Heb er gewoond in 1997. Met Portugees kon je daar toen al niet veel. Ongeveer 1% van de bevolking sprak dat toen. Nu het sinds 1999 een Special Administrative Region van China is, zal dat niet veel beter zijn geworden. Men sprak er voornamelijk Kantonnees. Hier en daar iemand die Engels begreep en dat was het wel qua vreemde talen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ah vandaar. Voor mij is het makkelijker Portugees te spreken dan Engels, dus daarom was ik geïnteresseerd in hoeverre ik daar met Portugees terecht kan.
'Voorverkenning' is de eerste keer dat je ergens heengaat voor eventuele vervolgbezoeken of zit er meer achter?quote:Op maandag 13 december 2010 16:48 schreef UIO_AMS het volgende:
Mijn lijstje van reizen in 2010:
• Dobbelsteenavontuur in Oostenrijk (inclusief een nacht in Liechtenstein en een nacht in Duitsland)
• Voorverkenning van Istanbul met drie collega's
• Weekendje Antwerpen met studiegenoten
• Weekendje fietsen op de Veluwe met m'n vader
Niet bijster veel dus. 2011 wordt veel beter:
• Dobbelsteenavontuur in Canada (inclusief een deel in de VS)
• Voorverkenning van Sevilla met drie collega's
• Weekendje fietsen in Nederland met m'n vader
• ...
Zoiets. We 'onderzoeken' of het iets is voor een groepsreis met kantoor. Sinds 2005 hebben we nog geen geschikte bestemming gevonden. Ondanks eerdere voorverkenningen van Lissabon, Granada, Valencia, Palma de Mallorca, Porto en nu dus Istanbul.quote:Op maandag 13 december 2010 17:06 schreef Individual het volgende:
'Voorverkenning' is de eerste keer dat je ergens heengaat voor eventuele vervolgbezoeken of zit er meer achter?
quote:Op maandag 13 december 2010 17:12 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Zoiets. We 'onderzoeken' of het iets is voor een groepsreis met kantoor. Sinds 2005 hebben we nog geen geschikte bestemming gevonden. Ondanks eerdere voorverkenningen van Lissabon, Granada, Valencia, Palma de Mallorca, Porto en nu dus Istanbul..
Dat vroeg ik me ook direct af, maar het antwoord is helder. Is Kiev misschien een optie? (in de zomer ook warm, goedkoop en veel te beleven...)quote:Op maandag 13 december 2010 17:06 schreef Individual het volgende:
[..]
'Voorverkenning' is de eerste keer dat je ergens heengaat voor eventuele vervolgbezoeken of zit er meer achter?
quote:Op maandag 13 december 2010 19:31 schreef Lindstrøm. het volgende:
2010:
*Interrailen door Europa, onvergetelijk!Als iemand dit jaar gaat interrailen; mijn PM staat open!
Begonnen in Utrecht, richting Berlijn, Denemarken, Zweden, Lapland(SE), Lofoten(NO), Noorwegen, toen weer naar beneden richting Hamburg, Zwitserland, Italië, Frankrijk, Engeland, Schotland, richting huis via België. De hele reis en vooral Scandinavië kostte wel aardig wat, maar als je bedenkt dat je een maand op vakantie bent is dat dubbel het geld waard![]()
Haha, nee, wel de ICE en de TGVquote:Op maandag 13 december 2010 19:53 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Een maand maar? Heb je een Japanse trein genomen of zo?
Heb je een reisverslag van je trip gemaakt? Vind het altijd leuk om zoiets te lezen.quote:Op maandag 13 december 2010 19:31 schreef Lindstrøm. het volgende:
2010:
*Interrailen door Europa, onvergetelijk!Als iemand dit jaar gaat interrailen; mijn PM staat open!
Begonnen in Utrecht, richting Berlijn, Denemarken, Zweden, Lapland(SE), Lofoten(NO), Noorwegen, toen weer naar beneden richting Hamburg, Zwitserland, Italië, Frankrijk, Engeland, Schotland, richting huis via België. De hele reis en vooral Scandinavië kostte wel aardig wat, maar als je bedenkt dat je een maand op vakantie bent is dat dubbel het geld waard![]()
2011:
*Reizen door Azië
Begin in Beijing, blijf daar een tijdje en ga dan met de trein richting Ulaanbaatar, terug naar Beijing, richting de grens met Noord-Korea (Dandong-Sinuiju). Terug naar Beijing, met de trein naar Shanghai, onderweg wat fauna&flora checken, dan richting Zuid-Korea en Japan. Wordt vast wel leuk.
Make that money imma spend that money
We gaan gewoon heel grondig te werk.quote:Op maandag 13 december 2010 17:20 schreef Individual het volgende:
Wat zoek je dan? Daar zitten heel wat superbestemmingen tussen!
Volgende week hebben we een bijeenkomst van de voorverkenners en dan zal ik het voorleggen. De voormalige Sovjet Unie-landen hebben niet echt een grote aantrekingskracht op me, maar wie weet. De volgende voorverkenning gaat overigens op zeker naar Sevilla (dat zeggen we al jaren). De lijst met opties bevat ook nog steden als Belgrado, Madrid, Bilbao, Salamanca, Zaragosa en Budapest.quote:Op maandag 13 december 2010 18:54 schreef Veersesmurf het volgende:
Dat vroeg ik me ook direct af, maar het antwoord is helder. Is Kiev misschien een optie? (in de zomer ook warm, goedkoop en veel te beleven...)
Ik ben wel benieuwd naar de criteria dan. 5 jaar is een flinke tijd om naar een lokatie voor een bedrijfsreisje te zoeken. Verandert het personeelsbestand ook niet binnen 5 jaar?quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:05 schreef UIO_AMS het volgende:
We gaan gewoon heel grondig te werk..
Wellicht is het niet de bedoeling dat we iets vinden. Of dat we in ieder geval de minpunten vinden.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:26 schreef Individual het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de criteria dan. 5 jaar is een flinke tijd om naar een lokatie voor een bedrijfsreisje te zoeken. Verandert het personeelsbestand ook niet binnen 5 jaar?
Net zo lang als de 2 vd 3 stickies in TRV oud zijn
Ah ok, het is een goede reden om je vakanties te declareren bij het bedrijf.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Wellicht is het niet de bedoeling dat we iets vinden. Of dat we in ieder geval de minpunten vinden..
Belgrado, daar heb ik in oktober een week gezeten. Een van de beste steden om te stappen, maar verder is er 'weinig aan'.quote:Op dinsdag 14 december 2010 12:05 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgende week hebben we een bijeenkomst van de voorverkenners en dan zal ik het voorleggen. De voormalige Sovjet Unie-landen hebben niet echt een grote aantrekingskracht op me, maar wie weet. De volgende voorverkenning gaat overigens op zeker naar Sevilla (dat zeggen we al jaren). De lijst met opties bevat ook nog steden als Belgrado, Madrid, Bilbao, Salamanca, Zaragosa en Budapest.
In 9 weken kan je redelijk wat van Maleisie zien (4 weken west, 5 weken oost?) het staat bij mij ook op de planning. Na er 2 keer zijn geweest wil ik m'n ouders is een keer meenemen...quote:Op dinsdag 14 december 2010 17:08 schreef chriztiaan het volgende:
2011 begint tenminste goed, 9 weken Maleisie en daarna maar ns verder kijken.
Ja, heb het ooit in 10 minuten getypt en verstuurd naar iemand. Ik zal er dit weekend even goed voor zitten, mijn notitieblokje uitpakken, mijn SD-kaart zoeken en het verslag typen! Dan gooi ik het binnenkort wel ergens hierquote:Op dinsdag 14 december 2010 00:17 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Heb je een reisverslag van je trip gemaakt? Vind het altijd leuk om zoiets te lezen.
Net besloten dat we in augustus 2011 een Europa-race doen met een groep mensen:quote:Op maandag 13 december 2010 19:31 schreef Lindstrøm. het volgende:
2010:
2011:
*Reizen door Azië
Begin in Beijing, blijf daar een tijdje en ga dan met de trein richting Ulaanbaatar, terug naar Beijing, richting de grens met Noord-Korea (Dandong-Sinuiju). Terug naar Beijing, met de trein naar Shanghai, onderweg wat fauna&flora checken, dan richting Zuid-Korea en Japan. Wordt vast wel leuk.
Respect! Ik ga dit proberen te volgen.quote:Op zaterdag 11 december 2010 18:19 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Hey doehetzelfer,
Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd en heb toen besloten om van Alaska naar Argentinie te fietsen. 4 juli vertrokken en november 2011 kom ik in Ushuaia aan waar ik als het goed is op de boot naar Antartica zal stappen voor een expeditie om de smeltende poolkappen te onderzoeken en aan een soort van 'leadership' deel te nemen.
Voor de fietsreis hebben ik en mijn maat een aantal sponsoren bij elkaar kunnen krijgen, dat is wel redelijk gelukkig geweestcheck www.cycleforwater.com voor meer info, mocht je daar interesse in hebben!
Grt
in ieder geval niet naar Australie/Nieuw Zeeland geweest, dus 7 continenten lijstje is nog steeds incompleet. Het plan om alle continenten te doen in 2 jaar is dus niet gelukt. Balkan en Antarctica zat er dit jaar ook niet in. Gelukkig is het laatste puntje wel redelijk geluktquote:Op zaterdag 19 december 2009 20:27 schreef ETA het volgende:
Voor 2010? Geen concrete plannen, meestal komt het wel aanwaaien. Australië en Nieuw Zeeland hopelijk, puur om mijn 7 continenten lijstje af te maken. Misschien de Balkan op om Europa eens af te maken. En als het echt meezit, nog een keer richting Antarctica, of anders richting de Noordpool oid.
De reis naar Afrika was wel geboekt, maar heb ik uiteindelijk (op de dag van vertrek) geannuleerd. Het is daardoor dit jaar beperkt gebleven tot stedentripjes naar Oslo, Rome, Istanbul en Parijs. Plus een weekendje Limburg om te toeren met de bolide.quote:Op zaterdag 19 december 2009 13:49 schreef k_man het volgende:
Ideeën voor 2010 zijn nog vaag:
- Stedentripje(s) naar Istanbul en/of Rome
- Colombia?
- Afrika (ZA, Namibië, Botswana)?
Het werd:quote:Op zondag 20 december 2009 12:58 schreef DutchTrain het volgende:
Voor 2010 nog niets vastgelegd. Vage plannen zijn een weekendje Istanbul, het noordoosten van Canada, de lancering van de laatste Space Shuttle, een rondrit langs automusea en -fabrieken in Duitsland (nu ze er nog zijn), Prora, Sevilla, Japan en IJsland. Kan nog alle kanten uit dus.
Dat, en hoe meer ik zeg dat ik in dat jaar niet weer xx uur in een vliegtuig ga zitten, minder reizen wil maken en echt meer thuis wil zijn, hoe verder, meer en langer de reizen lijken te wordenquote:Op dinsdag 21 december 2010 23:22 schreef ETA het volgende:
Het lijkt erop dat hoe minder vooraf er wordt gepland, hoe meer reizen er worden gemaakt
Ben van maart tot eind juni dus in Zuid-Amerika geweest. Fantastisch! In September ook nog naar Jordanie, wat ik ook het einde vond. Over 4 dagen ga ik in Frankrijk snowboardend 2011 in.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:29 schreef Smash-it het volgende:
Eerst weekje New York, dan Buenos Aires, dan naar Ushuaia, omhoog naar Santiago, heen en weer naar Paaseiland, naar Bolivia en eindigen in Peru. 2010 wordt dus een topjaar qua reizen. 2009 was rustig, moest weer flink sparen na Nieuw-Zeeland en Azie (2008)
Het is dit jaar nogal anders gelopen, door een ziekte (en overlijden) en nog een overlijden alles af moeten zeggenquote:Op zondag 27 december 2009 10:03 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
...
Volgende jaar staat op de planning:
Maart: week Las Vegas of Jordanie of Hongkong of misschien wel iets heel anders (ik mag niet zelf kiezen)
Maart: 5 dagen skien
Mei / Juni: 4 weken Peru & Galapagos eilanden
Sept of oktober: 2 weken midden-Europa met de camper
Ik heb er weer zin in!![]()
![]()
![]()
Dan ben je dus in totaal meer dan de helft van het jaar (30 weken) op vakantie geweest?! Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op zaterdag 25 december 2010 00:22 schreef jvoet het volgende:
2010
3 weken Peru (Amazone, Inca Trail, Puno)
13 weken zuid-Frankrijk (Aix, Berre, Cannes, Monaco, Carcasonne)
2 weken Griekenland
7 weken Italie (Ferrara, Terni)
2 weken Slowakije (Bratislava)
1 week Slovenie (Bled, Postojna, Skocjan)
2 weken Zuid-Afrika & Namibie
dus wel druk
Ja, maar mijn penis niet. (serieus geantwoord)quote:Op zondag 26 december 2010 00:35 schreef PLAE@ het volgende:
Denk je je leven te kunnen combineren met een partner? Of sterker nog, doe je dat?
Wel niet alles was vakantie.. Frankrijk & Italie waren werk, alhoewel ik tijdens de weekends best een hoop heb kunnen zien.quote:Op zaterdag 25 december 2010 15:51 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Dan ben je dus in totaal meer dan de helft van het jaar (30 weken) op vakantie geweest?! Hoe krijg je dat voor elkaar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |