abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 10 december 2010 @ 10:55:57 #176
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89754841
Defensievakbonden voeren actie op vliegbasis

LEEUWARDEN - Militairen en burgerambtenaren voeren vanaf vandaag estafetteacties op de vliegbasis Leeuwarden.

Ze protesteren tegen het schrappen van tienduizend banen met gedwongen ontslagen, een miljard euro aan bezuinigingen en een verregaande versobering van hun arbeidsvoorwaarden.

Kaderleden van de defensievakbonden ABVAKABO FNV, ACOM, AFMP/FNV, CNV Publieke Zaak, FVNO MHB en de Marechausseevereniging delen verkleed als hulpkerstmannen sinds vanochtend even uur pamfletten uit aan het personeel van de luchtmachtbasis in Leeuwarden.

De bonden stellen de volgende eisen: geen gedwongen ontslagen, koopkrachtbehoud, sociaal beleid en voldoende middelen zodat onze militairen en burgermedewerkers van Defensie hun werk fatsoenlijk en veilig kunnen doen.

Bron: deWeekkrant.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:48:26 #177
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89769067
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 05:39 schreef Cobra4 het volgende:
Officieren spreken belabberd Engels

door Roy Klopper
AMSTERDAM - Hoge Nederlandse officieren slaan regelmatig een modderfiguur bij hun internationale collega's door hun Steenkolenengels.

Op alle internationale staven lopen militairen rond die door hun collega's slechts worden gedoogd of genegeerd. "Die groepen leveren natuurlijk niet de gewenste inbreng. Helaas komt dit ook voor onder Nederlanders die bij internationale staven zijn geplaatst."

Deze noodkreet uit plaatsvervangend commandant der landstrijdkrachten Mart de Kruif. De generaal wijt de soms slechte mix met de internationale collega's onder meer aan de slechte beheersing van het militaire jargon in andere talen: "Bijna elke militair spreekt goed Engels, maar niet direct ook goed militair Engels."

Overste Robin Middel meldt namens het ministerie van Defensie dat er mede vanwege het pleidooi van De Kruif met onmiddellijke ingang meer aandacht komt voor de taalkennis van hoge militairen.

Voorts is binnen de landmacht afgesproken dat Engels voortaan de voertaal wordt bij grote oefeningen. De Kruif pleit ervoor om dit ook te laten gelden voor de colleges aan aspirant-officieren op de Nederlandse Defensie Academie.

bron: www.telegraaf.nl
dat is logisch, de meestal hogere officieren zijn gewoon oude poep, van een vorige generatie.
90% van ons Eskadron spreekt Engels, ben ik van overtuigd, op een niveau waar we alle ander Europese landen achter ons laten.

Ik spreek bijna net zo goed engels, als dat in Nederlands spreek...
heb zelf ook Militair engels gekregen op de KMS, na 3 lessen kon ik ermee stoppen, anderen lui konden dat beter gebruiken.

vind het ook echt bullshit dat engels gelul op oefeningen.... ook die termen.
We zijn het Nederlandse leger ..wtf
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:52:58 #178
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89769269
toch maar weg :P
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 16:53:02 #179
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89769274
al die verschillende vlaggetjes zien er natuurlijk ook niet uit op zo'n INTERNATIONALE staf

gewoon allemaalde Engelse

of beter nog allemaal de Nederlandse vlag die krijgen ze dan cadeau als ze HBO Nederands succesvol hebben voltooid
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:55:43 #180
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_89769396
idd, als ik commentaar zou krijgen van een buitenlander wiens taal ik probeer te spreken.
zou ik zeggen, weet je.. zodra jij mij kan toespreken in mijn taal of in ieder geval je best probeert te doen. kom dan terug ^O^

tot die tijd bakkes :{w

betreft die hogere officieren, wat een lamlullen dat ze zichzelf niet fatsoenlijk kunnen inschatten of dat niet iemand zegt, hee figuur.. je engels zuigt. Wellicht laat je iemand alles vertalen of zorg je ervoor dat je een tekst voor je neus hebt die je op lezen kunt zodat iedereen het begrijpt ( slengels )
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  vrijdag 10 december 2010 @ 18:52:17 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89773400
quote:
Militairen krijgen eigen WikiLeaks

ROTTERDAM - Militairen in Nederland krijgen een eigen 'WikiLeaks' om ongemakken door geldgebrek bij de krijgsmacht openbaar te maken. Dat heeft vice-voorzitter Ed Lugthart van de Algemene Federatie van Militair Personeel, FNV-bond van militair en burgerpersoneel Defensie vandaag gezegd.

De variant, MisstandenLeaks genaamd, wordt volgende week door de militaire vakbonden online gezet.

"Militairen kunnen op de site melden dat er bijvoorbeeld ergens geen schoenen meer zijn, of dat de toiletten niet gemaakt worden", aldus de vice-voorzitter. Hij verzekert anonimiteit voor militairen die iets op de site plaatsen. Ook zullen documenten door de vakbonden gescreend worden op geheimen die niet gepubliceerd mogen worden. "We willen de krijgsmacht niet in gevaar brengen."

MisstandenLeaks is een onderdeel van de acties die tegen de bezuinigingen op Defensie zijn gericht. (ANP)
Ze kunnen beter hier meelezen... :')
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 19:00:06 #182
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89773760
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:49 schreef sp3c het volgende:
nou bij deze

er zijn geen schoenen meer
de tank en de vliegtuigen zijn ook op net zoals de fregatten

komen er nu meer bij?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:00:58 #183
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_89773801
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ze kunnen beter hier meelezen... :')
Denk je dat nu echt dat de leiding laat staan politiek hier mee gaat lezen? Hoe naïef ben je dan? :D
Niks ten nadele hoor, maar men heeft schuinbaar een paar grote bosjes peterselie in de oren in Den Haag.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:06:29 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_89774053
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:00 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Denk je dat nu echt dat de leiding laat staan politiek hier mee gaat lezen? Hoe naïef ben je dan? :D
Niks ten nadele hoor, maar men heeft schuinbaar een paar grote bosjes peterselie in de oren in Den Haag.
Daarom juist, denk je dat ze zich wat aantrekken van die "Wikileaks"?
  vrijdag 10 december 2010 @ 19:10:07 #185
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_89774248
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 19:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daarom juist, denk je dat ze zich wat aantrekken van die "Wikileaks"?
Geen enkele zak!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 december 2010 @ 00:06:40 #186
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89789107
Besluit over missie Afghanistan begin 2011

DEN HAAG - Het kabinet heeft meer tijd nodig om een besluit te nemen over een nieuwe missie in Afghanistan. Premier Mark Rutte verwacht een voorstel daarover in de eerste helft van januari.

Dat zei hij vrijdag na afloop van de ministerraad. Aanvankelijk was het de bedoeling dat het kabinet voor kerst een besluit over een politietrainingsmissie zou nemen. 'We hebben iets meer tijd nodig, omdat we het zorgvuldig willen doen', zei Rutte. Of er tegenslagen zijn, wilde hij niet zeggen.

Wel wees de minister-president er opnieuw op dat er achter de schermen gesprekken over de kwestie gaande zijn met politieke partijen. Dat is nodig, omdat het minderheidskabinet van VVD en CDA in dit geval geen steun van gedoogpartner PVV krijgt. Daarom moeten de coalitiepartijen op een andere manier tot een meerderheid in de Tweede Kamer zien te komen. Formeel hoeft de Tweede Kamer niet met een missie in te stemmen maar het is gebruikelijk dat de regering zoveel mogelijk steun vindt.

Partners
Ook wordt inhoudelijk bekeken hoe een trainingsmissie eruit moet komen te zien. Daarbij gaat het erom waar de trainers aan de slag gaan, onder welke voorwaarden dat gebeurt, hoeveel mensen er gaan en met welke partners kan worden samengewerkt.

'Als je de wereld veilig wilt hebben, moet je ook als Nederland je verantwoordelijkheid nemen in dit soort hele moeilijke gebieden', zei Rutte. 'Ik vind het zeer verdedigbaar om zo'n trainingsmissie uit te zenden, omdat ik denk dat het een gebied is dat stabiel kan worden. Maar dan moet je er echt voor zorgen dat de lokale bevolking goed is opgeleid, in dit geval de politie. Het is temeer van belang, ook in ons nationaal belang, omdat een stabiel Afghanistan betekent dat de hele regio stabiel is', aldus de premier.

Uruzgan
Een verkenningsteam van agenten, militairen en diplomaten heeft in Afghanistan de mogelijkheden voor een nieuwe missie onderzocht. De verkenners hebben niet in Uruzgan gekeken. Nederland had tot augustus de militaire leiding in die provincie.

In februari viel het vorige kabinet over een verlenging van de missie in Uruzgan. Het CDA wilde er in afgeslankte vorm doorgaan, maar de toenmalige coalitiepartner PvdA en de fractie van coalitiegenoot ChristenUnie wilden dat niet. De PvdA verliet daarop het kabinet.

Bron: www.volkskrant.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  Moderator zaterdag 11 december 2010 @ 01:01:32 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89791278
als het nu in Uruzgan zou zijn zou ik zeggen ja ... werk afmaken en dat soort mooie dingen

maar als we een compleet nieuwe missie beginnen in Kunduz dan mag de krijgsmacht best wel wat langer pauze krijgen vind ik ... zeker met al de bezuinigingen die er aan zitten te komen

over een jaar of 2 is er ook nogwel wat te doen in Afghanistan, ongeacht wat Obama zegt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 december 2010 @ 01:03:48 #188
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89791352
Eens. Het is nu tijd om het personeel en materiaal weer op orde te krijgen. Daarna zien we wel weer.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 11 december 2010 @ 01:21:27 #189
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_89791794
Wow, Rutte gebruikt het b-woord.

Verder eens met Sp3c en Cobra4.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 11 december 2010 @ 05:47:48 #190
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89794429
Defilé mariniers op de Coolsingel

Op de Coolsingel in Rotterdam wordt zaterdag het 345-jarig bestaan van het Korps Mariniers gevierd. Ter gelegenheid van dit jubileum neemt minister Hans Hillen van Defensie het defilé af van ongeveer duizend mariniers.

Het zijn zowel oudgedienden als actief dienende mariniers die zaterdag meelopen in het defilé. Aan de mars door het centrum van de stad doet een gewapend bataljon mariniers mee en een ongewapend bataljon oud-mariniers. Verder loopt er een peloton van de Britse Royal Marines mee.

Het defilé begint op de Boompjes waar het vaandel van het Korps Mariniers intreedt. Op de Coolsingel inspecteert de minister samen met de commandant Korps Mariniers de troepen.

Bron: www.rtvrijnmond.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89794460
Toch jammer dat de mariniers zo vertegenwoordigd zijn in rotterdam, maar dat de verbindingsdienst nodig was om de duitsers van een brug af te trappen.
  Moderator zaterdag 11 december 2010 @ 15:08:18 #192
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89803582
opa deed zoeklichten in Rotterdam _O_
althans dat was de bedoeling ... gelukkig hadden de Duitsers genoeg geweren bij zich want met zo'n pistool doe je weinig ;)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 11 december 2010 @ 15:08:44 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89803594
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89803699
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 15:08 schreef sp3c het volgende:
ahum anyways

_O_
Heel mooi gemaakt ^O^
pi_89804421
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 15:08 schreef sp3c het volgende:
opa deed zoeklichten in Rotterdam _O_
althans dat was de bedoeling ... gelukkig hadden de Duitsers genoeg geweren bij zich want met zo'n pistool doe je weinig ;)
Mijn opa deed pew pew als burger richting de Duitsers in Rotterdam en omstreken :D.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  Moderator zaterdag 11 december 2010 @ 15:39:08 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_89804456
moet ook kunnen ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_89875948
Niet echt militair, maar omdat de GIPN het politie tegen stuk is van de GIGN toch interresant.

quote:
La prise d'otages à l'école maternelle Charles-Fourier à Besançon a connu une fin heureuse, lundi 13 décembre. Tout au long de la matinée, le preneur d'otages a libéré la vingtaine d'enfants, âgés de 4 à 6 ans, retenus dans l'école. Un peu avant 13 heures, les cinq derniers enfants et l'institutrice sont sortis de l'école. Le preneur d'otages, un jeune homme de 17 ans présenté comme dépressif, a été interpellé, selon le ministre de l'éducation, Luc Chatel.

Le groupe d'intervention de la police nationale (GIPN) de Strasbourg, une unité d'élite envoyée sur place, a négocié avec le jeune homme tout au long de cette prise d'otages, qui a duré un peu plus de quatre heures. Selon la préfecture, le jeune homme est entré dans une classe de l'école à 8 h 30, heure de rentrée des écoliers. Il a fait irruption dans l'établissement "armé de deux sabres en déclarant vouloir quelque chose", a expliqué le maire de Besançon, Jean-Louis Fousseret. Le preneur d'otages a dans un premier temps retenu une vingtaine d'enfants avant d'en libérer quatorze en plusieurs fois. L'école, implantée au milieu de barres HLM, a été entourée d'un dispositif de sécurité très strict.

"DIFFICULTÉS PSYCHOLOGIQUES"

Le jeune homme serait connu pour être dépressif et suicidaire et suivi psychologiquement. Au cours de la prise d'otages, il a réclamé une arme à feu pour se suicider. "Il s'agit d'un jeune du quartier qui a des difficultés psychologiques", a confirmé Luc Chatel

Le ministre a toutefois précisé qu'il n'avait "à aucun moment véritablement menacé les enfants". "La libération s'est passée au moment de servir les repas", a-t-il ajouté, indiquant que les enfants avaient alors été séparés du forcené qui a ensuite été maîtrisé par les policiers d'élite. "L'enquête dira pourquoi cette action a été menée", a conclu le ministre.

Les autorités ont mis en place une cellule d'aide psychologique à l'intention des familles. Les enfants qui sont sortis, "nous les avons préservés, mis à l'écart dans une autre école pour qu'ils soient au chaud et entourés par les instituteurs et des personnes compétentes", a ajouté Jean-Louis Fousseret.
pi_89876013
Ik betwijfel of er hier veel mensen zijn die dit stuk kunnen lezen :D.

Gelukkig is het goed afgelopen.
  maandag 13 december 2010 @ 16:57:24 #199
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_89879685
Ik lees het gedeeltelijk, wel leuk dat ik na 5 jaar nog wat Frans redelijk kan lezen :D.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
  maandag 13 december 2010 @ 20:54:01 #200
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_89890707
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 06:13 schreef Bouke-p het volgende:
Toch jammer dat de mariniers zo vertegenwoordigd zijn in rotterdam, maar dat de verbindingsdienst nodig was om de duitsers van een brug af te trappen.
Komt door de allejezus sexy functie van verbindelaars.. ^O^
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')