misschien moet je kotsen van aardappels als je ziek bent ofzo. OMG deze reactie is echt hersenloosquote:Op donderdag 9 december 2010 14:13 schreef welkominspace het volgende:
Gewoon wat ik anders ook eet.
Omdat je ziek bent hoef je niet opeens minder voedingstoffen binnen te krijgen hoor
Dat hoeft niet nee,maar als alles wat je eet er net zo hard weer uitkomt heeft het niet veel zin he.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:13 schreef welkominspace het volgende:
Gewoon wat ik anders ook eet.
Omdat je ziek bent hoef je niet opeens minder voedingstoffen binnen te krijgen hoor
Precies, ik kan beter voedsel laten inslaan wat ik kan binnenhouden. Anders is het ook weer zo weggegooid geld.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:15 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat hoeft niet nee,maar als alles wat je eet er net zo hard weer uitkomt heeft het niet veel zin he.
OT: Ik vond een bordje yoghurt/vla altijd wel fijn!
Ik kies juist voor saaie magere yoghurt als ik ziek ben omdat ik al die smaakjesyoghurt dan niet kan verdragen.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:23 schreef Pulsy het volgende:
Als ik niks anders meer binnen hou: yoghurt. Niet de magere smaakloze versie maar gewoon die met fruit dus.
friet als je ziek bentquote:Op donderdag 9 december 2010 14:21 schreef Hydrogeny het volgende:
Friet, patat, en dit met verschillende soorten zout om toch iets smaakvariatie binnen te krijgen. Bouillonnetje gaat er ook wel in. Voor de rest bruistabletten met alle vitamines die er zijn(offtopic: +sauna en stoomcabine)
Edit; alles van gehakt enmcdonalds gaat er ook in.
Ik heb nog wel wat beschuit en suiker. Dat kan ook wel vast als lange vinger vervanger door. Een paar stukjes appel, mandarijntjes moet ook nog wel binnen te houden zijn, denk ik. Kiwi's verkopen ze dat nog in deze tijd van het jaar..quote:Op donderdag 9 december 2010 14:20 schreef Gummibeer79 het volgende:
Ladingen lange vingers doen het voor mij altijd goed!
Dat heeft mij vorige week nét dat zetje gegeven naar herstel.
Ja ik heb ook honger als een paard. Er gaan allerlei lekkere gerechten door m'n hoofd waar ik een moord voor zou doenquote:Op donderdag 9 december 2010 15:21 schreef _Arual_ het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar als ik ziek ben (verkouden, griep) dan heb ik altijd honger als een paard en eet ik alles op wat ik tegenkom. Zeker als ik keelpijn heb, want als je dan eet of drinkt, voel je het minder. Maar volgens mij ben ik hier uniek in - samen met mijn oma dan, want die heeft precies hetzelfde.
Maar veel fruit en honing in ieder geval.
Oh nee, ik houd het wel binnen. Ik kom altijd dikker uit een griep dan dat ik erin ging. Zelfs het verwijderen van mijn keel- en neusamandelen vormde bij mij geen belemmering om te eten.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:25 schreef wspa_ het volgende:
[..]
Ja ik heb ook honger als een paard. Er gaan allerlei lekkere gerechten door m'n hoofd waar ik een moord voor zou doen. Zo had ik vanochtend zin in macaroni met kaas, erg lekker maar een uurtje geleden kwam alles er weer uit
.
Nee.. dan werkt dat ook niet...quote:Op donderdag 9 december 2010 14:20 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Precies, ik kan beter voedsel laten inslaan wat ik kan binnenhouden. Anders is het ook weer zo weggegooid geld.
Op een of andere manier lijk ik lactoserijke producten in deze staat trouwens niet goed te verwerken. Gisteren nog een half-bakje Danone yoghurt naar binnen gewerkt, maar het kwam er als Sandwich Spread weer uit..
Uitgebreide tekst., maar.....quote:Op donderdag 9 december 2010 16:18 schreef golfer het volgende:
Joodse penicilline, oftewel kibbesoeb:
Oi, niet iedereen in de misjpoge heeft zoveel joetjes dat ie saffraan kan kopen.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Oy Gewald, Golfer, mesjokkener, hoe kan je de saffraan vergeten? Je moet wel een Goj zijn!
Wat is dat toch met volwassen vrouwen en Olvaritquote:Op donderdag 9 december 2010 22:09 schreef Purdey het volgende:
Ik eet altijd potjes fruithapjes van OlvaritDan krijg ik toch iets binnen, en het eet makkelijk weg. Verder yoghurt en droge beschuit
Achenebbeschequote:Op donderdag 9 december 2010 21:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Oi, niet iedereen in de misjpoge heeft zoveel joetjes dat ie saffraan kan kopen.
En de oplossing isquote:Op donderdag 9 december 2010 15:25 schreef wspa_ het volgende: Zo had ik vanochtend zin in macaroni met kaas, erg lekker maar een uurtje geleden kwam alles er weer uit
.
Yups, hoewel ik die uitdrukking niet echt leuk vind.quote:Op donderdag 9 december 2010 22:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Achenebbesche
Ben je trouwens een Red sea pedestrian?
Excuus, was niet als belediging bedoeld.quote:Op donderdag 9 december 2010 22:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Yups, hoewel ik die uitdrukking niet echt leuk vind.
Geen idee. Het smaakt lekker, en is lekker licht. Altijd als ik niet lekker in m'n vel zit eet ik een aantal dingen, waaronder Olvarit potjesquote:Op donderdag 9 december 2010 22:10 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat is dat toch met volwassen vrouwen en Olvarit
Klopt, maar het ligt er natuurlijk aan wat je hebt, niet?quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:20 schreef RobinOok het volgende:
Juist als je ziek bent moet je proberen een beetje goed te eten. Dat getrut met soepjes, beschuitjes en slappe thee is niks.
Nee, maar ben vrijwel nooit ziekquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:27 schreef RobinOok het volgende:
Ja, maar heb jij vaak een kotsende ziekte? Ik niet.
* Pietverdriet fluistert Robin lieve woordjes inquote:Ik was gisteren toevallig ziekjes. Maagpijn en koorts.
Overrijpe avocado was lekker. De tagliatelle met tomatensaus beviel minder.
Aardappelpuree gaat er ook vaak wel in.
Veel sambal erbij?quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:08 schreef davo1979 het volgende:
Als ik griep heb eet ik meestal nasi ( besteld bij de chinees), misschien raar maar dat proef ik wel. De rest van het jaar eet geen nasi.
Helemaal niet hou niet van kruidig voedsel. Gewoon zn bak met nasi met een plakje ham en ei. Daar doe ik dan 2 dagen mee.quote:
Als je in staat bent om normaal te eten, ben je ook niet ziek.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:20 schreef RobinOok het volgende:
Juist als je ziek bent moet je proberen een beetje goed te eten. Dat getrut met soepjes, beschuitjes en slappe thee is niks.
Klinkt bekend...quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:08 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als je in staat bent om normaal te eten, ben je ook niet ziek.
Heb ook van die collega's die genoeg dagen per jaar ziek zijn, slappe hap allemaal.
Je hoort je alleen ziek te melden als je zo verrot bent dat zelfs in bed liggen teveel is en dat je hoopt dat je snel dood gaat omdat je je zo kut voelt.
Als ik de reacties hier zo lees zijn er genoeg mensen hier die zich voor het minste of geringste ziek melden.
Inderdaad, laatste keer dat ik ziek was was in nog net in staat met duizelingen in mijn kop te gaan kotsen in het toilet, waarna ik weer een uur lag te ijlen in mijn bed met de raarste gedachten en dromen en dit proces ongeveer 10x op rij.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:56 schreef Henno het volgende:
[..]
Klinkt bekend...
"Ja ik heb griep"
- "Nou een telefoon stabiel naast je hoofd houden zonder 'm kapot te kotsen gaat je anders nog goed af"
Ik heb maar een paar keer echt griep gehad, en dan wil je je bed niet uit. Dat als je jezelf omhoog trekt, de peristaltische bewegingen in je maag-darmkanaal weer opgestart worden. Dus blijf je maar liggen, badend in het zweet, tevergeefs wachtend tot de dood intreedt
Klopt, maar uit ervaring blijkt dat ik beter een paar druiven kan binnenhouden als een boterhammetje oid.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:38 schreef RobinOok het volgende:
Belachelijk idee dat je eerst half dood moet gaan mag je jezelf ziek noemen. Mijn criterium is koorts.
En als je in staat bent te eten, dan ben je in staat te eten en kun je beter maar gewoon wat normale dingen eten waar je lichaam ook nog wat aan heeft. Simple as that.
Kippensoep helpt ook gewoon. En ik heb zelf de indruk/mag mezelf graag wijsmaken dat je vanzelf meer zin krijgt in datgene wat je lichaam nodig heeft, en dat je daarvoor alleen maar heel goed naar je lichaam hoeft te luisteren.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
Gisteren kippensoep gehad, deed me goed. Zelfs nog binnen te houden. Mandarijntjes ging ook nog wel. Stukjes appel ging alleen nog wat minder. Waarschijnlijk nog te hartig ofzo. Maar misschien vandaag wel. Voel me iig. een stuk beter dan de afgelopen 3 dagen.
Je knapt ervan op. Er wordt ook wel medicinale werking toegeschreven. Of dat terech is, is de vraag, dat gevoel kan ook komen van de smaak, temperatuur en textuur die bij verkoudheid gewoon relatief goed valt. Het lijkt me in ieder geval raar dat er eeuwen een medicinale werking aan wordt toegeschreven terwijl het níet opvallend goed met een verkoudheid zou combineren.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:40 schreef Krantenman het volgende:
Waarom heeft iedereen zo'n voorkeur voor kippensoep, dat vind ik zo vreemd.![]()
Bij mij valt het chili-poeder in de tomatensoep juist heel goed bij een bronchitis/verkoudheid. Gewoon lekker even al dat slijm losmaken en zo.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je knapt ervan op. Er wordt ook wel medicinale werking toegeschreven. Of dat terech is, is de vraag, dat gevoel kan ook komen van de smaak, temperatuur en textuur die bij verkoudheid gewoon relatief goed valt. Het lijkt me in ieder geval raar dat er eeuwen een medicinale werking aan wordt toegeschreven terwijl het níet opvallend goed met een verkoudheid zou combineren.
Nomineer voor domste post van het jaar.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:08 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als je in staat bent om normaal te eten, ben je ook niet ziek.
Heb ook van die collega's die genoeg dagen per jaar ziek zijn, slappe hap allemaal.
Je hoort je alleen ziek te melden als je zo verrot bent dat zelfs in bed liggen teveel is en dat je hoopt dat je snel dood gaat omdat je je zo kut voelt.
Als ik de reacties hier zo lees zijn er genoeg mensen hier die zich voor het minste of geringste ziek melden.
Daar ben ik het absoluut mee eens als je ziek bent zonder overgeven en misselijkheid. Juist als je ziek bent verbrand je heel erg veel en heb je dus veel nodig. Maar bij sommige soorten ziekzijn (buikgriep, migraine dat soort werk) kies ik voor iets waarvan ik (bijna) zeker weet dat ik het binnen kan houden.quote:Op vrijdag 10 december 2010 23:38 schreef RobinOok het volgende:
Belachelijk idee dat je eerst half dood moet gaan mag je jezelf ziek noemen. Mijn criterium is koorts.
En als je in staat bent te eten, dan ben je in staat te eten en kun je beter maar gewoon wat normale dingen eten waar je lichaam ook nog wat aan heeft. Simple as that.
Ik heb bijna nooit buikgriep, maar als ik dat heb is dit zowat het enige eten wat ik kan verdragen. Misschien ook doordat het licht verteerbaar is en lekker zout?quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je knapt ervan op. Er wordt ook wel medicinale werking toegeschreven. Of dat terech is, is de vraag, dat gevoel kan ook komen van de smaak, temperatuur en textuur die bij verkoudheid gewoon relatief goed valt. Het lijkt me in ieder geval raar dat er eeuwen een medicinale werking aan wordt toegeschreven terwijl het níet opvallend goed met een verkoudheid zou combineren.
Mij te zuur, dan kots ik nog meerquote:Op zaterdag 11 december 2010 11:40 schreef Krantenman het volgende:
Waarom heeft iedereen zo'n voorkeur voor kippensoep, dat vind ik zo vreemd.![]()
Als ik me ziek voel,dan eet ik juist tomatensoep (maar ik gooi er wel heel wat chili-poeder in)
Ja, antibiotica.quote:Op zondag 12 december 2010 10:29 schreef Purdey het volgende:
Ik las een tijd geleden dat in kippensoep een stofje zit wat verkoudheden en griep sneller geneest. Misschien daarom?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |