Yup,... ook in het origineel.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:58 schreef Omniej het volgende:
[..]
Wel met een Pro-account.
Tinypic verkleint ze ook naar 1600px... Maar goed, het blijft gewoon een beperking van de camera natuurlijk, zelfs bij een 5D2.Ik neem aan dat die banding ook gewoon in je originele raw(?) te zien is?
Uploaden bij imageshack, photobucket oid?quote:Op maandag 17 januari 2011 08:19 schreef Ekoyt het volgende:
[..]
Yup,... ook in het origineel.
Kan iemand dan even kort zeggen hoe c.q. waar je naar een origineel kan linken, i.p.v. alleen maar aan te geven dat hij te klein is?
Ik host de boel altijd op m'n eigen server. Maar je mag 'm ook even mailen naar me, stuur me dan ff een PM dan geef ik je m'n mailadresquote:Op maandag 17 januari 2011 08:19 schreef Ekoyt het volgende:
[..]
Yup,... ook in het origineel.
Kan iemand dan even kort zeggen hoe c.q. waar je naar een origineel kan linken, i.p.v. alleen maar aan te geven dat hij te klein is?
Deze lens ja. Echt zijn geld dubbel en dwars waard. Check link voor gave foto's gemaakt met deze lens. Echt ongelofelijkquote:Op zaterdag 22 januari 2011 16:53 schreef kanovinnie het volgende:
Een goede lens zou de 50mm 1.8 zijn. Lichtsterk, goedkoop (100 euro) en doordat het 50mm is zal je dichter naar de mensen toe moeten.
Er wordt hier nogal wat afgegeven op dat objectief, maar het objectief heeft een zeer, zeer goede prijs kwaliteits verhouding.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 17:28 schreef Neo-Mullen het volgende:
MAAAAAR, dit gaat over mensen die vragen hebben
Klopt het nou trouwens dat je met een 18-55 IS kitlens nou gewoon echt een baggerlens hebt die niet optimaal kan auto focussen, zoals duurdere lenzen dat wel kunnen?
Probeer eens te spelen met kleur-curven...quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:39 schreef irazr het volgende:
Ik heb een vraag over de bewerking dit bij de volgende foto is gedaan:
Het is een filter volgens mij maar welke???
[ afbeelding ]
''1. Is het beter om een body te kopen met een lens, of zonder en ze dan los te kopen?''quote:Op woensdag 26 januari 2011 17:40 schreef kanovinnie het volgende:
1. Een camera zonder lens is nutteloos. Je kan immers geen foto's maken
Probeer het hier eens: [Centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera? #23quote:Op woensdag 26 januari 2011 16:47 schreef een2drie het volgende:
Ik wil binnenkort een spiegelreflexcamera kopen, daar heb ik een paar vragen over
Mijn budget is zo'n ¤500/600 (inclusief lenzen, SD kaartjes etc. etc.). Het is mijn eerste spiegelreflex en ik ben geen professional, dus het hoeft niet de beste, uitgebreidste camera te zijn.
1. Is het beter om een body te kopen met een lens, of zonder en ze dan los te kopen?
2. Wat zijn de goede en "slechte" merken?
3. Welke camera raden jullie me aan?
3. Waar moet ik verder nog op letten?
danku
Omdat ik alles altijd gelijk professioneel wil doenquote:Op woensdag 26 januari 2011 17:40 schreef kanovinnie het volgende:
0, je zit eigenlijk in het verkeerde topic.
1. Een camera zonder lens is nutteloos. Je kan immers geen foto's maken
2. Er zijn geen slechte merken, en geen goede merken. Elk merk heeft wel iets wat speciaal is voor dat merk.
3. Ik zou kijken voor een canon 1000D of 500D, of de vergelijkbare sony/pentax/nikon varianten.
Waarom trouwens een DSLR en geen compact?
Ow, sorry, ik zag je reactie te laat. Ik zal daar wel een berichtje plaatsen dan. Dankje!quote:Op woensdag 26 januari 2011 18:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Probeer het hier eens: [Centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera? #23
Ik denk dat je daar meer mee opschiet en dat houdt de boel een beetje overzichtelijk.
Die past hier wel denk ikquote:Op woensdag 26 januari 2011 18:50 schreef een2drie het volgende:
Je ziet bij al die lenzen de brandpuntsafstand staan, maar hoe weet je nou hoever je er mee in kunt zoomen?
Dat kan, maar wat is het nut?quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:10 schreef een2drie het volgende:
[..]
Er is dus geen manier om de brandpuntsafstand om te rekenen in vergroting?
Ik kan me nu helemaal geen voorstelling maken van hoever een lens kan in- en uitzoomen.quote:
Meten, rekenen, etc. Maar het plaatje zegt toch genoeg?quote:Op woensdag 26 januari 2011 19:14 schreef een2drie het volgende:
[..]
Ik kan me nu helemaal geen voorstelling maken van hoever een lens kan in- en uitzoomen.
Hoe doe je dat dan (ongeveer)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |