nee ik heb nog geen eens buren, maar ik zag dat vandaag in het dorpquote:
Ik denk dat mensen vroeger hun stoepje vaker schoonmaakten dan nu.,quote:Op maandag 29 november 2010 23:04 schreef Shispeed het volgende:
[..]
nee ik heb nog geen eens buren, maar ik zag dat vandaag in het dorp![]()
maar waarom zou je uberhaupt je stoep schoonmaken, waar is de tijd gebleven dat de mensen nog hard en degelijk waren? tegenwoordig zijn ze al bang voor een paar centimeter sneeuw
rotterdam, daar ziet het zwart van de mensenquote:Op maandag 29 november 2010 23:06 schreef MalaCocinera het volgende:
TS in woont in een dorpHier een in Rotterdam
geeft niemand een fuck. De hele straat is sneeuwwit
Moet die flikker maar niet stakenquote:Op maandag 29 november 2010 23:03 schreef tomatenrood het volgende:
Dat is wel zo sociaal tegenover de postbode, dan hoeft die niet uit te glijden
Van de zwartjes vooral jaquote:Op maandag 29 november 2010 23:07 schreef Shispeed het volgende:
[..]
rotterdam, daar ziet het zwart van de mensen
TS heeft geen eens een stoep voor zijn huis omdat zijn huis 40 centimeter van de weg af staatquote:Op maandag 29 november 2010 23:09 schreef Schenkstroop het volgende:
TS heeft zijn stoepje niet schoon geveegd en dat is zeer gevaarlijk en hij zich moet schamen
Wat is kanslozer, mensen die hun stoepje sneeuwvrij maken of mensen op foras gaan klagen dat er mensen zijn die hun stoep sneeuwvrij willen hebben maar het niet in hun gezicht durven te zeggen?quote:Op maandag 29 november 2010 23:01 schreef Shispeed het volgende:
Ieder jaar als het sneeuwt zie je het weer:
Van die totaal doeloze, uitgeneukte, burgelijke types die voor dat het begint te sneeuwen hun sneeuwschuif en strooizout al klaar hebben staan, en zo gauw het dan begint te sneeuwen stormen ze naar buiten om hun stoep sneeuvrij te maken en van een dikke laag zout te voorzien. Waar je het maar druk mee kan hebben.
Dat is dan nog dat, maar het ergste is nog wel dat ze dan ook de stoep voor hun (huur)woning gaan schoonmaken. En uiteraard precies tot de erfgrens, op de centimeter nauwkeurig. Want stel je voor dat je een stukje stoep doet wat de buurman had moeten doen![]()
En dan vervolgens ook nog gaan zitten klagen dat de buurman zijn stoepje niet schoon heeft geveegd en dat zeer gevaarlijk is en dat hij zich moet schamen![]()
get a life!
Nou wees er lekker trots op meid..quote:Op maandag 29 november 2010 23:06 schreef MalaCocinera het volgende:
Hier in Rotterdamgeeft niemand een fuck.
Luckass-en?quote:Op maandag 29 november 2010 23:18 schreef luckass het volgende:
Alsof ik mijn oprijlaan van 150m ga staan vegen.
Daar geeft niemand er ook niets om als jij bloedend op de grond om hulp schreeuwt. Waardeloze vergelijking dus.quote:Op maandag 29 november 2010 23:06 schreef MalaCocinera het volgende:
TS in woont in een dorpHier een in Rotterdam
geeft niemand een fuck. De hele straat is sneeuwwit
Individualisme FTW!quote:Op maandag 29 november 2010 23:15 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nou wees er lekker trots op meid..
quote:Op maandag 29 november 2010 23:03 schreef tomatenrood het volgende:
Dat is wel zo sociaal tegenover de postbode, dan hoeft die niet uit te glijden
Ik ookquote:Op maandag 29 november 2010 23:09 schreef Rarekwast_ het volgende:
Vanavond wel gedaan ja![]()
Heb met de sneeuwschep alles weggeschoven en daarna zout gestrooid.
Werkt uitstekend!!![]()
Heb maar gelijk 2 zakjes van 10kg gekocht vorige week
Reden waarom ik het opruim is dat ik niet wil dat mijn vrouw met kind uitglijden en een smakkerd maken van heb ik jou daar. En daarbij zijn we beide sneeuwhaters dus zo snel mogelijk weg met die bende!![]()
(en ohja ik neem altijd ff een stukje van de stoep van de buurman mee als ik toch bezig ben)
sneeuw
Er is iets mis met je UI. Er verschijnt af en toe een ajakkes symbool erin. Fiks het ff wil je... ?quote:
Aantal emmers water over je stoep gooien.quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:14 schreef jantjeschmit het volgende:
Dus Europees is geregeld dat je mensen mag laten glijden over je stoep
Het is jammer dat het een verzonnen verhaal is.quote:Op maandag 29 november 2010 23:11 schreef LXIV het volgende:
Toen het hier begon te sneeuwen belde mijn vrouw me meteen op. Ik heb toen 2 snipperuren opgenomen om eerder thuis te zijn en de stoep al helemaal sneeuw&ijsvrij te hebben. Toen achter het raam gaan zitten en gewacht tot de buurman thuis kwam. 'Toevallig' even naar buiten gelopen om wat uit mijn auto te pakken. Ziet hij mijn stoepje al HELEMAAL schoon terwijl er nog niks bij hem is.
Ik heb maar niks gezegd, maar dat gezicht van hem was goud waard.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:17 schreef EvanStone het volgende:
[..]
Aantal emmers water over je stoep gooien.
Maar volgens mij ben je wel verplicht een brandput sneeuwvrij te houden?quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:14 schreef jantjeschmit het volgende:
Aldus wegbeheerder Iko Hendriks over het verplicht zijn van het schoonmaken van je eigen stoep:
Nee, niet meer. Vroeger stond wel in de plaatselijke verordening dat men verplicht was om de stoep sneeuwvrij te houden, maar dat is in 1986 geschrapt. Er is namelijk een Europese regel, dat de overheid mensen niet mag verplichten tot het verrichten van arbeid, zeg maar dwangarbeid
quote:Op maandag 29 november 2010 23:11 schreef CaptainCookie het volgende:
Dat is zelfs verplicht in bepaalde gemeenten
Heb je het naar je zin daar in 1850?quote:
Ik ben er zelf een kneus!quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Heb je het naar je zin daar in 1850?
Een wat?quote:
Ah, op zo'n fiets.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:23 schreef Boe-man het volgende:
[..]
Begint met een n en eindigt op eger
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
Ah, de welbekende non-conformistische stoepveger.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:23 schreef Boe-man het volgende:
[..]
De obsessie van de Nederlandse burgerlul met wat 'normaal' is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:32 schreef BlackLining het volgende:
Dat is toch verdomme normaal?
Waar woon je eigenlijk, TS? Ik heb sterk het idee dat men dat hier in Brabant veel sneller voor elkaar over heeft dan in de Randstad bijvoorbeeld. Zo'n grote moeite is het niet, schuif gewoon even die stoep leeg..
Dan is de EU nog ergens goed voorquote:Op dinsdag 30 november 2010 00:14 schreef jantjeschmit het volgende:
Nee, niet meer. Vroeger stond wel in de plaatselijke verordening dat men verplicht was om de stoep sneeuwvrij te houden, maar dat is in 1986 geschrapt. Er is namelijk een Europese regel, dat de overheid mensen niet mag verplichten tot het verrichten van arbeid, zeg maar dwangarbeid
Het probleem is?quote:Op dinsdag 30 november 2010 10:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De obsessie van de Nederlandse burgerlul met wat 'normaal' is.
Mijn buren!!quote:Op maandag 29 november 2010 23:01 schreef Shispeed het volgende:
Dat is dan nog dat, maar het ergste is nog wel dat ze dan ook de stoep voor hun (huur)woning gaan schoonmaken. En uiteraard precies tot de erfgrens, op de centimeter nauwkeurig. Want stel je voor dat je een stukje stoep doet wat de buurman had moeten doen![]()
En dan vervolgens ook nog gaan zitten klagen dat de buurman zijn stoepje niet schoon heeft geveegd en dat zeer gevaarlijk is en dat hij zich moet schamen
Kun je heel veel en lang gaan bellen met je gemeente.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:48 schreef Karzai het volgende:
Ik ga geen gemeente grond schoonmaken, ik betaal een heleboel belasting.
Gewoon bellen als je stoepje niet schoon is.
Hier had iedereen moeten stoppen met lezen.. verder reageren is zinloosquote:Op maandag 29 november 2010 23:04 schreef Shispeed het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem.. Als er veel belasting wordt geheven schept dat (geen sneeuw, hihi) verwachtingen dat "jouw" stoep schoongeveegd zal worden door de gemeente, ook hier in Rotterdam.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:48 schreef Karzai het volgende:
Ik ga geen gemeente grond schoonmaken, ik betaal een heleboel belasting.
Gewoon bellen als je stoepje niet schoon is.
Uhuquote:Op maandag 29 november 2010 23:34 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik strooi geen pekel want ten eerste vriest dat toch meteen weer op...
En in het meervoud gebruik je het om de sneeuw niet te willen zien?quote:Op dinsdag 30 november 2010 01:23 schreef Boe-man het volgende:
[..]
Zelfde hierquote:Op maandag 29 november 2010 23:09 schreef Rarekwast_ het volgende:
Vanavond wel gedaan ja![]()
Heb met de sneeuwschep alles weggeschoven en daarna zout gestrooid.
Werkt uitstekend!!![]()
Heb maar gelijk 2 zakjes van 10kg gekocht vorige week
Reden waarom ik het opruim is dat ik niet wil dat mijn vrouw met kind uitglijden en een smakkerd maken van heb ik jou daar. En daarbij zijn we beide sneeuwhaters dus zo snel mogelijk weg met die bende!![]()
(en ohja ik neem altijd ff een stukje van de stoep van de buurman mee als ik toch bezig ben)
sneeuw
Letter en figuurlijk, ja!quote:Op maandag 29 november 2010 23:07 schreef Shispeed het volgende:
[..]
Moet je dat kopen? In mijn dorp staan bakken waar iedereen uit mag pakken (max 10kg, maar daar wordt niet op gecontroleerd).quote:Op woensdag 1 december 2010 18:57 schreef trovey het volgende:
Strooizout is hier al niet meer te krijgen in heel veel winkels.Zelfs de goedkope zakjes tafelzout waren op, kon ik weer naar een andere supermarkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 december 2010 19:15 schreef essacee het volgende:
Bij in het hofje wonen een aantal mensen die slecht ter been zijn, en ook kleine kinderen. Mijn vriend heeft een heel stuk aangeveegd. Ook de stoep voor onze naaste buren. We hadden geen zout maar dat is ook niet echt nodig als je geen gesmolten sneeuw hebt wat in ijs kan veranderen.![]()
Onze buurvrouw denkt altijd aan de otto's en zet de onze ook altijd aan straat en weer terug bij ons achterom.Top als je leuke buren hebt.
Dat dus. Gewoon allemaal elkaar een beetje helpen, zo hoort het.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
Eigenlijk had ie aan het eind ook op z'n muil moeten gaan.quote:
Gewoon met z'n kop tegen de muur moeten stuiteren en dan pas op de stoeprand was beter geweest.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:36 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Eigenlijk had ie aan het eind ook op z'n muil moeten gaan.
Die bakken heb ik hier nog niet gezien, ze zijn hier blijkbaar niet zo vlot.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:08 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Moet je dat kopen? In mijn dorp staan bakken waar iedereen uit mag pakken (max 10kg, maar daar wordt niet op gecontroleerd).
Hier niet. Allemaal burgerlijk volk hier. Hier en daar een Henk en Ingrid, verder mensen die altijd maar thuis zijn, eeuwige werklozen...quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:37 schreef ejvdb het volgende:
Er zijn ook mensen die slecht ter been zijn...
nerd...
Sommige mensen blijven excuses zoeken om vooral maar niet sneeuw te hoeven schuivenquote:Op woensdag 1 december 2010 19:21 schreef Krantenman het volgende:
Eigenlijk zijn de gevaarlijkste stoepen vaak die van mensen die wél vegen. Dat doen ze dan netjes, dan blijft er een heleboel vocht liggen dat vervolgens weer aanvriest. Leuke ijsbanen krijg je zo.
Mijn ervaring is anders. Wat ik wel moet toegeven is dat de veiligste stoepen diegene zijn van de mensen die na het sneeuw vegen ook nog zout strooien. Maar goed, dat doet ook zeker niet iedereen.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Sommige mensen blijven excuses zoeken om vooral maar niet sneeuw te hoeven schuiven. Die dikke laag sneeuw gaat ook door het platlopen een dikke ijslaag vormen die je dan met alleen een pikhouwel nog los kan krijgen.
Vorig jaar zelf meegemaakt toen er hier op de stoep bij de persoon die niet de sneeuw weg had gehaald na een tijdje een levensgevaarlijke ijsbaan ontstond.
Zout strooien is inderdaad noodzakelijk om de laatste resten sneeuw die door het vastlopen er nog zitten weg te werken.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:52 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Mijn ervaring is anders. Wat ik wel moet toegeven is dat de veiligste stoepen diegene zijn van de mensen die na het sneeuw vegen ook nog zout strooien. Maar goed, dat doet ook zeker niet iedereen.
quote:Op woensdag 1 december 2010 21:11 schreef Karzai het volgende:
Ik heb net een programma format naar SBS6 gestuurd, genaamd "de veiligste stoep van Nederland".
Je zou ook stoepen in dezelfde straat kunnen kiezen, zodat er sneeuwbalgevechten ontstaan en jarenlang sluimerende burenruzies weer opflakkeren in het hartje van de winter.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:27 schreef Karzai het volgende:
Hierin strijden diverse "stoepen" tegen elkaar. elke stoep heeft natuurlijk een paar mensen die niet mee willen doen en het is de kunst om deze mensen ook mee te krijgen.
Gewoon een emmertje warm water gebruiken. Werkt perfectquote:Op woensdag 1 december 2010 21:28 schreef Yoewie het volgende:
8 euro voor 10kg strooizout
waar goedkoper te krijgen?
O nu moeten we van jou de straat zelf ook al gaan schoonmaken? Bij mij rijden er geen vrachtwagens over de stoep hoor.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:45 schreef Demon_Hunter het volgende:
Vind dit altijd zo kenkersneu inderdaad net alsof er godverdomme 10 centimeter ligt, grafoude mensen ook altijd, ik hoop dat er een vrachtwagen uitglijd in de bocht voor hun huis op het stukje dat ze hebben overgeslagen en dat die vrachtwagen zich lekker in de gevel parkeert van die dewerelddraaitdoor kijkende quasi hippe achterlijke graflui.
Zout strooien moet je ook pas na het vegen doen, dan verdwijnt de eerste paar centimeter van de volgende sneeuwbui ook nog. Wel krijg je al die troep (zout) in huis.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:52 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Mijn ervaring is anders. Wat ik wel moet toegeven is dat de veiligste stoepen diegene zijn van de mensen die na het sneeuw vegen ook nog zout strooien. Maar goed, dat doet ook zeker niet iedereen.
Daar hebben we dan weer een goede mat voor, desnoods buiten en binnen. En je hebt natuurlijk altijd de mogelijkheid om je schoenen op tijd uit te doen voordat je je woonkamer inloopt. Blijft het gewoon in de hal en daar kan het geen kwaad.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:01 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Zout strooien moet je ook pas na het vegen doen, dan verdwijnt de eerste paar centimeter van de volgende sneeuwbui ook nog. Wel krijg je al die troep (zout) in huis.
Nee zoals ik al eerder zei, dat vriest dus gewoon weer vast bij deze temperatuur.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:44 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gewoon een emmertje warm water gebruiken. Werkt perfect
Met warm water heb je inderdaad met dit weer razendsnel een echte ijsbaan.quote:Op donderdag 2 december 2010 01:51 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Nee zoals ik al eerder zei, dat vriest dus gewoon weer vast bij deze temperatuur.
Mijn opa deed het vroeger ook, stop being an ass : )!quote:Op maandag 29 november 2010 23:04 schreef Shispeed het volgende:
[..]
maar waarom zou je uberhaupt je stoep schoonmaken, waar is de tijd gebleven dat de mensen nog hard en degelijk waren? tegenwoordig zijn ze al bang voor een paar centimeter sneeuw
Waar denken mensen 10 kilo voor nodig te hebben?quote:Op woensdag 1 december 2010 21:28 schreef Yoewie het volgende:
8 euro voor 10kg strooizout
waar goedkoper te krijgen?
Niet al het trottoir in een straal van 100 meter rond jouw woning is jouw stoep, hoe graag je het ook wiltquote:Op donderdag 2 december 2010 12:26 schreef Leipo666 het volgende:
ik woon in een hoekhuis aan een kruising van wegen, hierdoor heb ik dus een 20 meter lange en 2 meter brede stoep langs mijn huis liggen: no way dat ik die iedere keer als er wat sneeuw valt ga vegen
maar dan heeft die ene meter voor mijn deur schoonhouden ook geen nut, sterker nog dat is dan alleen maar irritant: ik loop liever de hele tijd over sneeuw/ijs dan dat ik me steeds aan moet passen aan 1 meter stoep dan weer 2 meter sneeuw dan weer stoep/sneeuw/stoep/etc......quote:Op donderdag 2 december 2010 12:29 schreef z3bra het volgende:
[..]
Niet al het trottoir in een straal van 100 meter rond jouw woning is jouw stoep, hoe graag je het ook wilt.
ja maar die kindermoeders die klagen altijd:quote:Op donderdag 2 december 2010 12:56 schreef Rorsach het volgende:
Door van die neuroten die gelijk klaarstaan met de sneeuwschep kan ik mijn kinderen niet eens meer met de slee naar school brengen. Laat toch liggen die sneeuw, als je er zelf een hekel aan hebt, blijf je maar thuis.
Zo te zien ben jij zo iemand die ergens op een kamertje woont en niet zijn leven weet te ordenen of succesvol te makenquote:Op maandag 29 november 2010 23:01 schreef Shispeed het volgende:
Ieder jaar als het sneeuwt zie je het weer:
Van die totaal doeloze, uitgeneukte, burgelijke types die voor dat het begint te sneeuwen hun sneeuwschuif en strooizout al klaar hebben staan, en zo gauw het dan begint te sneeuwen stormen ze naar buiten om hun stoep sneeuvrij te maken en van een dikke laag zout te voorzien. Waar je het maar druk mee kan hebben.
En dan vervolgens ook nog gaan zitten klagen dat de buurman zijn stoepje niet schoon heeft geveegd en dat zeer gevaarlijk is en dat hij zich moet schamen![]()
get a life!
Orde als levensdoel, wat een deerniswekkend fenomeen.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:35 schreef rubje het volgende:
[..]
Zo te zien ben jij zo iemand die ergens op een kamertje woont en niet zijn leven weet te ordenen of succesvol te makenwant die mensen die laten zien dat ze wel geordend kunnen leven en hun zaakjes goed op orde hebben.
![]()
tis normaal dat je de boel opruimt,schoonmaakt en ordent zodat je er zelf profijt van hebt.
Accuzuur ten behoeve van gele sneeuw?quote:Op donderdag 2 december 2010 14:17 schreef Gummibeer79 het volgende:
Ik heb vanmorgen mijn hele stoepje schoongeplast
haha ze compenseren het eens een keer wit op straat ipv die zwarten:P jokingquote:Op maandag 29 november 2010 23:07 schreef Shispeed het volgende:
[..]
Nee, dan gaan je kinderen maar lopen. Ik ga mijn nek niet breken voor jouw kinderen.quote:Op donderdag 2 december 2010 12:56 schreef Rorsach het volgende:
Door van die neuroten die gelijk klaarstaan met de sneeuwschep kan ik mijn kinderen niet eens meer met de slee naar school brengen. Laat toch liggen die sneeuw, als je er zelf een hekel aan hebt, blijf je maar thuis.
Als het net zo'n winter gaat worden als vorig jaar dan gaat het snel.quote:Op donderdag 2 december 2010 09:29 schreef z3bra het volgende:
[..]
Waar denken mensen 10 kilo voor nodig te hebben?
Zoals het hoort!quote:Op maandag 29 november 2010 23:11 schreef CaptainCookie het volgende:
Dat is zelfs verplicht in bepaalde gemeenten
Of wat dacht je van "Probleemstoepen", waar een Henk op z'n muil gaat op de stoep van een Ingrid en ze vervolgens elkaars hersens inslaan met een sneeuwschep? Kijkcijferkanon, ik zeg het je.quote:Op woensdag 1 december 2010 21:27 schreef Karzai het volgende:
Hierin strijden diverse "stoepen" tegen elkaar. elke stoep heeft natuurlijk een paar mensen die niet mee willen doen en het is de kunst om deze mensen ook mee te krijgen.
En daarna Bello de labrador nog even lekker uitgelaten?quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:52 schreef Rarekwast_ het volgende:
Vanmiddag weer heerlijk het voortuinpaadje en stoepje schoon gemaakt![]()
Er lag weer een cm of tien. Alles aan de kant geschoven en zout gestrooid.
Schone stoep FTW!
Neen. Heb geen hond.quote:Op zaterdag 4 december 2010 20:54 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
En daarna Bello de labrador nog even lekker uitgelaten?
quote:Op donderdag 2 december 2010 21:42 schreef Henno het volgende:
[..]
Of wat dacht je van "Probleemstoepen", waar een Henk op z'n muil gaat op de stoep van een Ingrid en ze vervolgens elkaars hersens inslaan met een sneeuwschep? Kijkcijferkanon, ik zeg het je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |