Ik ben het ook totaal met je eensquote:Op vrijdag 10 december 2010 17:48 schreef Rave_NL het volgende:
Zorg voor cluster 4 maar gewoon dat je goed met je lichaamsgewicht traint.
Veel bovenhandse pull-ups, push-ups en crunches.
En vooral veel conditie.
Deadliften gelul..
Ik begon pas serieus te fitnissen toen ik al operationeel was, daarvoor had ik nog nooit van deadliften gehoord..quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:52 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Ik ben het ook totaal met je eens, maar jammergenoeg vind defensie dat niet
, die krachtkeuring is ook gewoon bizar achterlijk.
Oh en bovenhandse pullups,
60kg deadliften is ook discutabel als je een dropje bent van 65kg of een beer van 110..quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:54 schreef Iska het volgende:
Misschien omdat pull-up etc voor iedereen dus anders is en het daarom niet presentabele is als juridisch concrete toelatingseisen?
quote:
Alles wat niet met de voortstuwing of energievoorziening te maken heeft. Dus drinkwater, dieselolie laden, wc's, dekkranen, etc etc.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:03 schreef Iska het volgende:
[..]
![]()
Je bent geweldig Jan!
Wat is btw die platformafdeling? Niet eerder van gehoord
korporaal voortstuwing...quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:09 schreef jankaas020 het volgende:
Korporaal voortstuwing/energie E. Op de Johan de Wit is de voortstuwing elektrisch, dus alleen dieselgeneratoren voor de energie en geen voortstuwingsdiesels en/of gasturbines. Daarom is die functie samengevoegd.
Ik ben nu 183 @ 71kg, dus zeker licht gebouwd, heb ook echt geen aanleg om groot te wordenquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:05 schreef Iska het volgende:
Ik heb het probleem dat ik van mezelf redelijk flink gebouwd ben (nu 85 kg * 1.85m), dus pull-ups is ff oefenen. Vetpercentage was laatste keer te laag dus niet op de foute manier zwaar
Deze discussie ga ik niet meer aan, hebben we al veel teveel plee papier voor verbruikt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:51 schreef Rave_NL het volgende:
korporaal is bij jullie toch een manschap..
Wat ik even niet snap hé...quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:44 schreef Vronsky het volgende:
En Iska.
Ik denk krachteisen voor cluster 4 te scoren:
80kg squat,
50kg overhead press
60kg bench
60kg deadlift.
Valt allemaal heel goed te doen, en die deadlift vooral.
Maar punt is wel: je kan veel beter gewoon lekker pushups, pullups, dips en situps doen.
Dan met de kracht training erbij.
Dus maak je geen zorgen, die cluster 4 score je heus wel.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:05 schreef Iska het volgende:
Ik heb het probleem dat ik van mezelf redelijk flink gebouwd ben (nu 85 kg * 1.85m), dus pull-ups is ff oefenen. Vetpercentage was laatste keer te laag dus niet op de foute manier zwaar
Dat ding drukt gewoon met dezelfe kracht (gewicht als je wilt) terug als dat jij uitoefent.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:32 schreef Maitje het volgende:
[..]
Wat ik even niet snap hé...
Ik moest bijvoorbeeld iets wegdrukken, hoe meer kracht ik zetten hoe "zwaarder" het werd om het weg te blijven drukken...
Ik snap even niet hoe ze dat aan een gewicht kunnen linken...
Maar dat snap ik dus even nietquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:36 schreef Cesp het volgende:
[..]
Dat ding drukt gewoon met dezelfe kracht (gewicht als je wilt) terug als dat jij uitoefent.
geen zorgen, als een Korporaal een kaderfunctie zou zijn dan zou het hele nut van een sgt. wegvallen. die Marns zijn niet wijsquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Deze discussie ga ik niet meer aan, hebben we al veel teveel plee papier voor verbruikt.
Daarom, die discussie is oneindigquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:39 schreef Pumatje het volgende:
[..]
geen zorgen, als een Korporaal een kaderfunctie zou zijn dan zou het hele nut van een sgt. wegvallen. die Marns zijn niet wijswist je toch allang
Je kan het met 1 pink wegduwen. of met al je kracht.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:37 schreef Maitje het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dus even niet![]()
Stel, ik moet hem omhoogdrukken, ik druk met 10kg weg... blijft die dan 10kg?
Solution: [http://www.bodylab.nl/index.aspx?pid=593]Gain Fast 3100[/url]quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:36 schreef Maitje het volgende:
[..]
![]()
Jullie met je bouw en lichaam... ik moet verdomme minstens nog 2 kilo aankomen, en dat lukt niet. Ik vreet me scheel, ik sport me scheel (kracht dan) maar het lukt niet
Was dit één van de dingen die je moest gebruiken?quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:37 schreef Maitje het volgende:
[..]
Maar dat snap ik dus even niet![]()
Stel, ik moet hem omhoogdrukken, ik druk met 10kg weg... blijft die dan 10kg?
Nee, met al mijn krachten was het geen 10kg..quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:46 schreef Vronsky het volgende:
[..]
Je kan het met 1 pink wegduwen. of met al je kracht.
Dus nee, het blijft geen 10kg als jij ineens meer je best doet.
Neequote:Op vrijdag 10 december 2010 18:54 schreef Cesp het volgende:
[..]
Was dit één van de dingen die je moest gebruiken?
[ afbeelding ]
Die werken volgens mij met een elektronische druksensor die je kracht in Newtons meet, wat je kan herleiden tot kg's.
Ach, ik moet het in januari maar voor mezelf zien
..Ik ben stiekem eigenlijk meer bang dat jij binnenkort ook hard word genaaid dankzij de bezuinigingen, want de enigste mensen die nog mogen starten zijn mensen zoals vortix die ze al uitgesteld hebben. :/quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:55 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nee, met al mijn krachten was het geen 10kg..het was een voorbeeld! Maar goed... Laten we eerst maar is zien of ik in jauari terug mag komen met mijn kippenkracht.
/ 9.81 (approx.)quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:54 schreef Cesp het volgende:
[..]
Was dit één van de dingen die je moest gebruiken?
[ afbeelding ]
Die werken volgens mij met een elektronische druksensor die je kracht in Newtons meet, wat je kan herleiden tot kg's.
Ach, ik moet het in januari maar voor mezelf zien
Ik ga maandag bellen hoe of wat. Ik ben die onzekerheid zat en ik wil anders gewoon verder met mijn plan B.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:57 schreef Vronsky het volgende:
[..]
..Ik ben stiekem eigenlijk meer bang dat jij binnenkort ook hard word genaaid dankzij de bezuinigingen, want de enigste mensen die nog mogen starten zijn mensen zoals vortix die ze al uitgesteld hebben. :/
2 jarige opleiding tot verpleegkundige en dan als nog als AMVer aan de slag..quote:
Daarom, Ik weet nog goed dat ik mij zoveel zorgde maken om die fysieke test. Uiteindelijk viel het mee, naja tot ik de uitslag kreegquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Wat een "onzin" weer allemaal.
Train nu gewoon, en neem adviezen aan van actief dienenden.
Ik lees weer een hoop onzin hier wat enkel lijdt tot meer verwarring.
Dus trek je eigen plan, welke voor elk individu anders is.
Uch!!! ER heeft gesproken.
Daarom je eigen plan trekken en leren van het verleden waarin je tekort schoot. Focus je daarop, maar verwaarloos de rest niet en train daarnaar. Jouw lange spieren zijn schijnbaar in orde, train nu dus meer op je korte spieren, dus kracht. En ja, Pull-ups zijn een goede graadmeter. Kun jij jouw eigen gewicht 10 keer redelijk gemakkelijk optrekken, dan zit het wel goedquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:05 schreef Maitje het volgende:
[..]
Daarom, Ik weet nog goed dat ik mij zoveel zorgde maken om die fysieke test. Uiteindelijk viel het mee, naja tot ik de uitslag kreeg![]()
. Goed, doet nog steeds pijn. Maar i be back!
Dat heb ik nooit gedaan hoorquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:08 schreef Cesp het volgende:
[ afbeelding ]
Pff, dat ik weet waar al die filmpjes over de keuring staan![]()
Maar goed, zelfde principe...
Als ik zie hoeveel ik qua kracht al vooruit ben gegaan, is gewoon niet te geloven. Daarbij maakt het voor mij eigenlijk wat moeilijker dat ik de vorige keer zo gefaald heb, als ik had geweten dat mijn kracht zo makkelijk bij te spijkere was, was ik daar uiteraard veel eerder aan begonnen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daarom je eigen plan trekken en leren van het verleden waarin je tekort schoot. Focus je daarop, maar verwaarloos de rest niet en train daarnaar. Jouw lange spieren zijn schijnbaar in orde, train nu dus meer op je korte spieren, dus kracht. En ja, Pull-ups zijn een goede graadmeter. Kun jij jouw eigen gewicht 10 keer redelijk gemakkelijk optrekken, dan zit het wel goed
Pull-ups zijn ook te trainen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:09 schreef Vronsky het volgende:
Uhu, pullups: De heilige graal van krachtmeting
Physicist ain't regular blokesquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:00 schreef jankaas020 het volgende:
Normale mensen zeggen dat 10 newton 1 kg is.
Daarom dusquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:12 schreef Maitje het volgende:
Als ik zie hoeveel ik qua kracht al vooruit ben gegaan, is gewoon niet te geloven. Daarbij maakt het voor mij eigenlijk wat moeilijker dat ik de vorige keer zo gefaald heb, als ik had geweten dat mijn kracht zo makkelijk bij te spijkere was, was ik daar uiteraard veel eerder aan begonnen.
Maar goed, gebeurd is gebeurd, kan er wel om blijven treuren maar dat heeft geen zin!
Sine!!quote:
Komt goed!!quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daarom dus
Trek je EIGEN plan (met beleid) en gá ervoor!!
Succes ( sterkte).quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:18 schreef Sine_Pari het volgende:
Maar krijg net oproep, ga er van door, tot laters
Have a good'un
Succesquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:18 schreef Sine_Pari het volgende:
Maar krijg net oproep, ga er van door, tot laters
Have a good'un
Die rode kater?quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:22 schreef ErwinRommel het volgende:
Zo hé, wat in de pan is ruikt wel héél erg lekker
quote:Op vrijdag 10 december 2010 @ 15:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Ja!! En? Ben 37, en verdien niks. 8,60 per uur vind ik voor mij dus prima, en WIL er ook voor werken, echter, men wilt me niet.
Acties bij distributiecentra AHquote:37 en dan bij Appie werken?
En dan ook nog voor zo'n karig loontje?
Man daar til ik mijn rechtervoet nog niet eens voor op onder de dekens, laat staan dat ik er mijn bed voor uit kom.
Ik verdien bijna evenveel als die persoonquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Echt.......zucht.......:
[..]
[..]
Acties bij distributiecentra AH
De gemiddelde fokker verdient 100 euro per uurquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Echt.......zucht.......:
[..]
[..]
Acties bij distributiecentra AH
quote:
Hoop dat je wel snapt dat je soms beter werk kan hebben dat kut verdient dan dat je werkloos bent :/.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:35 schreef Maitje het volgende:
@ER
Ik lees nu dat jij dat onderste hebt geschreven. Kom op hé. je gaat toch niet voor 8.60 per uur werken met jou leeftijd?!
Ik ook.quote:
heh, ik moet wel.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:35 schreef Maitje het volgende:
@ER
Ik lees nu dat jij dat onderste hebt geschreven. Kom op hé. je gaat toch niet voor 8.60 per uur werken met jou leeftijd?!
Je kan wel werk hebben ER, maar of je van dat kleine loontje of zoals ik maar 12 uur per week kan werken.. je moet ook vaste lasten betalen. Denk jij dat je dat met 8.60 per uur kan?quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
heh, ik moet wel.
Maitje, ik heb geen recht op WW of bijstand. Ik teer nu in op mijn financieel reserve.
Ik neem elk werk aan wat er voor mij is. Helaas,..........of ik voldoe niet aan profiel, of ben te oud. Of wordt gewoon afgewezen.
En ja, ik zal werken voor 8,60 per uur (bruto).
Daarom schreef ik eerder al eens dat jij blij moest zijn dat jij werk hebt.
Voor mij is het niet hebben van werk stressvol.
Ik ben reeël en heb al een kostenplaatje gemaakt hoorquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:43 schreef Maitje het volgende:
[..]
Je kan wel werk hebben ER, maar of je van dat kleine loontje of zoals ik maar 12 uur per week kan werken.. je moet ook vaste lasten betalen. Denk jij dat je dat met 8.60 per uur kan?
En laat ik even duidelijk zijn, dat ik je de beste baan ter wereld gun.
Maar we moeten wel reeël blijven.
Bang dat t erwtje op je rug zichtbaar wordt?quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:12 schreef Maitje het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gedaan hoor![]()
Zou overigens niet goed zijn voor mijn tetten!
quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ben reeël en heb al een kostenplaatje gemaakt hoor
Van full-time werk voor "maar" 08,60 kan ik best rondkomen. Tuurlijk, het is geen vetpot. Maar het kan.
Echter, het werk moet er wel zijn, en ja, ik wil het ook.
Probleem is dat ik enkel MAVO-D heb, en een hele hoop militaire certificaten heb waar ik in den burger geen ene flikker wat aan heb. Welk bedrijf vraagt nu een "diploma" LAW, of diploma schutter eerste klasse etc etc......
Punt is dat ik WIL werken, maar gewoon echt niet aan de bak kom.
En ja, dat is zwaar frustrerend. Zelfs voor een hongerloontje..........
quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:53 schreef Esses het volgende:
[..]
Bang dat t erwtje op je rug zichtbaar wordt?
Maakt niet uit hoor.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:53 schreef Maitje het volgende:
[..]... ik vind het echt vervelend voor je ER
oke, ben benieuwdquote:Op vrijdag 10 december 2010 19:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoor.
De 15 de heb ik een gesprek met een defensie-woordvoerdster van een niet nader te benoemen fractie. Ik zal het ze klip en klaar uitleggen.
En ja, er bestaan nog werkelozen die voor bijna niks willen werken.
Betrokkene welke zo denigrerend deed op de FP heb ik reeds een PM verstuurd. Dat ze daar maar eens over na gaan denken.....
quote:
Wut?quote:
KIEK UM GAAN.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:07 schreef Vronsky het volgende:
Edit: zijn er hier nog iPad eigenaars?
Ga er heel waarschijnlijk morgen eentje kopen en zoek een goede cover om de achterkant te beschermen. :/
Ik tik nu op een ipad jonguh kut.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:07 schreef Vronsky het volgende:
[..]
KIEK UM GAAN.
Edit: zijn er hier nog iPad eigenaars?
Ga er heel waarschijnlijk morgen eentje kopen en zoek een goede cover om de achterkant te beschermen. :/
Waarom een automaat?quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:13 schreef Maitje het volgende:
Jullie met je Ipads.. groeit het geld op je rug ofzo??!!![]()
Als dat zo is, ik wil graag een auto.. 2e hands is prima, gaarne een automaatje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |