abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:38:54 #121
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_91386877
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:37 schreef Berlitz het volgende:

[..]

Wat een onzin _O- je moet uitgeloot worden voor een studie medicijnen.
Je hebt ook gewone verzorgsters, hoor. Die hebben geen medicijnen gestudeerd.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_91387162
Je hoeft geen studie medicijnen te hebben gevolgd om de kont van een opa af te vegen.
pi_91387284
Bij de opleiding verpleegkunde zitten veel uitgelote geneeskunde studenten. That's the joke. :6
  zaterdag 15 januari 2011 @ 22:48:52 #124
295457 TomLievense
pi_91387388
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:44 schreef Arth_NL het volgende:
Je hoeft geen studie medicijnen te hebben gevolgd om de kont van een opa af te vegen.
Om kont te likken moet je wel 11 jaar studeren.
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_91388403
quote:
CDA is de andere kant op.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zaterdag 15 januari 2011 @ 23:09:05 #126
295457 TomLievense
pi_91388481
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:07 schreef Cerbie het volgende:

[..]

CDA is de andere kant op.
Rechtsaf?
pi_91389730
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:09 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Rechtsaf?
Rondje om de kerk.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 23:37:21 #128
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91390077
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:44 schreef Boldface het volgende:
Sommige dingen zijn zo grappig dat je het niet zelf had kunnen verzinnen:

[..]

Bron: http://www.destentor.nl/r(...)n-statenpolitici.ece

Serieus: mister kopstoot zoekt de Overijsselse kandidaten uit. En als je even wacht, blijkt -ie straks ook nog lijsttrekker te zijn. Ik ben echt enorm benieuwd naar de lijst die vandaag kennelijk bekend wordt...
Het is alleen nooit aangetoond. De beelden waren erg onduidelijk.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 23:39:53 #129
295457 TomLievense
pi_91390223
quote:
10s.gif Op woensdag 5 januari 2011 15:44 schreef Boldface het volgende:
Sommige dingen zijn zo grappig dat je het niet zelf had kunnen verzinnen:

[..]

Bron: http://www.destentor.nl/r(...)n-statenpolitici.ece

Serieus: mister kopstoot zoekt de Overijsselse kandidaten uit. En als je even wacht, blijkt -ie straks ook nog lijsttrekker te zijn. Ik ben echt enorm benieuwd naar de lijst die vandaag kennelijk bekend wordt...
Er staat niet bij wie de auteur is. ;(
pi_91390245
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:37 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het is alleen nooit aangetoond. De beelden waren erg onduidelijk.
Feitenkennis is irrelevant als je de PVV wil bashen.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 23:43:50 #131
295457 TomLievense
pi_91390469
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:40 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Kijk jij weet waar je het over hebt. ^O^

Check de CV's van PVVers deel 3
Hier maak ik soms ook een loopje met de waarheid. Voor het goede doel uiteraard.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 23:43:53 #132
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_91390473
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 23:40 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Linksche takiyya.
  zondag 16 januari 2011 @ 00:16:35 #133
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_91392413
Wilders 'extreem-rechtse ophitser'
DEN HAAG - In de ogen van de Verenigde Staten is PVV-leider Geert Wilders een "extreem-rechtse ophitser,' zo blijkt uit de gelekte Wikileaks-documenten.

In 37 van de 3021 Amerikaanse rapportages komt de PVV-voorman ter sprake, meldt het RTL Nieuws. Daarin waarschuwen Amerikaanse diplomaten hun regering voor zijn anti-immigratie standpunten en zijn tegenstand tegen een verlenging van de Uruzgan-missie en de toetreding van Turkije tot de EU. Wilders is volgens hen geen vriend van de VS.

Wanneer Wilders zijn anti-islamfilm Fitna aankondigt, vrezen de Amerikanen voor aanslagen. Er staat zelfs al een waarschuwings-sms gereed voor Amerikanen in het buitenland.

Grote onzin

Wilders noemt de kwalificaties van extreem-rechts en ophitser "een hele foute typering van de Amerikanen."

"Het wijst op een bekrompen geest", zegt hij tegen RTL Nieuws. "Ik vind het heel erg dat bij de vertegenwoordiging van een van de belangrijkste landen, dit soort diplomaten zitten. Die dit soort grote onzin aan hun president, of het nou Obama of Bush is, verkondigen."

http://www.telegraaf.nl/b(...)tse_ophitser___.html

Takes one to know one.

Ben benieuwd hoe Wilders nu denkt over zijn speech op Ground Zero van vorig jaar.

_O-
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 16 januari 2011 @ 00:18:11 #134
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91392513
quote:
Ben benieuwd hoe Wilders nu denkt over zijn speech op Ground Zero van vorig jaar.

_O-
Die speech die door het CDA acceptabel werd geacht?
pi_91392515
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 19:54 schreef betyar het volgende:

[..]

Kiloknallers _O_ _O_ *O*
Bio-industrie _O_ _O_ _O_ *O*
Goedkoop vlees _O_ _O_ _O_ _O_ *O*
Eigen vee, dus vlees _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ *O*
Eigen vlees inderdaad.
Ik heb ooit bij de supermarkt met spek in mijn handen gestaan voor een kiloprijs, waarvoor mijn broertje geen varken kon afleveren aan de slachterij. Denk maar niet de de supermarkt veel inlevert, dus wie zou de lul zijn? Inderdaad: mijn broertje.
Nou had ik wel eens mot met hem, maar hij was wel mijn broertje.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_91392700
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:18 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Positieve discriminatie :( , zouden echte PVV'ers dan zeggen.
Blijft dubieus bericht: als iemand zo'n bedrijf heeft, waarom meldt hij zich dan aan voor de PVV? Volgens het bericht is hij niet afgewezen, maar afgehaakt.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_91392883
quote:

[..]

Er is nogal verschil tussen de thuiszorg en de huisarts!
  zondag 16 januari 2011 @ 00:26:43 #138
66444 Lord_Vetinari
pi_91392992
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 00:18 schreef Holograph het volgende:

[..]

Die speech die door het CDA acceptabel werd geacht?
WTF maakt dat nou uit? Feit is, dat meneer Wilders in NY de reet van Amerika heeft lopen likken omdat er zijdelings iets met de islam aan de hand was, terwijl de regering van datzelfde Amerika hem een extreem-rechtse ophitser vindt. Ik vind dat redelijk hilarisch, als ik eerlijk ben _O-
pi_91393146
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:33 schreef Picchia het volgende:

[..]

Dat is onzin. De zorgsector is nog steeds blank.

En de immigranten die hierheen komen zijn in de regel geen arbeidsmigranten voor de zorgsector. Wanneer je een willekeurig immigrantengezin hierheen haalt is de kans echt miniem dat zij in de zorg gaan werken of dat zij überhaupt daar de juiste kwalificaties voor hebben. De kans is veel groter dat zij in een andere sector gaan werken. Of helemaal niet.

Helemaal in traditionele Islamitische gezinnen waar de vrouw niets mag en van geen enkele opleiding heeft genoten.
Vet van mij.
Ja, een gemiddeld gezin uit de VSvA of waarvandaan dan ook zal niet meteen in de zorg gaan werken.
Maar er zijn meer moslima's dan alleen de nieuwe immigranten.
Ik zie nogal wat allochtonen in de zachte sector verschijnen, dus heb nog wel hoop.
pi_91393616
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:33 schreef Picchia het volgende:

[..]

Dat is onzin. De zorgsector is nog steeds blank.
Logisch... omdat 85% van de hele bevolking blank is....
Maar er zijn best wel niet-blanke mensen in de zorgsector.. Ik ken wel mensen. bijv hier, zie foto aan de rechterkant

quote:
En de immigranten die hierheen komen zijn in de regel geen arbeidsmigranten voor de zorgsector. Wanneer je een willekeurig immigrantengezin hierheen haalt is de kans echt miniem dat zij in de zorg gaan werken of dat zij überhaupt daar de juiste kwalificaties voor hebben. De kans is veel groter dat zij in een andere sector gaan werken. Of helemaal niet.
wbt de volwassenen heb je veel gelijk, maar hun kinderen groeien hierop met een andere scholing en het is niet zo dat zij de zorgsector mijden... althans ik heb er niks over gelezen.

quote:
Helemaal in traditionele Islamitische gezinnen waar de vrouw niets mag en van geen enkele opleiding heeft genoten.
veel meisjes hebben wel voldoende scholing voor een baan in de zorgsector en 'verzorgen' hoort juist bij de traditionele vrouwenrol..

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 16-01-2011 00:52:28 ]
  zondag 16 januari 2011 @ 01:36:22 #141
104871 remlof
Europees federalist
pi_91396241
quote:

[..]

Ik heb het niet over artsen maar over verplegend/verzorgend personeel in zorgcentra en verpleegtehuizen. En daar ben ik naar m'n zin iets teveel geweest de laatste jaren dus ik weet waar ik het over heb.
pi_91398095
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 22:14 schreef Picchia het volgende:

[..]

Bron: PownNed

Ik vind dit maar een dubieus bericht. Er is natuurlijk helemaal niks mis met de activering van Moslima's voor de zorg. En dat valt mijns inziens ook prima uit te leggen. Een beetje bekrompen.
Hij heeft ook integratiesubsidies aangevraagd en dat vind de PVV heel eng en verkeerd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_91401765
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 00:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

WTF maakt dat nou uit? Feit is, dat meneer Wilders in NY de reet van Amerika heeft lopen likken omdat er zijdelings iets met de islam aan de hand was, terwijl de regering van datzelfde Amerika hem een extreem-rechtse ophitser vindt. Ik vind dat redelijk hilarisch, als ik eerlijk ben _O-
Haha ja inderdaad.
Wat staat ie mooi voor lul _O- _O- _O- _O- _O- _O-
*verwijderd door Admin*
  zondag 16 januari 2011 @ 10:50:42 #144
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_91402066
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 00:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

De Amerikaanse regering was voor de bouw van een moskee. Hij stond daar alleen maar om de betogers tegen de moskee een hart onder de riem te steken, niet namens de Amerikaanse, Nederlandse of welke regering dan ook.

Daarnaast is er een verschil tussen 'diplomaten' en 'regering'.
pi_91402281
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:50 schreef Holograph het volgende:

[..]

De Amerikaanse regering was voor de bouw van een moskee. Hij stond daar alleen maar om de betogers tegen de moskee een hart onder de riem te steken, niet namens de Amerikaanse, Nederlandse of welke regering dan ook.

De amerikaanse regering hield zich afzijdig , maar moest wel pro het principe van vrije meningsuiting en vrijheid van godsdienst zijn, uiteraard. Wilders heeft er geen moeite mee mensen hun vrijheid van meningsuiting af te pakken..
Er was helemaal geen moskee gepland... dat was het leugentje van de tegenstanders van het cultureel islamitisch centrum...
pi_91403481
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:50 schreef Holograph het volgende:

[..]

Lul toch niet zo dom. Al wordt Wilders door de halve wereld de nieuwe Hitler genoemd, dan nog verzin jij een of ander kutsmoesje. Het maakt geen ene reet uit of een politicus op handen wordt gedragen door het volk. De meest gevaarlijke mensen uit de geschiedenis werden vielen in de smaak bij de normale man.

Het staat gewoon als een paal boven water. Een onafhankelijke observator constateert dat Wilders een extreem-rechte ophitser is. Dus geen linkse Nederlandse partij die veel te winnen heeft bij een kleiner wordende PVV. Een onafhankelijke, politieke observator. Wees er maar trots op. Je stemt op de nieuwe fucking Hitler.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 16 januari 2011 @ 16:45:40 #147
66444 Lord_Vetinari
pi_91416973
Even de waarheid dan maar:

Kandidaat PVV weg wegens dronken rijden
HAARLEM - Provinciale Statenkandidaat voor de PVV in Noord-Holland, Carlo de Bruin, is opgestapt omdat hij in de afgelopen paar jaar twee keer is betrapt met teveel drank op achter het stuur. Dat heeft de Noord-Hollandse PVV-lijsttrekker Hero Brinkman zondag bevestigd.

Carlo de Bruin stond als nummer twee op de kieslijst van de PVV in Noord-Holland. Eerder bracht de PVV naar buiten dat De Bruin was vertrokken omdat hij zijn baan niet kon combineren met een politieke functie.

De Bruin zelf vertelde zaterdag in Het Parool hoe zijn werk, het recruteren van moslima's om in de zorg te werken, "scheve gezichten aan beide kanten" opleverde. Daarom zou hij de keuze hebben gemaakt om zijn plaats op de lijst op te geven.

http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

Overigens ook wel frappant dat Brinkman (Kamerlid) hier lijsttrekker is. Ze hebben weinig geleerd van het fiasco 'combinatie raadslidmaatschap - Kamerlidmaatschap', blijkbaar.
pi_91420922
De ene zuipschuit moet de andere zuipschuit de goede weg wijzen ?
8)7
Dus Carlo zat te liegen.....
Nou ja.... PVV-traditie ..... oudhollandse cultuur in ere houden enzo
pi_91435620
quote:
De Bruin geeft nu toe dat het ontbreken van de Verklaring Omtrent Gedrag inderdaad de reden is waarom hij van de lijst is gehaald. Hij is op zijn beurt kwaad dat Brinkman dit bekend heeft gemaakt. Volgens hem is op initiatief van Brinkman het verhaal verzonnen dat hij het statenlidmaatschap niet kon combineren met zijn werk. Dat zou veel beter zijn geweest voor zowel de PVV als voor De Bruin zelf.
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)ndidaat%20De%20Bruin

quote:
PVVer Brinkman loog over Statenkandidaat
Gepubliceerd op 16 januari 11, 18:31
HAARLEM - PVV-lijsttrekker Hero Brinkman heeft gelogen over de verklaring van goed
gedrag van voormalig kandidaat Statenlid Carlo de Bruin. Vorige maand zei
Brinkman dat alle kandidaten een verklaring hadden, maar nu beweert hij
dat De Bruin van de kandidatenlijst is gehaald omdat die met drank op heeft
gereden.
http://www.gooieneemlande(...)ver-Statenkandidaat-
  zondag 16 januari 2011 @ 21:56:17 #150
104871 remlof
Europees federalist
pi_91435694
Geweldig, wat een zooitje die partij _O-
  maandag 17 januari 2011 @ 10:32:08 #151
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_91453156
quote:
Voormalig PVV-kandidaat is 'echt klaar' met de partij

Van onze verslaggever Toine Heijmans 17/01/11, 09:52

AMSTERDAM - Op het laatste moment trok Carlo de Bruin zich terug van de kandidatenlijst van de PVV in Noord-Holland. Vanwege een project met moslimvrouwen, zegt hij zelf. Vanwege rijden onder invloed, zegt Hero Brinkman.

Op het nieuwjaarsfeestje bij PVV-Kamerlid Hero Brinkman thuis, vorige week zaterdag, was hij nog one of the guys: een ervaren zakenman die zich joyeus bewoog tussen nieuw PVV-talent.

Maar Carlo de Bruin stond op dat moment al niet meer op de kandidatenlijst voor de Provinciale Staten van Noord-Holland. Kort voor het feestje had hij zijn prominente tweede plek moeten opgeven. Net als in Noord-Brabant viel ineens een belangrijke pijler weg onder de provinciale opmars van de PVV.

Project met moslimmeiden
Een paar dagen na het feestje vertelt De Bruin, in zijn kantoor in Hoofddorp, waarom hij op het laatste moment is vertrokken. Hij was iets begonnen dat zich niet verhield met de politiek van de PVV. Een project om moslimmeiden aan het werk te krijgen in de zorg. Minder moslimmeiden in de uitkering, meer hoofddoekjes aan het bed; dat is goed voor iedereen, zegt hij. Het bracht hem in een spagaat. Hij vroeg subsidie aan bij de provincie waar hij zich verkiesbaar had gesteld. Terwijl zijn PVV juist woest tekeergaat tegen 'onzinsubsidies' voor multiculturele projecten.

De Bruin zegt: 'Ik heb er lang over nagedacht, maar uiteindelijk kan ik meer voor de maatschappij bereiken met dit project, dan in de provincie.'

Hero Brinkman slaat terug met een heel andere lezing van het plotselinge vertrel van De Bruin: 'Carlo is van de lijst gehaald, omdat hij zijn verklaring van goed gedrag niet voor elkaar heeft. Hij is twee keer aangehouden voor rijden onder invloed.'
De Bruin: 'Ik ben één keer aangehouden voor rijden onder invloed. Met die verklaring was een procedurefout gemaakt. Het moddergooien is begonnen.'

Echt klaar
Carlo de Bruin is 'echt klaar' met de PVV, zegt hij. Hij bewondert nog steeds de daadkracht van Hero Brinkman en Geert Wilders ('Geert sliep twee uur per nacht, ik heb nog nooit iemand met zo'n drive gezien'). Maar hij is, zegt hij ook, te eigenzinnig om zich te voegen naar een partij waar discipline de regel is. Een partij die liever onervaren ja-knikkers heeft als volksvertegenwoordigers, dan idealisten 'met kwaliteit en van niveau'.

'De PVV-kandidaten zijn inhoudelijk niet sterk, maar wel goed getraind. Ze klappen niet snel uit de school. Ze zijn gecommitteerd aan de hiërarchische structuur.' Dat is, zegt hij, een keuze. 'Voor het grootste deel is het strategie om mensen aan te nemen die nieuw zijn, en in de hiërarchie passen. Hoe minder gedrevenheid er is, hoe beter ze zullen luisteren. Als je de keuze hebt tussen mij en Eric Lucassen, wie kies je dan? Dat keert zich uiteindelijk als backfire tegen te partij.'

De Bruin was twee jaar intensief bezig met een carrière binnen de PVV. Hij zag een advertentie in de krant, schreef een brief, sprak met de partijtop en belandde in een klasje voor aanstaande Tweede-Kamerleden.
Bron: De Volkskrant
  maandag 17 januari 2011 @ 10:35:26 #152
295457 TomLievense
pi_91453232
Goed artikel uit de volkskrant, maar je vraagt je toch af wat zo'n man bij die kut partij wil.
pi_91453865
Zo zie je maar wat voor een geschifte club die PVV is.
pi_91454833
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 10:35 schreef TomLievense het volgende:
Goed artikel uit de volkskrant, maar je vraagt je toch af wat zo'n man bij die kut partij wil.
De man zegt 'daadkracht' van Wilders en Brinkman. Gek eigenlijk want behalve 180 graden draaien heb ik Wilders nog nooit op een daad kunnen betrappen.
pi_91454869
Ze zetten meer en sneller stappen vooruit dan GroenLinks en de SP.
  maandag 17 januari 2011 @ 11:29:29 #156
295457 TomLievense
pi_91454903
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:28 schreef Picchia het volgende:
Nee, ze blijven slechts hangen bij de Islam.
pi_91454991
quote:
Ja, en? Maakt dat de opvattingen van de PVV plots goed en toelaatbaar?
pi_91455027
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, en? Maakt dat de opvattingen van de PVV plots goed en toelaatbaar?
Nee, dat waren ze al los daarvan.
pi_91455059
quote:
Dat zal dan wel, ik zie nergens ook maar een PVV'er daden neerleggen. Volgens mij ontrekt de PVV zich namelijk op elk front aan verantwoordelijkheid, iets wat we van GL en de SP iig niet kunnen zeggen al ben ik het meestal oneens met ze.
pi_91455084
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:33 schreef Picchia het volgende:

[..]

Nee, dat waren ze al los daarvan.
Ja, een kopvoddentax en het verbieden van de koran zijn echt standpunten om je vingers bij af te likken.
pi_91455186
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, een kopvoddentax en het verbieden van de koran zijn echt standpunten om je vingers bij af te likken.
Vergeet het burqa verbod niet en animal cops, zie daar de problemen van Nederland anno 2011.

Ik blijf erbij, wat een kutvolk is het toch in Nederland.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2011 11:38:54 ]
pi_91455427
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat zal dan wel, ik zie nergens ook maar een PVV'er daden neerleggen. Volgens mij ontrekt de PVV zich namelijk op elk front aan verantwoordelijkheid, iets wat we van GL en de SP iig niet kunnen zeggen al ben ik het meestal oneens met ze.
Komop, je moet wel enorme oogkleppen hebben als je durft te ontkennen dat zij het maximale hebben bereikt wat zij op dit moment konden bereiken. Als zij meer zouden kunnen bereiken dan dit en dat niet zouden doen, dan zouden zij zich onttrekken aan hun verantwoordelijkheid, maar daar is nu geen sprake van. Ik vind het maar een loze kreet.
pi_91455532
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:43 schreef Picchia het volgende:

Komop, je moet wel enorme oogkleppen hebben als je durft te ontkennen dat zij het maximale hebben bereikt wat zij op dit moment konden bereiken. Als zij meer zouden kunnen bereiken dan dit en dat niet zouden doen, dan zouden zij zich onttrekken aan hun verantwoordelijkheid, maar daar is nu geen sprake van. Ik vind het maar een loze kreet.
Whatever, ik vind de hele PVV een loze kreet en eentje die blijkbaar het papier waar de kreten op gedrukt staan niet waard is getuige de handelswijze van de PVV.

De PVV roept alleen vanaf de zijlijn en doet dat ook nog eens met gespleten tong. Wat nou daadkracht.
pi_91455621
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kan er niet wakker van liggen. Beide standpunten zijn prima te verdedigen. De kopvoddentax wijkt niet af van andere ontmoedigende belastingen die geopperd worden in de kamer. En haatzaaien is verboden, dus ik kan mij best voorstellen dat het ook schriftelijk niet is toegestaan. Hoewel ik zelf geen fan ben van censuur vind ik dit standpunt in dit geval niet echt wereldschokkend.

Maar ze bezigen zich wel met meer issues dan dat. Anders zou het gedoogakkoord ook een stuk korter zijn.
pi_91455932
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:49 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ik kan er niet wakker van liggen. Beide standpunten zijn prima te verdedigen. De kopvoddentax wijkt niet af van andere ontmoedigende belastingen die geopperd worden in de kamer. En haatzaaien is verboden, dus ik kan mij best voorstellen dat het ook schriftelijk niet is toegestaan. Hoewel ik zelf geen fan ben van censuur vind ik dit standpunt in dit geval niet echt wereldschokkend.

Maar ze bezigen zich wel met meer issues dan dat. Anders zou het gedoogakkoord ook een stuk korter zijn.
Ah, jij bent er zo eentje. Verder ben ik aardig bekend met het PVV-programma en ik moet zeggen dat het verdomd lastig is om een punt te vinden waar ik oprecht vrolijk van word.
pi_91456018
Zo eentje die niet wakker ligt?
pi_91456100
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 11:59 schreef Picchia het volgende:
Zo eentje die niet wakker ligt?
Nee, zo eentje die gelooft dat de islamisering van West-Europa in volle gang is.
pi_91456197
Dat valt ook moeilijk te ontkennen zolang Europa er naar streeft om een miljoen Afrikanen per jaar naar Europa te halen.
pi_91456243
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:03 schreef Picchia het volgende:
Dat valt ook moeilijk te ontkennen zolang Europa er naar streeft om een miljoen Afrikanen per jaar naar Europa te halen.
En toch ontken ik het.
  maandag 17 januari 2011 @ 12:10:02 #170
104871 remlof
Europees federalist
pi_91456441
quote:
Bron? :o
  maandag 17 januari 2011 @ 12:13:30 #171
104871 remlof
Europees federalist
pi_91456562
Carlo de Bruin is echt klaar met de PVV

Hij is, zegt hij, te eigenzinnig om zich te voegen naar een partij waar discipline de regel is. Een partij die liever onervaren ja-knikkers heeft als volksvertegenwoordigers, dan idealisten 'met kwaliteit en van niveau'.
pi_91456621
quote:
FUD.

Het levensbloed van de PVV.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2011 12:15:39 ]
pi_91456903
quote:
Europa? Eurabia zul je bedoelen. :(
pi_91457030
quote:
11s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:10 schreef remlof het volgende:

[..]

Bron? :o
http://www.europarl.europ(...)ge%20in%20Europe.pdf

De UN geeft aan dat Europa 1,6 miljoen migranten per jaar nodig heeft. En onder het huidige regime komen de binnengekomen aantallen daarmee overeen (zie de quote hieronder). Het bovengenoemde rapport geeft duidelijk weer hoe nutteloos de migratie is en hoe Europa doodleuk verwacht dat in Europa het aantal Moslims van 3.7% naar 18% in 2050 kan gaan. Dat is Islamisering.

quote:
The EU-25, in 2005, had an overall net migration rate of +3.7 per 1,000 inhabitants and a net gain from international migration of +1.8 million people. This accounts for almost 85 percent of Europe's total population growth in 2005.
http://www.migrationinformation.org/Feature/display.cfm?ID=402
pi_91457128
En natuurlijk komen al die mensen hierheen om de Europese landen om te vormen tot islamitische heilstaatjes. Die moslimpartij was bijvoorbeeld een doorslaand succes.
pi_91457234
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:26 schreef Picchia het volgende:

[..]

http://www.europarl.europ(...)ge%20in%20Europe.pdf

De UN geeft aan dat Europa 1,6 miljoen migranten per jaar nodig heeft. En onder het huidige regime komen de binnengekomen aantallen daarmee overeen (zie de quote hieronder). Het bovengenoemde rapport geeft duidelijk weer hoe nutteloos de migratie is en hoe Europa doodleuk verwacht dat in Europa het aantal Moslims van 3.7% naar 18% in 2050 kan gaan. Dat is Islamisering.

[..]

http://www.migrationinformation.org/Feature/display.cfm?ID=402
quote:
Nu al bestaat zon 10 procent van de Nederlandse bevolking uit moslims, schreef de Amerikaanse journalist Bruce Bawer in zijn boek While Europe slept. Omdat moslims veel meer kinderen krijgen dan autochtonen, zal er binnen enkele generaties een islamitische meerderheid bestaan.

Bij sommige auteurs, zoals de Britse historicus Walter Laqueur in het onlangs verschenen The Final Days of Europe, krijgen demografische veronderstellingen een welhaast morele betekenis.

De verwende Europeanen zouden culturele zelfmoord plegen, omdat ze nog te beroerd zijn om zichzelf voort te planten. De voortplantingsdrift van moslims wordt daarentegen gezien als een illustratie van vitaliteit en expansionisme.

Dergelijke schrikbeelden zijn echter niet gebaseerd op demografisch onderzoek, zegt drs. Joop de Beer, hoofd van de afdeling prognose van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI) en voorheen hoofd van de afdeling bevolking van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Volgens de allochtonenprognose van het CBS zal het aantal niet-westerse allochtonen stijgen van 11 procent in 2007 naar 16 procent in 2050. Daarnaast is er nog een groep die wel van niet-westerse origine is, maar niet als allochtoon geregistreerd wordt, omdat beide ouders in Nederland geboren zijn. Volgens De Beer zal deze groep echter niet zo groot zijn.

Anders dan Bruce Bawer gemakshalve aanneemt, zijn echter lang niet alle niet-westerse allochtonen moslims. Keiharde cijfers ontbreken, omdat de religieuze gezindte van allochtonen niet systematisch wordt bijgehouden. Maar volgens een ruwe schatting van het CBS is 54 procent van de niet-westerse allochtonen moslim. Als ik dat cijfer toepas op de prognose voor 2050, kom ik op 9 procent moslims. Persoonlijk lijkt me dat aan de hoge kant. Verwacht wordt dat vooral de immigratie uit Azië flink zal groeien, waar de islam minder dominant is dan in Turkije of Marokko. Daardoor zal het aandeel van de moslims onder de niet-westerse allochtonen waarschijnlijk dalen. Bovendien zal er tegen 2050 waarschijnlijk meer geloofsafval plaatsvinden. Doorgaans zie je dat immigranten zich gaandeweg aanpassen aan het land waar ze wonen.

In het onderzoek Moslims in Nederland uit 2004 constateerde het Sociaal en Cultureel Planbureau dat er al een zekere secularisatie plaatsvindt onder Nederlandse moslims. Het moskeebezoek liep terug: in 1998 ging 44 procent van de Turken en 43 procent van de Marokkanen wekelijks naar de moskee, in 2002 was dat respectievelijk 35 en 32 procent. Van secularisatie in Nederlandse zin is overigens nog lang geen sprake: ook de mensen die de moskee mijden beschouwen zichzelf nog altijd als moslim.

De allochtonenprognose kan er natuurlijk naast zitten, zoals elke prognose. Maar ook als De Beer in het voordeel van de islam rekent door uit te gaan van een hoge vruchtbaarheid onder moslimvrouwen en een sterke immigratie uit moslimlanden komt hij niet verder dan 23 procent in 2050. En dan praat ik over een extreem, zeer onwaarschijnlijk scenario, zegt hij. De prognose van het CBS is heel redelijk, niet heel hoog, maar ook niet heel conservatief. De Beer bestrijdt dat de prognose bewust laag is gehouden uit politieke overwegingen, zoals Ayaan Hirsi Ali in de Volkskrant suggereerde, om maatschappelijke onrust te voorkomen.

Ook een moslimbevolking van 9 procent vormt uiteraard een flinke machtsfactor. De Nederlandse islam is echter geen monolithisch blok. Ze is versplinterd over talloze groeperingen. Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Indonesische moslims hebben vaak weinig met elkaar te maken. Bovendien bestaan er binnen elke gemeenschap weer etnische, politieke en religieuze verschillen.

De Beer wil de problemen rond integratie en islam overigens niet bagatelliseren. De aanwezigheid van 2,7 miljoen niet-westerse allochtonen in 2050 zal ongetwijfeld voor de nodige spanningen zorgen.

Dat komt ook omdat allochtonen zo geconcentreerd zijn in de grote steden, en binnen die grote steden in bepaalde wijken waar de problemen zich opstapelen. Het landelijk beeld is heel anders. In grote delen van Nederland komen nauwelijks allochtonen voor, zegt De Beer. De grote steden dreigen gepolariseerd te raken: enerzijds een arme, veelal etnische onderlaag die aangewezen is op goedkope woningen. Anderzijds een culturele elite van studenten, kunstenaars en professionals. Wat ontbreekt is de HWNer, de Hard Werkende Nederlander onder wie zich overigens ook steeds meer geslaagde allochtonen zullen mengen die de voorkeur geeft aan een gezinswoning met een tuin.

Maar De Beer ziet, anders dan Geert Wilders, geen tsunami van moslims opduiken. Hij voorziet de komende decennia vooral economische immigratie, van geselecteerde migranten die aan de Nederlandse vraag naar arbeidskrachten zullen voldoen. Die migranten zullen vooral uit Oost-Europa en Azië komen, verwacht hij.

Demografen verwachten dat de immigratie uit moslimlanden minder sterk zal toenemen, mede doordat het toelatingsbeleid veel strenger is geworden. Zo zal het aantal Marokkanen naar verwachting stijgen van 329 duizend in 2007 naar 452 duizend in 2050, ongeveer 2,5 procent van de bevolking.

Hoewel Marokkanen veel maatschappelijke onrust veroorzaken, blijven zij daarmee een betrekkelijk kleine groep. Voorlopig zijn er meer NCRV-leden dan Marokkanen in Nederland.

Bij hun schattingen hebben de demografen rekening gehouden met het feit dat ongeveer tweederde van de Turken en Marokkanen een huwelijkspartner uit het land van herkomst haalt. Dat cijfer daalt weliswaar licht, maar blijft voorlopig hoog.

In zijn deze week verschenen boek De immigratieramp stelde PVV-Kamerlid Sietse Fritsma dat er op grote schaal oneigenlijk gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheid om huwelijkspartners te laten overkomen. Veel allochtonen zouden na drie jaar scheiden, waarop de overgekomen partner een verblijfsvergunning krijgt. Vervolgens kan er weer een nieuw huwelijk worden gesloten.

De Beer: De echtscheidingscijfers voor Turken en Marokkanen zijn inderdaad iets hoger. Het zal ongetwijfeld voorkomen dat de regeling oneigenlijk wordt gebruikt. Maar het lijkt me plausibeler dat mensen scheiden wegens cultuurverschillen tussen iemand die in Nederland is opgegroeid en iemand uit het land van herkomst.

De echtscheidingscijfers voor autochtonen met een buitenlandse partner liggen ook hoger. Wel geloof ik dat zulke stellen denken: de relatie gaat slecht, maar laten we nog maar even wachten met scheiden totdat de overgekomen partner recht heeft op een verblijfsvergunning.

De demografische angst voor de islam wordt voor een belangrijk deel veroorzaakt door de gedachte dat moslimvrouwen veel meer kinderen krijgen dan autochtone vrouwen. Maar het geboortecijfer onder islamieten is de afgelopen tien jaar geleidelijk gedaald. Bij Marokkanen van 3,3 naar 3,1 kinderen per vrouw, bij Turken van 2,3 naar 2,1. Daarmee zitten de Turken al bijna op het Nederlandse niveau van 1,7. Daarmee zitten de Turken op vervangingsniveau, dat wil zeggen dat komende generaties niet groter zullen zijn dan de huidige generaties. Ook onder Turken geldt 2 kinderen als ideaal. Het belangrijkste verschil is dat kinderloosheid onder Turkse vrouwen heel weinig voorkomt, aldus De Beer.

De dalende trend zal zich naar verwachting voortzetten, mede omdat ook in de landen van herkomst het kindertal daalt. In 2050 zitten niet-westerse allochtonen waarschijnlijk op 2 en autochtonen op 1,7 of 1,8.
pi_91457352
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Bron?
pi_91457586
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
En natuurlijk komen al die mensen hierheen om de Europese landen om te vormen tot islamitische heilstaatjes. Die moslimpartij was bijvoorbeeld een doorslaand succes.
Blijf jij er maar blind op vertrouwen dat Europa hetzelfde blijft of er aangenamer op wordt als het barst van de Moslims. Zelfs met de weinige Moslims die wij in Nederland hebben wordt de sfeer als minder aangenaam. :')
pi_91457645
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:41 schreef Picchia het volgende:

[..]

Blijf jij er maar blind op vertrouwen dat Europa hetzelfde blijft of er aangenamer op wordt als het barst van de Moslims. Zelfs met de weinige Moslims die wij in Nederland hebben wordt de sfeer als minder aangenaam. :')
En blijf jij maar blind geloven in de FUD die je aangereikt wordt door Wilders en gelijkdenkenden.
pi_91457689
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 12:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En blijf jij maar blind geloven in de FUD die je aangereikt wordt door Wilders en gelijkdenkenden.
En door het Europese parlement.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')