'De wrok' welke wrok, waarover, van wie? en wie voedt wie met die wrok?quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
'Dit kabinet is plat en voedt de wrok'
Ik ga maar voor mezelf spreken. Ik ben twee jaar afgestudeerd en werk in het bedrijfsleven en heb een aardig inkomen. Maar .. ik erger me aan het kabinet, vooral aan hun toon. Wat ik vrees is dat sentiment meer en meer de boventoon zal voeren in de politiek, vooral door toedoen van de PVV. Jeetje, ik verlang naar de tijd van Pim Fortuyn, hij had wat te zeggen in de tijd en joeg half Nederland de gordijnen in maar wat hij wel had, en Geert Wilders totaal niet, respect voor het debat, respect voor de wetenschappen, en een geloof in de Nederlandse rechtstaat.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:04 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
'De wrok' welke wrok, waarover, van wie? en wie voedt wie met die wrok?
DAT is self-inflicted van die groepen, grotendeels uiteraard, uitzonderingen, bevestigingen, regels....quote:Op woensdag 15 december 2010 00:55 schreef skrn het volgende:
Journalisten, critici, opiniemakers, studenten, wetenschappers, ambtenaren, rechters, kunstenaars, welzijnwerkers, het wordt een zware tijd voor jullie.
Waarom zouden we jou niet uit het electoraat filteren?quote:Op woensdag 15 december 2010 01:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik blijf respect hebben voor de Nederlandse studenten en de groep tussen de 20 - 50 jaar in Nederland. De groep net voor de babyboomers. Ze laten zich gemoedwillig in alle standen naaien door deze overheid zonder ook maar stevig te protesteren. Als je erover nadenkt is dat toch bizar? (misschien ook niet gezien een groot gedeelte op PVV ging stemmen.. dat is ook vragen om moeilijkheden)
Het beleid is half slappe tsjak waar dit land niks mee opschiet. Babyboomers komen er nog het beste vanaf zodat die straks nog voor alle shit zal losbarsten in dit land, met pensioen kunnen. Terwijl 'wij' straks met de 2e economische crisis zitten. Dekkingsgraad van de pensioen fondsen zijn hier nog steeds rutjeprut en 'onze' banken zitten natuurlijk vol in de verkeerde landen geinvesteerd. Op het moment dat die echt in de problemen komen mag de NL belasting betaler weer dokken. Dit kabinet schuift alle problemen voor zich uit. Bizar dat de Nederlandse burger dit zo gemakkelijk laat begaan. Bezuinigen op cultuur en onderwijs maar ondertussen wel 130 op de snelweg
![]()
Ook erg jammer dat de oppositie zo zwak is. Ze hebben meer dan ooit(!) enorm veel mogelijkheden om dit kabinet te slopen maar niemand is communicatief sterk genoeg of heeft de passie om tegen Rutte, Verhagen en Wilders in te gaan (!!![]()
). Het is hoog tijd voor een nieuwe partij. Of desnoods andere manier van stemmen zodat we alle PVV stemmers op deze manier er grondig uit kunnen filteren. Dan maar geen democratie.
Omdat ik toch al niet meer in Nederland zit?quote:Op woensdag 15 december 2010 10:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom zouden we jou niet uit het electoraat filteren?
En die (toon) maakt de muziek doorgaans, maar in de politiek is de akoestiek wel even anders. Daar kan je een zuivere hoge c zo maar als g te horen krijgen.quote:Op woensdag 15 december 2010 00:55 schreef skrn het volgende:
Maar .. ik erger me aan het kabinet, vooral aan hun toon.
Dat is veel te kort terug-gekeken. Juist de pvv en voorheen lpf, kwamen er doordat die zogenaamde sentimenten en met name mediale optredens, spindoctors e.d. de boel gingen uitmaken / beïnvloedden, m.i. danquote:Wat ik vrees is dat sentiment meer en meer de boventoon zal voeren in de politiek, vooral door toedoen van de PVV.
Die NLse rechtstaat is tanende in veler ogen, steeds meer mensen zien klassenjustitie, te korte straffen, achterlijke boete bedragen enz. Dat het debat open en eerlijker en dus zogenaamd 'harder' is, ik zit er niet mee. Velen waarderen dat juist.quote:Geert Wilders totaal niet, respect voor het debat, respect voor de wetenschappen, en een geloof in de Nederlandse rechtstaat.
Uiteindelijk is het gewoon, heel erg simpel en basaal, een kwestie van stemmen, 'volksvertegenwoordigers' die ja dan nee stemmen.quote:Prachtig toch? Wat een verschil met de PVV. Hoe kun je in godsnaam een beleid maken als figuren als Richard de Mos
Intellect maakt soms niets uit en is dan zelfs balast. Voorbeeld: met een mes op de keel en 3 'niet de slimste broeders' man om je heen kan je 2 dingen doen, de geëiste spullen afgeven en koest houden of met alle risico van dien jezelf verdedigen.quote:Uitspraken als deze passen misschien goed in de democratie van de 21e eeuw, waarin marketing als enige echte wetenschap wordt gezien, maar laten wel zien dat er geen echte plaats is voor intellect in de samenleving.
Eerlijker? Door bijzonder grof te zijn en respectloos word je niet per se eerlijker en oprechter.quote:Op woensdag 15 december 2010 13:43 schreef fokthesystem het volgende: Die NLse rechtstaat is tanende in veler ogen, steeds meer mensen zien klassenjustitie, te korte straffen, achterlijke boete bedragen enz. Dat het debat open en eerlijker en dus zogenaamd 'harder' is, ik zit er niet mee. Velen waarderen dat juist
Onze elite, of het nou gaat om politici, journalisten, rechters, subsidieslurpers of ambtenaren, is volledig de weg kwijt. Elk gevoel voor realiteit is verdwenen. Elk gezond verstand wordt overboord gezet om de werkelijkheid te ontkennen. Niet alleen deze helaas verkrachte journaliste lijdt aan het Stockholm-syndroom, maar de hele Nederlandse elite.quote:Op woensdag 15 december 2010 01:00 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
DAT is self-inflicted van die groepen, grotendeels uiteraard, uitzonderingen, bevestigingen, regels....
Goede inhoudelijke reactie, die verdient wat tijd, kom ik later op terug.
Omdat subsidieslurpers eens ondernemend moeten gaan denken. Hoeveel belastinggeld wordt er niet uitgegeven verspild aan onzinnige kunstprojecten waar geen hond belangstelling voor heeft. Hoeveel geld wordt er niet verspild aan ontwikkelingshulp: Afrika is na 60 jaar ontwikkelingshulp nog steeds een gore bende.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
Dat er wordt bezuinigd is een ding, maar vanwaar dat minachtende toontje.
Het is op zn minst lachwekkend te noemen dat jij het waagt anderen te betitelen als dom. Jouw eerste alinea duidt op een mate van kortzichtigheid die elk voorstellingsvermogen te boven gaat dat ik simpelweg niet weet waar te beginnen. Dat doe ik dan ook niet.quote:Op vrijdag 17 december 2010 05:19 schreef voice-over het volgende:
[..]
Omdat subsidieslurpers eens ondernemend moeten gaan denken. Hoeveel belastinggeld wordt er niet uitgegeven verspild aan onzinnige kunstprojecten waar geen hond belangstelling voor heeft. Hoeveel geld wordt er niet verspild aan ontwikkelingshulp: Afrika is na 60 jaar ontwikkelingshulp nog steeds een gore bende.
Is het niet normaal dat uitkeringstrekkers werken voor hun geld?
Linksen zijn zo ontstellend dom in hun wereldbeeld waarin zij menen moreel superieur te kunnen zijn.
Inderdaad. Het lijkt of dit kabinet de gemiddelde internetpost heeft gelezen en daar zijn beleid op heeft gebaseerd.quote:Op dinsdag 14 december 2010 22:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het triomfantelijke toontje dat Zijlstra gebruikt wanneer hij kenbaar maakt dat de cultuursector de nek om wordt gedraaid.
Ik sluit me aan bij KV.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
Precies. Het komt op mij eerlijk gezegd nogal rancuneus en kleinzeilig over.
Waarom sluit jij je gewoon niet aan bij het NVA.quote:
Zolang het maar leid tot waar we zijn willen, dat is veel belangrijker dan een of ander imago waar Cohen over kan kwijlen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
Precies. Het komt op mij eerlijk gezegd nogal rancuneus en kleinzielig over.
Dus je wilt een land dat kapot bezuinigd wordt en een wrok koestert jegens haar regering en medeburgers?quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zolang het maar leid tot waar we zijn willen, dat is veel belangrijker dan een of ander imago waar Cohen over kan kwijlen.
18 Miljard die er nu staan zijn slappe bezuinigingen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 16:04 schreef LBS het volgende:
[..]
Dus je wilt een land dat kapot bezuinigd wordt en een wrok koestert jegens haar regering en medeburgers?
Dan heb ik toch liever die 18 miljard staatsschuld hoor...
PvdA is natuurlijk de enige partij die kosten maakt als overheidquote:Op vrijdag 17 december 2010 16:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
18 Miljard die er nu staan zijn slappe bezuinigingen.
Er wordt niet kapot bezuinigd, er wordt matig tot slap bezuinigd.
De overheid geeft structureel te veel uit
[ afbeelding ]
Nee, dat doen ze allemaalquote:Op vrijdag 17 december 2010 16:18 schreef Zolcon het volgende:
[..]
PvdA is natuurlijk de enige partij die kosten maakt als overheid
Wat de neuk kan mij Cohen rotten? Die heeft het maatregelenpakket van het kabinet niet opgesteld. Ik begin het flink zat te worden dat de rechtsmensen om de haveklap verwijzen naar die fucking Cohen. Die Cohen en zijn PvdA kunnen mij verder gestolen worden. Het gaat mij puur om de voorgestelde maatregelen en de manier waarop die worden gepresenteerd.quote:Op vrijdag 17 december 2010 13:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zolang het maar leid tot waar we zijn willen, dat is veel belangrijker dan een of ander imago waar Cohen over kan kwijlen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |