Ha, dat is het laatste zetje dat ik nodig had.quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:12 schreef RobinOok het volgende:
Zoet ja, mierzoet en vet. Niet eierig. Meer als gecaramelliseerde gecondenseerde melk.
Nah, ik eet zonder emmeren een kwart banoffee pie, maar dit vond ik dus te zoetquote:Op donderdag 3 februari 2011 23:12 schreef RobinOok het volgende:
Zoet ja, mierzoet en vet. Niet eierig. Meer als gecaramelliseerde gecondenseerde melk.
Ik had ze gebakken en meegenomen naar een huis met pubers en daar achter gelaten.
Blij dat ik het zelf niet op hoefde te eten. ;-)
In het recept stond als laatste stap: "Gently whisk in the egg yolks, being careful not to add too much air."quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Robin, wat ging er bij jou precies mis? Dan kan ik daar even rekening mee houden.
inderdaad gewoon te druk. met werk, opleiding, ziek zijn en vriendje. maar alles gaat op zich goed. (uitgebreidere update staat bij slank, maar daar kom je niet meer he?)quote:Op donderdag 3 februari 2011 23:06 schreef ColdFeet het volgende:
Ach, ik ben ook wel een pieperd misschienOp zich ben ik helemaal niet vies van eieren, maar ik proef ze gewoon altijd snel in zoete gerechten als cakes of ijs.
Hoe is het met je, trouwens? Ik heb je een tijd niet op fok gezien. Druk met werk/opleiding?
ik heb idd een potje completa gekocht en gebruikt. geen idee of dat hoort, maar t werkte prima.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:39 schreef minilot het volgende:
Goed om te weten!
Oh, en dames: er staat 'powdered milk' in het recept. Gewoon het spul dat mensen wel eens in hun koffie plachten te gooien?
ja, ik dacht ook dat t vies zou zijn, maar t smaakte niet vies. dat gelooft niemand natuurlijk meer nuquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:00 schreef RobinOok het volgende:
Oh, gadver, dat lijkt me vies, completa. Dat is toch geen melk, dat is koffiemelk.
Ik heb een zak volle melkpoeder gekocht bij een de Waart op de Nieuwe binnenweg. Maar ik had eigenlijk ook zakjes in een doosje, zag ik later. Al eens eerder gekocht en ze zien eruit als dat dat gewoon bij appie te koop is?
Ha, bedankt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:04 schreef RobinOok het volgende:
Oh, je bent al begonnen. Anders had ik je wel wat over de post willen sturen. ;-)
"Crack pie staat op dit moment in de oven en ik slurp het restant van de vulling op."quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:13 schreef RobinOok het volgende:
Rauwe eieren? Huh?
Je bakt de taart toch?
Ik heb gisteren deze gemaakt. Helaas wel pas bedacht toen de toko al dicht was dus zonder de rokerige sesamzaadjes maar zelfs met gewone sesamzaadjes was het erg lekker!quote:Op maandag 24 januari 2011 15:12 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding
Was zomaar een experimentje, maar erg lekker.
Cool! "Erg lekker" nog wel.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:06 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Ik heb gisteren deze gemaakt. Helaas wel pas bedacht toen de toko al dicht was dus zonder de rokerige sesamzaadjes maar zelfs met gewone sesamzaadjes was het erg lekker!![]()
Aha! Weet je dat ik dat serieus zelf ook al bedacht had?! Dat gaat ook vaak door de custard, gewoon om het een klein beetje stabiel te houden.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 10:54 schreef minilot het volgende:
Zo! Was dát even een geniale taart!
Crack pie gisteren, na een paar uur koelen en inklinken:
[ afbeelding ]
Overigens: de recepten die overal online staan missen een ingredient dat in de Milk Bar wél wordt gebruikt, namelijk corn starch, ofwel maiszetmeel, ofwel maizena.
Ik heb een flinke theelepel door de vulling gedaan en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat -ie daardoor lekker stabiel en goed 'geset' werd.
Tip voor de volgende keer dus. Doe zoals Momofuku doet.
Kijk aan! Nou, daar had je dan dus helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 11:56 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Aha! Weet je dat ik dat serieus zelf ook al bedacht had?! Dat gaat ook vaak door de custard, gewoon om het een klein beetje stabiel te houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |