Zo is het hem waarschijnlijk verteld.quote:Op zondag 12 december 2010 07:56 schreef utrecht1970 het volgende:
Dat zoontje zei ook aan het einde, dat zijn moeder ergens heen was waar ze helemaal opnieuw kon beginnen en een nieuw leven kon beginnen. Reincarnatie????
Ik vond het een opmerkelijke opmerking van een 10 jarige. Meestal is het, het verhaal van de hemel of dat mama een sterretje geworden is.
Je zou ze de kost moeten geven.quote:Op zondag 12 december 2010 13:26 schreef Pannenkoeken het volgende:
Een tien jarige gelooft denk ik ook niet meer in een hemel en een mama ster
Ja, nou je het zegt. Ik geloof ook niet in al die flauwekul maar als het zo'n jongetje helpt om het op die manier te verwerken dan vind ik het eigenlijk wel mooi.quote:Op zondag 12 december 2010 13:42 schreef Bluezz het volgende:
Kind gelooft in reincarnatie, mss heeft zijn moeder hem dat wel verteld. Zij was in NL toch ook wat 'zweverig' bezig met reikietoestanden?
/te nuchter for that
Die situatie die jij beschrijft, (taal niet/ nauwelijks spreken, geen info over wetten en regelgeving) dat is qua tv programma natuurlijk wel het meest interessantquote:Op zondag 12 december 2010 14:47 schreef KarinJ. het volgende:
Wij zijn zelf ook vertrokkenEn wonen alweer een tijdje in Noorwegen.
En nee, we hebben geen eigen toko, we werken allebei voor een baas.
Wat mij elke keer weer opvalt bij de uitzendingen van Ik vertrek is het gebrek aan voorbereiding.
De taal nauwelijks spreken, geen info over wetten en regelgeving.....
Dat je een sprong in het diepe wil maken kan ik me voorstellen, dat hebben wij tenslotte ook gedaan, maar met zo'n gebrek aan voorbereidingen.....
Al moet ik toegeven, meestal komt t wel op z'n pootjes terecht.
Die man was zelf ook zijn vrouw kwijtgeraakt en had een klein dochtertje, dus heel begrijpelijk dat hij zo reageerde.quote:Op zondag 12 december 2010 18:46 schreef LaTourette het volgende:
Wat mij ook nog opviel was die kok die bij die vader met die vier kinderen werkt.
Zó vol begrip en vastbesloten om het die kinderen naar de zin te maken. Hulde aan de man!
Ik ben niet de enige die zich dit afvroeg.quote:
Wat we tegemoet kunnen zien die dag:quote:'Ik Vertrek' is weer terug in januari 2011 met nieuwe afleveringen.
Op 8- en 15 januari zenden we herhalingen uit van Ik Vertrek. Op vrijdag 14 januari start een nieuwe reeks!
Nou, ik ben benieuwd hoe het Peter-Paul, Johan-Willem, Peter-Jan, Jaap-Paul en Floris-Maurits zal vergaan!quote:Uitzending zaterdag 8 januari 22.30 uur (herhaling):
Eerder was in ‘Ik Vertrek’ te zien hoe de familie Van Broekhuizen, bestaande uit moeder Hilde, vader Peter-Paul en hun puberzonen Johan-Willem (16), Peter-Jan (14), Jaap-Paul (12) en Floris-Maurits (8), naar Zwitserland vertrok om daar een eigen pension met restaurant te beginnen.
Ook Rob en Sybil Heijne emigreerden met hun kinderen Kick (9), Goldie (8) en Jip (6). Zij vertrokken naar Duitsland om er een hotel voor mensen met, of herstellende van kanker, op te richten. Beide families gingen een toekomst vol verwachtingen, dromen, maar ook onzekerheden tegemoet.
In Zwitserland runt de familie Van Broekhuizen inmiddels een goedlopend pension, maar Peter-Paul is samen met zoon Johan-Willem eigenlijk de enige die het naar z’n zin heeft. Hilde en de andere jongens zouden liever vandaag dan morgen terugkeren naar Nederland, maar aan remigratie op korte termijn hangt in Zwitserland een prijskaartje…
In Duitsland maken Rob en Sybil zich op voor een speciaal kinderweekend. Hun werk is zó nieuw en onbekend dat Rob vaak de boer op moet om er aandacht voor, en sponsors bij te vinden. De blije gezichten van soms ernstig zieke kinderen en ouders geven het stel daaretnegen zoveel energie dat er vrolijk, maar keihard wordt doorgewerkt.
Ik neem het op. Wordt anders te laat voor de morgen moeten werkende vrouw des huizes.quote:
Wat gaat er mis? (ik heb het niet gekeken)quote:Op maandag 27 december 2010 00:56 schreef golfer het volgende:
Ik zit nu een stukje te bekijken en word er een beetje triest van.
Snap niet dat zo een man nog een boerenbedrijf mag hebben.
quote:Als bakker Niek van Rijn op wintersportvakantie in Zwitserland is, ontmoet hij daar bergsporter en pensionhouder Ludy Bookelmann. Ondanks het leeftijdsverschil hebben de twee veel gemeen en raakt Niek ervan overtuigd dat zijn toekomst in de Zwitserse Alpen ligt. Hij keert terug naar zijn Haagse portiekflat, maar krijgt een paar maanden later de kans om samen met Ludy een pension met bar/restaurant in het Zwitserse dorpje Saas over te nemen. Vrienden en familie verbaasd achterlatend, vertrekt Niek halsoverkop naar Zwitserland om daar samen met z'n compagnon aan een ingrijpende verbouwing van 'Der Fliegende Holländer' te beginnen. Het wordt een race tegen de klok want hun zaak moet nog vóór het langverwachte skiseizoen open.
Oh, dat verhaal. Was geloof ik uit 2008.quote:
Dat zal wel komen omdat het een herhaling is...quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:52 schreef Staal het volgende:
22:55.
Behoorlijk later dan normaal gesproken.
quote:Op zaterdag 1 januari 2011 21:53 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat zal wel komen omdat het een herhaling is...
Jaquote:Op zaterdag 1 januari 2011 23:54 schreef Isabeau het volgende:
Eindelijke en beetje succesvol ondernemerschap in het buitenland, gaat je compagnon dood...
Ik miste het even, maar was dat 3 weken na die opnames?
quote:Beste Lezer, Hakken over de sloot maar uit eindelijk toch nog op tijd gestart. Alles loopt zo als het moet, gasten in het pension, een volle bar en het eten valt in het restaurant niet aan te slepen. December samen goed volbracht.
Dan in Januari slaat het noodlot toe. Ludy komt in een lawine en sterft aan de gevolgen hier van. Na 2 weken gesloten te zijn geweest besluit ik alleen door te gaan. Zonder restaurant. Dus alleen Bar en pension. Het was een zware winter met veel vallen en met moeite weer opstaan. Langzaan kom ik tot te conclusie dat dit me mijn leven gaat kosten, het is veel te veel werk om alleen te doen.
Dan krijg ik een mail van Tim. Tims moeder is in de winter een week in het pension verbleven en heeft hier mijn verhaal gehoord. Tim verteld mij dat hij nog in Equador is voor een wereld reis maar nog een baan zoekt voor wanneer hij terug komt in Juni. Tim komt een week naar Zwitserland en het bevalt hem, mij ook.
Dus zo als westlanders dat onder elkaar regelen, is Tim bij de Fliegende-Hollander komen werken.
In Juli is het restaurant ook weer open gegaan. En nu zijn we ons aan het opmaken voor een nieuwe winter. De eerste sneeuw is al gevallen en de winter begint er aan te komen. Wij hebben er zin in.
Met vriendelijke groet en hopelijk tot ziens,
Tim & Niek Der Fliegende-Hollander
Daar worden de deelnemers op uitgezochtquote:Op zondag 12 december 2010 14:47 schreef KarinJ. het volgende:
Wat mij elke keer weer opvalt bij de uitzendingen van Ik vertrek is het gebrek aan voorbereiding.
De taal nauwelijks spreken, geen info over wetten en regelgeving.....
quote:Eerder was te zien hoe de familie Van Broekhuizen, bestaande uit moeder Hilde, vader Peter-Paul en hun puberzonen Johan-Willem (16), Peter-Jan (14), Jaap-Paul (12) en Floris-Maurits (8), naar Zwitserland vertrok om daar een pension met restaurant te beginnen. De familie runt inmiddels een goedlopend pension, maar Peter-Paul is, samen met zoon Johan-Willem, eigenlijk de enige die het naar z'n zin heeft. Hilde en de andere jongens zouden liever vandaag dan morgen terugkeren naar Nederland, maar aan remigratie op korte termijn hangt in Zwitserland een prijskaartje. -Ook Rob en Sybil Heijne emigreerden met hun kinderen Kick (9), Goldie (8) en Jip (6). Zij vertrokken naar Duitsland om er een hotel voor mensen met, of herstellende van kanker, op te richten. Rob en Sybil maken zich op voor een speciaal kinderweekend. Hun werk is zó nieuw en onbekend dat Rob vaak de boer op moet om er aandacht voor, en sponsors bij te vinden. De blije gezichten van soms ernstig zieke kinderen en ouders geven het stel daarentegen zoveel energie dat er vrolijk, maar keihard wordt doorgewerkt.
quote:Als de Eindhovense Sabine (23) salsales neemt, valt ze als een blok voor haar Arubaanse dansleraar Raghnall (23). Al snel vormen de twee, zowel op de dansvloer als in de liefde, een paar. Na vier jaar in Nederland te hebben gewoond, is het voor Raghnall tijd om weer terug te gaan naar zijn geboorteland. Aan Sabine de keus: alleen achterblijven in Nederland of met Rahnall mee naar Aruba. Hoewel ze het afscheid van haar familie en vrienden erg moeilijk vindt, kiest Sabine voor het laatste. Op Aruba gaan ze samen salsalessen geven aan toeristen en de lokale bevolking. Vol enthousiasme, maar zónder startkapitaal, struinen Sabine en Raghnall alle hotels af in de hoop hun salsalessen aan de man te brengen. Dit blijkt nog niet zo makkelijk. Hun grootste doelgroep, Amerikaanse overwinteraars op leeftijd, geeft helaas de voorkeur aan bingo of luiert liever dan dat ze klassikaal dansen. Lukt het Sabine en Raghnall om Aruba alsnog enthousiast te krijgen voor de salsa en zo hun droom te verwezenlijken?
Klinkt als een herhaling, of heb ik het mis?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 15:30 schreef jaco het volgende:
Vanavond opnieuw een herhaling ...
Nederland 1 , 23:05 - 00:00 uur
[..]
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:54 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Klinkt als een herhaling, of heb ik het mis?
quote:Op zaterdag 15 januari 2011 18:54 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
Klinkt als een herhaling, of heb ik het mis?
En dan vinden ze het gek dat je aan het downloaden staat. Wat een programmering.quote:
http://ikvertrek.nl/logs/5/sabine-reggie-op-aruba-2010quote:Op 28 December 2010 was het 3 jaar geleden dat we op Aruba aankwamen en aan een nieuw avontuur begonnen. Een nieuwe dansschool op Aruba opzetten, in eerste instantie alleen voor toeristen, maar na een half jaar besloten we ook voor de inwoners van Aruba te beginnen. Dat was een slimme zet, want door de enorme animo groeiden we in een half jaar uit tot de grootste Salsa dansschool van Aruba. We geven nu les op 5 locaties voor de inwoners van Aruba en daarnaast ook nog steeds bij grote hotels, een beach bar en een privé eiland. De workshops voor toeristen blijven een "hit" en de aanvragen voor privé lessen blijven binnen komen. De lessen voor de inwoners van Aruba zijn altijd vol en we hebben ons team daarom uitgebreid met een aantal assistentes en nieuwe docenten.
quote:Op zondag 16 januari 2011 00:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Die zijn vast niet lang meer bij elkaar. Die ouders van haar zouden dat vast niet erg vinden...
Misschien dat het filmen of het editten meer tijd vraagt dan de TROS has gedacht ?quote:Op zondag 2 januari 2011 15:26 schreef Toad het volgende:
Gelukkig later deze maand weer nieuwe afleveringen.
quote:Droom of nachtmerrie?
Veel mensen dromen er weleens van om de biezen te pakken en het hectische leven achter zich te laten. Het nieuwe NET 5-programma Geluk over de grens volgt stelletjes die van deze droom werkelijkheid maken. De dappere koppels nemen voorgoed afscheid van hun veilige nest en gaan op zoek naar ‘het grote geluk’. Het idyllische plaatje verandert echter al snel in een onzeker bestaan.
Hobbels
De eerste aflevering van Geluk over de grens volgt Martin en Maggie. Zij laten het leven in Norfolk achter zich om in Spanje hun geluk te beproeven. Hier gaan ze een boerderij met wijngaard en olijfvelden runnen. Hun kroost slepen ze in dit avontuur mee. Ze komen er echter al snel achter dat het gekozen pad vele hobbels kent.
Aan diggelen
Het stelletje spreekt geen Spaans en heeft geen kaas gegeten van het boerenleven. Dit zorgt al snel voor de nodige stress. Weten Martin, Maggie en de kinderen hun draai te vinden of valt de Spaanse droom aan diggelen?
Oh leuk, even kijken/opnemen/uitzending gemistenquote:Op woensdag 16 februari 2011 11:02 schreef jaco het volgende:
Nog steeds geen nieuws over Ik Vertrek, maar ik zag dat Net 5 een Britse versie heeft:
# Geluk over de grens
# Zender:NET 5
# Datum:16 februari 2011
# Uitzendtijd:22:55 - 23:30 uur
Die Engelsen denken veelal dat de rest van de wereld zich wel aan hun aanpast. En waarvoor zou je een andere taal beheersen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 12:51 schreef KarinJ. het volgende:
.....Het stelletje spreekt geen Spaans ....
Dat begrijp ik dus écht niet.
Was het een succes in Houten op de emigratiebeurs? Wie waren er nog meer uit Ik Vertrek? De Boerkampjes uit Italië? Ze waren wel op de vakantiebeurs in Utrecht.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:19 schreef AireLesBiefs het volgende:
Voor degene die belangstelling hebben.... de volgende uitzending van Ik Vertrek zou volgens de redactie plaatsvinden op ZATERDAG 19 MAART .... de 100e uitzending staat gepland voor ZATERDAG 2 APRIL
Veel kijkplezier allemaal !
Zitten jullie er ook in?quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:19 schreef AireLesBiefs het volgende:
Voor degene die belangstelling hebben.... de volgende uitzending van Ik Vertrek zal volgens de redactie plaatsvinden op
ZATERDAG 19 MAART ....
de 100e uitzending staat gepland voor ZATERDAG 2 APRIL
Veel kijkplezier allemaal !
Voor ons was het heel leuk én door onze bijdrage in de show van Paul de Leeuw afgelopen vrijdag ook zeer geslaagd. Waij maken er wel wat gezelligs van !! Er waren verder geen "ikvertrekkers" op de emigratiebeurs, alleen aanstaande 'vertrekkers'.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:27 schreef Mylene het volgende:
[..]
Was het een succes in Houten op de emigratiebeurs? Wie waren er nog meer uit Ik Vertrek? De Boerkampjes uit Italië? Ze waren wel op de vakantiebeurs in Utrecht.
Nee, wij zijn eind 2007 met onze eerste aflevering al op tv geweest en daarna nog met een follow-up in december 2009.... dan is het wel genoeg ...... via www.ikvertrek.nl kun je ook alle afleveringen terugzien, maar dat wist je waarschijnlijk wel !!quote:
quote:Als schoenmaker John (48) en zijn vrouw Linda (38) een vakantie in Noorwegen doorbrengen, zijn ze op slag verliefd. Overrompeld door de schoonheid van het landschap besluiten ze alles in Nederland achter te laten en zich met hun kinderen Bryan (12) en Démi (4) definitief in de provincie Valdres te vestigen. Een moeilijke keuze, want hun succesvolle schoenmakerij in Maassluis moet na 22 jaar worden verkocht en de familie blijft in Nederland achter. Het vertrek doet vooral de ouders van Linda en de dochters van John uit een eerder huwelijk veel verdriet. Maar het stel is vastbesloten en zet alles in gang om in hun toekomstige woonplaats Fagernes een nieuwe schoenmakerij te beginnen. Er is haast bij, want het Nederlandse huis is al verkocht en de financiële buffer is beperkt. Maar dan gaat het winkelpand waar ze hun zinnen op hebben gezet net aan hun neus voorbij en komt hun emigratiedroom op losse schroeven te staan. Tijd voor plan B.
zo slecht is het niet hoor.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:00 schreef detulp050 het volgende:
Dat je geen Noors spreekt, dat is al minder. Maar dat je Engels ook nog eens slecht is, is wel erg dramatisch
Het gebied lijkt me te dun bevolkt om een schoenmakerij te rechtvaardigen. Ze moeten er echt business bij verzinnen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:08 schreef detulp050 het volgende:
Een souvenirshop, dat lijkt me een gat in de markt
Ik vraag me of een souvenirsshop dan het gat in de markt is. Het zag er niet heel erg toeristisch uit, er lijkt me geen gedegen businessplan achter te zitten. Volgens mij zou je het beter kunnen combineren met een schoenenwinkel of zoiets; ik ken de markt er verder ook niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:12 schreef jaco het volgende:
[..]
Het gebied lijkt me te dun bevolkt om een schoenmakerij te rechtvaardigen. Ze moeten er echt business bij verzinnen.
Die overleven het wel, maar die kinderen die mee moeten.....quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:13 schreef hexje het volgende:
Wel sneu voor de kinderen van de eerste leg.
Dat vroeg ik mij ook af.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:31 schreef detulp050 het volgende:
Ik begrijp nu niet zo goed wat het doel is van de emigratie. De natuur? Qua werk gaan ze er niet op uit, qua geld op achteruit, alleen qua woonomgeving vooruit.
Daar was het ze toch om te doen? Nou prima toch. En zo te zien zijn ze er hartstikke tevreden mee.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:31 schreef detulp050 het volgende:
Ik begrijp nu niet zo goed wat het doel is van de emigratie. De natuur? Qua werk gaan ze er niet op uit, qua geld op achteruit, alleen qua woonomgeving vooruit.
Ze wilden rust en natuur. Natuur hebben ze gekregen.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:35 schreef Igen het volgende:
Daar was het ze toch om te doen? Nou prima toch. En zo te zien zijn ze er hartstikke tevreden mee.
Ontsnappen aan de dwingende ouders van die vrouw ?quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:31 schreef detulp050 het volgende:
Rust wat minder, maar wel leuk dat die zaak vanaf het begin af aan al goed loopt en ze pikken ook de taal redelijk snel op.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 22:38 schreef detulp050 het volgende:
Ze wilden rust en natuur. Natuur hebben ze gekregen.
Ik heb een klein stukje gezien. Ik haat dit soort type vrouwen. Wel tof dat ze het kennelijk heel goed redden.quote:
Die oma moet eens naar Japan gaan.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 23:20 schreef Bluezz het volgende:
Ze moeten harder en meer werken en het brengt minder dan modaal op.
Das best veel inleveren voor een mooi uitzicht als je het mij vraagt
En die oma/moeder vind ik weer zo vreselijk dramaqueenerig alleen maar aan zichzelf denken
Nee hoor. Dit was toch een redelijk succesvolle aflevering?quote:Op zondag 20 maart 2011 12:06 schreef Evertjan het volgende:
volgens laten ze de succes verhalen er altijd uit. De verhalen van mensen die het niet halen scoren natuurlijk stukken beter
Volgens mij hebben ze juist niet zo heel veel te kiezen (ze zoeken bijvoorbeeld nog steeds kandidate die mee willen doen). De meeste van de verhalen mislukt omdat men gewoon slecht voorbereid weggaat..quote:Op zondag 20 maart 2011 12:06 schreef Evertjan het volgende:
volgens laten ze de succes verhalen er altijd uit. De verhalen van mensen die het niet halen scoren natuurlijk stukken beter
Waarschijnlijk ook vanwege de Nederlandse kinderen in de buurt? Wel een aardige aflevering. En wel geinig en leuk voor ze dat het zo goed loopt.quote:Op zondag 20 maart 2011 11:37 schreef Fred_B het volgende:
Ik vond het in eerste instantie vooral zielig voor de kinderen, met name dat al wat oudere jongetje met die beugel. Maar blijkbaar hadden ze het na een paar maanden toch wel aardig op de rails.
quote:We wonen inmiddels 9 maanden in Noorwegen en het bevalt ons nog uitstekend! Na de laatste opname dagen van ik vertrek is het heel goed blijven gaan met ons en onze winkel.
In december kwam er een groot artikel over de podologie in de plaatselijke krant. John is ook podoloog (voetendokter) en is hier ook weer verder gegaan met het uitoefenen daarvan.
Inmiddels heeft hij al zon 100 patiënten kunnen behandelen/ helpen. Ook de schoen- en kledingreparatie s lopen lekker door. We krijgen steeds weer klussen waar we in Nederland nog nooit mee bezig zijn geweest. Maar ons motto is we proberen alles en dat lijkt hier al goed aan te slaan. Omdat Valdres ook veel vakantiehuisjes heeft staan, komen er ook al veel klanten vanuit bijvoorbeeld Oslo. We merken aan de reacties van klanten dat er veel over ons gepraat word en dan vooral dat ze vinden dat we erg goedkoop zijn, maar wel goed werk leveren!
Na dat artikel in de plaatselijke krant hebben we ook al een keer in de landelijke krant gestaan. De journalisten komen zelf onze winkel in om te vragen of ze een interview mogen afnemen omdat ze zoveel goede berichten over ons gehoord hebben. En na aanleiding van dat landelijke artikel heeft de NRK ( Noorse nieuwszender) ook contact met ons gezocht en komen we binnenkort ook hier op TV!
Met de kinderen gaat het ook ontzettend goed! Had vooral Démi het in het begin nog moeilijk met de taal ( wat zich vervolgens in dwars gedrag uitte), nu kletst ze in het plaatselijke dialect en kunnen wij haar soms nog maar moeilijk verstaan! Ze gaat dan ook met heel veel plezier naar school.
Ze speelt graag buiten en heeft veel vriendinnetjes. Ook Bryan doet het heel goed. Zeker ook waar het de taal betreft, maar hij heeft inmiddels ook een paar vaste vriendjes op school waarmee hij regelmatig afspreekt. De meester is erg onder de indruk van Bryan zijn reken en leesvaardigheden! Want zelfs het lezen en vragen beantwoorden gaat heel goed. Hij is daarin zeker een gemiddelde leerling, en dat al na een half jaar Noorse school!
Thuis spreken we nog gewoon Nederlands, maar tijdens het eten praten we ook vaak Noors, en kunnen de kinderen al echt meepraten en het aangeven als wij iets verkeert zeggen.
Maar ook wij zijn met de taal al een stuk verder, hoewel we het nooit zo zullen leren spreken als onze kinderen!
We hebben het gewoon nog steeds ontzettend naar onze zin, en hebben in geen enkel opzicht te klagen! En hoewel we het ontzettend spannend vonden hoe we die Noorse winter zouden beleven, is die tot dusverre ontzettend meegevallen! We genieten ervan!
http://www.ikvertrek.nl/logs/5/na-9-maanden-noorwegen
http://www.topy.waarbenjij.nu/
quote:Zondag 20 maart 2011,
Tjee, wat was dat spannend een zaterdagavond! De uitzending van ik vertrek met ons in de hoofdrol werd uitgezonden!
Eigenlijk draait de hele week al zon beetje om de naderende uitzending! We werden door het Algemeen Dagblad benaderd voor een interview (telefonisch) en daar hoorde natuurlijk ook de nodige fotos bij, die ik zelf aangeleverd heb. Dan moest ik nog het een en ander bij elkaar zoeken voor Rotterdams dagblad en voor de Maassluise Courant.
Ja, het ziet er echt naar uit dat we in de krant gaan komen in NL! De meeste kranten komen zaterdag uit, als aankondiging van het programma. Vanuit NL worden natuurlijk ook de TV-gidsen in de gaten gehouden, en het blijkt uiteindelijk ook nog dat er een artikel aan ons gewijd is in de Telegraaf!
Of je nou wilde of niet, je wist als krantenlezer dat wij savonds op TV zouden komen!
Voor ons bleef het tot de laatste minuut spannend of we het zelf gelijk konden zien, of dat we het later zouden zien in uitzending gemist.
Mijn ouders zijn vrijdagavond aangekomen, dus die keken mee, en we hadden Ron, Jacq en Megan ook uitgenodigd!
Rond 21.30u werd het steeds spannender. Het leek wel oud en nieuw, wachten tot het tijd was!
We hadden contact via de skype met Angelique en zij hadden de computer op de TV gericht zodat we het gelijk mee konden kijken. Wij hebben hier geen schotelantenne waar we Nederlandse TV kunnen ontvangen, dus moesten we creatief zijn.
En het ging prima! We hadden best goed beeld en geluid en hij is geen enkele keer weggevallen! We konden het goed volgen.
We vonden het geweldig! Wij weten natuurlijk hoe en wat er opgenomen was, maar er zijn zat stukjes die we niet meer wisten. We hebben er erg om moeten lachen!
Deze aflevering straalt precies uit hoe wij het samenwerken met de TV-mensen hebben ervaren!
Erg leuk!
Na de aflevering konden we het eigenlijk gelijk terug zien op uitzending gemist en hebben we hem voor de vorm nog maar eens zitten kijken.
De reacties die we daarna kregen van familie, vrienden, kennissen en voor ons onbekende mensen waren tot dusverre erg leuk!
quote:Jos (52) en Anja (43) uit Heeze hebben een probleem: ze zijn de trotse eigenaren van hotel-restaurant Relais du Chateau in het Franse Saint Blancard, maar kunnen dat eigenlijk niet betalen. Het stel gaat gebukt onder dubbele hypotheeklasten, want hun Brabantse boerderijtje raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Ze willen vertrekken, maar zitten vast in Nederland waar ze in ieder geval hun vaste baan nog hebben. Ieder vrij moment rijden ze naar Frankrijk om hun nieuwe onderkomen op te knappen. Als het Nederlandse huis na 1,5 jaar nog niet verkocht is, besluit het stel op hoop van zegen toch te vertrekken. Aan Jos en Anja de schone taak om de Fransen te veroveren en allemaal naar hun zaak te lokken.
Maar dan blijkt dat hun culinaire hoogstandjes toch iets te hoog gegrepen zijn voor de dorpsbewoners, die voor 12,50 een volledige driegangen lunch verwachten. Het aanpassingsvermogen van Jos wordt behoorlijk op de proef gesteld. En dan moet Anja tot overmaat van ramp na een droevig bericht plotseling terug naar Nederland keren
Maar dit klinkt of het een herhaling gaat worden.quote:
Ja echt he? Iedereen wordt 80quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:47 schreef TUFKAL het volgende:
Wat een argumenten om in Frankrijk te gaan wonen
Blijkbaar, dit zie je toch ook wel als je daar een keer bent geweest te bezichtigenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:48 schreef Karina het volgende:
Hebben ze dat pand niet gezien vantevoren of zo?
Inderdaad. Op een website gezien bij de 2de dag zoeken. Toen de vraagprijs maar meteen geboden.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:48 schreef fespo het volgende:
hebben ze nu het huis gekocht zonder het te bezichtigen?
'Pilsje tappen... da moe toch wel lukken!'quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:49 schreef Karina het volgende:
Gewoon de bediening in, zonder ervaring.
Alsof je een spelletje of zo koopt op Ebayquote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Inderdaad. Op een website gezien bij de 2de dag zoeken. Toen de vraagprijs maar meteen geboden.
Tokkie inrichtingquote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:48 schreef Karina het volgende:
Best een mooi huis wat ze daar hebben in Nederland.
Jaquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:06 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat ja. Zo erg. En haar Engels is nog ERGER dan haar Frans.
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:07 schreef Staal het volgende:
Zo'n kaart is in de hele omgeving niet te krijgen.
Gek he? Gamba's en meer dan 1500 euro diepvries.
Waarom sla halen bij een supermarkt terwijl het seizoen in volle gang is? Waarom niet bij boeren kijken? Nee hoor, diepvriesgamba's en kreeft die inderdaad bij een ander niet op de kaart staan.
Niet mee eens? Ik vind het absurd.quote:
Daar snap ik ook geen bal van, dat is echt ELKE aflevering en dan zeiken over buitenlanders die hier komen en de taal niet sprekenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:09 schreef TUFKAL het volgende:
WAAROM leren ze nooit eens de taal voordat men emigreert?
Neu ik goa me onderscheie!quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:11 schreef Karina het volgende:
Waarom nou van die ingewikkelde gerechten ook? Doe lekker iets simpels.
Die waren wel heel leuk.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:12 schreef Karina het volgende:
Dit is nog erger dan dat stel toen op Kreta.
Championquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:12 schreef Karina het volgende:
Dit is nog erger dan dat stel toen op Kreta.
echt hè? Dat is stap 1.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:10 schreef Karina het volgende:
[..]
Daar snap ik ook geen bal van, dat is echt ELKE aflevering en dan zeiken over buitenlanders die hier komen en de taal niet spreken
Hihiquote:
En het dan beter doenquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:16 schreef Coos het volgende:
Je moet gaan kijken wat de concurent doet.
Fransen eten allemaal bij de Mac.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:18 schreef Coos het volgende:
Ik denk dat Fransen een andere smaak hebben of anders opgevoed zijn dan wij Nederlanders!!!
Kan hooguit de ster van Anja worden.quote:
Ja, want als de gasten lang moeten wachten, dan bestellen ze meer drank.quote:
Ja dat vroeg ik me ook al af, hij is automonteur en zij lijkt me ook geen CEO typequote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:24 schreef amaranta het volgende:
Ff wat anders, maar hoe kunnen die twee nou een huis van bijna 1mljn hebben?
Jaaaaaaa een menu
Ja ze zou toch denken, dat zij wel beter zouden weten, niet dus.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:24 schreef Staal het volgende:
Ik vind dit veel droeviger dan het jonge stel op Kreta. Dat waren heel jonge mensjes met onbezonnen lef maar dit zijn serieus volwassenen.
een echte broabantse flexibele jonge, die kan zich overal wel reddenquote:
Dakort !quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:25 schreef Karina het volgende:
Nee als je geen Frans spreekt maak je ook geen vrienden lijkt me.
Het zijn tweeverdieners zonder kinderen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:24 schreef amaranta het volgende:
Die kochten jaren geleden een blokje van 2 of 3 huisjes op en hebben zwart die boel om laten toveren tot een huis.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:24 schreef amaranta het volgende:
Jaaaaaaa een menu
In het buitenland is alles veel beter om een zaakje te beginnen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:25 schreef zeeuws jongetje het volgende:
Ga dan GVD een zaak in Tilburg beginnen als je perse 's avonds wil 'koken'. Wat een eikel
En als je gaat, leer dan eerst de taalquote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:32 schreef Staal het volgende:
[..]
In het buitenland is alles veel beter om een zaakje te beginnen..
La douce France, mensen. Denk je in Nederland veel belasting
te betalen, daar kun je helemaal alles afdragen.
Echt ,als je een eigen bedrijf wilt starten kun je dit het best eerst proberen in Nederland. Qua hulp, taal en zekerheden maar veel
mensen willen het vakantiegevoel vasthouden.
Het huis is dus nog steeds niet verkocht.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:36 schreef TUFKAL het volgende:
http://www.ikvertrek.nl/logs/5/hoe-het-nu-met-ons-gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |