Parijs? Ben je er wel eens geweest?quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:58 schreef TimMer1981 het volgende:
1: New Orleans voor Katrina
2: New Orleans na Katrina
3: Parijs
4: Zurich
5 ben ik nog niet over uit.
Yep.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:59 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Parijs? Ben je er wel eens geweest?
Ik vind Antwerpen mooier dan Brusselquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:58 schreef IrCute het volgende:
Brussel? Ik heb daar een jaar gewoond en ik vind het echt een deprimerende stad. Amsterdam is 1000x mooier.
amsterdam is te dorpachtig.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:58 schreef IrCute het volgende:
Brussel? Ik heb daar een jaar gewoond en ik vind het echt een deprimerende stad. Amsterdam is 1000x mooier.
East Los Angeles is niet mooiquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:13 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat is er mooi aan New York? LA is veel mooier en beter weer.
New York geeft me gewoon een heerlijk gevoel. Ik kom veel in de US, maar niks kan NY overtreffen. Manhattan is gewoon te lopen en je hebt er alles wat je nodig hebtquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:13 schreef FoolWithMokey het volgende:
quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:59 schreef Renesite het volgende:
Sorry.. maar Brussel? What the fuck?
Echt een stad waar je middenin moet staanquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:14 schreef draaijer het volgende:
[..]
New York geeft me gewoon een heerlijk gevoel. Ik kom veel in de US, maar niks kan NY overtreffen. Manhattan is gewoon te lopen en je hebt er alles wat je nodig hebt
New York ken ik niet, maar staat hoog op het verlanglijstje.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:13 schreef FoolWithMokey het volgende:
Praag is ook wel echt hééél mooi ja.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:26 schreef Lo-Fi het volgende:
De mooiste is wellicht wat overdreven, maar Praag heeft mij destijds ook positief verrast.
[ afbeelding ]
Meeeeh......quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:38 schreef TNA het volgende:
Hoe cliché ook; Amsterdam blijft prachtig. Praag is qua architectuur ook erg fraai, goede sfeer en mooie straatjes.
Smaken verschillen, maar hoe iemand Brussel de mooiste stad ter wereld kan vinden blijft me volstrekt onbegrijpelijk
quote:
Het mooie van Brussel is de enorme diversiteit in architectuur en stedenbouw. Van allerlei verschillende bouwstijlen kun je in Brussel prachtige voorbeelden vinden. Prachtige Art-Nouveau-architectuur, statige boulevards, imposante paleizen, pittoreske middeleeuwse steegjes, mooie parken, moderne staal-en-glas-hoogbouw, het is er allemaal. Dat maakt het zo'n geweldige stad.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:38 schreef TNA het volgende:
Hoe cliché ook; Amsterdam blijft prachtig. Praag is qua architectuur ook erg fraai, goede sfeer en mooie straatjes.
Smaken verschillen, maar hoe iemand Brussel de mooiste stad ter wereld kan vinden blijft me volstrekt onbegrijpelijk
Dit zijn jouw top 5 mooiste steden, in dat andere topic was het jouw top 1 mooiste stadquote:Op vrijdag 10 december 2010 22:13 schreef Beavis het volgende:
Je valt in herhaling, drol: Mooiste stad ter wereld
Oh, je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:23 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dit zijn jouw top 5 mooiste steden, in dat andere topic was het jouw top 1 mooiste stad
Een stad zonder karakter. Trekt mij totaal niet aan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:58 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van abu dhabi/dubai?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hebt een punt, alhoewel het mij best leuk lijkt om het een keer in het echt meegemaakt te hebben.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:03 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Een stad zonder karakter. Trekt mij totaal niet aan.
Dat dus. 7 jaar in Brussel gewerkt maar ik vind het echt een vreselijke stad.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:09 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik vind Antwerpen mooier dan Brussel
Bepaalde architectuur is natuurlijk wel heel bijzonder daar, maar ik vermoed dat het verder een sfeerloze bedoeling is daar.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:05 schreef FoolWithMokey het volgende:
[..]
Je hebt een punt, alhoewel het mij best leuk lijkt om het een keer in het echt meegemaakt te hebben.
Ben er ook wel 's geweest, wel mooi. Maar niet echt bijzonder. (kan ook omdat ik daar niet lang ben gebleven.)quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:11 schreef Lo-Fi het volgende:
Keulen heb ik ook goede herinneringen aan en ik heb het daar altijd gezellig gevonden.
[ afbeelding ]
Yep. Grote broer Montreal schijnt ook geweldig te zijn,quote:
quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:36 schreef ajacied4lf het volgende:
Ohja, ben er niet geweest, maar lijkt me wel geweldig:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Machtig mooie foto's maar of het ook een mooie stad is betwijfel ik. Erg pompueus amerikaans..
[ afbeelding ]
En dan zijn de historische bouwwerken nog vaak van hout.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
Meeste Europees steden zijn heel oud, 500 tot duizenden jaar oud.
geen wonder dat ze een prachtige karakter gebouwen staat.
VS bestaat maar minste 300 jaar
Dat je de aanwezigheid van moderniteit mooi vind kan ik begrijpen, maar dat je geniet van de afwezigheid van geschiedenis niet.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:52 schreef jpjedi het volgende:
[..]
En dan zijn de historische bouwwerken nog vaak van hout.
Maar het ligt er al aan of je modern of historisch mooi vind. Er zijn zelfs mensen die Rotterdam mooi vinden bijvoorbeeld. Over het algemeen vind ik Belgische en Italiaanse steden het mooist.
De binnenstad van Antwerpen is oke, maar zodra je in de buitenwijken komt vind ik het maar een troosteloze bende.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:09 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik vind Antwerpen mooier dan Brussel
quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:13 schreef FoolWithMokey het volgende:
deze steden zo ongeveer boven aan mijn lijstje van steden die ik afraad aan anderen, wat een kutsteden zijn dat...quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:53 schreef FoolWithMokey het volgende:
Ik heb geen top 5, maar nummmer 1 is brussel.
Brussel? Ik heb er 12 jaar gewoond en het centrum ziet er mischien dan wel mooi uit maar zodra je 100m buiten het centrum bent lijkt het wel alsof je in een derde wereldland bent. Verpauperde huizen, grijze sfeer, geen groen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:53 schreef FoolWithMokey het volgende:
Wat is is volgens jou de top 5 mooiste steden op onze aardbol?
Ik heb geen top 5, maar nummmer 1 is brussel.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klinisch snap ik wel een beetje, Zweden is niet het losbandige zuiden immers. Maar saai is het er niet en 'recht toe recht aan' vond ik het zéker niet. Letterlijk niet, kijk alleen de plattegrond maar van de kern:quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:11 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n klinische recht-toe-recht-aan stad.
Ik snap dat recht toe recht aan wel, kijk maar hoe de straten lopen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Klinisch snap ik wel een beetje, Zweden is niet het losbandige zuiden immers. Maar saai is het er niet en 'recht toe recht aan' vond ik het zéker niet. Letterlijk niet, kijk alleen de plattegrond maar van de kern:
[ afbeelding ]
En itt A'dam is daar op alle oevers wel wat te zien.
Istanbul is schitterend man, eigenlijk moet je er zelf heenquote:Op zaterdag 11 december 2010 13:42 schreef FoolWithMokey het volgende:
Istanbul? kun je pics posten? als ik google op istanbul kom ik alleen maar een moskee tegen.
Het suggereert een gebrek aan verscheidenheid, en dat is niet zo. En zeker rond de oude kern niet.quote:Op zaterdag 11 december 2010 13:45 schreef CasB het volgende:
[..]
Ik snap dat recht toe recht aan wel, kijk maar hoe de straten lopen.
Gamla Stanquote:Op zaterdag 11 december 2010 15:17 schreef Gert het volgende:
[..]
Het suggereert een gebrek aan verscheidenheid, en dat is niet zo. En zeker rond de oude kern niet.
Daarbuiten is het wat planmatiger, maar dat is grote steden eigen (en Stockholm heeft 3x zoveel inwoners als A'dam hè).
Stokcholm.. misschien komt het ook wel omdat het zo boven verwachting was en we lekker weer hadden, maar ik vond het een erg toffe stad.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Qua inwonersaantallen verschillen beide steden niet zo gek veel iig.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik twijfel tussen Praag en Budapest. Laatstgenoemde ben ik deze zomer nog geweest en het is echt een hele gave stad en heeft wel wat weg van Praag (waar ik met school in 2006 was). Grote verschil is dat Budapest veel groter is en tochwel een stuk moderner.
praag is erg westers en onvriendelijk geworden en word overspoelt door engelse tokkies die er komen voor de hoeren en de strippers.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:18 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik twijfel tussen Praag en Budapest. Laatstgenoemde ben ik deze zomer nog geweest en het is echt een hele gave stad en heeft wel wat weg van Praag (waar ik met school in 2006 was). Grote verschil is dat Budapest veel groter is en tochwel een stuk moderner.
Verder heb ik nog niet veel steden gezien eigenlijk. NYC, Rome en Parijs lijken me echt supervet.
Dat klopt, maar qua stadscentrum (hetgene wat je als toerist bijna altijd wel bezoekt) is in Budapest echt veel groter. En dan ben ik alleen nog maar in Pest geweest, Buda heb ik nooit gezien. (nee dit is geen grap... Budapest is een stad, bestaande uit die 2 delen)quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:30 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Qua inwonersaantallen verschillen beide steden niet zo gek veel iig.
Ja, er lagen heel veel McDonaldsen, dat weet ik welquote:Op zaterdag 11 december 2010 18:54 schreef geenhoor het volgende:
[..]
praag is erg westers en onvriendelijk geworden en word overspoelt door engelse tokkies die er komen voor de hoeren en de strippers.
de leuke kroegjes en clubs in de binnenstad hebben plaats gemaakt voor hoerententen.
nee, ben er in 1999 geweest en toen was het nog mooi, nu vind ik het een afgegleden stad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |