abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92301240
Ach, ik ben ook wel een pieperd misschien :D Op zich ben ik helemaal niet vies van eieren, maar ik proef ze gewoon altijd snel in zoete gerechten als cakes of ijs.
Hoe is het met je, trouwens? Ik heb je een tijd niet op fok gezien. Druk met werk/opleiding?
  donderdag 3 februari 2011 @ 23:12:10 #102
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92301566
Zoet ja, mierzoet en vet. Niet eierig. Meer als gecaramelliseerde gecondenseerde melk.
Ik had ze gebakken en meegenomen naar een huis met pubers en daar achter gelaten.
Blij dat ik het zelf niet op hoefde te eten. ;-)

Maar ik baalde gewoon dat ze eigenlijk mislukt waren.
En dat ik dat van tevoren niet aan had zien komen, had gedacht dat het een dummyproof taart was.
Dus daarom wil ik eigenlijk wel revanche.
pi_92301886
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:12 schreef RobinOok het volgende:
Zoet ja, mierzoet en vet. Niet eierig. Meer als gecaramelliseerde gecondenseerde melk.
Ha, dat is het laatste zetje dat ik nodig had. O+ Morgen crack pie maken dus! :Y Ik was het al een poosje van plan..
Robin, wat ging er bij jou precies mis? Dan kan ik daar even rekening mee houden.
Let me see you stripped down to the bone
pi_92302029
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:12 schreef RobinOok het volgende:
Ik had ze gebakken en meegenomen naar een huis met pubers en daar achter gelaten.
Blij dat ik het zelf niet op hoefde te eten. ;-)
Nah, ik eet zonder emmeren een kwart banoffee pie, maar dit vond ik dus te zoet :P

Kouign amann is veel leuker om te bakken, als je zonodig ruzie met de tandarts wilt. Vind ik dan.
pi_92302262
Sowieso zit een aanzienlijk deel van het plezier van dit recept 'm erin dat overal wordt vermeld dat die taarten $44 per stuk kosten, en dat jij er twee maakt voor een paar euro - wat kost een kilo suiker nou, nietwaar?
  vrijdag 4 februari 2011 @ 00:00:24 #106
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92303911
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:17 schreef minilot het volgende:

[..]
Robin, wat ging er bij jou precies mis? Dan kan ik daar even rekening mee houden.
In het recept stond als laatste stap: "Gently whisk in the egg yolks, being careful not to add too much air."

Ik heb dat er vervolgens meer "in gevouwen", heel voorzichtig dus. Te voorzichtig want het was geen geheel geworden en binnen een minuut in de oven zag ik al dat het schiftte. Toen heb ik het mengsel uit de tweede vorm die al helemaal klaar stond weer terug in de kom gedaan en gewoon goed doorgeslagen. Dat werd een veel mooiere consistentie.

De taart die al in de oven stond heb ik er 20 minuten ingelaten, maar dat werd helemaal niks. Een soort van geschifte soep. Die heb ik daarna alsnog weer in een kom gegoten, niks te verliezen haha, met bodem en al dus eigenlijk en flink doorgeroerd/geklopt en weer in de vorm, nog 20 minuten gebakken en wonder boven wonder was die het lekkerste (volgens 6 mensen). Dat was dus omdat het een geheel werd ipv een bodem met vette vulling. En wat ik al eerder zei, de bodem bestaat uit verkruimelde koekjes, dus "ongaar" of zo kan het niet worden. Hoe het ook uit de oven komt, het zal altijd eetbaar en enigzins lekker zijn. Maar zoals het hoort was het niet.
pi_92305789
Goed om te weten!

Oh, en dames: er staat 'powdered milk' in het recept. Gewoon het spul dat mensen wel eens in hun koffie plachten te gooien?

[ Bericht 65% gewijzigd door minilot op 04-02-2011 08:48:57 ]
pi_92314910
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 23:06 schreef ColdFeet het volgende:
Ach, ik ben ook wel een pieperd misschien :D Op zich ben ik helemaal niet vies van eieren, maar ik proef ze gewoon altijd snel in zoete gerechten als cakes of ijs.
Hoe is het met je, trouwens? Ik heb je een tijd niet op fok gezien. Druk met werk/opleiding?
inderdaad gewoon te druk. met werk, opleiding, ziek zijn en vriendje. maar alles gaat op zich goed. (uitgebreidere update staat bij slank, maar daar kom je niet meer he?)

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:39 schreef minilot het volgende:
Goed om te weten!

Oh, en dames: er staat 'powdered milk' in het recept. Gewoon het spul dat mensen wel eens in hun koffie plachten te gooien?
ik heb idd een potje completa gekocht en gebruikt. geen idee of dat hoort, maar t werkte prima.
Kwak
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:00:25 #109
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92317125
Oh, gadver, dat lijkt me vies, completa. Dat is toch geen melk, dat is koffiemelk.
Ik heb een zak volle melkpoeder gekocht bij een de Waart op de Nieuwe binnenweg. Maar ik had eigenlijk ook zakjes in een doosje, zag ik later. Al eens eerder gekocht en ze zien eruit als dat dat gewoon bij appie te koop is?
pi_92318811
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:00 schreef RobinOok het volgende:
Oh, gadver, dat lijkt me vies, completa. Dat is toch geen melk, dat is koffiemelk.
Ik heb een zak volle melkpoeder gekocht bij een de Waart op de Nieuwe binnenweg. Maar ik had eigenlijk ook zakjes in een doosje, zag ik later. Al eens eerder gekocht en ze zien eruit als dat dat gewoon bij appie te koop is?
ja, ik dacht ook dat t vies zou zijn, maar t smaakte niet vies. dat gelooft niemand natuurlijk meer nu :P maar toch.
Kwak
pi_92318884
In Belgie verkopen ze poedermelk gewoon bij de supermarkt, minilot. Ik kan je dus niet raden.

@kwakz0r, nee, ik ben al slank :P Zal eens gaan kijken!
pi_92324876
Ik heb ook maar Completa gekocht - ik kon niets anders vinden en ben bij twee supermarkten geweest.. Ik zie wel! :)

Zojuist de koekbodem in de oven geschoven. Ik peuzel momenteel het restant van het koekjesdeeg op. :)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:04:04 #113
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92328709
Oh, je bent al begonnen. Anders had ik je wel wat over de post willen sturen. ;-)
pi_92329059
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:04 schreef RobinOok het volgende:
Oh, je bent al begonnen. Anders had ik je wel wat over de post willen sturen. ;-)
Ha, bedankt. :) Maar het is voor vanavond! De broer van mijn lief komt op de koffie, vandaar. :)

So far so good, trouwens. Crack pie staat op dit moment in de oven en ik slurp het restant van de vulling op. Na ongebakken koekdeeg daarnet dus nóg meer rauwe eieren. Vast goed voor de weerstand! *)
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:13:11 #115
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92329191
Rauwe eieren? Huh?
Je bakt de taart toch?
pi_92329341
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:13 schreef RobinOok het volgende:
Rauwe eieren? Huh?
Je bakt de taart toch?
"Crack pie staat op dit moment in de oven en ik slurp het restant van de vulling op."
:9
pi_92332047
Vers uit de oven!

(Sorry voor flits, maar het is momenteel stikdonker in mijn keuken wegens sinds vanmiddag defecte TL-lamp.)

Nu nog een poosje laten afkoelen..
pi_92362474
quote:
Op maandag 24 januari 2011 15:12 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding

Was zomaar een experimentje, maar erg lekker. :P
Ik heb gisteren deze gemaakt. Helaas wel pas bedacht toen de toko al dicht was dus zonder de rokerige sesamzaadjes maar zelfs met gewone sesamzaadjes was het erg lekker! :D
pi_92363274
Zo! Was dįt even een geniale taart!
Crack pie gisteren, na een paar uur koelen en inklinken:

We waren gisterenavond oprecht sip dat -ie op was. Ik wil niet ontkennen dat er sprake is van enig placebo-effect vanwege de naam van de taart en de hype eromheen, maar we vonden 'm toch écht heel erg lekker! :Y We hebben het er nu nóg over. :')

Overigens: de recepten die overal online staan missen een ingredient dat in de Milk Bar wél wordt gebruikt, namelijk corn starch, ofwel maiszetmeel, ofwel maizena.
Ik heb een flinke theelepel door de vulling gedaan en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat -ie daardoor lekker stabiel en goed 'geset' werd.

Tip voor de volgende keer dus. Doe zoals Momofuku doet.

Zal ik er nog ééntje gaan bakken vandaag?

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 05-02-2011 11:11:05 ]
  zaterdag 5 februari 2011 @ 11:54:11 #120
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92364618
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 10:06 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Ik heb gisteren deze gemaakt. Helaas wel pas bedacht toen de toko al dicht was dus zonder de rokerige sesamzaadjes maar zelfs met gewone sesamzaadjes was het erg lekker! :D
Cool! "Erg lekker" nog wel. *O*
Leuk medium is dat toch, internet.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 11:56:00 #121
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92364670
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 10:54 schreef minilot het volgende:
Zo! Was dįt even een geniale taart!
Crack pie gisteren, na een paar uur koelen en inklinken:

[ afbeelding ]

Overigens: de recepten die overal online staan missen een ingredient dat in de Milk Bar wél wordt gebruikt, namelijk corn starch, ofwel maiszetmeel, ofwel maizena.
Ik heb een flinke theelepel door de vulling gedaan en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat -ie daardoor lekker stabiel en goed 'geset' werd.

Tip voor de volgende keer dus. Doe zoals Momofuku doet.
Aha! Weet je dat ik dat serieus zelf ook al bedacht had?! Dat gaat ook vaak door de custard, gewoon om het een klein beetje stabiel te houden.
pi_92364717
oh, dat ziet er echt zóó lekker uit :9~
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_92364733
ik hou van platte, stevige, natte taarten :9~ :D :@
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_92367072
Mirjam, maken die taart! Het is niet moeilijk, en echt de tijd waard! :)

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 11:56 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Aha! Weet je dat ik dat serieus zelf ook al bedacht had?! Dat gaat ook vaak door de custard, gewoon om het een klein beetje stabiel te houden.
Kijk aan! Nou, daar had je dan dus helemaal gelijk in. :)

Wat naar mijn idee overigens een heel belangrijk aspect van deze taart is, is de kruimelbodem. Als ik ergens taarten te eten krijg met een kruimelbodem van in de supermarkt gekochte koekjes, dan vind ik dat vaak maar zo-zo.
Dat je voor deze taart eerst zélf havermoutkoek maakt om te verkruimelen, dat scheelt enorm!

[ Bericht 4% gewijzigd door minilot op 05-02-2011 13:25:54 ]
pi_92371406

Hazelnootschuimtaart :9
  zaterdag 5 februari 2011 @ 15:25:38 #126
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92371649
Heb net even de foto's uitgezocht die ik toch gemaakt had. Niet de mooiste, maar wel grappig om het resultaat te zien misschien.

Die onderste dus de "compleet mislukte, dubbelgebakken crackpie". Waarbij de crumbles uiteindelijk door de vulling zijn geklopt. Ziet er eigenlijk nog best lekker uit. Misschien volgende keer weer zo doen? ;-)

En ik denk ook dat de koekjes cruciaal zijn, komt door de havermout die erin ging. Daardoor blijven ze droog en worden ze niet zompig.

FOK!fotograaf zaterdag 5 februari 2011 @ 22:24:57 #127
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_92388870
Ziet er lekker uit allemaal! Waarom heet crack pie eigenlijk zo? Zo verslavend als crack? Aangezien er niet echt scheuren in de bovenkant zitten ...

Ik had behoefte aan zoet en alle ingredienten in huis ... slechte combi.

pi_92409754
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:24 schreef Chemiu het volgende:
Waarom heet crack pie eigenlijk zo? Zo verslavend als crack?
Yup, daarom. Tenminste, dat zeggen ze er in Momofuku's Milk Bar van.. :Y
En ik ben het er wel een béétje mee eens. Ik ga vandaag mijn derde taart bakken. :')
  zondag 6 februari 2011 @ 14:34:38 #129
296595 foodlover
live and learn
pi_92410658
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 22:24 schreef Chemiu het volgende:
Ziet er lekker uit allemaal! Waarom heet crack pie eigenlijk zo? Zo verslavend als crack? Aangezien er niet echt scheuren in de bovenkant zitten ...

Ik had behoefte aan zoet en alle ingredienten in huis ... slechte combi.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik herken de vormpjes! (Action???) Ziet er goed uit!
  zondag 6 februari 2011 @ 15:11:04 #130
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92412068
Zijn dat herbruikbare muffinvormpjes? Bij de Action?
Dan ga ik morgen even langs de Action.
Ook al hou ik niet van muffins, ik moet ze toch hebben. :D
  FOK!fotograaf zondag 6 februari 2011 @ 15:16:22 #131
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_92412247
Zijn inderdaad van die herbruikbare vormpjes, vind ik fijner dan opeens een hap papier in je mond. Ik hou ook niet van muffins/cupcakes, maar wilde ze toch maken vanwege de vormpjes :@. Zouden heel goed van de action geweest kunnen zijn, en ander xenos/blokker ofzo? Geen idee, heb ze al een paar maanden :P.
pi_92412285
ik herken de vormpjes ook. ik heb ze van de action maar heb ze ook bij de xenos gezien.
heb ze hier omdat het minder ruimte inneemt dan een bakblik.
pi_92415270
Hier ook maar even een crosspostje. :@ ;) Mijn eerste brood:

:) erg lekker!! Volgende keer kijk ik of ik nog iets meer aan de presentatie kan doen ;)
pi_92420050
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 14:12 schreef minilot het volgende:

[..]

Yup, daarom. Tenminste, dat zeggen ze er in Momofuku's Milk Bar van.. :Y
En ik ben het er wel een béétje mee eens. Ik ga vandaag mijn derde taart bakken. :')
Welk recept gebruik je daarvoor?
pi_92420997
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:20 schreef Semafoor73 het volgende:

[..]

Welk recept gebruik je daarvoor?
Deze: http://almostbourdain.blogspot.com/2010/03/momofuku-milk-bars-crack-pie.html
Is ook op heel veel andere blogs te vinden, het recept is in elk geval gepubliceerd in de LA Times.

Bij dit recept gooide ik dus nog een extra lepeltje maizena.
pi_92421692

Pappardelle met wildragś met konijn, hert, koolraap, wortel, verse rozemarijn en tijm, witte wijn, bouillon, beetje tomatenpuree... na het stoven in de oven afgewerkt met een klontje roomboter, sinaasappelrasp en parmezaanse kaas.. en op t bord nog wat van de laatste 2 erover en wat peterselie.

Het was echt super lekker :9

wederom geen fantastische foto, maar ik heb weinig geduld ervoor als er zo'n bord vol lekkers op mij staat te wachten :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92423500
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:55 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ]

Pappardelle met wildragś met konijn, hert, koolraap, wortel, verse rozemarijn en tijm, witte wijn, bouillon, beetje tomatenpuree... na het stoven in de oven afgewerkt met een klontje roomboter, sinaasappelrasp en parmezaanse kaas.. en op t bord nog wat van de laatste 2 erover en wat peterselie.

wederom geen fantastische foto, maar ik heb weinig geduld ervoor als er zo'n bord vol lekkers op mij staat te wachten :P

ziet er heel goed uit maar een bord vol? het lijkt heel weinig :@
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 6 februari 2011 @ 19:34:39 #138
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92423608
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:41 schreef minilot het volgende:

[..]

Deze: http://almostbourdain.blogspot.com/2010/03/momofuku-milk-bars-crack-pie.html
Is ook op heel veel andere blogs te vinden, het recept is in elk geval gepubliceerd in de LA Times.

Bij dit recept gooide ik dus nog een extra lepeltje maizena.
Ik rekende dat recept om, dus wie dat liever heeft: crack pie recept in grammen en milliliters enzo
  zondag 6 februari 2011 @ 19:35:38 #139
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92423647
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:55 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ]

Ziet er heerlijk uit. :Y
Maar elke keer als ik zoiets in elkaar probeer te prutsen valt het tegen. :'(
pi_92423769
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ziet er heerlijk uit. :Y
Maar elke keer als ik zoiets in elkaar probeer te prutsen valt het tegen. :'(
was er ook een beetje bang voor maar we vonden het allebei erg lekker :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92450781
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:32 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

ziet er heel goed uit maar een bord vol? het lijkt heel weinig :@
Papardelle is heel breed hč? Vertekent misschien een beetje! :)

DE, ik zou er zó een bord van opkunnen als ontbijt! O+
pi_92450880
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 10:47 schreef minilot het volgende:

[..]

Papardelle is heel breed hč? Vertekent misschien een beetje! :)

DE, ik zou er zó een bord van opkunnen als ontbijt! O+
als ontbijt? :D

en t was genoeg hoor FF, je hoeft je bord niet helemaal vol te laden zoals sommige mensen doen om gewoon genoeg te eten :+ gaat erom dat wat je eet voedzaam is en dat was het.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92450995
Bovendien kan ik me voorstellen dat die wildragś nogal heftig smaakt en dan is een bescheiden portie veel lekkerder dan een enorme berg. :Y
pi_92451030
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 10:51 schreef DarkElf het volgende:

[..]

als ontbijt? :D

en t was genoeg hoor FF, je hoeft je bord niet helemaal vol te laden zoals sommige mensen doen om gewoon genoeg te eten :+ gaat erom dat wat je eet voedzaam is en dat was het.
ja zo iemand ben ik denk ja hihi. maar 5 lintjes pasta vind ik wel heel errug weinig ;) maar ja, dat ben ik. als jij er genoeg aan hebt ok :)
pi_92451075
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 10:55 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

ja zo iemand ben ik denk ja hihi. maar 5 lintjes pasta vind ik wel heel errug weinig ;)
Het is papardelle! Dat neigt meer naar lasagneblad dan naar spaghetti! :+
pi_92451085
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 10:54 schreef minilot het volgende:
Bovendien kan ik me voorstellen dat die wildragś nogal heftig smaakt en dan is een bescheiden portie veel lekkerder dan een enorme berg. :Y
Klopt wel fijne smaken waren het, en pappardelle vult als een tierelier.
Gelukkig heb ik nog een portie van de ragś over dus in de vriezer gegooid :9

oh en moest wel ruimte laten voor t toetje natuurlijk, ook al niet zo licht; espresso panna cotta met chocoladesaus en bitterkoekjes.. :7
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92451093
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 10:55 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

ja zo iemand ben ik denk ja hihi. maar 5 lintjes pasta vind ik wel heel errug weinig ;) maar ja, dat ben ik. als jij er genoeg aan hebt ok :)
5 lintjes pasta :') je overdrijft ook nooit he?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92451198
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 10:56 schreef minilot het volgende:

[..]

Het is papardelle! Dat neigt meer naar lasagneblad dan naar spaghetti! :+
ooooh ja is idd vertekend beeld, lijkt op tagliatelle zo op de foto ;)
pi_92451204
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 10:57 schreef DarkElf het volgende:

[..]

5 lintjes pasta :') je overdrijft ook nooit he?
O-) *)
pi_92454786
Nog vergeten te plaatsen:

Chocolade truffeltaart :9~

Receptje met maar 4 ingrediėnten.
pi_92455353
ziet er goed uit :Y
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92455549
:9~ die ga ik onthouden voor mijn verjaardag!! Wil iets maken voor mijn collega's en dit is lekker makkelijk en ziet er geweldig uit!
pi_92456610
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 13:06 schreef Sunnythesun het volgende:
:9~ die ga ik onthouden voor mijn verjaardag!! Wil iets maken voor mijn collega's en dit is lekker makkelijk en ziet er geweldig uit!
Hier nog eentje :o :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_92458735
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 12:43 schreef n0a het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oe! Ik zocht nog een taart extra voor m'n verjaardag! Dit is een kanshebber ;)
  FOK!fotograaf maandag 7 februari 2011 @ 16:17:52 #155
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_92463421
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oooooh :9~. Die ga ik ook een keer maken! Slagroom en chocolade, dat kįn gewoon alleen maar lekker zijn :P.
pi_92513388
Niet mooi, maar wél lollig.. Het bento-achtige meeneemavondeten voor mijn lief dat ik zojuist alvast voor morgen in een onschuldig ogend, onopvallend plastic doosje heb gestopt.
Weg stoere kantoorreputatie! >:)

Het is puree van aardappel en romanesco-kool, met grove mosterd en flink wat roomboter. Daarnaast balletjes varkensgehakt uit de oven en een beetje chilisaus. :+

*voorpret*
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:14:19 #157
251095 Purdey
Better off alone..
pi_92513819
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Oehhh N0a! Me like O+
Ga ik van het weekend maken :Y
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_92516450
Wel allemaal laten weten hoe het is geworden heh? :)
  woensdag 9 februari 2011 @ 10:19:16 #159
251095 Purdey
Better off alone..
pi_92536486
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:05 schreef n0a het volgende:
Wel allemaal laten weten hoe het is geworden heh? :)
Bij mij wordt er van vrijwel elk 'bijzonder' voedsel een foto gemaakt, komt dus goed :Y
pi_92536527
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:04 schreef minilot het volgende:
Niet mooi, maar wél lollig.. Het bento-achtige meeneemavondeten voor mijn lief dat ik zojuist alvast voor morgen in een onschuldig ogend, onopvallend plastic doosje heb gestopt.
Weg stoere kantoorreputatie! >:)

Het is puree van aardappel en romanesco-kool, met grove mosterd en flink wat roomboter. Daarnaast balletjes varkensgehakt uit de oven en een beetje chilisaus. :+

[ afbeelding ]

*voorpret*

Dat ziet er leuk en lekker uit. Die man van jou heeft maar geluk met zo'n vrouw in huis.
pi_92540444
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 10:20 schreef Riann het volgende:

Dat ziet er leuk en lekker uit. Die man van jou heeft maar geluk met zo'n vrouw in huis.
Ha, ik vraag me af of mijn lief hetzelfde denkt als -ie dit prikkertjes ziet! :+

Hier nog even een foto + recept, omdat ik jullie allen het ontbijt gun dat mijn ochtenden tot één grote berg energieke blijheid maakt:

Men neme:
- 1 banaan
- handje havermout
- 150 ml melk
- eetlepeltje pindakaas
- eetlepeltje honing

Samen in de blender en je hebt een smoothie waar je uren mee vooruit kunt! :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 10-02-2011 14:15:57 ]
pi_92541962
pindakaas erbij... dat is best een goed idee :Y . pindakaas+banaan is jammie.
ik heb liever met yoghurt dan met melk (of ijs :9~ ) helaas is de staafmixer overleden.
pi_92583910
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:34 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik rekende dat recept om, dus wie dat liever heeft: crack pie recept in grammen en milliliters enzo
Het kan zijn dat ik een fout maak, hoor. Maar moet er niet 61 gram melkpoeder staan ipv 21 gram? 1/3 cup melkpoeder = 40 gram + 3/4 ounce melkpoeder (21 gram) = 61 gram?

Oh, wacht, ik snap het al. Never mind. Domme ik. :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Landysh op 10-02-2011 12:16:41 ]
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:16:58 #164
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92587873
Nee, het origineel recept spreekt van:
1/3 cup plus 1 teaspoon (3/4 ounce) milk powder
Dus mensen zonder weegschaal (iedereen in de VS, de sukkels) nemen 1/3 cup en een theelepel erbij. En mensen met een weegschaal wegen dus 0,75 ounce af.
0,75 x 28,3 gram = 21.2 gram

Oh wacht, je zag het al. :-)

Nou, ik werd er ook echt helemaal tuureluurs van hoor.
En ben blij dat ik de origenele maten erbij heb laten staan, dan kan ik (en jij) het nog terug rekenen.
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:24:12 #165
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92588173
Lunch van vandaag: Omelet met Chinese bieslook.

In een kom door elkaar roeren:
3 eitjes, 1/2 tl oestersaus, 1/2 tl vissaus, 1/2 tl sesamolie, 1el Shaoxing rijstwijn en flinke snuf zout.
Daar roer je dan 60gr in stukjes gesneden Chinese bieslook door en bakt het in een beetje olie in een koekenpan.
Ik bakte maar 1 kant, vouwde 'm halverwege dubbel en wachtte totdat ik dacht dat de binnenkant niet meer rauw was.

Lekker met okonomiyakisaus. Of zoete chilisaus. Of wat je wilt.
pi_92588405
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:24 schreef RobinOok het volgende:

[ link | afbeelding ]

3 eitjes, 1/2 tl oestersaus, 1/2 tl vissaus, 1/2 tl sesamolie, 1el Shaoxing rijstwijn en flinke snuf zout.
Daar roer je dan 60gr in stukjes gesneden Chinese bieslook door en bakt het in een beetje olie in een koekenpan.
Ik bakte maar 1 kant, vouwde 'm halverwege dubbel en wachtte totdat ik dacht dat de binnenkant niet meer rauw was.

Ow dat ziet er lekker uit! Dat ga ik zeker een keer proberen.
pi_92588495
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:24 schreef RobinOok het volgende:

[ link | afbeelding ]

O+ !
Steeds weer als ik iets van jou zie Robin, dan denk ik: ik moet toch eens over mijn ikdurfgeenaziatischegerechtentekoken-issues heenkomen!
  donderdag 10 februari 2011 @ 14:43:17 #168
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92588875
Heb jij een ikdurfgeenaziatischegerechtentekoken-issue!?!?!?!
Maar dit is gewoon omelet! Als je die op de franse manier klaar zou maken is het alleen maar des te beter. ;)

Echt, Aziatisch koken is helemaal niet zo moeilijk. Je moet alleen wel even de juiste recepten uitkiezen want er is ook veel prut. En gewoon gezond verstand gebruiken, niks aantrekken van instructies om knoflook in een gloeiendhete wok te wokken enzo. Gewoon lekker bedaard en beheerst werkt vaak veel beter. :P
Ik zou echt niet weten waarom je er niet aan zou durven....
Of is het omdat je bang bent niet genoeg plaats te hebben voor alle potjes en flesjes die je keuken dan zullen gaan overspoelen? Hehe.
pi_92588899
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:16 schreef RobinOok het volgende:
Nee, het origineel recept spreekt van:
1/3 cup plus 1 teaspoon (3/4 ounce) milk powder
Dus mensen zonder weegschaal (iedereen in de VS, de sukkels) nemen 1/3 cup en een theelepel erbij. En mensen met een weegschaal wegen dus 0,75 ounce af.
0,75 x 28,3 gram = 21.2 gram

Oh wacht, je zag het al. :-)

Nou, ik werd er ook echt helemaal tuureluurs van hoor.
En ben blij dat ik de origenele maten erbij heb laten staan, dan kan ik (en jij) het nog terug rekenen.
Haha ja ik zag het later al. En inderdaad, erg irritant die Amerikaanse maten.
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2011 @ 15:04:54 #170
91830 MaximusTG
pi_92589640
Vind ik ook irritant, die cups altijd maar. Maar moet zeggen dat het voor kleine gewichten juist wel handig is. Dan hoef je geen supernauwkeurige weegschaal te kopen. 'Echte' teaspoons(1/8, 1/4, 1/2,1) en een 'echte' tablespoon verkopen ze b.v. bij de Blokker bij elkaar aan een kettinkje.
pi_92589781
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 14:43 schreef RobinOok het volgende:
Heb jij een ikdurfgeenaziatischegerechtentekoken-issue!?!?!?!
Yup! Stom hč? Ik kwam vroeger alleen in aanraking met aziatisch als ergens chinees werd gehaald, en dat vond ik dan over het algemeen heel erg niet te vreten.. Toen ik een paar jaar geleden op mezelf ging wonen en leerde koken ben ik er nooit zo aan toegekomen om me in aziatische gerechten te verdiepen (traumaatje van vroeger dus, denk ik :)) en in de loop der tijd heb ik me bekwaamd in allerlei keukens van de wereld en allerlei lastige gerechten, behalve dus alles dat in de aziatische hoek zit.
Het zijn smaken die niet in mijn comfort zone zitten, ik vind toko's vaak volstrekt onbegrijpelijk en intimiderend (goddank voor jouw zeer ondersteunende website Robin! O+ ) en hoe vaak ik me ook voorneem om er tóch eens mee aan de slag te gaan: als puntje bij paaltje komt dan kies ik toch vaak voor iets waarvan ik wél weet hoe het werkt, hoe het hoort te smaken en welke combinaties al dan niet kloppen.
Wat je al zegt: ik vind het ook lastig om aziatische recepten op waarde te schatten, terwijl ik bij de meeste andere keukens in één oogopslag kan zien of een recept deugt of niet.. Ik vertrouw eigenlijk alleen die van jou, want jij hebt een miljoen credits opgebouwd. *)
Goed voornemen dus: vanaf nu élke week iets van jou koken. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 10-02-2011 15:19:38 ]
pi_92589893
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 15:04 schreef MaximusTG het volgende:
Vind ik ook irritant, die cups altijd maar. Maar moet zeggen dat het voor kleine gewichten juist wel handig is. Dan hoef je geen supernauwkeurige weegschaal te kopen. 'Echte' teaspoons(1/8, 1/4, 1/2,1) en een 'echte' tablespoon verkopen ze b.v. bij de Blokker bij elkaar aan een kettinkje.
Wegen doe ik alleen bij patisserie, want daar komt het vaak heel nauw bij, maar er gaan weken voorbij dat ik mijn keukenweegschaal niet gebruik. Mijn cups-maatbeker en maatscheppen voor hele, halve, 1/3 en kwart cups (en lepeltjes voor eet- en theelepel, halve theelepel en 1/4e theelepel) gebruik ik dagelijks! Veel sneller, veel makkelijker en aangezien ik negentig procent van mijn recepten van Engelstalige blogs pluk heb ik nooit gezeur met omrekenen. :s)
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:14:42 #173
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92589996
Cool!

(en wordt een beetje stil van je complimenten, dankje )
  donderdag 10 februari 2011 @ 15:22:17 #174
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92590279
Ik heb 3 van die setjes lepels. Die staan losgeknipt voor het grijpen in een glaasje. Alleen die voor 1/4 en 1/8 theelepels liggen in een la wegens nooit nodig.

En mijn weegschaal hangt aan de muur en gebruik ik eigenlijk ook wel dagelijks. Eerder toen ik vaak aan de lijn deed en calorieėn opschreef, maar nu wil ik vaak nog wel weten hoeveel iets weegt. Niet in de laatste plaats natuurlijk zodat ik kan noteren wat ik ook alweer gedaan heb. Want als ik een foto op mijn flickr-account zet moet er wel een recept bij.
  donderdag 10 februari 2011 @ 18:49:46 #175
251095 Purdey
Better off alone..
pi_92599557
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Ha, ik vraag me af of mijn lief hetzelfde denkt als -ie dit prikkertjes ziet! :+

Hier nog even een foto + recept, omdat ik jullie allen het ontbijt gun dat mijn ochtenden tot één grote berg energieke blijheid maakt:

[ afbeelding ]

Men neme:
- 1 banaan
- handje havermout
- 150 ml melk
- eetlepeltje pindakaas
- eetlepeltje honing

Samen in de blender en je hebt een smoothie waar je uren mee vooruit kunt! :Y
Minilot, kun je dit ook een avondje van te voren maken, en de volgende morgen pas opdrinken? 's Morgens zit ik namelijk altijd een beetje in tijdnood :P
pi_92600983
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:49 schreef Purdey het volgende:

[..]

Minilot, kun je dit ook een avondje van te voren maken, en de volgende morgen pas opdrinken? 's Morgens zit ik namelijk altijd een beetje in tijdnood :P
Nou, dat kun je proberen, maar ik vrees dat een geprakte banaan na een nachtje weken in melk niet zo smakelijk meer is, om nog maar te zwijgen over de havermoutvlokken die mogelijk gaan opzwellen tot snotterige kleddertjes.

Maar eerlijk gezegd lijkt het me ook echt niet nodig, het voordeel van een ontbijt-smoothie uit de blender is juist dat het precies anderhalve minuut kost om klaar te maken!
Ik doe langer over een broodje smeren..
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2011 @ 19:34:41 #177
91830 MaximusTG
pi_92602078
Nee, dat wordt echt een afgrijselijk gezicht (hoewel het qua smaak nog wel mee zal vallen). Heb een keer, nadat we dat in Duitsland ophadden, BananenOrangenSchorle gemaakt = gepureerde banaan + sinaasappelsap + bruisend water. Deel banaan dat over was was binnen no-time bruin. Geen gezicht :+ .
  vrijdag 11 februari 2011 @ 15:42:17 #178
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92640135
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 18:49 schreef Purdey het volgende:

[..]

150 ml melk, eetlepeltje pindakaas en eetlepeltje honing in de blenderkan in de ijskast zetten.
Havermout klaarzetten in bakje. Banaan ernaast.
Volgende morgen: blenderkan uit ijskast pakken, bakje havermout erin omkiepen, banaan erbij, blenderen, klaar.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 15:02:29 #179
251095 Purdey
Better off alone..
pi_92679621
Goed, de chocoladetaart truffeltaart staat (weer) in de koelkast.
Had me vergist in de afmetingen. Uiteindelijk had ik 400 ml room, en 200 gram chocolade. Het werd dus totaal niet hard. Vulling weer eruit gegoten, in een pannetje. Terug naar de supermarkt, paar repen chocolade gekocht, en weer smelten in de oude vulling. Soms maak ik het mezelf zo moeilijk ;(
  FOK!fotograaf zaterdag 12 februari 2011 @ 15:34:48 #180
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_92680696
Ik heb de chocoladetruffeltaart ook gemaakt! Hij was lekker :9.
pi_92681567
De mr heeft vandaag lunch gemaakt en dat was wel een foto waard vond ik:

Zelfgemaakte Vietnamese loempia's !!

Het was erg lekker :9
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92682663
Oh lekker. Zelf loempia's maken wil ik ook nog eens doen.
pi_92683219
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 15:02 schreef Purdey het volgende:
Goed, de chocoladetaart truffeltaart staat (weer) in de koelkast.
Had me vergist in de afmetingen. Uiteindelijk had ik 400 ml room, en 200 gram chocolade. Het werd dus totaal niet hard. Vulling weer eruit gegoten, in een pannetje. Terug naar de supermarkt, paar repen chocolade gekocht, en weer smelten in de oude vulling. Soms maak ik het mezelf zo moeilijk ;(
Oops :{ . 50/50 moet ook nog wel lukken. Hopelijk heb je er nog wel zin in, als het bij mij mis gaat ben ik vaak te chagrijnig om nog echt te kunnen genieten.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:51:34 #184
251095 Purdey
Better off alone..
pi_92683305
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:48 schreef n0a het volgende:

[..]

Oops :{ . 50/50 moet ook nog wel lukken. Hopelijk heb je er nog wel zin in, als het bij mij mis gaat ben ik vaak te chagrijnig om nog echt te kunnen genieten.
Nou, ik was wel een bit cranky toen ik terug moest naar de supermarkt. Maar die zit gelukkig om de hoek. Ik heb er nog steeds wel zin in hoor ;)

@DarkElf: Whoehoeee, wat ziet dat er heerlijk uit!! Is de Mr ook verhuurbaar voor zulke kookactiviteiten? :P
pi_92683423
Voor geld is alles te huur :P Maar t was serieus niet zo moeilijk... en hij heeft er meteen veel gemaakt dus de vriezer ligt vol :9 handige voor late night trek :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92683791
wat lekker DE! ik wil proeven als ik die foto zie :9
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:08:15 #187
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_92685995
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:01 schreef DarkElf het volgende:

[ afbeelding ]

Zien er perfect uit!
Staat hier ook nog op de enoooorme to-do-list.
pi_92690120
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:01 schreef DarkElf het volgende:

[ afbeelding ]

Zou je het recept willen plaatsen ziet idd goed uit.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 23:05:01 #189
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_92698505
Film kijken met de kindjes, daar moet iets te snacken bij :9
Chocolatecornflakes O+

I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 13 februari 2011 @ 11:56:11 #190
251095 Purdey
Better off alone..
pi_92710906
En zoals beloofd N0a en andere gawkers, mijn chocoladetruffeltaart!

pi_92711445
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 11:56 schreef Purdey het volgende:
En zoals beloofd N0a en andere gawkers, mijn chocoladetruffeltaart!

[ afbeelding ]
Woah, die is echt hoog :). Is het niet super machtig zo'n puntje?
  zondag 13 februari 2011 @ 14:33:20 #192
251095 Purdey
Better off alone..
pi_92716825
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:12 schreef n0a het volgende:

[..]

Woah, die is echt hoog :). Is het niet super machtig zo'n puntje?
Ja :') Het was ook niet de bedoeling dat ie zo hoog zou worden. Volgende keer de hoeveel room en chocolade halveren naar 250 :) Of de springvorm groter maken, kan ook. Ik ben altijd bang te weinig te hebben, of dat iemand uithongerd :')
  zondag 13 februari 2011 @ 14:42:50 #193
156451 nexus-pilot
Slapend horror
pi_92717125
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 23:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Film kijken met de kindjes, daar moet iets te snacken bij :9
Chocolatecornflakes O+

[ afbeelding ]
Omg recept please :D
Ik zie daar 2 dwergen staan en ze zijn dronken ;[.
pi_92718518
Lekker, een chocoladeoverschot hier! Looking good. :Y)
Ik ging voor hartig: kaas-uienbrood.

pi_92718720
die taart... :o :9 O+

wow!
Ja doei.
pi_92741753
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 15:15 schreef prinseszondererwt het volgende:
Lekker, een chocoladeoverschot hier! Looking good. :Y)
Ik ging voor hartig: kaas-uienbrood.

[ afbeelding ]
Ziet er lekker uit, wat is het recept?
pi_92741850
die taart, vult die niet enorm? :D ziet er mooi uit :Y
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_92758440
Die choco taart :P

Gisteren heb ik vlaams stoofvlees gemaakt op de bbq. (lekker rooksmaakje door toevoeging van wat houtsnippers)

pi_92758783
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 10:25 schreef Nikos1986 het volgende:
Die choco taart :P

Gisteren heb ik vlaams stoofvlees gemaakt op de bbq. (lekker rooksmaakje door toevoeging van wat houtsnippers)

[ afbeelding ]
O+ stoofvlees met mayonaise en frietjes. :9~
  maandag 14 februari 2011 @ 11:10:52 #200
251095 Purdey
Better off alone..
pi_92760027
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:02 schreef DarkElf het volgende:
die taart, vult die niet enorm? :D ziet er mooi uit :Y
Die vult enorm zelfs. Gisteravond én uitgebreid Chinees gegeten, en daarna nog een enorm stuk van deze taart. Gevolg: Ontploft, en mezelf naar bed moeten rollen. M'n hele stofwisseling is nog niet wat hij moest zijn..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')