abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90208059
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:05 schreef Sjabba het volgende:
Dan moet je sowieso veel vermogen hebben en dan had je dat beter toen kunnen doen dan nu.
Nou als de hypotheekrente zo hard blijft stijgen (0,7% in de laatste 2 a 3 maanden ofzo?) dan zie ik straks de spaarrente nog boven mijn hypotheekrente uitkomen. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_90208363
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:05 schreef Sjabba het volgende:

[..]

:?

Dan moet je sowieso veel vermogen hebben
Muah, met wat discipline (lees: niet 3x op vakantie) kon je toen toch een aanzienlijk bedrag bijelkaar sparen wat genoeg was voor een huis.
Mijn ouders was het toen gelukt in 1993, wel een bescheiden huisje 1 gezins woning.

quote:
en dan had je dat beter toen kunnen doen dan nu.
Juist toen, omdat we nu met een bubble zitten.
pi_90208516
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:12 schreef Terrorizer het volgende:
Juist toen, omdat we nu met een bubble zitten.
Geen zorgen, zodra de huurprijs-bubble leegloopt, loopt de door jou bedoelde bubble vanzelf mee leeg.
pi_90209531
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Geen zorgen, zodra de huurprijs-bubble leegloopt, loopt de door jou bedoelde bubble vanzelf mee leeg.
:')

De huren zijn inderdaad te hoog.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90210043
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:30 schreef xenobinol het volgende:
De huren zijn inderdaad te hoog.
En dat zullen ze ook altijd blijven. Sterker nog, ze zullen nog veel verder stijgen. :Y

Reken maar eens uit wat je met een gemiddelde huurprijs en een huurstijging van zeg 2% per jaar in totaal de komende 30 jaar kwijt bent. Dan staat het huilen je nader bij dan het lachen. (En dan heb je na 30 jaar niets, maar dan ook totaal niets...)

Om in jouw woorden te blijven...: Huren WTF. :D
pi_90210825
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

En dat zullen ze ook altijd blijven. Sterker nog, ze zullen nog veel verder stijgen. :Y
Zolang er inflatie is...

quote:
Reken maar eens uit wat je met een gemiddelde huurprijs en een huurstijging van zeg 2% per jaar in totaal de komende 30 jaar kwijt bent. Dan staat het huilen je nader bij dan het lachen. (En dan heb je na 30 jaar niets, maar dan ook totaal niets...)
Als ik over 30 jaar nog leef ben ik bepaald niet slecht af hoor :)

quote:
Hell yeah :D
I'll sing you a lullaby.
pi_90211006
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:53 schreef xenobinol het volgende:
Als ik over 30 jaar nog leef ben ik bepaald niet slecht af hoor :)
Ben benieuwd op het hoeveelste deeltje we dan zitten...

En of je dan inmiddels hebt erkend dat die crash er niet gaat komen... :+
pi_90211296
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ben benieuwd op het hoeveelste deeltje we dan zitten...

En of je dan inmiddels hebt erkend dat die crash er niet gaat komen... :+
Als er dan geen crash geweest is valt dat moeilijk te ontkennen toch? Maar ik denk nog steeds dat ze gaat komen, we zullen zien :)
I'll sing you a lullaby.
pi_90211568
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 00:02 schreef xenobinol het volgende:
Als er dan geen crash geweest is valt dat moeilijk te ontkennen toch?
Lijkt me voor jou geen enkel probleem om het desondanks toch te doen. :D

quote:
Maar ik denk nog steeds dat ze gaat komen, we zullen zien :)
Ik denk wel dat met de nieuwe eisen en de steeds hoger wordende rente er een flinke stagnatie aan gaat komen. Maar evengoed, het leeuwendeel van de verkopers zal op hun gemak blijven zitten waar ze zitten. Tijd zat. Toch?
pi_90217134
quote:
Ligt er aan, je koopt op het verkeerde moment en je woont voor de rest van je leven in hetzelfde huis een te hoge hypotheek af te lossen.

Als je was gaan huren had je dan ten minstens af en toe kunnen verhuizen.
pi_90221347
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

(En dan heb je na 30 jaar niets, maar dan ook totaal niets...)

Nee, kopen en met een restschuld blijven zitten. Dan heb je idd iets, een schuld namelijk :').

Kopen is over 5 tot 10 jaar weer interessant, dan moeten huurders switchen.
  dinsdag 21 december 2010 @ 09:07:31 #262
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_90221606
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 december 2010 08:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Nee, kopen en met een restschuld blijven zitten. Dan heb je idd iets, een schuld namelijk :').

Hoeveel kinderen vullen nu niet de zakken omdat overleden opa en oma het helemaal huis afbetaald hebben. "Misschien hadden we met onze dubbele baan toch wat vaker langs moeten gaan." En wat heb je aan afbetalen als je helemaal geen kinderen hebt?
Een redelijke restschuld vind ik een prima zaak, zit een onderpand achter tenslotte.

Tussen juli en eind oktober dit jaar was het prima kopen, stond de rentestand zo'n 0,7 % lager.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_90221959
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:07 schreef Bayswater het volgende:

Tussen juli en eind oktober dit jaar was het prima kopen, stond de rentestand zo'n 0,7 % lager.
Ach.... als de rente over een paar jaar een paar procent hoger is en de prijzen met 30% gedaald zijn is het ook heel goed kopen. Het voordeel dan is dat je ook nog eens een veel lagere schuld hebt ^O^
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:01:14 #264
43642 Bayswater
pi_90222795
Kadaster Vastgoedbericht november 2010
Prijsindex : Prijzen koopwoningen dalen verder
Verkochte bestaande koopwoningen waren in november gemiddeld 1,1% goedkoper dan in november 2009. De prijsdaling was gelijk aan die van oktober. De prijzen zijn al bijna twee jaar lang onafgebroken lager dan een jaar eerder. Dit blijkt uit de ontwikkeling van de prijsindex bestaande koopwoningen van het CBS en het Kadaster. Deze index stond in november 7% lager dan in augustus 2008, toen deze het hoogste niveau ooit bereikte.

Verkochte woningen: stijging ten opzichte van oktober 2010
Het aantal verkochte woningen dat bij het Kadaster is geregistreerd, is in verhouding tot voorgaande maand met 1,30% gestegen. In november zijn bij het Kadaster 10.079 verkochte woningen geregistreerd. In oktober 2010 waren dit er 9.950. In vergelijking tot november 2009 is het aantal geregistreerde verkopen gestegen met 1,09%: er werden toen 9.970 verkochte woningen geregistreerd.

Gemiddelde koopsom november 2010 met 2,83% gedaald
De gemiddelde koopsom voor woningen is in november 2010 gedaald. Met ¤ 234.732,- is er sprake van een daling van 2,83% in vergelijking tot oktober 2010. De gemiddelde koopsom was in oktober 2010 ¤241.580,-. Ten opzichte van vorig jaar is er sprake van een stijging van 0,46%. De gemiddelde koopsom was toen ¤ 233.663,-.
Life lies a slow suicide
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:19:46 #265
324665 meth77
to do or not to do
pi_90223245
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:01 schreef Bayswater het volgende:
Kadaster Vastgoedbericht november 2010
Prijsindex : Prijzen koopwoningen dalen verder
Als dit een trend wordt zullen de banken wel weer willen dat men gaat aflossen
pi_90223273
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 09:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ach.... als de rente over een paar jaar een paar procent hoger is en de prijzen met 30% gedaald zijn is het ook heel goed kopen. Het voordeel dan is dat je ook nog eens een veel lagere schuld hebt ^O^
En je nog steeds geen hypotheek kan krijgen, maar dat dringt blijkbaar niet tot je door......
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:23:20 #267
43642 Bayswater
pi_90223315
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:19 schreef meth77 het volgende:

[..]

Als dit een trend wordt zullen de banken wel weer willen dat men gaat aflossen
Ik vind een daling van 1,1 % ten opzichte van een jaar eerder wel meevallen momenteel. 2009 tov 2008 liet een veel hardere daling zien. Daarbij was november 2009 een redelijk goede maand.

Vastgoedbericht december 2009
Prijsindex*: Prijsdaling bestaande koopwoningen neemt weer toe
De prijzen van verkochte bestaande koopwoningen waren in december gemiddeld 5,3% lager dan in december 2008.

Vastgoedbericht oktober 2009

Prijsdaling bestaande koopwoningen stabiliseert
De prijzen van verkochte bestaande koopwoningen waren in oktober gemiddeld 5,2% lager dan in oktober 2008.

Vastgoedbericht november 2009
Prijsdaling bestaande koopwoningen vlakt verder af
De prijzen van verkochte bestaande koopwoningen waren in november gemiddeld 4,7% lager dan in november 2008.

[ Bericht 38% gewijzigd door Bayswater op 21-12-2010 10:38:02 ]
Life lies a slow suicide
pi_90223639
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:21 schreef Scorpie het volgende:

En je nog steeds geen hypotheek kan krijgen, maar dat dringt blijkbaar niet tot je door......
Daar heb ik mij nog nooit zorgen om gemaakt. De zorgen zullen vast toenemen bij de laatste gelovigen.
I'll sing you a lullaby.
pi_90223662
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:23 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Ik vind een daling van 1,1 % ten opzichte van een jaar eerder wel meevallen momenteel. 2009 tov 2008 liet een veel hardere daling zien.
Ach.... zolang er nog mensen zijn die roepen dat de prijzen binnenkort weer gaan stijgen is elke daling weer een bevestiging van hun ongelijk ;)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:37:43 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90223709
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sterker nog: de financieringsmogelijkheden dalen veel sneller dan de huizenprijzen. Dus netto worden huizen steeds minder bereikbaar.

Toch denk ik dat je beter hetzelfde huis kunt hebben voor 200.000 euro dat je net kon financieren dan dat huis voor 300.000 euro dat je net kon financieren.

Zeker als je zelf wat geld hebt is de ontwikkeling niet ongunstig.
The End Times are wild
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:39:08 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90223748
De daling voor volgend jaar is in ieder geval gegarandeerd met de nieuwe maatregelen aangaande NHG. En die van 2012 ook, want dan verloopt voor veel mensen de dubbele HRA.
The End Times are wild
pi_90223810
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Sterker nog: de financieringsmogelijkheden dalen veel sneller dan de huizenprijzen. Dus netto worden huizen steeds minder bereikbaar.

Toch denk ik dat je beter hetzelfde huis kunt hebben voor 200.000 euro dat je net kon financieren dan dat huis voor 300.000 euro dat je net kon financieren.

Zeker als je zelf wat geld hebt is de ontwikkeling niet ongunstig.
Klopt, maar hoe leg je dat xeno uit?
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:43:22 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_90223859
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:23 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Ik vind een daling van 1,1 % ten opzichte van een jaar eerder wel meevallen momenteel. 2009 tov 2008 liet een veel hardere daling zien. Daarbij was november 2009 een redelijk goede maand.

Vastgoedbericht december 2009
Prijsindex*: Prijsdaling bestaande koopwoningen neemt weer toe
De prijzen van verkochte bestaande koopwoningen waren in december gemiddeld 5,3% lager dan in december 2008.

Vastgoedbericht oktober 2009

Prijsdaling bestaande koopwoningen stabiliseert
De prijzen van verkochte bestaande koopwoningen waren in oktober gemiddeld 5,2% lager dan in oktober 2008.

Vastgoedbericht november 2009
Prijsdaling bestaande koopwoningen vlakt verder af
De prijzen van verkochte bestaande koopwoningen waren in november gemiddeld 4,7% lager dan in november 2008.

De daling valt ook mee door het zogenaamde 'cherrypicking' Dat wil zeggen dat ten gevolge van het zeer ruime aanbod de kopers kiezen voor de beste, meest courante huizen binnen een categorie. Dus goed onderhouden, prima locatie, et cetera. Hierdoor blijft de prijs binnen de diverse categorieën nog enigzins op peil. Minder courante huizen blijven gewoon staan en zijn de facto nog veel minder waard geworden.
The End Times are wild
  dinsdag 21 december 2010 @ 10:55:01 #274
43642 Bayswater
pi_90224249
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:43 schreef LXIV het volgende:

[..]

De daling valt ook mee door het zogenaamde 'cherrypicking' Dat wil zeggen dat ten gevolge van het zeer ruime aanbod de kopers kiezen voor de beste, meest courante huizen binnen een categorie. Dus goed onderhouden, prima locatie, et cetera. Hierdoor blijft de prijs binnen de diverse categorieën nog enigzins op peil. Minder courante huizen blijven gewoon staan en zijn de facto nog veel minder waard geworden.
Klopt inderdaad, maar voor een deel is dit ook in de WOZ-waarde verwerkt waarmee gecorrigeerd wordt door het Kadaster. Gedateerde inrichting en een deel onderhoud wordt vaak van gemiddeld uitgegaan wat inderdaad een opdrijvende werking heeft voor de Kadastercijfers indien alleen de goede woningen verkocht worden.
Life lies a slow suicide
pi_90224981
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 10:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klopt, maar hoe leg je dat xeno uit?
Mensen kunnen en willen vaak geen verlies nemen, pas als ze geen mogelijkheden meer hebben zullen ze gedwongen worden te incasseren. De realiteit dat mensen moeten incasseren wordt met de dag aannemelijker :)
In de nieuwbouwsector is men zich hier al van doordrongen, probleem is dat er eerst enorme verliezen genomen moeten worden, de vraag is hoe ze dit gaan afwentelen en op wie. De markt moet dus eerst flink kapot voordat er gewerkt kan worden aan herstel, iets met kalf, een put en niets nieuws onder de zon :)
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')