abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89298496
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:55 schreef Frag_adder het volgende:
Als 18 jarige jongen wist ik heel zeker dat ik tussen toen en een jaar of 5 - 10 geen kinderen wilde, Maar dat het er ooit van zou kunnen komen had ik wel geaccepteerd hoor. Ik ben juist onzekerder gaan worden nu ik zie wat voor veranderingen er hebben plaatsgevonden in de levens van mijn collega's nu die wel kinderen hebben.
Misschien ligt het dan meer aan mijn smaak in mannen toen en mijn smaak in mannen nu, die is grondig veranderd :+

Mijn vriend heeft dat ook wel eens, wat jij zegt. Zo'n gevoel van wat kan ik dan allemaal niet meer. Het lastige bij hem is dat het heel abstract is. Als ik dan vraag wat voor dingen hij wil kunnen die volgens hem moeilijker gaan worden, zodat we kunnen kijken naar oplossingen, dan komt hij hooguit met 'nou ik wil nog reizen'. En als ik dan zeg nou kom op dan, laten we gaan reizen, dan wil hij het niet. Het is bij hem meer het idee van beperkt zijn dan dat ie echt dingen niet kan doen als vader die hij nu wel doet. Oh en hij heeft een intense weerzin tegen poepluiers en de andere minder rooskleurige kanten van het ouderschap :+
  maandag 29 november 2010 @ 15:02:07 #52
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89298609
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:59 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Misschien ligt het dan meer aan mijn smaak in mannen toen en mijn smaak in mannen nu, die is grondig veranderd :+

Mijn vriend heeft dat ook wel eens, wat jij zegt. Zo'n gevoel van wat kan ik dan allemaal niet meer. Het lastige bij hem is dat het heel abstract is. Als ik dan vraag wat voor dingen hij wil kunnen die volgens hem moeilijker gaan worden, zodat we kunnen kijken naar oplossingen, dan komt hij hooguit met 'nou ik wil nog reizen'. En als ik dan zeg nou kom op dan, laten we gaan reizen, dan wil hij het niet. Het is bij hem meer het idee van beperkt zijn dan dat ie echt dingen niet kan doen als vader die hij nu wel doet. Oh en hij heeft een intense weerzin tegen poepluiers en de andere minder rooskleurige kanten van het ouderschap :+
Het feit dat je de eerste 3 jaar geen fatsoenlijke nacht slaapt lijkt mij pijnlijker. Poepluiers kan ik wel hebben, dat is zelfs een motivatie om je kind als op zijn / haar 2e zindelijk te krijgen :P.
Qua beperking zijn dingen als reizen en stappen wel aan de orde maar het is niet zo dat het niet meer kan, je meot gewoon anders plannen :P.
Vergeet ook niet dat voor veel mannen de angst bestaat dat het toch niet jou kind blijkt te zijn ;). De verhalen die je daar af en toe over hoort, brrr... Maarja als je dan een vaderschapstest eist is het ook weer neit goed watn dan vertrouw je je vriendin / vrouw niet :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_89298818
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 14:52 schreef Dipkip het volgende:

Ja goed, maar bij een jongen van 18 vind ik het niet echt nodig tenzij je per se heel vroeg moeder wil worden.

Ik ben geloof ik zo rond mn 23ste begonnen met het als serieus punt zien om te bespreken in een relatie. Terwijl ik zo rond mn 30ste mn eerste kind wil. Dat lijkt me op tijd genoeg, en de man waar je op die leeftijd mee bent is er dan ook meer klaar voor dan het vriendje wat je op je 17e had.

En hier zit nu de grote weeffout van 'het systeem', sinds de invoering van de anticonceptiepil kunnen moderne geëmancipeerde vrouwen deze keuze maken. De evolutie van de menselijke soort heeft echter deze snelle verandering niet bij kunnen benen. Het aangaan van een seksuele relatie leidde in het verleden gegarandeerd tot het krijgen van nageslacht. De hele menselijke cultuur is erop gericht om dit zo geordend mogelijk te laten verlopen d.m.v. vaste relaties in de vorm van huwelijken. Vroeg trouwen en kinderen krijgen, zo was het. Tegenwoordig willen mensen veel, heel veel meer.

quote:
Het is iets wat met de jaren steeds meer naar de voorgrond schuift. Ik was 24 toen ik mn huidige vriend leerde kennen en met hem was de eerste keer dat ik het echt als een dealbreaker begon te zien, als hij echt geen kinderen had gewild was ik er niet mee doorgegaan. Ben nu 27 en we zijn nu echt plannen aan het maken, kijken naar kinderopvang enzo, hoe we alles gaan regelen. Nu heb je tenminste de tijd ervoor, is het allemaal niet zo gehaast. Lijkt me vreselijk als je 35 bent en op zoek naar een partner terwijl je kinderwens levensgroot is geworden en haast heeft.
Doordat mensen een keuze hebben of ze wel of niet kinderen willen blijven sommigen onder ons deze keuze maar voor zich uitschuiven op zoek naar die ene perfecte partner. Tegen de tijd dat de biologische alarmbellen beginnen af te gaan zijn sommige vrouwen bereid om overal bovenop te springen :')
Vooral voor die mensen lijkt het krijgen van kinderen een hel, jarenlang alleen maar voor jezelf geleefd en dan nu zo'n afschuwelijk rot kind waar je voor moet zorgen, was ik maar weer 17 en kon ik lekker doen en laten waar ik zin in had. De menselijke soort wordt tegenwoordig veel minder snel volwassen :X
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_89298879
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:02 schreef Frag_adder het volgende:
Het feit dat je de eerste 3 jaar geen fatsoenlijke nacht slaapt lijkt mij pijnlijker. Poepluiers kan ik wel hebben, dat is zelfs een motivatie om je kind als op zijn / haar 2e zindelijk te krijgen :P.
Dat lijkt me wel zwaar ja, maar wat denk ik wel helpt is dat een aantal vrienden van hem de afgelopen jaren vader zijn geworden en die zijn er wel open over, dat het zwaar is maar ook wel goed te doen als je het goed onderling regelt (wie wanneer uit bed moet enzo).
  maandag 29 november 2010 @ 15:11:19 #55
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89299052
een man die stinkt/zich niet goed verzorgt vind ik echt een dealbreaker. Een man die enorm racistisch/oordelend is ook. en een man die mij heel erg afkraakt/naar beneden haalt (of zichzelf).

andere dingen zijn te situatie-afhankelijk om er echt wat zinnigs over te zeggen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89300468
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:07 schreef Dipkip het volgende:

Dat lijkt me wel zwaar ja, maar wat denk ik wel helpt is dat een aantal vrienden van hem de afgelopen jaren vader zijn geworden en die zijn er wel open over, dat het zwaar is maar ook wel goed te doen als je het goed onderling regelt (wie wanneer uit bed moet enzo).
De moeder uiteraard, zou wou zo nodig zo'n monster :X
Laat mij maar weer lekker slapen schat, jij kan morgen de hele dag nog lui op de bank liggen en uitslapen terwijl ik hard werk om eten op de plank te brengen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_89300607
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:42 schreef xenobinol het volgende:
De moeder uiteraard, zou wou zo nodig zo'n monster :X
Laat mij maar weer lekker slapen schat, jij kan morgen de hele dag nog lui op de bank liggen en uitslapen terwijl ik hard werk om eten op de plank te brengen :)
Als ik daadwerkelijk fulltime huisvrouw zou kunnen zijn zou ik dat inderdaad eerlijk vinden. Als ik ook moet werken, moet hij ook 's nachts zn bed uit :)
pi_89300999
Ben ik dan echt de enige softe slappe lul die wel graag vroeg vader zou willen worden en met liefde midden in de nacht uit z'n nest zou kruipen om die kleine de fles te geven? :{
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  maandag 29 november 2010 @ 15:59:31 #59
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_89301236
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:54 schreef Bartholomeus het volgende:
Ben ik dan echt de enige softe slappe lul die wel graag vroeg vader zou willen worden en met liefde midden in de nacht uit z'n nest zou kruipen om die kleine de fles te geven? :{
Neuh, ik ken haast geen mannen die er anders over denken dan jij.
behalve mijn vriend, gelukkig *O* kwam tot hem bijna alleen maar kerels tegen die kinderen wilden -O-
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_89301258
quote:
Waarschijnlijk wel :Y

Maar goed.... heb jij al een vrouw kunnen vinden die een slappe lul wilt?
Mijn ervaring is dat vrouwen een hollemans willen die hun alle hoeken van de grot kan laten zien, als ze vervolgens een kinderwens hebben dan moet hij ineens een lieve betrouwbare man worden die ook nog eens midden in de nacht zijn bed uit komt om die poepfabriek te verschonen 8)7
Vrouwenlogica... ik geef het op 8-)
I'll sing you a lullaby.
pi_89301390
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:59 schreef Murmeli het volgende:
Neuh, ik ken haast geen mannen die er anders over denken dan jij.
behalve mijn vriend, gelukkig *O* kwam tot hem bijna alleen maar kerels tegen die kinderen wilden -O-
Dat zijn van die kerels die je voorliegen in de hoop dat jij daar in trapt en met ze het bed deelt. Ik ken geen mannen die kinderen willen, dat ik ook onnatuurlijk. Mannen willen gewoon seks, net als vrouwen. Vrouwen willen pas kinderen nadat hun vriendinnen zich zwanger hebben laten schieten :') "Aaaaaaaah....... wat schattig" :)
I'll sing you a lullaby.
pi_89301475
quote:
Weet ik niet. Mijne heeft er in ieder geval geen zin in. Hij snapt dat het moet gebeuren, maar ziet er niet naar uit zoals ik dat doe. Dat hoor ik trouwens van zijn vrienden ook hoor (die die al vader zijn), dat ze het vooral leuk vinden als het kind wat ouder wordt en je er 'wat mee kan doen'. Peuters die beginnen te babbelen en echt spelen enzo, daar ziet mn vriend meer naar uit dan de hele jonge baby fase.

En hij ziet het meest uit naar als onze Zoon (het wordt uiteraard een zoon) uitgezwaaid wordt op weg naar zijn eerste dag bij de jeugdselectie van Ajax :')
pi_89301500
quote:
Nee hoor. Op mijn werk zit er ook eentje die het continu over kiddo's heeft.

Niet aantrekkelijk btw :@.
pi_89301745
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2010 16:05 schreef Anne het volgende:

Ik vind dat ook niet altijd leuk bij mannen. Wel als ze af en toe op een normale manier wat vertellen maar als het zo gaat van "Ja we krijgen tandjes, dus dan weet je al wat voor spuitluier papa aantreft 's ochtends".

Wat nou WE, jij hebt je tanden al |:(
pi_89301824
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:10 schreef Dipkip het volgende:

Totale verwijfing van de samenleving :')
I'll sing you a lullaby.
pi_89302022
Ik ben 24 maar heb eigenlijk niet zo'n uitgesproken mening over kinderen. Als ik een vrouw tegen kom die geen kinderen wil is dat prima en als ik een vrouw tegen kom die wel kinderen wil sta ik er ook voor open.

Zo'n beetje het enige in m'n leven waar ik geen mening over heb. Ligt misschien nog wel aan de leeftijd. :)
  maandag 29 november 2010 @ 16:16:32 #67
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_89302038
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:10 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Ik vind dat ook niet altijd leuk bij mannen. Wel als ze af en toe op een normale manier wat vertellen maar als het zo gaat van "Ja we krijgen tandjes, dus dan weet je al wat voor spuitluier papa aantreft 's ochtends".

Doet me denken aan mijn collega, overigens een vrouw.

"Hahaha ik had vanochtend toch zoiets grappigs met Daan!"
Dus ik: Ah ok, wat dan?
"Hij zei zo van 'puddiewoedieblebleh' hahaha, dus ik zo 'koetiewoetie-aaahhhhh' en toen keek hij zo ontzettend grappig en lief en zei 'ie 'blebleblbelbelbelbebelbell-meeeeeee' hahahaha!!! :D"

:{
Gourmetten of steengrillen?
pi_89302071
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:16 schreef Silenus het volgende:

[..]

"Hij zei zo van 'puddiewoedieblebleh' hahaha, dus ik zo 'koetiewoetie-aaahhhhh' en toen keek hij zo ontzettend grappig en lief en zei 'ie 'blebleblbelbelbelbebelbell-meeeeeee' hahahaha!!! :D"

Je zit in het verkeerde topic B-) -> Wat vinden mannen NIET aantrekkelijk aan een vrouw?
  maandag 29 november 2010 @ 16:19:04 #69
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_89302166
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:16 schreef Silenus het volgende:

[..]

Zo willen ze nog tegen hun/jouw huisdier praten ook.. Ik leg ze dan uit dat mijn kat gewoon nederlands verstaat..
pi_89302556
quote:
11s.gif Op maandag 29 november 2010 16:05 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik zit er heus niet continue leuk om te doen, ik strooi er ook echt niet mee in een wanhopige poging er een vrouw mee te interesseren ofzo, maar ik zou er ook niks op tegen hebben. Als ik een meid tegenkom die zegt van: joh, wat nou als ik over een jaar of 5, hooguit 10, een gezinnetje wil stichten? Nou, dan zeg ik: prima :)

Het zal wel komen doordat mijn moeder altijd oppaskinders had. Eerst die van de buren, later m'n nichtjes. Flessen, poepluiers, doorkomende tandjes, geblêhr om aandacht, been there done that, en het hoort er ook gewoon bij. De reden dat ik wel graag voor m'n 35ste vader zou willen worden is dat ik later ook gewoon met m'n grut wil kunnen spelen. Potje voetballen met zo'n jong bijvoorbeeld, daar wil ik niet te stijf/slap/sloom voor zijn, ik wil een leuke vader kunnen zijn gewoon :)
pi_89302675
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:27 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ik zit er heus niet continue leuk om te doen, ik strooi er ook echt niet mee in een wanhopige poging er een vrouw mee te interesseren ofzo, maar ik zou er ook niks op tegen hebben. Als ik een meid tegenkom die zegt van: joh, wat nou als ik over een jaar of 5, hooguit 10, een gezinnetje wil stichten? Nou, dan zeg ik: prima :)

Het zal wel komen doordat mijn moeder altijd oppaskinders had. Eerst die van de buren, later m'n nichtjes. Flessen, poepluiers, doorkomende tandjes, geblêhr om aandacht, been there done that, en het hoort er ook gewoon bij. De reden dat ik wel graag voor m'n 35ste vader zou willen worden is dat ik later ook gewoon met m'n grut wil kunnen spelen. Potje voetballen met zo'n jong bijvoorbeeld, daar wil ik niet te stijf/slap/sloom voor zijn, ik wil een leuke vader kunnen zijn gewoon :)
Dan is er niks mis mee ;).
Voor mannen die het iets teveel over kinderen hebben zou ik wegrennen.

Anyway, het enige wat ik kan bedenken wat ik echt onaantrekkelijk vind is een man die zich gedraagt als een watje/doetje.
pi_89302812
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:27 schreef Bartholomeus het volgende:

Dat is ook hartstikke leuk, het gaat om de manier waarop je er straks mee omgaat. Je hebt mannelijke vaders en je hebt er die volkomen verweken en heel anders worden. Als je altijd al een soft vrouwelijk type was ok maar als je eerst een typische vent was en dan ineens zo gaat kletsen van 'ja we hebben weer last van een sprongetje' dan is het wat minder. Er zijn ook normale manieren om zulke dingen te zeggen, bijvoorbeeld door het over je kind te hebben en niet over wij.

Als mn vriend ooit zegt WIJ zijn zwanger kan ie een hormonale rotschop krijgen |:(
pi_89303342
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:33 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Dat is ook hartstikke leuk, het gaat om de manier waarop je er straks mee omgaat. Je hebt mannelijke vaders en je hebt er die volkomen verweken en heel anders worden. Als je altijd al een soft vrouwelijk type was ok maar als je eerst een typische vent was en dan ineens zo gaat kletsen van 'ja we hebben weer last van een sprongetje' dan is het wat minder. Er zijn ook normale manieren om zulke dingen te zeggen, bijvoorbeeld door het over je kind te hebben en niet over wij.

Als mn vriend ooit zegt WIJ zijn zwanger kan ie een hormonale rotschop krijgen |:(
Last van een sprongetje? Hoe bedoel je dat?

Oh ennehm, ik ben een vent. Ik wordt niet zwanger, ik heb zo'n ding om zwanger mee te máken. En als dat dan zo ver is, mag die ander lekker zwanger zijn, ik klus wel een babykamer in elkaar :P

Edit: maar als die kleine er dan eenmaal is vind ik wel dat je er samen je verantwoordelijkheid voor hebt te nemen, en vanuit dat oogpunt kruip ik zonder morren m'n nest uit :)
  maandag 29 november 2010 @ 16:48:25 #74
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89303438
quote:
Nee andersom dan, de hele tijd te horen van "ja schat nu zijn WIJ zwanger", uberhaupt stellen die constant over WIJ praten alsof je maar een mening hebt. Als ik zo erg onder de plak kom dan wordt ik door mijn vrienden gelukkig afgemaakt.
Dat je over ons kindje praat oke, maar constant de WIJ vorm, je bent de koningin niet!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_89303476
quote:
Precies, het is de vrouw die zwanger is. Is dus ook hun probleem, waarom moet de man dan mee naar zwangerschapsgymnastiek :(
Het is gewoon niet eerlijk, ik wil gewoon voetbal kijken met mijn vrienden, word je meegezeuld om daar een beetje te gaan puffen, wat een onzin :|W
Kunnen ze gewoon niet de ooievaar weer invoeren? Wat was er mis met die geweldige bestelservice? Voor een brood ga je naar de bakker, voor een kind bel je de ooievaar ^O^
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')