abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94484782
Onze huidige digitale camera is na heel wat jaren trouwe dienst aan vervanging toe.
Het is een simpel camera-tje en ik zou eigenlijk wel iets willen waar ik iets meer mee kan.

Ik zie wel eens foto's waarbij echt iets naar voren is gehaald en dan de achtergrond waziger, hoe krijg je dat voor elkaar? Ligt dat aan camera of fotograaf? ;).
Dat lijkt me wel mooi, maar ik ben niet iemand die enorm veel fotografeert, dus ik wil geen enorm vermogen aan een camera uitgeven.

Ik zit zelf te denken aan maximaal 150 euro. En heb wat zitten kijken en vond bijvoorbeeld:
Fujifilm Finepix S1800
Canon Powershot SX120 IS

Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld bovenstaande camera's of een andere tip?
Heeft bijvoorbeeld zo'n fujifilm camera voordelen boven zo'n simpele (platte) digitale camera?
Fake it till you make it...
pi_94485134
die power shot is de beste van de twee ; genoeg mogelijkheden ;
vage achtergrond krijg je door open diafragma en nauwkeurig scherp stellen op object > klik :W
pi_94485356
Wij hebben de Canon powershot sx210 en deze bevalt erg goed met erg veel, makkelijk bedienbare functies.
http://www.canon.nl/for_h(...)/PowerShot_SX210_IS/
Huh?
pi_94488332
ik zou voor de canon gaan.
ik heb zelf de canon powershot sx200 IS.
ik ben ook geen superheld in fotografie... maar deze camera legt gewoon precies het beeld vast zoals je zelf wil!
je kent het wel.. je ziet een prachtige ondergaande zon, of een mooi plaatje van je huisdier..
dan kijk je je foto's terug op de pc bijvoorbeeld, en schrik je je rot omdat het niet is geworden zoals jij het met het blote oog zag :{
ik ben nog nooit zo tevreden geweest met een aankoop.
en een belangrijke tip, de mooiste foto'maak je vaak onverwacht.
dus let wel op het formaat van je camera, zodat je hem makkelijk in een tas of jas mee kan nemen zodat je niet de hele tijd met je camera aan het slepen bent, en ook geen momenten meer hebt zo van '' crap! had ik mn camera maar bij me... :'( ''

:P
  woensdag 23 maart 2011 @ 01:32:54 #5
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_94496778
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:09 schreef Nijna het volgende:
Ik zie wel eens foto's waarbij echt iets naar voren is gehaald en dan de achtergrond waziger, hoe krijg je dat voor elkaar? Ligt dat aan camera of fotograaf? ;).
Daar heb je een camera met een grote sensor voor nodig, en een lens met een groot diafragma, en dus minstens 400 euro : )
pi_94497209
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 01:32 schreef problematiQue het volgende:

[..]

Daar heb je een camera met een grote sensor voor nodig, en een lens met een groot diafragma, en dus minstens 400 euro : )
Belangrijker wellicht is dat je gewoon dicht op je onderwerp moet staan en de achtergrond zo ver mogelijk weg moet zijn. ;)
pi_94512382
Bedankt in elk geval voor de tips :). Camera van 400 euro of meer vind ik zonde van het geld, dus dat gaat 'em zeker niet worden.
Ik zal nog eens even kijken of ik wat gebruikerservaringen kan vinden op het www
pi_94554397
Wij hebben vandaag de Canon IXUS 220HS gekocht op basis van goede recensies. Hij kost 199,=.

Nu accu opladen en straks kijken of-ie echt zo goed is als beweerd wordt. :)
#geen
  donderdag 24 maart 2011 @ 14:28:04 #9
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_94554823
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 21:09 schreef Nijna het volgende:
Heeft bijvoorbeeld zo'n fujifilm camera voordelen boven zo'n simpele (platte) digitale camera?
Deze vraag is nog onbeantwoord. Een zogehete superzoom- of bridgecamera zoals de fujifilm die jij had geselecteerd is in feite niets anders dan een normale compactcamera waarmee je veel verder kan inzoomen, een elektronische zoeker hebt (je kan dus bij het fotograferen de camera aan je oog houden), en een 'grip' (meer ruimte voor je rechterhand). De beeldkwaliteit is niet per se beter of slechter. Nadeel is dat dit soort cameras een stuk groter zijn en niet echt in je zak passen.
pi_94557169
Bedankt voor de wijze woorden ProblematiQue!
pi_94558078
dus de vragen zijn beantwoord voor de ts? =
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_94953660
Deze mag inderdaad dicht, we zijn geslaagd. Compacte camera gevonden met toch 16x optisch zoom (panasonix DMC-TZ18). Wel boven het budget, maar de wederhelft was het ermee eens.
Dus ik zal even om een slotje vragen. Bedankt voor het meedenken!
pi_95990299
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:17 schreef DuchessX het volgende:
Wij hebben vandaag de Canon IXUS 220HS gekocht op basis van goede recensies. Hij kost 199,=.

Nu accu opladen en straks kijken of-ie echt zo goed is als beweerd wordt. :)
We waren niet tevreden en hebben 'm kunnen ruilen tegen de Canon Powershot A3300 IS. Hier zijn we wel tevreden over ;)
#geen
pi_95992389
:? Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat er erg veel Canon liefhebbers hier rondlopen gezien de hoeveelheid aan Canon voorkeuren. :Y Ik hoor niemand bv. SONY of Nikon zeggen. :{ Op 1 hand te tellen. }:| misschien beetje fanboy gehalte hier?
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_95994073
Canon heeft sowieso veruit het grootste marktaandeel voor zover ik weet, dus zo vreemd is dat op zich niet.
  dinsdag 26 april 2011 @ 14:32:56 #16
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_95994694
Ik denk dat Canon qua compactcamera's een breder aanbod heeft t.o.v. Nikon. Als ik een nieuwe compact haal wordt dat wsch ook een Canon (G-series misschien) ook vanwege het feit dat onderwater behuizingen voor Canon beter beschikbaar en betaalbaar zijn.

...en dat zeg ik als Nikon-gebruiker :)
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')