Nee, dat heeft hij niet. Als iemand zich als een beest gedraagt, geeft ons dat niet het recht om ons ook als beesten te gedragen en hem te vermoorden. Tenminste, niet als we als beschaafde samenleving willen bestaan. Maar ik vermoed dat die behoefte bij jou niet aanwezig is (of je bent gewoon lekker aan het trollenquote:Op maandag 13 december 2010 16:31 schreef Zeo-kz het volgende:
[..]
verwaarloosbaar klein?? Kom op goos, al was de kans miniscuul. Als je hard kan maken dat iemand een kind misbruikt en al helemaal als hij bekent dan heeft ie zijn recht volledig verloren/opgegeven.
Het punt is dat je wel heel overtrokken alles kunt gaan proberen af te dekken, maar dat de kans dat het uberhaupt gebeurd enorm klein is. Dat betekent niet dat elk afzonderlijk geval niet erg is.quote:Op maandag 13 december 2010 16:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja hoera, de statistieken.
Ga toch weg man met je cijfertjes.
Het enige wat ik me kan voorstellen is zeggen dat ze wat beter hun best hadden moeten doen op het onderzoek. De enige die schuldig is in mijn ogen is R.M. verder niemand. Op de politie schelden en beschuldigingen uiten naar anderen dan de verdachte vind ik zinloos, ze moeten roeien met de riemen die ze hebben, als er geen bewijzen zijn dan houdt het op. De betreffende kinderen zijn nog zo jong dat er eigenlijk geen verklaring kan worden opgenomen, wat wil je dan? Uit voorzorg alle mannen weren? (Ook al zijn er ook vrouwen die zieke dingen uithalen met kinderen.)quote:Op maandag 13 december 2010 16:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. De politie en dir kdv zijn schuldig aan het feit dat deze man zoveel slachtoffers heeft kunnen maken. Als Amerika de dader niet betrapt had, was ie nog aan het werk geweest. Sowieso de politie in A'dam is een failure.
afgezien van wat kloosterpraktijken hoor je toch bijster weinig over misbruikende kinderleidsters... de meeste actieve pedoseksuelen zijn nog altijd mannenquote:Op maandag 13 december 2010 16:24 schreef yvonne het volgende:
En net alsof vrouwen dit soort praktijken niet uitoefenen, komop zeg.
Dat is jouw mening, naar mijn mening zou 0.0001% al veels te veel kans zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 16:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
De kans is nog steeds verwaarloosbaar klein, even snel rekenend zo'n 0,1%.
Onzin, als je 't niet weet weet je 't niet.quote:Op maandag 13 december 2010 16:31 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens. De politie en dir kdv zijn schuldig aan het feit dat deze man zoveel slachtoffers heeft kunnen maken. Als Amerika de dader niet betrapt had, was ie nog aan het werk geweest. Sowieso de politie in A'dam is een failure.
We zijn al lang niet beschaafd meer dude, kijk om je heen, vraag je ouders hoe de wereld er uit zag waar zij in zijn opgegroeid en hoe het er nu uit ziet. Zo ie zo is de mens nooit beschaafd geweest, dat is een illusie die we onszelf doen geloven.quote:Op maandag 13 december 2010 16:35 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Nee, dat heeft hij niet. Als iemand zich als een beest gedraagd, geeft ons dat niet het recht om ons ook als beesten te gedragen en hem te vermoorden. Tenminste, niet als we als beschaafde samenleving willen bestaan. Maar ik vermoed dat die behoefte bij jou niet aanwezig is (of je bent gewoon lekker aan het trollen)
Mannen zouden ook niet in de verpleging moeten werken, net als dat ik ook weinig vrouwen in de bouw zie.quote:Op maandag 13 december 2010 16:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dat is flauwekul natuurlijk.
En een broeder op de kinderafdeling dan?
Ehhh??quote:Op maandag 13 december 2010 16:40 schreef snakelady het volgende:
Maar er zijn ongeveer 50 miljoen kinderen in nederland, 25 miljoen kinderen,
En jij zou niet in deze eeuw moeten leven.quote:Op maandag 13 december 2010 16:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mannen zouden ook niet in de verpleging moeten werken
Dat hoor je mij niet beweren dat alle mannelijke kdv-medewerkers hadden moeten gaan weren, sowieso maakt het niet uit of de dader een man of vrouw is. Ze hadden de verdachte op non actief moeten zetten en die 2 moeders (!) die aangifte probeerden te doen, serieus moeten nemen. Nu wordt deze handeling afgewimpeld als een beoordelingsfout. Wel ene met grote gevolgen.quote:Op maandag 13 december 2010 16:38 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Het enige wat ik me kan voorstellen is zeggen dat ze wat beter hun best hadden moeten doen op het onderzoek. De enige die schuldig is in mijn ogen is R.M. verder niemand. Op de politie schelden en beschuldigingen uiten naar anderen dan de verdachte vind ik zinloos, ze moeten roeien met de riemen die ze hebben, als er geen bewijzen zijn dan houdt het op. De betreffende kinderen zijn nog zo jong dat er eigenlijk geen verklaring kan worden opgenomen, wat wil je dan? Uit voorzorg alle mannen weren? (Ook al zijn er ook vrouwen die zieke dingen uithalen met kinderen.)
Misschien niet. Maar ik draai niet om het feit heen dat sommige beroepen gewoon meer mannenberoepen zijn en andere meer vrouwenberoepen. Wat is daar erg aan? Dat is gewoon een stukje evolutiequote:Op maandag 13 december 2010 16:44 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En jij zou niet in deze eeuw moeten leven.
Ik bergijp je punt maar dat gaat wel beetje ver. Ik heb in de verpleging gewerkt en niet elke jonge meid kan een man van leeftijd optillen en helpen met het wassen etc. Daar is meestal toch wat testosteron en spierballen voor nodig.quote:Op maandag 13 december 2010 16:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Mannen zouden ook niet in de verpleging moeten werken, net als dat ik ook weinig vrouwen in de bouw zie.
Dat is niet triest. Mensen niet bruut doodmaken is niet meteen 'slap' of zo.quote:Op maandag 13 december 2010 16:37 schreef Zeo-kz het volgende:
Zeo is op de hoogte van zijn nogal extreme meningen omtrend dit soort zaken maar men moet ook kunnen inzien dat je ook te makkelijk kunt zijn; en cijfers en statistieken gebruiken als onderbouwing waarom niet keihard en gewetenloos in te grijpen in dit soort zaken is op zn zachts gezegd triest.
Een vriend van mij werkt ook in de verpleging. Daar plaag ik hem graag meequote:Op maandag 13 december 2010 16:46 schreef Zeo-kz het volgende:
[..]
Ik bergijp je punt maar dat gaat wel beetje ver. Ik heb in de verpleging gewerkt en niet elke jonge meid kan een man van leeftijd optillen en helpen met het wassen etc. Daar is meestal toch wat testosteron en spierballen voor nodig.
Daar is niks mis mee. Er is pas wat mis mee als je gaat stellen dat vrouwen dus niet zo'n 'mannen'-beroep zouden moeten ambieeren, of mannen zo'n 'vrouwen'-beroep.quote:Op maandag 13 december 2010 16:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien niet. Maar ik draai niet om het feit heen dat sommige beroepen gewoon meer mannenberoepen zijn en andere meer vrouwenberoepen. Wat is daar erg aan?
Ik zeg nergens dat mannen niet als broeder zouden mogen werken en vrouwen niet in de bouw. Ik laat iedereen vrij in zijn keuze. Iedereen moet lekker zelf weten wat hij doet om gelukkig te zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 16:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Daar is niks mis mee. Er is pas wat mis mee als je gaat stellen dat vrouwen dus niet zo'n 'mannen'-beroep zouden moeten ambieeren, of mannen zo'n 'vrouwen'-beroep.
Ten eerste is 't enorm subjectief wat je een 'mannen'- of 'vrouwen'- beroep noemt, ten tweede mag iedereen lekker zelf weten wat ze/hij voor haar/z'n geld wil doen.
Ik vind 't hartstikke leuk als er weer eens een vrouwelijke programmeur bij komt in 't bedrijf.
Maar dat is natuurlijk ontzettend not-done volgens jou.
Waarom denk je dat het een zaak van of/of is ?quote:Op maandag 13 december 2010 16:52 schreef Verbal het volgende:
Ik heb in een ver verleden leiding gegeven op een scouting-club. Alle leeftijdscategorieën leiding gegeven, maar het leukst vond ik de Bevers (5-7 jaar). Ben ik nu een watje, een homo of een pedo?
V.
Ik ben hier niet de hokjesdenker...quote:Op maandag 13 december 2010 16:52 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het een zaak van of/of is ?
Nee hoor, je zei letterlijk:quote:Op maandag 13 december 2010 16:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat mannen niet als broeder zouden mogen werken en vrouwen niet in de bouw. Ik laat iedereen vrij in zijn keuze. Iedereen moet lekker zelf weten wat hij doet om gelukkig te zijn.
Ik zei dat IK mijn bedenkingen heb als ik mannen in de kinderopvang zie werken.
Je zegt dus duidelijk : geen mannen in de verpleging.quote:Mannen zouden ook niet in de verpleging moeten werken, net als dat ik ook weinig vrouwen in de bouw zie.
Precies, ik ook. Zeker nu dit boven water is gekomen.quote:Op maandag 13 december 2010 16:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik zei dat IK mijn bedenkingen heb als ik mannen in de kinderopvang zie werken.
Klopt, het is mijn mening dat mannen geen verzorgend beroep zouden moeten kiezen. Ik zet er nog achter dat ik weinig vrouwen in de bouw zie, juist om aan te geven dat het een vrijwillige keuze van de mannen moet zijn om die beroepen niet te kiezen, net zoals veel vrouwen niet kiezen voor de bouwquote:
Pas maar op. Straks komen ze met pek en veren achter je aanquote:Op maandag 13 december 2010 16:54 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Precies, ik ook. Zeker nu dit boven water is gekomen.
Inderdaad en al helemaal als ze zo'n kop hebben. Bovendien vind ik dat er cameras geplaatst horen te worden in KDV's, kinderafdelingen ziekenhuizen, opvang etc etc.quote:Op maandag 13 december 2010 16:54 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Anders ik wel. Net zoals ik niks van moslims en negers moet hebben, omdat een paar van hun collega's altijd maar aanslagen en overvallen plegen.quote:Op maandag 13 december 2010 16:54 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mijn zoon doet de opleiding verpleegkundige. Er werken echt een heleboel mannen in de verpleging. En nu?quote:Op maandag 13 december 2010 16:53 schreef _Led_ het volgende:
Je zegt dus duidelijk : geen mannen in de verpleging.
Nu probeer je 't weer af te zwakken.
Ik vind het de meest achterlijke naam die ik ooit voor een organisatie gehoord heb.quote:Op maandag 13 december 2010 17:00 schreef controlaltdelete het volgende:
Het Knuffelparadijs ligt bij me om de hoekIk krijg een nare smaak in mn mond van de naam van dit kdv
Moet je ook niet selectief lezen he.quote:
quote:Maar er zijn ongeveer 50 miljoen kinderen in nederland, dit is alleen geteld t/m 18 jaar, dus daar kan nog een hele flink gedeelte vanaf aangezien er de laatste jaren steeds minder kinderen worden geboren, dus laten we de helft nemen.
quote:Op maandag 13 december 2010 16:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, naar mijn mening zou 0.0001% al veels te veel kans zijn.
Maar er zijn ongeveer 50 miljoen kinderen in nederland, dit is alleen geteld t/m 18 jaar, dus daar kan nog een hele flink gedeelte vanaf aangezien er de laatste jaren steeds minder kinderen worden geboren, dus laten we de helft nemen.
25 miljoen kinderen, waarvan onderveer 4000 of misschien wel meer seksueel worden misbruikt.
Dan kan je wel met cijfertjes komen, maar voor een ouder is dat al veels te veel kans en die kans dus nooit verwaarloosbaar klein.
Inderdaad. Dan had die creep er nu nog gezeten, nog steeds zijn gang kunnen gaan en nog meer slachtoffers gemaakt.quote:Op maandag 13 december 2010 17:01 schreef poldergeist het volgende:
Ook jammer dat onze eigen politie dit niet ontdekt heeft en dat als de Amerikanen ons niet ingelicht hadden, dat het waarschijnlijk niet naar voren was gekomen.
Nu niks, ik heb zelf in de verpleging gewerkt en begrijp heel goed waar Boris op doelt. Als je dit soort zaken ten minste kan halveren door mannen uit dit soort functies te houden, then so be it!quote:Op maandag 13 december 2010 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn zoon doet de opleiding verpleegkundige. Er werken echt een heleboel mannen in de verpleging. En nu?
Ik snap hem niet? We hebben iets van 16 miljoen inwoners, hoe kom jij dan aan 50 miljoen kids?quote:Op maandag 13 december 2010 17:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Moet je ook niet selectief lezen he.
[..]
Incapable != sexueel kindermisbruik.quote:Op maandag 13 december 2010 17:03 schreef Eva4Evah het volgende:
Supererg natuurlijk, maar zo 'schokkend' vind ik het eigenlijk niet. Het zou mij niets verbazen als dit in legio andere kinderdagverblijven gebeurt, al jaren lang en niemand die hier weet van heeft. Want laten we eerlijk zijn, er staan ontzettend veel incapabele mensen in zo'n tent. Niveau van een baksteen ('hun zijn'), compleet verkeerd voorbeeld voor kinderen. In sommige landen (Scandinavie bijv) is het zo geregeld dat er alleen mensen met een universitaire opleiding (!) in een kinderdagverblijf werken. Kom daar hier maar eens om. Tuurlijk kan een universitair geschoold iemand ook met zijn tengels aan kinderen zitten, het niveau heeft er niet direct wat mee te maken. Maar er zijn mijns inziens wel te lage eisen voor mensen die in kinderdagverblijven werken. Heb daar zelf ook nog laatst verhalen over gehoord van een moeder, die kwam op een kinderdagverblijf waar alles een soepzooitje was, ze wisten niet eens hoe ze baby's moesten vasthouden. Nouja, het is in ieder geval supertriest voor de kinderen en ouders, en ik hoop dat de dader flink moet bloeden. Maar Nederland kennende komt hij er wel makkelijk vanaf.
Yup, daarom kunnen kinderdagverblijven een paradijs voor pedofielen zijn. Het beste is dat 1 van de ouders thuis is voor de kinderen tot een bepaalde leeftijd. Als ik kids had zou ik ze nooit op een kdv doen.quote:Op maandag 13 december 2010 17:03 schreef Eva4Evah het volgende:
Supererg natuurlijk, maar zo 'schokkend' vind ik het eigenlijk niet. Het zou mij niets verbazen als dit in legio andere kinderdagverblijven gebeurt, al jaren lang en niemand die hier weet van heeft. Want laten we eerlijk zijn, er staan ontzettend veel incapabele mensen in zo'n tent. Niveau van een baksteen ('hun zijn'), compleet verkeerd voorbeeld voor kinderen. In sommige landen (Scandinavie bijv) is het zo geregeld dat er alleen mensen met een universitaire opleiding (!) in een kinderdagverblijf werken. Kom daar hier maar eens om. Tuurlijk kan een universitair geschoold iemand ook met zijn tengels aan kinderen zitten, het niveau heeft er niet direct wat mee te maken. Maar er zijn mijns inziens wel te lage eisen voor mensen die in kinderdagverblijven werken. Heb daar zelf ook nog laatst verhalen over gehoord van een moeder, die kwam op een kinderdagverblijf waar alles een soepzooitje was, ze wisten niet eens hoe ze baby's moesten vasthouden. Nouja, het is in ieder geval supertriest voor de kinderen en ouders, en ik hoop dat de dader flink moet bloeden. Maar Nederland kennende komt hij er wel makkelijk vanaf.
"het is een vrijwillige keuze maar dan moeten ze wel DIT kiezen en niet DAT !".quote:Op maandag 13 december 2010 16:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klopt, het is mijn mening dat mannen geen verzorgend beroep zouden moeten kiezen. Ik zet er nog achter dat ik weinig vrouwen in de bouw zie, juist om aan te geven dat het een vrijwillige keuze van de mannen moet zijn om die beroepen niet te kiezen, net zoals veel vrouwen niet kiezen voor de bouw
Sorry, bedoelde over de gehele wereld, niet alleen in Nederland.quote:Op maandag 13 december 2010 17:02 schreef Qebbel het volgende:
[..]
!!!
NL telt maar 16,5 mln inwoners. Best apart dan; 50 mln kinderen. En ook best apart dat je door het gegeven dat er steeds minder kinderen worden geboren, je het aantal voor het gemak maar ff door 2 deelt. Gaat wel errug rap achteruit dan.
Maar goed: NL telde in 2007 2,3mln kinderen (0-18jr), door geboortedaling is dat in 2010 ongeveer 2,025 mln.
Dus 2 miljoen kinderen in Nederland.
Prima! Welkom in de verplegingquote:Op maandag 13 december 2010 16:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Een vriend van mij werkt ook in de verpleging. Daar plaag ik hem graag mee.
Toch blijf ik verzorging iets typisch vrouwelijks vinden, net zoals ik zwaar lichamelijke beroepen meer een mannelijke aangelegenheid vind.
Uhm, dan kan je beter gewoon een hekel hebben aan mannen, ongeacht ras of geloof.quote:Op maandag 13 december 2010 16:58 schreef eleusis het volgende:
[..]
Anders ik wel. Net zoals ik niks van moslims en negers moet hebben, omdat een paar van hun collega's altijd maar aanslagen en overvallen plegen.
Hou toch op. Een vriend van mij heeft ook een opleiding in de verpleging gedaan, die zaten met 2 jongens in een klas met 25 meiden. Dat lijkt me dan ook het grote voordeel van een opleiding verplegingquote:Op maandag 13 december 2010 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn zoon doet de opleiding verpleegkundige. Er werken echt een heleboel mannen in de verpleging. En nu?
Ik haalde wat dingen door elkaar en daarom verwoorde ik me verkeerd, zie boven voor uitleg.quote:Op maandag 13 december 2010 17:04 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik snap hem niet? We hebben iets van 16 miljoen inwoners, hoe kom jij dan aan 50 miljoen kids?
V.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |