abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90432449
Kun je niet zelf een aardig stukje schrijven i.p.v. steeds filmpjes van anderen te plaatsen?
pi_90432644
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 14:46 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Jij bent voor een communistisch venus project en tegen referenda en alle verdragen die ervoor zorgen dat de nederlandse wetten in brussel worden bepaald vind jij geweldig.

En nee we hebben geen EU nodig voor vrijhandel.
Ja, ik ben tegen referenda en ben pleitbezorger van een machtiger Brussel. Zie alleen niet in hoe mij dat een communist maakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_90432936
De EU = een totalitaire communistische superstaat.

WAKE UP SHEEPLE!
pi_90433259
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 20:04 schreef michaelmoore het volgende:
Nigel Farage is een held
:D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 25 december 2010 @ 15:55:32 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_90433669
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, ik ben tegen referenda en ben pleitbezorger van een machtiger Brussel. Zie alleen niet in hoe mij dat een communist maakt.
_O- _O-
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_90433856
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 15:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

_O- _O-
Vertel.
  zaterdag 25 december 2010 @ 16:20:17 #57
323876 michaelmoore
pi_90434144
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vertel.
mensen zoals jij zijn gevaarlijk, voor de democratie en vrijheid
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_90434163
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 10:58 schreef RemcoDelft het volgende:
Typisch dat politici nu over elkaar heen rollen om te zeggen hoe slecht de euro er voorstaat... Iets wat vrijwel alle burgers in de EU al 10 jaar weten, en nooit wilden hebben.

En die oude Fransoos aan het eind geeft wel weer aan wat er mis is met de EU... stop dat gewauwel met 36 talen! Praat Engels, en ontsla iedereen die daar niet toe in staat is.

http://europa.eu/ geeft in 1 oogopslag weer waarom die hele EU-hobby nooit gaat werken:

[..]

Mwoh, taal is niet echt een barrière te noemen op dit niveau.

Or: altijd grappig die meneer Farage :P
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 25 december 2010 @ 16:22:59 #59
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_90434200
Economische samenwerking vind ik prima, ik snap niet zo goed dat iemand daar tegen kan zijn. Dat straks Polen en Balkantuig mede bepalen hoe wij hier in Nederland ons land runnen, daar heb ik echter wel bezwaar tegen.
Ok stelletje hokboeren
pi_90434481
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mensen zoals jij zijn gevaarlijk, voor de democratie en vrijheid
Probeer het eens met argumenten.
  zaterdag 25 december 2010 @ 16:37:29 #61
323876 michaelmoore
pi_90434531
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Probeer het eens met argumenten.
Dat is het nu, je weet zelf niet wat je zegt, linksmensch
pi_90434660
Ik ben een rechtse racist en pro-EU. Probeer het nu nog eens.
pi_90434705
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat is het nu, je weet zelf niet wat je zegt, linksmensch
Is het werkelijk zo moeilijk om te beargumenteren waarom ik in jouw ogen een communist ben?
  zaterdag 25 december 2010 @ 17:00:56 #64
323876 michaelmoore
pi_90435064
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 16:42 schreef RQPS het volgende:
Ik ben een rechtse racist en pro-EU. Probeer het nu nog eens.
jij bent er voor je inkomen afhankelijk, dan zou ik ook voor zijn, net of je betaald wordt door de Stasi, Koos is gewoon een echte communist CPN of zo

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 25-12-2010 17:14:15 ]
pi_90450845
De Europese Unie bestaat helemaal niet. Er is alleen een groep van 27 landen die elkaar wijsmaakt dat ze een unie zijn. In werkelijkheid houden diverse landen zich helemaal niet aan de spelregels (op verschillende fronten), dus is van een 'eenheid' (cq. een unie) helemaal geen sprake.
pi_90451182
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 13:58 schreef RQPS het volgende:
Europeaan meldt zich. Die Europa-haat is stuitend.
Iets dat niet deugt haten, is wat anders dan Europa haten om het Europa-haten. De kritiek van Farage snijdt hout.
  zondag 26 december 2010 @ 05:00:45 #67
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_90451438
quote:
15s.gif Op zondag 26 december 2010 02:55 schreef Boldface het volgende:
De Europese Unie bestaat helemaal niet. Er is alleen een groep van 27 landen die elkaar wijsmaakt dat ze een unie zijn. In werkelijkheid houden diverse landen zich helemaal niet aan de spelregels (op verschillende fronten), dus is van een 'eenheid' (cq. een unie) helemaal geen sprake.
Ik heb toen nog een leuk stukje gepost op de FP.. was tegen iemand gericht, misschien leuk om te lezen.

quote:
Op dinsdag 14 december 2010 @ 22:23 schreef De_Groentenboer het volgende:
[..]

Bovendien kan en mag je gewoon ongefundeerd je mening vormen vriend, dat is je recht. Dat betekent niet dat ik dat doe. Ik baseer mijn mening op wat ik hoor, lees, en meemaak. Noem jij eens een paar goede punten op van de EU. Veel verder dan ''economische samenwerking'' komen de meeste mensen niet, en dat klopt ook. Maar dat hadden we met de EMU ook. Met de huigige opzet kan brussel ons wetten door de strot duwen die we helemaal niet willen. Ons opzadelen met bevolkingsgroepen die we niet willen, ons opzadelen met belastingen die we, verbazingwekkend genoeg, niet willen!

Heb je gelezen dat er zo'n beetje 1 miljoen Albanezen en roemenen staan te trappelen om ons land binnen te komen? En wie gaat dat betalen? De EU? Leuk man, zo'n sigaar uit eigen doos als je netto een van de grootste betalers bent.

En dan heb ik het nog niet eens over dat stuk verdriet wat de ''president'' moet voorstellen. Heeft iemand ooit van van Rompuy gehoord? Nee he.. mooiste komt nog. Als de beste man zegt dat je een wet niet door mag voeren en je doet het toch, zegt hij een keer op een beledigde toon ''nou ja zeg'' en druipt af. En dat is precies wat Duitsland en Frankrijk doen. Ze steken een grote, dikke middelvinger op naar de EU. En dat moeten wij ook doen.

Ik ben voor samenwerking, maar niet in deze vorm.

'sup.
  zondag 26 december 2010 @ 06:28:21 #68
323876 michaelmoore
pi_90451667
Dit jaar zal een echte Oostblokker president van de EU worden, de grootste netto ontvanger, dat zal wat zijn voor deze EUSSR.
Dan zal Farage niet meer de kans krijgen om kritiek te hebben, dan zet men gewoon zijn microfoon uit.
pi_90453420
Alle EU-haters willen zich blijkbaar liever in hun kont laten neuken door de Chinezen en Russen over een aantal jaar... nou veel plezier jongens!
  zondag 26 december 2010 @ 11:35:19 #70
323876 michaelmoore
pi_90453526
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 11:30 schreef Nielsch het volgende:
Alle EU-haters willen zich blijkbaar liever in hun kont laten neuken door de Chinezen en Russen over een aantal jaar... nou veel plezier jongens!
China en Rusland zijn een land, de EU niet, je kunt landen die verder niets met elkaar hebben niet samenvoegen met dezelfde munt.
Dat kan simpelweg niet.

De EU wordt voor de zuidelijke landen veel te duur om te kunnen voortbestaan, en voor Duitsland veel te goedkoop, een markzone met landen die volledig fuseren is het maximaal haalbare.
Leer de lessen uit het verleden met de EMU slang die mislukte
  zondag 26 december 2010 @ 11:58:27 #71
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_90454096
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 11:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

China en Rusland zijn een land, de EU niet, je kunt landen die verder niets met elkaar hebben niet samenvoegen met dezelfde munt.
Dat kan simpelweg niet.
Grappig. Misschien zou jij je eens moeten verdiepen in de Chinese geschiedenis.. Kan erg leerzaam zijn. Eenheid is voor de Chinezen van vandaag de dag nog steeds een belangrijk thema.

Persoonlijk snap ik lui die een wantrouwen hebben tegen alles wat Europees is wel een beetje. Van een afstandje gezien lijkt het ook een enge constructie. Daarnaast spreken een heleboel mensen ook Frans, en iedereen weet dat Frans een vervelende, enge en nare taal is.

Maar.. De EU krijgt het wel voor elkaar om voor de eerste keer in de geschiedenis zonder langdurige (burger)oorlogen een eenheid te vormen op allerlei gebieden. Voor de Nederlandse burger die in een huurhuis woont en SBS6 hart in Nederland kijkt is dat nog een beetje een ver-van-mijn-bed show met als enig tastbaar iets de munten die in zijn portemonnee zitten.

We winnen er echter wel een boel mee. Het is een absurd politiek spel, en zeker niet alles wat er binnen Europa gebeurd is even waardevol of zinnig. Maar er valt voor Nederland een boel te winnen. Zowel op economisch als juridisch gebied. Zelfs op sociaal gebied zal Europa belangrijk worden (of is dat het eigenlijk al) de Nederlandse burgers die denken dat door een hek om hun dorp te plaatsen zij wel vrijgewaardeerd blijven van enge asielzoekers vergissen zich. Afspraken met Europa zijn dan van levensbelang.

Met 499 miljoen inwoners heb je als individuele Europese burger misschien niet zoveel macht als je die hebt als individuele Nederlandse burger binnen je eigen land. Dat zal wennen zijn voor veel mensen, maar met 499 miljoen inwoners ben je wel een supermacht die zijn weerga nauwelijks kent in de wereld. En dat is dan wel weer mooi.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryon op 26-12-2010 12:13:54 ]
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zondag 26 december 2010 @ 12:03:50 #72
323876 michaelmoore
pi_90454200
quote:
10s.gif Op zondag 26 december 2010 11:58 schreef Ryon het volgende:

[..] Dat zal wennen zijn voor veel mensen, maar met 499 miljoen inwoners ben je wel een supermacht die zijn weerga nauwelijks kent in de wereld. En dat is dan wel weer mooi.
De EU is niet een supermacht, maar een verzameling van landen met hun eigenwijze bestuurders, topambtenaren en koningen, die allemaal hun eigen defensie willen en hun eigen ministers .
Rusland krijgt ook Wit Rusland, Oekraïne, Moldavië, Kirgizië of Kazachstan niet meer in hun macht
China kan ook niet samengaan met Taiwan
En zelfs Joegoslavië is uiteengevallen in vijf landen, dus zo makkelijk is het niet

Uiteraard hebben we belang bij een groter geheel, daarom moet Nederland fuseren met Duitsland en Denemarken en Vlaanderen
pi_90454346
quote:
10s.gif Op zondag 26 december 2010 11:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Grappig. Misschien zou jij je eens moeten verdiepen in de Chinese geschiedenis.. Kan erg leerzaam zijn. Eenheid is voor de Chinezen van vandaag de dag nog steeds een belangrijk thema.

Persoonlijk snap ik lui die een wantrouwen hebben tegen alles wat Europees is wel een beetje. Van een afstandje gezien lijkt het ook een enge constructie. Daarnaast spreken een heleboel mensen ook Frans, en iedereen weet dat Frans een vervelende, enge en nare taal is.
Ik snap het ook wel. De wat meer eenvoudige mensen zijn nou eenmaal bang voor verandering.
  zondag 26 december 2010 @ 12:15:06 #74
323876 michaelmoore
pi_90454428
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap het ook wel. De wat meer eenvoudige mensen zijn nou eenmaal bang voor verandering.
Het kan simpelweg niet, de EURO in de huidige samenstelling bestaat geen vijf jaar meer, of uitstappen of enorme armoe voor de zuidelijke landen
  zondag 26 december 2010 @ 12:15:16 #75
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_90454432
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 12:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

De EU is niet een supermacht, maar een verzameling van landen met hun eigenwijze bestuurders, topambtenaren en koningen.
Rusland krijgt ook Wit Rusland, Oekraïne, Moldavië, Kirgizië of Kazachstan niet meer in hun macht
China kan ook niet samengaan met Taiwan
En zelfs Joegoslavië is uiteengevallen in vijf landen, dus zo makkelijk is het niet

Uiteraard hebben we belang bij een groter geheel, daarom moet Nederland fuseren met Duitsland en Denemarken en Vlaanderen
Zo makkelijk is het inderdaad niet. Maar niemand heeft het ook gezegd dat het makkelijk zou worden. Het heeft dan ook geen nut om bij elke willekeurige crisis meteen te gaan lopen schreeuwen: "het werkt niet! Het werkt niet!". Dan ga je de grote en de complexiteit van dit project geheel voorbij.

Een fusie tussen Europese landen is om een groot aantal redenen minder waarschijnlijk en zelfs minder wenselijk dan een supranationaal verband zoals wij die nu hebben. De grote culturele verschillen binnen Europa hoeven namelijk niet perse opgeheven te worden, er moet alleen zorgvuldig mee omgegaan worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')