onmogelijkquote:Op zondag 19 december 2010 20:12 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Er is ook een theorie die stelt dat de zondvloed de ondergang van Atlantis was, waarover Plato wel verhaalt.
Dit Atlantis zou een continent zijn geweest wat zich bevonden zou hebben op de plaats van de huidige Atlantische Oceaan, en in de diepte verzonken zijn.
Omdat de diepte in de Atlantische oceaan juist omhoog komt. Er is geen Atlantis verzonken, IJsland ontstaat juist uit de oceaan.quote:
Vind ik niet zo overtuigend.quote:Op zondag 19 december 2010 20:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat de diepte in de Atlantische oceaan juist omhoog komt. Er is geen Atlantis verzonken, IJsland ontstaat juist uit de oceaan.
quote:Op zondag 19 december 2010 20:29 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Vind ik niet zo overtuigend.
Als IJsland omhoog kan komen kan Atlantis ook verzinken.
Die komen uit speakers en mijn gitaar. Sommige vibraties klinken heel mooi.quote:En wel eens van vibraties gehoord?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Platentektoniekquote:Een stijging zou toch een reactie kunnen zijn op een daaraan voorafgaande daling?
En heeft Hij die bergen er achteraf ook bij geschapen, of moeten we dit symbolisch lezen dat ALLE bergen onder water stonden ? Waar is achteraf dat water gebleven ? Groetjes van de Flapdrol.quote:dat zijn de grote oceanen geworden die nu op de Aarde aanwezig zijn.God heeft alleen maar de zeeen aangelegd en niet de oceanen.De oceanen is het water wat afkomstig is van de vloed.
Kun je écht niks beters verzinnen ? Kom, doe nog eens een gok.quote:Op zondag 19 december 2010 20:12 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Er is ook een theorie die stelt dat de zondvloed de ondergang van Atlantis was, waarover Plato wel verhaalt.
Dit Atlantis zou een continent zijn geweest wat zich bevonden zou hebben op de plaats van de huidige Atlantische Oceaan, en in de diepte verzonken zijn.
Nee, ik dacht: doe eens een gok.quote:Op zondag 19 december 2010 20:37 schreef ATON het volgende:
[..]
Kun je écht niks beters verzinnen ? Kom, doe nog eens een gok.
Sommige vibraties hoor je helemaal niet, die noemen ze laagfrequent, en dit zou er zo een zijn.quote:Op zondag 19 december 2010 20:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Die komen uit speakers en mijn gitaar. Sommige vibraties klinken heel mooi.
Wat zou er een zijn?quote:Op zondag 19 december 2010 20:49 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Sommige vibraties hoor je helemaal niet, die noemen ze laagfrequent, en dit zou er zo een zijn.
En die daling van de waterspiegel met enkele km. zou te wijten zijn aan het verdwijnen van deze massa water in de ruimte ? meen je dat nu of is dit een grapje ?quote:Op zondag 19 december 2010 20:54 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Het opeenvolgende stijgen en dalen van de zeebodem, een soort naschokken dus.
Hoezo ? God hoefde alleen maar met zijn toverstafje te zwaaien. Daar kon hij een heel universum mee scheppen, dus een beetje wateraftappen zou geen probleem moeten zijn.quote:Op zondag 19 december 2010 20:45 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Nee, ik dacht: doe eens een gok.
Beter in ieder geval lijkt me dan dat een laag water over de hele aarde met een hoogte van in de orde van kilometers in de ruimte verdwenen zou zijn.
Als je het als een grapje wilt opvatten, mij best, hoewel het niet zo bedoeld was.quote:Op zondag 19 december 2010 21:20 schreef ATON het volgende:
[..]
En die daling van de waterspiegel met enkele km. zou te wijten zijn aan het verdwijnen van deze massa water in de ruimte ? meen je dat nu of is dit een grapje ?
He, Einstein wordt er weer eens bijgehaald. Laten we eens even kijken wat Einstein daadwerkelijk dacht. Er wordt te vaak verwarring gezaaid doordat gelovigen Einstein opeisen als één van de hunnen. Om te beginnen moet men onderscheid maken 'tussen de God van Spinoza' - waar Einstein zich weleens over uitliet - en bovennatuurlijke religie. De welbekende uitspraak van Einstein waar het woord 'religie' in voorkomt wordt thans vaak aangehaald door gelovigen, niet wetende dat Einstein met 'religie' iets volslagen anders bedoelde dan men er doorgaans onder verstaat. Einstein zei immers ook:quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:36 schreef klaasdj het volgende:
Er valt heel wat op deze reactie aan te merken, maar ik wil alleen even stellen dat Einstein God niet uitsloot. Sterker nog, sommige van zijn uitspraken duiden op een bijna zeker geloof in een hogere macht.
quote:''Het was natuurlijk gelogen wat je hebt gelezen over mijn godsdienstige overtuigingen; het is een leugen die stelselmatig wordt herhaald. Ik geloof niet in een persoonlijke God. Ik heb dat ook nooit ontkend, maar juist helder te verstaan gegeven. Als er iets in mij is dat je godsdienstig zou kunnen noemen, dan is het mijn tomeloze verwondering over de structuur van de wereld, voor zover onze wetenschap die aan het licht kan brengen''
quote:''Ik ben een diep religieuze ongelovige. Dit is een enigszins nieuwe religie''
quote:''Ik heb de natuur nooit een oogmerk of doel toegedicht, noch iets anders dat als antropomorf kan worden opgevat. Wat ik in de natuur zie, is een luisterrijke structuur die wij in zeer onvolkomen mate kunnen bevatten en die iedere verstandige persoon wel moet vervullen met een gevoel van nederigheid. Dit is een oprecht religieus gevoel, maar het heeft niets te doen met mystiek''
Je moest eens weten hoe men destijds Einstein aanviel door zijn ongelovige uitspraken.quote:''De idee van een persoonlijke God is mij geheel vreemd en komt mij zelfs als naïef voor''
Mustread artikel van Ricky Gervais over gelovigen: http://blogs.wsj.com/spea(...)s-why-im-an-atheist/quote:Why don’t I believe in God? No, no no, why do YOU believe in God? Surely the burden of proof is on the believer. You started all this. If I came up to you and said, “Why don’t you believe I can fly?” You’d say, “Why would I?” I’d reply, “Because it’s a matter of faith”. If I then said, “Prove I can’t fly. Prove I can’t fly see, see, you can’t prove it can you?” You’d probably either walk away, call security or throw me out of the window and shout, ‘’F—ing fly then you lunatic.”
Volgens mij werd dit al aangekaart in de eerste pagina van deze topic. Mijn opa heeft een zwaar ongeluk gehad en kan zich niks meer herinneren. Hij zit heel de dag in het verzorgingshuis en een simpel gesprek kan je met hem niet voeren. Als ik dood ga welke opa kom ik dan tegen in de hemel? Opa voor het ongeluk of daarna? Om het nog moeilijker te maken, opa voor het ongeluk heb ik nooit meegemaakt.quote:Op maandag 20 december 2010 00:13 schreef AryaMehr het volgende:
Je gaat al de mist in door te stellen dat er daadwerkelijk zoiets als een 'eigen ik' bestaat. Daar wordt immers aan getwijfeld. Er wordt gesteld dat dat de 'geest' en het 'ik' alleen maar illusies zijn, die veroorzaakt worden door de uitzonderlijke complexiteit van het neurale systeem in de hersenen en chemische reacties.
Wellicht over heen gelezen, maar waar precies dan? Overigens triest van je opa.quote:Op maandag 20 december 2010 03:37 schreef Doler12 het volgende:
Volgens mij werd dit al aangekaart in de eerste pagina van deze topic.
Ik ben het in ieder geval niet tegengekomen.quote:Op maandag 20 december 2010 03:53 schreef Doler12 het volgende:
Bedankt. Ik weet het niet maar het zou ook kunnen dat ik het op een andere pagina heb gelezen.
Dan heb je zo te zien er nog maar weinig van opgestoken.quote:Op maandag 20 december 2010 00:13 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Als je het als een grapje wilt opvatten, mij best, hoewel het niet zo bedoeld was.
Ik aanvaard het gezag van het OT niet, als je dat bedoelt, hoewel ik niet ontken dat er ook veel wijsheid in staat, vooral voor degene die de juiste instelling heeft om die te assimileren.
Hoezo de grote bergen,rotsen en dalen zijn tijdens de vloed gevormd en niet ervoor.quote:Op zondag 19 december 2010 20:34 schreef ATON het volgende:
Robmeister:
[..]
En heeft Hij die bergen er achteraf ook bij geschapen, of moeten we dit symbolisch lezen dat ALLE bergen onder water stonden ? Waar is achteraf dat water gebleven ? Groetjes van de Flapdrol.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |