Dat vind ik ook, namelijk het niveau waarvan de fotograaf zelf vindt dat het showcasewaardig is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:22 schreef zquing het volgende:
Maar ik vind nogsteeds dat een showcase aan een bepaald(subjectief) niveau zou moeten voldoen
waarbij wel de eis bij t gevoel van de fotograaf ligt, en niet van wat vinden wij showcasewaardig, maar wat vind hij, want hoe t ook over komt op een ander, iedereen is beneden beginnen en trots op tgeen dat hij dan presteertquote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:31 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, namelijk het niveau waarvan de fotograaf zelf vindt dat het showcasewaardig is.
dat moeten we iig in mijn ogen echt van alle kanten voorkomenquote:Als alleen de allerbeste fotografen hier een showcase mogen openen omdat zelfs het allerbeste werk van een beginnend fotograaf voor hen nog niet eens een testcase zou halen, is dat dé manier om nieuwelingen te ontmoedigen in FOT mee te posten.
iedereen moet met opbouwende kritiek om kunnen gaan en daar wat van kunnen lerenquote:Overigens ben ik het er niet mee eens dat een showcase niet bedoeld zou zijn voor commentaar op de fotografische kwaliteiten - dat zou betekenen dat de TS van een showcase alleen maar oohs en aaahs verwacht. Zit ook niemand op te wachten denk ik.
Eens. Zolang ze zelf wel weten wat een showcase is en wat een testcase is.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:31 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, namelijk het niveau waarvan de fotograaf zelf vindt dat het showcasewaardig is.
Alles kan in een testcase imo, zolang de fotograaf er maar enige moeite in heeft gestoken.quote:Als alleen de allerbeste fotografen hier een showcase mogen openen omdat zelfs het allerbeste werk van een beginnend fotograaf voor hen nog niet eens een testcase zou halen, is dat dé manier om nieuwelingen te ontmoedigen in FOT mee te posten.
Wat ik als commentaar bij een showcase verwacht is een kleine opmerking.quote:Overigens ben ik het er niet mee eens dat een showcase niet bedoeld zou zijn voor commentaar op de fotografische kwaliteiten - dat zou betekenen dat de TS van een showcase alleen maar oohs en aaahs verwacht. Zit ook niemand op te wachten denk ik.
Dat lijkt me inderdaad een goede oplossing. Op die manier creëren jullie meer duidelijkheid. Ook krijgen mensen die een fout hebben gemaakt in de keuze tussen show/test minder gezeur en hopelijk betere reacties.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:10 schreef zquing het volgende:
Ik wil zelf niet naar een situatie gaan waar de mods bepalen wat wel en wat geen showcase is, als ik de reacties lees van de andere mods lijkt het mij dat we het daarover wel eens zijn.
Wat misschien wel een optie is, is het duidelijker maken van de FAQ's en users verwijzen daarnaartoe wanneer we van mening zijn dat iets niet de naam showcase mag dragen en modereren op reacties waarin gezegd wordt dat iets geen showcase is.
Zat ik ook net aan te denkenquote:Op woensdag 23 maart 2011 17:31 schreef problematiQue het volgende:
Schaf anders show- en testcases gewoon af en vervang het door één term. Dan heb je ook geen reacties of het wel of niet showcase-waardig is. En mocht TS echt naar reacties op zoek zijn over of de gekozen aanpak wel of niet fijn is, zoals bij een testcase de bedoeling is (dacht ik), dan kan dat makkelijk in de OP duidelijk worden gemaakt.
maar eigenlijk is dit niet echt een heel groot probleem, toch?
"Wat wil je doen:quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:58 schreef Isdatzo het volgende:
Jullie kunnen wel zoeken maar niet koppelen volgens mij, zie: http://www.fok.nl/gm/reekstool.php
Het grote kleine fotografie ruilhoekje Deel Vquote:Op dinsdag 10 mei 2011 14:15 schreef Tim86 het volgende:
Is er in dit subforum ook een algemeen verkooptopic of iets dergelijks? Ik heb een topic aangemaakt in V&A, maar verwacht hier eerder iemand tegen te komen die interesse heeft
Ik vind het goed dat jullie er op letten dat topics schoon blijven.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
Voor vragen kan je in dit topic: Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 18 terrecht. Als je even wilt ouwehoeren kan dat hier: [FOT SC] #258 - Koentjedrummer met onweer in een zwembad zit
En zullen we hier dan verder gaan met het Beoordelen van de foto van je voorganger?
Daar heb je inderdaad gelijk in. Wat ik meestal doe (laten we overbelichting in een gedeelte van een foto als voorbeeld nemen), is om zelf het 1 en ander uit te zoeken via internet en de rest in het "vraag het de expert" topic (of de SC) uit te dokteren.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:28 schreef Heintje het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat jullie er op letten dat topics schoon blijven.
Alleen denk ik dat je hier een beetje doorslaat.
Het idee van het topic is juist dat je een reactie krijgt op je foto en dat je tips krijgt hoe je hem kan verbeteren. Door daar nog 1 of 2 posts op door te gaan kan er veel geleerd worden.
Tuurlijk zijn er veel andere topics waar dezelfde vraag in zou kunnen maar hier heb je een topic waar beide personen al posten.
Ook via PM reageren is een optie, maar dan is het hele idee van het forum weg, ook niet postende lezers zouden iets moeten kunnen leren van zo'n topic.
Daarom dus mijn verzoek om toch iets dieper op een foto in te mogen gaan in het betreffende topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |