemaal dezelfde agenda in het EP.
Er is geen keuze.
pi_90503278
Dan richt je toch je eigen politieke partij op?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')