Ach, dit is toch klassiek man - vrouw geneuzel? Jij wilt dat hij niet alleen op de inhoud maar ook op de connotatie reageert. Mannen reageren veelal alleen op de inhoud. Als je een props of klopje wilt, kun je daar ook expliciet naar vragen, of zeggen dat je ondanks de kutopdracht heel blij bent. Of na zijn reactie aangeven dat 'ie een stuk van de boodschap mist. Nu verwacht je dat hij bepaalde signalen wel opvangt. Niet dus. Het mes snijdt (ook) hier aan twee kanten denk ik.quote:Op woensdag 1 december 2010 17:49 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Zo overdreven hoeft helemaal niet, en ik had ook geen hulp nodig.
"Oh tof dat je een idee hebt, maar wat een achterlijke opdracht zeg" mag ook.
Of: "Fijn dat je in ieder geval de bijbaan hebt die je het minst erg vindt, maar eigenlijk is het toch van de pot gerukt dat we moeten werken naast een voltijd studie".
Mijn mededeling had als hoofdpunt "yay!" dus zolang je maar iets zegt wat erkent dat je mijn yay leuk vindt voor mij, maakt het daarna niet meer uit. Maar in de voorbeelden die ik gaf werd dat straal genegeerd en draaide het er alleen om dat de ander zonodig ongevraagd zijn mening kwijt wilde over een veel abstracter onderwerp (namelijk respectievelijk of filosofie bestaanswaarde heeft cq. of het terecht is dat studenten naast hun studie moeten werken om rond te kunnen komen). Ook als mijn punt geen emotioneel punt was geweest, is het lomp om totaal niet te erkennen wat tegen je gezegd wordt en zomaar op je zeepkist te klimmen om eens je eigen mening te gaan staan poneren. In een gesprek hoor je te laten merken dat je luistert naar wat de ander zegt, voor je over iets heel anders begint.
*handshake*quote:Op maandag 29 november 2010 16:27 schreef Bartholomeus het volgende:
De reden dat ik wel graag voor m'n 35ste vader zou willen worden is dat ik later ook gewoon met m'n grut wil kunnen spelen. Potje voetballen met zo'n jong bijvoorbeeld, daar wil ik niet te stijf/slap/sloom voor zijn, ik wil een leuke vader kunnen zijn gewoon
Lelijke beach boys.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:16 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Geen van deze twee uiteraard![]()
Dit is meer dan genoeg en ook sexy, gespierder dan dit hoeft van mij persoonlijk dus echt niet:
[ afbeelding ]
En minder dan dit ook geen probleem. Spieren zijn sowieso niet belangrijk voor me, hoewel een stokje ook weer niks is natuurlijk.. Balans, balans!
Als iemand zegt "ik heb de baan die ik zo graag wilde" zeggen "je doet net alsof dat iets positiefs is", dat vind jij normaal?quote:Op woensdag 1 december 2010 18:59 schreef AgLarrr het volgende:
Ach, dit is toch klassiek man - vrouw geneuzel? Jij wilt dat hij niet alleen op de inhoud maar ook op de connotatie reageert. Mannen reageren veelal alleen op de inhoud. Als je een props of klopje wilt, kun je daar ook expliciet naar vragen, of zeggen dat je ondanks de kutopdracht heel blij bent. Of na zijn reactie aangeven dat 'ie een stuk van de boodschap mist. Nu verwacht je dat hij bepaalde signalen wel opvangt. Niet dus. Het mes snijdt (ook) hier aan twee kanten denk ik.
Omdat dipkip's vriend zo is zijn alle mannen zoquote:Op woensdag 1 december 2010 21:49 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Als iemand zegt "ik heb de baan die ik zo graag wilde" zeggen "je doet net alsof dat iets positiefs is", dat vind jij normaal?
In beide gevallen was het overduidelijk dat ik er blij mee was. En als dat niet duidelijk is om de een of andere domme mannenreden, kun je er ook altijd nog zelf naar vragen, in plaats van meteen maar zo negatief te doen. Daarom vind ik het ontactvol. Kan best dat dat klassiek man-vrouw geneuzel is, maar ik vind het irritant.
Overigens kan mijn vriend er ook niet tegen als ik het bij hem doe om te laten zien hoe het voor mij is als hij dat doet, en dat vind ik het hypocriete aan veel van die dingen die mannen doen en dan claimen 'ja maar bij ons werkt dat zus en zo'. Als hij zegt 'godver ajax heeft verloren' moet ik ook niet zeggen 'tja ze spelen ook knap beroerd de laatste tijd'. Dan wil hij horen 'balen lieverd'. Nou dan snap je blijkbaar prima hoe het werkt
quote:Op woensdag 1 december 2010 22:10 schreef picardmike het volgende:
[..]
Omdat dipkip's vriend zo is zijn alle mannen zo
Een man die iets slechts zegt over mannen in het algemeen is een verrader aan de mannelijkheid.
quote:Op maandag 29 november 2010 12:21 schreef mymindisglowing het volgende:
[..]
Ja. Of een verwijfde mannen eigenschap.
Als je daar nou eens een topic over zou openen, dan kun je die 86.000 zelfde berichten in andere topics laten voor wat ze zijn. Of, als Engels je meer aanspreekt: we get the fucking point.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:45 schreef mymindisglowing het volgende:
[..]
Geintjeben gek van m'n vrouw (die thank god niet Nederlands is)
Ja, dat is echt een aanvulling op het leven van elke man, een vrouw die voor hem zijn sokken en ondergoed koopt.quote:Op donderdag 2 december 2010 10:51 schreef Dipkip het volgende:
Wat boeit dat nou, wat voor kleur zn sokken hebben. De gemiddelde man kan niet wachten tot jij zn sokken voor m begint te kopen.
Mn beste vriendin op de middelbare school heeft dat eens gedaan ja. Maar ja toen waren we 16 he.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:08 schreef Frag_adder het volgende:
Ja, dat is echt een aanvulling op het leven van elke man, een vrouw die voor hem zijn sokken en ondergoed koopt.
Maar serieus, ik snap dat je kan afknappen op kleding als iemand zich heel onverzorgt kleed of als een gothic, maar zijn er echt vrouwen die dusdanig vel waarde hechten aan wat voor sokken een man draagt, dat ze er een relatie op zouden afkappen? Dat kan toch gewoon niet
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom jij en andere mannen in dit topic steeds proberen alle variabelen die wij noemen objectief te operationaliseren. Stijl is juist helemaal geen moeilijke maatstaf: of iemands stijl spreekt jou aan, of niet. Het is net alsof de mannen in dit topic het gevoel hebben in een soort rechtbank te staan, want steeds wordt wat de vrouwen zeggen aangevallen, afgedaan als niet objectief, of als iets wat niet alle mannen doen (ja duuh). Het gaat om persoonlijke meningen, en je hoeft je daar niet tegen te verdedigen, want dat heeft helemaal geen nut. We gaan echt niet onze smaak in mannen veranderen omdat een of andere fokker vindt dat het allemaal niet eerlijk is.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:19 schreef Frag_adder het volgende:
Maar stijl is juist weer smaak gerelateerd en daardoor een hele moeilijke maatstaaf![]()
Ik heb al gezegd wat ik aantrekkelijk vind. Maar wat doet het er toe wat ik vind? Sommige vrouwen vinden dus wat anders. Nou en?quote:Op donderdag 2 december 2010 11:19 schreef Frag_adder het volgende:
Maargoed wat vind je dan zelf het aantrekkelijkst: Een man die zich betre verzorgt dan jij en ook echt niet naar buiten gaat wanneer zijn haar niet goed zit, of een man die met 10 minuten douchen, even scheren en wat gel erin toch echt wel klaar is.
Je refereert anders zelf ook naar "de gemiddelde man" en doet dus eigenlijk precies hetzelfde. Maar ik vind het wel opvallend dat je dit zo persoonlijk als een aanval op vat. Jij geeft jou mening op wat jij wilt in een man en mannen reageren erop door te zeggen wat zij vinden van jou mening en die van de andere vrouwen. Als je niet wilt dat een ander erop zou reageren zou je hem hier ook niet posten. Dat houd er juist nog een beetje discussie en feedback in, en laat je misschien nog nadenken over je mening. Daar is toch niets mis mee? Ik ben echt geen kruistoch begonnen om ervoor te zorgen dat alle vrouwen alle mannen maar accepteren en eens kappen met die eisenlijstjes, ik hanteer er zelf ook een.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:33 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom jij en andere mannen in dit topic steeds proberen alle variabelen die wij noemen objectief te operationaliseren. Stijl is juist helemaal geen moeilijke maatstaf: of iemands stijl spreekt jou aan, of niet. Het is net alsof de mannen in dit topic het gevoel hebben in een soort rechtbank te staan, want steeds wordt wat de vrouwen zeggen aangevallen, afgedaan als niet objectief, of als iets wat niet alle mannen doen (ja duuh). Het gaat om persoonlijke meningen, en je hoeft je daar niet tegen te verdedigen, want dat heeft helemaal geen nut. We gaan echt niet onze smaak in mannen veranderen omdat een of andere fokker vindt dat het allemaal niet eerlijk is.
Ik refereer naar de gemiddelde man om aan te geven wat ik ervaar als gemiddeld bij mannen. Dan kunnen mannen gaan roepen dat dat niet klopt - van mij mag je, maar het verandert mijn mening echt niet.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:39 schreef Frag_adder het volgende:
Je refereert anders zelf ook naar "de gemiddelde man" en doet dus eigenlijk precies hetzelfde. Maar ik vind het wel opvallend dat je dit zo persoonlijk als een aanval op vat. Jij geeft jou mening op wat jij wilt in een man en mannen reageren erop door te zeggen wat zij vinden van jou mening en die van de andere vrouwen. Als je niet wilt dat een ander erop zou reageren zou je hem hier ook niet posten. Dat houd er juist nog een beetje discussie en feedback in, en laat je misschien nog nadenken over je mening. Daar is toch niets mis mee? Ik ben echt geen kruistoch begonnen om ervoor te zorgen dat alle vrouwen alle mannen maar accepteren en eens kappen met die eisenlijstjes, ik hanteer er zelf ook een.
Ik denk dat ik je tekst gewoon anders interpreteer dan wat jou originele bedoeling is, maar je krijgt je zin ik zal er mee stoppen. En je comt niet echt verbeten over, eerder als iemand die gewoon heel erg graag haar gelijk heeft.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:43 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik refereer naar de gemiddelde man om aan te geven wat ik ervaar als gemiddeld bij mannen. Dan kunnen mannen gaan roepen dat dat niet klopt - van mij mag je, maar het verandert mijn mening echt niet.
Ik zie het niet als een aanval. Ik snap gewoon niet wat je er mee wil bereiken. Je leest ook zo slecht, ik moet mezelf steeds herhalen, en daarom komt het denk ik nogal verbeten over.
Ik zeg dus dat JIJ verbeten overkomtquote:Op donderdag 2 december 2010 11:44 schreef Frag_adder het volgende:
Ik denk dat ik je tekst gewoon anders interpreteer dan wat jou originele bedoeling is, maar je krijgt je zin ik zal er mee stoppen. En je comt niet echt verbeten over, eerder als iemand die gewoon heel erg graag haar gelijk heeft.
'Je leest ook zo slecht' refereert naar wat ik lees, 'ik moet mijzelf steeds herhalen' refereerd naar wat jij typt, hiermee koppel jij de tekst die ik zo slecht lees aan wat jij typt.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:43 schreef Dipkip het volgende:
Je leest ook zo slecht, ik moet mezelf steeds herhalen, en daarom komt het denk ik nogal verbeten over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |