Dat worden die regelingen dus versobert, en dus lijden de mensen die niet kunnen werken onder de mensen die niet willen werken.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:13 schreef leonieke het volgende:
Je moet het maar eens zo bedenken: stel je nu voor dat in alle gezinnen van een land één van de partners er zou voor kiezen om volledig thuis te blijven en te genieten van de toeslagen en kortingen. Dan valt heel het systeem in duigen. Dat zou toch nooit de bedoeling mogen zijn van zo'n systeem?
Eens!quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
Heb in dit topic het meest voor-de-hand-liggende nog niet gelezen:
Jonge kinderen kosten je je nachtrust!
Dat had ik paar weken terug met leyla. Midden in de nacht helemaal zwaar in paniek. Superraar.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:15 schreef pessie het volgende:
[..]
Eens!
Al hebben wij een peuter die kan slapen!!![]()
Al hebben we hem net uit bed geplukt omdat hij volledig in paniek was, dat is hij echt nooit.
Het ging me er meer om dat ik dolgraag wil werken, maar dat het me op dit moment simpelweg niet lukt. Niet omdat ik niet wil, maar omdat mijn lijf niet meewerktquote:Op zondag 26 augustus 2012 20:14 schreef pessie het volgende:
Troel goed punt, ik wil ook thuis blijven bij mn kids omdat ik ze nu groot kan zien worden en nu kan opvoeden. Ik zei ook dat financiën een reden zijn, niet de reden..
Maar door zelf niet te gaan werken, ben jij wel diegene die geniet van alle voordelen en zelf niet bijdraagt voor die chronisch zieken waar jij het in je post over hebt.quote:
Mugjes denk ik. Ze was opeens panisch voor vliegen en muggen. Dus ze zal in de nacht wel een mugje gehoord hebben.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:19 schreef pessie het volgende:
Oh Tico, wakker liggen is echt 10 keer rotter als je kids hebt, je weet namelijk dat het dagen duurt voordat je weer bij kan komen![]()
Weet je ook waar het door kwam? Hij is nu wel weer vrolijk na eerst 5 minuten om zn papa's nek te hebben gehangen.
Uh, die betaalt mijn werkgever en de werkgever van mijn man hoor. Waarschijnlijk betaalt jouw man en je kinderloze vriendin de opvang van de mensen die hun kind meer uren brengen dan dat ze werken.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:14 schreef pessie het volgende:
Maar, de werkgever van mijn man betaald kinderopvang voor jouw kids omdat zn eigen kind niet naar het KDV gaat. Sterker nog, mijn ongetrouwde, kindloze vriendin haar werkgever betaald kinderopvang voor jouw kids.
Dat is wel echt rotquote:Op zondag 26 augustus 2012 20:19 schreef Troel het volgende:
[..]
Het ging me er meer om dat ik dolgraag wil werken, maar dat het me op dit moment simpelweg niet lukt. Niet omdat ik niet wil, maar omdat mijn lijf niet meewerkt
Ik mag op dit moment, voor 9 euro bruto, de telefoon opnemen bij de belastingdienst. Waar ik om 24 uur te werken 32 uur beschikbaar moet zijn (en dus opvang moet regelen/betalen) en géén reiskostenvergoeding krijg tenzij ik met de bus kom, maar die verbinding bestaat niet.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:09 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ik snap je niet goed. Wie maakt daar het probleem van? Ik heb het alleen over de keuze niet te werken, terwijl je prima (part-time) zou kunnen werken. En als je dan nog onder het minimum is en aanspraak moet maken op toeslagen, prima, maar dan haal je er in ieder geval voor jezelf en voor de samenleving alles uit wat mogelijk is.
En Troel, het geldt niet voor iedereen nee, maar een flink percentage kan best, als ze echt zouden willen. Met een flinke dosis doorzettingsvermogen, kan bijna iedereen bijdragen. Helaas is niet iedereen hiertoe bereidt als ze er zelf niet (flink) beter op worden (op het eerste gezicht).
Debuurvrouw, dat is dus helemaal precies mijn punt! Maar volgens mij wonen wij binnen een straal van 10km van elkaar...quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:31 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik mag op dit moment, voor 9 euro bruto, de telefoon opnemen bij de belastingdienst. Waar ik om 24 uur te werken 32 uur beschikbaar moet zijn (en dus opvang moet regelen/betalen) en géén reiskostenvergoeding krijg tenzij ik met de bus kom, maar die verbinding bestaat niet.
Afhankelijk van de leeftijd en het aantal kinderen, kan ander werk misschien ook een optie zijn. En nog vraag ik me af of het echt niet uit kan.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:31 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik mag op dit moment, voor 9 euro bruto, de telefoon opnemen bij de belastingdienst. Waar ik om 24 uur te werken 32 uur beschikbaar moet zijn (en dus opvang moet regelen/betalen) en géén reiskostenvergoeding krijg tenzij ik met de bus kom, maar die verbinding bestaat niet.
Dus dan moeten we geld toeleggen. Dat is het me niet waard.
Die opvang kan misschien prima. Maar als je nu nog toeslagen hebt en die straks allemaal vervallen, dan nog voor meerdere kinderen opvang, blijkbaar een auto want er is geen ov verbinding. Al met al levert het dan niets meer op.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:39 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ik kan me amper voorstellen dat je met 9 euro bruto geen ca. 4,50 euro per uur opvang kunt betalen? Afgezien van de toeslag van ca. 100 euro IACK per maand.
En kun je ook niet stuk fietsen naar een bushalte of vouwfietsje mee om laatste stuk te fietsen?
Ja, misschien is het dan niet de juiste baan? Ik kan het zo natuurlijk moeilijk beoordelen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen, dat het echt geld kost als je het echt helemaal doorrekent.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die opvang kan misschien prima. Maar als je nu nog toeslagen hebt en die straks allemaal vervallen, dan nog voor meerdere kinderen opvang, blijkbaar een auto want er is geen ov verbinding. Al met al levert het dan niets meer op.
Tsja, bij voorkeur niet, maar dat zie ik dan wel.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:39 schreef Ticootje het volgende:
Niet dat het mij ook maar een kont boeit als je als moeder thuis wilt zijn. Maar als je jongste straks ook naar school gaat en je dus ouder ben en dus duurder en geen werkervaring, zit je dan met hetzelfde probleem.
Dat is toch zonde? Je hebt toch geen studie gedaan om straks achter de kassa te zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet twee keer Overstappen voor een stukkie wat 40 km in de auto is.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:39 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Afhankelijk van de leeftijd en het aantal kinderen, kan ander werk misschien ook een optie zijn. En nog vraag ik me af of het echt niet uit kan.
En kun je ook niet stuk fietsen naar een bushalte of vouwfietsje mee om laatste stuk te fietsen?
Met een flink gat in je cv en al wat ouder liggen de banen echt niet voor oprapen. Dan is het toch meer een kwestie van pakken wat er wordt aangeboden.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:43 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ja, misschien is het dan niet de juiste baan? Ik kan het zo natuurlijk moeilijk beoordelen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen, dat het echt geld kost als je het echt helemaal doorrekent.
En daarom zeg ik dus tegen Pessie, ga werken! Al is het maar 8 uurtjes per week, doe íets!quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Met een flink gat in je cv en al wat ouder liggen de banen echt niet voor oprapen. Dan is het toch meer een kwestie van pakken wat er wordt aangeboden.
Ja maar, ik wil niet doorzeuren hoor, maar 2x overstappen is toch niet zo erg? Als je dat wel vergoed krijgt en dan geen auto hoeft te betalen?quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:44 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik moet twee keer Overstappen voor een stukkie wat 40 km in de auto is.![]()
hangt echt allemaal van de situatie af hoor. voor ons is het nu ook gewoon lastig. in het dorp zelf is geen werk, dan loop je er al heel snel tegenaan dat de kosten van vervoer + opvang gewoon echt even hoog zijn als wat ik binnen zou brengen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:43 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ja, misschien is het dan niet de juiste baan? Ik kan het zo natuurlijk moeilijk beoordelen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen, dat het echt geld kost als je het echt helemaal doorrekent.
Eens met happy dat het dan altijd nog loont. Want pensioen opbouw, werkervaring, geen gat in je CV, je draagt bij aan de kosten van onze huidige samenleving etc.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:50 schreef simmu het volgende:
[..]
hangt echt allemaal van de situatie af hoor. voor ons is het nu ook gewoon lastig. in het dorp zelf is geen werk, dan loop je er al heel snel tegenaan dat de kosten van vervoer + opvang gewoon echt even hoog zijn als wat ik binnen zou brengen.
Ik ben opgegroeid in een dorp. Fietste altijd 5-10 km om naar school, sportclub, weekendbaantje, discotheek te gaan. Brommertje kost ook niet veel toch?quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:50 schreef simmu het volgende:
[..]
hangt echt allemaal van de situatie af hoor. voor ons is het nu ook gewoon lastig. in het dorp zelf is geen werk, dan loop je er al heel snel tegenaan dat de kosten van vervoer + opvang gewoon echt even hoog zijn als wat ik binnen zou brengen.
Ik zit niet 'lekker de hele dag thuis'. Verder krijg ik geen toeslagen of uitkeringen of weet ik wat. De reden dat ik gestopt ben was niet dat ik graag thuis wílde zijn. Ik heb lang getwijfeld om mijn zelfstandigheid (tijdelijk) op te geven. Het was noodzakelijk voor mijn kind. Tegen de tijd dat hij weer op de rit was waren we 4 jaar verder, brak de crisis aan. En ik woon in een gebied met veel werkloosheid en weinig banen. Maar goed, als jij denkt dat ik daar blijkbaar een 'type' voor ben, prima.quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:47 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ja maar, ik wil niet doorzeuren hoor, maar 2x overstappen is toch niet zo erg? Als je dat wel vergoed krijgt en dan geen auto hoeft te betalen?
Maar goed, ik hou er over op. Ik zit ook niet in die positie, wat een eigen keuze is natuurlijk, maar soms zou ik ook wel lekker de hele dag met mijn zoon thuis willen zitten en niet 700 euro per maand aan de opvang kwijt zijn, maar dat zit gewoon niet in me.
doe die afstand maar x 2 vanaf hier naar willekeurig stad-idee hoorquote:Op zondag 26 augustus 2012 20:53 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid in een dorp. Fietste altijd 5-10 km om naar school, sportclub, weekendbaantje, discotheek te gaan. Brommertje kost ook niet veel toch?
Ik zeg niet dat het makkelijk is, zeker niet in deze tijd. En verder wat DML zegt
Zeker waar. Ik doelde dan ook op de kosten die toch grotendeels door belastinggeld betaald worden. Sorry als ik iemand voor het hoofd stootte.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, doordat ik thuis ben kan ik:
de overblijf doen op school
Vriendjes opvangen wiens ouders werken
Leesmoeder zijn op school
Luisenmoeder zijn
Klaarover
Helpen bij feesten en partijen
Plusklas les geven
Bakles geven
En zo kan ik nog 1000 dingen verzinnen die ik vrijwillig!! Heb gedaan terwijl andere ouders werken.
Dat je zorgt dat andere ouders kunnen werken (door overblijf en veilig oversteken alleen al) en dat ze dan op je neerkijken.ik heb al meermalen het bijltje erbij neer willen gooien. Doei, los je eigen probleem maar op.
ik draag idd niet bij aan de kosten van onze samenlevingquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Je draagt niet bij aan de kosten van onze samenleving. Zo beter dan?
En ik rij 25 minuten met de auto en mijn meneer 45 minuten op de scooter dus ik vind persoonlijk niet dat je het over onoverkomelijke afstanden hebt.
Ik zeg nergens dat ik denk dat jij daar het 'type' voor bent?quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar goed, als jij denkt dat ik daar blijkbaar een 'type' voor ben, prima.
32 uur beschikbaar zijn om er 24 te mógen werken en er komt dan 4 uur reistijd per dag overheen. Terwijl ik een uur reistijd kwijt ben met een auto. En 9 euro bruto, dat is wat? 6 euro netto?
Nee, maar mind us, dat we ook niet direct zeggen 'oooooh het is zo ver, nee dan is het logisch dat je niet werkt'.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:18 schreef simmu het volgende:
[..]
en sorrie, maar wat boeit mij het nou dat jij 1 uur heen en 1 uur terug op de scooter naar je werk gaan wel acceptabel vindt. moet ik dat dan opeens ook vinden en hop! gaan werken? never mind dat dit echt niet ons enige argument is om te kiezen hoe we doen.
Dat. Gebruik het zelf dan niet als argument.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:20 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Nee, maar mind us, dat we ook niet direct zeggen 'oooooh het is zo ver, nee dan is het logisch dat je niet werkt'.
Nee het zijn gewoon altijd dezelfden die het wel doenquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, ik voel me niet aangesproken door je hoor, DML.en ja, dat denk ik dan ook. Maar blijkbaar willen die moeders dan even ' tijd voor zichzelf' het is echt een ramp, vrijwilligers vinden.
Je bespaart de samenleving ook een hoop kostenquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:18 schreef simmu het volgende:
[..]
ik draag idd niet bij aan de kosten van onze samenleving![]()
en sorrie, maar wat boeit mij het nou dat jij 1 uur heen en 1 uur terug op de scooter naar je werk gaan wel acceptabel vindt. moet ik dat dan opeens ook vinden en hop! gaan werken? never mind dat dit echt niet ons enige argument is om te kiezen hoe we doen.
dat bedoelde ikquote:Op zondag 26 augustus 2012 21:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bespaart de samenleving ook een hoop kosten
Nou dat durf ik me best af te vragen. Is het geen wat je niet vraagt minstens net zoveel als dat je wel vraagt aan de andere kant via huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget etc?quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bespaart de samenleving ook een hoop kosten
Bij ons op school zijn er moeders die zelfs de standaard dingen niet willen doen want ze werken.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Zeker waar. Ik doelde dan ook op de kosten die toch grotendeels door belastinggeld betaald worden. Sorry als ik iemand voor het hoofd stootte.
Maar je zou toch denken dat als moeders parttime werken je toch een de hele week moet kunnen vullen ook met werkende moeders voor dit soort dingen?![]()
Dat zal vooral afhankelijk zijn van het inkomen van de partner.... in ons geval zou het niets uitmaken.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nou dat durf ik me best af te vragen. Is het geen wat je niet vraagt minstens net zoveel als dat je wel vraagt aan de andere kant via huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget etc?
goh doet T ook.... ook in Groningen?quote:Op zondag 26 augustus 2012 20:31 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Oh dat kan ik me goed voorstellen. Ik zou dat soort dingen ook nooit doen inderdaad. Ik hou niet van groepen kinderen, ik vind andermans kinderen vaak helemaal niet leuk. (ik ben gewoon niet leuk met kinderen, daar ligt het aan hoor) en mijn vrije dag besteed ik om het huishouden wat dus in de 4 dagen wat blijft liggen weer in te halen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, ik voel me niet aangesproken door je hoor, DML.en ja, dat denk ik dan ook. Maar blijkbaar willen die moeders dan even ' tijd voor zichzelf' het is echt een ramp, vrijwilligers vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |