abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89738705
Als het een beetje sneeuwt staat heel Nederland in de file en zijn winterbanden nutteloos.
pi_89738816
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:34 schreef fioooon het volgende:

Je begrijpt het punt mag ik hopen. Als je in het weekend op winterbanden blijft rijden ben je qua veiligheid niet goed bezig als je conseqent blijft met wat je hier allemaal neer zet.
Onzin. Het verschil is miniem en bij mijn auto is het zelfs nog steeds in het voordeel van de winterbanden, omdat ik nu eenmaal zomerbanden heb die juist goed presteren als ze heel warm zijn en bij koud een stuk minder.

quote:
Jij bent toch zo bezig met de veiligheid ?? Of is het nu ineens allemaal niet zo erg meer?
Een verschil van 4 meter tov een verschil van 90 meter. Daar hebben we het over. Factor 22!!!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89739183
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:42 schreef fioooon het volgende:

[..]

Nog wel ja... net zoals winterbanden niet verplicht zijn in Nederland. Maar het gaat even om het princiepe.

Helemaal niet, het gaat om wat er binnen je macht ligt om je eigen en andermans veiligheid te waarborgen.
quote:
Exact, dat is precies wat ik bedoel. Jij past van het weekend gewoon je snelheid aan als het +7 wordt. En dat doe ik nu ook.

Bepaald niet exact. Een winterband op de droge warme weg heeft weliswaar minder grip dan een zomerband, maar een zomerband heeft nog veel minder grip in winterse toestanden. Het absolute verschil is vele malen groter. En van het voorjaar, als de temperatuur niet meer onder het vriespunt neigt, zal ik inderdaad de eerste zijn om terug op zomerwielen te wisselen inderdaad.

quote:
Daar zeg je het... Duitse onderzoeken. Maar wij hebben in NL geen Duits weer. Wij hebben geen snelwegen waar het sneeuw blijft liggen. Dus al die onderzoeken die daar worden gedaan gelden niet voor ons want die paar vlokken die er hier vallen komen die winterbanden helemaal niet tot zijn recht.

Ook in Duitsland hebben ze geen snelwegen waar de sneeuw blijft liggen, want ook daar hebben ze strooizout en sneeuwschuivers. Sterker nog, waar wij hier van de rijksverkeersdienst afhankelijk zijn voor het inzetten van de strooiwagens, beschikt men in Duitsland over de Autobahnmeisterei. Dat is een dienst die niets anders doet dan schoonhouden van wegen en het snoeien van de middenberm. Die hebben per locatie een district en gaan (weliswaar enigszins gecoördineerd, maar toch) autonoom te werk bij het inzetten van sneeuwschuivers en strooiers. En bij het spul wat je daar ziet is het Nederlandse materieel een peuleschil. Ik heb genoeg van dat land gezien om te weten waar ik over praat wat dat betreft.
Wij hebben geen bergen, dat klopt, maar daar ging het onderzoek dan ook niet over. De grote vraag was of het hebben van winterbanden op alle aan het verkeer deelnemende voertuigen in winterse omstandigheden de kans op (dodelijke) ongelukken zou verkleinen. Het antwoord is ja, en niet een beetje ook. En dat heeft niets met bergen te maken.

quote:
De meeste rijders op winterbanden zijn leaseklanten... die krijgen die banden ook gewoon. En die gasten scheuren al enorm... en nog harder op de winterbanden.
Ook hiervoor had ik graag een bron. Volgens de bandenboeren rijdt het overgrote deel van Nederland inmiddels op winterbanden. Volgens jou zou dat dus betekenen dat het overgrote deel van de auto's leasewagens zouden zijn. Kom maar op met die getallen dan, prove me wrong :W
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_89739575
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:17 schreef fioooon het volgende:
[..]
Ja, maar volgende week gaat het weer dooien en wordt het weer flink in de plus. Dan moet je dus weer over gaan op de zomerband... want dat is dan weer veiliger maar dat doe je ook weer niet.
Dat zou dus wel moeten als je zegt dat je zo met veiligheid bezig bent.
Maar de hoeveelheid grip die je 'kwijtraakt' met winterbanden-op-droog is een flink stuk minder dan de grip die je wint met winterbanden-op-sneeuw, dus de beste praktische keuze is dan toch echt de winterbanden.

quote:
Nouja, wat er dan ook gebeurd is .. .waar het om gaat is dat winterbanden niet per definitie voor extra veiligheid zorgen als je je rijgedrag niet aan past. Extra afstand houden en snelheid beperken is meer dan voldoende ook voor zomerbanden. Maar je bereikt alleen maar het averechtse met winterbanden.... want mensen passen hun snelheid niet aan als ze die levensgevaarlijke banden om hebben.
Als je met je zomerbanden precies even hard rijdt als met je winterbanden onder dezelfde winterse omstandigheden ben je met die winterbanden toch echt veiliger bezig. Let wel, veiliger, da's niet hetzelfde als absoluut veilig. Dus ik snap eventjes niet waarom winterbanden levensgevaarlijk zijn? Het enige levensgevaarlijke is een bestuurder die zich niet aanpast.
Ik rij met winter- of zomerbanden precies hetzelfde, namelijk anticiperend op rotzooi. Het verschil is dat ik vorig jaar met zomerbanden wel erg vaak moest corrigeren (oftewel harder reed dan verstandig) terwijl ik dit jaar met winterbanden echt niet langzamer rijd en toch pas 1 schuivertje heb gehad (met dank aan een tegenligger die dacht een bocht wel te halen, enkele meters op mijn weghelft gleed, en mij daarmee half van de weg dwong in een dik pak verse sneeuw naast de rijbaan). En precies daarom sta ik dus op winterbanden - niet omdat ik niet zonder kan, maar omdat ik nu tenminste niet volledig afhankelijk ben van andere bestuurders om hun eigen geglibber op te vangen.
Je kunt nog zo voorzichtig rijden - uiteindelijk zijn er altijd momenten dat jouw veiligheid afhangt van de rijkunsten van andere bestuurders, en als ik hen kan 'helpen' door zelf op winterbanden te rijden is dat voor mij al meer dan genoeg motivatie.
  vrijdag 10 december 2010 @ 00:09:00 #105
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_89746001
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:29 schreef Osiris024 het volgende:
goede zaak!
Incidentenpolitiek :N
pi_89750561
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het lijkt mij persoonlijk sterk dat jij enkele dagen geleden 11 jaar rijervaring had en 11 jaar schadevrij, een dag later 12 jaar rijervaring en 12 jaar schadevrij en thans 13 jaar rijervaring en 13 jaar schadevrij.

Misschien dat bij jou "een jaar" 24 uur duurt... Dat zou een hoop verklaren.
Het is inderdaad 11 jaar. 2-2-2011 wordt het 12 jaar! En dat is het bijna dus vandaar dat ik ook wel naar de 12 neig.
pi_89750574
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:50 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onzin. Het verschil is miniem en bij mijn auto is het zelfs nog steeds in het voordeel van de winterbanden, omdat ik nu eenmaal zomerbanden heb die juist goed presteren als ze heel warm zijn en bij koud een stuk minder.

Ja, dat was te verwachten dat je dat ineens "onzin" vindt. Maar het is leuk te zien dat je jezelf tegen spreekt.

Ach, die verschillen blijf je altijd houden. Als je een brede band hebt dan heb je zowiezo minder grip dan iemand die op een dunnere band rijdt. En ook hoe hoger de snelheidscode van een band hoe slechter de grip. Daarom lag ik al die gasten met die brede sloffen uit als ik ze zie klunzen in de sneeuw.

quote:
Een verschil van 4 meter tov een verschil van 90 meter. Daar hebben we het over. Factor 22!!!
Ja, bij dezelfde snelheid. En op ijs. Ten eerste moet je snelheid minderen en ten tweede, wanneer rijden we op ijsbanen?
pi_89750991
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 05:53 schreef fioooon het volgende:
[..]
Ach, die verschillen blijf je altijd houden. Als je een brede band hebt dan heb je zowiezo minder grip dan iemand die op een dunnere band rijdt.
Is niet helemaal waar - brede banden hebben meer lamellen ('randjes') dan smallere, en op een gladde ondergrond geven ze dan ook meer grip (eventjes uitgaand van vergelijkbare compound en profielstructuur). Ze hebben wel sneller last van aquaplaning, maar over het algemeen staat er ook meer gewicht op bredere banden waardoor dat weer gelijk trekt.
In sneeuw weet ik niet zeker wat het voordeel geeft - waarschijnlijk is smal beter ivm makkelijker 'door de sneeuw zakken', maar breed weer beter zodra je het ijs onder de sneeuw raakt.

quote:
En ook hoe hoger de snelheidscode van een band hoe slechter de grip. Daarom lag ik al die gasten met die brede sloffen uit als ik ze zie klunzen in de sneeuw.
Is 225 ook 'brede slof'? Want mij zul je niet zien klunzen in de sneeuw, gewoon gasgeven en wegrijden. Y-rated banden zijn meestal wel wat minder goed op kou gericht, en daarom hebben we ook winterbanden.

quote:
Ja, bij dezelfde snelheid. En op ijs. Ten eerste moet je snelheid minderen en ten tweede, wanneer rijden we op ijsbanen?
Afgelopen weken toch al een paar keer...
pi_89751335
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:56 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]
Volgens de bandenboeren rijdt het overgrote deel van Nederland inmiddels op winterbanden.
Geen betrouwbare bron. Dat had ik ook gezegd als bandenboer. :P

Winterbanden zijn veiliger, maar zodra je in een normale situatie gebruik maakt van die marge is het effect weg. Het bashen van zomerbandrijders slaat nergens op.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_89751515
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:24 schreef DS4 het volgende:

Dat zegt Tweede Kamerlid Jacques Monasch woensdag. "Wij willen veiligheid voor alles", aldus Monasch.

De politie krijgt ze evenwel niet :')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_89751929
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:01 schreef JF_ het volgende:

In sneeuw weet ik niet zeker wat het voordeel geeft - waarschijnlijk is smal beter ivm makkelijker 'door de sneeuw zakken', maar breed weer beter zodra je het ijs onder de sneeuw raakt.

Probeer maar eens een Eend bij te houden in de sneeuw met brede sloffen ;) , gaat je niet lukken. :N
pi_89751966
Winterbanden zijn alleen nuttig met sneeuw. Niet als er een ijsplaat op de weg ligt.
Maar als je winterbanden hebt, rij je al wel snel (onterrecht) zekerder.

Mijn autotje heeft winterbanden, de auto van mijn ouders niet. Ik rij regelmatig in beiden, maar ik kan niet zeggen dat ik veel verschil merk. Tenzij we het over de benzinekosten hebben...
pi_89752541
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:48 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De politie krijgt ze evenwel niet :')
Ik zag hier net voor bij de zaak een ambulance met sirene langsrijden, over dezelfde weg waar ik net een uurtje geleden overheen glibberde op de fiets.

Wat mij betreft krijgen alle spoed-diensten per direct winterbanden aangemeten inderdaad, die hebben er echt wat aan.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_89752680
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 09:43 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik zag hier net voor bij de zaak een ambulance met sirene langsrijden, over dezelfde weg waar ik net een uurtje geleden overheen glibberde op de fiets.

Wat mij betreft krijgen alle spoed-diensten per direct winterbanden aangemeten inderdaad, die hebben er echt wat aan.
Daarbij hebben chauffeurs van hulpdiensten ook een gevorderde rijopleiding. Ik ben 9 jaar brandweerchauffeur geweest en na de intensieve rijopleiding was er ook een jaarlijkse opfrisdag. Geweldig als je 18 ton om zijn as laat draaien. _O_
pi_89752759
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:15 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Winterbanden zijn alleen nuttig met sneeuw. Niet als er een ijsplaat op de weg ligt.
Maar als je winterbanden hebt, rij je al wel snel (onterrecht) zekerder.

Mijn autotje heeft winterbanden, de auto van mijn ouders niet. Ik rij regelmatig in beiden, maar ik kan niet zeggen dat ik veel verschil merk. Tenzij we het over de benzinekosten hebben...
't verschil zit 'm voornamelijk tussen de oren.. Mensen die met winterbanden rijden 'denken' sneller te kunnen rijden in de sneeuw. Deels is dat waar, ja je hebt meer grip en ja de remweg zal ongetwijfeld iets korter zijn. Leuk! Als je alleen op de wereld leeft. Het effect van winterbanden is gewoon bijna nihil vanwege het kamikaze gedrag van bestuurders met winterbanden.

Begeleidend artikel van het AD;
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-winterbanden.dhtml
pi_89752902
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:48 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Daarbij hebben chauffeurs van hulpdiensten ook een gevorderde rijopleiding. Ik ben 9 jaar brandweerchauffeur geweest en na de intensieve rijopleiding was er ook een jaarlijkse opfrisdag. Geweldig als je 18 ton om zijn as laat draaien. _O_
Wat dat betreft zou het CBS de rijexamens wel wat meer kunnen modelleren op het Finse model. Daar zitten veel meer van dit soort lastige omstandigheden in verwerkt. Volgens mij zit daar 1 dag verplichte slipcursus bij, en een opfrisdag na 2 jaar. Koppel dit aan een punten rijbewijs, verplichte winterbanden, en dynamischer snelheden op de wegen zoals in Zweden, en dan kon het wel eens wat veiliger worden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_89755981
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:34 schreef BertV het volgende:

[..]

Geen betrouwbare bron. Dat had ik ook gezegd als bandenboer. :P

Winterbanden zijn veiliger, maar zodra je in een normale situatie gebruik maakt van die marge is het effect weg. Het bashen van zomerbandrijders slaat nergens op.
Uiteraard moet je zo'n uitspraak van zo'n partij met een korrel zout nemen, maar kijk eens om je heen in de file? Hoeveel auto's zónder winterbanden zie je nog? Zijn wel een paar, maar het merendeel staat op wieldoploze stalen velgen met winterbanden erom. Bovendien zijn er ook veel die gewoon wieldoppen hebben op hun wintersetje, zoals ikzelf :) Het punt was vooral dat volgens Fiooon vooral de leaserijders met winterbanden rondrijden, om zo te beargumenteren dat er met winterbanden harder gereden wordt. En dat is net zo goed flauwekul :)

Natuurlijk moet je niet bij voorbaat gebruik maken van de geboden marge, je moet net zo goed je snelheid aanpassen en net zo goed afstand houden. Alleen áls er dan wat gebeurt, heb je door die winterbanden een grotere kans om je auto en jezelf heel te houden dan op zomerbanden. En dat is iets dat Fiooon maar niet wil begrijpen op een of andere wonderlijke wijze. Verder bash ik niet de zomerbandrijders, ik bash degenen die willen beweren dat winterbanden gevaarlijk zijn :P Er zijn er ook die hun auto amper gebruiken, en voor die ene keer dat het dan ook nog eens glad is de auto wel laten staan. Nou, niks mis mee :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:51 schreef Deimos000 het volgende:

[..]

't verschil zit 'm voornamelijk tussen de oren.. Mensen die met winterbanden rijden 'denken' sneller te kunnen rijden in de sneeuw. Deels is dat waar, ja je hebt meer grip en ja de remweg zal ongetwijfeld iets korter zijn. Leuk! Als je alleen op de wereld leeft. Het effect van winterbanden is gewoon bijna nihil vanwege het kamikaze gedrag van bestuurders met winterbanden.

Begeleidend artikel van het AD;
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-winterbanden.dhtml
Grappig dat je nou juist dat artikel erbij noemt. Daarin wordt immers genoemd dat de wetenschappers DENKEN dat het gevoel van schijnveiligheid het werkelijke effect van winterbanden ten nadele compenseert. Een onderzoek is er niet naar gedaan, feiten om die gedachten op te staven hebben ze niet, en ook de ervaringen in het buitenland wijzen anders uit. Er worden letterlijk de woorden wellicht en misschien gebruikt. Dat geeft te denken, nietwaar? Bovendien, dat het in de krant staat wil niet zeggen dat het waar is. Laat die wetenschappers maar eens terugkomen met de resultaten van een gedegen onderzoek. Mijn voorschot daarop: er wordt inderdaad een gevoel van schijnveiligheid gecreëerd bij sommigen, en voor die mensen is het effect per saldo inderdaad nul, de rest van de weggebruikers die zich wel kunnen gedragen hebben voordeel bij winterbanden door de geboden extra marge c.q. extra mogelijkheden bij het uitwijken en remmen, waardoor alsnog de kans op dodelijke ongelukken afneemt.

Ik ben absoluut met je eens dat winterbanden niet zaligmakend zijn, en ook dat het hebben van winterbanden geen vrijbrief geeft voor het klakkeloos opvoeren van de snelheid. Maar áls die ander dan voor mij langs wil schieten of andere gekke dingen doet waardoor ik moet remmen of uitwijken, wil ik dat wel kúnnen op dat moment. En dáár gaat het om. Je hebt altijd mensen op de weg die denken dat ze alles maken kunnen, daar ontkom je niet aan. In de zomer bij een laagstaande zon zie je ze evengoed bumperkleven, ook al kunnen ze door die zon geen steek zien. Je bent dan ook een goede chauffeur als je in staat bent om de fouten van een ander op te vangen en te compenseren, niet als je denkt te allen tijde alles perfect volgens de regels te moeten doen of als je denkt dat de openbare weg een racecircuit is :) Als een ander mij niet gezien heeft, neem ik bijvoorbeeld gráág een stukje verdrijvingsvlak mee als dat een aanrijding voorkomt. Mag niet, maar beide auto's blijven tenminste heel en de doorstroming ondervindt geen hinder :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_89756068
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:56 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wat dat betreft zou het CBS de rijexamens wel wat meer kunnen modelleren op het Finse model. Daar zitten veel meer van dit soort lastige omstandigheden in verwerkt. Volgens mij zit daar 1 dag verplichte slipcursus bij, en een opfrisdag na 2 jaar. Koppel dit aan een punten rijbewijs, verplichte winterbanden, en dynamischer snelheden op de wegen zoals in Zweden, en dan kon het wel eens wat veiliger worden.
Hier ben ik het volledig mee eens, ondanks dat ook voor die slipcursus geldt dat mensen denken het daar allemaal ff te leren en vervolgens al driftend de hoek om komen brullen. Want ze hebben toch een slipcursus gehad en ze weten hoe dat moet dus het is wel veilig.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_89757166
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:29 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Hier ben ik het volledig mee eens, ondanks dat ook voor die slipcursus geldt dat mensen denken het daar allemaal ff te leren en vervolgens al driftend de hoek om komen brullen. Want ze hebben toch een slipcursus gehad en ze weten hoe dat moet dus het is wel veilig.
Helaas is dat iets waar je als overheid natuurlijk continue mee worstelt. Hoeveel je ook (probeert) te voorkomen met regels, adviezen en straffen aan toe, er is een groep Nederlanders die het altijd beter denken te weten, en in de problemen komen door zichzelf niet goed te (laten) voorlichten of informeren, of hun eigen kunnen overschatten.

Een er is een (gelukkig kleine) groep sukkels die er echt een zootje van maken, maar dat dode spoor van de evolutie lost zichzelf wel op. Deze zijn vaak te zien bij wegmisbruikers/blik op de weg, of dood om een 100 jaar oude eik gevouwen op een B-weg.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_89760035
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:15 schreef Waterpistoolheldin het volgende:
Winterbanden zijn alleen nuttig met sneeuw. Niet als er een ijsplaat op de weg ligt.
Maar als je winterbanden hebt, rij je al wel snel (onterrecht) zekerder.

Mijn autotje heeft winterbanden, de auto van mijn ouders niet. Ik rij regelmatig in beiden, maar ik kan niet zeggen dat ik veel verschil merk. Tenzij we het over de benzinekosten hebben...
Inderdaad. Op ijs maken winterbanden inderdaad geen zak uit. :')
Beetje een grote fail eigenlijk:
pi_89760214
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:51 schreef Deimos000 het volgende:

[..]

't verschil zit 'm voornamelijk tussen de oren.. Mensen die met winterbanden rijden 'denken' sneller te kunnen rijden in de sneeuw. Deels is dat waar, ja je hebt meer grip en ja de remweg zal ongetwijfeld iets korter zijn. Leuk! Als je alleen op de wereld leeft. Het effect van winterbanden is gewoon bijna nihil vanwege het kamikaze gedrag van bestuurders met winterbanden.

Begeleidend artikel van het AD;
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-winterbanden.dhtml
Idd. Dus maken winterbanden je auto sneller gevaarlijker dan veiliger.

Ik betrap mezelf er ook regelmatig op. Rijdt iedereen 140? Ach, dan kan ik toch prima 160, waarvoor heb ik anders winterbanden? 1e klas bullshit natuurlijk.
pi_89769961
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:48 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Daarbij hebben chauffeurs van hulpdiensten ook een gevorderde rijopleiding. Ik ben 9 jaar brandweerchauffeur geweest en na de intensieve rijopleiding was er ook een jaarlijkse opfrisdag. Geweldig als je 18 ton om zijn as laat draaien. _O_
Blaze with the fire that is never extinguished
pi_89771713
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:51 schreef Deimos000 het volgende:

[..]

't verschil zit 'm voornamelijk tussen de oren.. Mensen die met winterbanden rijden 'denken' sneller te kunnen rijden in de sneeuw. Deels is dat waar, ja je hebt meer grip en ja de remweg zal ongetwijfeld iets korter zijn. Leuk! Als je alleen op de wereld leeft. Het effect van winterbanden is gewoon bijna nihil vanwege het kamikaze gedrag van bestuurders met winterbanden.

Begeleidend artikel van het AD;
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-winterbanden.dhtml
Exact! Hier is niks aan toe te voegen. Dit zijn de feiten en niet anders!
pi_89771749
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:08 schreef Waterpistoolheldin het volgende:

[..]

Idd. Dus maken winterbanden je auto sneller gevaarlijker dan veiliger.

_O_
pi_89771790
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 17:11 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

[..]

Mooie manouvre die standaard wordt geoefend. Ik ben zelfs met nat weer wel eens uitgebroken aan de achterzijde. Met goede training is het redelijk onder controle. Echter er zijn zoveel gevallen bekend waar het mis ging. Vaak door gewoon botweg te hard rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')