zozo, jij doet wijs.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is dat niet de kroonprins van de Mongolishe Tsaar, afstammeling van Djenghis Kahn?
Ik kijk wel eens TVquote:
Tssssquote:of je kunt gewoon goed inzoomen met paint.
Teveel moeitequote:Op vrijdag 10 december 2010 17:04 schreef Pumatje het volgende:
[..]
zozo, jij doet wijs.
of je kunt gewoon goed inzoomen met paint.
zijn naam staat op zijn jaarkaart![]()
Ik vind die MACV-SOG patch wel amusant.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:09 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik wil dus niet té snel oordelen dat dit wellicht een NEPVET aka Phonie is. Maar zijn battons, en andere insignes zijn wel een allegaartje van internationale emblemen.
Hallo, er lezen leken meequote:Op vrijdag 10 december 2010 18:29 schreef Pumatje het volgende:
inderdaad, dat ding kun je volgens mij niet eens op DT opspelden.
zal vast geen DT heten dat ding, maar ik weet wel zeker dat het niet de bedoeling is om er dat mee te doen.
Daarnaast krijg je dat enkel als je werkelijk bij SOG hebt gediend... dat heeft ie echt never
hardste van het hardste zeg maar. SOG.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hallo, er lezen leken mee
SOG? DT?
klopt, maar die SOG badge maakt alles belachelijk.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:36 schreef ErwinRommel het volgende:
Goed, laten we ons niet verleiden tot speculatie, maar de echte kenners aan het woord laten die wellicht meer inzicht hebben mbt de medailles die deze man draagt. Iemand veroordelen is heel gemakkelijk.
Edoch, het is bijzonder vreemd dat hij zoveel internationale vaardigheids emblemen draagt, en idem dito battons. Plus enkele army (unit) recommendation battons heeft.
Ook altijd leuk om te lezen:quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:37 schreef Pumatje het volgende:
[..]
hardste van het hardste zeg maar. SOG.
opereerde veel in vietnam, waren echt viespeukenbepaalde tijd actief.
DT = dagelijks tenue..
nette kleding van de miltiair zeg maar..
iets wat je alles behalve dagelijks draagt.. naam komt vast van vroeger, toen het nog verplicht was met DT te reizen.
dat is hem ja, heb een tijd terug een docu over hem gezien.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Is dat niet de kroonprins van de Mongolishe Tsaar, afstammeling van Djenghis Kahn?
Mijn god, dat verhaal rammelt nog harder dan mijn kroegfiets...quote:Op zaterdag 11 december 2010 02:37 schreef Royyy het volgende:
Tadaa, het levensverhaal van de prins van Mongolie, directe afstammeling van Genghis Khan:
http://home.zonnet.nl/theloesen.t/Meijers_1.html
Het verhaal is gewoon zo slecht dat het grappig is...
In een ander artikel beweerde hij nog na Korea in een aantal oorlogen, waaronder Vietnam, als adviseur actief te zijn geweest, en ook geregeld zelf mee te hebben gevochten.
En voor de duidelijkheid, MACV staat voor Military Assistance Command, Vietnamquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:32 schreef Vronsky het volgende:
Studies and Observation Group.
Een heel erg obscuur groepje dat tijdens de jaren 60 en 70 van de koude oorlog actief was.
Deden veel dingetjes die op papier streng verboden waren.
Maar in dat stuk staat toch dat er Aussie SAS in de opleiding zat? Hoe kan dat dan of was het een multinationale opleiding?quote:Op zaterdag 11 december 2010 02:32 schreef Sine_Pari het volgende:
Dit is een gewoon een hele grote poser die leuke verhalen kan vertellen en zijn geld aan medialles, ribbons, pins en patches uitgeeft die hij nooit en ternimmer heeft verdiend. Ik zie hier enkele U.S. ribbons die buiten dat ze in de verkeerde volgoorde zijn geplaats ook nog eens toevoegingen hebben die niet op de ribbons thuis horen. Iets dat hij als hij werkelijk Amerikaans militair geweest zou zijn had moeten weten of in zijn militaire onderlagen had kunnen nakijken. Ook is het vreemd dat hij als zogenaamd ex- U.S. Army militair ribbons niet draagt die elke soldaat tijdens oorlogs dienst krijgt. Met de hoeveelheid rotzooi die hij op zijn jas flikkert zou men toch verwachten dat die twee extra ribbons er nog wel opgepaast hadden. Ook is het leuk te zien dat hij zowel de Master Parachutist als ook de HALO wing in goud kleur heeft. Eerst dacht ik dat het eventueel lag aan de belichting van de photo maar zag dat bv. de Expert Marksmanship Badge wel de juiste kleur had, en het hier dus om inofficele/nep badges/wings gaat. De beste man heeft nooit voor de U.S. Army gediend en zeker niet voor de U.S. Army Special Forces, hoeveel prachtige blinkende SF speldjes etc hij dan nog op zijn pak wil steken. Als hij zegt de Nederlandse nationaliteit te bezitten, is dat daarom alleen al onmogelijk omdat men binnen de U.S. Army Special Forces enkel de Amerikaanse nationaliteit mag hebben, en dus niet als buitenlander met een "green card" mag dienen, en men zelfs geen dubbele nationaliteit mag hebben. In de link van Vronsky http://www.vietvet.org/noise.htm zag ik een paar namen van mannen de revue paseren, die ik als jonge hond tijdens SFAS of kort daarna in 7th SFG(A) heb leren kennen en die dat gedaan hebben waar deze snuiter enkel maar van kan dromen. Mannen die zich nu in hun graf zouden omdraaien als ze deze ruggengraatloze vetzak zouden zien.
Volgens mij gewoon een gefrustreerde oud-kniller of kind-van die leeft in een fantasiewereld.quote:Op zaterdag 11 december 2010 02:37 schreef Royyy het volgende:
Tadaa, het levensverhaal van de prins van Mongolie, directe afstammeling van Genghis Khan:
Het verhaal is gewoon zo slecht dat het grappig is...
In een ander artikel beweerde hij nog na Korea in een aantal oorlogen, waaronder Vietnam, als adviseur actief te zijn geweest, en ook geregeld zelf mee te hebben gevochten.
3 paspoorten, geen Amerikaans, kan dus nooit een security clearance hebben gekregen en is dus geen SF. (edit: ah, de expert was me voor)
Jij bent toch een enthusiast militair historicus als ik me goed herinner? Weet jij waar je kan nakijken wie een paar van die ijzeren kruizen en zo heeft gekregen, als daar een paar keer zijn naam opduikt (of niet) is dat veel duidelijker dan alle speculaties of dat hij ze in de verkeerde volgorde draagt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 09:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mijn god, dat verhaal rammelt nog harder dan mijn kroegfiets...
Tja, als je al wilt neppen, moet je iig je research goed voor elkaar hebben.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:47 schreef Resistor het volgende:
Heeft niet echt de blik van een veteraan in zijn ogen, of is gewetenloos.
Hij verzorgt wel zijn gezicht goed, maar laat de rest van zijn lichaam een beetje verslonzen, hij ziet er uit alsof hij ieder moment een hartaanval kan krijgen, de meeste veteranen die ik ken zijn eerder mager.
En ik kan mij niet voorstellen dat er in 'zijn' tijd al van die gestileerde doodshoofden waren zoals op zijn mouw zit. Die ziet er uit alsof die van de dump komt, jaren '80, net als dat parachutelogo van de U.E.P., en als hij van 1928 is was hij toen al lang met pensioen.
Beiers zelfs aan het blauw witte wapen in het kruis.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:00 schreef DRAX het volgende:
veel van die andreaskruizen, iets Duits? of Zuid-Amerikaans?
Dat gaat over de SOG opleiding, niet over de Special Forces.quote:Op zaterdag 11 december 2010 10:40 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Maar in dat stuk staat toch dat er Aussie SAS in de opleiding zat? Hoe kan dat dan of was het een multinationale opleiding?
Tijdens het Vietnam Conflict zatten buiten eenheden van de U.S. ondermeer ook eenheden uit Australia en Zuid-Koreaquote:Op zaterdag 11 december 2010 13:17 schreef Royyy het volgende:
[..]
Dat gaat over de SOG opleiding, niet over de Special Forces.
Ik let goed genoeg op.quote:Op zaterdag 11 december 2010 10:21 schreef Vronsky het volgende:
...
Z'n naam is al een paar keer gepost in artikelen, let jij wel op?
Om het dan maar even voor je te vergemakkelijken:
Gerard Karel Meijers
Kijk dat is nog eens informatie waar je wat aan hebt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 02:32 schreef Sine_Pari het volgende:
Dit is een gewoon een hele grote poser die leuke verhalen kan vertellen en zijn geld aan medialles, ribbons, pins en patches uitgeeft die hij nooit en ternimmer heeft verdiend. Ik zie hier enkele U.S. ribbons die buiten dat ze in de verkeerde volgoorde zijn geplaats ook nog eens toevoegingen hebben die niet op de ribbons thuis horen. Iets dat hij als hij werkelijk Amerikaans militair geweest zou zijn had moeten weten of in zijn militaire onderlagen had kunnen nakijken. Ook is het vreemd dat hij als zogenaamd ex- U.S. Army militair ribbons niet draagt die elke soldaat tijdens oorlogs dienst krijgt. Met de hoeveelheid rotzooi die hij op zijn jas flikkert zou men toch verwachten dat die twee extra ribbons er nog wel opgepaast hadden. Ook is het leuk te zien dat hij zowel de Master Parachutist als ook de HALO wing in goud kleur heeft. Eerst dacht ik dat het eventueel lag aan de belichting van de photo maar zag dat bv. de Expert Marksmanship Badge wel de juiste kleur had, en het hier dus om inofficele/nep badges/wings gaat. De beste man heeft nooit voor de U.S. Army gediend en zeker niet voor de U.S. Army Special Forces, hoeveel prachtige blinkende SF speldjes etc hij dan nog op zijn pak wil steken. Als hij zegt de Nederlandse nationaliteit te bezitten, is dat daarom alleen al onmogelijk omdat men binnen de U.S. Army Special Forces enkel de Amerikaanse nationaliteit mag hebben, en dus niet als buitenlander met een "green card" mag dienen, en men zelfs geen dubbele nationaliteit mag hebben. In de link van Vronsky http://www.vietvet.org/noise.htm zag ik een paar namen van mannen de revue paseren, die ik als jonge hond tijdens SFAS of kort daarna in 7th SFG(A) heb leren kennen en die dat gedaan hebben waar deze snuiter enkel maar van kan dromen. Mannen die zich nu in hun graf zouden omdraaien als ze deze ruggengraatloze vetzak zouden zien.
Rubje, in Nederland is het naar ik meen niet strafbaar. In andere landen waaronder de VS, Australië, UK ed. weer wel.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:20 schreef rubje het volgende:
[..]
Kijk dat is nog eens informatie waar je wat aan hebt.![]()
Maar mijn andere vraag was of je niet strafbaar bent als je zo versiert met nepspullen erbij loopt en je voor iets anders uitgeeft?![]()
dus kan je zo iemand aangeven aan een voorbij lopende agent of KMAR?
laat die ouwe mongool tochquote:Op zaterdag 11 december 2010 14:31 schreef ErwinRommel het volgende:
Enige wat men in Nederland eraan kan doen is hem aan de publieke schandpaal plaatsen, maar dan krijg je weer problemen met het geven van naam en toenaam ivm "privacy" grrrr
Niet echt...quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent toch een enthusiast militair historicus als ik me goed herinner?
PietVerdriet is in de war met The_Generalquote:
Onbegrijpelijk dat men dat in Nl niet strafbaar stelt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 14:31 schreef ErwinRommel het volgende:
Enige wat men in Nederland eraan kan doen is hem aan de publieke schandpaal plaatsen, maar dan krijg je weer problemen met het geven van naam en toenaam ivm "privacy" grrrr
Lees dit maar eens Rubje, daar zal je broek vanaf zakken: http://www.pownetwork.org/phonies/phonies5.htmquote:Op maandag 13 december 2010 11:29 schreef rubje het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat men dat in Nl niet strafbaar stelt.![]()
Ik hoop dat menigeen zijn foto op allerlei militaire fora post als nepper en hij dus zo alsnog zijn straf krijgt die Gerard Meijer...
Dat is idd een hele goede strafquote:Op maandag 13 december 2010 11:48 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Met een tandenborstel de boel poetsen...![]()
![]()
Sine je zegt daar iets interessants over de US SF: Maar jij bent toch ook iemand met 2? paspoorten of heb ik niet helemaal goed meegekregen wat nu het ware verhaal bij jou was?quote:Op zaterdag 11 december 2010 02:32 schreef Sine_Pari het volgende:
Nee man, dat was Chuck Norris!quote:Op zaterdag 18 december 2010 13:21 schreef Rave_NL het volgende:
Was dit ook niet die vent die van jongs af aan met zn knokkels op hardhout sloeg om ze harder te maken, en nu een volwassen vent met 1 stoot dood kon slaan?
Dat is de zesde baton op zijn jasje ( Blauw witte strepen ) maar die kan je gewoon bestellen via internet, ook de medailles en kruizen.quote:Op zondag 19 december 2010 23:48 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De wapenstilstand ging in op 27 juli 1953. Hij zou ook de Korea medaile van de VN gekregen moeten hebben als hij daar heeft gevochten.
Kan voor de eerste keer je woede goed voorstellen maar kun je ook even ingaan op mijn eerdere post inzake jouw 2 paspoorten(mag ook via pm) als je die hebt en de US commandos?quote:Op zondag 19 december 2010 19:59 schreef Sine_Pari het volgende:
Het is gewoonweg walgelijk dat een poser met zijn gejate eer meer aandacht krijgt dan de werkelijke veteranen.
Ja dat is hem.quote:Op maandag 20 december 2010 14:31 schreef Keltie het volgende:
Is dat dan deze dude?
Maar waarom loopt deze man op de veteranendag dan met rode baret ( zie foto ) je ziet de Korea veteranen achter hem al lachen, ik keek ook al op van deze man op die dag, hij had de medailles Amerikaans opgemaakt, en hij is Nederlander. Dan doe je dat niet, je stuurt ze op naar van Wielik, en die maken je onderscheidingen op.quote:Op maandag 20 december 2010 14:26 schreef rubje het volgende:
[..]
Kan voor de eerste keer je woede goed voorstellen maar kun je ook even ingaan op mijn eerdere post inzake jouw 2 paspoorten(mag ook via pm) als je die hebt en de US commandos?![]()
Daarbij zie ik steeds meer her en der documenten opduiken die zijn bestaansrecht wel onderschrijven en dan vraag ik mij af in hoeverre wij,ik,het misschien niet allemaal bij het foute eind hadden inzake deze man zijn verdiensten.![]()
Mbt de US commandos blijf ik gezien de info van Sine het ook raar vinden dat hij beweert bij de US special forces te hebben gediend maar gezien de hoeveelheid info en documenatie die deze oude man zijn kwaliteiten onderschrijven zou ik ook wat hard tegenbewijs willen zien van hen die deze man van alles en nog wat betichten en dan met name de info waarmee Sine schermt inzake wat wel en niet kan en of er dan niet mensen zijn die met hem(als het zo is) gediend hebben want ik heb begrepen dat de US army alles veel specifieker en gedocumenteerder bijhoudt dan wij in NL.![]()
Misschien dat Sine wat mails kan sturen naar mensen die hij tijdens zijn opleiding heeft leren kennen en die met deze man zouden hebben gediend in Vietnam? en dan wat meer klaarheid kunnen geven inzake zijn militaire achtergrond.
quote:Op zondag 19 december 2010 19:42 schreef Clan het volgende:
Het was mij niet opgevallen, maar mijn vrouw had deze man op de foto genomen tijdens de veteranendag in Roermond, maar dat klopt, hij droeg toen al zijn medailles én een rode baret van, ik meen, de para's
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
[ link | afbeelding ]
Uploaded with ImageShack.us
De Stolen Valor Act geld hier voor iedereen, dus zowel militairen als burgers.quote:Op maandag 20 december 2010 22:14 schreef Vronsky het volgende:
Inderdaad een slechte poser.. zou die stolen valor act ook voor NIET-burgers van de VS gelden?
(Wat is de "boat house" overigens?)
Teveel? Kan dat dan voor Amerikaanse begrippen?quote:Op maandag 20 december 2010 22:03 schreef Sine_Pari het volgende:
@Clan, hij heeft zijn medailles niet Amerikaans opgemaakt, hij dracht er namelijk teveel, en ook nog eens in de verkeerde volgoorde.
Had in de OP al zo'n speldje gespot, nu ook met baret...quote:BTW het is de rode baret van de Duitse Fallschirmjäger.
quote:Op maandag 20 december 2010 22:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Teveel? Kan dat an voor Amerikaanse begrippen?
Ja buiten dat de linten elkaar niet mogen overlapen (als naast elkaar gedragen) mag men ook niet meer dan 4 medailles op een rij dragen, maar gebruikelijk is 3 op en rij en daarna de volgende erboven.quote:Op maandag 20 december 2010 22:36 schreef Clan het volgende:
@Sine_Pari
In de VS hangen ze toch aan het lint, en worden ze toch in rijen, onder elkaar, gedragen?
In Nederland draag je ze op het lint, en alles naast elkaar, maar je ziet dat ze niet professioneel zijn opgemaakt bij van Wielik.
Eigenlijk is de man gewoon zielig.quote:Op zondag 19 december 2010 19:59 schreef Sine_Pari het volgende:
Het is gewoonweg walgelijk dat een poser met zijn gejate eer meer aandacht krijgt dan de werkelijke veteranen.
..Dus.. zou hij in theorie door iemand uit de VS kunnen worden aangegeven?quote:Op maandag 20 december 2010 22:17 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
De Stolen Valor Act geld hier voor iedereen, dus zowel militairen als burgers.
En dat is iets wat insiders weten en men dus niet hier of elders op een forum gaat zetten.
Ja maar omberecht te kunnen worden moet hij zich A.) eerst in de U.S. moeten bevinden, en B.) hier de strafdaad hebben doorgevooerd. Anders zie ik hier geen rechter hem veroordelen.quote:Op maandag 20 december 2010 22:53 schreef Vronsky het volgende:
[..]
..Dus.. zou hij in theorie door iemand uit de VS kunnen worden aangegeven?
Insiders? Kwam dat van die boathouse ook niet voor in de film "Heat"? (Robert de Niro vraagt het aan, ik meen Sean Bean, die zich ook voordoet als SAS'er..)quote:Op maandag 20 december 2010 22:17 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
De Stolen Valor Act geld hier voor iedereen, dus zowel militairen als burgers.
En dat is iets wat insiders weten en men dus niet hier of elders op een forum gaat zetten.
En dan nog blijft het vreemd dat niet gewoon ene stuk of 5 US commandos even een reisje naar NL boeken en hem even thuis komen opzoeken of desnoods hier even contact leggen met de lokale afdelingen en dan alsnog naar zijn huis vertoeven en hem duidelijk maken dat hij nu moet stoppen of anders.quote:Op maandag 20 december 2010 22:03 schreef Sine_Pari het volgende:
@rubje, er zal in zijn verhalen ergens misschien wel een korreltje waarheid tussen zitten, maar wat ik dus met zekerheid kan zeggen is dat hij geen Amerikaans militair is geweest en zeker geen Special Forces soldier.Zijn namen komen hier in Bragg (USAJFKSWSC) in de opleidingsboeken niet voor. Hij is hier echter wel een bekende bij diverse SF soldiers, zeker onder diverse SF'ers die Vietnam veterans zijn, maar dan niet als SF soldier maar als poser. En ook nog eens wat betreft de U.S. Army Special Forces als een slechte poser. Zoals ik al eerder aangaf draagt hij zaken die niet bestaan, en welke hij als hij werkelijk U.S. militair was geweest had moeten weten, andere zaken worden fout gedragen, en weer andere dingen had hij nooit kunnen halen.
hey..easy.quote:En verder rubje, hoeveel passporten denk je dat ik bezit als ik hier toch duidelijk aangeef dat je als SF soldier Amerikaans staatburger mag zijn en geen dubbele nationaliteit mag bezitten.
hahaha...for vets is dat easy voor nobodys still a questionquote:@Clan, hij heeft zijn medailles niet Amerikaans opgemaakt, hij dracht er namelijk teveel, en ook nog eens in de verkeerde volgoorde. BTW het is de rode baret van de Duitse Fallschirmjäger. Als je hem volgende keer weer eens treft gewoon eens vragen waar het Fallschirmjäger museum zich bij de Luftlande- und Lufttransportschule in Altenstadt zich bevind. Kan je hem ook gelijk vragen aam welke straat in Bragg zich de "SF" chapel bevind, of op welke datum hij zijn long tab kreeg, of waar het eerste deel van de HALO opleiding plaats vind en waar deze gevestigt is (met straat en plaats). En als ik het goed zie dracht hij ook de SAS wings. Als dat zo is kan je hem ook gelijk even vragen welke kleur het boat house in Hereford heeft.
Tja dit is Nederlandquote:En dan nog blijft het vreemd dat niet gewoon ene stuk of 5 US commandos even een reisje naar NL boeken en hem even thuis komen opzoeken of desnoods hier even contact leggen met de lokale afdelingen en dan alsnog naar zijn huis vertoeven en hem duidelijk maken dat hij nu moet stoppen of anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |