Ha, dat is het laatste zetje dat ik nodig had.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:12 schreef RobinOok het volgende:
Zoet ja, mierzoet en vet. Niet eierig. Meer als gecaramelliseerde gecondenseerde melk.
Nah, ik eet zonder emmeren een kwart banoffee pie, maar dit vond ik dus te zoetquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:12 schreef RobinOok het volgende:
Zoet ja, mierzoet en vet. Niet eierig. Meer als gecaramelliseerde gecondenseerde melk.
Ik had ze gebakken en meegenomen naar een huis met pubers en daar achter gelaten.
Blij dat ik het zelf niet op hoefde te eten. ;-)
In het recept stond als laatste stap: "Gently whisk in the egg yolks, being careful not to add too much air."quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Robin, wat ging er bij jou precies mis? Dan kan ik daar even rekening mee houden.
inderdaad gewoon te druk. met werk, opleiding, ziek zijn en vriendje. maar alles gaat op zich goed. (uitgebreidere update staat bij slank, maar daar kom je niet meer he?)quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:06 schreef ColdFeet het volgende:
Ach, ik ben ook wel een pieperd misschienOp zich ben ik helemaal niet vies van eieren, maar ik proef ze gewoon altijd snel in zoete gerechten als cakes of ijs.
Hoe is het met je, trouwens? Ik heb je een tijd niet op fok gezien. Druk met werk/opleiding?
ik heb idd een potje completa gekocht en gebruikt. geen idee of dat hoort, maar t werkte prima.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:39 schreef minilot het volgende:
Goed om te weten!
Oh, en dames: er staat 'powdered milk' in het recept. Gewoon het spul dat mensen wel eens in hun koffie plachten te gooien?
ja, ik dacht ook dat t vies zou zijn, maar t smaakte niet vies. dat gelooft niemand natuurlijk meer nuquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:00 schreef RobinOok het volgende:
Oh, gadver, dat lijkt me vies, completa. Dat is toch geen melk, dat is koffiemelk.
Ik heb een zak volle melkpoeder gekocht bij een de Waart op de Nieuwe binnenweg. Maar ik had eigenlijk ook zakjes in een doosje, zag ik later. Al eens eerder gekocht en ze zien eruit als dat dat gewoon bij appie te koop is?
Ha, bedankt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:04 schreef RobinOok het volgende:
Oh, je bent al begonnen. Anders had ik je wel wat over de post willen sturen. ;-)
"Crack pie staat op dit moment in de oven en ik slurp het restant van de vulling op."quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:13 schreef RobinOok het volgende:
Rauwe eieren? Huh?
Je bakt de taart toch?
Ik heb gisteren deze gemaakt. Helaas wel pas bedacht toen de toko al dicht was dus zonder de rokerige sesamzaadjes maar zelfs met gewone sesamzaadjes was het erg lekker!quote:Op maandag 24 januari 2011 15:12 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding
Was zomaar een experimentje, maar erg lekker.
Cool! "Erg lekker" nog wel.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:06 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ik heb gisteren deze gemaakt. Helaas wel pas bedacht toen de toko al dicht was dus zonder de rokerige sesamzaadjes maar zelfs met gewone sesamzaadjes was het erg lekker!![]()
Aha! Weet je dat ik dat serieus zelf ook al bedacht had?! Dat gaat ook vaak door de custard, gewoon om het een klein beetje stabiel te houden.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:54 schreef minilot het volgende:
Zo! Was dįt even een geniale taart!
Crack pie gisteren, na een paar uur koelen en inklinken:
[ afbeelding ]
Overigens: de recepten die overal online staan missen een ingredient dat in de Milk Bar wél wordt gebruikt, namelijk corn starch, ofwel maiszetmeel, ofwel maizena.
Ik heb een flinke theelepel door de vulling gedaan en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat -ie daardoor lekker stabiel en goed 'geset' werd.
Tip voor de volgende keer dus. Doe zoals Momofuku doet.
Kijk aan! Nou, daar had je dan dus helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:56 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Aha! Weet je dat ik dat serieus zelf ook al bedacht had?! Dat gaat ook vaak door de custard, gewoon om het een klein beetje stabiel te houden.
Yup, daarom. Tenminste, dat zeggen ze er in Momofuku's Milk Bar van..quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:24 schreef Chemiu het volgende:
Waarom heet crack pie eigenlijk zo? Zo verslavend als crack?
Ik herken de vormpjes! (Action???) Ziet er goed uit!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:24 schreef Chemiu het volgende:
Ziet er lekker uit allemaal! Waarom heet crack pie eigenlijk zo? Zo verslavend als crack? Aangezien er niet echt scheuren in de bovenkant zitten ...
Ik had behoefte aan zoet en alle ingredienten in huis ... slechte combi.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welk recept gebruik je daarvoor?quote:Op zondag 6 februari 2011 14:12 schreef minilot het volgende:
[..]
Yup, daarom. Tenminste, dat zeggen ze er in Momofuku's Milk Bar van..![]()
En ik ben het er wel een béétje mee eens. Ik ga vandaag mijn derde taart bakken.
Deze: http://almostbourdain.blogspot.com/2010/03/momofuku-milk-bars-crack-pie.htmlquote:Op zondag 6 februari 2011 18:20 schreef Semafoor73 het volgende:
[..]
Welk recept gebruik je daarvoor?
ziet er heel goed uit maar een bord vol? het lijkt heel weinigquote:Op zondag 6 februari 2011 18:55 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ]
Pappardelle met wildragś met konijn, hert, koolraap, wortel, verse rozemarijn en tijm, witte wijn, bouillon, beetje tomatenpuree... na het stoven in de oven afgewerkt met een klontje roomboter, sinaasappelrasp en parmezaanse kaas.. en op t bord nog wat van de laatste 2 erover en wat peterselie.
Het was echt super lekker
wederom geen fantastische foto, maar ik heb weinig geduld ervoor als er zo'n bord vol lekkers op mij staat te wachten
Ik rekende dat recept om, dus wie dat liever heeft: crack pie recept in grammen en milliliters enzoquote:Op zondag 6 februari 2011 18:41 schreef minilot het volgende:
[..]
Deze: http://almostbourdain.blogspot.com/2010/03/momofuku-milk-bars-crack-pie.html
Is ook op heel veel andere blogs te vinden, het recept is in elk geval gepubliceerd in de LA Times.
Bij dit recept gooide ik dus nog een extra lepeltje maizena.
Ziet er heerlijk uit.quote:Op zondag 6 februari 2011 18:55 schreef DarkElf het volgende:
[ afbeelding ]
Pappardelle met wildragś met konijn, hert, koolraap, wortel, verse rozemarijn en tijm, witte wijn, bouillon, beetje tomatenpuree... na het stoven in de oven afgewerkt met een klontje roomboter, sinaasappelrasp en parmezaanse kaas.. en op t bord nog wat van de laatste 2 erover en wat peterselie.
Het was echt super lekker
wederom geen fantastische foto, maar ik heb weinig geduld ervoor als er zo'n bord vol lekkers op mij staat te wachten
was er ook een beetje bang voor maar we vonden het allebei erg lekkerquote:Op zondag 6 februari 2011 19:35 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ziet er heerlijk uit.![]()
Maar elke keer als ik zoiets in elkaar probeer te prutsen valt het tegen.
Papardelle is heel breed hč? Vertekent misschien een beetje!quote:Op zondag 6 februari 2011 19:32 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ziet er heel goed uit maar een bord vol? het lijkt heel weinig
als ontbijt?quote:Op maandag 7 februari 2011 10:47 schreef minilot het volgende:
[..]
Papardelle is heel breed hč? Vertekent misschien een beetje!![]()
DE, ik zou er zó een bord van opkunnen als ontbijt!
ja zo iemand ben ik denk ja hihi. maar 5 lintjes pasta vind ik wel heel errug weinigquote:Op maandag 7 februari 2011 10:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
als ontbijt?
en t was genoeg hoor FF, je hoeft je bord niet helemaal vol te laden zoals sommige mensen doen om gewoon genoeg te etengaat erom dat wat je eet voedzaam is en dat was het.
Het is papardelle! Dat neigt meer naar lasagneblad dan naar spaghetti!quote:Op maandag 7 februari 2011 10:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ja zo iemand ben ik denk ja hihi. maar 5 lintjes pasta vind ik wel heel errug weinig![]()
Klopt wel fijne smaken waren het, en pappardelle vult als een tierelier.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:54 schreef minilot het volgende:
Bovendien kan ik me voorstellen dat die wildragś nogal heftig smaakt en dan is een bescheiden portie veel lekkerder dan een enorme berg.
5 lintjes pastaquote:Op maandag 7 februari 2011 10:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ja zo iemand ben ik denk ja hihi. maar 5 lintjes pasta vind ik wel heel errug weinigmaar ja, dat ben ik. als jij er genoeg aan hebt ok
ooooh ja is idd vertekend beeld, lijkt op tagliatelle zo op de fotoquote:Op maandag 7 februari 2011 10:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is papardelle! Dat neigt meer naar lasagneblad dan naar spaghetti!
quote:Op maandag 7 februari 2011 10:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
5 lintjes pastaje overdrijft ook nooit he?
Hier nog eentjequote:Op maandag 7 februari 2011 13:06 schreef Sunnythesun het volgende:
die ga ik onthouden voor mijn verjaardag!! Wil iets maken voor mijn collega's en dit is lekker makkelijk en ziet er geweldig uit!
Oe! Ik zocht nog een taart extra voor m'n verjaardag! Dit is een kanshebberquote:Op maandag 7 februari 2011 12:43 schreef n0a het volgende:
Nog vergeten te plaatsen:
Chocolade truffeltaart![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Receptje met maar 4 ingrediėnten.
Ooooohquote:Op maandag 7 februari 2011 12:43 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oehhh N0a! Me likequote:Op maandag 7 februari 2011 12:43 schreef n0a het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij mij wordt er van vrijwel elk 'bijzonder' voedsel een foto gemaakt, komt dus goedquote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:05 schreef n0a het volgende:
Wel allemaal laten weten hoe het is geworden heh?
Dat ziet er leuk en lekker uit. Die man van jou heeft maar geluk met zo'n vrouw in huis.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:04 schreef minilot het volgende:
Niet mooi, maar wél lollig.. Het bento-achtige meeneemavondeten voor mijn lief dat ik zojuist alvast voor morgen in een onschuldig ogend, onopvallend plastic doosje heb gestopt.
Weg stoere kantoorreputatie!![]()
Het is puree van aardappel en romanesco-kool, met grove mosterd en flink wat roomboter. Daarnaast balletjes varkensgehakt uit de oven en een beetje chilisaus.![]()
[ afbeelding ]
*voorpret*
Ha, ik vraag me af of mijn lief hetzelfde denkt als -ie dit prikkertjes ziet!quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:20 schreef Riann het volgende:
Dat ziet er leuk en lekker uit. Die man van jou heeft maar geluk met zo'n vrouw in huis.
Het kan zijn dat ik een fout maak, hoor. Maar moet er niet 61 gram melkpoeder staan ipv 21 gram? 1/3 cup melkpoeder = 40 gram + 3/4 ounce melkpoeder (21 gram) = 61 gram?quote:Op zondag 6 februari 2011 19:34 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik rekende dat recept om, dus wie dat liever heeft: crack pie recept in grammen en milliliters enzo
Ow dat ziet er lekker uit! Dat ga ik zeker een keer proberen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:24 schreef RobinOok het volgende:
Lunch van vandaag: Omelet met Chinese bieslook.
[ link | afbeelding ]
In een kom door elkaar roeren:
3 eitjes, 1/2 tl oestersaus, 1/2 tl vissaus, 1/2 tl sesamolie, 1el Shaoxing rijstwijn en flinke snuf zout.
Daar roer je dan 60gr in stukjes gesneden Chinese bieslook door en bakt het in een beetje olie in een koekenpan.
Ik bakte maar 1 kant, vouwde 'm halverwege dubbel en wachtte totdat ik dacht dat de binnenkant niet meer rauw was.
Lekker met okonomiyakisaus. Of zoete chilisaus. Of wat je wilt.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:24 schreef RobinOok het volgende:
Lunch van vandaag: Omelet met Chinese bieslook.
[ link | afbeelding ]
In een kom door elkaar roeren:
3 eitjes, 1/2 tl oestersaus, 1/2 tl vissaus, 1/2 tl sesamolie, 1el Shaoxing rijstwijn en flinke snuf zout.
Daar roer je dan 60gr in stukjes gesneden Chinese bieslook door en bakt het in een beetje olie in een koekenpan.
Ik bakte maar 1 kant, vouwde 'm halverwege dubbel en wachtte totdat ik dacht dat de binnenkant niet meer rauw was.
Lekker met okonomiyakisaus. Of zoete chilisaus. Of wat je wilt.
Haha ja ik zag het later al. En inderdaad, erg irritant die Amerikaanse maten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:16 schreef RobinOok het volgende:
Nee, het origineel recept spreekt van:
1/3 cup plus 1 teaspoon (3/4 ounce) milk powder
Dus mensen zonder weegschaal (iedereen in de VS, de sukkels) nemen 1/3 cup en een theelepel erbij. En mensen met een weegschaal wegen dus 0,75 ounce af.
0,75 x 28,3 gram = 21.2 gram
Oh wacht, je zag het al. :-)
Nou, ik werd er ook echt helemaal tuureluurs van hoor.
En ben blij dat ik de origenele maten erbij heb laten staan, dan kan ik (en jij) het nog terug rekenen.
Yup! Stom hč? Ik kwam vroeger alleen in aanraking met aziatisch als ergens chinees werd gehaald, en dat vond ik dan over het algemeen heel erg niet te vreten.. Toen ik een paar jaar geleden op mezelf ging wonen en leerde koken ben ik er nooit zo aan toegekomen om me in aziatische gerechten te verdiepen (traumaatje van vroeger dus, denk ikquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:43 schreef RobinOok het volgende:
Heb jij een ikdurfgeenaziatischegerechtentekoken-issue!?!?!?!
Wegen doe ik alleen bij patisserie, want daar komt het vaak heel nauw bij, maar er gaan weken voorbij dat ik mijn keukenweegschaal niet gebruik. Mijn cups-maatbeker en maatscheppen voor hele, halve, 1/3 en kwart cups (en lepeltjes voor eet- en theelepel, halve theelepel en 1/4e theelepel) gebruik ik dagelijks! Veel sneller, veel makkelijker en aangezien ik negentig procent van mijn recepten van Engelstalige blogs pluk heb ik nooit gezeur met omrekenen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:04 schreef MaximusTG het volgende:
Vind ik ook irritant, die cups altijd maar. Maar moet zeggen dat het voor kleine gewichten juist wel handig is. Dan hoef je geen supernauwkeurige weegschaal te kopen. 'Echte' teaspoons(1/8, 1/4, 1/2,1) en een 'echte' tablespoon verkopen ze b.v. bij de Blokker bij elkaar aan een kettinkje.
Minilot, kun je dit ook een avondje van te voren maken, en de volgende morgen pas opdrinken? 's Morgens zit ik namelijk altijd een beetje in tijdnoodquote:Op woensdag 9 februari 2011 12:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, ik vraag me af of mijn lief hetzelfde denkt als -ie dit prikkertjes ziet!![]()
Hier nog even een foto + recept, omdat ik jullie allen het ontbijt gun dat mijn ochtenden tot één grote berg energieke blijheid maakt:
[ afbeelding ]
Men neme:
- 1 banaan
- handje havermout
- 150 ml melk
- eetlepeltje pindakaas
- eetlepeltje honing
Samen in de blender en je hebt een smoothie waar je uren mee vooruit kunt!
Nou, dat kun je proberen, maar ik vrees dat een geprakte banaan na een nachtje weken in melk niet zo smakelijk meer is, om nog maar te zwijgen over de havermoutvlokken die mogelijk gaan opzwellen tot snotterige kleddertjes.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Minilot, kun je dit ook een avondje van te voren maken, en de volgende morgen pas opdrinken? 's Morgens zit ik namelijk altijd een beetje in tijdnood
150 ml melk, eetlepeltje pindakaas en eetlepeltje honing in de blenderkan in de ijskast zetten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Minilot, kun je dit ook een avondje van te voren maken, en de volgende morgen pas opdrinken? 's Morgens zit ik namelijk altijd een beetje in tijdnood
Oopsquote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:02 schreef Purdey het volgende:
Goed, de chocoladetaart truffeltaart staat (weer) in de koelkast.
Had me vergist in de afmetingen. Uiteindelijk had ik 400 ml room, en 200 gram chocolade. Het werd dus totaal niet hard. Vulling weer eruit gegoten, in een pannetje. Terug naar de supermarkt, paar repen chocolade gekocht, en weer smelten in de oude vulling. Soms maak ik het mezelf zo moeilijk
Nou, ik was wel een bit cranky toen ik terug moest naar de supermarkt. Maar die zit gelukkig om de hoek. Ik heb er nog steeds wel zin in hoorquote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:48 schreef n0a het volgende:
[..]
Oops. 50/50 moet ook nog wel lukken. Hopelijk heb je er nog wel zin in, als het bij mij mis gaat ben ik vaak te chagrijnig om nog echt te kunnen genieten.
Zien er perfect uit!quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:01 schreef DarkElf het volgende:
De mr heeft vandaag lunch gemaakt en dat was wel een foto waard vond ik:
Zelfgemaakte Vietnamese loempia's !!
[ afbeelding ]
Het was erg lekker
Zou je het recept willen plaatsen ziet idd goed uit.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:01 schreef DarkElf het volgende:
De mr heeft vandaag lunch gemaakt en dat was wel een foto waard vond ik:
Zelfgemaakte Vietnamese loempia's !!
[ afbeelding ]
Het was erg lekker
Woah, die is echt hoogquote:Op zondag 13 februari 2011 11:56 schreef Purdey het volgende:
En zoals beloofd N0a en andere gawkers, mijn chocoladetruffeltaart!
[ afbeelding ]
Jaquote:Op zondag 13 februari 2011 12:12 schreef n0a het volgende:
[..]
Woah, die is echt hoog. Is het niet super machtig zo'n puntje?
Omg recept pleasequote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Film kijken met de kindjes, daar moet iets te snacken bij
Chocolatecornflakes
[ afbeelding ]
Ziet er lekker uit, wat is het recept?quote:Op zondag 13 februari 2011 15:15 schreef prinseszondererwt het volgende:
Lekker, een chocoladeoverschot hier! Looking good.![]()
Ik ging voor hartig: kaas-uienbrood.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 14 februari 2011 10:25 schreef Nikos1986 het volgende:
Die choco taart![]()
Gisteren heb ik vlaams stoofvlees gemaakt op de bbq. (lekker rooksmaakje door toevoeging van wat houtsnippers)
[ afbeelding ]
Die vult enorm zelfs. Gisteravond én uitgebreid Chinees gegeten, en daarna nog een enorm stuk van deze taart. Gevolg: Ontploft, en mezelf naar bed moeten rollen. M'n hele stofwisseling is nog niet wat hij moest zijn..quote:Op zondag 13 februari 2011 22:02 schreef DarkElf het volgende:
die taart, vult die niet enorm?ziet er mooi uit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |