abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:14:55 #201
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_116036918
Heb in dit topic het meest voor-de-hand-liggende nog niet gelezen:

Jonge kinderen kosten je je nachtrust! ;(
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_116036936
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:13 schreef leonieke het volgende:
Je moet het maar eens zo bedenken: stel je nu voor dat in alle gezinnen van een land één van de partners er zou voor kiezen om volledig thuis te blijven en te genieten van de toeslagen en kortingen. Dan valt heel het systeem in duigen. Dat zou toch nooit de bedoeling mogen zijn van zo'n systeem?
Dat worden die regelingen dus versobert, en dus lijden de mensen die niet kunnen werken onder de mensen die niet willen werken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:15:39 #203
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_116036963
quote:
11s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
Heb in dit topic het meest voor-de-hand-liggende nog niet gelezen:

Jonge kinderen kosten je je nachtrust! ;(
Eens!
Al hebben wij een peuter die kan slapen!! *O*
Al hebben we hem net uit bed geplukt omdat hij volledig in paniek was, dat is hij echt nooit.
pi_116037061
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:15 schreef pessie het volgende:

[..]

Eens!
Al hebben wij een peuter die kan slapen!! *O*
Al hebben we hem net uit bed geplukt omdat hij volledig in paniek was, dat is hij echt nooit.
Dat had ik paar weken terug met leyla. Midden in de nacht helemaal zwaar in paniek. Superraar.

En nachtrust. Huh? Mijn kinderen slapen en ik lig wakker.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:19:16 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_116037113
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:14 schreef pessie het volgende:
Troel goed punt, ik wil ook thuis blijven bij mn kids omdat ik ze nu groot kan zien worden en nu kan opvoeden. Ik zei ook dat financiën een reden zijn, niet de reden. :) .
Het ging me er meer om dat ik dolgraag wil werken, maar dat het me op dit moment simpelweg niet lukt. Niet omdat ik niet wil, maar omdat mijn lijf niet meewerkt ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:19:45 #206
259886 pessie
pi_116037145
Oh Tico, wakker liggen is echt 10 keer rotter als je kids hebt, je weet namelijk dat het dagen duurt voordat je weer bij kan komen :*
Weet je ook waar het door kwam? Hij is nu wel weer vrolijk na eerst 5 minuten om zn papa's nek te hebben gehangen.
pi_116037236
quote:
Maar door zelf niet te gaan werken, ben jij wel diegene die geniet van alle voordelen en zelf niet bijdraagt voor die chronisch zieken waar jij het in je post over hebt.

Ik maak me oprecht zorgen over hoe het systeem van sociale zekerheid het in België zal uithouden. Ik mag er niet aan denken dat ik meer dan 40 jaar zal bijdragen aan het systeem, maar er misschien nooit gebruik zal kunnen van maken omdat anderen te veel geprofiteerd hebben. Je kan dat toch niet fair noemen?

En wie zegt dat het om 5 of 6 jaar gaat? Wie zegt dat je met een gat in je cv nog een geschikte job zal vinden waarvan je vindt dat het voor jou genoeg betaalt? Want stel je nu voor dat je na je onderbreking een job vindt die jou het minimum oplevert dat je ook zou hebben als je thuis zou blijven. Zou je dan effectief gaan werken?
pi_116037256
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:19 schreef pessie het volgende:
Oh Tico, wakker liggen is echt 10 keer rotter als je kids hebt, je weet namelijk dat het dagen duurt voordat je weer bij kan komen :*
Weet je ook waar het door kwam? Hij is nu wel weer vrolijk na eerst 5 minuten om zn papa's nek te hebben gehangen.
Mugjes denk ik. Ze was opeens panisch voor vliegen en muggen. Dus ze zal in de nacht wel een mugje gehoord hebben.

Het was 5 min bij mama knuffelen en hop terug naar bed.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:26:36 #209
57497 happyme28
I'm so happy
pi_116037491
quote:
Maar, de werkgever van mijn man betaald kinderopvang voor jouw kids omdat zn eigen kind niet naar het KDV gaat. Sterker nog, mijn ongetrouwde, kindloze vriendin haar werkgever betaald kinderopvang voor jouw kids.

Uh, die betaalt mijn werkgever en de werkgever van mijn man hoor. Waarschijnlijk betaalt jouw man en je kinderloze vriendin de opvang van de mensen die hun kind meer uren brengen dan dat ze werken. ;)

Kiezen om niet te werken is wat anders dan het niet kunnen werken, zoals chronisch zieken. Chronisch ziek zijn is geen keuze.

Verder wat Cantare zegt, als je de berekening echt helemaal doorrekent, zijn er maar weinigen die minder overhouden wanneer ze wel werken tov wanneer ze niet zouden werken.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:27:33 #210
259886 pessie
pi_116037545
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:19 schreef Troel het volgende:

[..]

Het ging me er meer om dat ik dolgraag wil werken, maar dat het me op dit moment simpelweg niet lukt. Niet omdat ik niet wil, maar omdat mijn lijf niet meewerkt ;)
Dat is wel echt rot :* .

Leo, de reden dat ik tot dan wil wachten is dat het dan niet meer uitmaakt of het tegen minimum is. Kids gaan naar school dus kost het weinig opvang, hoef je er dus ook niet veel uit te halen.
Ik ga echt niet thuisblijven als mijn kids naar school gaan, ik vind dat gewoon een beetje onzinnig. En tegen die tijd krijgen we sowieso geen toeslagen meer, gerekend naar een inkomen wat best mooi omhoog gaat.
pi_116037697
Ik kan me zowiezo niet voorstellen dat iemand in bijstand lang wil zitten. Mag wel zo zijn dat als gezin je net zoveel krijgt als een 1verdiener op minimumloon maar zelfs dat met toeslagen is echt elk dubbeltje omdraaien hoor. Ik heb nooit in de bijstand gezeten maar wel 1 verdiener een heel gezin voor een tijd onderhouden en dat is echt geen pretje hoor. En als alleenstaand ouder te gaan werken is helemaal lonend want het is net die 2 a 300 euro die het verschil uit maakt.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:31:08 #212
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116037763
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:09 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik snap je niet goed. Wie maakt daar het probleem van? Ik heb het alleen over de keuze niet te werken, terwijl je prima (part-time) zou kunnen werken. En als je dan nog onder het minimum is en aanspraak moet maken op toeslagen, prima, maar dan haal je er in ieder geval voor jezelf en voor de samenleving alles uit wat mogelijk is.

En Troel, het geldt niet voor iedereen nee, maar een flink percentage kan best, als ze echt zouden willen. Met een flinke dosis doorzettingsvermogen, kan bijna iedereen bijdragen. Helaas is niet iedereen hiertoe bereidt als ze er zelf niet (flink) beter op worden (op het eerste gezicht).
Ik mag op dit moment, voor 9 euro bruto, de telefoon opnemen bij de belastingdienst. Waar ik om 24 uur te werken 32 uur beschikbaar moet zijn (en dus opvang moet regelen/betalen) en géén reiskostenvergoeding krijg tenzij ik met de bus kom, maar die verbinding bestaat niet.

Dus dan moeten we geld toeleggen. Dat is het me niet waard.

Verder ben ik het wel met Tico eens. Niet wachten met werken want je komt nérgens meer aan de bak met je gat in je cv. Je wordt ouder (lees duurder) en voor jou komen er 10 anderen met verse kennis van school die nog wel jong en flexibel zijn en evenveel ervaring hebben. Doei kansen op een baan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_116037933
Ik hoop nog steeds op het grote geld als de kinderen het huis uit zijn. :')
pi_116037952
Of de staatsloterij.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:34:23 #215
259886 pessie
pi_116037973
lovely ik ben het helemaal eens dat 200 a 300 euro echt verschil maakt! Wij gingen duurder wonen (eigen schuld dikke bult, ik weet het maar scheefwonen moet je ook niet te lang willen) en dat is toch wel even wennen, gewoon dat je dan minder te besteden hebt.

quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:31 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik mag op dit moment, voor 9 euro bruto, de telefoon opnemen bij de belastingdienst. Waar ik om 24 uur te werken 32 uur beschikbaar moet zijn (en dus opvang moet regelen/betalen) en géén reiskostenvergoeding krijg tenzij ik met de bus kom, maar die verbinding bestaat niet.

Debuurvrouw, dat is dus helemaal precies mijn punt! Maar volgens mij wonen wij binnen een straal van 10km van elkaar...
pi_116038121
Pessie!! Jij bent jonger dan Buuf hè?
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:38:33 #217
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116038221
En ik heb gewerkt to mijn 30 hè :P
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:39:10 #218
57497 happyme28
I'm so happy
pi_116038264
quote:

[..]

Dus dan moeten we geld toeleggen. Dat is het me niet waard.
Afhankelijk van de leeftijd en het aantal kinderen, kan ander werk misschien ook een optie zijn. En nog vraag ik me af of het echt niet uit kan.

En kun je ook niet stuk fietsen naar een bushalte of vouwfietsje mee om laatste stuk te fietsen?
pi_116038270
Niet dat het mij ook maar een kont boeit als je als moeder thuis wilt zijn. Maar als je jongste straks ook naar school gaat en je dus ouder ben en dus duurder en geen werkervaring, zit je dan met hetzelfde probleem.
Dat is toch zonde? Je hebt toch geen studie gedaan om straks achter de kassa te zitten?
pi_116038388
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:39 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik kan me amper voorstellen dat je met 9 euro bruto geen ca. 4,50 euro per uur opvang kunt betalen? Afgezien van de toeslag van ca. 100 euro IACK per maand.

En kun je ook niet stuk fietsen naar een bushalte of vouwfietsje mee om laatste stuk te fietsen?
Die opvang kan misschien prima. Maar als je nu nog toeslagen hebt en die straks allemaal vervallen, dan nog voor meerdere kinderen opvang, blijkbaar een auto want er is geen ov verbinding. Al met al levert het dan niets meer op.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:43:40 #221
57497 happyme28
I'm so happy
pi_116038501
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die opvang kan misschien prima. Maar als je nu nog toeslagen hebt en die straks allemaal vervallen, dan nog voor meerdere kinderen opvang, blijkbaar een auto want er is geen ov verbinding. Al met al levert het dan niets meer op.
Ja, misschien is het dan niet de juiste baan? Ik kan het zo natuurlijk moeilijk beoordelen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen, dat het echt geld kost als je het echt helemaal doorrekent.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:44:23 #222
259886 pessie
pi_116038541
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:39 schreef Ticootje het volgende:
Niet dat het mij ook maar een kont boeit als je als moeder thuis wilt zijn. Maar als je jongste straks ook naar school gaat en je dus ouder ben en dus duurder en geen werkervaring, zit je dan met hetzelfde probleem.
Dat is toch zonde? Je hebt toch geen studie gedaan om straks achter de kassa te zitten?
Tsja, bij voorkeur niet, maar dat zie ik dan wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:44:37 #223
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116038550
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:39 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Afhankelijk van de leeftijd en het aantal kinderen, kan ander werk misschien ook een optie zijn. En nog vraag ik me af of het echt niet uit kan.

Ik moet twee keer Overstappen voor een stukkie wat 40 km in de auto is. :')

En ja hoor, ik kan best achter de kassa zitten, alleen willen ze me daar niet hebben. Met mijn bijna 40 en Hbo diploma. :')
pi_116038628
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:43 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ja, misschien is het dan niet de juiste baan? Ik kan het zo natuurlijk moeilijk beoordelen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen, dat het echt geld kost als je het echt helemaal doorrekent.
Met een flink gat in je cv en al wat ouder liggen de banen echt niet voor oprapen. Dan is het toch meer een kwestie van pakken wat er wordt aangeboden.
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:47:10 #225
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116038699
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Met een flink gat in je cv en al wat ouder liggen de banen echt niet voor oprapen. Dan is het toch meer een kwestie van pakken wat er wordt aangeboden.
En daarom zeg ik dus tegen Pessie, ga werken! Al is het maar 8 uurtjes per week, doe íets!
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:47:31 #226
57497 happyme28
I'm so happy
pi_116038711
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:44 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik moet twee keer Overstappen voor een stukkie wat 40 km in de auto is. :')
Ja maar, ik wil niet doorzeuren hoor, maar 2x overstappen is toch niet zo erg? Als je dat wel vergoed krijgt en dan geen auto hoeft te betalen?

Maar goed, ik hou er over op. Ik zit ook niet in die positie, wat een eigen keuze is natuurlijk, maar soms zou ik ook wel lekker de hele dag met mijn zoon thuis willen zitten en niet 700 euro per maand aan de opvang kwijt zijn, maar dat zit gewoon niet in me.
pi_116038869
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:43 schreef happyme28 het volgende:

[..]

hangt echt allemaal van de situatie af hoor. voor ons is het nu ook gewoon lastig. in het dorp zelf is geen werk, dan loop je er al heel snel tegenaan dat de kosten van vervoer + opvang gewoon echt even hoog zijn als wat ik binnen zou brengen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_116038962
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:50 schreef simmu het volgende:

[..]

hangt echt allemaal van de situatie af hoor. voor ons is het nu ook gewoon lastig. in het dorp zelf is geen werk, dan loop je er al heel snel tegenaan dat de kosten van vervoer + opvang gewoon echt even hoog zijn als wat ik binnen zou brengen.
Eens met happy dat het dan altijd nog loont. Want pensioen opbouw, werkervaring, geen gat in je CV, je draagt bij aan de kosten van onze huidige samenleving etc.

Maar ik snap best dat de mensen die de keuze maken om niet te gaan werken dat dus anders zien dan wij hoor :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 26-08-2012 21:13:09 ]
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:53:18 #229
57497 happyme28
I'm so happy
pi_116039016
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:50 schreef simmu het volgende:

[..]

Ik ben opgegroeid in een dorp. Fietste altijd 5-10 km om naar school, sportclub, weekendbaantje, discotheek te gaan. Brommertje kost ook niet veel toch?

Ik zeg niet dat het makkelijk is, zeker niet in deze tijd. En verder wat DML zegt :)
pi_116039137
Wij gingen trouwens beiden op de fiets naar het werk en werken nu sinds kort beiden buiten de grote stad zelfs en moesten dus ook aan extra vervoer.
Het is niet hip en best koud soms maar mijn meneer heeft gekozen voor een scooter. De reistijd is langer maar hij krijgt 200 euro woon-werkvergoeding terwijl hij er maar 50 van opmaakt ^O^
The way you rock'n'roll
  zondag 26 augustus 2012 @ 20:57:37 #231
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116039309
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:47 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ja maar, ik wil niet doorzeuren hoor, maar 2x overstappen is toch niet zo erg? Als je dat wel vergoed krijgt en dan geen auto hoeft te betalen?

Maar goed, ik hou er over op. Ik zit ook niet in die positie, wat een eigen keuze is natuurlijk, maar soms zou ik ook wel lekker de hele dag met mijn zoon thuis willen zitten en niet 700 euro per maand aan de opvang kwijt zijn, maar dat zit gewoon niet in me.
Ik zit niet 'lekker de hele dag thuis'. Verder krijg ik geen toeslagen of uitkeringen of weet ik wat. De reden dat ik gestopt ben was niet dat ik graag thuis wílde zijn. Ik heb lang getwijfeld om mijn zelfstandigheid (tijdelijk) op te geven. Het was noodzakelijk voor mijn kind. Tegen de tijd dat hij weer op de rit was waren we 4 jaar verder, brak de crisis aan. En ik woon in een gebied met veel werkloosheid en weinig banen. Maar goed, als jij denkt dat ik daar blijkbaar een 'type' voor ben, prima. :)

32 uur beschikbaar zijn om er 24 te mógen werken en er komt dan 4 uur reistijd per dag overheen. Terwijl ik een uur reistijd kwijt ben met een auto. En 9 euro bruto, dat is wat? 6 euro netto?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2012 @ 20:58:13 #232
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116039358
Nou ja, het is natuurlijk altijd lastig om iets "extra's" te moeten doen voor vrijwel gelijkblijvende of zelfs lagere inkomsten. Nu ik ontslagen ben ben ik ook aan het solliciteren op functies tot 80KM verderop terwijl ik in de afgelopen 10 jaar op fietsafstand heb gewerkt.

Tja, als ik het kan vermijden....
pi_116039652
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:53 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik ben opgegroeid in een dorp. Fietste altijd 5-10 km om naar school, sportclub, weekendbaantje, discotheek te gaan. Brommertje kost ook niet veel toch?

Ik zeg niet dat het makkelijk is, zeker niet in deze tijd. En verder wat DML zegt :)
doe die afstand maar x 2 vanaf hier naar willekeurig stad-idee hoor ;)
het dichtsbijzijnde niet-plattelands-dorpje is een half uur per auto en de busverbindingen hier zijn vrij kut.

en eerlijk gezegd neem ik nu toch echt wel aanstoot van het idee dat je alleen bijdraagt aan de maatschappij als je werkt. maar goed, da's een andere discussie. mijn enige puntje was, dat het gewoon voor iedereen anders is.
pi_116040180
Je draagt niet bij aan de kosten van onze samenleving. Zo beter dan?

En ik rij 25 minuten met de auto en mijn meneer 45 minuten op de scooter dus ik vind persoonlijk niet dat je het over onoverkomelijke afstanden hebt.
The way you rock'n'roll
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:10:58 #235
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116040191
Nou ja, doordat ik thuis ben kan ik:
de overblijf doen op school
Vriendjes opvangen wiens ouders werken
Leesmoeder zijn op school
Luizenmoeder zijn
Klaarover
Helpen bij feesten en partijen
Plusklas les geven
Bakles geven

En zo kan ik nog 1000 dingen verzinnen die ik vrijwillig!! Heb gedaan terwijl andere ouders werken.
Dat je zorgt dat andere ouders kunnen werken (door overblijf en veilig oversteken alleen al) en dat ze dan op je neerkijken. :') ik heb al meermalen het bijltje erbij neer willen gooien. Doei, los je eigen probleem maar op.

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 26-08-2012 21:21:23 (Aaaaaarg! Megafout!) ]
pi_116040284
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, doordat ik thuis ben kan ik:
de overblijf doen op school
Vriendjes opvangen wiens ouders werken
Leesmoeder zijn op school
Luisenmoeder zijn
Klaarover
Helpen bij feesten en partijen
Plusklas les geven
Bakles geven

En zo kan ik nog 1000 dingen verzinnen die ik vrijwillig!! Heb gedaan terwijl andere ouders werken.
Dat je zorgt dat andere ouders kunnen werken (door overblijf en veilig oversteken alleen al) en dat ze dan op je neerkijken. :') ik heb al meermalen het bijltje erbij neer willen gooien. Doei, los je eigen probleem maar op.
Zeker waar. Ik doelde dan ook op de kosten die toch grotendeels door belastinggeld betaald worden. Sorry als ik iemand voor het hoofd stootte.

Maar je zou toch denken dat als moeders parttime werken je toch een de hele week moet kunnen vullen ook met werkende moeders voor dit soort dingen? :?
The way you rock'n'roll
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:15:16 #237
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116040444
Oh, ik voel me niet aangesproken door je hoor, DML. ;) en ja, dat denk ik dan ook. Maar blijkbaar willen die moeders dan even ' tijd voor zichzelf' het is echt een ramp, vrijwilligers vinden.
pi_116040628
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Je draagt niet bij aan de kosten van onze samenleving. Zo beter dan?

En ik rij 25 minuten met de auto en mijn meneer 45 minuten op de scooter dus ik vind persoonlijk niet dat je het over onoverkomelijke afstanden hebt.
ik draag idd niet bij aan de kosten van onze samenleving :D

en sorrie, maar wat boeit mij het nou dat jij 1 uur heen en 1 uur terug op de scooter naar je werk gaan wel acceptabel vindt. moet ik dat dan opeens ook vinden en hop! gaan werken? never mind dat dit echt niet ons enige argument is om te kiezen hoe we doen.
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:18:45 #239
57497 happyme28
I'm so happy
pi_116040677
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 20:57 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]
Maar goed, als jij denkt dat ik daar blijkbaar een 'type' voor ben, prima. :)

32 uur beschikbaar zijn om er 24 te mógen werken en er komt dan 4 uur reistijd per dag overheen. Terwijl ik een uur reistijd kwijt ben met een auto. En 9 euro bruto, dat is wat? 6 euro netto?
Ik zeg nergens dat ik denk dat jij daar het 'type' voor bent?

En mijn opmerking dat ik ook wel eens lekker de hele dag thuis zou willen met mijn zoon denkt iedere werkende ouder wel eens. Dat lijkt me evident. Als ik de loterij win, ga ik ook niet meer fulltime werken in loondienst. Dat is het enige dat ik er mee wilde zeggen. Ik zou alleen wel tijdelijk werken voor hetzelfde of iets minder geld, dan niet werken, zodat ik makkelijk weer verder kan groeien als de mogelijkheid zich voordoet.

Buurvrouw, heel mooi dat je dat allemaal doet, écht!! dat meen ik, maar naast mijn werk zit ik in de oudercommissie, help ik ook bij feesten en partijen, help ouders en schoonouders en ben van plan meer te doen op mijn vrije dag te doen als Daan eenmaal naar school gaat.

Ik ben het met je eens dat het heel moeilijk is om vrijwilligers te vinden, maar dat zit 'm niet alleen in de werkenden. En echt daar bedoel ik niemand persoonlijk mee, maar veel ouders die zelf niet werken, zijn ook niet bereid vrijwillig werk te verrichten.

Maar ik hou er nu echt over op. Iedereen denkt er anders over en het is niet even makkelijk allemaal.
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:20:00 #240
57497 happyme28
I'm so happy
pi_116040759
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:18 schreef simmu het volgende:

[..]
en sorrie, maar wat boeit mij het nou dat jij 1 uur heen en 1 uur terug op de scooter naar je werk gaan wel acceptabel vindt. moet ik dat dan opeens ook vinden en hop! gaan werken? never mind dat dit echt niet ons enige argument is om te kiezen hoe we doen.
Nee, maar mind us, dat we ook niet direct zeggen 'oooooh het is zo ver, nee dan is het logisch dat je niet werkt'.
pi_116040785
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:20 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Nee, maar mind us, dat we ook niet direct zeggen 'oooooh het is zo ver, nee dan is het logisch dat je niet werkt'.
Dat. Gebruik het zelf dan niet als argument.
The way you rock'n'roll
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:20:55 #242
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116040812
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, ik voel me niet aangesproken door je hoor, DML. ;) en ja, dat denk ik dan ook. Maar blijkbaar willen die moeders dan even ' tijd voor zichzelf' het is echt een ramp, vrijwilligers vinden.
Nee het zijn gewoon altijd dezelfden die het wel doen ;)
Dat heeft verder weinig met een baan buitenshuis of een gezin van 8 personen of van 3 personen te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:21:46 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116040864
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:18 schreef simmu het volgende:

[..]

ik draag idd niet bij aan de kosten van onze samenleving :D

Je bespaart de samenleving ook een hoop kosten :)
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:23:50 #244
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116041008
Maar als iemand een baan voor me heeft hou ik me aanbevolen hè! Ze liggen blijkbaar voor t oprapen als ik niet zo kritisch was. Dus denk aan mij als je kassa bemand moet worden ^O^
pi_116041055
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

dat bedoelde ik :P
bijdagen aan kosten betekent: die kosten hoger maken. je draagt iets bij, voegt iets toe, dus maakt het hoger.
pi_116041136
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou dat durf ik me best af te vragen. Is het geen wat je niet vraagt minstens net zoveel als dat je wel vraagt aan de andere kant via huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget etc?
Een en ander wel afhankelijk van wat je partner verdient maar ik lees hier tot nu toe niemand waar de partner zoveel verdient dat ze het zonder de toeslagen af kunnen.
The way you rock'n'roll
pi_116041169
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Zeker waar. Ik doelde dan ook op de kosten die toch grotendeels door belastinggeld betaald worden. Sorry als ik iemand voor het hoofd stootte.

Maar je zou toch denken dat als moeders parttime werken je toch een de hele week moet kunnen vullen ook met werkende moeders voor dit soort dingen? :?
Bij ons op school zijn er moeders die zelfs de standaard dingen niet willen doen want ze werken.
Feestjes en er moet eten gemaakt worden voor de klas? Nee dat doe ik niet want ik werk..
Een knutselproject voorbereiden thuis, nee hoor ik werk..

En dan zorg ik maar weer voor de broodjes en de hapjes en wat dan ook.. :')
Zelfs moeders die het niet eens waren met het schoolreisje beleid want er moesten teveel moeders mee _O-
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:26:40 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116041223
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nou dat durf ik me best af te vragen. Is het geen wat je niet vraagt minstens net zoveel als dat je wel vraagt aan de andere kant via huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget etc?
Dat zal vooral afhankelijk zijn van het inkomen van de partner.... in ons geval zou het niets uitmaken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:26:57 #249
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_116041245
quote:

[..]

goh doet T ook.... ook in Groningen?
(en die heeft ook een HBO-opleiding gedaan en een jaar thuis gezeten en zich suf gesolliciteerd....)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_116041250
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:15 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh dat kan ik me goed voorstellen. Ik zou dat soort dingen ook nooit doen inderdaad. Ik hou niet van groepen kinderen, ik vind andermans kinderen vaak helemaal niet leuk. (ik ben gewoon niet leuk met kinderen, daar ligt het aan hoor) en mijn vrije dag besteed ik om het huishouden wat dus in de 4 dagen wat blijft liggen weer in te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')