quote:
Op vrijdag 4 februari 2011 13:30 schreef No-P het volgende:[..]
Je hebt absoluut gelijk, groepsverband trainen werkt bevorderlijk, je doet oefeningen die je zelf minder snel doet (kracht-kern etc), hebt trainingsbegeleiding en men kijkt naar techniek.
Maar daarmee vervalt de laagdrempeligheid van de sport en dat is de reden waarom veel mensen zijn gaan lopen.
Ik zeg niet dat iedereen dat moet doen hé

Het moet een keuze blijven. Maar ik persoonlijk denk dat het beter voor de sport en die mensen zelf is als ze het wel doen.
Bij een atletiekvereniging is het ook niet zo dat je 'moet' komen of wat dan ook. Het is en blijft hoofdzakelijk een individuele sport (op een aantal dingen na).
Maar ik ben van mening dat je, tenminste als je net als mij houd van presteren en het beste uit jezelf halen, het beste bij een atletiekvereniging kunt gaan om zo een wedstrijdlicentie te halen. Zo kun je aan veel meer wedstrijden mee doen et cetera.
Daarnaast zou het de echte hardloopsport (denk aan NK's, cross, baan et cetera) veel groter en aantrekkelijker maken als er meer interesse komt. Want het is allemaal heel leuk dat er veel amateurlopers zijn, maar die lopers geven niets of weten niets van bijv het komende NK Cross. Het zou prachtig zijn als zoiets ook aan aandacht wint.
Maja dat komt natuurlijk ook deels door de NOS die er minder aandacht aan besteed dan bijv de Belgen doen voor hun kampioenschappen/wedstrijden.
Anyway.. ik dwaal af.
Hardlopen is geweldig, met name omdat je echt met jezelf bezig bent, je eigen verbeteren enzovoorts. En het is natuurlijk geweldig dat er zoveel wedstrijden zijn waar iedereen aan mee kan doen, bijna elke week als je wilt... geen enkele andere sport kent zoiets. Prachtig is dat.