abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 december 2010 @ 12:18:05 #76
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_90454502
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het kan simpelweg niet, de EURO in de huidige samenstelling bestaat geen vijf jaar meer, of uitstappen of enorme armoe voor de zuidelijke landen
De Euro is nog een jonge munt en dit is de eerste echte crisis die op haar pad komt. Meer een ontgroening dan een eindpunt. De zuidelijke landen hebben inderdaad problemen, maar het is voor hun eigenlijk ook eens goed dat ze orde op zaken moeten stellen. De EU kan daar ook bij helpen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 26 december 2010 @ 12:21:24 #77
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_90454578
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:18 schreef Ryon het volgende:

[..]

De Euro is nog een jonge munt en dit is de eerste echte crisis die op haar pad komt. Meer een ontgroening dan een eindpunt. De zuidelijke landen hebben inderdaad problemen, maar het is voor hun eigenlijk ook eens goed dat ze orde op zaken moeten stellen. De EU kan daar ook bij helpen.
Als we hiermee doorgaan dan zal dat jaarlijks 10% salariskorting bij de zuidelijke landen kosten, of jaarlijkse donatie van 50 a 100 miljard van Duitsland aan de zuidelijke regio

En enorme krimp - ontvolking in het zuiden en verhuizing van de bevolking naar het Noorden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_90454583
quote:

[..]

Inderdaad die landen moeten nu anders omgaan met een economische crisis dan ze gewend waren. Dat doet pijn maar lijkt mij juist een hele goede ontwikkeling die nu plaatsvindt vanwege de Euro.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_90454598
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het kan simpelweg niet, de EURO in de huidige samenstelling bestaat geen vijf jaar meer, of uitstappen of enorme armoe voor de zuidelijke landen
Wat is dit nou voor onzin? Besef dat de euro ons heeft behoed voor grote economische rampen. Verder is het geen ramp wanneer de munt een keer een lage waarde heeft.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90454622
quote:

[..]

Dit dus. Wanneer de EU bijvoorbeeld meer zeggenschap krijgt over de begrotingen van lidstaten, dan kan zij voorkomen dat bepaalde landen in de problemen raken. Met als gevolg een meer stabiele economie en meer stabiele euro.
pi_90454672
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor onzin? Besef dat de euro ons heeft behoed voor grote economische rampen. Verder is het geen ramp wanneer de munt een keer een lage waarde heeft.
MichaelMoore cq. Henkway praat altijd in dit soort raadselen :P
pi_90454745
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

MichaelMoore cq. Henkway praat altijd in dit soort raadselen :P
Haha is hij een kloon van Henkway?
pi_90454761
quote:
10s.gif Op zondag 26 december 2010 12:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Haha is hij een kloon van Henkway?
Ja
  zondag 26 december 2010 @ 12:31:10 #84
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_90454811
quote:
10s.gif Op zondag 26 december 2010 12:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja
Ik ben van niemand een kloon
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_90454952
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik ben van niemand een kloon
Je bent wel een beetje apart. Ken zat anti-EU users, maar die onderbouwen hun stelling meestal met argumenten. Jij spreekt, zoals du_ke zegt, vooral in raadsels. Je strooit met termen als communistische superstaat. Dat is uiteraard toegestaan, maar graag zou ik willen weten waarom jij zoiets vindt.
  zondag 26 december 2010 @ 12:39:52 #86
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90455087
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus. Wanneer de EU bijvoorbeeld meer zeggenschap krijgt over de begrotingen van lidstaten, dan kan zij voorkomen dat bepaalde landen in de problemen raken. Met als gevolg een meer stabiele economie en meer stabiele euro.
Ik snap niet dat iemand die dit zegt loop te klagen dat er vrijheden van ons worden afgepakt.
Al hadden we de euro nooit gehad hadden we dit probleem al niet.
Wel slim die EU ze zorgen eerst voor een euro-crisis wat de EU nog machtiger zal maken.
pi_90455149
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:39 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Ik snap dat iemand die dit zegt loop te klagen dat er vrijheden van ons worden afgepakt.
Nee dan hadden Griekenland, Spanje en Portugal hun munten weer eens gedevalueerd en de probleem vooruit geschoven in plaats van ze aan te pakken door daadwerkelijk te gaan bezuinigen.
Op de langere termijn is dit toch echt beter.
  zondag 26 december 2010 @ 12:45:13 #88
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90455263
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee dan hadden Griekenland, Spanje en Portugal hun munten weer eens gedevalueerd en de probleem vooruit geschoven in plaats van ze aan te pakken door daadwerkelijk te gaan bezuinigen.
Hoezo is het beter als onze wetten in brussel worden gemaakt?
Het is niet aan de EU om landen financieel aan te pakken dat behoord tot de eigen vrijheden van landen.
De oplossing is een dictatuur dan heb ik liever dat "probleem".
pi_90455280
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:39 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Ik snap niet dat iemand die dit zegt loop te klagen dat er vrijheden van ons worden afgepakt.
Wel slim die EU ze zorgen eerst voor een euro-crisis wat de EU nog machtiger zal maken.

Nee, zonder euro hadden we nog grotere problemen gekent. Een gemeenschappelijke munt maakte dat wij de klappen van de crisis betrekkelijk goed op kunnen vangen. Verder zie ik niet in hoe de euro in ons nadeel heeft gewerkt.
pi_90455288
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:45 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Het is niet aan de EU om landen financieel aan te pakken dat behoord tot de eigen vrijheden van landen.
Hoezo is dat niet beter?
pi_90455328
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:45 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Voor sommige wetten is dat inderdaad beter. Als we meer 1 markt willen worden dan moeten de spelregels ook gelijk getrokken worden.
quote:
En dan had het de andere landen nog meer geld gekost omdat het geld dat aan die landen uitgeleend was dan flink minder waard was geworden.
quote:
Een dictatuur zelfs :D?
  zondag 26 december 2010 @ 12:52:05 #92
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_90455498
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Deze landen doen al tientallen jaren niets anders dan hun munt devalueren en hun ambtenaren jaarlijks flinke opslag geven, prima toch
Terwijl de Mark en Gulden jaarlijks revalueerden
Zo bleven de Vis en Olijfolielanden extreem goedkoop voor het Noorden

Nu hebben ze armoe en salarisverlagingen, het gevolg is bomaanslagen op EU ambassades door pakjes uit Griekenland, nog wel slecht uitgevoerd maar dat kan anders worden

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 26-12-2010 13:16:10 ]
  zondag 26 december 2010 @ 12:53:26 #93
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90455547
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoezo is dat niet beter?
Wat klaag jij dan over vrijheden die worden ingeperkt als jij zo graag in een dictatuur wil leven?
Vrijhandel kan ook zonder EU dus dat is geen excuus.
pi_90455641
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:53 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Wat klaag jij dan over vrijheden die worden ingeperkt als jij zo graag in een dictatuur wil leven?
Vrijhandel kan ook zonder EU dus dat is geen excuus.
Zie eerlijk gezegd niet in hoe de EU automatisch leidt tot minder persoonlijke vrijheden. Verder kunnen onze vrijheden ook zonder de EU aan banden worden gelegd. En dat gebeurt ook zolang figuren als Teeven het voor het zeggen hebben.
  zondag 26 december 2010 @ 13:02:27 #95
328838 Berlitz
Salonfascist
pi_90455850
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zie eerlijk gezegd niet in hoe de EU automatisch leidt tot minder persoonlijke vrijheden. Verder kunnen onze vrijheden ook zonder de EU aan banden worden gelegd. En dat gebeurt ook zolang figuren als Teeven het voor het zeggen hebben.
Alle regeltjes die uit de EU komen perken de vrijheden behoorlijk in maar dat merk jij niet want ik vermoed dat jij een leraar,socioloog of journalist bent.

De EU bepaald wie wij wel en niet in nederland mogen toelaten dat stuit mij vooral.
pi_90456008
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 13:02 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Alle regeltjes die uit de EU komen perken de vrijheden behoorlijk in maar dat merk jij niet want ik vermoed dat jij een leraar,socioloog of journalist bent.

De EU bepaald wie wij wel en niet in nederland mogen toelaten dat stuit mij vooral.
Aha, het is jou puur te doen om het immigratie-vraagstuk. Daarin heb je wellicht gelijk. Echter, ik beschouw dat niet als een privacy-issue en heb bovendien weinig problemen met immigratie. Ik vind de maatregelen die onze eigen regering voorstelt vele malen irritanter. Zoals bijvoorbeeld preventief fouilleren en meer cameratoezicht,
  zondag 26 december 2010 @ 13:19:09 #97
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_90456412
De bompakketten uit zuidelijke landen zullen er steeds meer worden, in het Zuiden haat men de regels uit Brussel en Straatsburg die zegt dat men salarissen en pensioenen moet verlagen, niet met pensioen mag, belasting moet gaan betalen, ambtenaren moet ontslaan en moet bezuinigen op bestedingen.
Terwijl vroeger met de drachme - peseta de lonen iedere jaar stegen en door devaluaties het land toch erg goedkoop bleef voor toeristen
Dit zal steeds erger worden, een opstand zal het gevolg zijn, terwijl de economie van Duitsland gaat oververhitten door de voor Duitsland veel te goedkope Euro
http://www.volkskrant.nl/(...)sade-in-Athene.dhtml

http://www.volkskrant.nl/(...)akketje-Merkel.dhtml

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 26-12-2010 14:05:08 ]
  zondag 26 december 2010 @ 13:21:54 #98
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_90456482
Die gast had cabaretier moeten worden. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_90456557
quote:
15s.gif Op zondag 26 december 2010 13:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Die gast had cabaretier moeten worden. :')

:{²
Ja het heeft zeker grote amusements waarde, ware het niet dat het probleem waar hij telkens de vinger op legt zo groot is
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_90457807
quote:
7s.gif Op zondag 26 december 2010 05:00 schreef De_Groentenboer het volgende:
Ik heb toen nog een leuk stukje gepost op de FP.. was tegen iemand gericht, misschien leuk om te lezen.
Eens met wat je schrijft. En dan is het ook nog zo dat bepaalde landen niet eens voldoen aan de regels om EU-lid te mogen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')