abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 december 2010 @ 00:03:28 #251
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_89368860
D66 moet niet fuseren. De enige partij in Nederland die zich met recht progressief mag noemen.
  woensdag 1 december 2010 @ 00:10:27 #252
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89369146
Ik zal even het goede voorbeeld geven:

D66 heeft vele fouten gemaakt. Hoewel het er in eerste instantie op leek dat de harde strijd tegen Wilders vruchten af zou werpen, viel dat toen het puntje bij paaltje kwam toch enigszins tegen. Pechtold hing lange tijd de morele en politieke antipool van Wilders uit en leek daarbij ook vervelende generalisatie fouten te maken in plaats van de mensen, die toch al nooit eerder op de D66 gestemd hadden of het zouden overwegen, van een redelijk alternatief te voorzien. Hetzelfde geldt voor Halsema hoewel ik altijd het gevoel bij GL heb dat de G voor het electoraat een belangrijkere reden is om voor de partij te stemmen dan de L, misschien is de G zelfs de belangrijkste reden.

Er is echter wel een groot voordeel wat een fusie tussen deze partijen zou kunnen hebben. Halsema houdt er mee op en GL lijkt vooralsnog geen geschikte opvolger te hebben. Pechtold zou dan de leider kunnen worden van deze combipartij en daarmee zou het de opvolgingskwestie van Halsema zijn afgedaan. Dat lijkt me een belangrijk punt en is ook iets wat zij overwegen vermoed ik.

De vraag is echter, volgt uit een som van deze partijen ook een electoraal gewin? Ik denk het niet. De D66 zou door de fusie minder snel de progressievere VVD stemmers kunnen meekrijgen, dit vanwege GL, en de PvdA stemmers zullen over het algemeen bij hun eigen partij blijven, tenzij deze helemaal kapseist wat ik niet zie gebeuren. Kortom, de status quo blijft gehandhaafd, voorlopig dan ieder geval. In de toekomst, misschien over een tiental jaar, of in ieder geval wanneer de gevolgen van de vergrijzing heftiger voelbaar worden zie ik dit eerder gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Arglist op 01-12-2010 00:22:57 ]
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
pi_89369218
Zo heb even gesnoeid, na 3 waarschuwingen mag dat geloof ik :')
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 1 december 2010 @ 00:13:26 #254
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_89369284
Ik wil toch nog even in mijn topic posten voordat die vol is. :)
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  woensdag 1 december 2010 @ 00:15:28 #255
177885 JoaC
Het is patat
pi_89369366
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:13 schreef TomLievense het volgende:
Wie deed de OP?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 1 december 2010 @ 00:16:17 #256
295457 TomLievense
pi_89369397
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:15 schreef JoaC het volgende:

[..]

Wie deed de OP?
Ikke. Was die niet goed?
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  woensdag 1 december 2010 @ 00:20:55 #257
177885 JoaC
Het is patat
pi_89369596
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:13 schreef TomLievense het volgende:
1+1= 2?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  woensdag 1 december 2010 @ 00:23:00 #258
295457 TomLievense
pi_89369702
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:20 schreef JoaC het volgende:

[..]

1+1= 2?
De topictitel D66 + Groenlinks heb ik niet zelf bedacht. Zo heet die actie.
  woensdag 1 december 2010 @ 00:23:41 #259
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89369730
quote:
12s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:10 schreef Arglist het volgende:

Er is echter wel een groot voordeel wat een fusie tussen deze partijen zou kunnen hebben. Halsema houdt er mee op en GL lijkt vooralsnog geen geschikte opvolger te hebben. Pechtold zou dan de leider kunnen worden van deze combipartij en daarmee zou het de opvolgingskwestie van Halsema zijn afgedaan. Dat lijkt me een belangrijk punt en is ook iets wat zij overwegen vermoed ik.

Dus maw er zit niet genoeg daadkracht in GL als Halsema stopt en dat zou dus betekenen wanneer die samenwerking niet zou lukken GL straks niet de juiste poppetjes heeft om zelfstandig door te kunnen gaan. Tja dan zou dit inderdaad de oplossing voor GL kunnen zijn.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 1 december 2010 @ 00:23:57 #260
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_89369741
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:20 schreef JoaC het volgende:

[..]

1+1= 2?
Dat was wel altijd zo, maar tegenwoordig... kan zo maar weer veranderen, door de pvv, de media, you name it :)
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  woensdag 1 december 2010 @ 00:24:26 #261
177885 JoaC
Het is patat
pi_89369764
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:23 schreef TomLievense het volgende:

[..]

De topictitel D66 + Groenlinks heb ik niet zelf bedacht. Zo heet die actie.
Een OP is een post in een topic, een post dat je er nog in wilt posten maakt 2
[..]
  woensdag 1 december 2010 @ 00:25:40 #262
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89369831
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:23 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dus maw er zit niet genoeg daadkracht in GL als Halsema stopt en dat zou dus betekenen wanneer die samenwerking niet zou lukken GL straks niet de juiste poppetjes heeft om zelfstandig door te kunnen gaan. Tja dan zou dit inderdaad de oplossing voor GL kunnen zijn.
Ik zie die daadkracht zo op het eerste gezicht niet. Ik zie niet iemand die Halsema zou kunnen vervangen, maar goed, ik hang ook niet elke dag rond met die gasten. Verder zie ik ook geen electoraal gewin zoals ik betoogde, dat zou er enkel kunnen zijn als de PvdA helemaal afbrokkelt of de gevolgen van de vergrijzing harder merkbaar worden. Dan zouden D66+GL een reële optie voor de jongere generatie kunnen zijn, zoals jij volgens mij al eerder gezegd hebt.

Sterker nog, Halsema zou misschien zelfs gewoon weer de kamer in kunnen met die nieuwe partij..... schiet me nu te binnen.
  woensdag 1 december 2010 @ 00:32:25 #263
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89370067
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:25 schreef Arglist het volgende:

[..]

Ik zie die daadkracht zo op het eerste gezicht niet. Ik zie niet iemand die Halsema zou kunnen vervangen, maar goed, ik hang ook niet elke dag rond met die gasten. Verder zie ik ook geen electoraal gewin zoals ik betoogde, dat zou er enkel kunnen zijn als de PvdA helemaal afbrokkelt of de gevolgen van de vergrijzing harder merkbaar worden. Dan zouden D66+GL een reële optie voor de jongere generatie kunnen zijn, zoals jij volgens mij al eerder gezegd hebt.
Klopt daar ben ik het ook mee eens. Als D66 en GL de vergrijzing echt tegen wilt gaan dan moeten ze de pensioenen loskoppelen van de AOW. Dan zal vast ook de generatie die nu 35-50 jaar is hier een hele goede combinatie in kunnen vinden.
  woensdag 1 december 2010 @ 00:39:38 #264
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89370265
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:32 schreef Cherna het volgende:

[..]

Klopt daar ben ik het ook mee eens. Als D66 en GL de vergrijzing echt tegen wilt gaan dan moeten ze de pensioenen loskoppelen van de AOW. Dan zal vast ook de generatie die nu 35-50 jaar is hier een hele goede combinatie in kunnen vinden.
Ach begin me er niet over. Hier een artikel uit 1994 van een onderzoeker aan de UvT, toenmalig KUB. Dus nog voordat alle pensioenfondsen in het niets verdampt zijn en nog voordat de Euro er was.... kan je nagaan.

http://www.trouw.nl/krant(...)grijzing_torsen.html

We zijn 16 jaar verder en er is niks veranderd. Het is wachten tot de nood hoog is en dan komen we in actie.
  woensdag 1 december 2010 @ 00:53:18 #265
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89370655
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:39 schreef Arglist het volgende:

[..]

Ach begin me er niet over. Hier een artikel uit 1994 van een onderzoeker aan de UvT, toenmalig KUB. Dus nog voordat alle pensioenfondsen in het niets verdampt zijn en nog voordat de Euro er was.... kan je nagaan.

http://www.trouw.nl/krant(...)grijzing_torsen.html

We zijn 16 jaar verder en er is niks veranderd. Het is wachten tot de nood hoog is en dan komen we in actie.
Inderdaad daarom ook dat ik ooit hoop dat D66 en desnoods met GL en de VVD een echte liberale koers gaat varen op dat gebied. En dit is niet in het belang van alleen de ouderen maar zeker ook voor de jongeren.
pi_89372185
quote:
12s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:10 schreef Arglist het volgende:

D66 heeft vele fouten gemaakt. Hoewel het er in eerste instantie op leek dat de harde strijd tegen Wilders vruchten af zou werpen, viel dat toen het puntje bij paaltje kwam toch enigszins tegen. Pechtold hing lange tijd de morele en politieke antipool van Wilders uit en leek daarbij ook vervelende generalisatie fouten te maken in plaats van de mensen, die toch al nooit eerder op de D66 gestemd hadden of het zouden overwegen, van een redelijk alternatief te voorzien. Hetzelfde geldt voor Halsema hoewel ik altijd het gevoel bij GL heb dat de G voor het electoraat een belangrijkere reden is om voor de partij te stemmen dan de L, misschien is de G zelfs de belangrijkste reden.

De vraag is echter, volgt uit een som van deze partijen ook een electoraal gewin? Ik denk het niet. De D66 zou door de fusie minder snel de progressievere VVD stemmers kunnen meekrijgen, dit vanwege GL, en de PvdA stemmers zullen over het algemeen bij hun eigen partij blijven, tenzij deze helemaal kapseist wat ik niet zie gebeuren. Kortom, de status quo blijft gehandhaafd, voorlopig dan ieder geval. In de toekomst, misschien over een tiental jaar, of in ieder geval wanneer de gevolgen van de vergrijzing heftiger voelbaar worden zie ik dit eerder gebeuren.
Ik denk dat je gelijk hebt. Persoonlijk zou ik (D66-stemmer) ook zeker op zo'n fusiepartij stemmen omdat ik vind dat het nog best wat groener kan en ik D66 soms net iets te optimistisch vind als het over de markt gaat. Maar ik dat geldt lang niet voor alle D66-stemmers en vooral nu de VVD steeds conservatiever wordt zou een fusie de winst die hier voor D66 te halen valt weer ongedaan maken.
pi_89373538
Ik denk dat een groot deel van de regelmatige en sporadische D66 stemmers daar in ieder geval nooit op zal stemmen.
pi_89377655
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 00:53 schreef Cherna het volgende:
Inderdaad daarom ook dat ik ooit hoop dat D66 en desnoods met GL en de VVD een echte liberale koers gaat varen op dat gebied. En dit is niet in het belang van alleen de ouderen maar zeker ook voor de jongeren.
Gaat niet gebeuren. De babyboomers financieren de VVD volledig, en zijn voor die partij een te grote groep om te passeren. Dan hou je GL en D66 over. En die overtuigen de jongeren niet met een doomsday-boodschap zonder een duidelijk toekomstperspectief. Bovendien: die jongeren die GL/D66 aantrekken zijn kosmopolitisch genoeg om zelf de problemen te ontvluchten. Die weten wat de vruchten van de globalisering zijn, en handelen daarnaar.
pi_89377811
Ik heb ook een naam voor ze: Naief & Progressief.
  woensdag 1 december 2010 @ 11:31:43 #270
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89377827
Het bezwerende vingertje moet dan hun logo worden.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_89380071
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:31 schreef eriksd het volgende:
Was jij niet van de VVD? :')
  woensdag 1 december 2010 @ 12:55:56 #272
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89381347
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 11:26 schreef Shodan het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren. De babyboomers financieren de VVD volledig, en zijn voor die partij een te grote groep om te passeren. Dan hou je GL en D66 over. En die overtuigen de jongeren niet met een doomsday-boodschap zonder een duidelijk toekomstperspectief. Bovendien: die jongeren die GL/D66 aantrekken zijn kosmopolitisch genoeg om zelf de problemen te ontvluchten. Die weten wat de vruchten van de globalisering zijn, en handelen daarnaar.
Hier heb je gelijk in natuurlijk. Maar het lijkt me toch wel de bedoeling dat je we onze kosmopolitische hoger opgeleiden voor Nederland willen behouden. Als zij weggaan, wat blijft er over?

Het probleem is dat de partijen pas gaan reageren als ze weten dat doomsday morgen, overmorgen of misschien over 4 dagen is. Tot die tijd wijzen ze liever met het vingertje naar elkaar en vinden ze het leuk om elkaar te vertellen wat er niet goed is. Hoe het beter kan weet geen van allen of hebben niet de kwaliteiten om deze boodschap goed op de burger over te brengen.
  woensdag 1 december 2010 @ 13:00:07 #273
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89381528
quote:
Erg ironisch, komend van iemand die een rechts-conservatief kabinet geweldig vindt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_89382164
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En de Sp en PvdA groeien?
Jij bent degene die hoopt dat de PVV meer naar rechts opschuift economisch gezien. Wanneer dat gebeurt jaagt Henk en Ingrid tegen zich in het harnas. De liefhebbers van economisch rechts zal hij daarmee niet voor zich winnen. Die zoeken hun heil bij de VVD.

Dus laten we van harte hopen dat de PVV doet wat jij zegt dat zij gaat doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89382232
quote:
Is dat niet meer iets voor Rutte I?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')