abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 december 2010 @ 01:52:08 #1
104963 ETA
European Travel Author
pi_89748881
Nu 2010 langzaam ten einde komt ben ik benieuwd hoe jouw 2010 reisjaar was. Ben je de hele wereld rond geweest of was die weekend naar je ouders het hoogtepunt van je reisjaar? Heb je alle reizen gedaan die je begin dit jaar had gepland of heb je juist veel last minute beslissingen genomen?

En wat staat er voor 2011 op het menu? Alleen grootse ideeën of heb je al enkele reizen geboekt?

2009 topic: Hoe was jouw reisjaar 2009 en wat zijn je plannen voor 2010?
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  vrijdag 10 december 2010 @ 02:20:18 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_89749375
De oogst is mager dit jaar. In de zomer twee korte weken in Lapland en dat was het. Wel vertrek ik aanstaande zaterdag voor een week naar - wederom - Lapland.

In maart wil ik naar Sevilla, juni/juli een maand als ranger in Zuid Afrika en juli/augustus - jawel - Lapland

Deze drie staan redelijk vast, daarbuiten wil ik graag nog een aantal kortere trips maken, destination unknown,
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 10 december 2010 @ 03:52:31 #3
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_89750368
Weer flink wat gezien dit jaar en 2011 wordt alleen maar beter. Als het goed is ben ik het gehele jaar niet in Nederland te vinden, haha!

2010:
Singapore
Indonesie
Tsjechië 2x
Duitsland
Brazilie
United Kingdom
USA(Florida, Alaska, Washington, California, Nevada, Arizona)
Canada
Mexico (zit ik nu)

2011
Meer Mexico
Belize
Guatemala
El Salvador
Honduras
Costa Rica
Panama
Colombia
Ecuador
Peru
Brazilie
Paraguay
Chili
Argentinie
Antarctica

Dan zijn we wel weer in december 2011 aanbeland..

Wie kan hier aan tippen? ;)
  vrijdag 10 december 2010 @ 04:13:30 #4
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_89750413
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 03:52 schreef Elkafila het volgende:
Weer flink wat gezien dit jaar en 2011 wordt alleen maar beter. Als het goed is ben ik het gehele jaar niet in Nederland te vinden, haha!

2010:
Singapore
Indonesie
Tsjechië 2x
Duitsland
Brazilie
United Kingdom
USA(Florida, Alaska, Washington, California, Nevada, Arizona)
Canada
Mexico (zit ik nu)

2011
Meer Mexico
Belize
Guatemala
El Salvador
Honduras
Costa Rica
Panama
Colombia
Ecuador
Peru
Brazilie
Paraguay
Chili
Argentinie
Antarctica

Dan zijn we wel weer in december 2011 aanbeland..

Wie kan hier aan tippen? ;)
Je lijstje van 2011 is wel tof, van de landen die je dit jaar hebt bezocht is Tsjechie leuk, Mexico (vooral zuidelijke staten vind ik tof Oaxaca en Chiapas het onafhankelijke gebied van de subcommandante Marcos en zijn Zapatistas in de Caracoles), Brazilië is tof (alleen zuiden is wat saai), Indonesië ben ik nog nooit geweest, maar Timor Lorosae (Limor Leste) (dat is sinds 1999 geen Indonesië meer) en Irian Yaja (maar daar mogen toeristen niet komen van de autoriteiten) lijken me wel iets.

Ik ben dit jaar alleen in Portugal, België, Kaap Verdische Eilanden (Cabo Verde), Bolivia, Brazilië, Senegal, Republique du Casamance, Gambia en Guinee-Bissau geweest.

2011: Bolivia weer (en dus automatisch ook België, Portugal en Brazilië vanwege de overstappen daar) en wellicht ook Ecuador en Santa Marta, Barranquila in Colombia. Argentinië en Chili zeker ook, Peru lijkt me niets, maar daar moet je altijd doorheen om in Chili te komen. Myanmar en Noord-Korea wil ik altijd nog een keer bezoeken, maar nogal lastig binnen te komen, bovendien spreek ik noch Birmees noch Koreaans en is een bezoek aan die landen erg duur en mijn inkomen is niet hoog.
Mocambique staat ook nog hoog op het lijstje, Angola is me te duur en te gevaarlijk dus dat sla ik over. Gezien geld, zal Mocambique 2012 worden.
pi_89750566
China (1.5 maand)
IJsland
Canada (5 maanden)
USA (3 weken)

Volgende ajar denk ii niks. moet afstuderen om vervolgens geld bij elkaar te schrapen voor een wereldreis in '12.

Alles was wel redelijk gepland dit jaar. Canada was voor mij al lang bekend en had mijn retourvlucht vanaf NYC 3 weken na het einde van het semester geboekt om zo zeker te zijn dat ik een mooie trip zou gaan maken door de US. De specifieke steden zijn wel vrij last minute geboekt, maar het idee ontstond al vrij lang geleden.
Ik had Madrid er ook nog bij geboekt maar die heb ik vandaag weer gecanceled. Stop-overs vind ik wat overdreven om mee te tellen.

[ Bericht 27% gewijzigd door EddyAlbena op 10-12-2010 06:06:00 ]
pi_89750576
In mei naar de dominicaanse rep. geweest voor 2 weken. Was heerlijk!
Helaas was dat het dan ook voor 2010 en voor 2011. Denk dat ik volgend jaar niet verder kom dan de achtertuin.

@ Elkafila, wat reis jij veel!! Voor je beroep, of heb je het gewoon zo goed?
Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg
pi_89752135
Het was redelijk rustig dit jaar,
volgend jaar ongeveer hetzelfde,

2010:
feb - 1 week oostenrijk
mrt - 1 week frankrijk
mei - 1 week oostenrijk
juli - 1 week frankrijk

2011
feb - 1 week oostenrijk
mrt- 1 week oostenrijk
mei - 3 weken italie
aug - 1 week malta (deze staat nog niet vast)
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:29:14 #8
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_89752205
bij mij was het eerder beperkt.
- 2 keer naar Zuid frankrijk domein Chabrel voor de rust en omdat het landgenoten zijn die het open houden (ik ben een Belg) . De vrouw des huizes had vroeger een sterren restaurant in Maaseik dus het eten is er voortreffelijk en het is er zeer zeer rustig. Zeer proper! http://www.chabrel.be

en dan met de minibus 5000 kilometer door scandinavie getrokken. Tot in Sundsval :)

voor 2011 plannen we
- wat meer citytrips
- weekje zwarte woud / basel (familie bezoeken)
- zweden opniew maar niet meer zo hoog als sundsval (veel vrienden en kennissen in zweden dus nja)
- chabrel minstens 1 keer
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_89752687
2010 : Hongarije (5,5 maand)
- Oostenrijk - Wenen
- Tsjechie -Praag
- Slowakije - Bratislava
- Kroatie : Zagreb, Zadar, Split als hoofdverblijven, veel meer geweest/gezien
- Slovenie: Lubjana(in mei en nog een keer in augustus), Bled (enkel in Augustus)
- Italie: Triest
- Ierland: Dublin
- Malta: 5 dagen in het naseizoen, heerlijk
- Frankrijk: (wintersport)

Voornamelijk tripjes rond mijn verblijf in Hongarije, daarna geen geld en geen tijd meer. Daarvoor alleen op wintersport. Jaren daarvoor waren qua verre bestemming een stuk beter.

Voor 2011 zijn er 2 reizen geboekt:
- Kaltenbach, Oostenrijk:skien 1week
- New York de stad en de staat + Canada: Toronto en omgeving. 2,5 week
pi_89764557
Vorig jaar schreef ik:
quote:
Begin 2010 ga ik misschien skiën in Oostenrijk en staan er twee ééndaagse tripjes (voetbalwedstrijden) naar Londen en Parijs op de planning. In de zomer ga ik naar Maleisië en plakken we er een stedentrip naar Londen aan vast. En eind 2010 zal er vast ook wel weer wat worden gedaan, maar dat heb ik nog niet gepland.
Dat is redelijk uitgekomen. Parijs is niet doorgegaan en daar is Brussel voor in de plaats gekomen. Aan het einde van het jaar heb ik nog Rome bezocht voor een paar dagen. Een opsomming:

Februari: Oostenrijk en Londen
Mei: Brussel
Augustus: Cambridge, Londen en Maleisië
November: Rome

Voor 2011 staan alleen nog vast:

Februari: skiën in Oostenrijk
Mei: Zwitserland
Juni: Hongarije
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:12:45 #11
pi_89764884
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:48 schreef LaGrive het volgende:
2010 : Hongarije (5,5 maand)
- Oostenrijk - Wenen
- Tsjechie -Praag
- Slowakije - Bratislava
- Kroatie : Zagreb, Zadar, Split als hoofdverblijven, veel meer geweest/gezien
- Slovenie: Lubjana(in mei en nog een keer in augustus), Bled (enkel in Augustus)
- Italie: Triest
- Ierland: Dublin
- Malta: 5 dagen in het naseizoen, heerlijk
- Frankrijk: (wintersport)

Voornamelijk tripjes rond mijn verblijf in Hongarije, daarna geen geld en geen tijd meer. Daarvoor alleen op wintersport. Jaren daarvoor waren qua verre bestemming een stuk beter.

Voor 2011 zijn er 2 reizen geboekt:
- Kaltenbach, Oostenrijk:skien 1week
- New York de stad en de staat + Canada: Toronto en omgeving. 2,5 week
Mocht je ooit nog in Tsjechie komen, probeer dan eens Beroun (autokempink Na Hrazi verhuurt kamers voor 130 Kc ( 5 euro) per nacht!), echt schitterend en slechts 1 uur treinen van Praha Hlavni Nadrazi en oostwaarts de omgeving van Usti nad Orlici en Hradec Kralove (laatste is mooier in de zomer, Usti is ook schitterend in de winter in de sneeuw). Veel mensen blijven hangen in Praag, maar buiten Praag is ook veel moois!
Een wandeltocht van Usti nad Orlici (nadrazi) naar Ceske Trebova via de bergen is echt schitterend. En terug pak je gewoon de trein.
pi_89787612
2010:
Jan - 9 dagen Tenerife, auto gehuurd
Maart - 3 weken Thailand
April - citytrip Hamburg
Juli - 6 dagen omgeving Valence & Marseille (vrienden bezoeken)
September - citytrip Budapest
Oktober - 10 dagen naar Macedonie

2011
Feb - 3 weken India (zuiden)
Verder ws in juni en oktober 2x 2 weken, nog niet bekend (midden oosten en balkan trekken erg)
  vrijdag 10 december 2010 @ 23:55:19 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_89788559
Keer of 7 naar Nederland gegaan.
Heel april in Mexico gezeten.
Lang weekend Barcelona.

2011: 2 weken zomervakantie, misschien nog 1 of 2 weekendtrips.
Resistance is futile.
pi_89794724
Vrij goed, vond ik zelf:
- St. Petersburg
- Kopenhagen
- Hong Kong
- Portugal
- Croatie
- Franse Alpen
- Zuid-Zweden
- Tanzania
- Nice
- Berlijn
- Edinburgh

Volgend jaar hopelijk
- Noorwegen
- Finland
- Schotland
- Libanon
- Taiwan
- Macau
- Rondreis Zuid Amerika
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  zaterdag 11 december 2010 @ 09:44:06 #15
pi_89795144
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 08:31 schreef Drive-r het volgende:
Vrij goed, vond ik zelf:
- St. Petersburg
- Kopenhagen
- Hong Kong
- Portugal
- Croatie
- Franse Alpen
- Zuid-Zweden
- Tanzania
- Nice
- Berlijn
- Edinburgh

Volgend jaar hopelijk
- Noorwegen
- Finland
- Schotland
- Libanon
- Taiwan
- Macau
- Rondreis Zuid Amerika
Macau lijkt me ook wel iets. Kan je daar nog steeds met Portugees terecht of spreekt iedereen alleen madarijn daar. Mijn mandarijn is niet al te best namelijk.
pi_89795704
Gewoon Engels werkt prima, met Portugees zou ik ook niet ver komen....
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:13:09 #17
104963 ETA
European Travel Author
pi_89796322
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 december 2010 09:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Macau lijkt me ook wel iets. Kan je daar nog steeds met Portugees terecht of spreekt iedereen alleen madarijn daar. Mijn mandarijn is niet al te best namelijk.
ik denk dat je daar meer hebt aan kantonees dan mandarijn :P
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:37:08 #18
pi_89796876
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 10:35 schreef Drive-r het volgende:
Gewoon Engels werkt prima, met Portugees zou ik ook niet ver komen....
Het was tot 1999 onderdeel van Portugal. :o
pi_89797021
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 11:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Het was tot 1999 onderdeel van Portugal. :o
Maar ik spreek geen Portugees, dat was het enige wat ik bedoelde. Ik ben er nooit geweest verder.
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:48:17 #20
pi_89797169
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:43 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Maar ik spreek geen Portugees, dat was het enige wat ik bedoelde. Ik ben er nooit geweest verder.
Ah vandaar. Voor mij is het makkelijker Portugees te spreken dan Engels, dus daarom was ik geïnteresseerd in hoeverre ik daar met Portugees terecht kan.
  zaterdag 11 december 2010 @ 18:19:58 #21
238709 Elkafila
pi_89808855
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 05:54 schreef doehetzelfer het volgende:
In mei naar de dominicaanse rep. geweest voor 2 weken. Was heerlijk!
Helaas was dat het dan ook voor 2010 en voor 2011. Denk dat ik volgend jaar niet verder kom dan de achtertuin.

@ Elkafila, wat reis jij veel!! Voor je beroep, of heb je het gewoon zo goed?
Hey doehetzelfer,

Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd en heb toen besloten om van Alaska naar Argentinie te fietsen. 4 juli vertrokken en november 2011 kom ik in Ushuaia aan waar ik als het goed is op de boot naar Antartica zal stappen voor een expeditie om de smeltende poolkappen te onderzoeken en aan een soort van 'leadership' deel te nemen.

Voor de fietsreis hebben ik en mijn maat een aantal sponsoren bij elkaar kunnen krijgen, dat is wel redelijk gelukkig geweest :) check www.cycleforwater.com voor meer info, mocht je daar interesse in hebben!

Grt
pi_89809062
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 18:19 schreef Elkafila het volgende:

[..]

Hey doehetzelfer,

Ik ben afgelopen jaar afgestudeerd en heb toen besloten om van Alaska naar Argentinie te fietsen. 4 juli vertrokken en november 2011 kom ik in Ushuaia aan waar ik als het goed is op de boot naar Antartica zal stappen voor een expeditie om de smeltende poolkappen te onderzoeken en aan een soort van 'leadership' deel te nemen.

Voor de fietsreis hebben ik en mijn maat een aantal sponsoren bij elkaar kunnen krijgen, dat is wel redelijk gelukkig geweest :) check www.cycleforwater.com voor meer info, mocht je daar interesse in hebben!

Grt
op die site bij dat filmpje ben jij de linkse of de rechtse?
Een patriciër is bovengemiddeld begaafd in manuele handelingen.
Natuurlijk maken wij onze handen hier niet aan vuil maar bezitten wij wel een kritisch oog opdat we het grauw dat nederige klussen uitvoert kunnen coördineren.
  zaterdag 11 december 2010 @ 18:34:37 #23
104963 ETA
European Travel Author
pi_89809314
quote:

[..]

Hey doehetzelfer,

Grt
wat gaan jullie doen om voorbij de Darian Gap te komen? En met welk schip gaan jullie naar Antarctica?
Mijn reisfotos!
  zaterdag 11 december 2010 @ 18:46:43 #24
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89809666
Dit jaar is niet slecht geweest.

• Oud & Nieuw in Zuid Afrika en daarna naar Zimbabwe, Mozambique en Kenia.
• Drie keer naar Nederland en twee keer Duitsland.
• Noord Ierland: Belfast, noordkust en Derry
• Ierland: Dublin met Paddy's Day
• Rondreis Midden-Amerika: Panama, Costa Rica, Nicaragua, Honduras, El Salvador, Guatemala
• Oekraine: Kiev en Chernobyl
• In Engeland: Bristol voor BJC (jongleer festival), Dover, Sheffield, Oxford
• Oud & Nieuw in LA met daarvoor 10 dagen kerst in Albuquerque

Volgend jaar iig naar Italie en Oostenrijk voor trouwerijen en natuurlijk Nederland weer. Verder weer veel plannen, maar niets vast.
reset
pi_89809710
Elkafila,

Geweldige trip. Dat is pas een reis. Ik had zo meegewild op de fiets.
pi_89810035
Supertof Elkafila!

Ik ben een eenzijdige reiziger sinds ik Alaska heb ontdekt. Verwacht er in 2011 voor de derde zomer op rij naartoe te gaan. Hoelang deze manie zal aanhouden weet ik niet.
  zaterdag 11 december 2010 @ 19:07:04 #27
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_89810281
Haha, het is niet bepaald representatief maar ben er wel trots op..;)

Eind april - Weekend naar Växjo, Zweden, broer opzoeken
28 juni - 2 juli - Midweek Rome met mamma
28 augustus - Vertrokken naar Finland voor Erasmus.
10-12 September - Turku & Aland eilanden
25-28 September - Helsinki en Talinn
14 - 21 Oktober - Moskou en Sint Petersburg
10-14 November - Even naar Maastricht & Zeeland
22-28 November - Lapland, met een korte uitstap naar Noorwegen
19-21 December - Oslo
21 December - Terug naar huis.

In 2011 wil ik sowieso naar Hamburg, misschien terug naar Moskou (heb daar een vriendin wonen), oktoberfest in Munchen, vrienden opzoeken in Leuven en eventueel Gent, wil ook nog naar een festival, maar weet nog niet welke. Daarnaast wil ik nog met vriendinnen een weekend naar Malaga, en een vriendinnetje opzoeken in Sevilla en een ander in Zaragossa en als ik toegelaten word en besluit die stap te nemen zit ik vanaf september weer in Finland ..:) - maar zijn allemaal maar vage plannen. Moet er nog het geld voor bij elkaar zien te krijgen. Wil eigenlijk ook nog steeds naar Londen, Praag en Stockholm, en met Ryanair moet dat te doen zijn.. Maarja, keuzes maken..
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_89810503
Dit jaar:

In de zomer ben ik een week in Boekarest geweest. Echt geweldig. De Piata Unirii, aangelegd als statussymbool van de communisten, is nu een reclame-orgie waar je U tegen zegt en volgens mij is er in Europa geen andere plek die meer op Times Square lijkt. Sowieso is Roemenië volgens mij hét land bij uitstek in Europa voor kapitalisme op z'n Amerikaans. En dat zie je niet alleen aan macro-economische gegevens, maar ook aan kleine dingetjes zoals dat bij de supermarkt de boodschappen voor je worden ingepakt enzo.

Dan ben ik ook nog anderhalve week in Portugal geweest. Zeker voor de toerist moet dat toch bijna wel het perfecte land zijn. Bijna alles even prachtig, lekker eten, vriendelijke mensen, je kan met euro's betalen maar toch is het niet duur, wat wil je nog meer?

Verder ben ik op een aantal plekken nog een dagje of een weekendje geweest.

En volgend jaar?

Geen flauw idee. Ik kan nooit kiezen en beslis dus altijd pas op het allerlaatste moment. Kan dus nog vanalles worden van Portugal tot Stockholm, van Newcastle/Tyne tot Bulgarije. :P
  zaterdag 11 december 2010 @ 22:34:14 #29
154052 RobertVH
I am your father
pi_89817504
Dit jaar:

Barcelona - city tip

Vanaf September:
1 maand : Libanon, Syrië & Jordanië
4 weken: Aruba & Florida
2 weken: Egypte (op dit moment nog in Cairo)

2de helft van het jaar viel niet tegen :)

Voor 2011: grootste plannen, weet alleen niet of het er van komt, graag naar Iran en omstreken.
  zondag 12 december 2010 @ 05:11:22 #30
238709 Elkafila
pi_89824896
@jeloen, Ik ben de blonde zonder bril ;)

@ETA, De Darian Gap heb je goed gezien. We weten nog niet hoe we daar langs komen. We hebben in ieder geval drie opties. 1 is in een charterboot (zeilboot) van Colon, Panama naar Cartagena, Colombia. Doet er ongeveer 5 dagen over. 2 is met een moterboot van Colon, Panama naar Turbo, Colombia. Deze doet er 3 dagen over en is iets goedkoper, wel minder leuk in mijn ogen. De 3e optie die we hebben is kajaks kopen in Panama en dan langs de kust peddelen met al onze shit (incl fietsen) van Colon naar Turbo. Ik denk dat het optie 1 gaat worden.

Ik weet nog niet met welke boot we naar Antartica gaan. Wel welke 'organisatie' het is, als alles doorgaat; 2041.com. Deze organisatie is opgezet door Robert Swan, de eerste kerel in de wereld die zowel naar de Noord als Zuid-pool is gelopen. Hij gaat nu elk jaar met een groep studenten/bedrijfsmensen/wetenschappers naar Antartica op expeditie. Robert Swan was een aantal jaar geleden keynote speaker op een studentencongres welke ik mede-georganiseerd heb. Een jaar geleden was hij toevallig weer in NL en hij wist nog wie ik was. Ik heb hem toen maar gelijk gestrikt om in de Raad van Aanbeveling van onze Cycle for Water stichting plaats te nemen. Hij vroeg me toendertijd wanneer ik in Ushuaia aan zou komen. Toen bleek dat hij rond die tijd elk jaar naar Antartica vertrekt, vroeg hij me of het me niet leuk leek om mee te gaan in 2011. In hoeverre dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren moet nog even blijken. Grote kans in ieder geval.

@Wiehoe, als je in de buurt bent mag je altijd een stukkie meefietsen ;)

@ShadyLane, Alaska was erg gaaf. Wel bizar hoe groot en leeg dat land is. Althans, geen mensen. Veel beren, moose en ander wildlife gezien. Deadhorse/Prudhoe Bay, 500 mijl ten noorden van Fairbanks, was wel redelijk bizar. Toendra en 1000-en muggen, niet normaal meer. Maat van mij helemaal lekgeprikt (zie foto). Die 500 mijl was trouwens allemaal gravel, zwaar!

San Fransico was ook erg cool. Charity ride georganiseerd voor onze stichting/project. Met 30 fietsers dwars door downtown in en een park gebbqed. We mochten daar ook de studio in bij CNN International. Bizar om daar ineens te zitten met je fietspakkie aan.. 3-2-1-Your Live! Filmpie staat wel ergens op onze website www.cycleforwater.com Binnenkort hebben we alweer ons derde interview live op CNN, ze willen ons de hele weg gaan volgen. Aan media aandacht komen we dus niet tekort ;)
pi_89829536
Erg toffe rit. Maar als ik je foto zo zie wil ik het toendra deel niet meefietsen :)
pi_89829633
2010 geen reizen gemaakt.

Februari 2011 met de auto richting Dakar:
België,
Frankrijk
Misschien Andorra
Spanje
Marokko
Westerlijke Sahara
Mauritanië
Senegal
Gambia

Daarnaast zou ik in de zomervakantie van 2011 wel eens richting Schotland willen.
  zondag 12 december 2010 @ 13:09:13 #33
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89830109
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 12:53 schreef Wiehoe het volgende:
2010 geen reizen gemaakt.

Februari 2011 met de auto richting Dakar:
België,
Frankrijk
Misschien Andorra
Spanje
Marokko
Westerlijke Sahara
Mauritanië
Senegal
Gambia

Daarnaast zou ik in de zomervakantie van 2011 wel eens richting Schotland willen.
Je weet dat je al kan stoppen in Senegal als Dakar je bestemming is? :P

Ik hoop dat je goede sterke auto hebt; de wegen zijn gatenkazen. Wij hebben het met een brakke Peugot stationwagon gedaan met 11 medepassagiers. En zo om het uur stoppen om alles weer vast te draaien. :D
reset
pi_89831745
2010
Januari begonnen met een paar dagen Gent.
Daarna een week Egypte om te duiken.
Vervolgens in Mei en Juni een maand met de auto naar Slovenië, Kroatië, Bosnië, Servië, Kosovo en Montenegro.
Komende donderdag vertrek ik nog voor een week naar Engeland en Wales.
Ben best tevreden. ;)

2011
In januari vertrek ik voor 5 weken naar Zuid Afrika, Robbeneiland om precies te zijn.
Dan ga ik in mei een paar dagen naar Istanbul, om pas in september (als ik ben afgestudeerd) nog een week of twee op vakantie te gaan. Misschien Corsica of Griekenland.
Daarna is het geld echt hard op en kan ik gaan sparen voor een grote reis. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_89832042
2010

April: weekendje Limburg
Mei: Barcelona
Juni: rondreis Noorwegen, Zweden, Finland en Denemarken
Aug: Leipzig + Praag
Okt: Leipzig + Berlijn

In totaal 46 dagen

2011
Nog helemaal niets gepland, maar dat komt vast goed :7
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_89832330
2010 begon in Zuid-Korea. Op de terugweg naar huis nog een korte citytrip in Dubai gedaan. Dit was een leuke ervaring, van de vrieskou naar het zonnetje!

Vervolgens een paar dagen Arezzo en Perugia in januari.

April/mei/juni een geweldige reis gemaakt door Maleisië en Indonesië.

Augustus weekendje kamperen in de Italiaanse Alpen.

Oktober midweek Krakow.

En straks het jaar uitluiden in Nederland (tijdens het jaar meerdere keren naar Nederland gegaan, maar dat voelt niet echt als een reis of vakantie omdat het gewoon familiebezoek is).

Ik ben heel blij met dit reisjaar, heb veel mooie dingen gezien en beleefd. Hoogtepunten hadden vooral met natuur te maken (nachtelijke wandeling door de jungle, zwemmen met haaien, schildpadden, komodovaraan spotten). Dieptepunten waren er eigenlijk niet. Of ja, wat een letterlijk hoogtepunt had moeten zijn (de Burj Al Arab) was wel een beetje een dieptepunt, hoger dan de Eiffeltoren kom je in die toren niet. Had er meer van verwacht.

2011 kan wel eens een mager jaar gaan worden... Heb op dit moment een nogal slecht betaalde baan. Ik wil in elk geval naar Zwitserland om vrienden op te zoeken in Basel en Zurich. Als ik een nieuwe baan vind dan wil ik volgende winter naar een zonnig oord, en in de zomer wellicht een rondreis maken door de UK of Oost-Europa, of naar New York, of of of...
pi_89832466
2010 erg mager alleen een weekje in oosterijk wezen skieen..

2011 richting azie.
Dubai
Thailand
Laos
Vietnam
Cambodja
Staat al geboekt vertrek al in januari

En voor de rest zien we het nog wel!
pi_89836018
Tot juni woonde ik in Praag. Vandaar tot die periode veel tripjes in die regio:

Januari: Berlijn
Februari: Budapest
April: Wenen

Juli/augustus: Faro, Sevilla en Malaga
Oktober: Stockholm

2011:

Februari: Praag
Maart: Wintersport Oostenrijk
Juni: Rond hemelvaart paar dagen weg (Belgrado?)
Augustus/September: Mexico
November/december: Krakau (broertje gaat daar een half jaar studeren)

Als ik de kans krijg qua dagen en geld pak ik er nog wat weekendtripjes bij (Barcelona, New York, Marakech???).
^ To je nesmysl ^
pi_89840981
Wow, wat reizen jullie hier veel! Mijn lijstje is korter hoor :P.

2010:
- Juni: een week New York
- Augustus: twee weken Portugal

Was beide geweldig.

2011:
- Februari/maart: stedentrip ergens in Zuid-Europa: Athene, Madrid, Rome of Istanbul
- Augustus/september: drie weken Zuid-Frankrijk, kleine rondreis maken waarbij we iig ook Andorra en Monaco willen bezoeken

Even wat zuinig aan in 2011, want we sparen voor een rondreis van drie maanden door de VS per auto in 2012. :)
pi_89845337
Dit jaar was een leuk reisjaar, al heb ik wel wat moeten sparen voor mijn komende reis naar Zuid-Amerika, dus kon ik in de zomer niet al te veel weg...

Januari/februari/maart: Singapore, Maleisië, Brunei, Indonesië, Filipijnen, Palau (rondreis)
Maart: Noorwegen (bos omzagen bij familie)
Juli: paar dagen Tsjechië en Slowakije (Praag en Pohoda Festival)
Augustus: 2 weekjes Baltische Staten & St. Petersburg (rondreisje)
September: Oktoberfest (bier drinken :') )
Oktober: Weekje Belgrado (citytrip)

Plannen voor 2011:
Januari/februari/maart/april: Argentinië, Uruguay, Brazilië, Chili, Bolivia, Antarctica (rondreis)
Juni: Rome (citytrip)
Juli: Tsjechië en Slowakije (Praag en Pohoda Festival)
September: Maleisië (rondreis)
Oktober: Tunesië of Algerije
December: Australië, Tasmanië, Nieuw Zeeland (soort van rondreis. Hoe lang ik ga weet ik niet, maar minimaal 2 jaar)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zondag 12 december 2010 @ 22:52:13 #41
62913 Blik
The one and Only!
pi_89854915
Eens kijken, 2010 was als volgt:

- 2 tripjes naar familie in Frankrijk
- lang weekend Winterberg
- Een tripje Washington wat niet door is gegaan wegens de vulkaan in Ijsland :(
- 4 weken Indonesië (Sulawesi, Bali, Lombok)
- weekend Budapest, Hongarije

Voor 2011 staat in ieder geval in de planning:

- week wintersport in Val Thorens (geboekt)
- 4 weken Tanzania
  zondag 12 december 2010 @ 23:15:38 #42
104963 ETA
European Travel Author
pi_89856370
hoezo economische crisis? :P
Mijn reisfotos!
pi_89858801
2010:
- Stockholm
- city trips in Duitsland

2011:
- City trip naar Spanje met vrienden (Valencia, waarschijnlijk, we zijn er nog niet helemaal uit)
- Warschau
- Misschien een weekendje Oslo, of een andere, leuke Europese stad waar ik nog niet geweest ben (Genève?, Lissabon?, ik noem maar wat)... ligt eraan welke tickets Ryanair/Easyjet in de aanbieding heeft ;)
pi_89858891
2010

Eerste 5 maanden geen baan gehad, dus toen geen reizen gemaakt.
September 12 dagen Californië, familie bezoek en in november weekend Parijs.

2011 onbekend. Denk dat meeste geld van m'n baan inkom bedrijf gaat verdwijnen. Een keuze waar ik 100% achter sta.
Maar dat we ergens heen gaan is een feit.
  maandag 13 december 2010 @ 06:08:46 #45
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_89862677
Oogst valt voor dit jaar tegen, zit al sinds augustus in Seoul, Zuid-Korea voor study abroad. Daarvoor helemaal niet weg geweest, in de zomer gespaard voor deze hele Azie periode. Over 9 dagen vertrek ik naar Bangkok, om vervolgens te vertoeven in Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam. Full moon party eens beleven, Elephant National Park, Bridge on the River Kwai, Killing Fields, Saigon etc. Ik blijf in die regio tot eind februari, om dan weer terug te gaan naar Seoul voor een tweede semester!

En dan moet ik ook eens wat meer buiten Seoul gaan reizen, o.a. Busan. Tot nu toe is het gebleven bij Suwon en wat dorpjes tegenover Noord-Korea.
pi_89864143
Hoeveel vrije dagen hebben jullie wel niet? Ik heb vier weken, inclusief Pasen, Pinksteren, Hemelvaart etc. Ben ook als enige blij dat kerst in het weekend valt dit jaar, anders had dat me ook nog twee dagen gekost...
pi_89865202
2010 bleef bij mij beperkt tot een weekend België :')

Plannen voor 2011:
Sowieso een weekend België
Zomervakantie zijn we nog niet uit.. misschien Spanje(Barcelona)(Vriendin is nooit naar Spanje geweest, ik 2 jaar geleden naar Barcelona) maar misschien wordt het ook iets heel anders(Zweden ofzo..)
pi_89869575
2010 was een mooi reisjaar voor mij, al zeg ik het zelf

Februari: Glasgow en Edinburgh, waarbij ik Edinburgh vele malen mooier en leuker vond
Maart: weekend Praag (met voetbalteam) en weekend Hannover
April: weekend Praag (met groep vrienden)
Mei: weekend Hamburg
Juli: 3 weken Canada voor familiebezoek, voornamelijk in gebied rond Toronto en Sudbury verbleven
November: Ijsland, 5 daagse reis gemaakt waarbij we 1300km hebben gereden en veel gezien hebben. Ga ik absoluut nog eens naar terug!

2011 ook al een paar plannen:
Jan: weekend Londen
Maart: weekend Polen (waarschijnlijk Krakow)
April: weekend Madrid
Augustus: Sziget festival in Hongarije
December: 2/3 weken Canada, altijd al de winter daar willen beleven
pi_89870604
Mijn vakantieoogst valt een beetje tegen voor dit jaar:

2010
Januari: het jaar begon in Las Vegas / Los Angeles tot 4-januari
April: 2 dagen Keulen
Augustus: Mijn nieuwe huis, lekker met hamer en verfkwast aan de slag :+
November: 1 dag Oberhausen
December: 1 Weekendje CenterParcs :')

2011
Nog niet veel concreets.
Maart: 2 weken weg, bestemming onbekend. Bepalen we wsl een week van te voren adhv het weerbericht :D
Juli: 4 weken door Duitsland/Zwitserland/Oostenrijk heencrossen, ook dit is nog niet concreet.

Verder tussendoor wsl nog wat stedentrippies voor een weekendje. Al met al is mijn vakantieplanning niet zo spectaculair als sommige van mijn voorgangers :')
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 13 december 2010 @ 14:00:48 #50
62913 Blik
The one and Only!
pi_89872483
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 05:11 schreef Elkafila het volgende:

@ETA, De Darian Gap heb je goed gezien. We weten nog niet hoe we daar langs komen. We hebben in ieder geval drie opties. 1 is in een charterboot (zeilboot) van Colon, Panama naar Cartagena, Colombia. Doet er ongeveer 5 dagen over. 2 is met een moterboot van Colon, Panama naar Turbo, Colombia. Deze doet er 3 dagen over en is iets goedkoper, wel minder leuk in mijn ogen. De 3e optie die we hebben is kajaks kopen in Panama en dan langs de kust peddelen met al onze shit (incl fietsen) van Colon naar Turbo. Ik denk dat het optie 1 gaat worden.

Er zijn in een week echt enorm veel zeilboten die die overtocht doen met daarbij enkele stops rond de San Blas eilanden. Een absolute aanrader om te doen, zul je geen spijt van hebben. Een paar dagen chillen op zee zullen ook wel een mooie afwisseling zijn.
pi_89872561
2010:
- Val Thorens, 4 dagen
- Plymouth, 4 dagen
- Tenerife, 2 weken
- London, 3 dagen

Verder nog wat losse dagen in Nederland en Belgie

2011:
- Egypte, 1 week Sharm el Sheikh

n.n.b. eerst maar eens afstuderen :)
All management is Strategic Management.
pi_89876457
2010:
-Thailand
-Cambodja
-Laos
-Vietnam
-Filipijnen
-Maleisie
-Indonesie
-India

2011:
-Bonaire
-......
-......
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 16:48:51 #53
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_89879334
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:48 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ah vandaar. Voor mij is het makkelijker Portugees te spreken dan Engels, dus daarom was ik geïnteresseerd in hoeverre ik daar met Portugees terecht kan.
Heb er gewoond in 1997. Met Portugees kon je daar toen al niet veel. Ongeveer 1% van de bevolking sprak dat toen. Nu het sinds 1999 een Special Administrative Region van China is, zal dat niet veel beter zijn geworden. Men sprak er voornamelijk Kantonnees. Hier en daar iemand die Engels begreep en dat was het wel qua vreemde talen.

Mijn lijstje van reizen in 2010:
• Dobbelsteenavontuur in Oostenrijk (inclusief een nacht in Liechtenstein en een nacht in Duitsland)
• Voorverkenning van Istanbul met drie collega's
• Weekendje Antwerpen met studiegenoten
• Weekendje fietsen op de Veluwe met m'n vader

Niet bijster veel dus. 2011 wordt veel beter:
• Dobbelsteenavontuur in Canada (inclusief een deel in de VS)
• Voorverkenning van Sevilla met drie collega's
• Weekendje fietsen in Nederland met m'n vader
• ...

B-)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 13 december 2010 @ 17:06:35 #54
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89880055
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 16:48 schreef UIO_AMS het volgende:

Mijn lijstje van reizen in 2010:
• Dobbelsteenavontuur in Oostenrijk (inclusief een nacht in Liechtenstein en een nacht in Duitsland)
Voorverkenning van Istanbul met drie collega's
• Weekendje Antwerpen met studiegenoten
• Weekendje fietsen op de Veluwe met m'n vader

Niet bijster veel dus. 2011 wordt veel beter:
• Dobbelsteenavontuur in Canada (inclusief een deel in de VS)
Voorverkenning van Sevilla met drie collega's
• Weekendje fietsen in Nederland met m'n vader
• ...

B-)
'Voorverkenning' is de eerste keer dat je ergens heengaat voor eventuele vervolgbezoeken of zit er meer achter?
reset
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 17:12:22 #55
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_89880249
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:06 schreef Individual het volgende:
'Voorverkenning' is de eerste keer dat je ergens heengaat voor eventuele vervolgbezoeken of zit er meer achter?
Zoiets. We 'onderzoeken' of het iets is voor een groepsreis met kantoor. Sinds 2005 hebben we nog geen geschikte bestemming gevonden. Ondanks eerdere voorverkenningen van Lissabon, Granada, Valencia, Palma de Mallorca, Porto en nu dus Istanbul. B-).
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 13 december 2010 @ 17:20:37 #56
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89880535
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2010 17:12 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Zoiets. We 'onderzoeken' of het iets is voor een groepsreis met kantoor. Sinds 2005 hebben we nog geen geschikte bestemming gevonden. Ondanks eerdere voorverkenningen van Lissabon, Granada, Valencia, Palma de Mallorca, Porto en nu dus Istanbul. B-).
:o Wat zoek je dan? Daar zitten heel wat superbestemmingen tussen! :?
reset
pi_89884035
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:06 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook direct af, maar het antwoord is helder. Is Kiev misschien een optie? (in de zomer ook warm, goedkoop en veel te beleven...)
pi_89885256
waar halen jullie het geld vandaan? :o
pi_89885934
2010:
*Interrailen door Europa, onvergetelijk! :) Als iemand dit jaar gaat interrailen; mijn PM staat open!

Begonnen in Utrecht, richting Berlijn, Denemarken, Zweden, Lapland(SE), Lofoten(NO), Noorwegen, toen weer naar beneden richting Hamburg, Zwitserland, Italië, Frankrijk, Engeland, Schotland, richting huis via België. De hele reis en vooral Scandinavië kostte wel aardig wat, maar als je bedenkt dat je een maand op vakantie bent is dat dubbel het geld waard O+

2011:
*Reizen door Azië

Begin in Beijing, blijf daar een tijdje en ga dan met de trein richting Ulaanbaatar, terug naar Beijing, richting de grens met Noord-Korea (Dandong-Sinuiju). Terug naar Beijing, met de trein naar Shanghai, onderweg wat fauna&flora checken, dan richting Zuid-Korea en Japan. Wordt vast wel leuk.

Make that money imma spend that money :')
pi_89887064
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:31 schreef Lindstrøm. het volgende:
2010:
*Interrailen door Europa, onvergetelijk! :) Als iemand dit jaar gaat interrailen; mijn PM staat open!

Begonnen in Utrecht, richting Berlijn, Denemarken, Zweden, Lapland(SE), Lofoten(NO), Noorwegen, toen weer naar beneden richting Hamburg, Zwitserland, Italië, Frankrijk, Engeland, Schotland, richting huis via België. De hele reis en vooral Scandinavië kostte wel aardig wat, maar als je bedenkt dat je een maand op vakantie bent is dat dubbel het geld waard O+
:D Een maand maar? Heb je een Japanse trein genomen of zo? :P
pi_89888199
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:53 schreef gifkwal het volgende:

[..]

:D Een maand maar? Heb je een Japanse trein genomen of zo? :P
Haha, nee, wel de ICE en de TGV ;) Toch nog gemiddeld 3 dagen in elke grote stad gebleven en 2 nachtjes in de Lofoten. Stockholm - Gällivare was binnen 24 uurtjes gepiept. Nachttrein genomen van Stockholm naar Östersund (0.00-7.00) + de Inlandsbanan (7.00-23.00). Zo ben je nog in hartje Stockholm, het andere moment zit je in hartje Lapland c_/
pi_89902402
quote:
2010:

2011:
*Reizen door Azië

Begin in Beijing, blijf daar een tijdje en ga dan met de trein richting Ulaanbaatar, terug naar Beijing, richting de grens met Noord-Korea (Dandong-Sinuiju). Terug naar Beijing, met de trein naar Shanghai, onderweg wat fauna&flora checken, dan richting Zuid-Korea en Japan. Wordt vast wel leuk.

Make that money imma spend that money :')
Heb je een reisverslag van je trip gemaakt? Vind het altijd leuk om zoiets te lezen.
pi_89905462
Mijn reisjaar 2010 is nog niet afgelopen, voor 2011 heb ik nog geen plannen:

2010:

USA (New York)
Sri Lanka
Zuid-Korea (ben ik nu nog)
Taiwan
Japan (aankomend weekend)
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 12:05:35 #64
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_89912388
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 17:20 schreef Individual het volgende:
:o Wat zoek je dan? Daar zitten heel wat superbestemmingen tussen! :?
We gaan gewoon heel grondig te werk. B-).

quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:54 schreef Veersesmurf het volgende:
Dat vroeg ik me ook direct af, maar het antwoord is helder. Is Kiev misschien een optie? (in de zomer ook warm, goedkoop en veel te beleven...)
Volgende week hebben we een bijeenkomst van de voorverkenners en dan zal ik het voorleggen. De voormalige Sovjet Unie-landen hebben niet echt een grote aantrekingskracht op me, maar wie weet. De volgende voorverkenning gaat overigens op zeker naar Sevilla (dat zeggen we al jaren). De lijst met opties bevat ook nog steden als Belgrado, Madrid, Bilbao, Salamanca, Zaragosa en Budapest.

De eerste jaren hebben we nog trouw aan verslagen en beslissingstopics gedaan, maar daarna is de klad erin gekomen:
Lissabon: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning
Voorverkenning: voedsel, vrouwen en voetbal. Waar?
Granada: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning
Bilbao? Of toch Barca? Voorverkenningen se continuar!
Voorverkenning van Valencia! Voedsel, vrouwen en voetbal.

Van Palma de Mallorca, Porto en Istanbul bestaan geen verslagen. Geen tijd voor. ;(
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 14 december 2010 @ 12:26:20 #65
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89913012
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:05 schreef UIO_AMS het volgende:

We gaan gewoon heel grondig te werk. B-).

Ik ben wel benieuwd naar de criteria dan. 5 jaar is een flinke tijd om naar een lokatie voor een bedrijfsreisje te zoeken. Verandert het personeelsbestand ook niet binnen 5 jaar?

Net zo lang als de 2 vd 3 stickies in TRV oud zijn :P
reset
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 12:36:04 #66
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_89913267
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:26 schreef Individual het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de criteria dan. 5 jaar is een flinke tijd om naar een lokatie voor een bedrijfsreisje te zoeken. Verandert het personeelsbestand ook niet binnen 5 jaar?

Net zo lang als de 2 vd 3 stickies in TRV oud zijn :P
Wellicht is het niet de bedoeling dat we iets vinden. Of dat we in ieder geval de minpunten vinden. B-).

Ze zijn oud, maar werken prima voor mij. Suggesties voor verbetering zijn altijd welkom, maar dan wel in ons feedback-topic.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:08:17 #67
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_89916662
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:36 schreef UIO_AMS het volgende:

Wellicht is het niet de bedoeling dat we iets vinden. Of dat we in ieder geval de minpunten vinden. B-).

Ah ok, het is een goede reden om je vakanties te declareren bij het bedrijf. :P

"Ja sorry, Porto gaat hem niet worden... niet mooi/goed genoeg dus we moeten snel weer een andere voorverkenning gaan doen..." :D
reset
pi_89923901
Hmm, 2010 was redelijk rustig, 3x Oost-duitsland, Praag, Portugal, Londen en 6 weken Salamanca. Ah ook wintersport komende week nog. Maar niets echt wat speciaals.

2011 begint tenminste goed, 9 weken Maleisie en daarna maar ns verder kijken.
pi_89930869
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 december 2010 12:05 schreef UIO_AMS het volgende:
Volgende week hebben we een bijeenkomst van de voorverkenners en dan zal ik het voorleggen. De voormalige Sovjet Unie-landen hebben niet echt een grote aantrekingskracht op me, maar wie weet. De volgende voorverkenning gaat overigens op zeker naar Sevilla (dat zeggen we al jaren). De lijst met opties bevat ook nog steden als Belgrado, Madrid, Bilbao, Salamanca, Zaragosa en Budapest.

Belgrado, daar heb ik in oktober een week gezeten. Een van de beste steden om te stappen, maar verder is er 'weinig aan'.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 17:08 schreef chriztiaan het volgende:
2011 begint tenminste goed, 9 weken Maleisie en daarna maar ns verder kijken.
In 9 weken kan je redelijk wat van Maleisie zien (4 weken west, 5 weken oost?) het staat bij mij ook op de planning. Na er 2 keer zijn geweest wil ik m'n ouders is een keer meenemen...
pi_89937495
Weekje Portugal
3 weken Spanje
1,5 week Mexico
1,5 week USA

Volgend jaar weinig vakantie denk ik maar wel stage buitenland.
pi_89940094
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 00:17 schreef Terpentin07 het volgende:

[..]

Heb je een reisverslag van je trip gemaakt? Vind het altijd leuk om zoiets te lezen.
Ja, heb het ooit in 10 minuten getypt en verstuurd naar iemand. Ik zal er dit weekend even goed voor zitten, mijn notitieblokje uitpakken, mijn SD-kaart zoeken en het verslag typen! Dan gooi ik het binnenkort wel ergens hier :)
pi_89940677
quote:
2010:

2011:
*Reizen door Azië

Net besloten dat we in augustus 2011 een Europa-race doen met een groep mensen:

- Elk team bestaat uit een duo en kiest hun vervoermiddel (afhankelijk van het rijbewijs motor, auto of OV), geen luchtvervoer en er mag geen gebruik gemaakt worden van snelwegen muv het OV;
- Checkpoints worden gekozen door heel Europa, op moeilijk bereikbare plekken. Daar dient een kenmerk + foto achtergelaten te worden om aan te geven dat je de checkpoint gepasseerd hebt. Noord-Scandinavie wordt niet bezocht ivm wilde natuur en slechte bereikbaarheid;
- Er mag maximaal 300 kilometer per dag worden afgelegd, als er iets stuk gaat moet je evt. reparaties afwachten;
- Per dag moet aangegeven worden waar de teams zich bevinden op dat moment;
- Beginpunt wordt Utrecht, verder wordt er dmv pijltje gooien locaties in Europa gekozen als checkpoint (wel minstens één in de regio's). Plan is om Edinburgh of Dublin ergens in het midden van de reis te doen, zodat er gekriskrast kan worden. Eindpunt zal ergens rond de zee of oceaan worden! :)

Heb er wel zin in eigenlijk :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Lindstrøm. op 14-12-2010 23:13:01 ]
pi_89944765
2010:

veel werk gereis dus:

Cannes
Londen
Noord Spanje
Zuid Frankrijk
Belgie
Tenerife
Londen
Londen
Cannes

Daarnaast:
Jordanie
Barcelona
en eind december: thailand,

2011:

Nog geen vastomlijnde plannen, maar australie misschien en daarnaast een leuke stedentrip :) En de vaste werkdingetjes.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_89944830
Lijstje dit jaar:
Berlijn
Kopenhagen
Londen
Parijs
Milaan

Volgend jaar:
Istanbul
Moskou
(hopelijk Stockholm)
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_89946271
2010:
Zou rond deze tijd beginnen met een wereldreis (soort van), maar dit is verschoven naar volgend jaar.
- Duitsland
- twee dagen Maastricht

2011:
Thailand
Maleisië
Cambodia
Vietnam
Myanmar
Madagascar
Zuid-Afrika
Mozambique
Raak en plezierig.
pi_89946309
quote:

[..]

Hey doehetzelfer,

Grt
Respect! Ik ga dit proberen te volgen.
  woensdag 15 december 2010 @ 15:12:17 #77
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_89959578
2010:
Amerika (Florida)
United Kingdom

2011:
Amerika (California, Nevada)
En ik denk nog een keer Florida of een keer NYC.

Niet echt veel verschillende landen. :+
pi_90103142
2010: een autorondreis van 3 1/2 week door het zuidwesten van de Verenigde Staten.

2011: in ieder geval weer een autorondreis van 3 1/2 week, maar nu door Canada en het noordwesten van de Verenigde Staten.

En als het budget het toelaat hopelijk nog een weekje naar Jordanië en 1 of 2 stedentripjes.
Old enough to know better. Too young to care.
  zondag 19 december 2010 @ 00:00:39 #79
104963 ETA
European Travel Author
pi_90105189
hmmm, als TS zijnde heb ik mijn verhaal nog niet eens geplaatst :P Ik zat eigenlijk te wachten totdat het exact 1 jaar geleden was dat ik mijn 2010 voorspelling had gepost. En nu is het zover.

Dit waren de verwachtingen voor 2010 exact 1 jaar geleden.
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2009 20:27 schreef ETA het volgende:

Voor 2010? Geen concrete plannen, meestal komt het wel aanwaaien. Australië en Nieuw Zeeland hopelijk, puur om mijn 7 continenten lijstje af te maken. Misschien de Balkan op om Europa eens af te maken. En als het echt meezit, nog een keer richting Antarctica, of anders richting de Noordpool oid.
in ieder geval niet naar Australie/Nieuw Zeeland geweest, dus 7 continenten lijstje is nog steeds incompleet. Het plan om alle continenten te doen in 2 jaar is dus niet gelukt. Balkan en Antarctica zat er dit jaar ook niet in. Gelukkig is het laatste puntje wel redelijk gelukt :D Ondanks geen concrete plannen vorig jaar, toch nog 4 reisjes eruit kunnen persen.

- Maart: Skien in Les Arcs
- Mei: Rondtrip door Marokko
- Juli: Pokertripje naar Madrid
- September: Expeditiecruise Arctisch gebied.

Kwantitatief zwaar onder gemiddeld (42 reisdagen tegen 60 gemiddeld), kwalitatief wel redelijk gemiddeld (laatste reis telt erg zwaar mee :) ).

2011
Aangezien er altijd wel 1 van mijn reisvoorspellingen uitkomt, moet ik hoog mikken voor mijn 2011 voorspelling. Heb voorlopig maar 1 reis geboekt, een skitrip in Zwitserland

Verder geen concrete plannen, zelfs geen vage plannen. Natuurlijk wel een wenslijstje:
- Eindelijk Australie/Nieuw Zeeland, ik zal er toch eens heen moeten!
- Benin/Togo/Burkina Faso, lijkt mij gewoon fascinerend om eens door Sub-Sahara landen te reizen.
- Madagascar, gewoon een uniek stukje natuurgebied dat ik gewoon gezien moet hebben.
- Een poolgebied weer, of ijsberen op drijfijs gaan bekijken in Spitsbergen of keizerspinguins ontmoeten in Antarctica, met een van beide zou ik wel redelijk tevreden zijn :)

Ik denk dat het wel erg moeilijk gaat worden om ook maar 1 van deze dingen te gaan doen. Een nieuwe auto heeft flink in het reisbudget gehakt. Mocht het gaan lukken, dan verschijnt er vanzelf wel weer een nieuw fotoreisverslag van mij op FOK :P
Mijn reisfotos!
pi_90105399
quote:
6s.gif Op zaterdag 19 december 2009 13:49 schreef k_man het volgende:
Ideeën voor 2010 zijn nog vaag:
- Stedentripje(s) naar Istanbul en/of Rome
- Colombia?
- Afrika (ZA, Namibië, Botswana)?
De reis naar Afrika was wel geboekt, maar heb ik uiteindelijk (op de dag van vertrek) geannuleerd. Het is daardoor dit jaar beperkt gebleven tot stedentripjes naar Oslo, Rome, Istanbul en Parijs. Plus een weekendje Limburg om te toeren met de bolide.

In 2011 in ieder geval geen Afrika, maar waarschijnlijk Israel. Of Colombia. En vast een stedenreisje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')