Onzin. Het verschil is miniem en bij mijn auto is het zelfs nog steeds in het voordeel van de winterbanden, omdat ik nu eenmaal zomerbanden heb die juist goed presteren als ze heel warm zijn en bij koud een stuk minder.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:34 schreef fioooon het volgende:
Je begrijpt het punt mag ik hopen. Als je in het weekend op winterbanden blijft rijden ben je qua veiligheid niet goed bezig als je conseqent blijft met wat je hier allemaal neer zet.
Een verschil van 4 meter tov een verschil van 90 meter. Daar hebben we het over. Factor 22!!!quote:Jij bent toch zo bezig met de veiligheid ?? Of is het nu ineens allemaal niet zo erg meer?
Helemaal niet, het gaat om wat er binnen je macht ligt om je eigen en andermans veiligheid te waarborgen.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:42 schreef fioooon het volgende:
[..]
Nog wel ja... net zoals winterbanden niet verplicht zijn in Nederland. Maar het gaat even om het princiepe.
Bepaald niet exact. Een winterband op de droge warme weg heeft weliswaar minder grip dan een zomerband, maar een zomerband heeft nog veel minder grip in winterse toestanden. Het absolute verschil is vele malen groter. En van het voorjaar, als de temperatuur niet meer onder het vriespunt neigt, zal ik inderdaad de eerste zijn om terug op zomerwielen te wisselen inderdaad.quote:Exact, dat is precies wat ik bedoel. Jij past van het weekend gewoon je snelheid aan als het +7 wordt. En dat doe ik nu ook.
Ook in Duitsland hebben ze geen snelwegen waar de sneeuw blijft liggen, want ook daar hebben ze strooizout en sneeuwschuivers. Sterker nog, waar wij hier van de rijksverkeersdienst afhankelijk zijn voor het inzetten van de strooiwagens, beschikt men in Duitsland over de Autobahnmeisterei. Dat is een dienst die niets anders doet dan schoonhouden van wegen en het snoeien van de middenberm. Die hebben per locatie een district en gaan (weliswaar enigszins gecoördineerd, maar toch) autonoom te werk bij het inzetten van sneeuwschuivers en strooiers. En bij het spul wat je daar ziet is het Nederlandse materieel een peuleschil. Ik heb genoeg van dat land gezien om te weten waar ik over praat wat dat betreft.quote:Daar zeg je het... Duitse onderzoeken. Maar wij hebben in NL geen Duits weer. Wij hebben geen snelwegen waar het sneeuw blijft liggen. Dus al die onderzoeken die daar worden gedaan gelden niet voor ons want die paar vlokken die er hier vallen komen die winterbanden helemaal niet tot zijn recht.
Ook hiervoor had ik graag een bron. Volgens de bandenboeren rijdt het overgrote deel van Nederland inmiddels op winterbanden. Volgens jou zou dat dus betekenen dat het overgrote deel van de auto's leasewagens zouden zijn. Kom maar op met die getallen dan, prove me wrongquote:De meeste rijders op winterbanden zijn leaseklanten... die krijgen die banden ook gewoon. En die gasten scheuren al enorm... en nog harder op de winterbanden.
Maar de hoeveelheid grip die je 'kwijtraakt' met winterbanden-op-droog is een flink stuk minder dan de grip die je wint met winterbanden-op-sneeuw, dus de beste praktische keuze is dan toch echt de winterbanden.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef fioooon het volgende:
[..]
Ja, maar volgende week gaat het weer dooien en wordt het weer flink in de plus. Dan moet je dus weer over gaan op de zomerband... want dat is dan weer veiliger maar dat doe je ook weer niet.
Dat zou dus wel moeten als je zegt dat je zo met veiligheid bezig bent.
Als je met je zomerbanden precies even hard rijdt als met je winterbanden onder dezelfde winterse omstandigheden ben je met die winterbanden toch echt veiliger bezig. Let wel, veiliger, da's niet hetzelfde als absoluut veilig. Dus ik snap eventjes niet waarom winterbanden levensgevaarlijk zijn? Het enige levensgevaarlijke is een bestuurder die zich niet aanpast.quote:Nouja, wat er dan ook gebeurd is .. .waar het om gaat is dat winterbanden niet per definitie voor extra veiligheid zorgen als je je rijgedrag niet aan past. Extra afstand houden en snelheid beperken is meer dan voldoende ook voor zomerbanden. Maar je bereikt alleen maar het averechtse met winterbanden.... want mensen passen hun snelheid niet aan als ze die levensgevaarlijke banden om hebben.
Het is inderdaad 11 jaar. 2-2-2011 wordt het 12 jaar! En dat is het bijna dus vandaar dat ik ook wel naar de 12 neig.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het lijkt mij persoonlijk sterk dat jij enkele dagen geleden 11 jaar rijervaring had en 11 jaar schadevrij, een dag later 12 jaar rijervaring en 12 jaar schadevrij en thans 13 jaar rijervaring en 13 jaar schadevrij.
Misschien dat bij jou "een jaar" 24 uur duurt... Dat zou een hoop verklaren.
Ja, dat was te verwachten dat je dat ineens "onzin" vindt. Maar het is leuk te zien dat je jezelf tegen spreekt.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Onzin. Het verschil is miniem en bij mijn auto is het zelfs nog steeds in het voordeel van de winterbanden, omdat ik nu eenmaal zomerbanden heb die juist goed presteren als ze heel warm zijn en bij koud een stuk minder.
Ja, bij dezelfde snelheid. En op ijs. Ten eerste moet je snelheid minderen en ten tweede, wanneer rijden we op ijsbanen?quote:Een verschil van 4 meter tov een verschil van 90 meter. Daar hebben we het over. Factor 22!!!
Is niet helemaal waar - brede banden hebben meer lamellen ('randjes') dan smallere, en op een gladde ondergrond geven ze dan ook meer grip (eventjes uitgaand van vergelijkbare compound en profielstructuur). Ze hebben wel sneller last van aquaplaning, maar over het algemeen staat er ook meer gewicht op bredere banden waardoor dat weer gelijk trekt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 05:53 schreef fioooon het volgende:
[..]
Ach, die verschillen blijf je altijd houden. Als je een brede band hebt dan heb je zowiezo minder grip dan iemand die op een dunnere band rijdt.
Is 225 ook 'brede slof'? Want mij zul je niet zien klunzen in de sneeuw, gewoon gasgeven en wegrijden. Y-rated banden zijn meestal wel wat minder goed op kou gericht, en daarom hebben we ook winterbanden.quote:En ook hoe hoger de snelheidscode van een band hoe slechter de grip. Daarom lag ik al die gasten met die brede sloffen uit als ik ze zie klunzen in de sneeuw.
Afgelopen weken toch al een paar keer...quote:Ja, bij dezelfde snelheid. En op ijs. Ten eerste moet je snelheid minderen en ten tweede, wanneer rijden we op ijsbanen?
Geen betrouwbare bron. Dat had ik ook gezegd als bandenboer.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:56 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Volgens de bandenboeren rijdt het overgrote deel van Nederland inmiddels op winterbanden.
De politie krijgt ze evenwel nietquote:Op woensdag 8 december 2010 14:24 schreef DS4 het volgende:
Dat zegt Tweede Kamerlid Jacques Monasch woensdag. "Wij willen veiligheid voor alles", aldus Monasch.
Probeer maar eens een Eend bij te houden in de sneeuw met brede sloffenquote:Op vrijdag 10 december 2010 08:01 schreef JF_ het volgende:
In sneeuw weet ik niet zeker wat het voordeel geeft - waarschijnlijk is smal beter ivm makkelijker 'door de sneeuw zakken', maar breed weer beter zodra je het ijs onder de sneeuw raakt.
Ik zag hier net voor bij de zaak een ambulance met sirene langsrijden, over dezelfde weg waar ik net een uurtje geleden overheen glibberde op de fiets.quote:Op vrijdag 10 december 2010 08:48 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
De politie krijgt ze evenwel niet
Daarbij hebben chauffeurs van hulpdiensten ook een gevorderde rijopleiding. Ik ben 9 jaar brandweerchauffeur geweest en na de intensieve rijopleiding was er ook een jaarlijkse opfrisdag. Geweldig als je 18 ton om zijn as laat draaien.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:43 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik zag hier net voor bij de zaak een ambulance met sirene langsrijden, over dezelfde weg waar ik net een uurtje geleden overheen glibberde op de fiets.
Wat mij betreft krijgen alle spoed-diensten per direct winterbanden aangemeten inderdaad, die hebben er echt wat aan.
't verschil zit 'm voornamelijk tussen de oren.. Mensen die met winterbanden rijden 'denken' sneller te kunnen rijden in de sneeuw. Deels is dat waar, ja je hebt meer grip en ja de remweg zal ongetwijfeld iets korter zijn. Leuk! Als je alleen op de wereld leeft. Het effect van winterbanden is gewoon bijna nihil vanwege het kamikaze gedrag van bestuurders met winterbanden.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:15 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Winterbanden zijn alleen nuttig met sneeuw. Niet als er een ijsplaat op de weg ligt.
Maar als je winterbanden hebt, rij je al wel snel (onterrecht) zekerder.
Mijn autotje heeft winterbanden, de auto van mijn ouders niet. Ik rij regelmatig in beiden, maar ik kan niet zeggen dat ik veel verschil merk. Tenzij we het over de benzinekosten hebben...
Wat dat betreft zou het CBS de rijexamens wel wat meer kunnen modelleren op het Finse model. Daar zitten veel meer van dit soort lastige omstandigheden in verwerkt. Volgens mij zit daar 1 dag verplichte slipcursus bij, en een opfrisdag na 2 jaar. Koppel dit aan een punten rijbewijs, verplichte winterbanden, en dynamischer snelheden op de wegen zoals in Zweden, en dan kon het wel eens wat veiliger worden.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:48 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Daarbij hebben chauffeurs van hulpdiensten ook een gevorderde rijopleiding. Ik ben 9 jaar brandweerchauffeur geweest en na de intensieve rijopleiding was er ook een jaarlijkse opfrisdag. Geweldig als je 18 ton om zijn as laat draaien.
Uiteraard moet je zo'n uitspraak van zo'n partij met een korrel zout nemen, maar kijk eens om je heen in de file? Hoeveel auto's zónder winterbanden zie je nog? Zijn wel een paar, maar het merendeel staat op wieldoploze stalen velgen met winterbanden erom. Bovendien zijn er ook veel die gewoon wieldoppen hebben op hun wintersetje, zoals ikzelfquote:Op vrijdag 10 december 2010 08:34 schreef BertV het volgende:
[..]
Geen betrouwbare bron. Dat had ik ook gezegd als bandenboer.![]()
Winterbanden zijn veiliger, maar zodra je in een normale situatie gebruik maakt van die marge is het effect weg. Het bashen van zomerbandrijders slaat nergens op.
Grappig dat je nou juist dat artikel erbij noemt. Daarin wordt immers genoemd dat de wetenschappers DENKEN dat het gevoel van schijnveiligheid het werkelijke effect van winterbanden ten nadele compenseert. Een onderzoek is er niet naar gedaan, feiten om die gedachten op te staven hebben ze niet, en ook de ervaringen in het buitenland wijzen anders uit. Er worden letterlijk de woorden wellicht en misschien gebruikt. Dat geeft te denken, nietwaar? Bovendien, dat het in de krant staat wil niet zeggen dat het waar is. Laat die wetenschappers maar eens terugkomen met de resultaten van een gedegen onderzoek. Mijn voorschot daarop: er wordt inderdaad een gevoel van schijnveiligheid gecreëerd bij sommigen, en voor die mensen is het effect per saldo inderdaad nul, de rest van de weggebruikers die zich wel kunnen gedragen hebben voordeel bij winterbanden door de geboden extra marge c.q. extra mogelijkheden bij het uitwijken en remmen, waardoor alsnog de kans op dodelijke ongelukken afneemt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:51 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
't verschil zit 'm voornamelijk tussen de oren.. Mensen die met winterbanden rijden 'denken' sneller te kunnen rijden in de sneeuw. Deels is dat waar, ja je hebt meer grip en ja de remweg zal ongetwijfeld iets korter zijn. Leuk! Als je alleen op de wereld leeft. Het effect van winterbanden is gewoon bijna nihil vanwege het kamikaze gedrag van bestuurders met winterbanden.
Begeleidend artikel van het AD;
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-winterbanden.dhtml
Hier ben ik het volledig mee eens, ondanks dat ook voor die slipcursus geldt dat mensen denken het daar allemaal ff te leren en vervolgens al driftend de hoek om komen brullen. Want ze hebben toch een slipcursus gehad en ze weten hoe dat moet dus het is wel veilig.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wat dat betreft zou het CBS de rijexamens wel wat meer kunnen modelleren op het Finse model. Daar zitten veel meer van dit soort lastige omstandigheden in verwerkt. Volgens mij zit daar 1 dag verplichte slipcursus bij, en een opfrisdag na 2 jaar. Koppel dit aan een punten rijbewijs, verplichte winterbanden, en dynamischer snelheden op de wegen zoals in Zweden, en dan kon het wel eens wat veiliger worden.
Helaas is dat iets waar je als overheid natuurlijk continue mee worstelt. Hoeveel je ook (probeert) te voorkomen met regels, adviezen en straffen aan toe, er is een groep Nederlanders die het altijd beter denken te weten, en in de problemen komen door zichzelf niet goed te (laten) voorlichten of informeren, of hun eigen kunnen overschatten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:29 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Hier ben ik het volledig mee eens, ondanks dat ook voor die slipcursus geldt dat mensen denken het daar allemaal ff te leren en vervolgens al driftend de hoek om komen brullen. Want ze hebben toch een slipcursus gehad en ze weten hoe dat moet dus het is wel veilig.
Inderdaad. Op ijs maken winterbanden inderdaad geen zak uit.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:15 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Winterbanden zijn alleen nuttig met sneeuw. Niet als er een ijsplaat op de weg ligt.
Maar als je winterbanden hebt, rij je al wel snel (onterrecht) zekerder.
Mijn autotje heeft winterbanden, de auto van mijn ouders niet. Ik rij regelmatig in beiden, maar ik kan niet zeggen dat ik veel verschil merk. Tenzij we het over de benzinekosten hebben...
Idd. Dus maken winterbanden je auto sneller gevaarlijker dan veiliger.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:51 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
't verschil zit 'm voornamelijk tussen de oren.. Mensen die met winterbanden rijden 'denken' sneller te kunnen rijden in de sneeuw. Deels is dat waar, ja je hebt meer grip en ja de remweg zal ongetwijfeld iets korter zijn. Leuk! Als je alleen op de wereld leeft. Het effect van winterbanden is gewoon bijna nihil vanwege het kamikaze gedrag van bestuurders met winterbanden.
Begeleidend artikel van het AD;
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-winterbanden.dhtml
quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:48 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Daarbij hebben chauffeurs van hulpdiensten ook een gevorderde rijopleiding. Ik ben 9 jaar brandweerchauffeur geweest en na de intensieve rijopleiding was er ook een jaarlijkse opfrisdag. Geweldig als je 18 ton om zijn as laat draaien.
Exact! Hier is niks aan toe te voegen. Dit zijn de feiten en niet anders!quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:51 schreef Deimos000 het volgende:
[..]
't verschil zit 'm voornamelijk tussen de oren.. Mensen die met winterbanden rijden 'denken' sneller te kunnen rijden in de sneeuw. Deels is dat waar, ja je hebt meer grip en ja de remweg zal ongetwijfeld iets korter zijn. Leuk! Als je alleen op de wereld leeft. Het effect van winterbanden is gewoon bijna nihil vanwege het kamikaze gedrag van bestuurders met winterbanden.
Begeleidend artikel van het AD;
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-winterbanden.dhtml
quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:08 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
[..]
Idd. Dus maken winterbanden je auto sneller gevaarlijker dan veiliger.
Mooie manouvre die standaard wordt geoefend. Ik ben zelfs met nat weer wel eens uitgebroken aan de achterzijde. Met goede training is het redelijk onder controle. Echter er zijn zoveel gevallen bekend waar het mis ging. Vaak door gewoon botweg te hard rijden.quote:
Nee, het hangt af van vele andere dingen: " Hoe breder je banden, hoe wiebeliger je motor bij een langzame snelheid kan worden. Een niet-wenselijk verschijnsel, vooral in het stadsverkeer. Voor een weg met veel bochten zijn de brede banden op een motor ook ongunstiger. Brede banden hebben bovendien minder grip bij een nat wegdek ".quote:Op vrijdag 10 december 2010 08:01 schreef JF_ het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar - brede banden hebben meer lamellen ('randjes') dan smallere, en op een gladde ondergrond geven ze dan ook meer grip (eventjes uitgaand van vergelijkbare compound en profielstructuur). Ze hebben wel sneller last van aquaplaning, maar over het algemeen staat er ook meer gewicht op bredere banden waardoor dat weer gelijk trekt.
In sneeuw weet ik niet zeker wat het voordeel geeft - waarschijnlijk is smal beter ivm makkelijker 'door de sneeuw zakken', maar breed weer beter zodra je het ijs onder de sneeuw raakt.
Onder een Alto is een 225 band ook best breed.quote:Is 225 ook 'brede slof'? Want mij zul je niet zien klunzen in de sneeuw, gewoon gasgeven en wegrijden. Y-rated banden zijn meestal wel wat minder goed op kou gericht, en daarom hebben we ook winterbanden.
Dat is zo weg door het zout.quote:Afgelopen weken toch al een paar keer...
Ik rij toch stevig door maar houd geen minuut rekening met winterbanden hoor. Denk dat er weinig mensen zijn die op de limiet rijden dat ze het verschil bij droog weer merken. Sowieso staan er weinig mensen stil bij welke banden ze hebben tijdens droog weer.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:23 schreef fioooon het volgende:
Ik ben nu ook weer blij dat ik mijn zomerbanden onder heb gehouden want vandaag was het weer vet boven nul waardoor ik super grip had en je zag al die winterbanden rijders echt op hun snelheid letten want die gasten moeten nu echt oppassen met winterbandjes bij dooi.
Eigenlijk zouden ze constant met een boedelbak-aanhanger moeten rijden met daarin hun zomerbanden zodat als het weer dooit ze terplekken bijvoorbeeld op de vluchtstrook hun banden kunnen wisselen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:25 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik rij toch stevig door maar houd geen minuut rekening met winterbanden hoor. Denk dat er weinig mensen zijn die op de limiet rijden dat ze het verschil bij droog weer merken. Sowieso staan er weinig mensen stil bij welke banden ze hebben tijdens droog weer.
En dus had je het in dit draadje over 13.quote:Op vrijdag 10 december 2010 05:43 schreef fioooon het volgende:
Het is inderdaad 11 jaar. 2-2-2011 wordt het 12 jaar! En dat is het bijna dus vandaar dat ik ook wel naar de 12 neig.
Nee hoor. Ik ben consequent. Dat ben jij niet, want anders zou je je banden om de paar maanden vernieuwen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 05:53 schreef fioooon het volgende:
Ja, dat was te verwachten dat je dat ineens "onzin" vindt. Maar het is leuk te zien dat je jezelf tegen spreekt.
O, daarom rijden ze in de autosport met brede banden!quote:Als je een brede band hebt dan heb je zowiezo minder grip dan iemand die op een dunnere band rijdt.
Ook al niet waar, hoewel dit minder onzin is.quote:En ook hoe hoger de snelheidscode van een band hoe slechter de grip.
Dus je ligt toch in de sloot? Of kun jij niet spellen?quote:Daarom lag ik al die gasten met die brede sloffen uit als ik ze zie klunzen in de sneeuw.
Nee, op sneeuw! En natuurlijk bij dezelfde snelheid. Anders is het geen vergelijk!quote:Ja, bij dezelfde snelheid. En op ijs. Ten eerste moet je snelheid minderen en ten tweede, wanneer rijden we op ijsbanen?
Nee, ik doe niet mee aan die onzin als je het niet erg vindt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:36 schreef DS4 het volgende:
Nee hoor. Ik ben consequent. Dat ben jij niet, want anders zou je je banden om de paar maanden vernieuwen.
Dat heeft ook een andere reden.... In de autosport zijn de auto's ook breder vandaar dat de banden breder zijn.quote:O, daarom rijden ze in de autosport met brede banden!
Niet waar? Kom dan met tegenargumenten die berust zijn op feiten!! Maarja, dat kan je niet want die zijn er niet. Het is namelijk een feit dat brede banden ( dus automatisch hoge snelheidscode) zorgen voor minder grip bij regen / gladheid. Verdiep je toch eerst eens in dingen voordat je zoals Mien Dobbelsteen alles eruit gooit zonder er ook maar iets van te weten. Want je maakt jezelf belachelijk.quote:Ook al niet waar, hoewel dit minder onzin is.
'sochtends om 5:53 uur moeten mijn hersenen nog wakker worden. Net zoals jouw winterbanden vlak na het starten van je auto.quote:Dus je ligt toch in de sloot? Of kun jij niet spellen?
Inderdaad, en wanneer zijn bij ons de snelwegen vol bezaaid met sneeuw? Nooit... daarom niet echt een goed vergelijk met de realiteit.quote:Nee, op sneeuw! En natuurlijk bij dezelfde snelheid. Anders is het geen vergelijk!
Jij hebt echt geen enkel probleem met het tonen van jouw onwetendheid, is het niet?quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:09 schreef fioooon het volgende:
Dat heeft ook een andere reden.... In de autosport zijn de auto's ook breder vandaar dat de banden breder zijn.
Ik lees dat je inmiddels al je opmerking gaat nuanceren. Dat races gehouden worden bij droog weer is onzin. De races zijn gepland en als het dan regent: jammer dan.quote:Bovendien geldt dat alleen bij nat wegdek en races worden veelal bij droog weer gehouden en dan geldt dat natuurlijk niet... dan is het andersom juist het geval...
Misschien dat jij nu denkt door hard te roepen dat je het over regen/gladheid had je jouw eerdere onzinnige opmerking kan corrigeren, maar dan nog blijft staan dat jij het had over snelheidscodering en dat staat los van de breedte.quote:Niet waar? Kom dan met tegenargumenten die berust zijn op feiten!! Maarja, dat kan je niet want die zijn er niet. Het is namelijk een feit dat brede banden ( dus automatisch hoge snelheidscode) zorgen voor minder grip bij regen / gladheid. Verdiep je toch eerst eens in dingen voordat je zoals Mien Dobbelsteen alles eruit gooit zonder er ook maar iets van te weten. Want je maakt jezelf belachelijk.
Heb jij hersenen???quote:'sochtends om 5:53 uur moeten mijn hersenen nog wakker worden.
Nooit? Afgelopen week nog over sneeuw gereden op de snelweg. En verder rij ik niet alleen op snelwegen... Jij natuurlijk wel, want jij komt er niet vanaf omdat jij 365 dagen in het jaar mensen op winterbanden uit de sneeuw moet trekken met jouw alto... Dan is het lastig natuurlijk.quote:Inderdaad, en wanneer zijn bij ons de snelwegen vol bezaaid met sneeuw? Nooit... daarom niet echt een goed vergelijk met de realiteit.
Het gaat om de vorm van de afdruk, in plaats van de oppervlakte van de afdruk, want die heeft juist meer met de druk van de band te maken.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:49 schreef -moppie- het volgende:
als het glad is kan je beter een smalle band hebben, meer druk per cm2 enzo....
Nog zo'n figuur die zijn gierigheid wenst te verpakken met een onzinexcuus.quote:Op vrijdag 10 december 2010 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja laten we voor die 3 vlokken sneeuw die hier gemiddeld vallen winterbanden gaan verplichtenGoh goh, we hebben een keer een strengere winter.
Ja dat zal het zijn.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nog zo'n figuur die zijn gierigheid wenst te verpakken met een onzinexcuus.
Laten we auto's verbieden!quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:19 schreef DS4 het volgende:
Ik wil je wel eens horen piepen als een van jouw bloedjes van kinderen gewond is geraakt terwijl jij dat had kunnen voorkomen door het monteren van fatsoenlijke banden...
Tja, ik weet niet waar jij indrukken opdoet.quote:En overigens: het is bepaald niet de eerste keer dat ik de indruk heb dat jij de hand op de knip houdt, of moet houden...
Jij blijkbaar nietquote:Dus ik vermoed toch echt dat dat de reden is dat jij onzin produceert als "gemiddeld 3 vlokjes per winter". Ik acht jou nl. wel in staat om iets beter te tellen.
quote:Winter in Nederland
Temperatuur
De gemiddelde wintertemperatuur loopt uiteen van 2,4 graden in het noordoosten tot 4,2 graden in het zuidwesten
Whehehehehehehehe ROTFLOLquote:Op vrijdag 10 december 2010 22:19 schreef DS4 het volgende:
Ik wil je wel eens horen piepen als een van jouw bloedjes van kinderen gewond is geraakt terwijl jij dat had kunnen voorkomen door het monteren van fatsoenlijke banden...
En overigens: het is bepaald niet de eerste keer dat ik de indruk heb dat jij de hand op de knip houdt, of moet houden... Dus ik vermoed toch echt dat dat de reden is dat jij onzin produceert als "gemiddeld 3 vlokjes per winter". Ik acht jou nl. wel in staat om iets beter te tellen.
Ik weet niet wat je probeert te bereiken met deze domme opmerking, maar misschien vind jij hem heel gevat....quote:
Van jou? Gelukkig alleen op dit forum.quote:Tja, ik weet niet waar jij indrukken opdoet.
Jij weet wat een gemiddelde is?quote:Jij blijkbaar niet
Je retoriek wordt een beetje simpeltjes.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je probeert te bereiken met deze domme opmerking, maar misschien vind jij hem heel gevat....
[..]
En zelfs daar ben je niet in staat om een goede indruk te vormenquote:Van jou? Gelukkig alleen op dit forum.
Ja, want ik weet dus wel wat een gemiddelde is. Als het gemiddeld in een een Nederlandse winter BOVEN 0 is, ligt er gemiddeld dus ook niet tot nauwelijks sneeuw. Want bij temperaturen boven 0 smelt dat he.quote:[..]
Jij weet wat een gemiddelde is?
Jij wil serieus beweren dat het gemiddeld om 3 sneeuwvlokjes gaat?
Welke goede reden naast "Het is niet nodig" had je gehad willen hebben dan?quote:Kennelijk is er geen goede reden
Tja ik begrijp dat het moeilijk is om een andere mening te respecteren en dat op de man spelen makkelijker is. Verder zijn je drogredenaties zo doorzichtig dat je je ingebeelde SUV erdoor kan rijdenquote:, dus je zal wel de el cheapo zijn waar ik je voor houdt.
Weet je het zeker? Dit is namelijk al de tweede keer in 2 posts dat je mijn kinderen ernstig letsel toewens. Alleen omdat hun vader het bij een gemiddelde wintertemperatuur van PLUS 3 graden niet echt noodzakelijk vind om op winterbanden te rijden.quote:En ik hoop niet dat het gebeurt,
Behalve dan met dat verschil dat het er significant minder vaak ligt.... En ik neem aan dat je de statistische invloed daarvan begrijpt?quote:maar als door die besparing straks een van jouw kinderen ernstig letsel op loopt (of erger), dan dringt het misschien tot jou door dat winterbanden ook in NL nut hebben.
Sneeuw in NL is nl. hetzelfde als sneeuw in het buitenland. Echt.
Nergens zeg ik dat ze zaligmakend zijn. Wel dat ze tijdens winterse omstandigheden veel meer grip bieden en dat het daarom verstandig zou zijn om mensen tijdens die winterse omstandigheden te verbieden om zonder die banden te rijden.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:26 schreef Joene het volgende:
Whehehehehehehehe ROTFLOL![]()
![]()
![]()
jij denkt echt omdat het 2x achterelkaar in nederland 2 weken aaneengesloten kouder is dan +1 graden celcius , en en er een cm sneeuw ligt dat winterbanden zaligmakend zijn he ? Dat alle files en ongelukken als whehehehe sneeuw voor de zon verdwijnen.
Nee, een Porsche 911 met 530pk die ik gewoon zelf betaal met een set winterbanden voor iets van 900 euro.quote:Laat me raden ,jij rijdt een te dure leasebak met een verplicht setje winterbanden voor 10 eurootjes per maand 40 maandjes lang ?
Whehehehe mensen verbieden de weg op te gaanquote:Op vrijdag 10 december 2010 22:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nergens zeg ik dat ze zaligmakend zijn. Wel dat ze tijdens winterse omstandigheden veel meer grip bieden en dat het daarom verstandig zou zijn om mensen tijdens die winterse omstandigheden te verbieden om zonder die banden te rijden.
En als het echt maar zelden zulk weer is in NL, dan moet dat geen enkel probleem zijn voor de zomerbandrijders, maar verdomd dat het niet waar is... ze kunnen de auto niet missen bij winterse omstandigheden, want ineens blijkt als de auto moet blijven staan dat het toch vele dagen zijn.
[..]
Nee, een Porsche 911 met 530pk die ik gewoon zelf betaal met een set winterbanden voor iets van 900 euro.
Is dat van belang in de discussie?
Ik heb van jou nog geen argument mogen lezen, dus je trekt weer eens een te grote broek aan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Je retoriek wordt een beetje simpeltjes.
Zegt het mbo-ertje wiens grootste prestatie 3 kinderen produceren is...quote:En zelfs daar ben je niet in staat om een goede indruk te vormen
Heel erg slim ben je niet, want dat is niet zo. Het kan 60 dagen -1 zijn met sneeuw en 30 dagen +10 en dan zit je op een gemiddelde van 2,7 gr.quote:Ja, want ik weet dus wel wat een gemiddelde is. Als het gemiddeld in een een Nederlandse winter BOVEN 0 is, ligt er gemiddeld dus ook niet tot nauwelijks sneeuw. Want bij temperaturen boven 0 smelt dat he.
Zou je wellicht kunnen stoppen met op de man spelen? Als dit onderwerp zo gevoelig voor je is zou je wellicht beter niet meer kunnen reageren.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb van jou nog geen argument mogen lezen, dus je trekt weer eens een te grote broek aan.
[..]
Zegt het mbo-ertje wiens grootste prestatie 3 kinderen produceren is...
En ligt er gemiddeld dus nauwelijks sneeuwquote:[..]
Heel erg slim ben je niet, want dat is niet zo. Het kan 60 dagen -1 zijn met sneeuw en 30 dagen +10 en dan zit je op een gemiddelde van 2,7 gr.
Ik accepteer ook wat mindere prestaties in de sneeuw. Die paar keer per jaar dat ik door de sneeuw rijd, rijd ik voorzichtiger.quote:Daarnaast zijn gemiddelden niet zo interessant, want gemiddeld gezien hebben we in NL veel meer dagen dat het droog is en als je kijkt naar autoritten, dan blijkt dat je over het hele jaar net zoveel kans hebt op een rit in de regen dan in de wintermaanden kans op winterse omstandigheden.
Toch rij jij met banden met profiel. En dat vind jij niet gek, want jij wil ook fatsoenlijk kunnen rijden in de regen. En dus accepteer je wat mindere prestaties op droog.
En zo is het dus ook met de winterband.
Ik durf er geld op te zetten dat het binnen tien jaar verboden is.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:35 schreef Joene het volgende:
Whehehehe mensen verbieden de weg op te gaanVoel je je wel helemaal lekker ?
Mijn grondgebied komt uit op de openbare weg, die gewoon van de gemeente is en door de gemeente wordt gestrooid.quote:Strooi je wel je paadje voor je huis ?
Wij hebben er drie en alle drie met winterbanden.quote:En stoer hoor een porsche, sorry die kan ik niet betalen en ik heb twee auto's dus 2x een setje winterbanden voor auto's die we 5 dagen per week echt nodig hebben , nee dat zit er ff niet an ? gek he ?
Als je zo tegen op de man spelen bent moet je niet zelf eerst meedoen en dan gaan janken als het bij jou pijn gaat doen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 22:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Zou je wellicht kunnen stoppen met op de man spelen? Als dit onderwerp zo gevoelig voor je is zou je wellicht beter niet meer kunnen reageren.
Gemiddeld sneeuwt het in NL 13 dagen! En het blijft wel eens meerdere dagen liggen. Zeg gemiddeld 2 winterse dagen per dag sneeuw is 26 dagen van de 90 winterse dagen. Dat is bijna 1 op drie!!! Dat is vaker dan jij in de regen rijdt, mijn waarde!quote:En ligt er gemiddeld dus nauwelijks sneeuw
Het punt is alleen dat net als prestaties in staande regen met slicks de prestaties in de sneeuw met een zomerband dramatisch slechter is.quote:Ik accepteer ook wat mindere prestaties in de sneeuw. Die paar keer per jaar dat ik door de sneeuw rijd, rijd ik voorzichtiger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |