abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90835729
Mja, ik ben ook wel een beetje afgestapt van het schrijven. Ik zat de afgelopen week in een enorme dip, en dat terwijl ik eigenlijk dacht dat ik me echt niet nog slechter kon voelen. Ik wilde echt maar eens hulp gaan zoeken want ik dacht dat ik daar echt nooit uit zou komen. Nu ruim een week later gaat het eigenlijk wel verrassend ok. Twee grote klotemomenten gehad net na Kerst, en net na Oud en Nieuw (en het had te maken met iets wat ik hoorde, niet met de feestdagen opzich), maar nu ben ik er eigenlijk wel een soort van overheen. Ik denk niet dat ik ooit zou kunnen vertellen tegen iemand/een psycholoog wat er nu helemaal het probleem is, vandaar dat ik het wilde opschrijven, dan zou ik het kunnen laten lezen. Nu heb ik daar alleen geen directe aanleiding meer voor, dus dat ga ik maar mooi weer uitstellen ;( .

Nu iets anders. Paar jaar terug, midden in de depressie besloten dat ik maar geen rijlessen ging volgen, wilde het niet meer. En nu twee jaar later heb ik zo'n angst om in die auto te stappen. Had altijd gezegd tegen mensen dat ik weer ging beginnen als *dit en dit* geregeld was. Was meer zodat ze stopten met zeuren, maar nu is het helaas eindelijk zover. En ik had vorige maand een theorieexamen geregeld, zo van, dan zie ik wel of ik dat ga doen. Dat is dus over een half uur. En vannacht echt een crashende auto-nachtmerrie gehad, en dat terwijl ik niet eens auto ging rijden vandaag (ook iets wat ik echt niet durf overigens). Ik weet rationeel wel dat die angsten niet reeel zijn, maar ik kan me er toch niet overheen zetten. Het is alleen zo verdomd moeilijk om dit soort gedachten uit te leggen aan mensen. Zullen ze nooit snappen, maar begin er dan niet over te vragen ;( .
pi_90850592
Mn psycholoog met dr perfecte leven gaat volgende week op vakantie .. :X jaloers
Oja ze raad me pillen aan.
Ik zie ze wel eens on gemotiveerder, maarjaaaaa. Heel soms heb ik echt niks aan zo`n gesprek ;(
pi_90850713
Sylvana nog gefeliciteerd met je verjaardag ;) !
Sterkte iedereen in deze koude tijd..we komen er wel weer bovenop.
  woensdag 5 januari 2011 @ 07:45:27 #204
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_90868792
Baaldagje, veel te weinig geslapen, liggen woelen en draaien en piekeren over problemen in mijn relatie.
En toen sliep ik eindelijk, werd ik steeds weer wakker omdat ik op mijn linkerheup en rechterdij blauwe plekken heb. En ik slaap graag op mijn zij
  woensdag 5 januari 2011 @ 08:48:22 #205
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90869385
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 20:09 schreef ScarFace- het volgende:
Mn psycholoog met dr perfecte leven gaat volgende week op vakantie .. :X jaloers
Ik zie ze wel eens on gemotiveerder, maarjaaaaa. Heel soms heb ik echt niks aan zo`n gesprek ;(
Had je die nog niet dan?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 5 januari 2011 @ 08:53:27 #206
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90869468
Ik had een alarm op 7.15 maar schrok er ook van wakker. Blijkbaar heb ik nog wat in te halen.
Wel vervelend want op zich ben ik redelijk positief maar te weinig slaap en wakker worden met rugpijn en een verstopte neus is toch een beetje een domper.
GimmeGore, ik hoop dat je blauwe plekken snel genezen. Ik slaap ook liefst op mijn zij ;)
  woensdag 5 januari 2011 @ 09:49:26 #207
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90870685
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 20:09 schreef ScarFace- het volgende:
Dat is echt erg! :o :X

Kan je niet maar een andere psych?

Beterschap voor de (somatische) ziekenboeg hier
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_90874741
@ teagan, balen dat je die rijlessen toch niet wilt nemen vanwege de angst. En ik snap je maar al te goed. Maar je moet gewoon naar jezelf luisteren en je nergens toe forceren, mensen om je heen kunnen je niet dwingen tot het nemen van lessen want dat werkt alleen tegen jezelf.
Dus luister naar jezelf.

@ scarface, volgens is de klik met je psycholoog helemaal niet aanwezig. Mischien handig om dit aan te kaarten bij de psycholoog, en te kijken welke oplossing jullie kunnen bedenken.

@gimmegore, ach er zijn van die dagen. Hier ook, gisteren was er een van bij mij.

@caroline88, sterkte dat klinkt als een verkoudheid.

Zo, hier gaat het wel redelijk. Op het punt na dat ik heel loop te wikken en te wegen omdat alles kapot begint te gaan waaronder laptop en eerst al mobiel.
Maar verder gaat het wel redelijk. Vannacht ging het wel even mis, ik zat er even doorheen.
Verder mag ik straks naar een gesprek om mijn trajectplan te tekenen wat waarschijnlijk een verlening wordt van degene die ik al heb. Dus dat ik lekker met rust gelaten wordt tot september omdat ik dan ga studeren. Maar ik wil waarschijnlijk na mijn vakantie kijken of ik een baantje ofzo voor 3 daagjes per week kan vinden. Om mijn spaarcenten weer bij te vullen, want die raken op, door de uitgaves die ik nu heb gehad.
En ik raak redelijk van slag door die uitgaves, kortom het financiele speelt weer mee bij het emotionele }:|
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:59:29 #209
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90879634
Cafpow ik hoop dat je ongelijk hebt en dat het gewoon de reactie is op te veel melk en te droge lucht. Of als het toch een verkoudheidje is. Ik voel me gelukkig niet verkouden :)

We laten ons niet op de kop zitten! Gelukkig is er beter weer op komst. Sorry voor de sneeuwliefhebbers maar ik ben zojuist op en neer geglibberd naar de postbus en de afvalcontainer en dat is geen leuke trip.
pi_90881688
Scarface-, dank voor de felicitatie en het klinkt alsof het niet echt klikt met je psych. Zou dat zeker aankaarten bij haar!

GimmeGore, sterkte met je relatieproblemen!

Cafpow, balen dat alles kapot gaat en je daarom zoveel piekert over je financiën.

Caroline, beterschap!

Gisteren ben ik 2 keer gevallen, 1 keer met de fiets en 1 keer lopend. Zit nu ook onder de blauwe plekken en met een kapotte knie enzo. Van mij mag die rotzooi ook snel verdwijnen.

Vandaag gaat het gelukkig wel iets beter dan gisteren. net naar de stad geweest om pasfoto's te maken en een nieuw paspoort aan te vragen. Nu even een uurtje huiswerk maken. Is een opdracht voor Beleidskunde dat geld als tussentijdse toets. Ik heb al 4 lessen van dat vak gemist, maar deze opdracht is niet zo moeilijk. Als ik een voldoende heb krijg ik een halve punt extra bij mijn tentamen en die heb ik wel hard nodig denk ik.

Morgen eindelijk weer therapie, na 3 weken. Heb cognitieve therapie, dus kan eindelijk even weer over mijn vele negatieve gedachten praten hoop ik :) (als ik aan de beurt kom, groep wordt steeds groter, morgen weer een nieuwe erbij geloof ik)
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:09:38 #211
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90882664
Sylvana, dankjewel. Hoop dat je morgen een goede sessie hebt! ^O^
pi_90885042
Dankjewel :)

Ik heb de opdracht voor de tussentijdse toets af *O*

Straks nog wel een enorme berg afwas wegwerken, maar verder kan ik lekker relaxen de rest van de dag :)
pi_90887780
Het klikt wel enigsinds hoor ik bedoel zo`n vrouw kan ook niet alles oplossen en ze helpt me wel heel goed te kijken naar de problemen.
Werd ook even jaloers op het feit dat ze op vakantie gaat voor de zoveelste keer.
En pillen daar ben ik een beetje angstig van, heb ook wat slechte ervaringen ermee.

@cafpow Vervelend dat alles juist nu kapot moet gaan.
@Gimmemore Sterkte met je relatie.
@Tegan Komt wel goed, je kunt ook een paar jaar wachten met de rijlessen niemand dwingt je om ze nu te nemen ;)

Allemaal heel veel sterkte(nogmaals) de positieve draai komt op een gegeven moment wel terug :)
pi_90893019
Ik zit er nog wel eens over na te denken om wel of niet op te vragen mijn dossier te mogen inzien.
Hmmm. Ik weet het even niet.
pi_90893053
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:25 schreef ScarFace- het volgende:
Ik zit er nog wel eens over na te denken om wel of niet op te vragen mijn dossier te mogen inzien.
Hmmm. Ik weet het even niet.
Waarom zou je het wel of niet willen? :)
pi_90895564
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Waarom zou je het wel of niet willen? :)
Ik zou het wel willen lezen om eens te zien wat men van mij vind, en (hopelijk) wat er bijvoorbeeld geconstateerd is om mij een bepaalde diagnose te geven dus specifiek welke kenmerken ik heb volgens de hulpverleners.
Het lijkt me niet leuk om dingen te lezen die niet kloppen of die men verkeerd op heeft gevat of ik verkeerd heb gecommuniceert. Dat staat er toch heel vaak wel in omdat men snel allerlei informatie wil achterhalen en zo werkt dat gewoon niet.
Het hele beeld wat ze van mij hebben ben ik wel benieuwd naar, maar er is wel een drempel ;)(angst denk ik)
Een meisje/vrouw uit mn groep had het opgevraagd en was boos geworden omdat er veel onwaarheden in stonden :P
Bedankt voor je interesse trouwens :)
pi_90900725
Ik heb het zelf pas wel gedaan van mijn oude therapie ( toen ik 19 was) en ik vond het best emotioneel om te lezen, juist wat de therapeuten persoonlijk van mij vonden. Dat was toch anders dan hoe ik over wil komen zeg maar. Stonden niet echt onwaarheden in, maar was gewoon confronterend om te lezen zeg maar.
pi_90926474
Vanochtend therapie gehad en dat was wel fijn, om weer even met de anderen te kunnen praten. Er is een nieuwe man in de groep en we hebben dus eerst een voorstelrondje gedaan. Daarna hebben we een rondje gedaan hoe het met iedereen ging en heb ik dus verteld dat het alleen maar slechter is gegaan sinds de vakantie. Bij cognitieve therapie niet zelf een G-schema gemaakt, maar was iig wel mijn verhaal een beetje kwijt. Bij activiteitentherapie wel uitgebreid over mijn situatie gehad en mijn doel voor de komende 2 weken is om op maandag, donderdag en vrijdag iig voor 12 uur uit bed te gaan en te douchen en aankleden. Zodat ik toch weer een beetje structuur in mn leven aanbreng, want dat is nu ver te zoeken. En ook al maakt het niet uit of het mijn stemming verbeterd of niet, het is iig een begin om weer een beetje een structuur op te bouwen.

Vanmiddag naar de huisarts om de AD op te hogen. En ik zou eigenlijk 19 januari tussenevaluatie van therapie hebben, maar kan vanmiddag bellen om te kijken of dat eerder kan :)
pi_90931616
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:42 schreef Sylvana het volgende:
Vanochtend therapie gehad en dat was wel fijn, om weer even met de anderen te kunnen praten. Er is een nieuwe man in de groep en we hebben dus eerst een voorstelrondje gedaan. Daarna hebben we een rondje gedaan hoe het met iedereen ging en heb ik dus verteld dat het alleen maar slechter is gegaan sinds de vakantie. Bij cognitieve therapie niet zelf een G-schema gemaakt, maar was iig wel mijn verhaal een beetje kwijt. Bij activiteitentherapie wel uitgebreid over mijn situatie gehad en mijn doel voor de komende 2 weken is om op maandag, donderdag en vrijdag iig voor 12 uur uit bed te gaan en te douchen en aankleden. Zodat ik toch weer een beetje structuur in mn leven aanbreng, want dat is nu ver te zoeken. En ook al maakt het niet uit of het mijn stemming verbeterd of niet, het is iig een begin om weer een beetje een structuur op te bouwen.

Vanmiddag naar de huisarts om de AD op te hogen. En ik zou eigenlijk 19 januari tussenevaluatie van therapie hebben, maar kan vanmiddag bellen om te kijken of dat eerder kan :)
Klinkt als een positieve terapie ochtend ^O^

Verder over het wel/nietopvragen van je dossier, je meot natuurlijk doen waar jij denkt het meeste aan te hebben. Soms krijg ik ook zin om mijn eigen dossier op te vragen maar doe dat neit doordat ik bang ben me daardoor toch iets anders op te stellen.En daar heb ik helemaal geen baat bij.

Verder heir wel een redelijk dagje, begonnen emt het bewaren van de kerstspullen en een paar dingen regelen. En verder gewoon alles rustig. En wachten tot ik volgende week weer naar de psycholoog mag ;)
pi_90932626
Net bij de huisarts vandaan en de komende 2 weken moet ik 100 mg sertraline slikken. Dan weer terug naar huisarts om te kijken of het nog meer opgehoogd moet worden.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:58:14 #221
259233 GimmeGore
pi_90932759
Pfffff ik zal blij zijn als ik een kamertje voor mezelf heb. Ik word hier niet vrolijker van.
Volgende week ook maar eens bellen voor een afspraak bij de psych verpleegkundige. Ben al een tijdje niet meer geweest, maar er is ondertussen wel een hele boel gebeurd.
pi_90933474
Bleh mn tussenevaluatie kan niet eerder :(

Edit: Werd net gebeld en mn tussenevaluatie van therapie kan toch eerder, nu heb ik hem volgende week donderdag ipv 19 januari :)

[ Bericht 46% gewijzigd door _Hestia_ op 06-01-2011 17:57:12 ]
pi_90957017
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:58 schreef GimmeGore het volgende:
Pfffff ik zal blij zijn als ik een kamertje voor mezelf heb. Ik word hier niet vrolijker van.
Volgende week ook maar eens bellen voor een afspraak bij de psych verpleegkundige. Ben al een tijdje niet meer geweest, maar er is ondertussen wel een hele boel gebeurd.
goed zo, gewoon bellen, je kan het wel gebruiken denk ik. ^O^

Sylvana, heerlijk dat die evaluatie nu eerder kan.

Hier, rustig dagje naar de supermakrt en kerstboom afgetuigd en bewaard, nu morgen alleen nog beetje stofzuigen enzo :{ waar ik niet veel zin in heb maargoed. :)
pi_90957239
Ik kon gisternacht echt echt echt niet slapen, dus midden in de nacht toch begonnen met alles opschrijven.

Heb voor mijn gevoel echt nog niets significants geschreven maar heb toch een aantal kantjes geschreven :o . Stond ervan te kijken.

Verder gaat het nog steeds niet zo tof. Maar heb een lieve collega O+ die me helemaal begrijpt. Veel beter dan al die andere 'vrienden' die me nooit snappen ^O^ . Dus kon vandaag even wat dingen kwijt. Kon haar altijd bellen als er iets was, nu ze weet dat ik echt een enorme terugval had afgelopen weken. Fijn O+ .
pi_90957455
Fijn zo'n collega Tegan! Vind je het niet eng om zulke dingen te zeggen aan een collega?

Hier gaat het niet. Chaos in m'n hoofd = chaos in m'n schoolwerk. Heb al 3 weken niets aan school gedaan -O- Loop gigantisch achter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_90958256
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:03 schreef Swietje het volgende:
Fijn zo'n collega Tegan! Vind je het niet eng om zulke dingen te zeggen aan een collega?
Die collega in kwestie heeft eigenlijk bijna dezelfde issues als ik, alleen heel andere oorzaak. Dus we snappen elkaar. Ik zou ook nooit zulke dingen delen met wie dan ook verder.
quote:
Hier gaat het niet. Chaos in m'n hoofd = chaos in m'n schoolwerk. Heb al 3 weken niets aan school gedaan -O- Loop gigantisch achter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* .
  vrijdag 7 januari 2011 @ 08:45:49 #227
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90964989
Swietje, al die zelfbeschuldiging is alleen maar een teken dat de zaak bij jou niet in balans is. Probeer lief te zijn voor jezelf :*

Hier alles zijn gangetje al zou ik wel een aantal administratieve klusjes moeten oppakken wat nog even niet lukt. Mijn bureau is volledig bezet met computerspul dus ik heb ook geen plek om te schrijven. Hoewel ik dat altijd aan de computer doe maar een beetje ruimte om documenten naast me neer te leggen..... heb een tafeltje nodig maar heel klein en laag - dan kan ik de printer op de grond mikken zonder hem echt letterlijk op de grond te zetten. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn maar dit soort dingen blijft bij mij meestal in het goed idee stadium hangen.

Ik ga straks mezelf verwennen, nasi maken en sambal goreng telor staat al klaar dus die hoef ik enkel op te warmen :9
pi_90965455
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:55 schreef Sylvana het volgende:
Net bij de huisarts vandaan en de komende 2 weken moet ik 100 mg sertraline slikken. Dan weer terug naar huisarts om te kijken of het nog meer opgehoogd moet worden.
Succes :*

quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:17 schreef Sylvana het volgende:
Bleh mn tussenevaluatie kan niet eerder :(

Edit: Werd net gebeld en mn tussenevaluatie van therapie kan toch eerder, nu heb ik hem volgende week donderdag ipv 19 januari :)
Fijn voor je :Y
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:42:45 #229
259233 GimmeGore
pi_90967678
Ik heb vakantie nodig, alweer.
En yoga ofzo.
Ik word helemaal gek hier. Dat resulteert dan weer in alleen maar negatieve gedachten, vooral over mezelf en mijn leven. Waardoor ik me nog beroerder ga voelen.

En ik heb niemand om gewoon even lekker tegen aan te janken. ;(
pi_90971362
Tegan, fijn dat je zo'n lieve en begrijpende collega hebt met wie je je situatie kunt bespreken :)

Swietje, balen dat je zo'n chaos in je hoofd hebt en zo lang achterloopt met school. En die zelfbeschuldigingen zijn erg herkenbaar, dikke knuffel :*

Caroline, jammer dat je nog niet echt verder kunt met die administratieve klusjes. Ik herken het ook wel hoor, heel veel ideeën, maar uitvoeren ho maar :N

ScarFace-, dankjewel :)

GimmeGore, kut dat je niemand hebt waar je even lekker tegen aan kunt janken. Hier kun je je verhaal altijd kwijt, maar even tegen iemand aanjanken lucht ook erg op idd. Dikke knuffel :*

Hier vanochtend vroeg eruit gegaan om naar school te gaan. Was een feedbacksessie van een half uur, maar ben toch al weer doodop ( moet totaal ook 1 uur reizen) Ga nu even computeren en dan naar bed toe. Als mn vriend dan thuis is boodschappen doen ( morgen mijn verjaardag vieren, dus veel boodschappen nodig) en afwassen en eten koken enzo en dan vanavond weer lekker relaxen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 07-01-2011 13:20:59 ]
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:24:59 #231
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90984799
GimmeGore, wij zijn hier om te luisteren. Ja ik weet dat het niet hetzelfde is. Maar toch zijn we er ook voor jou. :*

Dank je Sylvana :) Zo te horen heb je een drukke middag en een druk weekend voor de boeg, ik wens je heel veel sterkte! ^O^

Ik moet mezelf gewoon in mijn nekvel pakken en aan de slag gaan maar er zijn zoveel leukere dingen om te doen ;) Vandaag heb ik vrij van dat soort dingen want ik heb vanmiddag in de bloedbank gewerkt en ga vanavond in de bibliotheek werken, mijn twee vrijwilligerbaantjes en als ik dan 's avonds om een uur of half negen thuis ben vind ik dat ik best de rest van de dag mag "niksen".

Ik wens jullie een fijn, ontspannen en waar nodig nuttig weekend :)
pi_90985060
Gimmegore, gooi het er maar uit hoor..daarvoor is dit topic om de depressie gerelateerde aspecten te bespreken ;)

Sylvana, sterkte met alle voorbereidingen, en alvast fijne dag.

Caroline88, succes met het duwen van jezelf.

hier een raar dagje, gisteravond om half12lag ik al te slapen om rond 5 uur wakker te worden om naar de wc te gaan en vervolgens niet meer te kunnen te slapen tot half7.
Om vervolgens om 10 uur wakker te worden omdat ik de stem van mijn moeder hoorde.
Omdat een bekende belde om te zeggen dat wij in juni een dag vrij moeten houden omdat mijn moeder dan getuige moet zijn op een bruiloft en ik uitaard ook uitgenodigd ben.
Daarna de stad in gegaan om een gereserveerde laptop ophalen, en op en neer mailen met een oom omdat ik voor hem mijn laptop met defecten meeneem en hij tegen een lage prijs overneemt omdat hij alles wat kapot is repareert. Zijn hobby is het onmogelijk reparen.
Dus ik heb wat extra zakcenten voor de vakantie :Y , alleen mag ik dan met 2 laptops sjouwen tijdens de reis :{
En nu ben ik op, en moe en lichte hoofdijn dus ga maar even rusten ;)
pi_90987053
Dankjulliewel :)

Het afwassen hebben we maar naar morgen verplaatst, dan zijn we toch al bezig met schoonmaken en hebben we er misschien meer zin in dan nu, nu totaal niet in een schoonmaakbui, morgen hopelijk wel, maar dan moet het ook wel echt gebeuren.

De boodschappen zijn wel allemaal gedaan en ben nu eten aan het koken.
pi_90989296
Maandag aanstaande een gesprek met mijn casemanager van de GGZ. Even goed om de tafel zitten of we geen andere behandeling kunnen gaan doen, want er moet iets veranderen en snel, want zoals het de laatste weken gaat houd ik echt niet meer vol. De details bespaar ik jullie maar, maar het zit gewoon even niet lekker bij me.

:{
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_90991963
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:19 schreef Bos81 het volgende:
Maandag aanstaande een gesprek met mijn casemanager van de GGZ. Even goed om de tafel zitten of we geen andere behandeling kunnen gaan doen, want er moet iets veranderen en snel, want zoals het de laatste weken gaat houd ik echt niet meer vol. De details bespaar ik jullie maar, maar het zit gewoon even niet lekker bij me.

Da n is het idd slim om even een goed om de tafel te gaan zitten ja. Sterkte ermee :*
pi_90996598
Hoe zijn jullie eigenliik terecht gekomen bij je psycholoog/psychiater/casemanager?
pi_90996745
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:23 schreef Tegan het volgende:
Hoe zijn jullie eigenliik terecht gekomen bij je psycholoog/psychiater/casemanager?
Ik ben autistisch en had daardoor al een casemanager en psychiater. Later ben ik pas depressief geworden, of is dat tenminste vastgesteld.
pi_90998954
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Niet helemaal nieuw want ik ben een kloon. De reden daarvan is dat ik anoniem wil blijven.

Momenteel slik ik al 6 maanden lang Fluvoxamine. Op het begin 100mg per dag, en sinds 4 weken is dat verhoogd naar 150mg per dag. Dit slik ik omdat ik last heb van angsten en depressie.

Zijn er mensen die dit langere tijd hebben geslikt? :@

Ik ben tussen de 20 en 25 jaar oud :P
pi_90999829
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:23 schreef Tegan het volgende:
Ik ben al eerder depressief geweest en ben gewoon naar de huisarts gegaan om een doorverwijzing naar Dimence (GGZ) te vragen. Ben ook al eerder in therapie geweest ( individueel) en alleen een uurtje praten dat werkt niet meer. Vandaar dat ik zelf al aan deeltijdtherapie had gedacht en na intakegesprek dachten ze dat dat idd wel goed zou zijn voor me. Ik ben nu 2 maanden in deeltijdtherapie en dit is nog niet genoeg, dus ik sta nu ook op de wachtlijst om ernaast nog individuele therapie te krijgen.

Gebreukersnaam, ik heb geen ervaring met Fluvoxamine, maar wil je veel sterkte wensen. heb je daarnaast ook andere behandeling?
pi_91000990
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:08 schreef Sylvana het volgende:

Gebreukersnaam, ik heb geen ervaring met Fluvoxamine, maar wil je veel sterkte wensen. heb je daarnaast ook andere behandeling?
Dankjewel. Ik heb een aantal gesprekken met een psycholoog gehad, hij weet alleen niet precies wat hij ervan moet zeggen. Hij probeert wel een beeld te vormen maar hij weet niet precies waar mijn angsten en depressie vandaan komen.
pi_91001419
Ik ben eigenlijk bij de psycholoog terecht gekomen via de huisarts. Tenminste de laatste keren ging het zo slecht dat ik de deur niet uit wilde en als ik het deed was het een echte strijd met mezelf en mijn omgeving. Dus is mijn ma naar de huisarts gestapt omdat ik het zelf niet deen, en de situatie niet houdbaar meer was.

Updatje van hier, mijn stemming heeft nu toch de neiging zwaar te gaan kelderen, door omstandigheden. Mijn oma die een paar weken geleden gevallen is, en een soort scheur in een bot heeft. Mag maandag weer opgenomen worden voor een bloedtransfusie.
Omdat er iets mis is in haar bloed, ik weet de rest ook niet. Maar volgens de dokters is de balans tussen rode en witte bloedcellen er helemaal uit.
En mijn ma durft weer niet alles duidelijk te vertellen en filtert naar haar plezier er weer dingen uit, maar ik zat in de woonkamer en dan hoor je de gesprekken uit haar kamer en ik hoorde leucemie voorbij komen en kanker en andere dingen, maar er bestaat het idee dat oma ergens intern een bloeding heeft.
En dat heeft al wat invloed, en daarbij ook nog dat mijn ma dus nog meer contact heeft en zich nog meer irriteerd aan bepaalde gewoontes/niet gewoontes en bepaalde familieleden...en dat geklaag krijg ik dus constant over me heen. En ik snap dat ze het kwijt moet, maar pfffffff...iedere keer hetzelfde en daarbij noemt ze ook altijd alleen negatieve dingen, dus moet ik het weer van me af gooien om het beeld van betereffende familieleden te behouden...
en dat wordt me teveel, en over een paar weken mag ik naar familie toe op vakantie en ik slaap al super onrustig droom teveel en te levendig waardoor ik overdag ook niet helemaal top fit ben...
en ik kijk steeds meer op tegen de reis.. :'(
pi_91045897
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:30 schreef cafpow het volgende:
Ik ben eigenlijk bij de psycholoog terecht gekomen via de huisarts. Tenminste de laatste keren ging het zo slecht dat ik de deur niet uit wilde en als ik het deed was het een echte strijd met mezelf en mijn omgeving.

Daar heb ik nu ook enorm last van. Naar mijn werk gaat nog wel, maar even naar de supermarkt of naar de stad is echt niet leuk meer en doe het dus liever via internet..
pi_91048843
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:49 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Daar heb ik nu ook enorm last van. Naar mijn werk gaat nog wel, maar even naar de supermarkt of naar de stad is echt niet leuk meer en doe het dus liever via internet..
Ik snap het dondersgoed. Maar ik zou toch proberen op zijn minst met keihard je mp3 speler ofzo aan, even een klein rondje te lopen, ook als is het alleen jou eigen straat doorlopen.
Maar msichein gaat het bij jou wel net als bij mij beetje per beetje over. Want toen ik eenmaal naar de psycholoog ging moest ik wel iedere week de deur uit en kreeg ik toch meer zin erin.

Hier een heel dubbel dagje, want ik zit nog met dat vanmijn oma..en mijn moeder die constant over mijn ooms en tantes zeurt. EN de reis die steeds dichterbij komt. Maar goed eenmaal op het vliegveld valt het wel weer mee...ff een maandje rust :Y
pi_91049261
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:45 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik snap het dondersgoed. Maar ik zou toch proberen op zijn minst met keihard je mp3 speler ofzo aan, even een klein rondje te lopen, ook als is het alleen jou eigen straat doorlopen.
Maar msichein gaat het bij jou wel net als bij mij beetje per beetje over. Want toen ik eenmaal naar de psycholoog ging moest ik wel iedere week de deur uit en kreeg ik toch meer zin erin.

Hier een heel dubbel dagje, want ik zit nog met dat vanmijn oma..en mijn moeder die constant over mijn ooms en tantes zeurt. EN de reis die steeds dichterbij komt. Maar goed eenmaal op het vliegveld valt het wel weer mee...ff een maandje rust :Y
Ik ga ook regelmatig de deur uit, maar de drempel blijft iedere keer hoog. VOoral als ik nog op bed lig, heb ik de grootste moeite om er uit te komen of ga even ontbijten en ga weer terug liggen om er vervolgens uren later er weer uit te komen. Maar het ljikt wel of het steeds erger wordt. OOk het huishouden verslonsd hier door helemaal. Tot ergernis van mijn huisgenote. Dus ik probeerhet ewl regelmatig en ik doe het ook, maar de drempel wordt gewoon helaas niet lager. En daar wil ik ook wat aandoen, en snel graag. Hopelijk kan ik de afspraak met de psychiater naar deze week verzetten of densoods een afspraak met een psycholoog..

Mijn dagje is dus mwa. WEl vanavond even naar de begeleiding geweest (ja dus wel de deur uit) om een sudoku-wedstrijdje te spelen. Maar voor de rest van de dag heb ik behalve boodschappen gedan, Wat me wel veel moeite kostte alleen maar op bed gelegen, Zelfs lezen of even computeren is gewoon te veel gevraagd..
pi_91052236
Fijn om te horen dat jullie moeite hebben met dezelfde dingen :) . De ene week zit bij mij vol met plannen, en de andere week kom ik naast om te werken gewoon uberhaupt niet uit bed.
pi_91052731
Zitten jullie allemaal aan de anti depressiva.. bij mij zijn daardoor mn angsten echt grotendeels verdwenen voel iig zo veel beter en ook andere zaken maak ik me veel minder zorgen om. parotoxine 20 mg slik ik. Maar miss slaat het bij mij wel goed aan.
  zondag 9 januari 2011 @ 09:27:47 #247
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_91057381
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 01:05 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Zitten jullie allemaal aan de anti depressiva.. bij mij zijn daardoor mn angsten echt grotendeels verdwenen voel iig zo veel beter en ook andere zaken maak ik me veel minder zorgen om. parotoxine 20 mg slik ik. Maar miss slaat het bij mij wel goed aan.
Ja, ik slik antidepressiva. Het heeft wel iets geholpen, maar na 2 jaar kan ik niet zeggen, dat ik tevreden ben over mijn herstel en val soms zoals nu regelmatig diep terug.
pi_91059366
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:52 schreef Tegan het volgende:
Fijn om te horen dat jullie moeite hebben met dezelfde dingen :) . De ene week zit bij mij vol met plannen, en de andere week kom ik naast om te werken gewoon uberhaupt niet uit bed.
zo is het hier ook. Alleen dan is het meer van de dag tot dag. En bij mij heeft het weer ook veel invloed :)
pi_91059506
quote:
Ik ga ook niet als een speer op de paroxetine, ik voel me lichamelijk vaak echt kloterig. Slik 40 mg voor angst en paniek.
  zondag 9 januari 2011 @ 13:51:51 #250
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_91063528
Zojuist Yoga-Mindfullness proefles gehad. Het was best wel lekker ontspannend bezig zijn. Beviel me dus wel, even aan niks denken en met je lichaam bezig zijn.
pi_91069612
quote:
Hmm..ik slik dus geen ad. Heb ik ook nooit gewild. Dit is de 2e keer dat ik dus echt in behandeling ben, en de 1e keer had de psycholoog mij voorgesteld om met medicatie te beginnen, wat op dat moment overbodig was omdat ik overal een pauze had ingelast.
En eigenlijk had ik meer baat bij 1 in de week een gesprek en later 1x in de weken...enz.
En nu weer in behandeling mede door andere klachten waar ook een depressie bij is komen kijken. En ik weet dat ik het zonder medicatie kan alleen de motivatie moet zoeken..en daar werken we dus oa. tijdens de gesprekken om de motivatie te vinden en te behouden vooral..

Maar medicatie ben ik eigenlijk gewoon tegen, en alleen als het echt te erg zou worden, dus bijv. zelfmoordneiging ofzo zou ik het doen.
pi_91072471
quote:
Ik zit sinds een maand aan de AD. Ik heb me er 6 jaar tegen verzet, maar het ging nou zo slecht dat ik eigenlijk geen keus had. Ik heb eerst 3 weken 50 mg Sertraline geslikt en sinds vrijdag 100 mg, maar merk nog niet echt effect.

quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 13:51 schreef Bos81 het volgende:
Zojuist Yoga-Mindfullness proefles gehad. Het was best wel lekker ontspannend bezig zijn. Beviel me dus wel, even aan niks denken en met je lichaam bezig zijn.
Fijn dat het zo goed bevallen is!

Ik heb mijn verjaardagsfeestje overleefd :) Heb het jaaroverzicht van de Telegraaf gekregen, een Boeddhabeeldje en geld :) De laatsten gingen om kwart voor 3 naar huis en heb vandaag tot dezelfde tijd 's middags geslapen. Ben nu wel uitgerust, heb net een nieuwe was in de wasmachine gedaan, die straks ophangen en de afwas van gisteren wegwerken en verder lekker bijkomen van alle drukte :) Voel me niet heel erg slecht zoals afgelopen dagen, maar echt lekker voel ik me ook niet, meer neutraal ofzo...
pi_91089591
Ik ben al wel depressief sinds ik heel klein ben. Maar de echte symtomen, of beter gezegd, voor het eerst had ik er echt echt last van toen ik van de middelbare school af was. Tijdens mijn eerste studie een psycholoog gehad een tijdje voor concentratieproblemen bij de opleiding, die vond dat ik in groepstherapje moest na het horen van echt 1% van alles ofzo. Maar gezien mijn studie door de depressie toch al gedoemd was, gestopt met de therapie en de studie. Toen een half jaar thuis gezeten (10kg afgevallen), en toen later al mijn energie bij elkaar gezocht om een tweede studie te proberen. Vond in het begin ondanks alles toch een beetje mijn draai in de studie (vind de studie nog steeds het einde), maar na de eerste maanden ging het toch echt niet meer. Heb dit aangegeven bij mijn decaan die ik toen eigenlijk mijn grootste problemen heb verteld. Vervolgens had ik twee keuzes. Of ik ging bij een psycholoog lopen, kreeg een dossier, en kon daarmee uitstel krijgen zodat ik mijn studie kon afmaken in mijn eigen tempo, of ik moest van school omdat ik het niet ging halen. Ik vond dit echt een heel moeilijke keuze, en uiteindelijk heb ik het allemaal maar laten gaan. Ik wilde perse geen papiertje dat zei dat ik een probleemkind of whatever was, terwijl ik niet eens wist of dat de hele reden was dat ik de studie niet haalde. Ben ik eigenlijk wel in staat om ooit iets te studeren en af te maken? Sindsdien zit ik weer thuis. Werk wel, maar zeker geen 40 uur. Ik ben een beetje half aan het solliciteren voor vaste functies, en half aan het twijfelen of ik wel de goede keuze maak. Wil ik mezelf wel profileren als een school drop-out? Ik snapte vroeger echt nooit mensen die afweken van de standaard. Ik doe redelijk simpel werk, en het bevalt me ook wel op tijden, en andere tijden vind ik het doodzonde, maar een studie lukt dus ook niet. De reden dat ik in dit topic kwam: Beetje een grote klap gekregen de afgelopen maand. En voor het eerst in mijn hele leven had ik echt af en toe de gedachte dat ik het niet meer zag zitten. Ik was echt bang van dat ik mezelf zo klote kon voelen, terwijl ik rationeel heel goed wist dat dat echt niet normaal was. Ik moest echt hulp zoeken. Toendertijd bij mijn psycholoog deed het echt onwijs veel pijn en moeite om iets over de situatie te vertellen, bij mijn decaan heb ik het opgeschreven, dus van daar kwam mijn idee om mijn hele verhaal van sinds ik kind was op te schrijven. Of dat helpt me, of ik kan dat laten lezen aan iemand. Ondertussen moet ik zeggen dat het eigenlijk wel weer ietsje beter gaat, maar ik vind het nog steeds moeilijk, om een reden te hebben om op te staan, of om iets te doen, zoals met vrienden afspreken. Ik vind het echt heerlijk om me gewoon van de buitenwereld af te sluiten en om te doen alsof alles wat me is overkomen niet zo is. Ik wil gewoon achteruit in de tijd. Toen alles nog leuk was en tof. Maarja, en nu. Nu werkt ik op oproepbasis, en twijfel ik erg sterk over wat ik moet doen. Werken, studeren, in therapie gaan. Ik weet het allemaal niet. Verder nooit medicijnen gehad, dat was waar ik eigenlijk op reageerde 8)7 .
pi_91093103
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:53 schreef Tegan het volgende:
Ik ben al wel depressief sinds ik heel klein ben. Maar de echte symtomen, of beter gezegd, voor het eerst had ik er echt echt last van toen ik van de middelbare school af was. Tijdens mijn eerste studie een psycholoog gehad een tijdje voor concentratieproblemen bij de opleiding, die vond dat ik in groepstherapje moest na het horen van echt 1% van alles ofzo. Maar gezien mijn studie door de depressie toch al gedoemd was, gestopt met de therapie en de studie. Toen een half jaar thuis gezeten (10kg afgevallen), en toen later al mijn energie bij elkaar gezocht om een tweede studie te proberen. Vond in het begin ondanks alles toch een beetje mijn draai in de studie (vind de studie nog steeds het einde), maar na de eerste maanden ging het toch echt niet meer. Heb dit aangegeven bij mijn decaan die ik toen eigenlijk mijn grootste problemen heb verteld. Vervolgens had ik twee keuzes. Of ik ging bij een psycholoog lopen, kreeg een dossier, en kon daarmee uitstel krijgen zodat ik mijn studie kon afmaken in mijn eigen tempo, of ik moest van school omdat ik het niet ging halen. Ik vond dit echt een heel moeilijke keuze, en uiteindelijk heb ik het allemaal maar laten gaan. Ik wilde perse geen papiertje dat zei dat ik een probleemkind of whatever was, terwijl ik niet eens wist of dat de hele reden was dat ik de studie niet haalde. Ben ik eigenlijk wel in staat om ooit iets te studeren en af te maken? Sindsdien zit ik weer thuis. Werk wel, maar zeker geen 40 uur. Ik ben een beetje half aan het solliciteren voor vaste functies, en half aan het twijfelen of ik wel de goede keuze maak. Wil ik mezelf wel profileren als een school drop-out? Ik snapte vroeger echt nooit mensen die afweken van de standaard. Ik doe redelijk simpel werk, en het bevalt me ook wel op tijden, en andere tijden vind ik het doodzonde, maar een studie lukt dus ook niet. De reden dat ik in dit topic kwam: Beetje een grote klap gekregen de afgelopen maand. En voor het eerst in mijn hele leven had ik echt af en toe de gedachte dat ik het niet meer zag zitten. Ik was echt bang van dat ik mezelf zo klote kon voelen, terwijl ik rationeel heel goed wist dat dat echt niet normaal was. Ik moest echt hulp zoeken. Toendertijd bij mijn psycholoog deed het echt onwijs veel pijn en moeite om iets over de situatie te vertellen, bij mijn decaan heb ik het opgeschreven, dus van daar kwam mijn idee om mijn hele verhaal van sinds ik kind was op te schrijven. Of dat helpt me, of ik kan dat laten lezen aan iemand. Ondertussen moet ik zeggen dat het eigenlijk wel weer ietsje beter gaat, maar ik vind het nog steeds moeilijk, om een reden te hebben om op te staan, of om iets te doen, zoals met vrienden afspreken. Ik vind het echt heerlijk om me gewoon van de buitenwereld af te sluiten en om te doen alsof alles wat me is overkomen niet zo is. Ik wil gewoon achteruit in de tijd. Toen alles nog leuk was en tof. Maarja, en nu. Nu werkt ik op oproepbasis, en twijfel ik erg sterk over wat ik moet doen. Werken, studeren, in therapie gaan. Ik weet het allemaal niet. Verder nooit medicijnen gehad, dat was waar ik eigenlijk op reageerde 8)7 .
hmm, het is een heel verhaal.
En niemand kan zeggen dit moet je doen en dit niet, dat moet je zelf uitzoeken en dat is lastig en neemt veel tijd in.

Heb je al een diploma op het middelbare onderwijs na?Zo nee, zou ik toch een studie proberen, ik weet je leeftijd ook niet, maar eventueel gewoon ietsjes lager dan je intelectueel aankan beginnen en zo ritme te bouwen..en aan je uithoudingsvermogen werken..

Doe in ieder geval wat jou het beste lijkt ;) Jij moet je er gewoon goed bij voelen :)
pi_91093703
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 21:53 schreef Tegan het volgende:
Nou als ik zogoed als mn hele leven depressieve gevoelens heb en niks werkt dan zou ik mooi aan de anti depressiva gaan. Weet natuurlijk niet hoe dat zit met jou en wat je allemaal precies heb meegemaakt. Maar ik heb in mn omgeving en ook bij mezlef gezien dat dat middel echt een verschil kan maken. Dr vanaf komen is weer een ander verhaal denk ik..
pi_91094563
Maarja, hoe kom je aan hulp i.e. pillen. Je problemen vertellen aan de huisarts/psychiater. En laat ik daar nu zoveel moeite mee hebben. Bovendien, ik weet niet of ik wel pillen wil... Moet gewoon ff iets vinden wat me helpt. Opschrijven ofzo.

@cafpow: Ik heb een Havo en een Vwo-diploma. Verder dus niets. En ik ben 21.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tegan op 09-01-2011 23:24:18 ]
pi_91108713
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 23:04 schreef Tegan het volgende:
Maarja, hoe kom je aan hulp i.e. pillen. Je problemen vertellen aan de huisarts/psychiater. En laat ik daar nu zoveel moeite mee hebben. Bovendien, ik weet niet of ik wel pillen wil... Moet gewoon ff iets vinden wat me helpt. Opschrijven ofzo.

@cafpow: Ik heb een Havo en een Vwo-diploma. Verder dus niets. En ik ben 21.
Als je pillen ofzo wilt, moet je het er eerst met je behandelaar over hebben. Zowieso is daar een psychiater voor nodig dacht ik.

En met 21 jaar zou ik zeggen als je het kan keer terug naar school, ikheb mensen gezien van 25 jaar zonder diploma die bij de fabrieken moeten werken of bloemenveilingen en veel ervan hebben spijt dat ze niet eens een mbo niveau 2 hebben, want daarmee kunnen ze tenminste ergens aan de slag en indien mogelijk verder klimmen.
Maar doe vooral wat jij prettig vindt!!
pi_91114598
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 12:03 schreef cafpow het volgende:

[..]

Als je pillen ofzo wilt, moet je het er eerst met je behandelaar over hebben. Zowieso is daar een psychiater voor nodig dacht ik.
I know. Lees je mijn bericht wel?
quote:
En met 21 jaar zou ik zeggen als je het kan keer terug naar school, ikheb mensen gezien van 25 jaar zonder diploma die bij de fabrieken moeten werken of bloemenveilingen en veel ervan hebben spijt dat ze niet eens een mbo niveau 2 hebben, want daarmee kunnen ze tenminste ergens aan de slag en indien mogelijk verder klimmen.
Maar doe vooral wat jij prettig vindt!!
Ik werk in de horeca met redelijk wat mogelijkheden om hogerop te gaan. Momenteel loopt er zelfs een hele interessante vacature. Maar ik ben nog erg aan het twijfelen of ik wel daaraan vast wil zitten en/of ik niet weer wil gaan studeren. Maarja, moet ik wel een studie af kunnen krijgen!
pi_91115902
Tegan, ik zou je toch écht aanraden om met een psycholoog te gaan praten. Hoe moeilijk je dat ook vind en dat begrijp ik ook echt! Stel je gaat weer studeren, je loopt halverwege vast, dan scheelt het zoveel als je kunt aantonen dat je bezig bent om aan jezelf te werken. Als je dat kunt aantonen zijn ze vaak bereid om je een aangepast programma te laten volgen op jouw tempo.
Horeca is (misschien afhankelijk van wat je precies doet) een hele zware baan, dus of je dat je hele leven vol kunt houden...? Ik zou zeker op jouw leeftijd nog iets anders achter de hand willen hebben... Sterkte met beslissingen nemen! :* Denk er goed over na.
pi_91116756
Ik wil echt dolgraag mijn oude opleiding weer oppakken. Iets wat ik dus door het BSA de komende drie jaar niet mag (nu nog twee jaar). Misschien ga ik dat gewoon opnieuw proberen straks. Dat is wat ik echt zou willen. Voor nu even werken en aan mezelf werken en zorgen dat het de volgende keer wel lukt ofzo.

En horeca is idd een hele zware baan, en ik zit idd ermee dat ik het niet mijn hele leven vol ga houden. Maar als ik geen opleiding afmaak, dan heb ik ook niet echt een keuze. Ik heb genoeg collega's op leeftijd, dus dat overleef ik ook wel weer (als zij dat ook kunnen).
pi_91120483
Dan zou ik geloof ik in jouw geval zeker deze komende twee jaar gebruiken om keihard aan jezelf te werken dus zeker die stap zetten om professionele hulp te zoeken! Het is doodeng, maar het brengt je uiteindelijk waarschijnlijk wel waar je zijn wilt, het afmaken van je studie. Welke studie heb je gedaan? ^O^
pi_91122419
Op maandag heb ik altijd van kwart over 3 tot kwart over 5 les. Normaal zet ik de wekker op 11/12 uur, zodat ik thuis nog wat dingen kan doen. Gisteravond gingen we redelijk op tijd naar bed (23.30 uur) en had ik geen wekker gezet, omdat ik dacht dat ik wel op tijd wakker zou worden. Word ik opeens wakker gemaakt door mn vriend, als hij uit zijn werk komt om 16 uur -O-

Gewoon al die tijd geslapen, te laat voor school, echt WTF -O-
pi_91124521
Tegan, wat vervelend dat je al zo lang met depressieve klachten rondloopt, maar je verhaal niet tegen een psychiater/psycholoog durft te vertellen. Dat is ook heel moeilijk. Misschien kun je proberen om met een zelfhulpboek je zelf proberen te helpen? In de bibliotheek kun je meerdere boeken vinden om van je depressie/irrationele gedachten af te komen. Misschien dat dat wel wat voor jou is? Sterkte ermee iig! :*
pi_91140857
ff heel snelle update, ben namelijk internet aan het "lenen" want we zitten zonder tv, internet, radio en telefoon.
@tegan, ik lees je bericht wel, alleen ik maakte niet echt op dat je in behandeling bent, en om pillen te krijgen zou je toch echt in behandeling moeten gaan. En maak je niet druk over dat je niet makkelijk praat, dat had ik ook niet in het begin.

Hier weet ik niet hoe ik de komende dagen doorgakomen. Ik zit minimaal tot woensdag zonder internet/tv/radio en telefoon. En laat mijn oma nu nog eens in het buitenland in het ziekenhuis zitten.
Echt..dit komt nu niet gelegen, en ik voel me al niet zo prettig, nu zijn de bronnen van afleiding ook nog eens weg.
Maar goed, morgen ga ik even naar de bieb, kan daar gratis internettten via mijn ipod touch en ook nog even de stad in mischien om proberen de dag door te komen..en woensdag komt een monteur maar waarschijnlijk moet de eindversterker vervangen worden omdat er op is gelekt door een regenpijp die kapot gevroren is :'(
pi_91157120
Wow dat is wel heel erg kut cafpow. Dan zou ik ook helemaal gek worden als dat het allemaal niet meer doet. Dan zou ik idd ook amper afleiding meer hebben. En als je oma dan ook nog in het buitenland in het ziekenhuis ligt en je geen contact kunt hebben is het helemaal kut. Sterkte ermee :*

Ik heb tot 12 uur geslapen en ben al gedouched. Ga nu eten en ff beetje computeren en dan vanmiddag proberen aan mn verslag te werken dat ik vrijdag moet inleveren. Moeten ook nog boodschappen doen, dus hopelijk wordt het een productieve dag en stort ik niet in.
pi_91169186
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 12:30 schreef Sylvana het volgende:
Wow dat is wel heel erg kut cafpow. Dan zou ik ook helemaal gek worden als dat het allemaal niet meer doet. Dan zou ik idd ook amper afleiding meer hebben. En als je oma dan ook nog in het buitenland in het ziekenhuis ligt en je geen contact kunt hebben is het helemaal kut. Sterkte ermee :*

Ik heb tot 12 uur geslapen en ben al gedouched. Ga nu eten en ff beetje computeren en dan vanmiddag proberen aan mn verslag te werken dat ik vrijdag moet inleveren. Moeten ook nog boodschappen doen, dus hopelijk wordt het een productieve dag en stort ik niet in.
Hopelijk lukt het ene beetje. Hier kom ik zowat om van de verveling. Ben uiteindelijk ff stad ingegaan, op zoek naar wat kleinigheden voor bekenden in Chili. Maar wat is dat lastig uiteindelijk keer ik zo maar met lege handen naar huis.
Ik zit nu ff bij de Mac met een koffie.
En ik ben voor het eerst blij dat ik een avond slecht geslapn heb want dan lig ik rond 11 te slapen en is de tijd om me te vervelen wat minder.
En morgenochtend komt de monteur tusse 8 en 12 en dan kan ik daarna weer hopelijk genieten van het internet en tv :)
pi_91170306
Dat draadloze internet in restaurants enzo is wel makkelijk iig, dan kun je toch nog een beetje internetten :) Ik hoop ook dat je morgen weer gewoon thuis alles werkend hebt :)

Ik kon me vanmiddag eerst niet zo goed concentreren toen ik met mn verslag bezig moest. Ik heb niet opgegeven, maar ben eerst dingen gaan schrappen die ik opnieuw wilde schrijven en overal bronvermeldingen bij gaan zetten. Daarna heb ik naar meer informatie gezocht en toen lukte het ook wel om het verslag verder te schrijven. Ik ben al een heel eind opgeschoten en denk dat ik hem morgen wel af kan maken ^O^

De boodschappen zijn ook al in huis, zo eten koken en dan de rest van de avond lekker relaxen, heb ik wel verdiend :)
pi_91172589
Ik ben aan het navragen of ik mijn oude opleiding kan afmaken met contractonderwijs d.w.z. per vak betalen en volgen :) . Verder ernaast gewoon werken zoals ik nu doe lijkt me wel tof.
pi_91172828
Gisteren gesprekje gehad bij casemanager. HIj gaat kijken of ik een keer een soort van second opinion kan krijgen bij een psychiater die mij nog niet kent (kan geen kwaad, lijkt me).Daarnaast gaat hij kijken of ik naar een psycholoog kan eens in de zoveel tijd, om daar mijn ei/verhaal kwijt te kunnen.

Heb al 2 dagen niet kunnen en durven werken, en vrijwel heel de dag op bed gelegen (iets wat ik wel vaker doe, helaas) hopelijk lukt het morgen wel weer. Moet ook naar een andere plek dan vandaag en gisteren. Een plek waar ze me al iets langer kennen en waar ik ook makkleijker heen durf enzo..
pi_91191063
Ik zit in de laatste fase van mn opleiding en heb een soort van angst voor stages en afstuderen.
In het verleden 2x met stage gestopt> nu een nieuwe afstudeeropdracht. Maar omdat ik in het verleden dus 2x gestopt ben voelt het ongemakkelijk......

Ik maak er ontzettend druk over en sluit me nu wat makkelijker van de buitenwereld af.
Het is zo moeilijk, terwijl ik het wel gewoon wil afmaken.
pi_91191274
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 23:43 schreef Woussie1987 het volgende:
Ik zit in de laatste fase van mn opleiding en heb een soort van angst voor stages en afstuderen.
In het verleden 2x met stage gestopt> nu een nieuwe afstudeeropdracht. Maar omdat ik in het verleden dus 2x gestopt ben voelt het ongemakkelijk......

Ik maak er ontzettend druk over en sluit me nu wat makkelijker van de buitenwereld af.
Het is zo moeilijk, terwijl ik het wel gewoon wil afmaken.
Hard voor jezelf zijn en dit zijn zaken waar een mentor je ook goed mee kan helpen. Ik zat op een gegeven moment bijn elke dag bij mn mentor omdat ik geen goede planning had en laks was. heeft wel geholpen uiteindelijk.
pi_91200635
Tegan, goed dat je dingen aan het regelen bent!

Bos81, fijn dat er gekeken wordt of je een second opinion kunt krijgen en bij een psycholoog terecht kunt!

Woussie1987, balen dat je zo angstig bent, maar ik snap het goed. Ik heb 6 jaar lang een studie gedaan die niet lekker liep, 3 keer een jaar opnieuw gedaan vanwege depressies en nu in september met een nieuwe opleiding begonnen. Ik ben nog steeds depressief, dus ben ook erg bang dat het weer niet gaat lukken en ik weer moet stoppen. Ik zou er op school goed over praten, zodat ze van je angst af weten en je misschien kunnen helpen :)

Ik ben vroeg op voor de verandering, want moet om 11 uur in Hengelo zijn voor het intakegesprek van de mindfulnesscursus :)
pi_91200791
Hoi..ik ben er weer bij *O* *O*
Met internet/tv en telefoon *O* , blijkt dat ze ons onterecht hadden afgesloten, een of andere stomme monteur had waarschijnlijk de verkeerde persoon afgesloten :(

@ Tegan, ^O^ dat is alvast een goed begin ;)

@Bos, wel fijn die second opinion, en een psycholoog om je ei kwijt te kunnen is idd een goed idee ^O^

@ Woussie, je zal toch je stage moeten afronden als je uiteindelijk je opleiding wilt halen.Zoek anders methoden om het jezelf makkelijker te maken, bijvoorbeeld soms even oordopjes en muziek aan te zetten om te ontspannen.
EN vooral proberen te ontspannen voor je de stage dag begint als je al helemaal nerveus eraan begint is het niet prettig .
Succes ermee ;)

@Sylvana, sterkte met de intake.
  woensdag 12 januari 2011 @ 12:44:10 #274
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91206634
cafpow, welkom terug! *O*
pi_91209508
Fijn dat alles weer werkt cafpow *O*

Ik heb het intakegesprek gehad voor de mindfulnesscursus en krijg bericht wanneer ik kan beginnen :)

ben ook al naar de Vodafonewinkel geweest omdat ik geen internet op mn telefoon meer had, nu werkt het gelukkig wel :) En ben nog ff de stad in geweest om paar dingen te kopen. Nu even rustig computeren en huiswerk maken.
pi_91209881
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 09:41 schreef Sylvana het volgende:
Tegan, goed dat je dingen aan het regelen bent!

Bos81, fijn dat er gekeken wordt of je een second opinion kunt krijgen en bij een psycholoog terecht kunt!

Woussie1987, balen dat je zo angstig bent, maar ik snap het goed. Ik heb 6 jaar lang een studie gedaan die niet lekker liep, 3 keer een jaar opnieuw gedaan vanwege depressies en nu in september met een nieuwe opleiding begonnen. Ik ben nog steeds depressief, dus ben ook erg bang dat het weer niet gaat lukken en ik weer moet stoppen. Ik zou er op school goed over praten, zodat ze van je angst af weten en je misschien kunnen helpen :)

Ik ben vroeg op voor de verandering, want moet om 11 uur in Hengelo zijn voor het intakegesprek van de mindfulnesscursus :)
Een keer was mijn stage totaal mislukt. Toen een minor, Toen weer opnieuw stage, ging goed en was makkelijk. Daarna afstuderen. Bij de ene organisatie gestopt omdat de opdracht totaal niet aansloot en nu weer een nieuwe plek. Tja en nog 3 openstaande toetsen....

Dat is het hem nu net, mijn laatste loodjes wegen echt zwaar
pi_91214253
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:58 schreef Woussie1987 het volgende:

[..]

Een keer was mijn stage totaal mislukt. Toen een minor, Toen weer opnieuw stage, ging goed en was makkelijk. Daarna afstuderen. Bij de ene organisatie gestopt omdat de opdracht totaal niet aansloot en nu weer een nieuwe plek. Tja en nog 3 openstaande toetsen....

Dat is het hem nu net, mijn laatste loodjes wegen echt zwaar
daar heb je gelijk in. De laatste loodjes zijn het zwaarst, maar je moet maar denken dat als je die laatste loodjes hebt gehad dan ben je er ook vanaf.

Hier zit ik weer even te balen, ik zat al sinds half december zonder gesprek bij de psycholoog, dat word waarschijnlijk nog langer, aangezien er vanmorgen is afgebeld.
Dus nu moet ik wachten tot ik weer gebeld wordt voor een nieuwe afspraak. En hoogstwaarschijnlijk kan ik dan maandag weer bellen, voor een nieuwe afspraak en dat moet dan wel redelijk snel gebeuren, want over 2 weken ben ik weg.
maar goed ik weet niet waarom ik had het al verwacht }:|
pi_91215677
Wat balen zeg dat je gesprek met de psych weer niet doorgaat. Dan zit je idd wel erg lang zonder ja. Lijkt mij ook niet fijn. Hopelijk kun je snel terecht!

Ik heb mijn probleemstellende notitie af *O* Ben echt zo blij, wat een werk was dat zeg. Nu maar hopen op een goed cijfer :)
pi_91222575
Heb vandaag mijn opdrachten besproken met een behandelaar.
Schoot me zojuist wel te binnen of ik uberhaubt nog wel privacy heb, met het in kaart brengen van alle contacten die ik heb etc.. }:| :o (waar is de angstige smiley)
pi_91229525
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 18:21 schreef ScarFace- het volgende:
Heb vandaag mijn opdrachten besproken met een behandelaar.
Schoot me zojuist wel te binnen of ik uberhaubt nog wel privacy heb, met het in kaart brengen van alle contacten die ik heb etc.. }:| :o (waar is de angstige smiley)
Wat voor opdrachten moest je allemaal doen dan? Het in kaart brengen van je sociale netwerk is vaak wel 1 van de dingen die gedaan wordt in de hulpverlening, omdat daar vaak problemen mee zijn, bijvoorbeeld te weinig mensen in je netwerk of te weinig steun van de mensen in je netwerk. Ik kan begrijpen dat het voelt alsof je daardoor geen privacy meer hebt, maar het is wel een nuttig hulpmiddel om problemen in kaart te brengen en bijvoorbeeld te kijken welke banden je kunt versterken binnen je netwerk.
pi_91229930
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Wat voor opdrachten moest je allemaal doen dan? Het in kaart brengen van je sociale netwerk is vaak wel 1 van de dingen die gedaan wordt in de hulpverlening, omdat daar vaak problemen mee zijn, bijvoorbeeld te weinig mensen in je netwerk of te weinig steun van de mensen in je netwerk. Ik kan begrijpen dat het voelt alsof je daardoor geen privacy meer hebt, maar het is wel een nuttig hulpmiddel om problemen in kaart te brengen en bijvoorbeeld te kijken welke banden je kunt versterken binnen je netwerk.
Familie stamboom gemaakt,
Vrienden in kaart gebracht,
Levensloop in kaart gebracht dus school+werk ervaring en andere dingen die op je pad zijn gekomen.
En mijn probleem helder op proberen te schrijven.
Dit is meer zo`n orienterende groep waar iedereen verplicht in moet dus wat je zegt klopt wel ja. ;)
Maar ik vind het kansloos sorry hoor stel iemand heeft weinig vrienden wat dan daar kun je niks aan doen als behandelaar ;) die denken echt dat ze oppermachtig zijn.
Ik kan het met sommige behandelaren ook niet zo goed vinden vandaar dat ik er (soms)wat negatief over kan overkomen ;) vervelend is dat eigenlijk :{
pi_91230092
Oja ik moest het over doen omdat het niet netjes genoeg was vond die aardige meneer :o :o ik word echt moe er van en mn psychiater is ziek, psycholoog op vakantie pfff.
pi_91235680
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:34 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Familie stamboom gemaakt,
Vrienden in kaart gebracht,
Levensloop in kaart gebracht dus school+werk ervaring en andere dingen die op je pad zijn gekomen.
En mijn probleem helder op proberen te schrijven.
Dit is meer zo`n orienterende groep waar iedereen verplicht in moet dus wat je zegt klopt wel ja. ;)
Maar ik vind het kansloos sorry hoor stel iemand heeft weinig vrienden wat dan daar kun je niks aan doen als behandelaar ;) die denken echt dat ze oppermachtig zijn.
Ik kan het met sommige behandelaren ook niet zo goed vinden vandaar dat ik er (soms)wat negatief over kan overkomen ;) vervelend is dat eigenlijk :{
Als iemand weinig vrienden heeft is daar vaak wel een reden voor. Een behandelaar kan onderzoeken hoe het komt dat iemand weinig vrienden heeft en diegene helpen bij het aangaan van relaties, tips geven etc. Ik vind de oefeningen die je opnoemt iig wel nuttig en het kan sowieso gewoon een stuk duidelijkheid geven. Jammer dat jij het allemaal zo negatief ziet.

Dat je het opnieuw moest doen omdat het niet netjes genoeg was is wel raar -O-
  woensdag 12 januari 2011 @ 23:24:29 #284
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91242862
Sylvana, ze zullen vast wel tips kunnen geven. Maar ik heb ook heel weinig vrienden en daar heeft nog nooit iemand me bij kunnen helpen.
pi_91243235
Het is dan ook niet een kwestie van dat je maar vrienden moet gaan maken. Als je van jezelf niet heel sociaal bent kun je dat ook niet aanleren denk ik.
  donderdag 13 januari 2011 @ 00:01:07 #286
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91244680
Fijn zo'n instant diagnose.
pi_91258044
Blegh heb me verslapen voor therapie :( Werd pas om half 12 wakker. Om 1 uur tussenevaluatie -O-
pi_91258692
Hier ben ik vandaag in een rare bui wakker geworden.
eerst wordt ik geirriteerd wakker omdat mijn ma het blijkbaar genoeg vondt dat ik nog sliep en keihard de stomme muziek (srry waar zij dus van houdt) aanzet, zodat ik in 1x wakker ben.
En dan kan ik niet eens eindigen met mijn ontbijt of ze begint al met stomme klusjes die ik moet doen.
En ik had andere plannen voor vandaag, ik zou hier benenden aan de slag gaan stofzuigen enzo. En nu moest dat opeens nog boven.
En nu zit ik dus in zo'n bui waarop ik boos ben op alles en niks wil weten van niets. En mijn ma die haar mond dan niet kan houden en over van alles en nog wat moet gaan praten en niet snapt dat ik geen zin heb om haar aan te horen. :(
pi_91259129
quote:
Op woensdag 12 januari 2011 23:31 schreef Tegan het volgende:
Het is dan ook niet een kwestie van dat je maar vrienden moet gaan maken. Als je van jezelf niet heel sociaal bent kun je dat ook niet aanleren denk ik.
Maar wat als je wel heel sociaal was, en nu niet meer bent vanwege de klachten?
Weet niet hoe het bij ScareFace zit of zat?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_91259579
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 12:38 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Maar wat als je wel heel sociaal was, en nu niet meer bent vanwege de klachten?
Weet niet hoe het bij ScareFace zit of zat?
Het is altijd een optie dat je sociaal was, maar door bijv. depressie niet meer in staat bent om sociaal te doen.

Ik ben altijd super sociaal geweest en dol op het samen met anderen zijn maar om de een of andere redenen klap ik deels dicht en voel ik me toch ongemakkelijk als ik bij anderen ben. En dat heeft deels te maken met plaag(pest)verleden, verlegenheid en pdd-nos, en ik kan op sommige momenten heel erg goed met mensen overweg maar om de een of andere reden lopen gesprekken en contacten vaak dood. :{ en er zijn dagen zoals vandaag dat ik bij wijze van spreken iedereen haat :N
  donderdag 13 januari 2011 @ 13:11:06 #291
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_91260639
cafpow :*

En wel of niet sociaal hoeft niet de enige reden te zijn. Wel of niet depressief ook al niet.
Ik zit in een isolement door de plaats waar ik woon en dat ik geen school of baan heb. Ben vrijwel alle contacten verloren door vaak verhuizen en overlijden. En er zijn geen clubs of verenigingen waar ik lid van wil of kan worden - sociaal leven is een dure hobby.
(Dit is geen hulpkreet hoor, ik baal wel dat ik wat mensen betreft overal alleen voor sta maar dat is al mijn hele leven zo dus ik ben het wel gewend. En ben ook zo vaak afgewezen door groepen dat ik weinig lef heb om het opnieuw te proberen).
pi_91262881
Zo, de tussenevaluatie is achter de rug :) was wel een fijn gesprek, even goed over bepaalde dingen kunnen praten :) Ze gaat wel vaart zetten achter individuele hulp, want dat is wel hard nodig, de groep alleen is niet genoeg.
pi_91264716
Isolementen ontstaat vaak uit meerdere oorzaken, die weer het gevolg isolement vormen, tenminste in mijn geval.

quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 14:08 schreef Sylvana het volgende:
Zo, de tussenevaluatie is achter de rug :) was wel een fijn gesprek, even goed over bepaalde dingen kunnen praten :) Ze gaat wel vaart zetten achter individuele hulp, want dat is wel hard nodig, de groep alleen is niet genoeg.
goed dat het een positief gesprek was.

Hier is de boze bui deels omgeslagen in een te actieve bui, dus maar er even gebruik van om mijn kamer te stofzuigen enzo, en tussendoor doe ik dus nog meerdere dingen.
En dat is dus echt kenmerkend, na zo'n boze/depressieve bui, wordt ik hyper en een gigantisch chaoot :{
pi_91269879
Hmm, dat herken ik wel cafpow. Ik had dat vanmiddag ook, na die tussenevaluatie voelde ik me ook erg verdrietig, maar heb wel een verslag gemaakt, het hele huis opgeruimd, de was opgeruimd en de vuilniszak verwisseld. Nu even rustig zitten en dan eten koken.
pi_91272354
quote:
Op donderdag 13 januari 2011 16:37 schreef Sylvana het volgende:
Hmm, dat herken ik wel cafpow. Ik had dat vanmiddag ook, na die tussenevaluatie voelde ik me ook erg verdrietig, maar heb wel een verslag gemaakt, het hele huis opgeruimd, de was opgeruimd en de vuilniszak verwisseld. Nu even rustig zitten en dan eten koken.
Tja bij mij komt het deels ook weer doordat ik dat doe om gezeur te mijden van dat ik de hele dag achter de pczit enzo.
Ik probeer eraan te ontsnappen maar tegelijk zoek ik het juist op.
Maar goed nu zit ik er weer ff doorheen want het was toch weer raak alleen dan ivm iets anders.
Dus nu zit echt te twijfelen of ik maar wel of niet naar beneden ga, want ik heb geen zin in die spanning die uiteindelijk alles nog erger kan maken en we dan weer in dezelfde circel gaan draaien waar ik dus echt geen zin in heb.
Maar onbewust zoek ik in mijn hoofd nu ruzie met mijn ma en loop ik alles eruit te gooien en tegen haar te schelden.
En dat kan ik dus niet stoppen en op bepaalde momenten zakt het weg en dan komt het weer terug.
Maar nu sta ik echt op instorten.
pi_91273843
wrong topic :P

[ Bericht 68% gewijzigd door GlenSpey op 13-01-2011 18:35:17 ]
pi_91323771
Cafpow, hoe gaat het vandaag met je?

Hier wel een redelijke dag gelukkig :) Tot half 12 geslapen, vanmiddag even heen en weer naar school geweest om verslagen in te leveren en met mn SLBer te praten. Volgende periode heb ik op donderdag 2 vakken, maar daar kan ik dus niet heen vanwege therapie. Voor het ene vak wil ik sowieso al vrijstelling vragen, dus als ik die krijg is het mooi. Anders maar even met de docent overleggen wat te doen. Dat andere vak kan ik wel met zelfstudie redden zegt mn SLB-er, dus die docent een mailtje gestuurd of hij dat ook goed vindt. Heb ook al 2 hoofdstukken geleerd voor het tentamen van maandag ( morgen nog 3 hoofdstukken en zondag nog 3 hoofdstukken leren) De boodschappen zijn ook al binnen, afwassen gaan we morgen doen, dus de rest van de dag kan ik lekker relaxen :)

Trouwens, zit nu een beetje terug te lezen en wat kan er in een maand tijd veel veranderen zeg :o

Een maand geleden heb ik dit ergens gepost:

SPOILER
In die maand tijd is er echt veel veranderd, in negatieve zin helaas ;(. De depressie is alleen maar erger geworden, ik heb geen structuur/dagritme meer, ik ga amper naar school, onderneem haast niks meer, sport niet meer, heb nergens zin in en alles is me teveel en kost me teveel moeite. Nu het slechter met me gaat zie ik ook veel meer het nut van de deeltijdbehandeling in en snap ik ook beter waar ik aan moet werken. Eerst deed ik bijvoorbeeld vaak teveel ipv te weinig, maar de laatste tijd heb ik haast geen structuur/dagritme en doe ik juist weinig. Daar zijn we nu bij Activiteitentherapie mee bezig, om weer een goede dagstructuur op te bouwen. Bij Interpersoonlijke therapie hebben we het over relaties en eerst vond ik dat het met mijn relaties wel goed zat, ik bedoel, heb geen ruzie/conflicten of mensen die uit mijn netwerk zijn verdwenen waar ik om rouw. Maar we hebben het nu wel over hoe ik ben in relaties, dat ik het moeilijk vind om mijn grenzen aan te geven, dat ik het moeilijk vind om me kwetsbaar op te stellen etc. Dus daar gaan we nu mee aan de slag. Dat zal niet lukken in 10 weken om dat helemaal op te lossen, maar daar kan ik wel een begin mee maken en dan in individuele therapie daar verder aan werken.

Dus denk nu wel dat dit de juiste therapie voor me is en dat die mindfulnesstraining een mooie aanvulling hierop is :)

[ Bericht 35% gewijzigd door _Hestia_ op 14-01-2011 17:23:47 ]
pi_91344251
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:07 schreef Sylvana het volgende:
Cafpow, hoe gaat het vandaag met je?

[...]
Hier gaat het vandaag wel redelijk. Op het feit na dat ik me echt doodverveelt heb, en dus de hele dag een beetje voor me uit staar, en van mijn kamer even de woonkamer in wandel uit het raam kijk en vervolgens weer terugkeer naar mijn kamer. :{ En de rest van de tijd maar wat achter mijn pc zitten. En ben super moe...

Maar er zijn toch dingen die zich beginnen op te stapelen en die mij dwars zitten..maar tja, ik kan niet veel doen dan er het beste van maken ;)

En tja, ik pieker de hele dag door, en de vakantie komt wat dichterbij over 2 weken, en ik heb er echt geen zin meer in..mijn oma is weer thuis dus een bron van minder ergernis tussen mij en ma, omdat dit kan heel egoistisch klinken maar zo is het niet bedoeld.
Ik hou veel mijn oma, en ze is en blijft mijn oma, maar het doet me eigenlijk niet veel wat er gebeurd. Mede ook doordat ik onbewust bewust afstand aan het nemen ben van de familie in het buitenland. Omdat ik me niet meer in 2 gedeeld wil voelen, en dus maar beetje per beetje meer afstand moet nemen van het "veilige nest" daar en hier mijn nest moet zien te bouwen, hoewel ik daar echt tegen op kan zien.
En gister even de webcam aangehad en alleen van het zien van het zure gezicht van mijn oma raak ik al depressief en om dan het standaard oude mensen en hun ziekten verhaal aan te horen :{

En tja, met de meeste familieleden heb ik niet eens contact...dus tja dat maakt het ook niet echt veel leuker. En anderen heb ik geen zin om op te zoeken want het contact moet altijd vanuit mij komen en dat ben ik zat, zij mogen ook wel wat initiatief tonen :(

En 2 bekenden daar, maar die leven zeg ik maar in een ander wereldje
SPOILER
dan mij, en ik pas er ook niet echt compleet tussen en zij zijn meer van die doe maar normaal dan ben je saai genoeg, en ik ben van het doe maar normaal dan doe je al gek genoeg ;) Dus tja, een paar keer elkaar zien wat gaan drinken ofzo is wel oke, maar ik heb niet veel zin om helemaal in hun wereldje te eindigen.
Maar dat is een heel ander verhaal..en ik probeer gewoon mezelf te overtuigen van je gaat daar 4 weekjes heen, het is warm, strand op kwartier lopen en ik kan aan mijn gewicht en conditie werken terwijl ik er niet mee bezig ben.

Maar goed het is allemaal heel dubbel, en als het morgen wat beter weer is ga ik de stad in, moet namelijk voor iedereen weer wat kleins meenemen... :{ en ze zijn te verwernd en ik kom daar met bwv spreken een sleutelhanger aan...en ik weet dat ze dat op ironische wijze gaan afkraken. Maar ik heb gewoon tegen mezelf gezegd, als ze daarme beginnen zeg je take it or leave it.

Maar ach, verder tja alles gaat zijn gang, moet nog wat dingen met het zosawe regelen maar ik wordt iedere dag te laat wakker en kan dan niet meer bellen.
Maar dat komt wel. Ondertussen kan ik niet wachten tot ik even 1 dagje alleen en onderweg ben..want ik wil rust en gezeur aan mijn hoofd van niemand :{
pi_91356198
Ik kan dus wel vakken volgen, alleen dan krijg ik daar een certificaat voor, en die staat niet gelijk met een tentamen, dus kan ik zo nooit een diploma krijgen zeg maar. Beetje jammer.

Andere opties zijn dus, twee jaar wachten, andere uni of hbo. Beetje een downer ;( .
pi_91419637
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 02:45 schreef Tegan het volgende:
Ik kan dus wel vakken volgen, alleen dan krijg ik daar een certificaat voor, en die staat niet gelijk met een tentamen, dus kan ik zo nooit een diploma krijgen zeg maar. Beetje jammer.

Andere opties zijn dus, twee jaar wachten, andere uni of hbo. Beetje een downer ;( .
Kun je die studie niet bij een andere school doen dan? Als je een BSN hebt is dat normaal alleen voor je eigen school en kun je de opleiding wel bij andere scholen doen.

Ik begin ik volgens mij eindelijk een beetje effect van de AD te merken. Gaat al 2 dagen best redelijk met me, ben goed aan het leren voor tentamen van morgen, kan me gewoon goed concentreren, doe dingen in het huishouden die al een hele tijd waren blijven liggen, zoals strijken en voel me niet erg somber ofzo :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')