abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90835729
Mja, ik ben ook wel een beetje afgestapt van het schrijven. Ik zat de afgelopen week in een enorme dip, en dat terwijl ik eigenlijk dacht dat ik me echt niet nog slechter kon voelen. Ik wilde echt maar eens hulp gaan zoeken want ik dacht dat ik daar echt nooit uit zou komen. Nu ruim een week later gaat het eigenlijk wel verrassend ok. Twee grote klotemomenten gehad net na Kerst, en net na Oud en Nieuw (en het had te maken met iets wat ik hoorde, niet met de feestdagen opzich), maar nu ben ik er eigenlijk wel een soort van overheen. Ik denk niet dat ik ooit zou kunnen vertellen tegen iemand/een psycholoog wat er nu helemaal het probleem is, vandaar dat ik het wilde opschrijven, dan zou ik het kunnen laten lezen. Nu heb ik daar alleen geen directe aanleiding meer voor, dus dat ga ik maar mooi weer uitstellen ;( .

Nu iets anders. Paar jaar terug, midden in de depressie besloten dat ik maar geen rijlessen ging volgen, wilde het niet meer. En nu twee jaar later heb ik zo'n angst om in die auto te stappen. Had altijd gezegd tegen mensen dat ik weer ging beginnen als *dit en dit* geregeld was. Was meer zodat ze stopten met zeuren, maar nu is het helaas eindelijk zover. En ik had vorige maand een theorieexamen geregeld, zo van, dan zie ik wel of ik dat ga doen. Dat is dus over een half uur. En vannacht echt een crashende auto-nachtmerrie gehad, en dat terwijl ik niet eens auto ging rijden vandaag (ook iets wat ik echt niet durf overigens). Ik weet rationeel wel dat die angsten niet reeel zijn, maar ik kan me er toch niet overheen zetten. Het is alleen zo verdomd moeilijk om dit soort gedachten uit te leggen aan mensen. Zullen ze nooit snappen, maar begin er dan niet over te vragen ;( .
pi_90850592
Mn psycholoog met dr perfecte leven gaat volgende week op vakantie .. :X jaloers
Oja ze raad me pillen aan.
Ik zie ze wel eens on gemotiveerder, maarjaaaaa. Heel soms heb ik echt niks aan zo`n gesprek ;(
pi_90850713
Sylvana nog gefeliciteerd met je verjaardag ;) !
Sterkte iedereen in deze koude tijd..we komen er wel weer bovenop.
  woensdag 5 januari 2011 @ 07:45:27 #204
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_90868792
Baaldagje, veel te weinig geslapen, liggen woelen en draaien en piekeren over problemen in mijn relatie.
En toen sliep ik eindelijk, werd ik steeds weer wakker omdat ik op mijn linkerheup en rechterdij blauwe plekken heb. En ik slaap graag op mijn zij
  woensdag 5 januari 2011 @ 08:48:22 #205
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_90869385
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 20:09 schreef ScarFace- het volgende:
Mn psycholoog met dr perfecte leven gaat volgende week op vakantie .. :X jaloers
Ik zie ze wel eens on gemotiveerder, maarjaaaaa. Heel soms heb ik echt niks aan zo`n gesprek ;(
Had je die nog niet dan?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 5 januari 2011 @ 08:53:27 #206
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90869468
Ik had een alarm op 7.15 maar schrok er ook van wakker. Blijkbaar heb ik nog wat in te halen.
Wel vervelend want op zich ben ik redelijk positief maar te weinig slaap en wakker worden met rugpijn en een verstopte neus is toch een beetje een domper.
GimmeGore, ik hoop dat je blauwe plekken snel genezen. Ik slaap ook liefst op mijn zij ;)
  woensdag 5 januari 2011 @ 09:49:26 #207
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_90870685
quote:
Op dinsdag 4 januari 2011 20:09 schreef ScarFace- het volgende:
Dat is echt erg! :o :X

Kan je niet maar een andere psych?

Beterschap voor de (somatische) ziekenboeg hier
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_90874741
@ teagan, balen dat je die rijlessen toch niet wilt nemen vanwege de angst. En ik snap je maar al te goed. Maar je moet gewoon naar jezelf luisteren en je nergens toe forceren, mensen om je heen kunnen je niet dwingen tot het nemen van lessen want dat werkt alleen tegen jezelf.
Dus luister naar jezelf.

@ scarface, volgens is de klik met je psycholoog helemaal niet aanwezig. Mischien handig om dit aan te kaarten bij de psycholoog, en te kijken welke oplossing jullie kunnen bedenken.

@gimmegore, ach er zijn van die dagen. Hier ook, gisteren was er een van bij mij.

@caroline88, sterkte dat klinkt als een verkoudheid.

Zo, hier gaat het wel redelijk. Op het punt na dat ik heel loop te wikken en te wegen omdat alles kapot begint te gaan waaronder laptop en eerst al mobiel.
Maar verder gaat het wel redelijk. Vannacht ging het wel even mis, ik zat er even doorheen.
Verder mag ik straks naar een gesprek om mijn trajectplan te tekenen wat waarschijnlijk een verlening wordt van degene die ik al heb. Dus dat ik lekker met rust gelaten wordt tot september omdat ik dan ga studeren. Maar ik wil waarschijnlijk na mijn vakantie kijken of ik een baantje ofzo voor 3 daagjes per week kan vinden. Om mijn spaarcenten weer bij te vullen, want die raken op, door de uitgaves die ik nu heb gehad.
En ik raak redelijk van slag door die uitgaves, kortom het financiele speelt weer mee bij het emotionele }:|
  woensdag 5 januari 2011 @ 13:59:29 #209
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90879634
Cafpow ik hoop dat je ongelijk hebt en dat het gewoon de reactie is op te veel melk en te droge lucht. Of als het toch een verkoudheidje is. Ik voel me gelukkig niet verkouden :)

We laten ons niet op de kop zitten! Gelukkig is er beter weer op komst. Sorry voor de sneeuwliefhebbers maar ik ben zojuist op en neer geglibberd naar de postbus en de afvalcontainer en dat is geen leuke trip.
pi_90881688
Scarface-, dank voor de felicitatie en het klinkt alsof het niet echt klikt met je psych. Zou dat zeker aankaarten bij haar!

GimmeGore, sterkte met je relatieproblemen!

Cafpow, balen dat alles kapot gaat en je daarom zoveel piekert over je financiën.

Caroline, beterschap!

Gisteren ben ik 2 keer gevallen, 1 keer met de fiets en 1 keer lopend. Zit nu ook onder de blauwe plekken en met een kapotte knie enzo. Van mij mag die rotzooi ook snel verdwijnen.

Vandaag gaat het gelukkig wel iets beter dan gisteren. net naar de stad geweest om pasfoto's te maken en een nieuw paspoort aan te vragen. Nu even een uurtje huiswerk maken. Is een opdracht voor Beleidskunde dat geld als tussentijdse toets. Ik heb al 4 lessen van dat vak gemist, maar deze opdracht is niet zo moeilijk. Als ik een voldoende heb krijg ik een halve punt extra bij mijn tentamen en die heb ik wel hard nodig denk ik.

Morgen eindelijk weer therapie, na 3 weken. Heb cognitieve therapie, dus kan eindelijk even weer over mijn vele negatieve gedachten praten hoop ik :) (als ik aan de beurt kom, groep wordt steeds groter, morgen weer een nieuwe erbij geloof ik)
  woensdag 5 januari 2011 @ 15:09:38 #211
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90882664
Sylvana, dankjewel. Hoop dat je morgen een goede sessie hebt! ^O^
pi_90885042
Dankjewel :)

Ik heb de opdracht voor de tussentijdse toets af *O*

Straks nog wel een enorme berg afwas wegwerken, maar verder kan ik lekker relaxen de rest van de dag :)
pi_90887780
Het klikt wel enigsinds hoor ik bedoel zo`n vrouw kan ook niet alles oplossen en ze helpt me wel heel goed te kijken naar de problemen.
Werd ook even jaloers op het feit dat ze op vakantie gaat voor de zoveelste keer.
En pillen daar ben ik een beetje angstig van, heb ook wat slechte ervaringen ermee.

@cafpow Vervelend dat alles juist nu kapot moet gaan.
@Gimmemore Sterkte met je relatie.
@Tegan Komt wel goed, je kunt ook een paar jaar wachten met de rijlessen niemand dwingt je om ze nu te nemen ;)

Allemaal heel veel sterkte(nogmaals) de positieve draai komt op een gegeven moment wel terug :)
pi_90893019
Ik zit er nog wel eens over na te denken om wel of niet op te vragen mijn dossier te mogen inzien.
Hmmm. Ik weet het even niet.
pi_90893053
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:25 schreef ScarFace- het volgende:
Ik zit er nog wel eens over na te denken om wel of niet op te vragen mijn dossier te mogen inzien.
Hmmm. Ik weet het even niet.
Waarom zou je het wel of niet willen? :)
pi_90895564
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 18:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Waarom zou je het wel of niet willen? :)
Ik zou het wel willen lezen om eens te zien wat men van mij vind, en (hopelijk) wat er bijvoorbeeld geconstateerd is om mij een bepaalde diagnose te geven dus specifiek welke kenmerken ik heb volgens de hulpverleners.
Het lijkt me niet leuk om dingen te lezen die niet kloppen of die men verkeerd op heeft gevat of ik verkeerd heb gecommuniceert. Dat staat er toch heel vaak wel in omdat men snel allerlei informatie wil achterhalen en zo werkt dat gewoon niet.
Het hele beeld wat ze van mij hebben ben ik wel benieuwd naar, maar er is wel een drempel ;)(angst denk ik)
Een meisje/vrouw uit mn groep had het opgevraagd en was boos geworden omdat er veel onwaarheden in stonden :P
Bedankt voor je interesse trouwens :)
pi_90900725
Ik heb het zelf pas wel gedaan van mijn oude therapie ( toen ik 19 was) en ik vond het best emotioneel om te lezen, juist wat de therapeuten persoonlijk van mij vonden. Dat was toch anders dan hoe ik over wil komen zeg maar. Stonden niet echt onwaarheden in, maar was gewoon confronterend om te lezen zeg maar.
pi_90926474
Vanochtend therapie gehad en dat was wel fijn, om weer even met de anderen te kunnen praten. Er is een nieuwe man in de groep en we hebben dus eerst een voorstelrondje gedaan. Daarna hebben we een rondje gedaan hoe het met iedereen ging en heb ik dus verteld dat het alleen maar slechter is gegaan sinds de vakantie. Bij cognitieve therapie niet zelf een G-schema gemaakt, maar was iig wel mijn verhaal een beetje kwijt. Bij activiteitentherapie wel uitgebreid over mijn situatie gehad en mijn doel voor de komende 2 weken is om op maandag, donderdag en vrijdag iig voor 12 uur uit bed te gaan en te douchen en aankleden. Zodat ik toch weer een beetje structuur in mn leven aanbreng, want dat is nu ver te zoeken. En ook al maakt het niet uit of het mijn stemming verbeterd of niet, het is iig een begin om weer een beetje een structuur op te bouwen.

Vanmiddag naar de huisarts om de AD op te hogen. En ik zou eigenlijk 19 januari tussenevaluatie van therapie hebben, maar kan vanmiddag bellen om te kijken of dat eerder kan :)
pi_90931616
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 12:42 schreef Sylvana het volgende:
Vanochtend therapie gehad en dat was wel fijn, om weer even met de anderen te kunnen praten. Er is een nieuwe man in de groep en we hebben dus eerst een voorstelrondje gedaan. Daarna hebben we een rondje gedaan hoe het met iedereen ging en heb ik dus verteld dat het alleen maar slechter is gegaan sinds de vakantie. Bij cognitieve therapie niet zelf een G-schema gemaakt, maar was iig wel mijn verhaal een beetje kwijt. Bij activiteitentherapie wel uitgebreid over mijn situatie gehad en mijn doel voor de komende 2 weken is om op maandag, donderdag en vrijdag iig voor 12 uur uit bed te gaan en te douchen en aankleden. Zodat ik toch weer een beetje structuur in mn leven aanbreng, want dat is nu ver te zoeken. En ook al maakt het niet uit of het mijn stemming verbeterd of niet, het is iig een begin om weer een beetje een structuur op te bouwen.

Vanmiddag naar de huisarts om de AD op te hogen. En ik zou eigenlijk 19 januari tussenevaluatie van therapie hebben, maar kan vanmiddag bellen om te kijken of dat eerder kan :)
Klinkt als een positieve terapie ochtend ^O^

Verder over het wel/nietopvragen van je dossier, je meot natuurlijk doen waar jij denkt het meeste aan te hebben. Soms krijg ik ook zin om mijn eigen dossier op te vragen maar doe dat neit doordat ik bang ben me daardoor toch iets anders op te stellen.En daar heb ik helemaal geen baat bij.

Verder heir wel een redelijk dagje, begonnen emt het bewaren van de kerstspullen en een paar dingen regelen. En verder gewoon alles rustig. En wachten tot ik volgende week weer naar de psycholoog mag ;)
pi_90932626
Net bij de huisarts vandaan en de komende 2 weken moet ik 100 mg sertraline slikken. Dan weer terug naar huisarts om te kijken of het nog meer opgehoogd moet worden.
  donderdag 6 januari 2011 @ 14:58:14 #221
259233 GimmeGore
pi_90932759
Pfffff ik zal blij zijn als ik een kamertje voor mezelf heb. Ik word hier niet vrolijker van.
Volgende week ook maar eens bellen voor een afspraak bij de psych verpleegkundige. Ben al een tijdje niet meer geweest, maar er is ondertussen wel een hele boel gebeurd.
pi_90933474
Bleh mn tussenevaluatie kan niet eerder :(

Edit: Werd net gebeld en mn tussenevaluatie van therapie kan toch eerder, nu heb ik hem volgende week donderdag ipv 19 januari :)

[ Bericht 46% gewijzigd door _Hestia_ op 06-01-2011 17:57:12 ]
pi_90957017
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:58 schreef GimmeGore het volgende:
Pfffff ik zal blij zijn als ik een kamertje voor mezelf heb. Ik word hier niet vrolijker van.
Volgende week ook maar eens bellen voor een afspraak bij de psych verpleegkundige. Ben al een tijdje niet meer geweest, maar er is ondertussen wel een hele boel gebeurd.
goed zo, gewoon bellen, je kan het wel gebruiken denk ik. ^O^

Sylvana, heerlijk dat die evaluatie nu eerder kan.

Hier, rustig dagje naar de supermakrt en kerstboom afgetuigd en bewaard, nu morgen alleen nog beetje stofzuigen enzo :{ waar ik niet veel zin in heb maargoed. :)
pi_90957239
Ik kon gisternacht echt echt echt niet slapen, dus midden in de nacht toch begonnen met alles opschrijven.

Heb voor mijn gevoel echt nog niets significants geschreven maar heb toch een aantal kantjes geschreven :o . Stond ervan te kijken.

Verder gaat het nog steeds niet zo tof. Maar heb een lieve collega O+ die me helemaal begrijpt. Veel beter dan al die andere 'vrienden' die me nooit snappen ^O^ . Dus kon vandaag even wat dingen kwijt. Kon haar altijd bellen als er iets was, nu ze weet dat ik echt een enorme terugval had afgelopen weken. Fijn O+ .
pi_90957455
Fijn zo'n collega Tegan! Vind je het niet eng om zulke dingen te zeggen aan een collega?

Hier gaat het niet. Chaos in m'n hoofd = chaos in m'n schoolwerk. Heb al 3 weken niets aan school gedaan -O- Loop gigantisch achter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_90958256
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 23:03 schreef Swietje het volgende:
Fijn zo'n collega Tegan! Vind je het niet eng om zulke dingen te zeggen aan een collega?
Die collega in kwestie heeft eigenlijk bijna dezelfde issues als ik, alleen heel andere oorzaak. Dus we snappen elkaar. Ik zou ook nooit zulke dingen delen met wie dan ook verder.
quote:
Hier gaat het niet. Chaos in m'n hoofd = chaos in m'n schoolwerk. Heb al 3 weken niets aan school gedaan -O- Loop gigantisch achter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* .
  vrijdag 7 januari 2011 @ 08:45:49 #227
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90964989
Swietje, al die zelfbeschuldiging is alleen maar een teken dat de zaak bij jou niet in balans is. Probeer lief te zijn voor jezelf :*

Hier alles zijn gangetje al zou ik wel een aantal administratieve klusjes moeten oppakken wat nog even niet lukt. Mijn bureau is volledig bezet met computerspul dus ik heb ook geen plek om te schrijven. Hoewel ik dat altijd aan de computer doe maar een beetje ruimte om documenten naast me neer te leggen..... heb een tafeltje nodig maar heel klein en laag - dan kan ik de printer op de grond mikken zonder hem echt letterlijk op de grond te zetten. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn maar dit soort dingen blijft bij mij meestal in het goed idee stadium hangen.

Ik ga straks mezelf verwennen, nasi maken en sambal goreng telor staat al klaar dus die hoef ik enkel op te warmen :9
pi_90965455
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:55 schreef Sylvana het volgende:
Net bij de huisarts vandaan en de komende 2 weken moet ik 100 mg sertraline slikken. Dan weer terug naar huisarts om te kijken of het nog meer opgehoogd moet worden.
Succes :*

quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 15:17 schreef Sylvana het volgende:
Bleh mn tussenevaluatie kan niet eerder :(

Edit: Werd net gebeld en mn tussenevaluatie van therapie kan toch eerder, nu heb ik hem volgende week donderdag ipv 19 januari :)
Fijn voor je :Y
  vrijdag 7 januari 2011 @ 10:42:45 #229
259233 GimmeGore
pi_90967678
Ik heb vakantie nodig, alweer.
En yoga ofzo.
Ik word helemaal gek hier. Dat resulteert dan weer in alleen maar negatieve gedachten, vooral over mezelf en mijn leven. Waardoor ik me nog beroerder ga voelen.

En ik heb niemand om gewoon even lekker tegen aan te janken. ;(
pi_90971362
Tegan, fijn dat je zo'n lieve en begrijpende collega hebt met wie je je situatie kunt bespreken :)

Swietje, balen dat je zo'n chaos in je hoofd hebt en zo lang achterloopt met school. En die zelfbeschuldigingen zijn erg herkenbaar, dikke knuffel :*

Caroline, jammer dat je nog niet echt verder kunt met die administratieve klusjes. Ik herken het ook wel hoor, heel veel ideeën, maar uitvoeren ho maar :N

ScarFace-, dankjewel :)

GimmeGore, kut dat je niemand hebt waar je even lekker tegen aan kunt janken. Hier kun je je verhaal altijd kwijt, maar even tegen iemand aanjanken lucht ook erg op idd. Dikke knuffel :*

Hier vanochtend vroeg eruit gegaan om naar school te gaan. Was een feedbacksessie van een half uur, maar ben toch al weer doodop ( moet totaal ook 1 uur reizen) Ga nu even computeren en dan naar bed toe. Als mn vriend dan thuis is boodschappen doen ( morgen mijn verjaardag vieren, dus veel boodschappen nodig) en afwassen en eten koken enzo en dan vanavond weer lekker relaxen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 07-01-2011 13:20:59 ]
  vrijdag 7 januari 2011 @ 17:24:59 #231
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_90984799
GimmeGore, wij zijn hier om te luisteren. Ja ik weet dat het niet hetzelfde is. Maar toch zijn we er ook voor jou. :*

Dank je Sylvana :) Zo te horen heb je een drukke middag en een druk weekend voor de boeg, ik wens je heel veel sterkte! ^O^

Ik moet mezelf gewoon in mijn nekvel pakken en aan de slag gaan maar er zijn zoveel leukere dingen om te doen ;) Vandaag heb ik vrij van dat soort dingen want ik heb vanmiddag in de bloedbank gewerkt en ga vanavond in de bibliotheek werken, mijn twee vrijwilligerbaantjes en als ik dan 's avonds om een uur of half negen thuis ben vind ik dat ik best de rest van de dag mag "niksen".

Ik wens jullie een fijn, ontspannen en waar nodig nuttig weekend :)
pi_90985060
Gimmegore, gooi het er maar uit hoor..daarvoor is dit topic om de depressie gerelateerde aspecten te bespreken ;)

Sylvana, sterkte met alle voorbereidingen, en alvast fijne dag.

Caroline88, succes met het duwen van jezelf.

hier een raar dagje, gisteravond om half12lag ik al te slapen om rond 5 uur wakker te worden om naar de wc te gaan en vervolgens niet meer te kunnen te slapen tot half7.
Om vervolgens om 10 uur wakker te worden omdat ik de stem van mijn moeder hoorde.
Omdat een bekende belde om te zeggen dat wij in juni een dag vrij moeten houden omdat mijn moeder dan getuige moet zijn op een bruiloft en ik uitaard ook uitgenodigd ben.
Daarna de stad in gegaan om een gereserveerde laptop ophalen, en op en neer mailen met een oom omdat ik voor hem mijn laptop met defecten meeneem en hij tegen een lage prijs overneemt omdat hij alles wat kapot is repareert. Zijn hobby is het onmogelijk reparen.
Dus ik heb wat extra zakcenten voor de vakantie :Y , alleen mag ik dan met 2 laptops sjouwen tijdens de reis :{
En nu ben ik op, en moe en lichte hoofdijn dus ga maar even rusten ;)
pi_90987053
Dankjulliewel :)

Het afwassen hebben we maar naar morgen verplaatst, dan zijn we toch al bezig met schoonmaken en hebben we er misschien meer zin in dan nu, nu totaal niet in een schoonmaakbui, morgen hopelijk wel, maar dan moet het ook wel echt gebeuren.

De boodschappen zijn wel allemaal gedaan en ben nu eten aan het koken.
pi_90989296
Maandag aanstaande een gesprek met mijn casemanager van de GGZ. Even goed om de tafel zitten of we geen andere behandeling kunnen gaan doen, want er moet iets veranderen en snel, want zoals het de laatste weken gaat houd ik echt niet meer vol. De details bespaar ik jullie maar, maar het zit gewoon even niet lekker bij me.

:{
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_90991963
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:19 schreef Bos81 het volgende:
Maandag aanstaande een gesprek met mijn casemanager van de GGZ. Even goed om de tafel zitten of we geen andere behandeling kunnen gaan doen, want er moet iets veranderen en snel, want zoals het de laatste weken gaat houd ik echt niet meer vol. De details bespaar ik jullie maar, maar het zit gewoon even niet lekker bij me.

:{
Da n is het idd slim om even een goed om de tafel te gaan zitten ja. Sterkte ermee :*
pi_90996598
Hoe zijn jullie eigenliik terecht gekomen bij je psycholoog/psychiater/casemanager?
pi_90996745
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:23 schreef Tegan het volgende:
Hoe zijn jullie eigenliik terecht gekomen bij je psycholoog/psychiater/casemanager?
Ik ben autistisch en had daardoor al een casemanager en psychiater. Later ben ik pas depressief geworden, of is dat tenminste vastgesteld.
pi_90998954
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Niet helemaal nieuw want ik ben een kloon. De reden daarvan is dat ik anoniem wil blijven.

Momenteel slik ik al 6 maanden lang Fluvoxamine. Op het begin 100mg per dag, en sinds 4 weken is dat verhoogd naar 150mg per dag. Dit slik ik omdat ik last heb van angsten en depressie.

Zijn er mensen die dit langere tijd hebben geslikt? :@

Ik ben tussen de 20 en 25 jaar oud :P
pi_90999829
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 21:23 schreef Tegan het volgende:
Ik ben al eerder depressief geweest en ben gewoon naar de huisarts gegaan om een doorverwijzing naar Dimence (GGZ) te vragen. Ben ook al eerder in therapie geweest ( individueel) en alleen een uurtje praten dat werkt niet meer. Vandaar dat ik zelf al aan deeltijdtherapie had gedacht en na intakegesprek dachten ze dat dat idd wel goed zou zijn voor me. Ik ben nu 2 maanden in deeltijdtherapie en dit is nog niet genoeg, dus ik sta nu ook op de wachtlijst om ernaast nog individuele therapie te krijgen.

Gebreukersnaam, ik heb geen ervaring met Fluvoxamine, maar wil je veel sterkte wensen. heb je daarnaast ook andere behandeling?
pi_91000990
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:08 schreef Sylvana het volgende:

Gebreukersnaam, ik heb geen ervaring met Fluvoxamine, maar wil je veel sterkte wensen. heb je daarnaast ook andere behandeling?
Dankjewel. Ik heb een aantal gesprekken met een psycholoog gehad, hij weet alleen niet precies wat hij ervan moet zeggen. Hij probeert wel een beeld te vormen maar hij weet niet precies waar mijn angsten en depressie vandaan komen.
pi_91001419
Ik ben eigenlijk bij de psycholoog terecht gekomen via de huisarts. Tenminste de laatste keren ging het zo slecht dat ik de deur niet uit wilde en als ik het deed was het een echte strijd met mezelf en mijn omgeving. Dus is mijn ma naar de huisarts gestapt omdat ik het zelf niet deen, en de situatie niet houdbaar meer was.

Updatje van hier, mijn stemming heeft nu toch de neiging zwaar te gaan kelderen, door omstandigheden. Mijn oma die een paar weken geleden gevallen is, en een soort scheur in een bot heeft. Mag maandag weer opgenomen worden voor een bloedtransfusie.
Omdat er iets mis is in haar bloed, ik weet de rest ook niet. Maar volgens de dokters is de balans tussen rode en witte bloedcellen er helemaal uit.
En mijn ma durft weer niet alles duidelijk te vertellen en filtert naar haar plezier er weer dingen uit, maar ik zat in de woonkamer en dan hoor je de gesprekken uit haar kamer en ik hoorde leucemie voorbij komen en kanker en andere dingen, maar er bestaat het idee dat oma ergens intern een bloeding heeft.
En dat heeft al wat invloed, en daarbij ook nog dat mijn ma dus nog meer contact heeft en zich nog meer irriteerd aan bepaalde gewoontes/niet gewoontes en bepaalde familieleden...en dat geklaag krijg ik dus constant over me heen. En ik snap dat ze het kwijt moet, maar pfffffff...iedere keer hetzelfde en daarbij noemt ze ook altijd alleen negatieve dingen, dus moet ik het weer van me af gooien om het beeld van betereffende familieleden te behouden...
en dat wordt me teveel, en over een paar weken mag ik naar familie toe op vakantie en ik slaap al super onrustig droom teveel en te levendig waardoor ik overdag ook niet helemaal top fit ben...
en ik kijk steeds meer op tegen de reis.. :'(
pi_91045897
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 22:30 schreef cafpow het volgende:
Ik ben eigenlijk bij de psycholoog terecht gekomen via de huisarts. Tenminste de laatste keren ging het zo slecht dat ik de deur niet uit wilde en als ik het deed was het een echte strijd met mezelf en mijn omgeving.

Daar heb ik nu ook enorm last van. Naar mijn werk gaat nog wel, maar even naar de supermarkt of naar de stad is echt niet leuk meer en doe het dus liever via internet..
pi_91048843
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 22:49 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Daar heb ik nu ook enorm last van. Naar mijn werk gaat nog wel, maar even naar de supermarkt of naar de stad is echt niet leuk meer en doe het dus liever via internet..
Ik snap het dondersgoed. Maar ik zou toch proberen op zijn minst met keihard je mp3 speler ofzo aan, even een klein rondje te lopen, ook als is het alleen jou eigen straat doorlopen.
Maar msichein gaat het bij jou wel net als bij mij beetje per beetje over. Want toen ik eenmaal naar de psycholoog ging moest ik wel iedere week de deur uit en kreeg ik toch meer zin erin.

Hier een heel dubbel dagje, want ik zit nog met dat vanmijn oma..en mijn moeder die constant over mijn ooms en tantes zeurt. EN de reis die steeds dichterbij komt. Maar goed eenmaal op het vliegveld valt het wel weer mee...ff een maandje rust :Y
pi_91049261
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 23:45 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik snap het dondersgoed. Maar ik zou toch proberen op zijn minst met keihard je mp3 speler ofzo aan, even een klein rondje te lopen, ook als is het alleen jou eigen straat doorlopen.
Maar msichein gaat het bij jou wel net als bij mij beetje per beetje over. Want toen ik eenmaal naar de psycholoog ging moest ik wel iedere week de deur uit en kreeg ik toch meer zin erin.

Hier een heel dubbel dagje, want ik zit nog met dat vanmijn oma..en mijn moeder die constant over mijn ooms en tantes zeurt. EN de reis die steeds dichterbij komt. Maar goed eenmaal op het vliegveld valt het wel weer mee...ff een maandje rust :Y
Ik ga ook regelmatig de deur uit, maar de drempel blijft iedere keer hoog. VOoral als ik nog op bed lig, heb ik de grootste moeite om er uit te komen of ga even ontbijten en ga weer terug liggen om er vervolgens uren later er weer uit te komen. Maar het ljikt wel of het steeds erger wordt. OOk het huishouden verslonsd hier door helemaal. Tot ergernis van mijn huisgenote. Dus ik probeerhet ewl regelmatig en ik doe het ook, maar de drempel wordt gewoon helaas niet lager. En daar wil ik ook wat aandoen, en snel graag. Hopelijk kan ik de afspraak met de psychiater naar deze week verzetten of densoods een afspraak met een psycholoog..

Mijn dagje is dus mwa. WEl vanavond even naar de begeleiding geweest (ja dus wel de deur uit) om een sudoku-wedstrijdje te spelen. Maar voor de rest van de dag heb ik behalve boodschappen gedan, Wat me wel veel moeite kostte alleen maar op bed gelegen, Zelfs lezen of even computeren is gewoon te veel gevraagd..
pi_91052236
Fijn om te horen dat jullie moeite hebben met dezelfde dingen :) . De ene week zit bij mij vol met plannen, en de andere week kom ik naast om te werken gewoon uberhaupt niet uit bed.
pi_91052731
Zitten jullie allemaal aan de anti depressiva.. bij mij zijn daardoor mn angsten echt grotendeels verdwenen voel iig zo veel beter en ook andere zaken maak ik me veel minder zorgen om. parotoxine 20 mg slik ik. Maar miss slaat het bij mij wel goed aan.
  zondag 9 januari 2011 @ 09:27:47 #247
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_91057381
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 01:05 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Zitten jullie allemaal aan de anti depressiva.. bij mij zijn daardoor mn angsten echt grotendeels verdwenen voel iig zo veel beter en ook andere zaken maak ik me veel minder zorgen om. parotoxine 20 mg slik ik. Maar miss slaat het bij mij wel goed aan.
Ja, ik slik antidepressiva. Het heeft wel iets geholpen, maar na 2 jaar kan ik niet zeggen, dat ik tevreden ben over mijn herstel en val soms zoals nu regelmatig diep terug.
pi_91059366
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 00:52 schreef Tegan het volgende:
Fijn om te horen dat jullie moeite hebben met dezelfde dingen :) . De ene week zit bij mij vol met plannen, en de andere week kom ik naast om te werken gewoon uberhaupt niet uit bed.
zo is het hier ook. Alleen dan is het meer van de dag tot dag. En bij mij heeft het weer ook veel invloed :)
pi_91059506
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 01:05 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Ik ga ook niet als een speer op de paroxetine, ik voel me lichamelijk vaak echt kloterig. Slik 40 mg voor angst en paniek.
  zondag 9 januari 2011 @ 13:51:51 #250
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_91063528
Zojuist Yoga-Mindfullness proefles gehad. Het was best wel lekker ontspannend bezig zijn. Beviel me dus wel, even aan niks denken en met je lichaam bezig zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')