abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:50:55 #276
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89341586
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik ook ja. Terwijl linksjes zogenaamd de overheid verheerlijken. 8)7 .
Enfin er is wel een sleutel te vinden voor dit verschijnsel, denk ik toch.
Die sleutel heet redelijkheid.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
pi_89341608
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:47 schreef Ryan3 het volgende:
Maar het blijft dus opmerkelijk; mensen die rechts zijn, zijn blijkbaar hierop tegen.
Mensen die links zijn, zijn voor.
En uiteraard zijn de libertariërs ook voor Alleen vraag ik me af of ze ook voor het lekken van de geheimen van grote banken en bedrijven zijn...? Want dat komt er ook nog aan volgend jaar.
Dat is niet waar maar goed.... alleen het merendeel hier van de linkse roeptoeters zijn voor, niet allemaal.
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:53:51 #278
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89341699
quote:
Maar het blijft dus opmerkelijk; mensen die rechts zijn, zijn blijkbaar hierop tegen.
En uiteraard zijn de libertariërs ook voor. Alleen vraag ik me af of ze ook voor het lekken van de geheimen van grote banken en bedrijven zijn...? Want dat komt er ook nog aan volgend jaar.
Als ik de libertariers goed begrijp worden in hun wereld bedrijven (vooral bedrijven die dienste leveren, zoals banken) beoordeeld door rating agency's. Als alle geheimen op straat liggen kan de consument zelf raten. Dat lijkt mij een betere situatie dan de libertariers ooit hadden kunnen bedenken. Ik denk dat ze dolblij zijn met Assange.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:54:11 #279
pi_89341712
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:48 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat terwijl rechts doorgaans nogal anti-overheid is.
Nee, ze zijn daar heel hypocriet over.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_89341762
quote:

[..]

Ja, dat dacht ik ook ja. Terwijl linksjes zogenaamd de overheid verheerlijken. 8)7 .
Enfin er is wel een sleutel te vinden voor dit verschijnsel, denk ik toch. Dit ligt meer in de psychologie wrs.
Ik vermoed dat rechtsen dol zijn op achterkamertjespolitiek. Daar spinnen de grote bedrijven immers garen bij. Dat wordt bemoeilijkt als Wikileaks dit soort documenten naar buiten brengt. Politici denken wel twee keer na voordat ze grote beloften doen achter de schermen. Ik vermoed dat dit de reden is dat mensen als Voorschrit zo enorm over de zeik raken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89341804
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als ik de libertariers goed begrijp worden in hun wereld bedrijven (vooral bedrijven die dienste leveren, zoals banken) beoordeeld door rating agency's. Als alle geheimen op straat liggen kan de consument zelf raten. Dat lijkt mij een betere situatie dan de libertariers ooit hadden kunnen bedenken. Ik denk dat ze dolblij zijn met Assange.
Daar zit wat in idd.
Echter door wikileaks zijn die rating agency's dan niet meer nodig, alles ligt op straat, de burger rates zelf?
I´m back.
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:57:01 #282
pi_89341831
quote:

[..]

Enfin er is wel een sleutel te vinden voor dit verschijnsel, denk ik toch. Dit ligt meer in de psychologie wrs.
Een overheid is voor links alleen maar een geregelde samenwerking tussen de burgers van het land.

Voor rechts is een overheid een middel om nog meer geld van de consument af te kunnen dwingen.
  dinsdag 30 november 2010 @ 13:59:12 #283
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89341925
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vermoed dat rechtsen dol zijn op achterkamertjespolitiek. Daar spinnen de grote bedrijven immers garen bij. Dat wordt bemoeilijkt als Wikileaks dit soort documenten naar buiten brengt. Politici denken wel twee keer na voordat ze grote beloften doen achter de schermen. Ik vermoed dat dit de reden is dat mensen als Voorschrit zo enorm over de zeik raken.
Nou, nu moet je ook niet overdrijven. Alsof elke rechtse poster op dit forum de directeur is van een afdeling van een multinational....ghehe, dat zou wat zijn.
Wat mij vooral is opgevallen, is dat ze amper fatsoenlijke zinnen kunnen formuleren en totaal ongeschikt zouden zijn voor het bedrijfsleven gezien hun mate van kennis en fatsoen. Hoewel er natuurlijk uitzonderingen zijn.
pi_89341980
quote:
En uiteraard zijn de libertariërs ook voor. Alleen vraag ik me af of ze ook voor het lekken van de geheimen van grote banken en bedrijven zijn...? Want dat komt er ook nog aan volgend jaar.
Rechtse mensen zien wellicht meer de kant van het vieze spel dat internationale politiek is. In die zin is het openbaren van geheimen een aantasting van de macht van bepaalde landen t.o.v. vermeende vijanden.

Ik denk dat de meeste rechtse mensen staan te springen om een openbaring over Iran, Rusland, China, Noord Korea en andere landen van een dergelijke soort.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:00:45 #285
pi_89341996
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:59 schreef Arglist het volgende:

[..]

Nou, nu moet je ook niet overdrijven. Alsof elke rechtse poster
Gevoelig is voor de kapitalistische propaganda.

- belastingverlaging
- minder regels
- streng optreden tegen andermans criminaliteit (zie PVV)
pi_89342197
quote:

[..]

Nou, nu moet je ook niet overdrijven. Alsof elke rechtse poster op dit forum de directeur is van een afdeling van een multinational....ghehe, dat zou wat zijn.
Wat mij vooral is opgevallen, is dat ze amper fatsoenlijke zinnen kunnen formuleren en totaal ongeschikt zouden zijn voor het bedrijfsleven gezien hun mate van kennis en fatsoen. Hoewel er natuurlijk uitzonderingen zijn.
Ik koester niet de illusie dat zij allen directeur zijn van een groot bedrijf. De meeste rechtsen geloven echter nog steeds in die sappige worst die hen wordt voorgehouden: 'Iedereen kan rijk worden. Wees geduldig en ook jij zal het geld zien binnen stromen. You're getting sleepy.....'

Daarom willen zij dat bedrijven zoveel mogelijk speelruimte krijgen.
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:07:42 #287
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89342249
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik koester niet de illusie dat zij allen directeur zijn van een groot bedrijf. De meeste rechtsen geloven echter nog steeds in die sappige worst die hen wordt voorgehouden: 'Iedereen kan rijk worden. Wees geduldig en ook jij zal het geld zien binnen stromen. You're getting sleepy.....'

Dit. Die illusie had ik lang geleden ook.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:07:44 #288
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89342250
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik weet niet waarom je daar in zou geloven. Wat ik je wel kan vertellen is dat je met een MBO opleiding, in loondienst tegenwoordig over het algemeen een niet al te makkelijk leven tegemoet gaat.
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 14:11:30 #289
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89342424
quote:
Ligt er een beetje aan hoe de informatie verkregen wordt. Als die informatie dmv. diefstal de wereld in komt ben ik er geen voorstander van. Niet voor de informatie, maar vanwege de manier waarop.

En als een werknemer lekt, maar een geheimhoudingsclausule in zijn contract heeft staan kan hij natuurlijk een flinke boete tegenmoet zien.
Carpe Libertatem
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:12:36 #290
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89342457
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:07 schreef Arglist het volgende:

[..]

Tsja, ik weet niet waarom je daar in zou geloven. Wat ik je wel kan vertellen is dat je met een MBO opleiding tegenwoordig over het algemeen een niet al te makkelijk leven tegemoet gaat.
dat klopt. En als het zo door gaat met een HBO ook al niet meer. Alleen moet dat kwartje bij de jeugd nog gaan vallen. In de jaren 70 dacht ik ook met een MBO behoorlijk wat voor te stellen.
Maar goed als we genoeg papieren tijgers in het land hebben kunnen die lonen ook fors omlaag. Het is nog ff wachten totdat iedereen een HBO op zak heeft.
pi_89342541
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:07 schreef Arglist het volgende:

[..]

Tsja, ik weet niet waarom je daar in zou geloven. Wat ik je wel kan vertellen is dat je met een MBO opleiding, in loondienst tegenwoordig over het algemeen een niet al te makkelijk leven tegemoet gaat.
Ik ook niet. Maar kijk bijvoorbeeld naar een type als php. Die denkt dat de American Dream op hem staat te wachten. Dat het geld binnenstroomt als hij zijn opleiding heeft afgemaakt. Niet wetende dat die dikke vette worst die je wordt voorgehouden nooit binnen je bereik komt.
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:16:35 #292
pi_89342596
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

dat klopt. En als het zo door gaat met een HBO ook al niet meer. Alleen moet dat kwartje bij de jeugd nog gaan vallen. In de jaren 70 dacht ik ook met een MBO behoorlijk wat voor te stellen.
Maar goed als we genoeg papieren tijgers in het land hebben kunnen die lonen ook fors omlaag. Het is nog ff wachten totdat iedereen een HBO op zak heeft.
Dan zit heel NL in een managementlaag zijn best te doen om zo min mogelijk immigranten zo goedkoop mogelijk andere managementlagen aan het werk te houden.
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:18:29 #293
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89342655
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Maar ik heb ook 't gevoel dat je in de jaren 70 nog echt wat leerde op het MBO, een echt vak waar je wat mee kon en waar ook vraag naar was. Je voegde in ieder geval nog iets toe aan de maatschappij, waar toen de normaalste zaak van de wereld was, en tegenwoordig een haatkreet lijkt in termen als 'wat voeg jij dan wel niet toe?'. Dit in tegenstelling tot nu, met die miljoenen 'design managers' 'reclame makers' en vage, dure termen voor mensen die posters printen...
pi_89342957
quote:

[..]

Daar zijn ze wel degelijk toe in staat, het probleem is vaak dat het argument meteen naar de prullenbak verwezen word zonder enige toelichting aan de andere kant behalve een drogreden of simpelweg "rechts is dom". Daar hebben mensen met enig intellect gewoon geen zin aan om er woorden aan vuil te maken.

Mijn punt is wel degelijk duidelijk gemaakt, mijn argumentatie (zij het echter enigszins kort) erachter ook, en ik zie verder geen reden daar met literaire hoogstandjes een schouwspel van te gaan maken puur als entertainment voor de overige lezers.

Het wordt toch niet gewaardeerd.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:36:10 #295
pi_89343266
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:27 schreef Voorschrift het volgende:

Het wordt toch niet gewaardeerd.
Omdat je ideeën en argumenten pet zijn. Maar doe maar net of andere mensen te dom zijn om je te begrijpen, dat is veel makkelijker dan je beperkingen of egoïsme toe geven.
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:38:18 #296
321876 Cherna
Fuck the System
pi_89343340
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:18 schreef Arglist het volgende:

[..]

Maar ik heb ook 't gevoel dat je in de jaren 70 nog echt wat leerde op het MBO, een echt vak waar je wat mee kon en waar ook vraag naar was. Je voegde in ieder geval nog iets toe aan de maatschappij, waar toen de normaalste zaak van de wereld was, en tegenwoordig een haatkreet lijkt in termen als 'wat voeg jij dan wel niet toe?'. Dit in tegenstelling tot nu, met die miljoenen 'design managers' 'reclame makers' en vage, dure termen voor mensen die posters printen...
We gaan hier off top. Het is inderdaad zo dat MBO in de jaren 70-80 een ander niveau was. Maar kennis wordt niet gewaardeerd(beta). Als ik mijn functie bekeek(hoofd constructeur) werd ik veel te duur naarmate ik ouder werd. Het gevolg ontslag(deels vrijwillig) en vervangen door een jonger iemand met HBO. Mijn functie werd uitgekleed omdat alles uit de PC rolde. Stukijsten tja de kennis die je moest hebben werd overbodig. Je hoeft schijnbaar het verschil tussen 13CrMo44 en 15Mo3 niet meer in pacht te hebben want het rolt zo uit de PC dus ook tekeningen die rollen er zo uit vlg de huidige alfa manager. Dus afgeserveerd. Dan moet je dus wat anders. Zo zal het straks ook met een HBOer gaan. Daarom word het tijd dat beta,s weer de macht krijgen over de bedrijfsstructuur die wel waardering voor vakmanschap hebben.
pi_89343561
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat je ideeën en argumenten pet zijn. Maar doe maar net of andere mensen te dom zijn om je te begrijpen, dat is veel makkelijker dan je beperkingen of egoïsme toe geven.
Ik vind de veiligheid van mens en staat belangrijker dan een document voor Henk en Ingrid ja, meer kan ik er ook niet van maken.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:45:17 #298
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89343606
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:38 schreef Cherna het volgende:

[..]

We gaan hier off top. Het is inderdaad zo dat MBO in de jaren 70-80 een ander niveau was. Maar kennis wordt niet gewaardeerd(beta). Als ik mijn functie bekeek(hoofd constructeur) werd ik veel te duur naarmate ik ouder werd. Het gevolg ontslag(deels vrijwillig) en vervangen door een jonger iemand met HBO. Mijn functie werd uitgekleed omdat alles uit de PC rolde. Stukijsten tja de kennis die je moest hebben werd overbodig. Je hoeft schijnbaar het verschil tussen 13CrMo44 en 15Mo3 niet meer in pacht te hebben want het rolt zo uit de PC dus ook tekeningen die rollen er zo uit vlg de huidige alfa manager. Dus afgeserveerd. Dan moet je dus wat anders. Zo zal het straks ook met een HBOer gaan. Daarom word het tijd dat beta,s weer de macht krijgen over de bedrijfsstructuur die wel waardering voor vakmanschap hebben.
Hier hebben we 't volgens mij al een keertje over gehad, of in ieder geval iets soortgelijks. Vakmanschap krijgt inderdaad geen waardering omdat mensen enkel leren dat iets zo is, het waarom is niet meer belangrijk. Het dat kan iedereen leren, het waarom is daarentegen niet voor iedereen weggelegd. Waardering voor vakmanschap zou iedereen moeten hebben alfa en beta. Maar het is inderdaad offtopic hoewel het natuurlijk ook te maken heeft met overheidshandelingen en de invloed daarvan op de burger. Net als met deze documenten.
  † In Memoriam † dinsdag 30 november 2010 @ 14:45:27 #299
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_89343612
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik vind de veiligheid van mens en staat belangrijker dan een document voor Henk en Ingrid ja, meer kan ik er ook niet van maken.
Hoe weet je dat die documenten de veiligheid van mens en staat waarborgen als je niet mag weten wat er in staat?
Carpe Libertatem
  dinsdag 30 november 2010 @ 14:46:07 #300
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89343634
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Die veiligheid is dus alleen maar fictief. Hier is toch niks van gelogen? Het is dus beter te denken dat je veilig bent, dan te weten dat je het niet bent?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')