Hallo,
Vroeg me af of 1 van jullie de OP van het Kracht vh Nu topic zou kunnen aanpassen. Ik had in deel 8 een kleine aanpassing in de tekst gemaakt na veel aanmerkingen de laatste tijd op de manier waarop ik meditatie wegzette. Ik had al een deel 8 aangemaakt, die Re tijdelijk dicht had gezet en toen heeft iemand anders een nieuw deel 8 geopend, zonder de tekstaanpassing. De begintekst moet zo zijn:
.
.
.
Op dit forum verschijnen er af en toe topics van mensen die teveel nadenken en hier veel last van ondervinden. Onderstaande post had ik al in een ander topic geplaatst maar dat topic bloedde al snel dood. Aangezien het een lange reactie was waar ik veel tijd in had gestopt, vond ik het jammer dat er geen leuke discussie ontstond. Vandaar dat ik even apart een topic open. De TS uit het vorige topic was al een beetje aan het mediteren om het dwangmatige denken iets te verzachten. Mijn post ging over hoe het verstand ons vaak in de weg staat en hoe dat precies werkt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Met mediteren om het dwangmatige denken te verzachten zit je in de goede richting alleen is het eigenlijk symptoombestrijding op die manier. Er is ook nog een bepaald inzicht nodig in de werking van je verstand.
Mensen moeten zich goed beseffen dat hun verstand een INSTRUMENT is dat wij hebben "gekregen" van de evolutie. Een slang heeft zijn gif, een luipaard zijn snelheid en wij hebben ons verstand.
.
.
.
Als het kan en mag, dan alvast bedankt!!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."