Eigenlijk ben ik wel eens met deze stellingen. En als het dus waar is dat hij vindt dat 911 geen samenzwering was dan is er maar een conclussie mogelijk. WikiLeaks is FAKE!quote:We durven nu: Wikileaks is fake
De hele hype rond Wikileaks en de gelekte documenten die de Amerikaanse diplomatie in ‘een diepe crisis’ zouden hebben gestort is een spin die is bedacht door de macht cq. Amerikaanse intelligence-organisaties. Dat durven we nu met zekerheid te stellen. Hier zijn de tien voornaamste argumenten:
1. Het is ondenkbaar dat de MSM wereldwijd zo veel prominente exposure geven aan informatie die de belangen van de VS werkelijk zou schaden. De MSM wordt immers compleet gecontroleerd door the powers that be: dat is iets wat zelfs media-wetenschappers wereldwijd erkennen. Kijk eens hoe extreem prominent The New York Times het ‘grote nieuws’ brengt: Watergate was er niets bij! En hoe is de ‘Wikileaks-kongsi’ van de meest ‘gezaghebbende’ kranten ter wereld -NYT, Der Spiegel, The Guardian- tot stand gekomen?
2.De timing is alarmerend: juist nu de wereld ten onder dreigt te gaan aan een totale crisis en van alle kanten wordt gespeculeerd op oorlogen (Iran, Korea) komen opeens deze ‘hypergevoelige’ documenten los die precies gaan over key foreign issues.
3. De Wikileaks-documenten, ook die van de vorige lichting, zijn op geen enkele wijze werkelijk schadelijk voor de VS maar bieden eerder juist argumenten voor het beginnen van oorlogen tegen Iran en nu met name Pakistan. Julian Assange heeft zich zelf op geen enkel moment een tegenstander betoond van oorlogen.Opvallend is de afwezigheid van schadelijke informatie over Israel.
4. Julian Assange meent dat 9-11 geen conspiracy was [[url=http://www.sott.net/articles/show/212302-Wanted-by-the-CIA-The-man-who-keeps-no-secrets]backgrounds[/url]] en onderschrijft dus min of meer de officiele lezing. Dit is een onhoudbaar standpunt. Assange gelooft zelfs in Osama Bin Laden als mega-terrorist en heeft documenten ‘gelekt’ dat hij ‘nog in leven is en leiding geeft aan Al Qaida’. Deze standpunten van Assange zijn direct in lijn met die van de VS. Hij maakt ook geen enkele melding over Bilderberg, Trilateral Commission en Council on Foreign Relations, de echt interessante en belangrijke gremia waar de wereldpolitiek wordt vormgegeven.
5. De persoonlijke geschiedenis van Assange is zeer slecht gedocumenteerd en bevat tal van onrustbarende details. Zo zou hij hebben rondgezworven met zijn ouders door de wereld, op 37 scholen hebben gezeten, dat soort dingen. Dit maakt het vrijwel onmogelijk zaken uit zijn verleden te checken. Dit alles wijst op een sort of geheim agent.
6. De potsierlijke ‘contra-info’ als zou Assange in Zweden ‘vrouwen hebben verkracht’ en daarvoor worden ‘gezocht’ lijkt bedoeld om hem geloofwaardigheid te geven zo van: wie door de macht wordt achtervolgd, moet wel informatie verspreiden die de macht in diskrediet brengt. Deze ‘truc’ lijkt in Nederland ook te zijn uitgehaald met Jolande van der Graaf van De Telegraaf die zogenaamd door de macht werd ‘aangepakt’ wegens het naar buiten brengen van ‘staatsgeheime’ documenten terwijl ze in werkelijkheid met deze macht samenwerkt in de meest smerige dossiers zoals de zaak-Vaatstra.
7. De site is een puinhoop, je kunt niet eens zoekwoorden intikken (wij hadden even hoop dat er stukken bij zouden zitten over Joris Demmink).
8.Het aantal gelekte documenten is steeds zo absurd groot, dat er geen sprake kan zijn van de ‘klassieke’ wijze van lekken van enkele gevoelige documenten. Als iemand documenten wil lekken, doet hij dat om aandacht te vragen voor specifieke informatie. Dan ga je dus nooit honderdduizenden documenten lekken, maar slechts die documenten die gaan over de zaak in kwestie. Bovendien heeft het ‘lekken’ dat reeds ruim van tevoren werd aangekondigd alle schijn van een ‘georkestreerde’ operatie.
9. Wat is het business model van Wikileaks? We zien geen advertenties. Hoe verdient Assange zijn geld om al die vrouwen te verkrachten en de hele wereld rond te reizen?
10. Google en Facebook zijn ook intelligence-operations vanuit de CIA, zo is deze zomer bekend geworden. Dat maakt het logisch en geloofwaardig dat ook Wikileaks een CIA-uitvinding is.
Wat al deze argumenten natuurlijk nog weer geloofwaardiger maakt, is dat de MSM op geen enkele wijze vragen stellen bij de tsunami aan documenten of verdere aandacht besteden aan Wikileaks als organisatie of aan de achtergronden van Assange. Het wordt allemaal geslikt voor zoete koek. Kijk hier voor meer achtergronden over Wikileaks als CIA-operatie.
bron
De eerste 3 stellingen zijn nog enigzins houdbaar, 4 t/m 10 is gewoon blatant gelul in de ruimte van een hersenloos figuur met een middelbare school diploma als hoogst genoten onderwijs.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:10 schreef Stranger het volgende:
Ik ben het met de eerste 3 stellingen wel eens, ik heb er ook al over zitten denken dat wikileaks zeer gecontroleerd 'lekt', en ook bij de vorige twee grote leaks is er uiteindelijk niets echt ergs uitgelekt. Vooral dat de lekken tot nu voornamelijk bestaan uit beschuldigingen tegen Iran, Pakistan en Noord-Korea vind ik erg raar.
Sowieso heeft de CIA Google en Facebook echt niet 'uitgevonden', mochten ze willen.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:20 schreef boem-dikkie het volgende:
Goede drogredenering is 10 zeg. "Facebook en Google zijn het, dus dan is het logisch dat Wikileaks het ook is."!
quote:Op donderdag 2 december 2010 08:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En als het dus waar is dat hij vindt dat 911 geen samenzwering was dan is er maar een conclussie mogelijk. WikiLeaks is FAKE!
In de wereld van Lambiekje wel... Joint venture met BigPharma enzo.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:55 schreef sc00p het volgende:
[..]
Sowieso heeft de CIA Google en Facebook echt niet 'uitgevonden', mochten ze willen.
Niet per se uitgevonden maar ondertussen wel onder hun supervisie. WikiLeaks is een dergelijk iets. WikiLeaks is ook een mass control onderdeel.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:55 schreef sc00p het volgende:
[..]
Sowieso heeft de CIA Google en Facebook echt niet 'uitgevonden', mochten ze willen.
Ja als nu iemand nog beweert dat 911 geen complot was is zijn geloofwaardigheid ernstig discutabel.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:58 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
![]()
1+1=2 idd man.
Als ik kloppende geheime informatie over een bepaald apenland zou hebben, maar ik geloof er niet in dat 911 een samenzwering was, dan is mijn geheime informatie ineens niet meer correct?
Godverdomme, wat een klassieker.
Ja, de eerste drie stellingen kan ik me ook wel wat bij voorstellen, de rest niet.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De eerste 3 stellingen zijn nog enigzins houdbaar, 4 t/m 10 is gewoon blatant gelul in de ruimte van een hersenloos figuur met een middelbare school diploma als hoogst genoten onderwijs.
Wat heb jij een kutleven zegquote:Op donderdag 2 december 2010 09:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Niet per se uitgevonden maar ondertussen wel onder hun supervisie. WikiLeaks is een dergelijk iets. WikiLeaks is ook een mass control onderdeel.
Er staat een G teveel in je post.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja als nu iemand nog beweert dat 911 geen complot was is zijn geloofwaardigheid ernstig discutabel.
Wat doe jij nog op het internet. Straks gaan ze je nog elimineren, aangezien jij blijkbaar weet wat de waarheid is....quote:Op donderdag 2 december 2010 09:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja als nu iemand nog beweert dat 911 geen complot was is zijn geloofwaardigheid ernstig discutabel.
Het is dus al zo ernstig gesteld dat gros van de mensen niet eens weet dat er een verschil is tussen echt nieuws en ANP/Reuters-nieuws.quote:Op donderdag 2 december 2010 10:23 schreef k_man het volgende:
Overigens, wat is MSM? En hoezo is afgelopen zomer bekend geworden dat google en Facebook van de CIA zijn?
Ik kan ook makkelijk een idiote stelling beargumenteren door gebruik te maken van 'vaststaande feiten' die ik zelf verzonnen heb.![]()
Reageer eens op mijn vraag.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is dus al zo ernstig gesteld dat gros van de mensen niet eens weet dat er een verschil is tussen echt nieuws en ANP/Reuters-nieuws.
MSM = Main Stream Media. >> Corrupt en aangestuurd door dezelfde figuren die het hele financiele-crisis circus veroorzaakt hebben.
Hoi Lambiekje, wat jij als 'echt nieuws' ziet staat ook vaak bol met dubieuze bronnen en verkeerde aannames, net als ANP/Reuters nieuws trouwens. Wat als nieuws wordt gebracht is vaak gewoon een mening, die je het beste zelf kan proberen te vormen aan de hand van bronnen en argumenten van beide kanten (MSM en alternatief).quote:Op donderdag 2 december 2010 11:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is dus al zo ernstig gesteld dat gros van de mensen niet eens weet dat er een verschil is tussen echt nieuws en ANP/Reuters-nieuws.
MSM = Main Stream Media. >> Corrupt en aangestuurd door dezelfde figuren die het hele financiele-crisis circus veroorzaakt hebben.
Zelfs daar wordt het alleen als een gerucht aangeduid.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=12685
Ja want zonder WikiLeaks was nu Global Thermal Nuclear Warquote:2.De timing is alarmerend: juist nu de wereld ten onder dreigt te gaan aan een totale crisis en van alle kanten wordt gespeculeerd op oorlogen (Iran, Korea) komen opeens deze hypergevoelige documenten los die precies gaan over key foreign issues.
Nou ja, de VS hebben natuurlijk ook door dat er een steeds grotere groep mensen is dat gelooft dat overheden halve waarheden vertellen, in samenzweringen en complotten. Wikileaks voorziet in de behoefte antwoord te krijgen op deze twijfels door 'lekken' naar buiten te brengen.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:29 schreef Terecht het volgende:
Heb je eindelijk eens een goed georganiseerde site die tenminste doet wat vele truthers zeggen te doen, zijn ze weer onderdeel van het complot! Riekt naar een goedkope smoes om maar niet te hoeven argumenteren en het eigen geweten te sussen, Micha Kat demonstreert dat ihb met puntje 6.
Dat er geen bijzonder pikante zaken in de gepubliceerde documenten staan komt denk ik vooral omdat er geen top secret stukken zijn gelekt.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:43 schreef Stranger het volgende:
[..]
Nou ja, de VS hebben natuurlijk ook door dat er een steeds grotere groep mensen is dat gelooft dat overheden halve waarheden vertellen, in samenzweringen en complotten. Wikileaks voorziet in de behoefte antwoord te krijgen op deze twijfels door 'lekken' naar buiten te brengen.
Het feit dat deze lekken weinig spectaculairs naar buiten brengen behalve publieke geheimen en beschuldigingen aan het adres van de landen die op dit moment als 'vijand' worden gezien van de VS, maakt dit op zich natuurlijk een perfect onderwerp voor een complot an sich. Het zou mij tenminste niets verbazen als deze 'lekken' netjes worden gecontroleerd vanuit de regering van de VS.
Nou ja, ik vond sommige van de zaken die in de stukken stonden wel degelijk pikant, de relatie China-N Korea, en die van een aantal arabische landen-Iran. Maar dat zijn zoals ik al zei doornen in het oog van de VS.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:51 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat er geen bijzonder pikante zaken in de gepubliceerde documenten staan komt denk ik vooral omdat er geen top secret stukken zijn gelekt.
Het is al lang duidelijk (en bevestigd) dat de stukken die gelekt zijn allemaal stukken zijn die de meeste ambtenaren kunnen inzien. Niet verwonderlijk dus dat er niks echt spectaculairs in staat.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:01 schreef Stranger het volgende:
[..]
Nou ja, ik vond sommige van de zaken die in de stukken stonden wel degelijk pikant, de relatie China-N Korea, en die van een aantal arabische landen-Iran. Maar dat zijn zoals ik al zei doornen in het oog van de VS.
Eigenlijk kan je er pas echt iets over zeggen als alle cables zijn gepubliceerd, maar tot nu toe heb ik als scepticus het idee dat dit geen echte ongecensureerde 'lekken' zijn.
nog ff en je gaat beweren dat dit een republikeinse aanval was om deze regering Obama te laten vallenquote:Op donderdag 2 december 2010 08:02 schreef Lambiekje het volgende:
Eigenlijk ben ik wel eens met deze stellingen. En als het dus waar is dat hij vindt dat 911 geen samenzwering was dan is er maar een conclussie mogelijk. WikiLeaks is FAKE!
Nog meer drogredenaties altijd goed!quote:Op donderdag 2 december 2010 15:59 schreef tuinworm het volgende:
Ik heb dat hele Wikileaks al raar gevonden. Alsof één site schokkende informatie over allerlei overheden zomaar naar buiten kan brengen zonder daarvoor te worden gestraft. Op het moment van typen is de site zelf nog vrolijk online. De eigenaar zelf heeft slechts een wazige beschuldiging van verkrachting, maar kan verder laten en doen wat hij wilt in GB. De overheid weet zelfs hij waar 'ondergedoken' zit!
Bovendien is de informatie die is 'verstrekt' gedateerd en eigenlijk allang bekend bij veel mensen. Ook de informatie over sommige landen komt voor de landen zoals de Verenigde Staten, Israel en GB wel erg goed uit. En zeg nou zelf; is de 'gelekte' informatie nou zo schokkend? Absoluut niet. Om het nog maar niet te hebben over de ENORME hoeveelheden papier die zouden zijn gelekt, dat is gewoon ongeloofwaardig en dat betekent ook dat die informatie weinig relevants te vertellen heeft.
Wikileaks, het zogenaamde afvoerputje van de Wereldpolitiek; my ass..
Dat betekent dus o.m. dat 9/11 géén inside job is en Alex Jones de grootst mogelijke flauwekul weet te verkopen aan zijn lichtgelovige achterban?quote:Op donderdag 2 december 2010 15:59 schreef tuinworm het volgende:
Ik heb dat hele Wikileaks al raar gevonden. Alsof één site schokkende informatie over allerlei overheden zomaar naar buiten kan brengen zonder daarvoor te worden gestraft. Op het moment van typen is de site zelf nog vrolijk online.
Ik snap het verband niet zo tussen de twee zaken. Als je toevallig papierwerk over één geheim vindt betekent dat niet automatisch dat je ook dingen weet over alle andere geheimen..quote:Op donderdag 2 december 2010 16:11 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat betekent dus o.m. dat 9/11 géén inside job is en Alex Jones de grootst mogelijke flauwekul weet te verkopen aan zijn lichtgelovige achterban?
Ooit van marketing gehoord? Als ze alles in 1 dag releasen praten mensen er een weekje over, daarna hoor je het niet meer.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:22 schreef Trava het volgende:
Ik snap ook niet dat Wikileaks per dag een aantal documenten released. Alsof ze de spanning willen opbouwen.
Onze privacy worden dus niet beperkt?quote:Op donderdag 2 december 2010 16:11 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat betekent dus o.m. dat 9/11 géén inside job is en Alex Jones de grootst mogelijke flauwekul weet te verkopen aan zijn lichtgelovige achterban?
Hoho, ik zette louter tuinworm's redenering door hé.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Onze privacy worden dus niet beperkt?
Onze bankgegevens worden niet met de VS gedeeld?
We mogen niet onbeperkt zonder tussenkomst van de rechter afgeluisterd worden?
De Mexicaanse griep was geen hoax?
Er zijn geen FEMA camps opgericht in the US die ingericht zijn voor hele families?
De Patriot act in de VS heeft de privacy van heel veel Amerikanen niet beperkt?
Wikileaks is een creatie van de CIA.
Ga jouw verhalen maar aan wereldvreemde mensen vertellen.
Ja dat is toch de spanning opbouwen of niet?quote:Op donderdag 2 december 2010 17:25 schreef WhatsTheSecret het volgende:
[..]
Ooit van marketing gehoord? Als ze alles in 1 dag releasen praten mensen er een weekje over, daarna hoor je het niet meer.
Ik blijf het grappig vinden hoe jij altijd de meest dubieuse bronnen als echt ziet en dan Reuters weg doet als bagger.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Beste man is gewoon een aandachtshoer.quote:Op donderdag 2 december 2010 17:39 schreef Trava het volgende:
[..]
Ja dat is toch de spanning opbouwen of niet?
Eerst vele niet schokkende dingen en daar tussen paar wel schokkende en uiteindelijk de grote "geheimen".
quote:Op donderdag 2 december 2010 18:03 schreef WhatsTheSecret het volgende:
Zou toch saai zijn, als in één dag alle "nep"-antwoorden over NWO zaken in één keer op internet kwam..
Ik las eigenlijk eerst jouw post.. toen had ik weer zoiets van..quote:Op donderdag 2 december 2010 08:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De eerste 3 stellingen zijn nog enigzins houdbaar, 4 t/m 10 is gewoon blatant gelul in de ruimte van een hersenloos figuur met een middelbare school diploma als hoogst genoten onderwijs.
Poetin is wel erg vaak in het nieuws de laatste tijd, vind je niet ?quote:Op donderdag 2 december 2010 17:21 schreef polderturk het volgende:
Vandaag heeft premier Poetin gesuggereerd dat Wikileaks voor politieke doeleinden misbruikt wordt:
"Premier Poetin zei tegenover CNN dat Gates er compleet naast zit. Hij suggereerde ook dat WikiLeaks wordt misbruikt voor politieke doeleinden."
http://nos.nl/artikel/202(...)een-maffiastaat.html
En dat zou wat voor reden hebben?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:05 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Poetin is wel erg vaak in het nieuws de laatste tijd, vind je niet ?
Niet iedereen is hetzelfde ;-)quote:Op donderdag 2 december 2010 08:50 schreef DutchErrorist het volgende:
Daar gaan we weer Lambiekje. Dit is de reden dat niemand je serieus neemt
Ik denk dat deze post het wel prima verwoordquote:Op donderdag 2 december 2010 12:34 schreef SamEnMoos het volgende:
We durven nu: Wikileaks is fake
De hele hype rond Wikileaks en de gelekte documenten die de Amerikaanse diplomatie in een diepe crisis zouden hebben gestort is een spin die is bedacht door de macht cq. Amerikaanse intelligence-organisaties. Dat durven we nu met zekerheid te stellen. Hier zijn de tien voornaamste argumenten:
1. Het is ondenkbaar dat de MSM wereldwijd zo veel prominente exposure geven aan informatie die de belangen van de VS werkelijk zou schaden. De MSM wordt immers compleet gecontroleerd door the powers that be: dat is iets wat zelfs media-wetenschappers wereldwijd erkennen. Kijk eens hoe extreem prominent The New York Times het grote nieuws brengt: Watergate was er niets bij! En hoe is de Wikileaks-kongsi van de meest gezaghebbende kranten ter wereld -NYT, Der Spiegel, The Guardian- tot stand gekomen?
-Stelling één gaat uit van een complottheorie om een complottheorie kracht bij te zetten. Geen feit komt hier aan te pas.
2.De timing is alarmerend: juist nu de wereld ten onder dreigt te gaan aan een totale crisis en van alle kanten wordt gespeculeerd op oorlogen (Iran, Korea) komen opeens deze hypergevoelige documenten los die precies gaan over key foreign issues.
-Op welke manier dreigt de wereld nu meer ten onder te gaan dan vroeger? Gezeik tussen landen is van alle tijden en economische crisissen komen eigenlijk ook elke paar jaar voorbij.
3. De Wikileaks-documenten, ook die van de vorige lichting, zijn op geen enkele wijze werkelijk schadelijk voor de VS maar bieden eerder juist argumenten voor het beginnen van oorlogen tegen Iran en nu met name Pakistan. Julian Assange heeft zich zelf op geen enkel moment een tegenstander betoond van oorlogen.Opvallend is de afwezigheid van schadelijke informatie over Israel.
Dit is wél een houdbaar argument, maar dat Julian Assange geen meningen over deze punten geeft toont wellicht eerder aan dat hij een neutrale nieuwsbrenger wil zijn.
4. Julian Assange meent dat 9-11 geen conspiracy was [[url=http://www.sott.net/articles/show/212302-Wanted-by-the-CIA-The-man-who-keeps-no-secrets]backgrounds[/url]] en onderschrijft dus min of meer de officiele lezing. Dit is een onhoudbaar standpunt. Assange gelooft zelfs in Osama Bin Laden als mega-terrorist en heeft documenten gelekt dat hij nog in leven is en leiding geeft aan Al Qaida. Deze standpunten van Assange zijn direct in lijn met die van de VS. Hij maakt ook geen enkele melding over Bilderberg, Trilateral Commission en Council on Foreign Relations, de echt interessante en belangrijke gremia waar de wereldpolitiek wordt vormgegeven.
2 argumenten in één Voor de eerste is het weer een complottheorie als argument voor een andere complottheorie en op zichzelf niet overtuigend. Misschien maakt hij geen meldingen over de "NWO" om het zo maar te noemen omdat dit zo geheim is dat er nog geen lek over naar hem is?
5. De persoonlijke geschiedenis van Assange is zeer slecht gedocumenteerd en bevat tal van onrustbarende details. Zo zou hij hebben rondgezworven met zijn ouders door de wereld, op 37 scholen hebben gezeten, dat soort dingen. Dit maakt het vrijwel onmogelijk zaken uit zijn verleden te checken. Dit alles wijst op een sort of geheim agent.
Aanname zonder voldoende argumenten
6. De potsierlijke contra-info als zou Assange in Zweden vrouwen hebben verkracht en daarvoor worden gezocht lijkt bedoeld om hem geloofwaardigheid te geven zo van: wie door de macht wordt achtervolgd, moet wel informatie verspreiden die de macht in diskrediet brengt. Deze truc lijkt in Nederland ook te zijn uitgehaald met Jolande van der Graaf van De Telegraaf die zogenaamd door de macht werd aangepakt wegens het naar buiten brengen van staatsgeheime documenten terwijl ze in werkelijkheid met deze macht samenwerkt in de meest smerige dossiers zoals de zaak-Vaatstra.
Reversed psychologie, werkt het of werkt het niet? Misschien willen ze juist wel dat je dit denkt...
7. De site is een puinhoop, je kunt niet eens zoekwoorden intikken (wij hadden even hoop dat er stukken bij zouden zitten over Joris Demmink).
Wat moet dit bewijzen?
8.Het aantal gelekte documenten is steeds zo absurd groot, dat er geen sprake kan zijn van de klassieke wijze van lekken van enkele gevoelige documenten. Als iemand documenten wil lekken, doet hij dat om aandacht te vragen voor specifieke informatie. Dan ga je dus nooit honderdduizenden documenten lekken, maar slechts die documenten die gaan over de zaak in kwestie. Bovendien heeft het lekken dat reeds ruim van tevoren werd aangekondigd alle schijn van een georkestreerde operatie.
Deze leaker heeft gewoon alles opengetrokken waar hij bij kon, en wikileaks heeft het ongefilters gepubliceerd. Net als eerdere lekken op de site. Misschien had deleaker zelf ook geen tijd om alle 250.000 documenten door te spitten alvorens ze mee te nemen?
9. Wat is het business model van Wikileaks? We zien geen advertenties. Hoe verdient Assange zijn geld om al die vrouwen te verkrachten en de hele wereld rond te reizen?
Er zijn genoeg mensen met geld om een dergelijke website in de lucht te houden zonder extra financiering te moeten krijgen.
10. Google en Facebook zijn ook intelligence-operations vanuit de CIA, zo is deze zomer bekend geworden. Dat maakt het logisch en geloofwaardig dat ook Wikileaks een CIA-uitvinding is.
Zie punt een.
Nou, hoe verschrikkelijk ondenkbaar dat het een opzetje zou kunnen zijn. Ik zeg niet dat het niet legitiem zou kunnen zijn. Maar er is niet veel fantasie voor nodig om andere gedachte te hebben.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:47 schreef Seam het volgende:
Jezus het kan ook dit niet anders dat dit van Lambiekje komtTering zeg..
quote:Op donderdag 2 december 2010 08:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik wel eens met deze stellingen. En als het dus waar is dat hij vindt dat 911 geen samenzwering was dan is er maar een conclussie mogelijk. WikiLeaks is FAKE!
Of was dat bij de massa en de bespioneerden toch allang bekend en wordt de berusting zo alleen maar groter?quote:Washington is running a secret intelligence campaign targeted at the leadership of the United Nations, including the secretary general, Ban Ki-moon and the permanent security council representatives from China, Russia, France and the UK.
http://www.guardian.co.uk(...)ssy-cables-spying-un
v.b.:quote:Julian Assange says WikiLeaks wants to expose China and Russia as much as US
http://www.guardian.co.uk(...)kileaks-china-russia
quote:Secret EU plot to boycott Ahmadinejad inauguration
http://www.guardian.co.uk(...)dinejad-inauguration
Saudi Arabia urges US attack on Iran to stop nuclear programme
http://www.guardian.co.uk(...)y-cables-saudis-iran
Berlusconi 'profited from secret deals' with Putin
http://www.guardian.co.uk(...)les-berlusconi-putin
quote:The latest disclosures from the massive trove of diplomatic cables published by WikiLeaks reveal U.S. officials tried to influence Spanish prosecutors and government officials to drop court investigations into torture at Guantánamo Bay and CIA extraordinary rendition flights.
neehh meneer zo IS jouw denkwereld. Niet afschuiven op een anderquote:Op donderdag 2 december 2010 17:30 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hoho, ik zette louter tuinworm's redenering door hé.
mmm interessantquote:Op vrijdag 3 december 2010 01:48 schreef Resonancer het volgende:
Wikileaks zou wel 'n mooie zet zijn ihkv internetcontrole.
Vraag me wel af wat de us govt te winnen heeft bij het wereldkundig maken van deze info?
[..]
Of was dat bij de massa en de bespioneerden toch allang bekend en wordt de berusting zo alleen maar groter?
Of is WIKIleaks politieke indoctrinatie ? Net als "You 're with us or....
Denk dat de ratten nu eerder dichter tegen elkaar aankruipen dan het schip verlaten, 'n prima motief voor wikileaks.
Bovendien gaat de gelekte info niet over de US alleen. Vieze spelletjes ? De blow back van het Bush regime... nah.
[..]
Ik ben geen complotdenker, maar het is toch al langer duidelijk dat Reuters het nieuws probeert te beïnvloeden? Zoals het manipuleren van foto'squote:Op donderdag 2 december 2010 17:42 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik blijf het grappig vinden hoe jij altijd de meest dubieuse bronnen als echt ziet en dan Reuters weg doet als bagger.
Ho, stop. Nogmaals, ik voerde tuinworm's argumentatie gewoon consequent door hé.quote:Op vrijdag 3 december 2010 08:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
neehh meneer zo IS jouw denkwereld. Niet afschuiven op een ander
Je hebt daar op zich wel gelijk in alleen stoor ik mij mateloos hoe makkelijk dit geroepen wordt. Én waarom, kun je je afvragen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 01:23 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Nou, hoe verschrikkelijk ondenkbaar dat het een opzetje zou kunnen zijn. Ik zeg niet dat het niet legitiem zou kunnen zijn. Maar er is niet veel fantasie voor nodig om andere gedachte te hebben.
Ik zeg nietquote:Op vrijdag 3 december 2010 09:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik ben geen complotdenker, maar het is toch al langer duidelijk dat Reuters het nieuws probeert te beïnvloeden? Zoals het manipuleren van foto's
Dit is één van de meest recente manipulaties hhttp://elderofziyon.blogs(...)-minimize-photo.html
Zo zijn er meerdere.
Nog even wachten wat er over de Amerikaanse banken gemeld wordt.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:47 schreef Terecht het volgende:
Voor de truther is het noodzakelijk dat Wikileaks deel uitmaakt van de mondiale samenzwering.
Daarom moet imo ook beide kanten van het 'nieuws' bekijken en is het beter je eigen mening te vormen. Lambiekje wordt altijd wel ontzettend geflamed om zijn mening en bronnen, maar het is imo niet veel extremer dan een groot gedeelte van het nieuws dat op de FP wordt gepost, dat klakkeloos overgenomen wordt van ANP/Novum. Jammer dat een groot gedeelte van het nieuws subjectief is, maar daar valt weinig aan te doen. Gelukkig zitten we hier op een discussieforumquote:Op vrijdag 3 december 2010 10:26 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik zeg niet
Ik zei niet dat Reuters helemaal betrouwbaar is, maar die dubieuze sites van lambiekje kun je ook niet echt betrouwbaar noemen.
Wikileaks hoeft ook niet per se het onbetrouwbare medium te zijn, het kan ook de bron zijn van de 'gelekte' documenten.quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:28 schreef ToT het volgende:
Overigens hebben sommige believers hier (zoals Lambiekje zelf, nota bene) wikileaks wel eens als bron aangehaald. Dus wederom haalt men hier hun eigen bronnen onderuit.
[truthermode]quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:28 schreef BertV het volgende:
[..]
Nog even wachten wat er over de Amerikaanse banken gemeld wordt.
Als dat echt grote klappen geeft, ipv wat geroddel, dan ben ik pas zeker van de onpartijdigheid van wikileaks.
Zie TT.quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:35 schreef Stranger het volgende:
[..]
Wikileaks hoeft ook niet per se het onbetrouwbare medium te zijn, het kan ook de bron zijn van de 'gelekte' documenten.
quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:37 schreef Terecht het volgende:
Ik stel een nieuwe rule 34 voor: als het bestaat is er een complottheorie over.
Ik snap je kwinkslag, maar DAT zou mij te ver gaan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:35 schreef Terecht het volgende:
[..]
Het is zooo eenvoudig 'sceptisch' te zijn. PS: dit is niet per se naar jou gericht maar je kunt er geheid van op aan dat enkele usual suspects dit zullen gaan roepen.
Ik kan alleen de eerste 3 argumenten een beetje serieus nemen en daarom gooi ik het niet puur op wikileaks (wat in principe alleen maar een facilitator is)quote:
quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:39 schreef ToT het volgende:
Wikileaks is nog wel direct via haar ip-adres te benaderen op http://46.59.1.2/
Met betrekking tot deze foto. De manipulatie waar het over gaat is een verkleining van de foto. Hierbij is in beide gevallen een stuk foto met een mes weggevallen. Dit wordt gelijk gebruikt als bewijs dat ze onbetrouwbaar zijn blijkbaar.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:22 schreef kikoooooo het volgende:
Dit is één van de meest recente manipulaties hhttp://elderofziyon.blogs(...)-minimize-photo.html
Trollsquote:Op vrijdag 3 december 2010 10:44 schreef ToT het volgende:
Ik vraag me trouwens af waar die aanvallen vandaan komen!
Reuters heeft toegegeven dat deze foto niet in zijn geheel is aangeboden via hun database.quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:44 schreef Lod het volgende:
[..]
Met betrekking tot deze foto. De manipulatie waar het over gaat is een verkleining van de foto. Hierbij is in beide gevallen een stuk foto met een mes weggevallen. Dit wordt gelijk gebruikt als bewijs dat ze onbetrouwbaar zijn blijkbaar.
Wat was de reden voor Reuters om dit te doen. Wat is bijvoorbeeld de toegevoegde waarde van dat mes op de foto? Is het belangrijkste (best verkopende) deel van de foto niet de gewonde man op de grond. En zolang er in het bijbehorende bericht gemeld wordt dat de persoon neergestoken is dan voegt het tonen van dat mes niet zoveel toe. Het zou wat anders zijn als in het bericht zou staan dat de persoon per ongeluk gevallen zou zijn op een hark.
In het geval van deze foto's zou ik me kunnen voorstellen dat door het weghalen van delen van de foto Reuters de mogelijkheid heeft om de andere delen groter op beeld te krijgen.
Hun argument dat Reuters pas na de vermelding op die elderofziyon website de echte foto online heeft geplaatst is moeilijk te achterhalen. Er staan geen tijden bij (die natuurlijk ook nog te vervalsen zijn). Dus moeten we de elder maar geloven op zijn onschuldige blauwe ogen? Sowieso, wie garandeert mij dat zij niet zelf de manipulatie hebben uitgevoerd?
quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:28 schreef BertV het volgende:
[..]
Nog even wachten wat er over de Amerikaanse banken gemeld wordt.
Als dat echt grote klappen geeft, ipv wat geroddel, dan ben ik pas zeker van de onpartijdigheid van wikileaks.
quote:Julian Assange, the founder of Wikileaks told Forbes in an interview :
We have one related to a bank coming up, thats a megaleak."
http://www.marketoracle.co.uk/Article24643.html
Klopt.Maar dan is er dus een politieke beweging die beide kampen massaal probeert te fucken. Feit is wel dat de moneyflow wijst naar Pentagon + dat er vergaande rechtbeperkingen zijn ingevoerd.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:42 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ho, stop. Nogmaals, ik voerde tuinworm's argumentatie gewoon consequent door hé.
Hij stelt nl dat als Wikileaks écht onvervalst belastende informatie zou publiceren zij hier de gevolgen van zouden ondervinden, dwz dat Wikileaks op zwart zou gaan. Eenzelfde redeneertrant proef ik ook een beetje bij jou, niet? Als dat het geval is dan is bijv 9/11 kennelijk ook geen inside job omdat youtube, google en eigenlijk alle uithoeken van het internet bevolkt worden door allerlei zgn bewijzen dat 9/11 een inside job zou zijn. Als die bewijzen werkelijk zouden kloppen dan zou het internet wel gecensureerd worden zodat zulke informatie niet meer achterhaald zou kunnen worden, of anders gezegd: dan was de geest nooit uit de fles gelaten en had Alex Jones dus ook niet kunnen roeptoeteren dat 9/11 een inside job is. Wat zeg je daarvan, hmm?
Waarom? De media smult hiervan, zelfs iedereen die er geen kaas van gegeten heeft springt er nu in.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:36 schreef RaXz het volgende:
Het is sowieso opvallend hoeveel media aandacht het krijgt.
??? Welke moneyflow?quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:33 schreef Lambiekje het volgende:
Klopt.Maar dan is er dus een politieke beweging die beide kampen massaal probeert te fucken. Feit is wel dat de moneyflow wijst naar Pentagon +
Huh? Waarom zou je iets dat gelekt is via wikileaks niet als bron mogen gebruiken? Dat zijn toch gewoon echt bestaande documenten die gelekt zijn (voor het overgrote gedeelte dan toch)?quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:28 schreef ToT het volgende:
Is er eindelijk eens een bron die op grote schaal schandalen van de overheden publiceert en besteedt de MSM hier uitgebreid aandacht aan, is het weer fake omdat het nét buiten de belevingswereld van sommigen hier is.
MSM doet het ook echt NOOIT goed.
Ik word er zo moedeloos van...
Overigens hebben sommige believers hier (zoals Lambiekje zelf, nota bene) wikileaks wel eens als bron aangehaald. Dus wederom haalt men hier hun eigen bronnen onderuit.
Het ging mij er om dat het zogenaamd fake zou zijn!quote:Op vrijdag 3 december 2010 18:24 schreef HolyGhost het volgende:
[..]
Huh? Waarom zou je iets dat gelekt is via wikileaks niet als bron mogen gebruiken? Dat zijn toch gewoon echt bestaande documenten die gelekt zijn (voor het overgrote gedeelte dan toch)?
Het gaat erom dat het lekken van deze documenten uiteindelijk misschien wel in het voordeel zal blijken van de VS. Dat is in ieder geval een mogelijkheid die ik niet uitsluit. Blijft natuurlijk pure speculatie, maar ik sluit het zeker niet uit dat er meer achter dit hele wikileaks verhaal zit.
(Wat natuurlijk ook een optie is, is dat de VS min of meer opzettelijk gezorgd heeft voor een waardeloze beveiliging van al deze documenten: 3.000.000 mensen hadden toegang tot deze "classified" documenten als ik het goed gehoord heb. Dan is het natuurlijk niet vreemd dat iemand er uiteindelijk mee aan de haal gaat en dan doe je er m.i. zeker niet alles aan om deze documenten afgeschermd te houden; zeker niet voor andere veiligheidsdiensten. Maar goed, pure speculatie dus).
Ik wil nog wel eens zien wat het lekken van deze documenten voor invloed zal hebben op de situatie rond Iran en Noord-Korea. Het zou me niets verbazen als er nu spanningen ontstaan zijn tussen bijvoorbeeld Noord-Korea en China en tussen Iran en de omringende landen.
De complotten als 911.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |