Je hebt absoluut gelijk, groepsverband trainen werkt bevorderlijk, je doet oefeningen die je zelf minder snel doet (kracht-kern etc), hebt trainingsbegeleiding en men kijkt naar techniek.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:20 schreef GaB86 het volgende:
Ik zou als ik een amateurhardloper was bij een atletiekclub gaan. Altijd gezellig en je wordt er veel sterker en gezonder van. Plus je hebt natuurlijk al snel professioneler advies.
Zo ervaarde ik dat in ieder geval toen ik begon.
Ik zeg niet dat iedereen dat moet doen héquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:30 schreef No-P het volgende:
[..]
Je hebt absoluut gelijk, groepsverband trainen werkt bevorderlijk, je doet oefeningen die je zelf minder snel doet (kracht-kern etc), hebt trainingsbegeleiding en men kijkt naar techniek.
Maar daarmee vervalt de laagdrempeligheid van de sport en dat is de reden waarom veel mensen zijn gaan lopen.
Ik heb meegedaan, 49.16 is m'n tijd, eerste 10KM voor mij, Wel heb ik de Dam tot Dam en een ander loopje die 11,5KM was gelopen maar de 10 had ik nog niet gedaanquote:Op donderdag 10 februari 2011 01:45 schreef thettes het volgende:
Nog deelnemers aan Groet uit Schoorl komende zondag? Ik doe de 10
Mooiquote:Op zondag 13 februari 2011 17:09 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik heb meegedaan, 49.16 is m'n tijd, eerste 10KM voor mij, Wel heb ik de Dam tot Dam en een ander loopje die 11,5KM was gelopen maar de 10 had ik nog niet gedaan
Je loopt de 10 neem ik aan? Succes!quote:Op maandag 14 februari 2011 22:00 schreef beertenderrr het volgende:
*kijkt uit naar het NSK cross aankomend weekend
Ik vind t nogal wat, die stukken die je loopt. Ik doe nooit meer dan 10quote:Op maandag 14 februari 2011 21:10 schreef jack4ya het volgende:
21km em nu high as a kite: Nou, het was wel op karakter en de laatste km's zelfs op mijn tandvlees. Die laatste km leek echt nergens meer op. Maar wat geeft dat!
klopt, thnxquote:
quote:Op maandag 14 februari 2011 21:10 schreef jack4ya het volgende:
21km em nu high as a kite: Nou, het was wel op karakter en de laatste km's zelfs op mijn tandvlees. Die laatste km leek echt nergens meer op. Maar wat geeft dat!
Nee, maar zag een affiche in het sportcentrum en 3 is te kort voor jou.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:21 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
klopt, thnxdoe je ook mee (als student)?
Kijk eens naar mijn post en dan voor de aardigheid ook eens naar de datum...quote:Op maandag 14 februari 2011 22:21 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik vind t nogal wat, die stukken die je loopt. Ik doe nooit meer dan 10
Volgens mij had iemand je hier al gewaarschuwd dat het vaak niet handig is om meer dan 10% verder/sneller te gaan dan de week ervoor. M.i. is het ook niet handig om zulke afstanden te doen als je je aan het einde niet eens goed voelt, dan sloop je alleen maar je lichaam en techniek.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:45 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Kijk eens naar mijn post en dan voor de aardigheid ook eens naar de datum...
Meer dan 10K liep ik tot 4 weken terug ook niet.
Amenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:22 schreef bananablues het volgende:
[..]
Volgens mij had iemand je hier al gewaarschuwd dat het vaak niet handig is om meer dan 10% verder/sneller te gaan dan de week ervoor. M.i. is het ook niet handig om zulke afstanden te doen als je je aan het einde niet eens goed voelt, dan sloop je alleen maar je lichaam en techniek.
Amsterdam is pas in het najaar, dus als ik jou was zou ik wat gas terug nemen, rustig opbouwen, wat meer op techniek gaan letten en genieten ipv een zo groot mogelijke afstand te lopen.
Probeer eens een training te lopen waarbij je aan het einde nog lekker fit voelt, geen last van aceton smaak in je mond hebt etc.
Toevallig gaat er net een topic over op chatnrun.nl:
http://www.chatnrun.nl/mo(...)e=viewtopic&p=282876
Ja en nee. Ik voel toch de behoefte om me wat te verdedigen/toe te lichten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:22 schreef bananablues het volgende:
[..]
Volgens mij had iemand je hier al gewaarschuwd dat het vaak niet handig is om meer dan 10% verder/sneller te gaan dan de week ervoor. M.i. is het ook niet handig om zulke afstanden te doen als je je aan het einde niet eens goed voelt, dan sloop je alleen maar je lichaam en techniek.
Amsterdam is pas in het najaar, dus als ik jou was zou ik wat gas terug nemen, rustig opbouwen, wat meer op techniek gaan letten en genieten ipv een zo groot mogelijke afstand te lopen.
Probeer eens een training te lopen waarbij je aan het einde nog lekker fit voelt, geen last van aceton smaak in je mond hebt etc.
Toevallig gaat er net een topic over op chatnrun.nl:
http://www.chatnrun.nl/mo(...)e=viewtopic&p=282876
Schijnt niet echt een trainingsschoen te zijn maar meer voor herstelloopjes enzo. Verder geen ervaring mee.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:30 schreef 1517 het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met de Nike Free 5.0?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |