abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 december 2010 @ 16:02:38 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_89553169
Beste lieden,

2010 zal weer snel voorbij zijn, 2011 komt eraan. Nog 3 weken te gaan!!
Het afgelopen jaar is er binnen Defensie erg veel gebeurd, afgezien van de bezuinigingen en de missie in Afghanistan.
Wat was voor jullie het hoogtepunt en het dieptepunt mbt defensie gerelateerde zaken? Of wellicht uit jullie persoonlijke ervaring met Defensie? Kan van uitstel opkomst, tot opkomst.
Van die ene bivak die zoveel kutter was dan die andere, tot het maar moeten doen met een niks zeggend telefoontje van Defensie mbt keuringen.
Ook zaken in de privé sfeer mogen aan de orde komen indien men daartoe openstaat.

Mijn persoonlijke hoogtepunt mbt Defensie is dat ik mijn MiP nu blijf behouden tot het 65ste levensjaar.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zondag 5 december 2010 @ 16:09:24 #2
326628 Pietje28
Het is zo simpel allemaal...
pi_89553361
+ v Middelkoop is eindelijk weg

- Tja zijn er zoveel, grootste is natuurlijk de compleet belachelijke bezuiniging op defensie nadat defensie sinds 2003 kei hard dubbel heeft moeten liggen om de uitzendingen draaiend te houden.
Dat doe je dan op een goede manier en vervolgens word je door je eigen politiek kei hard van achteren onderuit getrapt.
  zondag 5 december 2010 @ 16:31:40 #3
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89554008
Hoogtepunt:
Aangenomen worden voor de KMA.

Dieptepunt:
Mijn opkomst die een half jaar werd uitgesteld wegens bezuinigingen...
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  zondag 5 december 2010 @ 19:02:31 #4
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89558977
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:09 schreef Pietje28 het volgende:
+ v Middelkoop is eindelijk weg

- Tja zijn er zoveel, grootste is natuurlijk de compleet belachelijke bezuiniging op defensie nadat defensie sinds 2003 kei hard dubbel heeft moeten liggen om de uitzendingen draaiend te houden.
Dat doe je dan op een goede manier en vervolgens word je door je eigen politiek kei hard van achteren onderuit getrapt.
wat was het probleem met hem?
vond het prima vent...
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_89562974
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:02 schreef Pumatje het volgende:

[..]

wat was het probleem met hem?
vond het prima vent...
Heeft van Middelkoop niet gezorgd voor de verlenging van de Uruzgan missie?
pi_89576141
Nou nee, van middelkoop was een irritant mannetje dat volgens mij omdat er niks anders was maar defensie is gaan doen.

OT:

hoogtepunt? mn uitzending en bevordering tot kpl

Dieptepunt: vertrekken voor uitzending, mn vrouw had t er erg moeilijk mee. en komend dieptepunt, mn kpl streep weer inleveren.
pi_89576214
Was je KPL een frocking?

Mijn diepte punten de begravenissen van collegas

Mijn hoogte punt volgende woensdag bijtekenen en waarschijnlijk een uitzending.

Blue skies and soft landings on the big FOB in the sky.
MSG Van Aalst
SFC Grider
pi_89576230
uh frocking? ik ben sld1 en zit nu tijdens uitzending op een kpl functie --> tijdelijke bevordering en bij aankomst in nederland is het gele streep dr af en 2 rode dr weer op....
pi_89576239
Ja dat is wat men hier onder frocking verstaat, komt van de Navy, maar word nu binnen de gehele defensie als term voor het tijdelijk bevoorderen gebruikt.
pi_89576300
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 04:48 schreef Sine_Pari het volgende:
Was je KPL een frocking?

Mijn diepte punten de begravenissen van collegas

Mijn hoogte punt volgende woensdag bijtekenen en waarschijnlijk een uitzending.

Blue skies and soft landings on the big FOB in the sky.
MSG Van Aalst
SFC Grider
wanneer zou je vertrekken dan? mocht je(zoals vel amerikanen) via Kabul het land binnen komen, laat t ff weten. Dan zorg ik dat de koffie klaar staat ;)
pi_89576350
Bedankt voor het aanbid Bouke-p, maar het word waarschijnlijk niet Stan maar een ander leuk uitstapje. Maar ik krijg het fijne nog allemaal te horen van de week. Maar zal waarschijnlijk wel eind January zijn voor het zo ver is. Word nooit zomaar wat gedaan van vandaag op morgen, en dan heeft men nog een week of twee isolatie etc.
pi_89576377
ok, mocht het toch deze zandbak worden: vraag maar naar the dutch NSE ;) Holland House zit trouwens naast het amerikaanse en marine corps gebouw.

2 weken op kosten van de baas? ik mocht voor ik vertrok nog ff uren inleveren voor mn inschepingsverlof :X
pi_89576387
Nee joh isolatie is dat je afgeschermt met je team van de rest van de eenheid je voorbereiding treft.
pi_89576416
ah dat t is nog vroeg hé :P voorbereiding.... heb ik ook niet gehad :X
pi_89581363
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 04:56 schreef Bouke-p het volgende:
uh frocking? ik ben sld1 en zit nu tijdens uitzending op een kpl functie --> tijdelijke bevordering en bij aankomst in nederland is het gele streep dr af en 2 rode dr weer op....
Chevron!

Ik ben ook vaak tijdelijk geweest, Tijdelijk Sgt, tijdelijk SM, soms kan het niet anders, maar het geeft wel aan dat je op die functie uit de voeten kan.
pi_89581911
Mijn hoogtepunt: Eindelijk begonnen na de hele sollicitatieprocedure bij de Natres in Januari.

Dieptepunt: Geld op bij de Natres vanaf de zomervakantie. Gelukkig zijn we deze maand weer begonnen :)
  maandag 6 december 2010 @ 17:38:21 #17
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_89594433
Hoogtepunt:
- hoopjes nieuwe kunstjes mogen leren

Dieptepunt:
- Kpl Houweling en Marn Harders. RIP.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 6 december 2010 @ 18:44:00 #18
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89596719
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 20:48 schreef Clan het volgende:

[..]

Heeft van Middelkoop niet gezorgd voor de verlenging van de Uruzgan missie?
en wat is daar het probleem van dan?
Zolang defensie er zelf ook wilde blijven, vind ik het prima.

Had totaal geen moeilijkheden met Middelkoop.
Vind Hillen een ergere baas op dit moment..
pi_89597374
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:44 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Dat was totaal onverantwoord qua financiën, personeel zelf gaf al aan dat ze op hun tenen liepen, commando's die uitgeput waren van de vele uitzendingen, en dan niet te vergeten het hele kostenplaatje.

"Zolang defensie er ook wilde blijven" Defensie is het Ministerie van defensie met als zijn werknemers, als de minister er wilt blijven, dan wilt heel defensie er blijven!
  maandag 6 december 2010 @ 19:05:45 #20
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89597659
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 18:44 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Neem jij het nu met droge ogen op voor van Middelkoop???
  maandag 6 december 2010 @ 19:30:29 #21
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89598843
ik moet kiezen uit zo enorm veel rotzakken...

Hillen had ik een enorm goede indruk van, persoonlijk nog ontmoet. Was echt wel een leuk moment..
Dat is ook compleet ingekakt na dat geintje van hem...

Die vent lijkt zich daarnaast meer bezig te houden met geroezemoes in het CDA dan alle zaken die bij Defensie horen, tussendoor is hij ook bezig met het opzetten van een nieuwe missie voor Afghanistan.

Nu hoor ik pas echt goed om me heen dat we niet meer willen, vooral onbegrip. Kijk toen Middelkoop de missie verlengde was er nog geen sprake van deze achterlijke, halsbrekende bezuinigingen..toen was er enkel nog sprake van een herstelperiode van 2 jaar vakantie op de Kazerne en de heide...

Maar nu, nu krijgen we de grootste levensbedreigende bezuiningen ooit, die gaan van Defensie echt een prachtige politiemacht ter land ter zee en in de lucht maken..Nergens is geld voor, elke ochtend als ik uit mijn slaapgebouw loop zie ik arme V&V kids en conjo's uit hun tentjes kruipen, puur omdat er geen gebouwen zijn, in hun zomerkleren, jungleboots en petjes...

Dan denk ik, vuile vreetbaal...
Doe mij dan liever Middelkoop maar.
pi_89599265
@Pumatje,

De missie in Uruzgan heeft zo'n 2 miljard euro gekost! Als je weet wat het jaarlijkse budget voor Defensie is, weet je waarom er nu wordt bezuinigd, en dat kan je Hillen niet aanrekenen. Relus ter Beek was pas een goede minister van Defensie, die heeft, ondanks enorme bezuinigingen het leger operationeel weten te houden. Onder van Middelkoop is het een complete chaos geworden, die durfde, samen met Balkenende, geen 'nee' te zeggen.
  maandag 6 december 2010 @ 19:40:01 #23
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89599323
Een heel groot gedeelte van de kosten van de missie zijn niet verhaald op Defensie direct.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  maandag 6 december 2010 @ 19:40:11 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89599326
Korte termijn geheugen...

Nu liever van Middelkoop, toen liever Kamp, toen liever de Grave, toen liever Voorhoeve, toen liever ter Beek...

En na Hillen hebben we liever Hillen. De laatste 15 jaar is defensie het kind van de rekening. En Middelkoop was ook een liegend en bedriegend sujet met zijn "uitglijders"
  maandag 6 december 2010 @ 19:41:36 #25
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89599386
Ik weet ook wel wat de missie heeft gekost, ik weet ook dat het verloren gegaan materieel niet betaald zou worden door het budget van Defensie.. maar zou aangevuld worden met geld van de centrale regering.

De bezuinigingen die nu komen hebben geen Fluit te maken met de hele fokkin missie Afghanistan, ik ben er boos om dat ik nu zit te vrezen voor mijn baan, en die van mijn familie en vrienden, ik ben er boos om dat ik jongens en meisjes met een droom, zie rondkruipen snachts bij hun tentjes met -3 in de nacht, en dat maanden achter elkaar nu al.... in zomerkleding.

Terwijl die slijmbakkes wel zit te wroeten in de anus van de Navo om maar geen nee te hoeven zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')