De Euro is nog een jonge munt en dit is de eerste echte crisis die op haar pad komt. Meer een ontgroening dan een eindpunt. De zuidelijke landen hebben inderdaad problemen, maar het is voor hun eigenlijk ook eens goed dat ze orde op zaken moeten stellen. De EU kan daar ook bij helpen.quote:Op zondag 26 december 2010 12:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het kan simpelweg niet, de EURO in de huidige samenstelling bestaat geen vijf jaar meer, of uitstappen of enorme armoe voor de zuidelijke landen
Als we hiermee doorgaan dan zal dat jaarlijks 10% salariskorting bij de zuidelijke landen kosten, of jaarlijkse donatie van 50 a 100 miljard van Duitsland aan de zuidelijke regioquote:Op zondag 26 december 2010 12:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
De Euro is nog een jonge munt en dit is de eerste echte crisis die op haar pad komt. Meer een ontgroening dan een eindpunt. De zuidelijke landen hebben inderdaad problemen, maar het is voor hun eigenlijk ook eens goed dat ze orde op zaken moeten stellen. De EU kan daar ook bij helpen.
Inderdaad die landen moeten nu anders omgaan met een economische crisis dan ze gewend waren. Dat doet pijn maar lijkt mij juist een hele goede ontwikkeling die nu plaatsvindt vanwege de Euro.quote:Op zondag 26 december 2010 12:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
De Euro is nog een jonge munt en dit is de eerste echte crisis die op haar pad komt. Meer een ontgroening dan een eindpunt. De zuidelijke landen hebben inderdaad problemen, maar het is voor hun eigenlijk ook eens goed dat ze orde op zaken moeten stellen. De EU kan daar ook bij helpen.
Wat is dit nou voor onzin? Besef dat de euro ons heeft behoed voor grote economische rampen. Verder is het geen ramp wanneer de munt een keer een lage waarde heeft.quote:Op zondag 26 december 2010 12:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het kan simpelweg niet, de EURO in de huidige samenstelling bestaat geen vijf jaar meer, of uitstappen of enorme armoe voor de zuidelijke landen
Dit dus. Wanneer de EU bijvoorbeeld meer zeggenschap krijgt over de begrotingen van lidstaten, dan kan zij voorkomen dat bepaalde landen in de problemen raken. Met als gevolg een meer stabiele economie en meer stabiele euro.quote:Op zondag 26 december 2010 12:18 schreef Ryon het volgende:
[..]
MichaelMoore cq. Henkway praat altijd in dit soort raadselenquote:Op zondag 26 december 2010 12:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor onzin? Besef dat de euro ons heeft behoed voor grote economische rampen. Verder is het geen ramp wanneer de munt een keer een lage waarde heeft.
Haha is hij een kloon van Henkway?quote:Op zondag 26 december 2010 12:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
MichaelMoore cq. Henkway praat altijd in dit soort raadselen
Jaquote:Op zondag 26 december 2010 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha is hij een kloon van Henkway?
Ik ben van niemand een kloonquote:
Je bent wel een beetje apart. Ken zat anti-EU users, maar die onderbouwen hun stelling meestal met argumenten. Jij spreekt, zoals du_ke zegt, vooral in raadsels. Je strooit met termen als communistische superstaat. Dat is uiteraard toegestaan, maar graag zou ik willen weten waarom jij zoiets vindt.quote:Op zondag 26 december 2010 12:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik ben van niemand een kloon
Ik snap niet dat iemand die dit zegt loop te klagen dat er vrijheden van ons worden afgepakt.quote:Op zondag 26 december 2010 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Wanneer de EU bijvoorbeeld meer zeggenschap krijgt over de begrotingen van lidstaten, dan kan zij voorkomen dat bepaalde landen in de problemen raken. Met als gevolg een meer stabiele economie en meer stabiele euro.
Nee dan hadden Griekenland, Spanje en Portugal hun munten weer eens gedevalueerd en de probleem vooruit geschoven in plaats van ze aan te pakken door daadwerkelijk te gaan bezuinigen.quote:Op zondag 26 december 2010 12:39 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Ik snap dat iemand die dit zegt loop te klagen dat er vrijheden van ons worden afgepakt.
Al hadden we de euro nooit gehad hadden we dit probleem al niet.
Hoezo is het beter als onze wetten in brussel worden gemaakt?quote:Op zondag 26 december 2010 12:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee dan hadden Griekenland, Spanje en Portugal hun munten weer eens gedevalueerd en de probleem vooruit geschoven in plaats van ze aan te pakken door daadwerkelijk te gaan bezuinigen.
Op de langere termijn is dit toch echt beter.
Nee, zonder euro hadden we nog grotere problemen gekent. Een gemeenschappelijke munt maakte dat wij de klappen van de crisis betrekkelijk goed op kunnen vangen. Verder zie ik niet in hoe de euro in ons nadeel heeft gewerkt.quote:Op zondag 26 december 2010 12:39 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Ik snap niet dat iemand die dit zegt loop te klagen dat er vrijheden van ons worden afgepakt.
Al hadden we de euro nooit gehad hadden we dit probleem al niet.
Wel slim die EU ze zorgen eerst voor een euro-crisis wat de EU nog machtiger zal maken.
Hoezo is dat niet beter?quote:Op zondag 26 december 2010 12:45 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Hoezo is het beter als onze wetten in brussel worden gemaakt?
Het is niet aan de EU om landen financieel aan te pakken dat behoord tot de eigen vrijheden van landen.
De oplossing is een dictatuur dan heb ik liever dat "probleem".
Voor sommige wetten is dat inderdaad beter. Als we meer 1 markt willen worden dan moeten de spelregels ook gelijk getrokken worden.quote:Op zondag 26 december 2010 12:45 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Hoezo is het beter als onze wetten in brussel worden gemaakt?
En dan had het de andere landen nog meer geld gekost omdat het geld dat aan die landen uitgeleend was dan flink minder waard was geworden.quote:Het is niet aan de EU om landen financieel aan te pakken dat behoord tot de eigen vrijheden van landen.
Een dictatuur zelfsquote:De oplossing is een dictatuur dan heb ik liever dat "probleem".
Deze landen doen al tientallen jaren niets anders dan hun munt devalueren en hun ambtenaren jaarlijks flinke opslag geven, prima tochquote:Op zondag 26 december 2010 12:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee dan hadden Griekenland, Spanje en Portugal hun munten weer eens gedevalueerd en de probleem vooruit geschoven in plaats van ze aan te pakken door daadwerkelijk te gaan bezuinigen.
Op de langere termijn is dit toch echt beter.
Wat klaag jij dan over vrijheden die worden ingeperkt als jij zo graag in een dictatuur wil leven?quote:
Zie eerlijk gezegd niet in hoe de EU automatisch leidt tot minder persoonlijke vrijheden. Verder kunnen onze vrijheden ook zonder de EU aan banden worden gelegd. En dat gebeurt ook zolang figuren als Teeven het voor het zeggen hebben.quote:Op zondag 26 december 2010 12:53 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Wat klaag jij dan over vrijheden die worden ingeperkt als jij zo graag in een dictatuur wil leven?
Vrijhandel kan ook zonder EU dus dat is geen excuus.
Alle regeltjes die uit de EU komen perken de vrijheden behoorlijk in maar dat merk jij niet want ik vermoed dat jij een leraar,socioloog of journalist bent.quote:Op zondag 26 december 2010 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie eerlijk gezegd niet in hoe de EU automatisch leidt tot minder persoonlijke vrijheden. Verder kunnen onze vrijheden ook zonder de EU aan banden worden gelegd. En dat gebeurt ook zolang figuren als Teeven het voor het zeggen hebben.
Aha, het is jou puur te doen om het immigratie-vraagstuk. Daarin heb je wellicht gelijk. Echter, ik beschouw dat niet als een privacy-issue en heb bovendien weinig problemen met immigratie. Ik vind de maatregelen die onze eigen regering voorstelt vele malen irritanter. Zoals bijvoorbeeld preventief fouilleren en meer cameratoezicht,quote:Op zondag 26 december 2010 13:02 schreef Berlitz het volgende:
[..]
Alle regeltjes die uit de EU komen perken de vrijheden behoorlijk in maar dat merk jij niet want ik vermoed dat jij een leraar,socioloog of journalist bent.
De EU bepaald wie wij wel en niet in nederland mogen toelaten dat stuit mij vooral.
Ja het heeft zeker grote amusements waarde, ware het niet dat het probleem waar hij telkens de vinger op legt zo groot isquote:Op zondag 26 december 2010 13:21 schreef BansheeBoy het volgende:
Die gast had cabaretier moeten worden.²
Eens met wat je schrijft. En dan is het ook nog zo dat bepaalde landen niet eens voldoen aan de regels om EU-lid te mogen zijn.quote:Op zondag 26 december 2010 05:00 schreef De_Groentenboer het volgende:
Ik heb toen nog een leuk stukje gepost op de FP.. was tegen iemand gericht, misschien leuk om te lezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |