abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89797103
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:40 schreef Krantenman het volgende:
Waarom heeft iedereen zo'n voorkeur voor kippensoep, dat vind ik zo vreemd. :D
Je knapt ervan op. Er wordt ook wel medicinale werking toegeschreven. Of dat terech is, is de vraag, dat gevoel kan ook komen van de smaak, temperatuur en textuur die bij verkoudheid gewoon relatief goed valt. Het lijkt me in ieder geval raar dat er eeuwen een medicinale werking aan wordt toegeschreven terwijl het níet opvallend goed met een verkoudheid zou combineren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 11 december 2010 @ 11:49:05 #77
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_89797189
ik hou alles toch maar met moeite binnen, dus hetzelfde als altijd
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
pi_89797274
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Je knapt ervan op. Er wordt ook wel medicinale werking toegeschreven. Of dat terech is, is de vraag, dat gevoel kan ook komen van de smaak, temperatuur en textuur die bij verkoudheid gewoon relatief goed valt. Het lijkt me in ieder geval raar dat er eeuwen een medicinale werking aan wordt toegeschreven terwijl het níet opvallend goed met een verkoudheid zou combineren.
Bij mij valt het chili-poeder in de tomatensoep juist heel goed bij een bronchitis/verkoudheid. Gewoon lekker even al dat slijm losmaken en zo.

Bij griep weet ik het niet. Ik heb eigenlijk bijna nooit griep. :)
pi_89797609
Beschuit met bruine suiker. Als ik ziek ben smaakt het precies hetzelfde als wanneer ik dat niet ben.
  zaterdag 11 december 2010 @ 12:16:34 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89797901
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 22:08 schreef McGilles het volgende:

[..]

Als je in staat bent om normaal te eten, ben je ook niet ziek.

Heb ook van die collega's die genoeg dagen per jaar ziek zijn, slappe hap allemaal.
Je hoort je alleen ziek te melden als je zo verrot bent dat zelfs in bed liggen teveel is en dat je hoopt dat je snel dood gaat omdat je je zo kut voelt.

Als ik de reacties hier zo lees zijn er genoeg mensen hier die zich voor het minste of geringste ziek melden.
Nomineer voor domste post van het jaar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 11 december 2010 @ 22:18:54 #81
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_89816900
Als ik voel dat ik ziek ga worden of als ik ziek ben, dan ga ik dan meteen over op een kapsalon met veel hete sambal. Hierdoor komt alles meteen weer los. Ik weet dat het hartstikke vettig is, maar dan juist heb ik een voorkeur voor vet eten. Daarnaast drink ik opvallend veel frisdrank zoals cola als ik ziek begin te worden of als ik ziek ben.
  zaterdag 11 december 2010 @ 22:19:28 #82
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_89816923
Beschuitje met een kopje thee.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 11 december 2010 @ 22:31:35 #83
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_89817391
Drop en muesli :')
pi_89817424
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 23:38 schreef RobinOok het volgende:
Belachelijk idee dat je eerst half dood moet gaan mag je jezelf ziek noemen. Mijn criterium is koorts.

En als je in staat bent te eten, dan ben je in staat te eten en kun je beter maar gewoon wat normale dingen eten waar je lichaam ook nog wat aan heeft. Simple as that.
Daar ben ik het absoluut mee eens als je ziek bent zonder overgeven en misselijkheid. Juist als je ziek bent verbrand je heel erg veel en heb je dus veel nodig. Maar bij sommige soorten ziekzijn (buikgriep, migraine dat soort werk) kies ik voor iets waarvan ik (bijna) zeker weet dat ik het binnen kan houden.
Om vervolgens bij beterschap te gaan bufferen omdat je lichaam reserves wil aanvullen.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:32:10 #85
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_89819340
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb bijna nooit buikgriep, maar als ik dat heb is dit zowat het enige eten wat ik kan verdragen. Misschien ook doordat het licht verteerbaar is en lekker zout?
  zondag 12 december 2010 @ 07:49:37 #86
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_89825186
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:40 schreef Krantenman het volgende:
Waarom heeft iedereen zo'n voorkeur voor kippensoep, dat vind ik zo vreemd. :D

Als ik me ziek voel,dan eet ik juist tomatensoep (maar ik gooi er wel heel wat chili-poeder in :') )
Mij te zuur, dan kots ik nog meer ;(
kippensoep trek ik veel beter, is zacht voor de darmen, je wordt er lekker warm (peppertje erin) en licht verteerbaar, prima ziekte voedsel als je slecht kunt eten.
En als ik ziek ben dan kom ik meestal pas na 3 dagen uit een soort coma zo slap als een vaatdoek, blij dat ik amper meer hoef te spugen en dan doet zo'n soepie wonderen *O*
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_89825269
Pillen.

Hele potten vol met pillen eet ik leeg.

En hoestdrank. Liters tegelijk.

Om het af te leren spuit ik m'n neus en oren vol met PUR, terwijl ik een continuerende oogdouche onderga.

...en als toetje een bak caramelvla.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_89825445
Altijd kippensoep O+
  zondag 12 december 2010 @ 10:29:12 #89
251095 Purdey
Better off alone..
pi_89826195
Ik las een tijd geleden dat in kippensoep een stofje zit wat verkoudheden en griep sneller geneest. Misschien daarom?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  zondag 12 december 2010 @ 11:15:03 #90
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_89826844
Thee, cracottes met (smeer-)kaas, beschuiten met jam of vruchtenhagel, kippensoep, fruithapjes (sinaasappel, banaan, liga :') ) en... een glas cola.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zondag 12 december 2010 @ 11:40:19 #91
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_89827368
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 10:29 schreef Purdey het volgende:
Ik las een tijd geleden dat in kippensoep een stofje zit wat verkoudheden en griep sneller geneest. Misschien daarom?
Ja, antibiotica. :+
  zondag 12 december 2010 @ 11:59:00 #92
251095 Purdey
Better off alone..
pi_89827915
Ik heb maar even ge-googled, omdat ik zelf ook weleens duidelijkheid wilde :)

Van kippensoep knap je op bij verkoudheid en griep
Geen betere remedie dan een kop hete kippensoep bij winterkwalen, wordt al eeuwen beweerd. 'Serieuze' dokters die de stelling al bijna even lang afdoen als larie, kregen ongelijk.
Kippensoep of -bouillon verlicht wel degelijk de symptomen van verkoudheid en griep, en dat op twee manieren. Enerzijds maakt de soep beter komaf met neusverstopping dan
om het even welke andere warme drank. Dat komt omdat een bepaald eiwit in kippenvlees het aminozuur cysteïne bevat. En dat vertoont chemisch heel veel gelijkenissen met het geneesmiddel acetylcysteïne, een zogenaamde 'slijmverdunner' die taai slijm in de luchtwegen dunner of vloeibaarder maakt, zodat je het beter kan ophoesten.

Daarnaast onderdrukt kippensoep de werking van ontstoken witte bloedcellen die je aan het hoesten brengen. Soep uit blik werkt prima, concludeerde een groep Amerikaanse wetenschappers onlangs na jarenlange studies en experimenten, maar zelfgemaakte kippenbouillon doet het nog beter.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  zondag 12 december 2010 @ 13:09:22 #93
298202 Yaros
Je doet het, of niet!
pi_89830115
Frikadel met slagroom :Y
Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.
pi_89894199
Chinese rijstepap met kip :)

Makkelijk te verteren, vult, en is gewoon lekker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')