De echte grote, historische figuren zijn veel interessanter, vind ik. Ben nu bezig in een boek over de vrije markt. Ben nog maar net begonnen en in het hoofdstuk waar ik ben aanbeland wordt de filosofie achter vrijheid en macht behandeld. In ellenlange zinnen en pittige formuleringen. Maar zeer boeiendquote:Op woensdag 8 december 2010 22:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Same here. Ben geen echte boeke vreter. Maar wat ik echt leuk en prettig vind lezen zijn biografieën. Alleen moeten die wat verder reiken dan Wilders en Rutte. Ik ben zeg maar nog zoekende.
Eensquote:Op woensdag 8 december 2010 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De echte grote, historische figuren zijn veel interessanter, vind ik. Ben nu bezig in een boek over de vrije markt. Ben nog maar net begonnen en in het hoofdstuk waar ik ben aanbeland wordt de filosofie achter vrijheid en macht behandeld. In ellenlange zinnen en pittige formuleringen. Maar zeer boeiend
Nee, wat ik graag zou willen doen is wat geld sparen, paar maand gaan rondreizen en rustig de tijd eens overdenken, en aangekomen in Nederland iets voor mezelf gaan beginnen. Of later, ligt er helemaal aan natuurlijk hoe de vlag er economisch bij hangt.quote:
Succesquote:Op woensdag 8 december 2010 22:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, wat ik graag zou willen doen is wat geld sparen, paar maand gaan rondreizen en rustig de tijd eens overdenken, en aangekomen in Nederland iets voor mezelf gaan beginnen. Of later, ligt er helemaal aan natuurlijk hoe de vlag er economisch bij hangt.
Ok, maar je moet je natuurlijk wel van 2 kanten laten informeren he. De argumenten tegen de vrije markt, en de argumenten die voor de vrije markt zijn. Dogmatisch zijn is nooit goed. Ik zou binnenkort wel eens een boek willen lezen over het conservatismequote:Op woensdag 8 december 2010 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De echte grote, historische figuren zijn veel interessanter, vind ik. Ben nu bezig in een boek over de vrije markt. Ben nog maar net begonnen en in het hoofdstuk waar ik ben aanbeland wordt de filosofie achter vrijheid en macht behandeld. In ellenlange zinnen en pittige formuleringen. Maar zeer boeiend
____________________-quote:Op woensdag 8 december 2010 22:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik heb niets tegen tekeningen van kinderen. Ik heb ook niets tegen blootfoto's van kinderen, ook niet tegen ouders die blootfoto's van kinderen maken. Dat de (corrupte) rakkers van het OM dit wel als kp zien, betekent dat ze daar bij het OM geen gezond verstand bezitten en 2 maal zo autistisch zijn als een gemiddelde FOK!ker.
Vind ik niet. Ik vind dat ik als ouder best mijn kinderen naakt in de tuin of op het strand oid mag laten loslopen en van dat dagje in de tuin of op het strand foto's mag maken voor in het familie-album. Of van het in badje doen oid..quote:Op woensdag 8 december 2010 22:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
____________________-
Wat vinden jullie hiervan. Best wel schokkend..
Ik heb ook wel foto's van mezelf dat ik als kind zijnde in bad zit, ja daar staat m'n piem0l ook gewoon op. Maar als je kijkt in welke context hij het zegt....quote:Op woensdag 8 december 2010 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vind ik niet. Ik vind dat ik als ouder best mijn kinderen naakt in de tuin of op het strand oid mag laten loslopen en van dat dagje in de tuin of op het strand foto's mag maken voor in het familie-album. Of van het in badje doen oid..
Jij bent misschien uit een andere tijd, maar in mijn kleine kindertijd was het nog normaal dat er foto's werden gemaakt van naakte babies op een lamswolletje of in het badje oid.. En daar was niks seksueels aan hoor..
Je moet ook weer niet doorslaan: mag je soms ook niet naar de geslachtsdelen van je kind kijken als je ze moet afvegen in het kader van een schone luier?? Of moet het bezoek weggestuurd worden??
Ik weet niet of het boek uitdraait op een tirade tegen de vrije markt. Vermoed van niet, eerlijk gezegd. Overigens zijn we allemaal bekend met de argumenten voor de vrije markt, nietwaar? Dat ideaal wordt ons immers bijgebracht tijdens de schooljaren.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok, maar je moet je natuurlijk wel van 2 kanten laten informeren he. De argumenten tegen de vrije markt, en de argumenten die voor de vrije markt zijn. Dogmatisch zijn is nooit goed. Ik zou binnenkort wel eens een boek willen lezen over het conservatisme
Dat me aan vroeger denken... 2003/2004..quote:Op woensdag 8 december 2010 22:06 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom praten jullie zoveel? Ik moet elke dag weer op zoek naar nieuwe SC's.
Welke context is dat dan? Want ik haal geen andere context dan ik bedoel uit de door jou aangehaalde quote..quote:Op woensdag 8 december 2010 22:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb ook wel foto's van mezelf dat ik als kind zijnde in bad zit, ja daar staat m'n piem0l ook gewoon op. Maar als je kijkt in welke context hij het zegt....
Bij mij in de economie boeken wordt er niet echt een mening gegeven over de vrije markt. Maar goed, berekenen de winst van een bakker....dat een bakker vrij is is natuurlijk normaal. Er staat niet, het ziekenhuis heeft 15 kanker patiënten, hoeveel winst zouden ze hebben? Ze nemen in dit soort dingen vaak wel een neutrale plaats in.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet niet of het boek uitdraait op een tirade tegen de vrije markt. Vermoed van niet, eerlijk gezegd. Overigens zijn we allemaal bekend met de argumenten voor de vrije markt, nietwaar? Dat ideaal wordt ons immers bijgebracht tijdens de schooljaren.
Waarom hij zo fanatiek opkomt voor kinderlijk bloot.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke context is dat dan? Want ik haal geen andere context dan ik bedoel uit de door jou aangehaalde quote..
De neutraliteit is slechts schijn. In die boeken wordt je klaargestoomd voor deelname aan ons kapitalistische systeem. Aan alternatieven wordt geen aandacht besteed. Dat is voor middelbare scholieren ook niet relevant aangezien zij moeten presteren in de huidige maatschappij.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij mij in de economie boeken wordt er niet echt een mening gegeven over de vrije markt. Maar goed, berekenen de winst van een bakker....dat een bakker vrij is is natuurlijk normaal. Er staat niet, het ziekenhuis heeft 15 kanker patiënten, hoeveel winst zouden ze hebben? Ze nemen in dit soort dingen vaak wel een neutrale plaats in.
Daar heb je gelijk in, het is natuurlijk wel de bedoeling dat de mensen in een bepaalde mind-setting komen. Maar geef toe, er zijn geen gangbare alternatieven om handen.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De neutraliteit is slechts schijn. In die boeken wordt je klaargestoomd voor deelname aan ons kapitalistische systeem. Aan alternatieven wordt geen aandacht besteed. Dat is voor middelbare scholieren ook niet relevant aangezien zij moeten presteren in de huidige maatschappij.
Doe ik ook in bepaalde mate.. Zolang het mijn kinderen zijn (of die van vrienden etc) en er niks seksueels aan is (gewoon de feitelijke situatie aan het strand, in de tuin etc), moet ik gewoon foto's van mijn kinderen kunnen maken voor het familie-album.. Of ze nu naakt zijn of niet,quote:Op woensdag 8 december 2010 22:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarom hij zo fanatiek opkomt voor kinderlijk bloot.
Ik plaats ook geen vraagtekens bij foto's van kleine kindertjes die er in hun naki opstaan. Ik plaats vraagtekens bij linksevriesenogwat omdat hij het met zoveel verve verdedigd. En dit is niet de eerste keer dat ik hem dat zie doen.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doe ik ook in bepaalde mate.. Zolang het mijn kinderen zijn (of die van vrienden etc) en er niks seksueels aan is (gewoon de feitelijke situatie aan het strand, in de tuin etc), moet ik gewoon foto's van mijn kinderen kunnen maken voor het familie-album.. Of ze nu naakt zijn of niet,
Zoals jij al zei: ook van jou zijn foto's in het badje. Ik zou het echt te bizar voor woorden vinden als ouders geen foto's meer mogen maken van hun pasgeborene op de buik van mama of hun kleintje in het badje (en er is ook maar een glimp van een geslachtsdeel te zien)..
Ok, helder.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik plaats ook geen vraagtekens bij foto's van kleine kindertjes die er in hun naki opstaan. Ik plaats vraagtekens bij linksevriesenogwat omdat hij het met zoveel verve verdedigd. En dit is niet de eerste keer dat ik hem dat zie doen.
Klopt. Dat betekent echter niet dat er niet kritisch mag worden gekeken naar het systeem. Of de auteur van het boek dat ik lees een alternatief presenteert, weet ik nog niet. Ben nog maar op een kwartquote:Op woensdag 8 december 2010 23:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, het is natuurlijk wel de bedoeling dat de mensen in een bepaalde mind-setting komen. Maar geef toe, er zijn geen gangbare alternatieven om handen.
Interessante materie inderdaad. Ik heb echter totaal geen affiniteit met het CDA, dus zal zo'n boek niet snel aanschaffen.quote:Op woensdag 8 december 2010 23:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Dat betekent echter niet dat er niet kritisch mag worden gekeken naar het systeem. Of de auteur van het boek dat ik lees een alternatief presenteert, weet ik nog niet. Ben nog maar op een kwart
Goede oude tijdquote:Op woensdag 8 december 2010 22:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat me aan vroeger denken... 2003/2004..
Toen ik nog jong was...quote:
Toen vermeed ik fok nog als de pest.quote:Op woensdag 8 december 2010 22:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat me aan vroeger denken... 2003/2004..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |