quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
1 keer raden wat ik in de vriezer heb liggen.
Ik krijg het maar niet warm vandaag. Normaal gesproken heb ik wel m'n trucjes om het warm te krijgen (), maar die werken nu niet, dus nu zit ik maar op de grond tegen de verwarming
.
Best een vermakelijke postquote:
Gna gna gnaquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:33 schreef conleche het volgende:
Nou, die conclusie trok ik, omdat je er klaarblijkelijk niet warm van werd.
Die TT......jammer dat jij de lapo had.
Niet op dit momentquote:
De Slankreeksquote:
Maar wat lag in de vriezer?quote:
Ah, 1 tip, ga bodypumpen en combineer het met kracht training, ik had ooit een vet percentage van 35%, ben gezakt naar 12 %, werkt als een tierelier.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:36 schreef Chicolate het volgende:
[..]
[..]
Zie OP vorige topic Slank # 1270 - met zesentwintig kilo strooigoed...
quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:37 schreef Foxgod het volgende:
[..]
Ah, 1 tip, ga bodypumpen en combineer het met kracht training, ik had ooit een vet percentage van 35%, ben gezakt naar 12 %, werkt als een tierelier.
Gewoon hard door knallen.
en wat staat er strax op mijn menu?
Halve kilo kalkoen, groenten en proteine shakes, halve liter kwark en halve liter melk.
Goed punt, zal mischien al iemand over geroepen hebben, bij deze dan een herhaling voor die het gemist hebben.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
lees maar even de laatste 300 topics terug voor je nog meer tips komt geven
Ik vermoed dat het niets te maken had met de warmwordtechniekquote:
Allebij een beetje.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:41 schreef Chicolate het volgende:
Maar uhm, sporten of gezond voer kopen?Ik kan nog even niet kiezen.
Vraag je vriendin, die is een oldbie hier.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:44 schreef Duvel het volgende:
Hallo,
Ik ben nieuw hier en ik moet zo boodschappen doen met mijn vriendin. Maar ik weet niet wat we moeten eten vanavond. Hebben jullie ideeën?
Groetjes en bedankt!
Geil, sesamquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:43 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, wat in de vriezer lag: boerenvolkorenbrood met sesam, het brood waar Maria 's nachts van droomt
.
Het dilemma is meer dat ik vanavond tijd heb voor 1 dingquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:43 schreef Foxgod het volgende:
[..]
Allebij een beetje.
Tenzij je alles wilt eten, dan gewoon hard sporten, en om de zoveel tijd lekker eten wat je wilt.
Maar ik moet het verzinnen vanavond.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vraag je vriendin, die is een oldbie hier.
XM: hoe krijg je een man zo ver dat 'ie het avondeten verzint? Ik moet het hier altijd doen!quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar ik moet het verzinnen vanavond.
Burrito's! Of iets met spinazie! Maar dan niet de taartvorm laten vallen!quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vraag je vriendin, die is een oldbie hier.
That's my girl!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maar dan niet de taartvorm laten vallen!
Mja, we verdelen het! Ik heb de laatste paar dagen verzonnen en bereid, nu is het zijn beurt weer, maar zoals je ziet heb ik wel enige invloedquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
XM: hoe krijg je een man zo ver dat 'ie het avondeten verzint? Ik moet het hier altijd doen!.
quote:
ik gok dat het verschil zit in de ehm soort relatiequote:Op dinsdag 14 december 2010 17:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
XM: hoe krijg je een man zo ver dat 'ie het avondeten verzint? Ik moet het hier altijd doen!.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
That's my girl!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TMI!
Niet meer actief op Fok!
Ja, zij dreigt Duvel met geheelonthouding als 'ie het niet doet en ik heb niks om mee te dreigenquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:48 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
ik gok dat het verschil zit in de ehm soort relatie
Oja, tot die groep behoor ik niet!quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:45 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die dieniet alleen met seks associëren, dame.
Als iemand met enige pedagogische scholing moet je toch weten dat positieve stimulatie veel effectiever is.quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, zij dreigt Duvel met geheelonthouding als 'ie het niet doet en ik heb niks om mee te dreigen.
Ga hardlopen! Dan kun je ook nog naar de winkel!quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:48 schreef Chicolate het volgende:
Het gaat gezond voer kopen worden. Want ik zit al sinds maandag zonder en ontbijten met een chocoladeletter gaat zelfs mij te ver. Ga vanavond wel rommelen met gewichten ofzo.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
That's my girl!Lijnzaad is ook wel ok inderdaad!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Hardlopen is saaiquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ga hardlopen! Dan kun je ook nog naar de winkel!
/hardloopgoeroe.
quote:
Dat is een zwaarderwegend argumentquote:en als ik mijn gewrichten heel wil houden moet ik het vooral mijden.
Ik dacht: waar hééft ze het over? Als we jou toch niet handen om alle posts zo grondig te lezenquote:Op dinsdag 14 december 2010 17:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zou een l minder doen en een m erbij!
O volgens mij via mijn vaderrrrrquote:Op dinsdag 14 december 2010 18:21 schreef Viking84 het volgende:
Zo gaat het wel hard met die topics.
@ PF: dat artikel staat niet online, het staat in de papieren NRC Next. Phaidra kan er wel bij via haar werk. Misschien kun jij erbij via de site vd uni?
Als jij mij niet uitge-quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Okeeeeee dan
Goed topic dit wel
Lijzt:
O: magere kwark met muesli
T: banaan
L: 2 bth met 1 plak kaas verdeeld
T: 1 speculaasje, 2 mandarijnen
D: pizza met ananas
Gelukkig heb ik dat wel gedaanquote:Op dinsdag 14 december 2010 18:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als jij mij niet uitge-had, dan was dit een heel normaal topic geweest.
En wat een Ivo Creativo is die Duvel van jou.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm, bij het pizza-afhaalpunt hebben ze ook kleine bakjes Ben&Jerry's....
quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik moet gewoon ophouden om ongezond voer in mn hoofd te duwen.
Maar 2 beursdagen zijn sowieso vreselijk. Geen gezond voer te bekennen en deze hele week niet gesport, dus voel me nu ontzettend vadsig.
Wij hebben zondagavond nog twee bakken B&J's laten komen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm, bij het pizza-afhaalpunt hebben ze ook kleine bakjes Ben&Jerry's....
Hey Cali! Alles goed?quote:
Pizza?quote:
Oh ok, dan laat ik de ezelsoor twee dagen ongemoeid. Als je je aan de planning houdt. Wat extra groente zou best mogen trouwens.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje voor morgen en overmorgen weet ik ook al
O: magere kwark met muesli
T: fruit
L: 2 boterhammen met kaas & appelstroop
T: fruit
D: andijviestamppot
En morgen wordt 't aangevuld met RPM.
Zeg.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
En ja ik weet het van de pizza, maar 't is de schuld van Duvel.
Ik ben wel erg ver heen als ik me aangesproken voel door dat "ho" hè?quote:
Het is wat weinig denk ik, maar ik heb liever dat je gezond eet dan genoeg, want jouw alternatief is te weinig EN ongezond.quote:Op dinsdag 14 december 2010 18:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Is't niet te weinig? Stamppot is wel fors natuurlijk.
En ja ik weet het van de pizza, maar 't is de schuld van Duvel.
Nee want dat was nou net het punt.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het is vast geen excuus dat ik geen idee heb hoe ik witlof moet bereiden he?
Ik geef toe dat de inhoud van de droppot lekkerder is.quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:13 schreef Blurred86 het volgende:
ik ben een groot liefhebber van witlof, maar ik zou toch echt niet zo'n stronk gewoon zo opeten, dat is toch helemaal niet lekker!?
Tsja. Uit de droppot blijven kost óók moeite. 't Is welke moeite je wil nemenquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik geloof ook dat ik daar wat moeite mee zou hebben, zo rauw met niks.
Wij zijn het precies oneensquote:Op dinsdag 14 december 2010 19:38 schreef Swietje het volgende:
Witlof rauw![]()
Witlof gekookt met ham en kaas uit oven
Inderdaad!quote:Op dinsdag 14 december 2010 19:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ha, de eerste kamer is tegen de btwverhoging op cultuur!
Hoop dat die ook goed nadenken over studiekosten...
Dat vind ik nog steeds wel lekker.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:08 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat de traditionele kookwijze van mijn moeder mijn smaak verpest heeft: altijd aardappelen met groente en een stukje vlees.
Hoe doe je dat? En waar smaakt het naar? Zoetig lijkt me?quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:09 schreef Ewelina het volgende:
maar gecarameliseerde witlof is ook erg goed te doen
Witlof in stukjes snijden, bakken in een pan, schepje suiker erbij en een beetje bruin laten worden. Heel simpel en o zo lekker. En idd een beetje zoetig.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:11 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? En waar smaakt het naar? Zoetig lijkt me?
Een salade is geen hoofdmaaltijd.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:06 schreef Duvel het volgende:
Witlofsalade is inderdaad goed te doen, maar zou ik niet snel als hoofdmaaltijd maken.
Ja, die van mij doen ook overal boter in. En vla als toetje.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik hou ook nog steeds van mijn moeders heerlijke groente, aardappelen, vlees! Maar dat komt voornamelijk door alle boters overal door. Lekker maar niet slank.
Ik voer m'n katten, niet m'n vriendin.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Je zou haar eens wat meer groente moeten voeren, geen gekochte pizza. Ook niet als dat flinterdunne vegetarische pizza is.
Als bijgerecht wel! Met een gepofte aardappel en een karbonade oid. Heerlijk!quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:14 schreef Duvel het volgende:
Geinig, maar dat eet je niet echt als D... toch?
Ik vind karbonade dan ook erg lekkerquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:17 schreef sigme het volgende:
Wehehe. Binnen een seconde: karbonade en aardappels.
het "hart" van de witlof eruit snijden helpt een boel tegen de bittere smaakquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:20 schreef MariaEtcetera het volgende:
Karbonades zijn dus echt van die dingen waar ik nooit aan denk!![]()
Witlof met ham en kaas is wel okee, of als salade a la Syrena. Al zal ik nooit dol worden op die bittere smaak denk ik
Oe dat klinkt niet verkeerd, die gerookte kipfilet erbij!quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:21 schreef progje het volgende:
[..]
het "hart" van de witlof eruit snijden helpt een boel tegen de bittere smaak
mijn favo is toch wel een witlofsalade met gerookte kipfilet + lekkere dressing met kwark + mayo + mosterd + azijn + honing
Wie zegt dat ik elke dag vlees eet?quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:23 schreef MevrouwPuff het volgende:
Elke dag kip of gehakt is wel saai hoor!
Klopt!!quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:21 schreef Viking84 het volgende:
Oh dat. Meh nee. Maar draadjesvlees is pas echt huuu.
Dan is ie niet goed klaargemaakt of zo.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Van dat vlees waarbij je 5 minuten lang op hetzelfde stukje zit te kauwen
Op zich vind ik dat best een aantrekkelijke deal eigenlijk!quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:29 schreef sigme het volgende:
Nou, ik eet natuurlijk ook nooit karbonade, maar vanaf nu wel, want. Nou ja, jullie weten wel. Diepvries vol.
Iemand nog belang bij zéér biologische karbonade? Slechts een tientje de kilo.
Ik weet dat jij maar een paar x per week vlees eetquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik elke dag vlees eet?.
* Viking84 noteert nog iets op het lijstje 'dingen waar Viking en XM het over eens zijn'. Het 'oneens'-lijstje is nog altijd veul langer, maar ooit komt het wel goedquote:
karbonades zijn heerlijk als je ze goed bereidt. met wat knoflook en citroen op de grill *kwijl* of met sojamarinade, of heel stout, met een paneerlaagje.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Van dat vlees waarbij je 5 minuten lang op hetzelfde stukje zit te kauwen
No way!quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:33 schreef uniekhoorn het volgende:
XM die geen vlees meer in zich neemt... arme Duvel
QFTquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:25 schreef uniekhoorn het volgende:
Ribkarbonade is zo vreselijk lekker! Lekker kluiven!
Schouderkarbonade voor in je snert!
Haaskarbonade gegrild als het toch slank moet...
Njam! De dag dat ik vegetarier word is de dag dat ik sterf
quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:36 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat klinkt heerlijk Sigme.. Ik hou ervan om te lezen wat je met het vlees doen, het vervuld mijn hart met liefde om het maar zo te zeggen.
Dat idd! Ik vind vlees ook zelden iets toevoegen en ik ben me er wel van bewust dat dat dier voor mij gestorven is, dus als het vlees niet echt hoeft, dan doe ik het nietquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
@kwak: ik vind vlees eigenlijk niet zo bijzonder. Ik vind een stukje vlees niet 'lekker' ofzo. Eet het meer omdat ik niet anders gewend ben. 't Smaakt voor mij 'neutraal' tot niet lekker (rood vlees, draadjesvlees, etc). Maar we eten dus steeds vaker vegetarisch en ik mis het gewoon totaal niet en merk dat ik steeds vaker gerechten zonder vlees uitzoek.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:40 schreef V1z0R het volgende:
Kwak, die eiwitten gaf Duvel wel door dacht ik
Gadverdammequote:Op dinsdag 14 december 2010 20:40 schreef V1z0R het volgende:
Kwak, die eiwitten gaf Duvel wel door dacht ik
daar erger ik me ook altijd aan ja! vooral omdat het dan meestal ook nog vol fouten staatquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:47 schreef AKnynke het volgende:
weten jullie wat ik me al tijden afvraag?
Waarom reageren Nederlanders in het Engels op een status op facebook van een andere Nederlander? Okay, dat je je status in het engels er neer zet, dat snap ik. Doe ik ook. Zeker aangezien de overgrote meerderheid van m'n fb vrienden niet Nederlands zijn. Maar als ik bij een hollander op de status reageer, lijkt het me zo raar om dat in het engels te doen. Ik zie wel eens bij twee vrienden van me, die hebben dan een heel gesprek in het engels met elkaar. Doe je in het echt toch ook niet?
Mjohquote:
mm.. m'n oma kon dat zo heerlijk lekker klaar maken...quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:48 schreef conleche het volgende:
Draadjesvlees is zooooooo lekker. Ik heb het hier al opstaan voor als donderdag een vriendin komt eten. Het is juist helemaal niet taai, maar smelt op je tong. Je huis ruikt er lekker van en de jus is goddelijk. Je moet alleen geen mager vlees nemen, maar riblappen of sucadelapjes, dat vet smelt weg en dat is wat het vlees zo mals maakt.
scharrelsucadelapjes in de bonus bij de AH op het moment
Groentenkroketjes zijn dus ook lekker! Eigenlijk vind ik alles waar een korstje om zit lekker.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:44 schreef Blurred86 het volgende:
het enige dat ik écht zou missen als ik vegetarisch zou zijn: kroketten
Ja, ik wil wel!!! Maar hoe ga je dat doen? Verzenden?quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:29 schreef sigme het volgende:
Nou, ik eet natuurlijk ook nooit karbonade, maar vanaf nu wel, want. Nou ja, jullie weten wel. Diepvries vol.
Iemand nog belang bij zéér biologische karbonade? Slechts een tientje de kilo.
Ieuwwwwwwquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:49 schreef conleche het volgende:
[..]
Groentenkroketjes zijn dus ook lekker! Eigenlijk vind ik alles waar een korstje om zit lekker.
Ik vind 't ook echt niet logisch..quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:47 schreef AKnynke het volgende:
weten jullie wat ik me al tijden afvraag?
Waarom reageren Nederlanders in het Engels op een status op facebook van een andere Nederlander? Okay, dat je je status in het engels er neer zet, dat snap ik. Doe ik ook. Zeker aangezien de overgrote meerderheid van m'n fb vrienden niet Nederlands zijn. Maar als ik bij een hollander op de status reageer, lijkt het me zo raar om dat in het engels te doen. Ik zie wel eens bij twee vrienden van me, die hebben dan een heel gesprek in het engels met elkaar. Doe je in het echt toch ook niet?
Eens.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:49 schreef conleche het volgende:
[..]
Groentenkroketjes zijn dus ook lekker! Eigenlijk vind ik alles waar een korstje om zit lekker.
oh dat lijkt me leuk om een keer te proberen om te maken! heb je een goed (foolproof) recept?quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:48 schreef conleche het volgende:
Draadjesvlees is zooooooo lekker. Ik heb het hier al opstaan voor als donderdag een vriendin komt eten. Het is juist helemaal niet taai, maar smelt op je tong. Je huis ruikt er lekker van en de jus is goddelijk. Je moet alleen geen mager vlees nemen, maar riblappen of sucadelapjes, dat vet smelt weg en dat is wat het vlees zo mals maakt.
scharrelsucadelapjes in de bonus bij de AH op het moment
Nee tochquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:52 schreef V1z0R het volgende:
M'n pa smeert de volgende dag altijd het overgebleven vet van draadjesvlees, op z'n boterhammen
Vandaag heb ik echt last van een zieke geestquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:49 schreef conleche het volgende:
Eigenlijk vind ik alles waar een korstje om zit lekker.
Nou ben ik heel hard aan het denken wie jij bentquote:Op dinsdag 14 december 2010 20:55 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoi.
Ik heb een nieuwe usernaam, in verband met herkenbaarheid...Er lopen niet heel veel mensen met mijn voornaam in mijn land rond, zo te zeggen! Hier en daar zal ik de oude nog wel gebruiken, maar om hier te kletsen is dit niet zo slecht!
Nee, absoluut niet. Maar, als een toekomstige werkgever bijvoorbeeld m'n naam en het land bij elkaar gooit in google dan is de eerste hit er eentje van fok. En daar kom ik wat laat achter....quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar kunnen die mensen Nederlands dan? Ik snap het niet helemaal.
bewuste keuze! Ik weet niet hoe lang ik het volhoud hoor..misschien ga ik m'n oude ik wel zoveel missen!quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:00 schreef V1z0R het volgende:
Ja is moeilijk te raden!
Had je je naam niet op wat anders kunnen laten eindigen?
Wordt beetje lullig voor mij om nu op je te reageren
Ik heb pakketten gemaakt met gemengde inhoud (karbo, gehakt, wat lapjes, botjes).quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:49 schreef V1z0R het volgende:
Blurred, kroketten bestaan maar voor 10% uit vlees
Wanneer je ze zelf maakt kun je de blokjes vlees wel vervangen met vleesvervangers, is dus geen geldige reden
Sigme, hoeveel kilo is er te kopen? Voor 5kilo is het de rit nog wel waard, plus dat ik dan naar de Makro kan.
Witlofsalade
Ik denk dat ik bij jou wel kan laten bezorgen, eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:50 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, ik wil wel!!! Maar hoe ga je dat doen? Verzenden?
Nou, helemaal vega zal ik niet worden denk ik. Maar stond vandaag bij die pizzaboer en had ineens zoiets van...meh.. nee.. alleen ananas is voldoende.quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:39 schreef kwakz0r het volgende:
@xcuzme: ok, das een goeie reden. maar vergeet dan niet je eiwitjes uit andere bronnen! en let op je ijzer...
Ja, heb ik. Nodig: Riblappen. Ik snij die lappen in stukken van ± 10x10 cm. Zodat ze wat handzamer zijn en je al direct porties hebt. Vet er aan laten zitten. Het merendeel smelt weg en dat wat er na bereiding nog zit hoef je niet op te eten. Boter in de pan bruin laten worden (niet te heet!! verbrande boter is vies) drooggedept vlees in de pan doen en rondom aanbakken totdat het al een beetje bruin is. Intussen bouillon verwarmen. (liefst eigengemaakt, maar van 2 bouillonblokjes is ook prima). Als die goed heet is bij het vlees doen. Zodat het vlees zo half à driekwart onderstaat. Erbij: stuk of 4 kruidnagelen, wat laurierblaadjes, scheutje azijn of wijn. Flink peper en ook nog wat zout of een maggiblokje, (tenminste, ligt eraan hoe zout je bouillon was).quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:50 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
oh dat lijkt me leuk om een keer te proberen om te maken! heb je een goed (foolproof) recept?
ik ben altijd bang dat het mislukt en dat ik dan met een grote pan vol enorm taai vlees zit
Ja, nu wel.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:01 schreef Viking84 het volgende:
Ik weet ook al wie jagärtrut is hahahaha.
jouw nickname staat niet zo direct met jou persoonlijk prive in verbinding. Die van mij wel. De naam komt sowieso niet zoveel voor, maar ik neem aan dat ik de enige met die naam hier ben. Dus, mijn fok! account kan vrij snel aan mij gelinkt worden. Op zich niet erg, maar sommige dingen hoeven niet zo overduidelijk te zijn...quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik weet het ook, maar zie het nut nog niet helemaal in.
Hoezo nu wel?quote:
Had het over mezelfquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoezo nu wel?
Ik zag haar post en wist meteen: oh, daar heb je huppeldepup.
Mijn baas schrijft ook Engels op z'n FB. Net als zijn vrouw, zussen en broer. Met knoerten van taalfouten... en waarom? Omdat ze 1 (!) neef hebben in Amerika, en die zit ook tussen hun vrienden. En zijn vrouw is Amerikaansequote:Op dinsdag 14 december 2010 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik doe ook vaak in Engels reageren op Nederlanders! Beetje vanuit beleefdheidsoverwegingen ofzo? Als er bijv mutual friends zijn die Engels zijn ofzo. Dan kunnen die mijn comment ook lezen, indien gewenst. Maar ja ik kan best Engels zonder spelfouten, en de meesten van mijn vrienden ook wel
Kijk eens naar haar user icon. Komt die je niet bekend voor?quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:07 schreef Swietje het volgende:
Ik ben dom. Ik weet het nog steeds nie
Hak 'm eraf! Dat zal 'm leren!quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:08 schreef Tinkepink het volgende:
Heb zo'n vreselijke jeuk op mijn arm vandaag. Al de hele dag. Gekmakend.
ja hoi, ik woon in Zweden...het kan niet veel duidelijker!quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:07 schreef Swietje het volgende:
Ik ben dom. Ik weet het nog steeds nie
Dankjewelquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:03 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, heb ik. Nodig: Riblappen. Ik snij die lappen in stukken van ± 10x10 cm. Zodat ze wat handzamer zijn en je al direct porties hebt. Vet er aan laten zitten. Het merendeel smelt weg en dat wat er na bereiding nog zit hoef je niet op te eten. Boter in de pan bruin laten worden (niet te heet!! verbrande boter is vies) drooggedept vlees in de pan doen en rondom aanbakken totdat het al een beetje bruin is. Intussen bouillon verwarmen. (liefst eigengemaakt, maar van 2 bouillonblokjes is ook prima). Als die goed heet is bij het vlees doen. Zodat het vlees zo half à driekwart onderstaat. Erbij: stuk of 4 kruidnagelen, wat laurierblaadjes, scheutje azijn of wijn. Flink peper en ook nog wat zout of een maggiblokje, (tenminste, ligt eraan hoe zout je bouillon was).
Deksel op de pan en het gas op zijn laagst zetten en als het nog te veel borrelt, kan je er een vlamverdeler onder zetten, of bij gebrek daaraan een koekenpan; het moet nl. heeeel lang, heeeeeel zacht garen. Dit is het basisrecept. Je kan het ook in kleinere stukjes snijden en er uien doordoen, dan krijg je haché. Sommigen doen er wat bier door en/of ontbijtkoek. Kan allemaal.
Maar het belangrijkste is zacht vuur en tijd. Je moet het niet in 2 uur klaar willen hebben. Soms is het in 3 uur klaar en sommig vlees heeft langer nodig. Het is pas klaar als het zo'n beetje uit elkaar valt.
Het is de moeite waard om er speciaal voor naar de slager te gaan, waarbij je tegen de slager zegt dat je draadjesvlees wil maken. (Je hebt een oude koe nodig, eigenlijk, en hoewel de slager ook geen bejaarde melkkoe heeft hangen, heeft de supermarkt soms echt veel te jong vlees)quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:03 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, heb ik. Nodig: Riblappen. Ik snij die lappen in stukken van ± 10x10 cm. Zodat ze wat handzamer zijn en je al direct porties hebt. Vet er aan laten zitten. Het merendeel smelt weg en dat wat er na bereiding nog zit hoef je niet op te eten. Boter in de pan bruin laten worden (niet te heet!! verbrande boter is vies) drooggedept vlees in de pan doen en rondom aanbakken totdat het al een beetje bruin is. Intussen bouillon verwarmen. (liefst eigengemaakt, maar van 2 bouillonblokjes is ook prima). Als die goed heet is bij het vlees doen. Zodat het vlees zo half à driekwart onderstaat. Erbij: stuk of 4 kruidnagelen, wat laurierblaadjes, scheutje azijn of wijn. Flink peper en ook nog wat zout of een maggiblokje, (tenminste, ligt eraan hoe zout je bouillon was).
Deksel op de pan en het gas op zijn laagst zetten en als het nog te veel borrelt, kan je er een vlamverdeler onder zetten, of bij gebrek daaraan een koekenpan; het moet nl. heeeel lang, heeeeeel zacht garen. Dit is het basisrecept. Je kan het ook in kleinere stukjes snijden en er uien doordoen, dan krijg je haché. Sommigen doen er wat bier door en/of ontbijtkoek. Kan allemaal.
Maar het belangrijkste is zacht vuur en tijd. Je moet het niet in 2 uur klaar willen hebben. Soms is het in 3 uur klaar en sommig vlees heeft langer nodig. Het is pas klaar als het zo'n beetje uit elkaar valt.
Oh dan heel graag! Zijn de pakketten ingevroren? Wat ik eigenlijk wil vragen: kan dit na de feestdagen? Want anders ben ik bang dat mijn vriezer het niet aankan, aangezien ik dan altijd zoveel in huis heb. En met botjes bedoel je spareribachtig spul?quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb pakketten gemaakt met gemengde inhoud (karbo, gehakt, wat lapjes, botjes).
Een pakket weegt 2,5 kg en er zijn nog best een aantal pakketten.
2 pakketten kan ik zo voor je apart zetten.
[..]
Ik denk dat ik bij jou wel kan laten bezorgen, eigenlijk.
Mijn vaders vriendin woont in A'dam
Oh ja: de kleine lettertje: d'r zit dus ook bot in het pakket, dus behalve karbo à 10/kg koop je ook bot à 10/kg. En er is bonus, naar vrije keuze toe te voegen aan pakket: vetspek en/of pootjes.
O hai!quote:Op dinsdag 14 december 2010 20:55 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoi.
Ik heb een nieuwe usernaam, in verband met herkenbaarheid...Er lopen niet heel veel mensen met mijn voornaam in mijn land rond, zo te zeggen! Hier en daar zal ik de oude nog wel gebruiken, maar om hier te kletsen is dit niet zo slecht!
Zo heb ik jaren geleden wel eens een dame gemaild met m'n Viking84-adres (die vervolgens terugmailde dat ze m'n fotoboek gezien had en toen wou ze niet meerquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:10 schreef Syrena het volgende:
Ik baal alleen dat er een connectie is tussen mijn nick hier en mijn meest gebruikte emailadres. Terwijl ik tegelijkertijd een adres heb aangemaakt met mijn echte naam bij gmail en dat heb ik ooit 1 keer bij een sollicitatie gebruikt. En toen vergat ik dat dagelijks te checken waardoor ik bijna m'n gesprek had gemist. Ik heb ze wel aan elkaar gekoppeld, dacht ik. Maar ja.
En bij Lexa had ik ook deze nick. Niet handig, mijn weblog was toen ook zo gevonden.
Is goed! Tot nader bericht heb ik er 2 voor je staan (oftewel, als ze bijna op zijn en je bent nog niet langsgeweest informeer ik eens).quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:09 schreef V1z0R het volgende:
Sigme, als je dat wilt doen, graag! Hoop dat van het weekend het een beetje meevalt met de sneeuw, heb andere berichten gelezen namelijk
Ben toch wasmiddel en van alles nodig, dan scheelt de rit die kant op al snel!
Ja, is goed in te vriezen! Aardappels zijn er lekker bij, ook in pureevorm. En als groenten kan eigenlijk alles wel, sperzieboontjes, of broccoli, rode kool of eigenlijk alles wel en je kan dat ook vrij simpel houden omdat je er ook heerlijke jus van krijgt, die je daar dan een beetje overheen doet. En het kan bijna niet te lang, hoewel ik af en toe wel zou kijken of het vocht niet te veel is verdampt, maar met een goed sluitende pan zou dat niet moeten. Als je denkt dat het toch te droog is, kan je er gewoon weer een beetje heet water bij doen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:12 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
Dankjewelmisschien dit weekend eens proberen, hopen dat ik dat vlees met 35% korting kan scoren deze week
Is het goed in te vriezen? dan maak ik meteen een grote pan en vries ik de rest in...
Ik heb alleen een elektrisch kookplaatje, maar die kan heel zacht volgens mij dus dat moet wel lukken! Kun je het vlees ook té lang garen? dat het dan te ver door gaart ofzo? of maakt dat niet zo veel uit?
oh en wat moet je erbij eten? gekookte aardappels? en wat voor groente is er lekker bij?
ik heb hier echt overduidelijk totaal geen verstand van
Tuurlijk! (Ingevroren, na feestdagen & botjes zijn deels krabbetjes en deels andere botjes met vlees eraan).quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Oh dan heel graag! Zijn de pakketten ingevroren? Wat ik eigenlijk wil vragen: kan dit na de feestdagen? Want anders ben ik bang dat mijn vriezer het niet aankan, aangezien ik dan altijd zoveel in huis heb. En met botjes bedoel je spareribachtig spul?
Ik vind dit tof!
Ja potverdorie. Niet doenquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:15 schreef Ewelina het volgende:
[..]
O hai!
Over nicks gesproken. De mijne kan je ook wel in verband brengen met mij (2e naam). En als die je in de search gooit komt er een topic naar boven wat niet iedereen hoeft te lezen.
(oja: wie 'm vindt, graag pm-en en niet online zetten)
Eind januari is wel prima!! Tegen die tijd heb ik zeker plaats, want dan hou ik er gewoon rekening mee! Ik zou dan ook wel 2 pakketten willen, als dat kan en ik wil het geld ook wel alvast overmaken? PM je gegevens maar!quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Tuurlijk! (Ingevroren, na feestdagen & botjes zijn deels krabbetjes en deels andere botjes met vlees eraan).
Alleen vlieeeeeeeeeeeeg ik op nieuwjaarsdag naar de zon, dus dan moet ik het óf laten bezorgen terwijl ik in offline-la-palma zit (wat ik stom vind), of het wordt pas vanaf eind januari.
Maar een 2,5 kg pakketje is niet zo groot hoor.
Mijn naam is wel te googlen, maar enige wat je dan vindt is mijn twitter en ergens nog een cv.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben zo blij met mijn achternaam, die maakt mij lastiger te googlen. Kan nog wel en dan vind je wel iets, maar niks bijzonders.
Nee nee, dan raak ik helemaal in de war. Wat als de stroom uitvalt? Of er komt een boef langs? Of de hongerwinter breekt uit? Ik reserveer 2 pakketten voor je en eind januari zien we verder. Kom ik bij je langs in de galerie ofzo, met discreet verpakt vleesquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:22 schreef conleche het volgende:
[..]
Eind januari is wel prima!! Tegen die tijd heb ik zeker plaats, want dan hou ik er gewoon rekening mee! Ik zou dan ook wel 2 pakketten willen, als dat kan en ik wil het geld ook wel alvast overmaken? PM je gegevens maar!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Je hebt jezelf ermee. Lust voor altijd vergaan.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:41 schreef XcUZ_Me het volgende:
Duvel: "Wel flauw dat je verraden hebt wat je voor kerst voor me hebt gekocht.."
Ik ben er toe in staat nu.
Wie wil een remedie tegen geilheid dan?quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het is alleen wel de remedie tegen geilheid.
quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:40 schreef conleche het volgende:
XM!!Ieuw. Nu associeer ik mijn vleespakketjes met die foto.
Ja, is goed, Sigme, doen we het zo, lijkt me leuk jou een keer te zien ook!
Ach, is er toch vast niet in jouw maatquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:43 schreef Duvel het volgende:
Je denkt toch niet dat ik dat aantrek, wel?
Fijne billen!quote:
Is het degene die je aait? (ik moet nu wel oppassen voor het Flappie-het-konijneffect; dat ik postuum nog een band met de big krijgquote:
Best mogelijk, dat was wel een knuffelkont. Maar ik kan het niet zien op de foto. Op het laatst was hij wel echt veel te veel de baas; de twee die er nu nog zijn kregen bijna geen eten meer en werden wel veel gebeten. Dat helpt, bij het afvoeren.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:45 schreef conleche het volgende:
[..]
Is het degene die je aait? (ik moet nu wel oppassen voor het Flappie-het-konijneffect; dat ik postuum nog een band met de big krijg)
quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:45 schreef conleche het volgende:
[..]
Is het degene die je aait? (ik moet nu wel oppassen voor het Flappie-het-konijneffect; dat ik postuum nog een band met de big krijg)
Heb ik ook gezien jaquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:05 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben een documentaire aan het kijken over de COC die voorlichting geeft op middelbare scholen. Interessant! (via uitzendinggemist trouwens)
Niet heel verbazingwekkendquote:
Ik ook! Bekrompen reacties...quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet heel verbazingwekkend.
Ik schrok best wel een beetje, eigenlijk...
Ja maar het was gewoon grappig, want eerst waren ze heel erg van "hallo, wat gezellig, nieuwe mensen naast ons!" en daarna dus niet meerquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:25 schreef Swietje het volgende:
'Je bent nog steeds dezelfde voor me' etc. heb ik ook nog nooit gehoord. Alleen maar 'Dat wist ik toch allllllllllllaaaaaaaaangggggggggggggg...'![]()
Tja, dat mensen de andere kant op kijken moeten ze zelf weten.. ik hoef ook geen mensen te zien die elkaars huig aan tikken..
Ja, dan ben je ook klaar hè?quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:27 schreef Swietje het volgende:
Aparte types op die camping![]()
Klasgenootjes vroegen laatst of ik een vriendje heb.. uh nee
Wacht even tot zo'n jochie zegt dat 'ie die COC'er dood zou maken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:27 schreef V1z0R het volgende:
Wat een sneue reacties...
Je zou maar tegen ze zeggen dat hun kleurtje ook een ziekte is
Ehm, maar jij bent toch niet homoseksueel?quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:30 schreef Ewelina het volgende:
Ik had een docent die vertelde dat homoseksualiteit een ziekte was. Op de middelbare school. En veel van mijn grrrristelijke medeleerlingen dachten er net zo over: vaak genoeg beledigingen naar mijn kop gekregen.
Ik stond op de middelbare school bekend als lesbo. Iemand was zo vriendelijk om dat door de hele school rond te bazuinen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ehm, maar jij bent toch niet homoseksueel?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
quote:Op dinsdag 14 december 2010 23:36 schreef V1z0R het volgende:
Niets gezien MerelEn gek zijn we toch allemaal!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |