Ik bedoelde als je die van een man wilt hebben in plaats van het tact loze antwoordquote:Op maandag 29 november 2010 17:34 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Volgens mij werd er nergens om gevraagd hoor
Goed, hier heb je een punt. Maar er bestaat een subtiel verschil tussen eerlijk en tactloosquote:Op maandag 29 november 2010 17:28 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik vond juist dat ik het weer ontopic bracht door te zeggen dat de vrouwen hier te oneerlijk om toe te geven dat ze het niet onaantrekkelijk vonden terwijl ze dit vaak dus wel zo vinden.
waarom ben je zo laat thuis? - Na het sporten bleef ik in de kroeg zitten met vrienden en heb ik mij lens gezopen.
lijk ik dik in deze jurk? - Ja
Waarom heb je een blauw oog? - Ik staarde naar de voorgevel van de vrouw tegenover mij, zij vroeg mij of ik het kon zien, ik zei dat je het van mars nog kon zien, ze sloeg mij
Allemaal heel aantrekkelijk jamaar ik zal niet meer offtopic gaan, ik ga eten, hoef je me ook niet nog onaantrekkelijker te gaan vinden.
quote:Op maandag 29 november 2010 17:28 schreef Frag_adder het volgende:
Ik ben tactisch genoeg, alleen als er om mijn mening gevraagd wordt geef ik die. Als je genuanceerde sprookjes versie wilt, had je daar maar om moeten vragen.e
Dat ik deze opmerking mag meemaken! even een traantje weg pikken.quote:Op maandag 29 november 2010 17:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Goed, hier heb je een punt. Maar er bestaat een subtiel verschil tussen eerlijk en tactloos
Vertel die mensen eens dat we ondertussen in 2010 leven, en dat de tweede wereldoorlog voorbij isquote:Op maandag 29 november 2010 17:13 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dan mag jij een kar! Maar mijn schoonfamilie begrijpt dus niet, dat die kar dan van jou en je vrouw samen is, dat jullie hem alletwee wel eens duwen, of opvouwen om in de auto te doen, en dat jullie dus alletwee een mening er over hebben (en hopelijk daarin het eens worden).
Die zien de kinderwagen als iets wat van de vrouw is. De vaatwasmachine trouwens ookdus als vriend en ik samen een nieuwe vaatwasser kopen (hij betaalt de helft en ik betaal de andere helft) dan weten zij dat in hun hoofd te verdraaien tot dat hij mij een vaatwasser cadeau heeft gedaan en ik daar maar reuze blij mee moet zijn.
Schoonfamilie niet, hoe de man in kwestie omgaat met zijn familie zeker wel ja. Als mn vriend als we bij zn ouders zijn met zulk geklets mee zou lullen was het snel bekeken. Hij hoeft geen ruzie met ze te maken, maar hun houding is geen excuus voor hem om mij respectloos te behandelen of af te vallen.quote:Op maandag 29 november 2010 18:29 schreef Frag_adder het volgende:
Ik begin me nu dus af te vragen of de schoonfamilie ook in het eisenpakket zou moeten worden opgenomen.
QFTquote:Op maandag 29 november 2010 17:11 schreef Frag_adder het volgende:
Wat kan ik zeggen, ik ben eerlijk. Een eigenschap die ik nog niet een keer voorbij heb zien komen als onaantrekkelijk terwijl veel vrouwen dit toch echt wel zo vinden.
Dat is hier al eerder gezegt. Ik ben het er nog steeds niet mee eens. Je kan wanneer je eerlijk bent gewoon bot en tactloos zijn. Dat maakt het niet verschillend, dat maakt het een deel van. Ik ben zelf erg goed in van die halve leugens, niets liegen maar de ander toch laten denken dat er iets anders gebeurd is. Dit is doorgaans prima, maar als ik iemand leuk vind wil ik daar eerlijk tegen kunnen zijn en als die van tijd tot tijd niet tegen eer terechte, botte en harde opmerking kan, dan is het niet de vrouw voor mijquote:Op maandag 29 november 2010 22:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Frag, eerlijk zijn is geen slechte eigenschap, maar er is een verschil tussen eerlijk en bot/tactloos.
Dan is eerlijkheid geen goeie eigenschap als je daarbij geen rekening houdt met de ander zijn/haar gevoelens.quote:Op maandag 29 november 2010 22:37 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dat is hier al eerder gezegt. Ik ben het er nog steeds niet mee eens. Je kan wanneer je eerlijk bent gewoon bot en tactloos zijn. Dat maakt het niet verschillend, dat maakt het een deel van. Ik ben zelf erg goed in van die halve leugens, niets liegen maar de ander toch laten denken dat er iets anders gebeurd is. Dit is doorgaans prima, maar als ik iemand leuk vind wil ik daar eerlijk tegen kunnen zijn en als die van tijd tot tijd niet tegen eer terechte, botte en harde opmerking kan, dan is het niet de vrouw voor mij
Ik vind dat het ergens in het midden ligt. Ik heb ook de neiging om eerlijk tot op het bot te zijn, maar ik probeer wel om het een beetje handig te brengen. Dat lukt niet altijd, maar heej, ik probeer het tenminste. Evengoed zijn er ook vragen waar je met de beste wil van de wereld geen goed antwoord op geven kunt. Wat me eens met een vriendin (als in: platonisch) is gelukt:quote:Op maandag 29 november 2010 22:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan is eerlijkheid geen goeie eigenschap als je daarbij geen rekening houdt met de ander zijn/haar gevoelens.
Hoe jij het aanpakt vind ik persoonlijk primaquote:Op maandag 29 november 2010 22:54 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik vind dat het ergens in het midden ligt. Ik heb ook de neiging om eerlijk tot op het bot te zijn, maar ik probeer wel om het een beetje handig te brengen. Dat lukt niet altijd, maar heej, ik probeer het tenminste. Evengoed zijn er ook vragen waar je met de beste wil van de wereld geen goed antwoord op geven kunt. Wat me eens met een vriendin (als in: platonisch) is gelukt:
> Heej, ik heb een nieuwe broek, maar ik weet het niet, lijkt mijn kont hier dik in?![]()
< Ehm... (optie 1: ja zeggen, optie 2: nee zeggen en dus liegen, optie 3: handig antwoord *denk* *denk* *denk*)![]()
> JE VINDT DAT IK EEN DIKKE KONT HEB HE!!!!!!1111EINZ!!![]()
![]()
![]()
Dat heeft weinig meer met tactloos zijn te maken, dat is meer het stellen van een vraag waarop je het antwoord eigenlijk niet weten wilEn nou is die broek maar een voorbeeld, zolke gein is wel vaker gelukt met verschillende vrouwen
Edit: ik vond dus dat die broek weinig compliment was aan haar lichaam, en voor de duidelijkheid, die meid mocht fotomodel worden maar had geen trek in het harde wereldje![]()
Nee dat vind ik niet. Als er om een eerlijke mening gevraagd wordt, dan geef ik die. Ook als die licht kwetsend is. Sorry hoor maar als ik een jurkje echt afschuwlijk vind dan zeg ik dat, en als ze iets aan doet waarvan ik denk: WOW!!, dan zeg ik dat ook.quote:Op maandag 29 november 2010 22:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan is eerlijkheid geen goeie eigenschap als je daarbij geen rekening houdt met de ander zijn/haar gevoelens.
Het verschil is dat vrouwen zeggen dat ze een eerlijk antwoord willen maar ze liever de politiek correcte versie willen horen.quote:Op maandag 29 november 2010 22:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, maar dan draai je er toch alsnog omheen? Hoe zeg je politiek correct dat ze er echt niet uitziet in dat topje? Ik kom niet verder dan "ik zou wat anders aantrekken" Maar een vrouwe met ook maar een beetje intelligentie, waar ik toch wel op val, weet dan echt wel wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het verschil is dat vrouwen zeggen dat ze een eerlijk antwoord willen maar ze liever de politiek correcte versie willen horen.
I hear ya bro, ik ben dan ook geen vrouw he.quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:51 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Klopt, maar dan draai je er toch alsnog omheen? Hoe zeg je politiek correct dat ze er echt niet uitziet in dat topje? Ik kom niet verder dan "ik zou wat anders aantrekken" Maar een vrouwe met ook maar een beetje intelligentie, waar ik toch wel op val, weet dan echt wel wat je bedoelt.
"Hmmm.... apart!"quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:51 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Klopt, maar dan draai je er toch alsnog omheen? Hoe zeg je politiek correct dat ze er echt niet uitziet in dat topje? Ik kom niet verder dan "ik zou wat anders aantrekken"
Al die grieten?quote:Op maandag 29 november 2010 12:07 schreef mymindisglowing het volgende:
[..]
Is er ook niet
Al die grieten hier doen niets anders dan Hollywood imiteren.
je zit in de brugklas?quote:Op dinsdag 30 november 2010 12:12 schreef Audreyoot het volgende:
Wat ik minder vind aan een man is als hij zijn mening zou veranderen als er vrienden bij zijn, zeg maar het 'meepraten'. Hypocriet![]()
Dan lijkt het alsof je geen mening hebt en er alles aan moet doen om 'stoer' gevonden te worden.
Maar best veel personen (mannen en vrouwen) hebben dan ook geen mening en lenen deze of van een beroemd persoon of van hun vrienden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 12:12 schreef Audreyoot het volgende:
Wat ik minder vind aan een man is als hij zijn mening zou veranderen als er vrienden bij zijn, zeg maar het 'meepraten'. Hypocriet![]()
Dan lijkt het alsof je geen mening hebt en er alles aan moet doen om 'stoer' gevonden te worden.
Waar slaat dat nu alweer opquote:
Ja dat vind ik echt een afknapper. En je ziet het helaas zoooo vaak. Ook van die mannen die eerst verkondigen dat bijvoorbeeld siliconenquote:Op dinsdag 30 november 2010 14:32 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Maar best veel personen (mannen en vrouwen) hebben dan ook geen mening en lenen deze of van een beroemd persoon of van hun vrienden.
Het is inderdaad om moe van te wordenZelfs op het HBO had ik zo een klas genoot die opzich wel oke was maar als er een bepaalde klasgenoot bij kwam zo een drang kreeg zich te moeten bewijzen en echt zwaar onnodig stoer gedrag ging vertonen tot in het trieste toe.
Ik had het dus over hetzelfdequote:Op dinsdag 30 november 2010 15:00 schreef Scorpie het volgende:
Dat je siliconenvind wil niet zeggen dat siliconentieten niet
zijn.
Dat is leuk voor je. Have a nice lifequote:Op dinsdag 30 november 2010 15:26 schreef Bartholomeus het volgende:
Het interesseert me niks wat een ander ergens van vindt. Hell, al vindt heel de wereld iets geweldig, als ik het klote vind dan vind ik dat, klaar uit. Wordt ook lang niet overal geaccepteerd overigens, maar dat is niet mijn probleem
Uberhaupt, mannen die zeggen dat ze tegen siliconen tieten zijn terwijl ze wel van grootte tieten houden. Kom er dan gewoon eerlijk voor uitquote:
Dat idee heb ik niet. Maar dat terzijde.quote:Op maandag 29 november 2010 11:02 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Tsja. Lelijke vrouwen blijven ook vaker single dan lelijke mannen. Het is een wrede wereld
Dat dus jaquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:47 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Uberhaupt, mannen die zeggen dat ze tegen siliconen tieten zijn terwijl ze wel van grootte tieten houden. Kom er dan gewoon eerlijk voor uit
Als je vriendin je vraagt wat je vind van een vrouw die voorbij loopt met overduidelijke neptieten is het enige goede antwoord "welke tieten"
Je kunt eerlijk zijn zonder tactloos te zijn. Het gaat er vaak niet om dat je niet mag zeggen wat je vindt. Het gaat vaak meer om de toon waarop en de timing en dergelijke. En niet verwachten dat de ander zich maar automatisch aanpast omdat jij wat vindt.quote:Op maandag 29 november 2010 22:37 schreef Frag_adder het volgende:
Dat is hier al eerder gezegt. Ik ben het er nog steeds niet mee eens. Je kan wanneer je eerlijk bent gewoon bot en tactloos zijn. Dat maakt het niet verschillend, dat maakt het een deel van. Ik ben zelf erg goed in van die halve leugens, niets liegen maar de ander toch laten denken dat er iets anders gebeurd is. Dit is doorgaans prima, maar als ik iemand leuk vind wil ik daar eerlijk tegen kunnen zijn en als die van tijd tot tijd niet tegen eer terechte, botte en harde opmerking kan, dan is het niet de vrouw voor mij
Inderdaad ja, echt belachelijk om de mening van je partner ook maar van enig belang te vindenquote:Op dinsdag 30 november 2010 22:21 schreef fs180 het volgende:
Goed voor het andere topic: je humeur af laten hangen van wat een ander er van vindt.. "puhleeease".
Waarom staat het dan hier?quote:
Of is het echt zo'n vrouwending om die opmerking op te vatten als een persoonlijk verwijt? Ik zou hem ook gemaakt kunnen hebben (iets andere verwoording misschien), niet om jou, maar om de discussie of om de constatering.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:06 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Je kunt eerlijk zijn zonder tactloos te zijn. Het gaat er vaak niet om dat je niet mag zeggen wat je vindt. Het gaat vaak meer om de toon waarop en de timing en dergelijke. En niet verwachten dat de ander zich maar automatisch aanpast omdat jij wat vindt.
Ik moest bijvoorbeeld laatst een paper schrijven voor mn opleiding. Ik had een (naar mijn idee) goede opzet geschreven en vertelde mn vriend wat mn onderwerp was geworden. Waarop hij zei "wie zit daar nou op te wachten". Ik legde daarop uit dat filosofie nou eenmaal een verplicht vak was dit jaar en dat de richtlijnen voor de paper nou eenmaal zich niet leenden voor iets wat van praktisch nut was maar dat de opdracht nou eenmaal gemaakt moet worden. Waarop hij zei "dan boeit het ook niet wat je schrijft dus". Dat vind ik dus onnodig bot, ook al mag hij best zijn eerlijke mening geven, ik heb ook niet bedacht dat ik die paper moet schrijven volgens die richtlijnen dus dan vind ik de verwoording van wat hij zegt nogal lomp. Het is toch fijn voor mij dat ik een goed idee heb, waarom dan zo bot reagerendat vind ik nou echt zo'n mannending.
Misschien ligt het gewoon aan het feit dat je je vriendin vrij oninteressant vindt, of dat ze gewoon niets interessants kan schrijven?quote:Op woensdag 1 december 2010 09:12 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Of is het echt zo'n vrouwending om die opmerking op te vatten als een persoonlijk verwijt? Ik zou hem ook gemaakt kunnen hebben (iets andere verwoording misschien), niet om jou, maar om de discussie of om de constatering.
Ik vat het niet op als een persoonlijk verwijt, ik weet dat ik goed kan schrijven en ik wist zeker dat dit een goed concept was, heb er ook een mooi cijfer voor gehaald.quote:Op woensdag 1 december 2010 09:12 schreef AgLarrr het volgende:
Of is het echt zo'n vrouwending om die opmerking op te vatten als een persoonlijk verwijt? Ik zou hem ook gemaakt kunnen hebben (iets andere verwoording misschien), niet om jou, maar om de discussie of om de constatering.
Dit ligt gewoon meer aan die vriend van jou hoor. Maargoed ik zal jou de kans geven: Hierboven geef jij aan dat jij heel enthausiast was over jou idee voor filosofie, en je te horen kreeg dat het hem geen zak intereseerde en het dus ook niet uitmaakte wat je opschreef.quote:Op woensdag 1 december 2010 10:51 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ik vat het niet op als een persoonlijk verwijt, ik weet dat ik goed kan schrijven en ik wist zeker dat dit een goed concept was, heb er ook een mooi cijfer voor gehaald.
Waar het me om gaat is dat ik iets aan mn vriend vertel waar ik blij mee ben en dat hij dan in plaats van het leuk te vinden dat ik iets heb waar ik blij om ben hij het af gaat zitten doen als iets waar je niet blij mee moet zijn. Dat vind ik lomp gedrag. Je kunt namelijk best alletwee doen, ook als je zonodig je mening over filosofie kwijt moet. Je kunt in je opmerking zowel zeggen dat je het fijn voor mij vindt dat ik iets goeds heb bedacht voor die opdracht maar dat je die opdracht of dat vak behoorlijk nutteloos vindt. Dat vind ik zelf ook dus daar zit ik niet mee.
Een gewone vriend deed het zelfde toen ik solliciteerde naar een zomerbaantje. Ik studeer nog dus het was gewoon onopgeleid werk. Maar wel het baantje waar ik op hoopte. Dus toen ik vrolijk vertelde dat ik de baan had, zei hij 'je doet net alsof dat iets positiefs is'. Omdat hij vond dat een bijbaantje zoals dat moeten hebben sowieso kut was. Ik voelde dat anders: ik moest nou eenmaal werken om mn studie te betalen en nu had ik de minste van x kwaden en daar was ik blij mee. Ik verwacht dan dus dat een vriend of vriendje inziet dat het voor mij leuk is en daarin meeleeft in plaats van negatief te doen omdat ie tegen het hele concept iets heeft ofzo. Dat gepies op mijn parade, dat vind ik gewoon stom. Hij had ook kunnen zeggen leuk dat je de bijbaan hebt die je wilde, maar wel kut he dat we uberhaupt bijbanen moeten hebben. Dan geef je en empathie en een mening, in plaats van alleen jouw mening.
Dat zeg ik al: je kunt ook empathie tonern EN je mening geven. Ik communiceer namelijk twee boodschappen: dat ik met een opdracht bezig ben / een nieuwe baan heb, en dat ik blij ben. Door alleen inhoudelijk over die opdracht te praten (namelijk dat je het een kutopdracht of een kutbaan vindt) ga je voorbij aan het andere deel van mijn boodschap: namelijk dat ik blij ben. En vrouwen snappen dat beter, een vriendin zou vrijwel automatisch meeleven in 'wat leuk voor je' en eventueel daarnaast haar inhoudelijke mening geven over de baan of de opdracht. De emotie negeren komt bot over. Als iemand blij is met een baan alleen maar zeggen dat het kut is, is daarom bot. Als je per se eerlijk wil zijn daarin dan is de tactvolle manier om wel iemands gevoel te bevestigen, en daarnaast je mening te geven.quote:Op woensdag 1 december 2010 10:55 schreef Frag_adder het volgende:
Dit ligt gewoon meer aan die vriend van jou hoor. Maargoed ik zal jou de kans geven: Hierboven geef jij aan dat jij heel enthausiast was over jou idee voor filosofie, en je te horen kreeg dat het hem geen zak intereseerde en het dus ook niet uitmaakte wat je opschreef.
Hoe had jij gewild dat hij gereageerd had terwijl zijn eerlijke mening toch over kwam?
Ik merk namelijk dat dit een heel veel voorkomend verschil is tussen mannen en vrouwen, vooral bij getrouwde stellen zie ik het heel erg. Mannen als ze zich op hun gemak voelen reageren vaak eerlijk terwijl vrouwen dit heel vaak als een beledeging opvatten ook als het niet zo bedoeld is.
Nogmaals hoe had je dan gehoopt dat hij gereageerd had? Hoe breng je je negatieve mening over terwijl jij het toch positief ervaart.quote:Op woensdag 1 december 2010 14:57 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat zeg ik al: je kunt ook empathie tonern EN je mening geven. Ik communiceer namelijk twee boodschappen: dat ik met een opdracht bezig ben / een nieuwe baan heb, en dat ik blij ben. Door alleen inhoudelijk over die opdracht te praten (namelijk dat je het een kutopdracht of een kutbaan vindt) ga je voorbij aan het andere deel van mijn boodschap: namelijk dat ik blij ben. En vrouwen snappen dat beter, een vriendin zou vrijwel automatisch meeleven in 'wat leuk voor je' en eventueel daarnaast haar inhoudelijke mening geven over de baan of de opdracht. De emotie negeren komt bot over. Als iemand blij is met een baan alleen maar zeggen dat het kut is, is daarom bot. Als je per se eerlijk wil zijn daarin dan is de tactvolle manier om wel iemands gevoel te bevestigen, en daarnaast je mening te geven.
De meeste vrouwen willen toch iemand die tegengas geeft, of niet dan?quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:16 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet. Als er om een eerlijke mening gevraagd wordt, dan geef ik die. Ook als die licht kwetsend is. Sorry hoor maar als ik een jurkje echt afschuwlijk vind dan zeg ik dat, en als ze iets aan doet waarvan ik denk: WOW!!, dan zeg ik dat ook.
Het is niet dat ik d'r zou na trappen, en als ze het zelf heel mooi vind moet ze het vooral doen maar dan ga ik niet liegen en het daardoor dus aanmoedigen.
En dan nog, net of vrouwen andersom wel altijd rekening houden met de gevoelens van de man!
Hehe je edit snel.. Dit is het vrouwen topic he, niet het mannentopic!quote:Op woensdag 1 december 2010 15:41 schreef Leucopterus het volgende:
[..]
De meeste vrouwen willen toch iemand die tegengas geeft, of niet dan?
Hypocriet gelul.
Whoopsie!quote:Op woensdag 1 december 2010 15:43 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Hehe je edit snel.. Dit is het vrouwen topic he, niet het mannentopic!
Anabolenfiguur? Wat is nog acceptabel?quote:Oh en qua uiterlijk knap ik af op anabolen figuren met een gladde kop of standaard 'mooi-boys'.
Geen van deze twee uiteraardquote:Op woensdag 1 december 2010 15:45 schreef Leucopterus het volgende:
[..]
Whoopsie!
[..]
Anabolenfiguur? Wat is nog acceptabel?
[ afbeelding ]
Of
[ afbeelding ]
Zo overdreven hoeft helemaal niet, en ik had ook geen hulp nodig.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:03 schreef Frag_adder het volgende:
Nogmaals hoe had je dan gehoopt dat hij gereageerd had? Hoe breng je je negatieve mening over terwijl jij het toch positief ervaart.
Iets als:
Grappig idee! origineel ook, daar was ik nooit opgekomen, hoe heb je het uitgewerkt? Filosofie is alleen niet aan mij besteed dus ik ben bang dat ik je er niet mee kan helpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |