abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89557435
Loo fokkerts,

na 2,5 jaar fun met de bmw 135i gaat hij eruit!
Ik heb al jaren in mijn hoofd zitten dat ik voor mijn 35e een mooie sportwagen wil hebben.

Dat punt is nu volgens mij dan toch echt aangekomen.

Nu heb ik een mooie aston martin v8 vantage gezien, aangeboden in Enschede.
Precies zoals ik hem wil, zwart donkere velgen cognac lederen interieur.... helemaal top

Nu heb ik online niet zo heel veel weten te vinden over de eventuele minpunten van deze auto.
Als alternatief kan ik gaan voor een porsche 911 s of een audi R8 4.2 quattro.
Daarvan weet ik dat ze redelijk probleemvrij zijn.

Als jullie info hebben over een Aston Martin en evt zaken waar ik op moet letten hoor ik dat graag! Vast bedankt.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_89557781
Patsertje :')
pi_89557822
na een BMW 1 serie naar een Aston? Of je bent een rijkelui's kindje of je hebt gewoon hard gewerkt....welke van de 2?

Of ist een lening :p
pi_89557836
Minpunten van een Audi R8 of Porsche 911 weet ik wel: Het is geen Aston Martin.
pi_89557852
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:29 schreef thesystem het volgende:
na een BMW 1 serie naar een Aston? Of je bent een rijkelui's kindje of je hebt gewoon hard gewerkt....welke van de 2?

Of ist een lening :p
hard gewerkt
pi_89557858
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:30 schreef CasB het volgende:
:P
  zondag 5 december 2010 @ 18:30:56 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_89557865
Toffe bak 8-)

*jaloers is

Moet zoiets nou nog opbrengen ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_89557920
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:30 schreef Sounddragon het volgende:
Toffe bak 8-)

*jaloers is

Moet zoiets nou nog opbrengen ??
80.000
pi_89558040
Tja,

Audi: allerdaagse doodnormale bak, wel superfijn en probleemloos.
Porsche: platgeslagen kever dus lelijk maar wel probleemloos en daarbij geen 'headturner'
Aston: _O_
FH 420 eev Globetrotter XL
  zondag 5 december 2010 @ 18:36:39 #10
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_89558066
Als het echt je droomauto is kun je met zo'n Aston eigenlijk geen miskoop doen. Het is immers alles wat het belooft. Echter is het geen volbloed sportauto, maar dat weet je zelf natuurlijk ook. Dat is overigens de R8 ook niet en de "gewone" 911 ook niet.
De kwaliteit van de AM is goed, al zul je her en der misschien een klein storingkje tegen gaan komen bij normaal gebruik. Dat word overigens altijd goed opgelost door de dealer (mocht je daar contact mee gaan onderhouden), maar het is wel zo. Houd daar dus rekening mee.

Verder is het gewoon een prachtige wagen met een mooi geluid, een snelle motor en een zeer leuk interieur. Alles wat je waarschijnlijk zoekt dus, als je niet verwacht om races van een Lamborghini te winnen of 40.000km/pj met dagelijks gebruik te rijden.

De V8 is trouwens ook redelijk stug geveerd tov. bijv. een DB9, die wat comfortabeler is.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_89558089
als autokenner O-) wil ik wel advies geven,
dit kost enkel een rondje mee rijden op de nordschleife
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_89558109
Audi R8 O+ _O_
  zondag 5 december 2010 @ 18:38:51 #13
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_89558134
En als je hem gebruikt koopt kun je niet met droge ogen de personalised sill plaque gaan aanpassen, wat natuurlijk een groot nadeel is :7
pi_89558223
pappa is metaal bewerker :)

Wilde sowieso de instapstrips personaliseren.
Logootje van de zaak erop... daar heb ik um uiteindelijk aan te danken :P
  zondag 5 december 2010 @ 18:42:57 #15
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_89558269
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:41 schreef Nerdmans het volgende:
pappa is metaal bewerker :)

Wilde sowieso de instapstrips personaliseren.
Logootje van de zaak erop... daar heb ik um uiteindelijk aan te danken :P
Heb ik ook gedaan, is altijd mooier. Helaas niet bij een AM, maar toch.
Alhoewel de originele AM plaques erg gaaf zijn!
pi_89558380
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 18:42 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan, is altijd mooier. Helaas niet bij een AM, maar toch.
Alhoewel de originele AM plaques erg gaaf zijn!
Daar is de liquide positie helaas nog niet voldoende voor.
Daarbij is de afschrijving eerste 3 jaar echt killing....
  zondag 5 december 2010 @ 18:50:00 #17
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_89558509
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:45 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Daar is de liquide positie helaas nog niet voldoende voor.
Daarbij is de afschrijving eerste 3 jaar echt killing....
Dan moet je dat natuurlijk sowieso niet doen. Maar dan moet je er ook over nadenken om überhaupt wel een dergelijke auto te kopen. Zoals ik al zei zul je nooit 100% probleemloos rijden met zo'n ding, het is altijd nog handgebouwd in Engeland. En ook al zul je waarschijnlijk geen grote problemen krijgen, als zo'n ding een keer een dagje naar de dealer moet zul je die kosten ook moeten dragen. Naast het onderhoud en gebruik van het ding opzich.
Maar zulke zaken weet jij veel beter dan ik natuurlijk en daar zul je vast al over nagedacht hebben, maargoed :)
pi_89558607
Je wilt een mooie sportwagen kopen en je komt toevallig dit model tegen en je weet er verder niks van en je wilt wel zomaar 80.000 euro betalen voor zoiets?
Vaag verhaal, het lijkt me dat je voor dat geld al jaren verliefd moet zijn op zoiets en dat je er alles van weet.
pi_89558647
Ik zou me toch storen aan het 'oude' kenteken ben ik bang.
pi_89559438
uiterlijk de mooiste in zijn klasse, kwalitatief de slechtste helaas, vooral het model voor de facelift.

als je er nog een leuk potje naast hebt voor onderhoud zou ik het zeker doen :Y
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_89559514
Ik zou een Porsche nemen.
Sig en ondertitel niet terugplaatsen - FA-
pi_89559565
80.000 euro is helemaal niks meer voor een AMV8. Heb je nog wel een praktische auto ernaast of niet? We hebben nu een C6 Avant 2.0 TFSI, een sportauto hoeft voor mij nog niet.
pi_89559935
Ben je van plan om de auto lang te houden?

Hoeveel kilometer ga je er per jaar mee rijden?

Hoeveel kilometer heeft de AM in kwestie gelopen?

Zonder deze informatie zul je weinig nuttig advies krijgen.
  zondag 5 december 2010 @ 19:31:10 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_89559957
Als je het kan betalen zou ik dat model nemen dat je wilt hebben.
De Aston dus, in dit geval.

Als je over die afschrijving je twijfels hebt moet je goed bedenken of je het geld wel echt wilt/kunt besteden. Ik heb alleen maar ervaring met luchtgekoelde 911jes. Als je daar 20000 km per jaar mee wilt afleggen schat ik het onderhoud op ¤4-5000 per jaar. Deze schat ik eerder richting 8-12K/pj aan onderhoud. Wat kost een setje bandjes bv?

In het dagelijks verkeer kan je helemaal niets met een snelle auto, maar dat heb je vast ook al uitgevonden met je 135.
Ik zou die 135 lekker houden voor dagelijks gebruik; tov. de kosten van de Aston maakt die 10-15% ook niet meer uit, en de Aston voor het weekend bewaren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 5 december 2010 @ 19:40:11 #25
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89560266
Mooie auto :9~
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_89560392
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:18 schreef Nerdmans het volgende:
Loo fokkerts,

Ik heb al jaren in mijn hoofd zitten dat ik voor mijn 35e een mooie sportwagen wil hebben.

Precies zoals ik hem wil, zwart donkere velgen cognac lederen interieur.... helemaal top

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nu heb ik online niet zo heel veel weten te vinden over de eventuele minpunten van deze auto.

Als jullie info hebben over een Aston Martin en evt zaken waar ik op moet letten hoor ik dat graag! Vast bedankt.
Serieus dibbes, als je het geld zou hebben en niet hoeft te lenen, dan zou je je geen zorgen maken of ze redelijk probleem vrij zijn... Passie mag geld kosten! Kopen dat hok
pi_89560421
BTW is zou ze geen van beide willen hebben. Ik zou een 997 kopen
pi_89565531
Kijk al die paupers hier jaloers zijn dat ze niet zo'n auto kunnen kopen :{w

Minpunt bij een Porsche vind ik dat ze heel gevoelig zijn voor deuken. Had een keer met m'n neef een porsche panamera gehuurd, en de verhuurder zei al dat we heel erg voorzichtig moesten zijn omdat de Porschee auto's heel gevoelig zijn.

Weet niet hoe het zit bij de 911 maar in het algemeen dus..
#freefrederike
  zondag 5 december 2010 @ 21:41:15 #29
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_89565612
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 21:39 schreef PizzaMizza het volgende:
Kijk al die paupers hier jaloers zijn dat ze niet zo'n auto kunnen kopen :{w

Minpunt bij een Porsche vind ik dat ze heel gevoelig zijn voor deuken. Had een keer met m'n neef een porsche panamera gehuurd, en de verhuurder zei al dat we heel erg voorzichtig moesten zijn omdat de Porschee auto's heel gevoelig zijn.

Weet niet hoe het zit bij de 911 maar in het algemeen dus..
Onzin. Die verhuurder wil gewoon geen beschadigingen. Veel delen van zo'n ding zijn ook nog eens van kunststof dus helemaal niet gevoelig voor deuken, dat veert gewoon terug.
pi_89566112
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:41 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Onzin. Die verhuurder wil gewoon geen beschadigingen. Veel delen van zo'n ding zijn ook nog eens van kunststof dus helemaal niet gevoelig voor deuken, dat veert gewoon terug.
Nope, bij de andere auto's zei hij dit niet, hij zei dat Porsche extra voorzichtigheid nodig had, misschien ligt het dus aan de PANA.

edit: nog een vraag voor TS, waarom uberhaupt een sportauto? Die zijn toch niet fijn? 2 zitters is al helemaal pauper, hoe wil je ooit je vrouw en kinderen meenemen? Of heb je nog genoeg geld voor 2/3 andere auto's?

[ Bericht 7% gewijzigd door PizzaMizza op 05-12-2010 22:01:09 ]
#freefrederike
pi_89567834
Als het een droom is niet te lang over nadenken, als je te lang twijfelt is hij weg.
(maar aan de andere kant: dan hoef je niet meer te twijfelen ;) )
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 5 december 2010 @ 22:21:41 #32
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89567952
Mooie wagen :)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_89568071
quote:
Loo fokkerts,

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ho ff maat!

Hoeveel auto's heb jij de afgelopen 5 jaar al gehad?, zit ff je posthistorie in zijn geheel door te nemen, ik vind het niet erg dat je af en toe je droom meedeelt op het forum, maar om het half jaar iets anders buitenbudgettairs lijkt me wat overdreven.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_89568139
quote:
10s.gif Op zondag 5 december 2010 18:53 schreef Cracka-ass het volgende:
Ik zou me toch storen aan het 'oude' kenteken ben ik bang.
Hoe kan je je nu storen aan een kenteken?
pi_89568483
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:23 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Ho ff maat!

Hoeveel auto's heb jij de afgelopen 5 jaar al gehad?, zit ff je posthistorie in zijn geheel door te nemen, ik vind het niet erg dat je af en toe je droom meedeelt op het forum, maar om het half jaar iets anders buitenbudgettairs lijkt me wat overdreven.
Idd ik ben al blij als ik een subaru impreza wrx aan kan schaffen, laat staan rijden
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 5 december 2010 @ 22:33:40 #36
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_89568609
quote:

[..]

Ho ff maat!

Tja, sommige mensen hebben het wat ruimer dan anderen. Daar gaat dit topic alleen niet over.
pi_89568672
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:44 schreef draaijer het volgende:
BTW is zou ze geen van beide willen hebben. Ik zou een 997 kopen
Eens _O_

Die dingen worden ook steeds betaalbaarder, edoch nog steeds even buiten mijn bereik.

Komend voorjaar kijken naar een 1e gen Boxster :P
  zondag 5 december 2010 @ 22:43:48 #38
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_89569159
Kopen!!! :7 dadelijk ben je 35 :P
pi_89569304
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 21:39 schreef PizzaMizza het volgende:

Nog nooit van gehoord en ik rij al een fikse tijd Porsche.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_89569618
quote:
15s.gif Op zondag 5 december 2010 22:33 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Tja, sommige mensen hebben het wat ruimer dan anderen. Daar gaat dit topic alleen niet over.
Klopt. alleen verwacht ik dan wel dat je met verstand je aankoop overweegt en niet met totaal uitelkaargetrokken oneliners aankomt.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
pi_89569725
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:53 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Klopt. alleen verwacht ik dan wel dat je met verstand je aankoop overweegt en niet met totaal uitelkaargetrokken oneliners aankomt.
:? De beste man vraagt mensen of ze wat meer info hebben over zijn droom bak ? :?
pi_89570210
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

:? De beste man vraagt mensen of ze wat meer info hebben over zijn droom bak ? :?
Jij gaat op FOK nota bene (een jongerenforum) vragen wat de technische nadelen van een 80000 Euro kostende Aston Martin zijn?.... kom, doe eens niet zo eigenwijs.
  zondag 5 december 2010 @ 23:09:18 #43
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_89570394
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:05 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Jij gaat op FOK nota bene (een jongerenforum) vragen wat de technische nadelen van een 80000 Euro kostende Aston Martin zijn?.... kom, doe eens niet zo eigenwijs.
Wat een rare stelling. Fok is best een redelijke dwarsdoorsnede van de bevolking en hier zitten echt wel mensen die persoonlijke ervaringen met zo'n AM hebben. Als jij je dat niet kan voorstellen kun je hier beter niet posten dan het topic vervuilen.
pi_89570769
quote:
4s.gif Op zondag 5 december 2010 23:09 schreef Barcaconia het volgende:

Wat een rare stelling. Fok is best een redelijke dwarsdoorsnede van de bevolking en hier zitten echt wel mensen die persoonlijke ervaringen met zo'n AM hebben. Als jij je dat niet kan voorstellen kun je hier beter niet posten dan het topic vervuilen.
Toch zou het AM forum beter zijn voor deze vraag...

Onder de streep zal een AM duurder zijn om te rijden dan een 911 of R8. Dat kan TS zelf ook wel bedenken. En de eerste exemplaren schijnen nogal wat probleempjes te kennen...
pi_89570811
Fok is weliswaar gestart als een jongerenforum, en is dat waarschijnlijk in meerderheid nog altijd, maar niet elke Fokker verdwijnt magisch van het forum als ie bvb 26 wordt en zijn CJP moet inleveren :)

Maar goed dat is een demografische discussie. On topic: Als je het geld hebt, ga voor je droomwagen dan. Een betrouwbaardere sportwagen kan je later nog altijd kopen.
pi_89570995
Ga eens in OUD kijken als je denkt dat dit een jongeren forum is :P
pi_89571004
Sowieso is betrouwbaarheid niet het meest belangrijke voor een sportwagen. Ieder dag stil vallen is ook niet fijn, maar wat meer onderhoud... so what?

Daarom kan TS beter eens beginnen met in alle kandidaten te rijden. Een Porsche en ook de Audi rijdt beter dan een AM. De AM is zonder meer een geweldig mooie auto, maar het is echt heel veel meer een GT dan een sportauto. De meest sportieve is de R8, maar bij de 911 kun je dan ook weer voor de sportieve versies gaan.
pi_89571254
quote:
4s.gif Op zondag 5 december 2010 23:09 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

!1/2 jaar geleden zat hij te zaniken om een bonus van 50 euro voor 2 man op zijn bedrijf omdat de economie zo slecht ging, en nu wil hij ff een Aston kopen?

Goed Bara, jij je zin, ik kap ermee, maar ik ruik grootheidswaanzin op een kilometer afstand.
pi_89571872
Mijn instelling is altijd: ik zie geen reden om te liegen, dus ik ga er niet vanuit.

Maar... eerlijk is eerlijk, ik ken TS al heel wat langer dan vandaag en het zou niet zijn eerste onzinverhaal op internet zijn... ;)
pi_89573891
Van buiten prachtig, interieur is echt zum kotsen. :r En zelfs dat valt niet op met die kleur.
pi_89574477
Gewoon doen als je het kan en ook daadwerkelijk wil en twijfel niet te lang zoals mijzelf ;)
pi_89576686
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 00:33 schreef illusions het volgende:
Van buiten prachtig, interieur is echt zum kotsen. :r
Ik snap ook echt niet hoe je nu zo'n interieur kan kiezen bij zo'n wagen.

Een DB9 is 1 van mijn droomwagens en daarom snap ik de overweging wel zeker als je het gewoon kan betalen. Maar het zijn geen wagens voor de vele kilometers. Je moet er haast wel een andere auto bij hebben voor woon werk verkeer. De "running kost" van een aston martin is zo extreem hoog... (ze hebben niet voor niets vaak een lage km stand, veel gaan en weg net voor de 30 of 60 k km let maar eens op ;) Dan komt er namelijk vaak een hele dure onderhouds beurt aan ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_89578247
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 07:47 schreef boegschroef het volgende:

Een DB9 is 1 van mijn droomwagens en daarom snap ik de overweging wel zeker als je het gewoon kan betalen. Maar het zijn geen wagens voor de vele kilometers. Je moet er haast wel een andere auto bij hebben voor woon werk verkeer. De "running kost" van een aston martin is zo extreem hoog... (ze hebben niet voor niets vaak een lage km stand, veel gaan en weg net voor de 30 of 60 k km let maar eens op ;) Dan komt er namelijk vaak een hele dure onderhouds beurt aan ;)
De kosten zijn hoog, maar het is weldegelijk een auto voor dagelijks gebruik. Dat kan makkelijk. Je moet alleen dan niet een groot gezin hebben, want dan is het lastig(er).
pi_89578509
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 07:47 schreef boegschroef het volgende:

Ik snap ook echt niet hoe je nu zo'n interieur kan kiezen bij zo'n wagen.

Ik denk niet dat mensen die zo'n auto kunnen betalen daar mee zitten.
pi_89579933
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:06 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ik denk niet dat mensen die zo'n auto kunnen betalen daar mee zitten.
precies, als je 80k voor een speeltje kan neertellen zal onderhoud geen probleem zijn.
  maandag 6 december 2010 @ 11:49:05 #56
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_89581135
Ik weet niet hoor...maar over een echte droom-auto twijfel je toch niet?
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_89584963
Blijft een engelse wagen en die zijn nu eenmaal niet zo probleemloos als een duitser. Daarnaast zou ik zo'n wagen nooit als daily driver nemen ivm kosten aan onderhoud en verbruik (of je moet echt oneindige middelen hebben, maar dan bestelde je er wel eentje nieuw gok ik).
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_89585838
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:46 schreef LordLynx het volgende:
Blijft een engelse wagen en die zijn nu eenmaal niet zo probleemloos als een duitser. Daarnaast zou ik zo'n wagen nooit als daily driver nemen ivm kosten aan onderhoud en verbruik (of je moet echt oneindige middelen hebben, maar dan bestelde je er wel eentje nieuw gok ik).
Verbruik doet niets. Als je je zorgen maakt om benzinekosten overweeg je sowieso zo'n auto niet.

Onderhoud is weliswaar een klap duurder, maar bij een moderne sportauto ook niet zodanig dat iemand die zich daadwerkelijk zo'n auto kan veroorloven er zich door laat tegenhouden.
pi_89596558
ben ik niet met je eens. Heb zelf een S4, maar vind het verbruik astronomisch
  maandag 6 december 2010 @ 22:52:57 #60
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_89613232
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Verbruik doet niets. Als je je zorgen maakt om benzinekosten overweeg je sowieso zo'n auto niet.

Onderhoud is weliswaar een klap duurder, maar bij een moderne sportauto ook niet zodanig dat iemand die zich daadwerkelijk zo'n auto kan veroorloven er zich door laat tegenhouden.
Onderhoud bij een AM is helemaal niet zo ontzettend fors. Staat redelijk in verhouding tot de aanschafprijs en het zijn zeker geen onbetaalbare bedragen als je de aanschaf neer kunt tellen.
Dagelijks gebruik bij zo'n V8 kan best, maar het is gewoon niet zo comfortabel als bijvoorbeeld een DB9 of een gewone 911. Hij is wat stugger en laat zich wat "ruiger" rijden. Niet als een hardcore sportauto maar meer wat aan het gas hangen en dergelijke. Niet rustig en comfortabel zeg maar.
pi_89615081
Als ik zou moeten kiezen tussen een 911 een R8 of een AM V8 Vantage. Dan zou ik blind voor de laatste gaan.
In mijn ogen de mooiste auto die er bestaat. Ik bedoel kom op. Zet een 911 naast een AM en de 911 verdwijnt volledig in de schaduw van de AM. De R8 vind ik nog steeds een opgeleukte TT (kan er niets aan doen). Als men het geld heeft om zo'n auto te kunnen aanschaffen dan is verbruik of onderhoud niet zo van belang. Het laaste zal je toch niet kunnen overslaan, dat is gewoon vereist bij een auto van dit kaliber. Of je dan een 911 een R8 of een AM hebt dat maakt niet uit.

Een V8 Vantage veelal van dichtbij mogen aanschouwen, horen en ervaren. Familielid heeft er 1. Kan je niets vertellen over technische stukken. Staat net 10.000km op ofzo.
Mooiste kleur is natuurlijk muisgrijs met zwartleder interieur.

[ Bericht 9% gewijzigd door iandroid op 06-12-2010 23:33:06 (foto dood) ]
Echte mannen eten geen honing, echte mannen kauwen op bijen....
  maandag 6 december 2010 @ 23:20:36 #62
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_89615189
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:19 schreef iandroid het volgende:
Als ik zou moeten kiezen tussen een 911 een R8 of een AM V8 Vantage. Dan zou ik blind voor de laatste gaan.
In mijn ogen de mooiste auto die er bestaat. Ik bedoel kom op. Zet een 911 naast een AM en de 911 verdwijnt volledig in de schaduw van de AM. De R8 vind ik nog steeds een opgeleukte TT (kan er niets aan doen). Als men het geld heeft om zo'n auto te kunnen aanschaffen dan is verbruik of onderhoud niet zo van belang. Het laaste zal je toch niet kunnen overslaan, dat is gewoon vereist bij een auto van dit kaliber. Of je dan een 911 een R8 of een AM hebt dat maakt niet uit.

Een V8 Vantage veelal van dichtbij mogen aanschouwen, horen en ervaren. Familielid heeft er 1. Kan je niets vertellen over technische stukken. Staat net 10.000km op ofzo.
Mooiste kleur is natuurlijk muisgrijs met zwartleder interieur.
Saaie muis dan. Waarom moet alles maar zwart of grijs zijn? Mag zo'n ding niet geel/blauw/rood/groen zijn?
  maandag 6 december 2010 @ 23:21:46 #63
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_89615256
Ik vind donkergroen juist chique bij een AM. Zo metallic. Zelfs een donkergroen/bruin/gele glans vind ik er goed bijpassen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  maandag 6 december 2010 @ 23:23:29 #64
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_89615352
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2010 23:21 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik vind donkergroen juist chique bij een AM. Zo metallic. Zelfs een donkergroen/bruin/gele glans vind ik er goed bijpassen.
:Y
pi_89655596
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:40 schreef Oosy het volgende:
ben ik niet met je eens. Heb zelf een S4, maar vind het verbruik astronomisch
Mijn beide auto's rijden 1:6, maar aangezien ik ook lachend de aanschafprijs betaalde doen die benzinekosten mij helemaal niets.

Anders gezegd: als je zo'n auto kan betalen, dan maak je je niet druk om benzinekosten.
pi_89655712
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:52 schreef Barcaconia het volgende:

Onderhoud bij een AM is helemaal niet zo ontzettend fors.
Vergeleken bij HTK auto's wel...
pi_89655847
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:19 schreef iandroid het volgende:
In mijn ogen de mooiste auto die er bestaat. Ik bedoel kom op. Zet een 911 naast een AM en de 911 verdwijnt volledig in de schaduw van de AM.
Maar de 911 rijdt beter en dat is bij een sportauto ook van belang.

Begrijp me goed, ik kan mij prima voorstellen dat iemand voor een AM gaat, maar de afweging (als je echt dat bedrag moet aftikken) is net iets minder ééndimensionaal.
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:50:34 #68
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_89656203
Zag vanmiddag in het voorbijgaan/rijden nog zo´n AM in een showroom staan.
Gebroken wit met donkerblauwe kap.
Porno :9
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 8 december 2010 @ 09:29:20 #69
76108 bluuf
Powershell fan
pi_89665525
Post je wel een paar mooie foto's als je hem gekocht hebt? Ik vind die AMs echt de mooiste auto's die er bestaan, ze stralen gewoon perfectie uit
pi_89668966
Het nadeel van de AM is natuurlijk wel dat al die malloten die straks voor 40K+ euro een toyota iq kopen met AM neusje ook kunnen blaten dat ze een AM hebben...

Ik zie het al voor me: stap je in je V8 Vantage en roept de AM iq rijder "ik heb die van mij tenminste nieuw gekocht, pauper!"... :D
  woensdag 8 december 2010 @ 11:26:58 #71
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_89669176
Ja precies, want een Iq en een AM zijn niet van elkaar te onderscheiden!
pi_89669228
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:21 schreef DS4 het volgende:
Het nadeel van de AM is natuurlijk wel dat al die malloten die straks voor 40K+ euro een toyota iq kopen met AM neusje ook kunnen blaten dat ze een AM hebben...

Ik zie het al voor me: stap je in je V8 Vantage en roept de AM iq rijder "ik heb die van mij tenminste nieuw gekocht, pauper!"... :D
De AM Iq kunnen alleen gekocht worden door mensen die een Aston Martin bezitten.
pi_89669397
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:28 schreef BroesWillems het volgende:

De AM Iq kunnen alleen gekocht worden door mensen die een Aston Martin bezitten.
Nee hoor. Die eis is komen te vervallen. Er was nl. zo goed als geen animo onder de AM rijders (duh!!!!).
  woensdag 8 december 2010 @ 11:53:37 #74
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_89670326
hahaha dat meen je niet.
Natuurlijk is er geen animo. _O-
pi_89670592
quote:
7s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:53 schreef Tjabbo het volgende:
hahaha dat meen je niet.
Natuurlijk is er geen animo. _O-
Ik ben voor de verandering eens serieus. Ik voorzie een mislukt projectje in dezen. Dat voorzag ik indertijd al overigens...

Gucci komt ook niet weg met het inkopen van een tas bij esprit en er gucci op naaien om de tas vervolgens voor 2.500 euro in de markt te zetten.
pi_89676261
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben voor de verandering eens serieus. Ik voorzie een mislukt projectje in dezen. Dat voorzag ik indertijd al overigens...

Gucci komt ook niet weg met het inkopen van een tas bij esprit en er gucci op naaien om de tas vervolgens voor 2.500 euro in de markt te zetten.
Die IQ is er toch alleen om de Co2 uitstoot oid te beperken?
pi_89676326
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:27 schreef tjoptjop het volgende:

Die IQ is er toch alleen om de Co2 uitstoot oid te beperken?
Volgens mij hoeft AM dat niet omdat ze te weinig auto's bouwen om onder die regeling te vallen, maar indien dat het geval is: dan moeten ze er aardig wat verkopen en dan helpt de prijs niet bepaald.
  woensdag 8 december 2010 @ 14:40:58 #78
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_89676811
Een GRATIS iq bij een nieuwe AM zou wel werken als het gaat om die uitstoot vermindering.
kan d'r zat uit volgens mij.
pi_89677129
AM ftw :Y
pi_89685565
R8 zou ik links laten liggen. Vorig jaar in R8 gereden. Werd ik opgedrukt door een Golf 3 :')
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_89685914
Zegt denk ik meer over jouw rijstijl ;)
Als je doet wat je deed, dan krijg je wat je kreeg.
  woensdag 8 december 2010 @ 20:17:41 #82
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_89691840
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee hoor. Die eis is komen te vervallen. Er was nl. zo goed als geen animo onder de AM rijders (duh!!!!).
Bron? Ik geloof het namelijk niet echt. Ik ken een AM verkoper en die koopt ieder jaar best aantallen Fiat 500's, mini's en dergelijke in leuke kleurtjes in als bundelverkoop voor bij een AM. Voor de man en voor zijn dochter zeg maar.

quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vergeleken bij HTK auto's wel...
Lees de context. "In verhouding tot de aanschafprijs" Het zijn geen astronomisch onevenredige bedragen zoals bij Ferrari bijv.
pi_89697237
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:17 schreef Barcaconia het volgende:

Bron?
Door Aston Martin inmiddels gecommuniceerd aan geïnteresseerden.

quote:
Ik geloof het namelijk niet echt. Ik ken een AM verkoper
Bel hem maar op dan, want dan bevestigt hij het vast aan je. ;)

quote:
en die koopt ieder jaar best aantallen Fiat 500's, mini's en dergelijke in leuke kleurtjes in als bundelverkoop voor bij een AM. Voor de man en voor zijn dochter zeg maar.
Fiat 500 en Mini is leuk, iq een gedrocht.

quote:
Lees de context. "In verhouding tot de aanschafprijs" Het zijn geen astronomisch onevenredige bedragen zoals bij Ferrari bijv.
Misschien moet je wat beter lezen wat ik schreef, want feitelijk zit er weinig licht tussen onze standpunten:

En dat als reactie op de "oneindige middelen" die je nodig zou hebben voor het onderhoud, hetgeen ik hiermee betwist. :)
pi_89697731
Ik zou voor een 360 Spider gaan... met F1 bak uiteraard :)
Fingerspitzgefühl
pi_89697998
Jij begrijpt de vraag niet?
pi_89698466
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:08 schreef DS4 het volgende:
Jij begrijpt de vraag niet?
Als ik naar het budget kijk en lees dat TS een echte sportwagen wil dan denk ik direct aan Ferrari. Daarnaast is de 360 (cabriolet of niet) een zeer indrukwekkende auto met een geweldige beleving en dito geluid. Daar kan geen R8 (ingetogen, saai, te degelijk) en 911 (staat tegenwoordig op elke hoek) tegenop. De AM vind ik daarentegen wel een erg goede keuze, maar dan nog zou ik voor een 360 kiezen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Fingerspitzgefühl
  woensdag 8 december 2010 @ 22:25:10 #87
302323 joeftw
Helemaal naar de klote
pi_89699014
TS je komt uit Veldhoven? (ik uit Eindhoven).. dus zodra je je auto hebt, PM me je adres dan maak ik even wat toffe foto's van je Aston Martin om hier op FOK! te plaatsen. Als je je adres niet geeft dan kunnen we allemaal beschouwen dat je gelogen hebt. Groetjens.
Syndroom van Kraepelin
pi_89701952
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:16 schreef ForumGek het volgende:

Als ik naar het budget kijk en lees dat TS een echte sportwagen wil dan denk ik direct aan Ferrari. Daarnaast is de 360 (cabriolet of niet) een zeer indrukwekkende auto met een geweldige beleving en dito geluid.
Maar een 360 heeft niet bepaald de beste wegligging.

quote:
Daar kan geen R8 (ingetogen, saai, te degelijk) en 911 (staat tegenwoordig op elke hoek) tegenop.
Al moest ik maar de helft betalen voor de 360, dan nog zou ik voor de 911 kiezen en dan voor de R8. Het gaat om het rijden, niet om het pronken...

quote:
De AM vind ik daarentegen wel een erg goede keuze, maar dan nog zou ik voor een 360 kiezen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Het punt is alleen dat wat jij zou kiezen niet relevant is en dat TS nadrukkelijk twee alternatieven gaf die op het gebied van betrouwbaarheid goed scoren. Daar hoort een 360 niet toe.
pi_89703552
Niet bepaald de beste, dat klinkt als enorm slecht. Lijkt me sterk.

Alsof de motor achter de achteras de beste wegligging oplevert...
pi_89705510
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 23:56 schreef Jimmie het volgende:
Niet bepaald de beste, dat klinkt als enorm slecht. Lijkt me sterk.
Gelet op de prijs kun je het relatief best slecht noemen...

De CS was beter, maar ook suboptimaal.

quote:
Alsof de motor achter de achteras de beste wegligging oplevert...
De GT3RS uit die tijd was een stuk sneller dan de CS.

(wat is dat toch dat mensen denken dat die motor achterin een probleem vormt)
pi_89707187
Wat een klap geld voor een nietszeggende auto.
Sowieso schrijf je zo.
pi_89707410
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 05:44 schreef -XX- het volgende:
geslacht: Vrouw

:')
pi_89708014
Mijn droomauto koste 'slechts' 1700 euro... :P
pi_89708083
quote:
10s.gif Op donderdag 9 december 2010 08:33 schreef BroesWillems het volgende:
Mijn droomauto koste 'slechts' 1700 euro... :P
Jij bent weer aan het vissen voor een excuus om 'm te mogen posten hè?

Ik heb je door B-).
pi_89708091
ssst....
pi_89708101
quote:
16s.gif Op donderdag 9 december 2010 08:40 schreef BroesWillems het volgende:
ssst....
Je mag hem van mij legaal, nog één keer hier posten: [PTA SC] Audi A6 allroad quattro 3.0 TDI met een hoogte van 1519 mm
pi_89710556
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 05:44 schreef -XX- het volgende:
Van mij mag je het niets vinden, maar "nietszeggend" is onzin. Het is geen muurbloempje.

Bovendien: wat voor auto rijdt jij. Dat moet nl. wel een heel sprekend model zijn!
pi_89714297
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 01:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gelet op de prijs kun je het relatief best slecht noemen...

De CS was beter, maar ook suboptimaal.

[..]

De GT3RS uit die tijd was een stuk sneller dan de CS.

(wat is dat toch dat mensen denken dat die motor achterin een probleem vormt)
De discussie hebben we al eens lang geleden gevoerd :P

Kwam er op neer dat:
- Ferrari z'n vermogen overschat
- Porsche z'n vermogen onderschat
- Porsche de auto ontwikkelt met een setup voor de Ring
- Enkele seconden verschil op zo'n ringtijd altijd zullen zijn (of is de nieuwe GT3 RS daadwerkelijk langzamer?)

En de 430 Scuderia staat er toch even netjes bij in de heilige lijst.
pi_89714328
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 10:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Van mij mag je het niets vinden, maar "nietszeggend" is onzin. Het is geen muurbloempje.

Bovendien: wat voor auto rijdt jij. Dat moet nl. wel een heel sprekend model zijn!
Waarschijnlijk een Twingo ofzo. :')
pi_89716578
quote:
Op donderdag 9 december 2010 12:31 schreef Jimmie het volgende:

- Porsche de auto ontwikkelt met een setup voor de Ring
Dat is niet zo. Ze testen daar, maar dat doen anderen ook. Op hockenheim is de cs ook langzamer trouwens.

quote:
- Enkele seconden verschil op zo'n ringtijd altijd zullen zijn (of is de nieuwe GT3 RS daadwerkelijk langzamer?)
De nieuwe is sneller natuurlijk.

quote:
En de 430 Scuderia staat er toch even netjes bij in de heilige lijst.
Dat is ook een geweldige auto.
  donderdag 9 december 2010 @ 14:44:19 #101
321874 Cucumissativus
* * * * * * * * * * * * * * *
pi_89719804
Gewoon kopen dat ding, straks istie weg!
  donderdag 9 december 2010 @ 18:37:04 #102
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_89729287
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Door Aston Martin inmiddels gecommuniceerd aan geïnteresseerden.

[..]

Bel hem maar op dan, want dan bevestigt hij het vast aan je. ;)
Toevallig vorige week hem over de IQ gesproken, maar niets over gehoord. Ik weet het zelf ook niet maar ik vind het gewoon moeilijk te geloven.

quote:
[..]

Fiat 500 en Mini is leuk, iq een gedrocht.
Mening, weinig relevant. Ik vind het wel een leuk ding, zeker als ik een dochter van 18 zou hebben en in de markt voor een echte AM was.
pi_89731255
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 18:37 schreef Barcaconia het volgende:

Toevallig vorige week hem over de IQ gesproken, maar niets over gehoord. Ik weet het zelf ook niet maar ik vind het gewoon moeilijk te geloven.
Nou ja, mijn bron acht ik volledig betrouwbaar.

quote:
Mening, weinig relevant. Ik vind het wel een leuk ding, zeker als ik een dochter van 18 zou hebben en in de markt voor een echte AM was.
Ik kan jouw financiële situatie niet beoordelen, maar als je dat geld af gaat tikken, dan kijk je net wat dieper.

Mijn bron was een geïnteresseerde. Die is nu afgehaakt omdat hij op basis van wat hij inmiddels aan info heeft gekregen vindt dat de auto te weinig meerwaarde heeft voor teveel geld. En kennelijk is dat een veel voorkomende gedachte.

Ik koop zelf nogal eens dure dingen. En ik wil die meerwaarde zien en voelen. Voorlopig is het gewoon technisch een toyota (en misschien wel de lelijkste van het stel ook!) met een bodykit en overtrokken met dure koe.

Dat vind ik dus hetzelfde als Breitling die een swatch een mooie stalen kast gaat geven en een mooie leren band en er dan ineens 1.500 euro voor gaat vragen. Of Jimmy Choo die bij esprit een tas in gaat kopen, er een mooie voering in zet en het merkje vervangt en dan 2.500 euro gaat vragen.

Dat werkt gewoon niet.

Premium is niet zo maar premium. Dat vereist meer dan een merknaam.
pi_89738318
Zo...

wat een boel posts in mijn afwezigheid.
Inmiddels ben ik mijn keuze wat gaan versmallen.

De Porsche is afgevallen.

Na hel wat gesprekken en belletjes en bezoekjes zijn er 2 redelijk concrete mogelijkheden.

bij Cito Eindhoven, staat een originele NL aston martin v8 vantage
Deze is ook zwart maar is qua interieur iets meer ingetogen, dan eerder genoemd model

http://www.autotrack.nl/tweedehands/aston_martin/v8/7093678

Voordelen deze auto is dat ik hem met 1 jaar garantie krijg
De garage is ook bereid een aantal kleine zaken ( interieur beschadiging handgreep ) op te lossen.
Ik krijg een prijsvoorstel met daarbij volledige historie en alle rekeningen tm heden.
1 eigenaar gehad :)

Nadeel ze lopen weinig warm voor inruil BMW, dus ga niet krijgen wat ik hoop.

De contender in deze is een R8

Eerste geleverde R8 in Nederland ( wat al geinig is).
Auto heeft een wrap gehad, dus lak is nagelnieuw, geen krasjes niks.

http://www.autowereld.nl/(...)-851156/details.html

Voordelen, auto is werkelijk als nieuwe 15.000 km :)
Historie bekend, garantie.
Bieden goede inruil prijs voor de bmw.

Ik krijg waarschijnlijk de eindoffertes ergens volgende week binnen.
Spannend, voelt een beetje onwerkelijk allemaal.

Uiteindelijk ben ik benieuwd wat ik moet bijleggen op de BMW.
pi_89738606
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 22:25 schreef joeftw het volgende:
TS je komt uit Veldhoven? (ik uit Eindhoven).. dus zodra je je auto hebt, PM me je adres dan maak ik even wat toffe foto's van je Aston Martin om hier op FOK! te plaatsen. Als je je adres niet geeft dan kunnen we allemaal beschouwen dat je gelogen hebt. Groetjens.
Whehehe je mag best een keer komen sjekken als je dat leuk vind hoor.
Ik hoop wel dat je een fatsoenlijke camera hebt dan.

Lijkt mezelf ook wel leuk om mooie foto''s te hebben.
Ik heb dat veel te weinig gedaan eik.
pi_89738894
Ho ff maat!

[/quote]

Mijn passie is zoals je kan zien altijd aanwezig.
Ik heb een tijdje overwogen om im import te doen van bijv een GT-R
Verder heb ik enkel mijn auto's getuned.

De Subaru heb ik alweer bijna 5 jaar.
De BMW 2,5 jaar ongeveer.
Vorig jaar heb ik een motor gekocht.

En je hebt een gevoelsbudget, en een werklijk budget.
Ik zit altijd in de knoop met wat gewoon kan en wat ik denk dat anderen nog acceptable vinden.
Ik heb echter besloten dat je toch wel gelul krijgt.
Dus liever nu de "patser" zoals ze zeggen dan later die man van "had ik toen maar..."
Vandaar een enigszins dikke auto deze keer.

Die grijze volvo kan altijd nog he?
pi_89739516
Mocht ik op termijn willen tunen,
Zijn er voor beide auto opties.

http://www.tunex.nl/web/i(...)ptuning-audi-r8.html
De heren kennen me en hebben al toegezegd voor 450 te chippen.
Dus das leuk voor weinig.

AM:

http://www.paramount-performance.com/acatalog/V8Vantage.html

wat duurder en verder weg :(
pi_89739635
Ingetogen? Interieur is toch hetzelfde, behalve dat het in cognac kleur (van de OP) een stuk mooier is imo :)

Als ik zou moeten gokken is de R8 een veiligere keus, vooral qua onverwachte 'issues'.
pi_89739901
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:05 schreef Jimmie het volgende:
Ingetogen? Interieur is toch hetzelfde, behalve dat het in cognac kleur (van de OP) een stuk mooier is imo :)

Als ik zou moeten gokken is de R8 een veiligere keus, vooral qua onverwachte 'issues'.
Nou ja velgen origineel remmen gewoon zwart ipv rood. minder heftig kleurtje leder.

Ik ben de discussie aangegaan over AM en issues...
Ze waren daarop bereid er 1 vol jaar garantie op te geven.

Ik plan hem maar een jaar of 1,5 -2 te gaan rijden.. dus dat is best fair.
Daarbij hebben ze prima vervangend vervoer.
Een keer een DBSje mee of een v12 vantage :)

laat ,maar stuk gaan dat eerste jaar !
pi_89741362
Je droomauto 1,5-2 jaar rijden? ...
pi_89741679
Eehm, niet om het één of ander, maar creëer je hiermee niet een enorme afgunst ? Stel dat het een Aston Martin word, dan is het gebaar naar de buitenwereld wel in je nadeel als bedrijf zijnde.

Kom je in een Aston Martin bij een zakenrelatie, dan kan dit indd opgevat worden als "He daar heb je weer zo'n patsertje..." Zeker als er ook nog eens gepersonaliseerde/bedrijfsnaam-achtige dingen op de auto staan. Dat gebaar/gevoel heb je veel minder als je voor een 911 gaat denk ik, een auto die inderdaad geen headturner is, maar ook heel ingeburgerd is in de maatschappij !

Je kan wel zeggen, ja dat is juist een nadeel ! Maar elk nadeel heeft ook zo zijn voordelen (dank je wel Johan :W ), Een Aston Martin DB...of Vantage zet je veel minder lief weg naast de weg, dan een 911. Bij een Aston moet je altijd maar kijken of er geen deukjes bij zijn gekomen van lompe boeren die al leunend tegen je auto naar binnen zijn wezen kijken. Een 911 kan je met gemak langs de weg zetten en geen haan die er naar kraait....

Soms moet je dromen ook dromen laten. Mijn droomauto zal, ook al is hij in de toekomst bereikbaar, nooit en te nimmer op mijn oprit of collectie staan... Het moet een droom-auto blijven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan maar een schepje minder...
pi_89742099
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:48 schreef Meike26 het volgende:
Eehm, niet om het één of ander, maar creëer je hiermee niet een enorme afgunst ? Stel dat het een Aston Martin word, dan is het gebaar naar de buitenwereld wel in je nadeel als bedrijf zijnde.
Dat is heel hollands, maar fuck em. Het wordt ook over mijn auto gezegd, maar eerlijk gezegd merk ik er niets van en als iemand mijn diensten daardoor niet wil afnemen gaat hij maar naar een ander...

(als je het geld hebt om een dure sportwagen te rijden, heb je iha ook de luxe dat je klanten kan laten lopen) :)
pi_89742222
Vergeet de winterbanden niet. :)
pi_89742668
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is heel hollands, maar fuck em. Het wordt ook over mijn auto gezegd, maar eerlijk gezegd merk ik er niets van en als iemand mijn diensten daardoor niet wil afnemen gaat hij maar naar een ander...

(als je het geld hebt om een dure sportwagen te rijden, heb je iha ook de luxe dat je klanten kan laten lopen) :)
Klopt, maar thuis heb ik altijd geleerd dat elke klant er 1 is... en da tje daar zuinig op moet zijn... want stel je toch eens voor dat het op een dag minder gaat worden... :o

Maar groot gelijk heb je hoor..haha ! Zelf zou ik er wel rekening mee houden, maar als je inderdaad zoiets heb van dat je die klant kan laten gaan, waarom dan ook niet !!

Persoonlijk had ik eigenlijk eerder voor een Maserati Gran Turismo gegaan.... heerlijk geluidje uit de uitlaten, mooie scherpe lijnen en je rijdt tenminste niet in een JeremyClarkson auto.. Aston Martin is wdb een beetje overrated in mijn ogen.

Veel succes met de zoektocht / aankoop ! Houd ons op de hoogte :Y O+
pi_89753981
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:05 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Klopt, maar thuis heb ik altijd geleerd dat elke klant er 1 is... en da tje daar zuinig op moet zijn... want stel je toch eens voor dat het op een dag minder gaat worden... :o

Maar groot gelijk heb je hoor..haha ! Zelf zou ik er wel rekening mee houden, maar als je inderdaad zoiets heb van dat je die klant kan laten gaan, waarom dan ook niet !!

Persoonlijk had ik eigenlijk eerder voor een Maserati Gran Turismo gegaan.... heerlijk geluidje uit de uitlaten, mooie scherpe lijnen en je rijdt tenminste niet in een JeremyClarkson auto.. Aston Martin is wdb een beetje overrated in mijn ogen.

Hoi,

je slaat de spijker precies op de kop.
Mijn grootste bezwaar is het beel wat je overdraagt... met name aan klanten.

Het rare is dat de klanten waarvan ik denk dat ze gaan vallen over die auto, luxer leven dan ik.
Alleen hebben ze een volvo XC70 een volkswagen toureg, een gezin en een mooie vrijstaande woning. Dus het huis is dikker en de auto net zo duur.

Ik kan me daar af en toe best over opwinden.
Als je een a6 diesel koopt met volle opties zegt niemand wat....
Feitelijk is zo'n auto duurder.

Ik ga echter wel de discussie aan met die mensen.
Daarbij zal ik bij nieuwe klanten een andere auto nemen.
Als ze me eenmaal beter kennen, kan de echte auto mee.
pi_89754105
Calvijn *O*
  vrijdag 10 december 2010 @ 10:40:06 #117
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_89754274
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:05 schreef Meike26 het volgende:

[..]

ok offtopic, maar als je werkelijk vrouw bent, rond de 30, zo'n instelling en dan zoveel kijk op dit soort auto's dan denk ik "Waar was je al die tijd !?! O+ "

/end slijm.
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:06:48 #118
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_89755219
R8
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_89762299
quote:

[..]

Ho ff maat!

Gezien de posthistorie van de TS gaat het hier waarschijnlijk om een auto die wij met z'n allen gaan betalen. Ergo, hij komt op naam van de zaak ;)

Mooie auto verder TS!~ ^O^
De R8 vind ik persoonlijk ook wel wat hebben, maar echt praktische tips heb ik niet voor je.
pi_89763801
quote:
Loo fokkerts,

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

allereerst: als je het gaat kopen alvast van harte :Y
ten tweede: Ik denk dat je naar een wat specialistisch forum moet gaan om echte serieuze antwoorden te krijgen op je vragen want de gemiddelde fokker die droomt alleen maar van dit soort auto's en kan dus nooit een eerlijk antwoord geven zonder jaloers te klinken. O-)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 10 december 2010 @ 14:57:30 #121
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_89764247
he als je in enschede gaat kijken ga dan even bij wiggers langs, die zouden hem voor je kunnen checken als je eerst ff een afspraak maakt. misschien is de auto daar zelfs wel in onderhoud.
(kom dagelijks langs wiggers)

http://www.wiggersmastercars.nl/
pi_89764832
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 14:05 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Gezien de posthistorie van de TS gaat het hier waarschijnlijk om een auto die wij met z'n allen gaan betalen. Ergo, hij komt op naam van de zaak ;)

Mooie auto verder TS!~ ^O^
De R8 vind ik persoonlijk ook wel wat hebben, maar echt praktische tips heb ik niet voor je.
Wat bedoel je "met z'n allen betalen"? Als in de zin, de klanten die de auto betalen?

Alleen omdat ie op de zaak staat betekent dat niet dat hij geld van de overheid toe krijgt voor zijn auto, en dan kan er geen sprake van zijn dat de belastingbetaler die auto zou betalen.

Trouwens, ik zou voor de zaak gewoon een luxe sedan nemen, en die dan buiten de bijtelling houden (BMW 520d High Executive is het meeste waar voor je geld wat dat aan gaat). En mijn privé-kilometers dan lekker met een Aston Martin / Maserati / Porsche 911 / whatever je droomauto dan ook is doen.

Dan heb je voor de zaak een luxe wagen waarmee het ook heerlijk rijden is en niemand aanstoot aan neemt, terwijl je toch je plezier kan halen uit een droomauto. Want de mate van plezier die je aan zoiets beleefd neemt af naarmate je er langer mee onderweg bent, dus voor dagelijks gebruik zou zo'n droomwagen veel te jammer zijn.
pi_89765041
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:11 schreef von_Preussen het volgende:

Wat bedoel je "met z'n allen betalen"? Als in de zin, de klanten die de auto betalen?

Alleen omdat ie op de zaak staat betekent dat niet dat hij geld van de overheid toe krijgt voor zijn auto, en dan kan er geen sprake van zijn dat de belastingbetaler die auto zou betalen.

Ik neem aan dat je bekend bent met het fenomeen de auto op naam van de zaak zetten: zaak koopt auto aan, trekt kosten af als zakelijke kosten, krijgt daar (progressief) belasting over terug omdat het de winst drukt, wij betalen het met z'n allen. Zo werkt ons belastingsysteem (winst).

Overigens was het geen minachting, maar gewoon een constatering.
pi_89765510
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:15 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bekend bent met het fenomeen de auto op naam van de zaak zetten: zaak koopt auto aan, trekt kosten af als zakelijke kosten, krijgt daar (progressief) belasting over terug omdat het de winst drukt, wij betalen het met z'n allen. Zo werkt ons belastingsysteem (winst).
Uiteraard ben ik bekend met het systeem, alleen ben ik van mening dat jij (en vele anderen) dat verkeerd interpreteren. Ook al betaald de zaak dan minder belasting (zo rij ik mijn auto ook), er vloeit nou eenmaal geen geld van de belastingbetaler naar het bedrijf. Dus kan je ook nooit stellen dat "wij zijn auto betalen".

Dat hij minder belasting betaald klopt helemaal, maar dat "kost" ons niks.
pi_89765534
Vuistregel voor sportauto's als deze AM is toch: pas kopen als je er twee kan kopen?

Wat betreft met dure auto naar klanten gaan, zat klanten die dat waarderen. Zo van, die zal wel hard werken en goed zijn best doen, anders kan je nooit zo'n auto rijden.
pi_89765712
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:25 schreef Casos het volgende:
Vuistregel voor sportauto's als deze AM is toch: pas kopen als je er twee kan kopen?

Wat betreft met dure auto naar klanten gaan, zat klanten die dat waarderen. Zo van, die zal wel hard werken en goed zijn best doen, anders kan je nooit zo'n auto rijden.
Ze zullen eerder denken: Shit, die zak heeft het goed voor mekaar. Daar gaan m'n centen, hij heeft al genoeg :(
pi_89765774
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:29 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Ze zullen eerder denken: Shit, die zak heeft het goed voor mekaar. Daar gaan m'n centen, hij heeft al genoeg :(
En ik denk dat elke klant er verschillend mee omgaat, de één zal het als teken van professionaliteit zien, de ander zal weer denken dat ie van z'n centen is bestolen.

Daar kan je geen eenduidige lijn in zien.
pi_89765810
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:25 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Uiteraard ben ik bekend met het systeem, alleen ben ik van mening dat jij (en vele anderen) dat verkeerd interpreteren. Ook al betaald de zaak dan minder belasting (zo rij ik mijn auto ook), er vloeit nou eenmaal geen geld van de belastingbetaler naar het bedrijf. Dus kan je ook nooit stellen dat "wij zijn auto betalen".

Dat hij minder belasting betaald klopt helemaal, maar dat "kost" ons niks.
10.000 winst en 0 kosten, belasting tegen 50% is 5.000 belasting.
10.000 winst omzet en 10.000 kosten (auto), belasting over 0 = 0. Belastingdienst krijgt 5.000 minder binnen omdat 10.000 voor een auto is afgetrokken. Nu de belastingdienst 5.000 minder krijgt, krijgt de belastingbetaler effectief de 5.000 die "toebehoort" aan de belastingdienst, en dus aan ons.
0.000 winst omzet en 10.000 kosten, belasting over -10.000 = -5.000. De belastingplichtige krijgt deze 5.000 in de vorm van verrekenbare verliezen.

Het kan dat jij een andere mening bent toegedaan, maar die wijkt nogal af van hoe ons belastingsysteem werkt. Ik wil het best aan al m'n ex-professoren melden dat ze het allemaal fout hebben hoor :+

Er hoeven niet altijd liquide middelen te vloeien om iets als een bate te zien. Zelfs de accountants zien dit soort verrekenbare verliezen bijvoorbeeld als een nog te genieten bate.

We gaan nu alleen erg offtopic.

[ Bericht 3% gewijzigd door Maharbal op 10-12-2010 15:39:21 ]
pi_89765959
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:31 schreef Maharbal het volgende:

[..]

10.000 winst en 0 kosten, belasting tegen 50% is 5.000 belasting.
10.000 winst en 10.000 kosten (auto), belasting over 0 = 0. Belastingdienst krijgt 5.000 minder binnen omdat 10.000 voor een auto is afgetrokken. Nu de belastingdienst 5.000 minder krijgt, krijgt de belastingbetaler effectief de 5.000 die "toebehoort" aan de belastingdienst, en dus aan ons.
0.000 winst en 10.000 kosten, belasting over -10.000 = -5.000. De belastingplichtige krijgt deze 5.000 in de vorm van verrekenbare verliezen.
Ik snap je manier van denken helemaal, ik snap het systeem ook, alleen ik ben van mening dat er niets aan de belastingdienst "toebehoort". De belastingdienst heeft geen vaste vordering van ¤5000 belasting per jaar op dat bedrijf, maar een vordering van 50% van de winst per jaar.

Als er in een bepaald jaar dan minder geld is verdiend, of dat nu door een auto komt, teruggang in marge, minder omzet, verhoogde kosten, dan krijgt de belastingdienst nou eenmaal minder geld binnen. Alleen dat hoef jij niet te "betalen" aan het bedrijf.

Stel je voor dat de persononeelskosten van dat bedrijf in een jaar hoger liggen, de winst lager is, en minder belastingen worden betaald. Ga jij dan ook nog argumenteren "dat wij die loonsverhoging via de belastingen betalen"?

Nee, omdat de belastingdienst geen schade lijdt, ze hebben alleen minder inkomsten dan waar je op gehoopt hebben. Maar het bedrag wat hen "toebehoort", 50% van de winst, krijgen ze in elk geval.

[ Bericht 18% gewijzigd door von_Preussen op 10-12-2010 15:41:05 ]
pi_89766510
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:35 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik snap je manier van denken helemaal, ik snap het systeem ook, alleen ik ben van mening dat er niets aan de belastingdienst "toebehoort". De belastingdienst heeft geen vaste vordering van ¤5000 belasting per jaar op dat bedrijf, maar een vordering van 50% van de winst per jaar.

Als er in een bepaald jaar dan minder geld is verdiend, of dat nu door een auto komt, teruggang in marge, minder omzet, verhoogde kosten, dan krijgt de belastingdienst nou eenmaal minder geld binnen. Alleen dat hoef jij niet te "betalen" aan het bedrijf.

Stel je voor dat de persononeelskosten van dat bedrijf in een jaar hoger liggen, de winst lager is, en minder belastingen worden betaald. Ga jij dan ook nog argumenteren "dat wij die loonsverhoging via de belastingen betalen"?

Nee, omdat de belastingdienst geen schade lijdt, ze hebben alleen minder inkomsten dan waar je op gehoopt hebben. Maar het bedrag wat hen "toebehoort", 50% van de winst, krijgen ze in elk geval.
Toebehoort was een fout gekozen woord.

Je voorbeeld is niet geheel correct. Als de personeelskosten gewoon omhoog gaan en de winst blijft gelijk, dan betalen wij indirect die loonsverhogingen ja. De winst wordt ermee gedrukt, de belastingdienst heeft minder inkomsten en derft belasting.

Het is zo: had je geen auto van 10.000 gekocht maar 1 van 1.000 dan had je meer belasting moeten betalen en had de belastingdienst meer belastinginkomsten. Nu jij uit persoonlijke overwegingen 10.000 voor een auto lapt heeft de BD minder inkomsten en betalen wij indirect mee aan die persoonlijke afweging. De belastingdienst moet immers belastingheffing over 9.000 winst inleveren, en daarmede leveren wij belastingheffing over 9.000 winst in. De BD lijdt een "schade" in de vorm van heffing over 9.000 vanwege persoonlijke motieven van de ondernemer.

Als voorbeeld: accountants boeken een verrekenbaar verlies (dus meer kosten / minder winsten) ook gewoon als een (latente)belastingvordering (indien er een kans bestaat dat deze in de toekomst nog zullen worden gebruikt).

Misschien dat dit iets is voor in WGR. Ik geloof dat we hier al genoeg hebben "gebaggerd" :)
pi_90045756
Loo fokkerts,

de deal gaat nog even uitgesteld worden.
Ik krijg voor mijn gevoel te weinig terug voor de BMW en ze doen niets met de prijs van geboden auto's.

Dus ik ga op mijn gemakje verder shoppen en gaspedaal goed in de gaten houden.
  vrijdag 17 december 2010 @ 15:55:54 #132
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_90046824
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:27 schreef Nerdmans het volgende:
Loo fokkerts,

Ik krijg voor mijn gevoel te weinig terug voor de BMW en ze doen niets met de prijs van geboden auto's.

Mooi, dan haal ik hem....

Als de oudejaars staatsloten mij gunstig gezind zijn.. O-)
  zaterdag 18 december 2010 @ 00:27:06 #133
182073 invine
blablabla etc.
pi_90072156
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:27 schreef Nerdmans het volgende:
Loo fokkerts,

Jammer, maar slim! Had wel graag een extra aston in de buurt van eindhoven willen zien rijden als ik weer bij mijn ouders ben :)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 19 december 2010 @ 11:56:41 #134
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_90116808
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:27 schreef invine het volgende:

[..]

Jammer, maar slim! Had wel graag een extra aston in de buurt van eindhoven willen zien rijden als ik weer bij mijn ouders ben :)
Nou ja,

ik verwacht wel dat hij nog komt hoor.
Het is zo dat ik in overleg met ouders en wat naasten een deal heb gemaakt.
Gewoon vooraf vast leggen wat je maximaal wil uitgeven.
Ik ben nogal impulsief in dit soort zaken, dus moet mezelf beschermen.

Bij de huidige deal zit ik er 10.400 euro boven.
Op 1.000 moet je het niet laten schieten maar 10.000 is gewoon te veel

Voorlopig dus lekker kneuren met de beamert.
Wel ernstig ik heb voor mijn verjaardag schaalmodel auto's gekregen van een Aston en Audi.
Die krengen kijken me de hele dag aan...
pi_90117123
Ach, met jouw rijgedrag zou je er toch maar een weekje in hebben kunnen rijden. Daarna was je je rijbewijs weer kwijt geweest.
  zondag 19 december 2010 @ 12:48:48 #136
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_90118684
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 11:56 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Wel ernstig ik heb voor mijn verjaardag schaalmodel auto's gekregen van een Aston en Audi.
Die krengen kijken me de hele dag aan...
stuur maar op ^O^
pi_90119096
quote:
6s.gif Op zondag 19 december 2010 12:06 schreef k_man het volgende:
Ach, met jouw rijgedrag zou je er toch maar een weekje in hebben kunnen rijden. Daarna was je je rijbewijs weer kwijt geweest.
Daar moet je geen grapjes over maken... }:|
pi_90119958
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 12:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar moet je geen grapjes over maken... }:|
TS is al ergens in het (regionale) nieuws geweest omdat z'n rijbewijs was ingenomen na dik +60 of +70 km/u te hard :D
  zondag 19 december 2010 @ 13:21:27 #139
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_90120047
Vet dat je zo'n auto kan/wil kopen. Helaas heb je er in Nederland vrij weinig aan. Veel mensen zullen je minachtend aan kijken of hem uit jaloezie even voorzien van een dikke vette kras als je hem toevallig een keertje ergens openbaar neer zet.

Verder zal de politie je natuurlijk ook scherp in de gaten houden met zo'n auto. Een keer je knipperlicht niet gebruiken en je mag je rijbewijs inleveren bij wijze van spreken :)
Op elke fokker past een bril.
  zondag 19 december 2010 @ 16:45:31 #140
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_90129398
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:19 schreef Maharbal het volgende:

[..]

TS is al ergens in het (regionale) nieuws geweest omdat z'n rijbewijs was ingenomen na dik +60 of +70 km/u te hard :D
90+ en na een erg intensieve cursus ben ik weer helemaal verkeerswaardig!!!!!
  zondag 19 december 2010 @ 16:47:30 #141
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_90129479
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:21 schreef Catch_me het volgende:
Vet dat je zo'n auto kan/wil kopen. Helaas heb je er in Nederland vrij weinig aan. Veel mensen zullen je minachtend aan kijken of hem uit jaloezie even voorzien van een dikke vette kras als je hem toevallig een keertje ergens openbaar neer zet.

Verder zal de politie je natuurlijk ook scherp in de gaten houden met zo'n auto. Een keer je knipperlicht niet gebruiken en je mag je rijbewijs inleveren bij wijze van spreken :)
Ik heb het idee dat juist met een Aston je eerder een matsje hebt.
Met de Subaru impreze heb ik wel altijd gezeik...
Dat is echt zo'n auto die ze willen pakken.

Met een Aston heb je gevoelsmatig meer respect.

En krassen... tja zolang je niet enkel vrienden hebt is dat altijd een optie.
Tot op heden gelukkig nog nooit meegemaakt.
pi_90131669
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 13:19 schreef Maharbal het volgende:

+70 km/u harder dan toegestaan... Been there, done that. :@
pi_90131726
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 16:45 schreef Nerdmans het volgende:

90+
Op een snelweg, of erger?

Op zich zijn chauffeurs niet verkeerd natuurlijk, maar het is toch kut als je in NL niet mag rijden...
pi_90132703
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 17:38 schreef DS4 het volgende:
Op een snelweg, of erger?
Bebouwde kom...

En dat was z'n eerste noch laatste contact met onze blauwe vrienden voor discutabel gedrag.
pi_90132887
quote:
6s.gif Op zondag 19 december 2010 17:57 schreef k_man het volgende:

Bebouwde kom...
O, dat is wel ernstig... Dat verdient hij inderdaad een fikse draai om de oren (uitgaande van dat het echt bebouwde kom was en niet een snelweg met een bordje "bebouwde kom".

quote:
En dat was z'n eerste noch laatste contact met onze blauwe vrienden voor discutabel gedrag.
Ja, ik denk dat er weinig oud-TTC-ers zijn die kunnen zeggen dat ze nooit een boete krijgen...
pi_90133407
TTC-er?
pi_90133900
De Tuf Tuf Club.

www.ttc.nl (indertijd dan)
pi_90138262
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 17:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

+70 km/u harder dan toegestaan... Been there, done that. :@
Iedereen wel 's denk ik. Maar het doen in de bebouwde kom en dan in het nieuws komen...:D
pi_90138441
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 19:51 schreef Maharbal het volgende:

Iedereen wel 's denk ik.
Ik bedoel daarmee dat ik ook betrapt ben. Mijn grootste overtreding (gelukkig mee weggekomen) zit daar ver boven. Op de snelweg uiteraard.

quote:
Maar het doen in de bebouwde kom en dan in het nieuws komen...:D
Ja, in de bebouwde kom kan het gewoon echt niet, dat gaf ik al aan.
  zondag 19 december 2010 @ 19:57:18 #150
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_90138631
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:30 schreef CasB het volgende:
Dit. Volks(sport)wagens.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 19 december 2010 @ 21:35:15 #151
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_90145211
Kosten en minpunten van alledrie de autos kan ik niks zinnigs over zeggen, ga k niet doen ook... maar smaak en mening kan ik gelukkig wel geven..

Porsche 911: Nofi @ DS4 maar het is tegenwoordig 'maar een porsche' omdat je ze op elke straathoek bijna ziet.. zeker de 997 heeft mooie lijnen en in iets leukere uitvoeringen vind ik ze ook zeker wel mooi (dus idd; DS4 ;) ) maar het is wat 'saai' tegenwoordig..

Audi R8: ik heb er helemaal niks mee.. qua rijkwaliteiten schijnt t geweldig te zijn, vind ik t een schreeuwerige i-Robot-versie van een TT...die bij klanten denk ik meer weerstand oproept dan n 911 of n AM...

AMV8: Prachtige auto.. heerlijk geluid, straalt ook echt wat uit, alleen idd de minste 'sportauto' van de 3 denk ik.. maar ja.. dat is op de ring vervelend, maar verder haal je toch (denk ik dan) de volle potentie niet uit 1 vd 3..maar dat is een keuze..

Kosten......mja.. je moet wel meer dan alleen de auto kunnen kopen, onderhoud zal ook niet kinderachtig zijn, maar daar heb je dan ook een wat exclusievere auto voor, en daar moet je in mijn ogen ook gewoon doorheen bijten.. part of the package..

Maar dat is mijn mening..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_90145393
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 16:47 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat juist met een Aston je eerder een matsje hebt.
Met de Subaru impreze heb ik wel altijd gezeik...
Dat is echt zo'n auto die ze willen pakken.

Met een Aston heb je gevoelsmatig meer respect.

En krassen... tja zolang je niet enkel vrienden hebt is dat altijd een optie.
Tot op heden gelukkig nog nooit meegemaakt.
TS is sneu.. Als je over respect praat met een auto.. Dude, je legt hier wel een hoop bloot.
Ik zou voor perfectie gaan en dan moet je toch een 997 kopen :W
  zondag 19 december 2010 @ 23:47:46 #153
182073 invine
blablabla etc.
pi_90154282
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:37 schreef draaijer het volgende:

[..]

TS is sneu.. Als je over respect praat met een auto.. Dude, je legt hier wel een hoop bloot.
Waarom moet hij die auto kopen als een AM zijn droom is? :')
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  maandag 20 december 2010 @ 09:27:53 #154
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_90164567
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 23:47 schreef invine het volgende:

[..]

Waarom moet hij die auto kopen als een AM zijn droom is? :')
omdat draaijer geen kijk heeft op schoonheid en perfectie :')
(een AM is net zo goed, zo niet beter afgewerkt dan een Porsche)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_90166066
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 09:27 schreef lipje het volgende:

(een AM is net zo goed, zo niet beter afgewerkt dan een Porsche)
Draaijer doelde natuurlijk niet op de afwerking, maar op de kwaliteiten als sportauto. En die staan bij de Porsche duidelijk op hoger niveau.

En voor de meeste mensen zijn de rijkwaliteiten van een sportauto nou net het belangrijkste. En terecht natuurlijk...
pi_90172330
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 21:37 schreef draaijer het volgende:

[..]

?
Het is gewoon een feit dat er met bepaalde uitstraling meer respect is.
Waarom sta ik altijd langs de kant me de subaru en vang ik altijd boete.
Terwijl ik met de bmw hetzelfde rij en bijna nooit langs de kant wordt gezet en of boete krijg.

T werkt gewoon zo.
pi_90172580
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:09 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

?
Het is gewoon een feit dat er met bepaalde uitstraling meer respect is.
Terwijl ik met de bmw hetzelfde rij en bijna nooit langs de kant wordt gezet en of boete krijg.

T werkt gewoon zo.
Heeft weinig met respect te maken maar meer met het uiterlijk van je auto en de vooroordelen daaromtrent.
pi_90173148
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:09 schreef Nerdmans het volgende:

Misschien dat je in de database staat met die auto vanwege die idiote overtreding?

En natuurlijk omdat die Impreza's niet zelden echt als een idioot door het verkeer gaan. Als ik in het verkeer wordt uitgedaagd is het opvallend vaak zo'n subaru.
pi_90174783
waar betaal je het eigenlijk van:

Bedrijfstak: Uitzendbranche
2 : Functie: Directeur groot aandeelhouder
3: Leeftijd: 31
4 : Aantal uren per week: 2005 tm 2008 zo'n 60-70 vanaf 2009 zo'n 40-50
5 : Aantal vakantiedagen: Dat bepaal ik zelf,
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 5.000
8 : Netto maand salaris: 2450 en recht op tantiemes (aantal jaren royaal dit jaar niks:( )
9: Overuren betaald: niet van toepassing
10 : Werkervaring: 4 jaar dga
11 : Goodies :BMW 135 i laptopjes mobieltjes enzo..en wat huisjs
12: Opleiding: VWO en een jaartje of 2 studeren..

Dit jaar bijtelling auto genomen, vanwege teveel prive, zonder ijtelling 3045 netto....
Best duur zo'n auto ...

_____
2008 was niet veel beter.
pi_90210393
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:57 schreef fespo het volgende:

Bedrijfstak: Uitzendbranche
2 : Functie: Directeur groot aandeelhouder
3: Leeftijd: 31
4 : Aantal uren per week: 2005 tm 2008 zo'n 60-70 vanaf 2009 zo'n 40-50
5 : Aantal vakantiedagen: Dat bepaal ik zelf,
6 : 13e maand: nee
7 : Bruto maand salaris: 5.000
8 : Netto maand salaris: 2450 en recht op tantiemes (aantal jaren royaal dit jaar niks:( )
9: Overuren betaald: niet van toepassing
10 : Werkervaring: 4 jaar dga
11 : Goodies :BMW 135 i laptopjes mobieltjes enzo..en wat huisjs
12: Opleiding: VWO en een jaartje of 2 studeren..

Dit jaar bijtelling auto genomen, vanwege teveel prive, zonder ijtelling 3045 netto....
Best duur zo'n auto ...

_____
2008 was niet veel beter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90237556
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 23:45 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

SPOILER
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:57 schreef fespo het volgende:

Winst :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')