abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92272318
Zie opmerking van Tim. Die Garmin is goedkoper dan de Polar en toch een stuk fijner. Ik gebruik de Forerunner 205 en ben er enorm tevreden over.

Komend weekend Brabants Kampioensschap Cross. Slechts 1.800 meter, dus dan is mijn diesel normaal gesproken nog niet aan. Strijdplan is eenvoudig, vanaf de start volle bak! :P
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_92290794
Garmin 305 definitely! Ben er ook zeer tevreden over
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_92310067
Is dat Garmin ding niet gruwelijk groot?
Ik heb nogal vrouwelijke smalle polsen en volgens mij is dat ding groter dan mijn pols. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_92320307
Hij is best wel groot maar daardoor wel goed af te lezen. Soms als het koud is wil ik mijn jack over mijn handen trekken om geen koude handen te krijgen maar dat lukt dan niet door de 305. Verder nooit problemen met de grote van de 305 gehad. Gruwlijk groot valt mee
http://www.google.com/ima(...)=wi&biw=1366&bih=608

Nu gebruik ik de 305 al heel lang maar toch heb ik een functie ontdekt die ik maar niet kan vinden. Op de volgende site: (http://www.geekgaz.com/go(...)-heart-rate-monitor/) staat dat je een virtual partner achter na kan lopen.
-edit: ik heb het al gevonden! ideaal

[ Bericht 24% gewijzigd door 1517 op 04-02-2011 13:28:18 ]
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_92320650
Ik zou als ik een amateurhardloper was bij een atletiekclub gaan. Altijd gezellig en je wordt er veel sterker en gezonder van. Plus je hebt natuurlijk al snel professioneler advies.

Zo ervaarde ik dat in ieder geval toen ik begon.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 13:30:01 #256
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92321063
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:20 schreef GaB86 het volgende:
Ik zou als ik een amateurhardloper was bij een atletiekclub gaan. Altijd gezellig en je wordt er veel sterker en gezonder van. Plus je hebt natuurlijk al snel professioneler advies.

Zo ervaarde ik dat in ieder geval toen ik begon.
Je hebt absoluut gelijk, groepsverband trainen werkt bevorderlijk, je doet oefeningen die je zelf minder snel doet (kracht-kern etc), hebt trainingsbegeleiding en men kijkt naar techniek.
Maar daarmee vervalt de laagdrempeligheid van de sport en dat is de reden waarom veel mensen zijn gaan lopen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_92321625
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:30 schreef No-P het volgende:

[..]

Je hebt absoluut gelijk, groepsverband trainen werkt bevorderlijk, je doet oefeningen die je zelf minder snel doet (kracht-kern etc), hebt trainingsbegeleiding en men kijkt naar techniek.
Maar daarmee vervalt de laagdrempeligheid van de sport en dat is de reden waarom veel mensen zijn gaan lopen.
Ik zeg niet dat iedereen dat moet doen hé ;) Het moet een keuze blijven. Maar ik persoonlijk denk dat het beter voor de sport en die mensen zelf is als ze het wel doen.
Bij een atletiekvereniging is het ook niet zo dat je 'moet' komen of wat dan ook. Het is en blijft hoofdzakelijk een individuele sport (op een aantal dingen na).

Maar ik ben van mening dat je, tenminste als je net als mij houd van presteren en het beste uit jezelf halen, het beste bij een atletiekvereniging kunt gaan om zo een wedstrijdlicentie te halen. Zo kun je aan veel meer wedstrijden mee doen et cetera.

Daarnaast zou het de echte hardloopsport (denk aan NK's, cross, baan et cetera) veel groter en aantrekkelijker maken als er meer interesse komt. Want het is allemaal heel leuk dat er veel amateurlopers zijn, maar die lopers geven niets of weten niets van bijv het komende NK Cross. Het zou prachtig zijn als zoiets ook aan aandacht wint.
Maja dat komt natuurlijk ook deels door de NOS die er minder aandacht aan besteed dan bijv de Belgen doen voor hun kampioenschappen/wedstrijden.

Anyway.. ik dwaal af.

Hardlopen is geweldig, met name omdat je echt met jezelf bezig bent, je eigen verbeteren enzovoorts. En het is natuurlijk geweldig dat er zoveel wedstrijden zijn waar iedereen aan mee kan doen, bijna elke week als je wilt... geen enkele andere sport kent zoiets. Prachtig is dat.
  zondag 6 februari 2011 @ 18:14:30 #258
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_92419795
17km door de polder... K*lere! Wat een wind!
Gewoon echt niet vooruit te komen. Dat was een heel andere soort work-out. :D

Maar wel weer mooi gefixed! *O*

Helaas, wéér die vieze, rare smaak. Bah! Dat bederft ook behoorlijk de eetlust. -O-

[ Bericht 32% gewijzigd door jack4ya op 07-02-2011 12:18:37 ]
  zondag 6 februari 2011 @ 20:18:01 #259
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_92426099
Was hard werken vandaag inderdaad, dat lopen. Ik wilde eigenlijk 13 kilometer lopen, maar omdat ik zo moeilijk vooruit kwam besloot ik het tempo maar een beetje te compenseren door verder te gaan lopen. Kilometer of 17 ook schat ik, maar ik moet het nog nameten.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  zondag 6 februari 2011 @ 20:45:46 #260
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_92428172
nagemeten... het was 19 km.
I believe i can fly!
  maandag 7 februari 2011 @ 17:53:55 #261
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92467629
5km tempoloopje gedaan. 2.5km 80-85%maxHR, daarna 2,5km 85-90%maxHR. Liep wel lekker makkelijk, maar ik merk dat ik nog niet ben waar ik nu eigenlijk al wilde zijn. Natuurlijk ook niet zo gek met bijna geen looptraining. Wel 17 seconde onder mijn 5km op submaximale intensiteit.
Sei wachsam,
  maandag 7 februari 2011 @ 18:57:03 #262
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92469738
Jack4ja. Die smaak komt niet door te weinig eiwit. Juist door afbraak van aminozuren. Op zich niet zo alarmerend, maar meestal gebeurt dit alleen bij intensieve training zoals interval. Als je voldoende eet zal het geen spierafbraak zijn, dat gebeurd eigenlijk alleen bij ondervoeding. Over andere oorzaken wordt hier wel een redelijke uitleg gegeven.
Let je er wel op dat je niet te snel je afstand per loop/per week of intensiviteit verhoogd.
Sei wachsam,
pi_92470832
Dank voor de link. Ik weet niet zo goed wat ik proef/reuk (nooit sterk in geweest), maar het doet me niet direct aan ammonia denken, eerder aan aceton/metaal?

Ik ga ook iets te hard, denk ik. :@
Maar dan gaat het zo lekker en plak ik er nog wat aan vast, maar dan ineens: poef!

Ik was toch al van plan een plateautje in te bouwen. Mooi moment nu.
En me even richten op andere sporten.
  maandag 7 februari 2011 @ 20:02:06 #264
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_92472946
Metaalsmaak zou weer door ketonenverbranding (door verbranding van vet), bloed of door te weinig water inname kunnen komen. Als je er last van blijft houden kun je er even met een sportfysioloog over hebben hoe dit te verminderen.
Sei wachsam,
pi_92498423
1.900 meter tijdens de Brabantse kampioenschappen Korte Cross afgerond in 6:54. Hoewel ik een echte duurloper ben, was ik ontzettend tevreden. Snelheid zit er toch wel in. :Y

Zondag volgende cross, ditmaal 3.300 meter.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_92522925
Woei! Tempoloopje op de 10km gefixed met een PR. Bijna 4min eraf.
(Okay, ik blijf een trage.)

Da's wel leuk van beginner zijn, er is iedere week wel iets beter/langer/sneller...
Woei!
pi_92528663
Heb me net ingeschreven voor de marathon van Amsterdam in oktober! Zal mijn eerste marathon worden en kan niet wachten! Zijn er nog meer fokkers die nu al weten dat ze mee gaan doen? Heb veel enge verhalen gelezen over de marathon en probeer het niet te onderschatten, is het echt een hel?

Om mijn duurvermogen te vergroten wil ik mezelf een schema aanmeten, maar wat is een goed schema. Zag op runinfo.nl wel een paar schema's staan maar ik twijfel of ik zal kiezen tussen een beginner of een half gevorderde schema een beginner of half gevorderde ben. Loop nu zo'n 2,5 jaar waarvan het laatste jaar serieus. 2 a 3 en soms 4 keer per week. Ben bekend met interval en langzame duurlooptrainingen. Iemand tipsssss?
pi_92533375
Bij mij kriebelt de hm van A'dam dus... Maar ik loop pas effectief 10 maanden na 18 jaar niets gedaan te hebben... Ik twijfel dus ook.
  woensdag 9 februari 2011 @ 08:12:15 #269
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_92533807
Staan er geen startvoorwaarden voor die schema's bij 1517, zodat je kan kijken waar je aan voldoet?

En ik ga als ik in Londen niet ingeloot word, de halve lopen in A'dam.
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:15:00 #270
34586 kepler
No bounce, no play
pi_92557580
Komende weken kijken hoe het met mn knie gaat. Als dat goed gaat, ga ik me inschrijven voor de marathon van Berlijn :)
The line is a dot to you!
pi_92577453
Nog deelnemers aan Groet uit Schoorl komende zondag? Ik doe de 10 :)
pi_92607635
Goed bezig allemaal, en mooie vorderingen ^O^! Laat ik ook weer eens reageren :P.

Heb zelf een 'winter-stop' van ruim een maand gehouden, want ik zag het lopen met die gladheid hier niet bepaald zitten.. Ook de studie zorgde ervoor dat ik er soms sowieso geen tijd voor had. Ben nu wel van plan om minimaal 2 keer in de week weer te gaan lopen, en daar ben ik afgelopen maandag mee begonnen. Had daarvoor al een paar enkele keren gelopen, maar nu wil ik het dus weer volledig gaan oppakken. Ik bladerde vorige week even snel door m'n agenda, en daar zag ik dat de Zandvoort Circuitrun alweer opschiet, dus daar wil ik nu flink voor gaan trainen. Maandag begonnen met een 5,2 km in 26:31, en gisteren een 7,4 km in 36:19.

Heb alleen nog een vraag voor loper(ster)s die al eerder met de Zandvoort Circuitrun hebben meegelopen: hoe was het zand-gedeelte tijdens de loop? Ik heb op het kaartje op de website gezien dat er zo'n 2 km van de loop over het strand gaat, en ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ik daar van kan verwachten.. Dus was het droog zand of nat zand? Dan kan ik daar tijdens het trainen rekening mee gaan houden, door bijvoorbeeld eens een keer langs het strand te gaan :P.
Get stoned
pi_92637240
Vandaag twee 'etappes' (dus een korte pauze op de helft) gelopen zodat ik op 21.30 minuten uitkwam, mijn streeftijd op de vijf kilometer. Om vervolgens na te meten hoeveel meter ik nog tekort kom. Precies 100 meter.
I believe i can fly!
pi_92671871
De Garmin 305 besteld en als het goed is komt die vandaag binnen :)
Helaas zal het niet meer lukken deze vandaag tijdens m'n wedstrijdje om te doen. Weer ziet er niet erg aantrekkelijk uit (nat!)
Zondag stukje gelopen en daarna fitness, maandag de training met de club. De rest van de dagen heb ik niet gelopen. De training op maandag ging moeizaam en het voelde niet goed.
Mezelf maar rust gegeven. Vandaag maar eens zien hoe 't gaat!
  zondag 13 februari 2011 @ 17:09:41 #275
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_92724176
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 01:45 schreef thettes het volgende:
Nog deelnemers aan Groet uit Schoorl komende zondag? Ik doe de 10 :)
Ik heb meegedaan, 49.16 is m'n tijd, eerste 10KM voor mij, Wel heb ik de Dam tot Dam en een ander loopje die 11,5KM was gelopen maar de 10 had ik nog niet gedaan :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')