Nee, helaasquote:Op woensdag 15 september 2010 18:35 schreef actuarisje het volgende:
Nog even en dan is het zo ver: op 29 oktober vetrek ik voor de eerste keer naar NY![]()
We zitten in hotel Buckingham http://www.buckinghamhotel.com. Iemand ervaring met dat hotel?
ja, keb ervaring met supershuttle. Zeer goedkoop en ze zetten je voor het hotel af! ideaal. Een dag voor die tijd bel je ze op dat je weer opgehaald moet worden en ze staan er.quote:We vliegen rechtstreeks van Schiphol naar Newark. Vanaf daar moeten me dan nog wel even naar het hotel zien te komen. Reizen met OV zie ik niet echt zitten icm bagage. Mijn eerste idee was om simpelweg een taxi te nemen, maar volgens mij is dat nog wel redelijk geprijsd. Ik heb ook gekeken op Supershuttle en zag daar dat een 'Shared Ride Van Service' van Newwark naar het hotel $38,- is (voor twee personen). Dat is iig al een stukje goedkoper dan een taxi. Iemand hier ervaring mee? En is het handig om zo'n shuttle van tevoren te boeken of kan dat ook nog gewoon makkelijk op de luchthaven?
Ligt eraan wat je smaak is. Tis namelijk new york en de bezienswaardigheden zijn groot. Denk bijvoorbeeld aan de vele winkels die uniek zijn (b.v. M&M) of een museum (sexmuseum) of de wat kleinere parkjes (bryant park) of een uitstapje naar queens, harlem, brooklyn. Wat wil je precies?quote:Daarnaast ben ik ook altijd op zoek naar leuke bezienswaardigheden die je niet terug vindt in de staandaard reisgidsen. Uiteraard ga ik ook lekker de toerist uithangen en alle grote bezienswaardigheden bezoeken, maar ik zou toch ook graag wat dingen zien/doen die wat minder standaard zijn. Iemand daar ideeen over?
quote:Storm legt delen New York lam
NEW YORK - Een flinke storm heeft donderdagavond (lokale tijd) delen van New York lamgelegd. Eén persoon kwam om het leven, 30.000 huishoudens kwamen zonder stroom te zitten en vliegvelden meldden forse vertragingen, aldus autoriteiten vrijdag.
De storm verraste de miljoenenstad tijdens de avondspits, zeggen meteorologen. Er werden zelfs tornadowaarschuwingen voor Brooklyn en Queens afgegeven. Dat is zeer ongebruikelijk in deze regio.
Door de storm liep het verkeer in de New Yorkse straten vast. Door windvlagen van 130 kilometer per uur waaiden vrachtwagens en bomen om.
Vliegvelden
De politie adviseerde mensen om thuis te blijven. Op zowel de vliegvelden La Guardia en Newark hadden vluchten uren vertraging. Ook op het spoor liepen de vertragingen fors op.
Het slechte weer trok later de Atlantische Oceaan op.
quote:Op vrijdag 17 september 2010 07:35 schreef Ericjuh het volgende:
...Er werden zelfs tornadowaarschuwingen voor Brooklyn en Queens afgegeven. Dat is zeer ongebruikelijk in deze regio....
Bron: http://www.usatoday.com/w(...)ork-city-storm_N.htmquote:It is common for New York City to get a couple of tornado warnings a year, according Matt Scalora, a meteorologist with the National Weather Service.
*zit nu in NYC*quote:Op vrijdag 17 september 2010 07:35 schreef Ericjuh het volgende:
Ben benieuwd wat de Fok vakantiegangers, die nu in new york zijn, hier van zeggen:
[..]
quote:
Goeie tips, thanks!quote:Op zaterdag 18 september 2010 13:08 schreef DutchTrain het volgende:
Ook weer een paar dagen terug van 10 dagen NYC
Enkele tips:
Ons is het dus wel waard, mijn budget is een stuk ruimer dan van mijn reisgenoot dus ik heb gezegd wat jij doet vind ik prima.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:20 schreef krioro het volgende:
De extra reistijd zou het me echt niet waard zijn. Je gaat toch voor NYC, de tijd die je er bent kun je dan ook wel het beste daar besteden vind ik.
Dit dusquote:Op donderdag 23 september 2010 02:55 schreef Mryc het volgende:
Ik zit nu in een prima hotel vlakbij Queensboro bridge en dat is 1 halte vanaf 59th en Lexington Ave. Ik betaal liever 27 dollar voor een metrokaart dan twee keer zoveel voor een hotel op Manhattan
sja...hangt ook een beetje af van wat je te besteden hebt. Ik zit persoonlijk liever in een fijn hotel op een goede locatie. Kost iets meer maar wel een stuk minder van dat gereis.quote:Op donderdag 23 september 2010 02:55 schreef Mryc het volgende:
Ik zit nu in een prima hotel vlakbij Queensboro bridge en dat is 1 halte vanaf 59th en Lexington Ave. Ik betaal liever 27 dollar voor een metrokaart dan twee keer zoveel voor een hotel op Manhattan
Waar lees jij dat ik veel moet reizen?quote:Op donderdag 23 september 2010 15:05 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
sja...hangt ook een beetje af van wat je te besteden hebt. Ik zit persoonlijk liever in een fijn hotel op een goede locatie. Kost iets meer maar wel een stuk minder van dat gereis.
Zorg in de zomer wel dat je een dikke trui meeneemt! De airco's staan namelijk uit of aan! In een t-shirt van new york naar washington is niet echt warmquote:Op vrijdag 24 september 2010 09:36 schreef Bayswater het volgende:
Trein in VS is uitermate comfortabel, zie je ook gelijk dat het net buiten New York één groot moerassig rioolgebied is.
www.expedia.nl/pub/agent.dll?qscr=cmshquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:24 schreef Breekfast het volgende:
Iemand een idee of je ergens voor 600-700 p.p voor laten we zeggen 2-3 nachtjes rond de kerstperiode naar NY kunt? Vliegtickets+hotel?
Tot nu toe vind ik niks onder de 1000 euro![]()
Waar heb je die aanbieding van AA gevonden?quote:Op dinsdag 28 september 2010 00:18 schreef DancePlaza het volgende:
zo onze plannen zijn klaar we gaan ook naar new york toe met de kerst.
wie kan me wat vertellen over de ervaring van american airlines? kan nu vliegen vor 515 moet nog een hotel vinden
Ik heb een keer met American Airlines gevlogen en heb niks te klagen. Volgens mij was de beenruimte ook wel redelijkquote:Op dinsdag 28 september 2010 00:18 schreef DancePlaza het volgende:
zo onze plannen zijn klaar we gaan ook naar new york toe met de kerst.
wie kan me wat vertellen over de ervaring van american airlines? kan nu vliegen vor 515 moet nog een hotel vinden
gewoon via aa.com site. wel de us versie gebruiken,quote:Op dinsdag 28 september 2010 09:15 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Waar heb je die aanbieding van AA gevonden?
Vroegah mocht je nog "door" NYC heen vliegen met de chopper. Sinds 9/11 niet meer. Weet niet echt of het 't nog waard is..quote:Op donderdag 30 september 2010 21:53 schreef Essier het volgende:
Hoi allemaal,
Wij gaan van 17 t/m 20 dec naar NY om ons 5 jarig huwelijk te vieren![]()
Wij verblijven in het Nighthotel in Midtown.
En hebben in mei een vlucht kunnen boeken bij AA voor € 422,00![]()
Ik heb hier op het forum al geweldige tips gevonden zoals een Big Apple greeter en een
NY pass met korting!
Nu wil ik mijn hubbie verassen met een helicoptervlucht over NYC maar wie weet waar
ik dit gunstig geprijst kan boeken?
Vrolijke groetjes Esmé
Mja, maar dan ben ik met goed geluk nog steeds een ruim uur bezigquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat de metro vanaf JFK sowieso het snelste is..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |