abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 19 december 2010 @ 20:22:58 #151
230491 Zith
pls tip
pi_90140057
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:12 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Er is ook een theorie die stelt dat de zondvloed de ondergang van Atlantis was, waarover Plato wel verhaalt.

Dit Atlantis zou een continent zijn geweest wat zich bevonden zou hebben op de plaats van de huidige Atlantische Oceaan, en in de diepte verzonken zijn.
onmogelijk
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 19 december 2010 @ 20:24:36 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_90140156
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:22 schreef Zith het volgende:

[..]

onmogelijk
Omdat de diepte in de Atlantische oceaan juist omhoog komt. Er is geen Atlantis verzonken, IJsland ontstaat juist uit de oceaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_90140429
quote:
14s.gif Op zondag 19 december 2010 20:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat de diepte in de Atlantische oceaan juist omhoog komt. Er is geen Atlantis verzonken, IJsland ontstaat juist uit de oceaan.
Vind ik niet zo overtuigend.
Als IJsland omhoog kan komen kan Atlantis ook verzinken.

En wel eens van vibraties gehoord?

Een stijging zou toch een reactie kunnen zijn op een daaraan voorafgaande daling?
  zondag 19 december 2010 @ 20:34:43 #154
pi_90140712
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:29 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Vind ik niet zo overtuigend.
Als IJsland omhoog kan komen kan Atlantis ook verzinken.
Leg dat maar eens uit
quote:
En wel eens van vibraties gehoord?
Die komen uit speakers en mijn gitaar. Sommige vibraties klinken heel mooi.
quote:
Een stijging zou toch een reactie kunnen zijn op een daaraan voorafgaande daling?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Platentektoniek }:|
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_90140722
Robmeister:
quote:
dat zijn de grote oceanen geworden die nu op de Aarde aanwezig zijn.God heeft alleen maar de zeeen aangelegd en niet de oceanen.De oceanen is het water wat afkomstig is van de vloed.
En heeft Hij die bergen er achteraf ook bij geschapen, of moeten we dit symbolisch lezen dat ALLE bergen onder water stonden ? Waar is achteraf dat water gebleven ? Groetjes van de Flapdrol.
pi_90140907
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:12 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Er is ook een theorie die stelt dat de zondvloed de ondergang van Atlantis was, waarover Plato wel verhaalt.

Dit Atlantis zou een continent zijn geweest wat zich bevonden zou hebben op de plaats van de huidige Atlantische Oceaan, en in de diepte verzonken zijn.
Kun je écht niks beters verzinnen ? Kom, doe nog eens een gok.
pi_90141411
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:37 schreef ATON het volgende:

[..]

Kun je écht niks beters verzinnen ? Kom, doe nog eens een gok.
Nee, ik dacht: doe eens een gok.

Beter in ieder geval lijkt me dan dat een laag water over de hele aarde met een hoogte van in de orde van kilometers in de ruimte verdwenen zou zijn.
pi_90141647
quote:
7s.gif Op zondag 19 december 2010 20:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Die komen uit speakers en mijn gitaar. Sommige vibraties klinken heel mooi.

Sommige vibraties hoor je helemaal niet, die noemen ze laagfrequent, en dit zou er zo een zijn.
  zondag 19 december 2010 @ 20:51:14 #159
pi_90141759
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:49 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Sommige vibraties hoor je helemaal niet, die noemen ze laagfrequent, en dit zou er zo een zijn.
Wat zou er een zijn?
pi_90141985
quote:
10s.gif Op zondag 19 december 2010 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat zou er een zijn?
Het opeenvolgende stijgen en dalen van de zeebodem, een soort naschokken dus.
pi_90144064
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:54 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Het opeenvolgende stijgen en dalen van de zeebodem, een soort naschokken dus.
En die daling van de waterspiegel met enkele km. zou te wijten zijn aan het verdwijnen van deze massa water in de ruimte ? meen je dat nu of is dit een grapje ?
pi_90146907
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:45 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Nee, ik dacht: doe eens een gok.

Beter in ieder geval lijkt me dan dat een laag water over de hele aarde met een hoogte van in de orde van kilometers in de ruimte verdwenen zou zijn.
Hoezo ? God hoefde alleen maar met zijn toverstafje te zwaaien. Daar kon hij een heel universum mee scheppen, dus een beetje wateraftappen zou geen probleem moeten zijn.
  maandag 20 december 2010 @ 00:07:00 #163
261627 sciter
The world is my playground.
pi_90155250
Leuk topic om te lezen ^O^

Het is altijd hilarisch om mensen met een geloof dat geloof zien te verdedigen :')
Al hun stellingen worden de grond ingeboord met wetenschap of gewoon algemene kennis en toch proberen ze het nog te verdedigen, tot op de zelfvernedering toe.

Serieus mensen, je denkt toch niet dat een of andere vent het hele heelal heeft geschapen? Alle problemen wegredeneren met het feit dat god op mysterieuze wijze handelt? En dan toch alle ''mirakels'' alle ''wonderen'' aan god toeschrijven.. kom op zeg.

religie :r
  maandag 20 december 2010 @ 00:13:06 #164
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_90155574
Je gaat al de mist in door te stellen dat er daadwerkelijk zoiets als een 'eigen ik' bestaat. Daar wordt immers aan getwijfeld. Er wordt gesteld dat dat de 'geest' en het 'ik' alleen maar illusies zijn, die veroorzaakt worden door de uitzonderlijke complexiteit van het neurale systeem in de hersenen en chemische reacties.
pi_90155591
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:20 schreef ATON het volgende:

[..]

En die daling van de waterspiegel met enkele km. zou te wijten zijn aan het verdwijnen van deze massa water in de ruimte ? meen je dat nu of is dit een grapje ?
Als je het als een grapje wilt opvatten, mij best, hoewel het niet zo bedoeld was.

Ik aanvaard het gezag van het OT niet, als je dat bedoelt, hoewel ik niet ontken dat er ook veel wijsheid in staat, vooral voor degene die de juiste instelling heeft om die te assimileren.
  maandag 20 december 2010 @ 00:50:25 #166
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_90157381
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:36 schreef klaasdj het volgende:
Er valt heel wat op deze reactie aan te merken, maar ik wil alleen even stellen dat Einstein God niet uitsloot. Sterker nog, sommige van zijn uitspraken duiden op een bijna zeker geloof in een hogere macht.
He, Einstein wordt er weer eens bijgehaald. Laten we eens even kijken wat Einstein daadwerkelijk dacht. Er wordt te vaak verwarring gezaaid doordat gelovigen Einstein opeisen als één van de hunnen. Om te beginnen moet men onderscheid maken 'tussen de God van Spinoza' - waar Einstein zich weleens over uitliet - en bovennatuurlijke religie. De welbekende uitspraak van Einstein waar het woord 'religie' in voorkomt wordt thans vaak aangehaald door gelovigen, niet wetende dat Einstein met 'religie' iets volslagen anders bedoelde dan men er doorgaans onder verstaat. Einstein zei immers ook:

quote:
''Het was natuurlijk gelogen wat je hebt gelezen over mijn godsdienstige overtuigingen; het is een leugen die stelselmatig wordt herhaald. Ik geloof niet in een persoonlijke God. Ik heb dat ook nooit ontkend, maar juist helder te verstaan gegeven. Als er iets in mij is dat je godsdienstig zou kunnen noemen, dan is het mijn tomeloze verwondering over de structuur van de wereld, voor zover onze wetenschap die aan het licht kan brengen''
quote:
''Ik ben een diep religieuze ongelovige. Dit is een enigszins nieuwe religie''
quote:
''Ik heb de natuur nooit een oogmerk of doel toegedicht, noch iets anders dat als antropomorf kan worden opgevat. Wat ik in de natuur zie, is een luisterrijke structuur die wij in zeer onvolkomen mate kunnen bevatten en die iedere verstandige persoon wel moet vervullen met een gevoel van nederigheid. Dit is een oprecht religieus gevoel, maar het heeft niets te doen met mystiek''
quote:
''De idee van een persoonlijke God is mij geheel vreemd en komt mij zelfs als naïef voor''
Je moest eens weten hoe men destijds Einstein aanviel door zijn ongelovige uitspraken.
pi_90160334
Grappig wel hoeveel Einstein m'n eigen positie t.a.v. religie neerzet hier. :) In die tweede uitspraak herken ik me echt volledig.
pi_90161994
quote:
Why don’t I believe in God? No, no no, why do YOU believe in God? Surely the burden of proof is on the believer. You started all this. If I came up to you and said, “Why don’t you believe I can fly?” You’d say, “Why would I?” I’d reply, “Because it’s a matter of faith”. If I then said, “Prove I can’t fly. Prove I can’t fly see, see, you can’t prove it can you?” You’d probably either walk away, call security or throw me out of the window and shout, ‘’F—ing fly then you lunatic.”
Mustread artikel van Ricky Gervais over gelovigen: http://blogs.wsj.com/spea(...)s-why-im-an-atheist/
pi_90162157
quote:
3s.gif Op maandag 20 december 2010 00:13 schreef AryaMehr het volgende:
Je gaat al de mist in door te stellen dat er daadwerkelijk zoiets als een 'eigen ik' bestaat. Daar wordt immers aan getwijfeld. Er wordt gesteld dat dat de 'geest' en het 'ik' alleen maar illusies zijn, die veroorzaakt worden door de uitzonderlijke complexiteit van het neurale systeem in de hersenen en chemische reacties.
Volgens mij werd dit al aangekaart in de eerste pagina van deze topic. Mijn opa heeft een zwaar ongeluk gehad en kan zich niks meer herinneren. Hij zit heel de dag in het verzorgingshuis en een simpel gesprek kan je met hem niet voeren. Als ik dood ga welke opa kom ik dan tegen in de hemel? Opa voor het ongeluk of daarna? Om het nog moeilijker te maken, opa voor het ongeluk heb ik nooit meegemaakt.
  maandag 20 december 2010 @ 03:40:08 #170
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_90162192
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 03:37 schreef Doler12 het volgende:
Volgens mij werd dit al aangekaart in de eerste pagina van deze topic.
Wellicht over heen gelezen, maar waar precies dan? Overigens triest van je opa.

[ Bericht 0% gewijzigd door AryaMehr op 20-12-2010 03:48:17 ]
pi_90162336
Bedankt. Ik weet het niet maar het zou ook kunnen dat ik het op een andere pagina heb gelezen.

Om het bestaan van de ziel nog moelijker te maken, wanneer krijgt een levensvorm een ziel. Heeft mijn valkparkiet een ziel, de kat van de buren, een kakkerlak? Heeft elk leven misschien een ziel. Misschien zal iemand zegen dat alleen levensvormen met een bewustheid een ziel kan krijgen, maar dat betekent dat een baby bijvoorbeeld geen ziel kan hebben omdat hij nog geen bewustheid heeft. En zou een zelfbewuste AI ook een ziel krijgen van god?
  maandag 20 december 2010 @ 03:58:50 #172
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_90162394
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 03:53 schreef Doler12 het volgende:
Bedankt. Ik weet het niet maar het zou ook kunnen dat ik het op een andere pagina heb gelezen.
Ik ben het in ieder geval niet tegengekomen.
pi_90162442
Dan zou ik het misschien ergens in een andere topic of forum hebben gelezen die er over ging of de menselijk ziel bestaat
pi_90163313
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 00:13 schreef kleinduimpje3 het volgende:

[..]

Als je het als een grapje wilt opvatten, mij best, hoewel het niet zo bedoeld was.

Ik aanvaard het gezag van het OT niet, als je dat bedoelt, hoewel ik niet ontken dat er ook veel wijsheid in staat, vooral voor degene die de juiste instelling heeft om die te assimileren.
Dan heb je zo te zien er nog maar weinig van opgestoken.
pi_90164741
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 20:34 schreef ATON het volgende:
Robmeister:

[..]

En heeft Hij die bergen er achteraf ook bij geschapen, of moeten we dit symbolisch lezen dat ALLE bergen onder water stonden ? Waar is achteraf dat water gebleven ? Groetjes van de Flapdrol.
Hoezo de grote bergen,rotsen en dalen zijn tijdens de vloed gevormd en niet ervoor.
Je hebt een voor-vloedse Aarde en de na-vloedse Aarde.Voor de vloed zag de Aarde er anders uit.
Als de vloed waar is en ook gebeurt is dan neemt dat heel veel zand en modder mee.
Dat zand en modder hebben de grote bergen gevormd.De uitbarsting op Mount Saint Helens in 1980 heeft aangetoond dat dat mogelijk is.Daar is binnen 30 jaar een berg landschap ontstaan met lagen,Strata en fossielen erin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')