Tja, tijd zal het leren. Vooralsnog ben ik positief en het bestat nu zo'n 20 jaar. Maar het past idd niet bij de uitdijende overheid met regulatiedrang.quote:Op zondag 28 november 2010 18:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
In veel gevallen werkt het daar inderdaad prima al is het voor de verkeersdeelnemers wel erg wennen. Hoewel in feite niet veel anders is dan de regels die 40 of 50 jaar terug overal golden. Maar goed net als alle andere verkeerskundige modegrillen zal dit geen heel lang leven geschonken zijn
Maar op enige schaal wordt het pas een paar jaar toegepast. In veel gemeenten kent men het nog niet of nauwelijks. En dat is wel eerst nodig voor het echt getest kan worden. Met de uitdijende overheid heeft het overigens niet zoveel van doen want met of zonder verkeersborden een kruispunt aanleggen maakt op dat vlak niet zoveel uitquote:Op zondag 28 november 2010 18:40 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Tja, tijd zal het leren. Vooralsnog ben ik positief en het bestat nu zo'n 20 jaar. Maar het past idd niet bij de uitdijende overheid met regulatiedrang.
Ging me meer om de regulatiedrang.quote:Op zondag 28 november 2010 18:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar op enige schaal wordt het pas een paar jaar toegepast. In veel gemeenten kent men het nog niet of nauwelijks. En dat is wel eerst nodig voor het echt getest kan worden. Met de uitdijende overheid heeft het overigens niet zoveel van doen want met of zonder verkeersborden een kruispunt aanleggen maakt op dat vlak niet zoveel uit.
Heb er zelf ook wel redelijk wat vertrouwen in maar voor hoelang het blijft bestaan is het mede afhankelijk van de bejaardenlobby die graag zebrapaden wil
Natuurlijk met flitspalen op de overgangsstukken, de staatskas moet immers gespekt wordenquote:Op zondag 28 november 2010 14:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar je blijft ze een beperking opleggen, sterker nog, je doet er een beperking bij want behalve de huidige beperking gooi je er nu ook nog bij dat je op sommige stukken tot 130 mág rijden, maar dan moet je wel opletten want het zijn maar een paar stukjes dus daarna komt weer de beperking naar 120, of 100. Dus je maakt het slechts chaotischer.
Klopt veel mensen trekken het maar slecht als een zebrapad verdwijnt of een vertrouwde voorrangskruising er plots anders uitzietquote:Op zondag 28 november 2010 18:56 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ging me meer om de regulatiedrang.
De grootste beer op de weg zal vermoedelijk zijn dat veel mensen de status quo willen behouden
Ik kan me ook wel voorstellen dat een drukke weg lastig oversteekbaar wordt zonder verkeerslichten en/of zebrapaden.quote:Op zondag 28 november 2010 21:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Klopt veel mensen trekken het maar slecht als een zebrapad verdwijnt of een vertrouwde voorrangskruising er plots anders uitziet.
Dat is ook zo hoewel het er niet onveiliger op hoeft te worden. Maar goed het shared-space principe kan dan ook niet overal worden toegepast.quote:Op zondag 28 november 2010 21:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik kan me ook wel voorstellen dat een drukke weg lastig oversteekbaar wordt zonder verkeerslichten en/of zebrapaden.
Dit is de partij waar volgens de peilingen nu zo'n 1,7 miljoen Nederlanders op stemmen.quote:PVV-collega Richard de Mos geeft Aptroot gelijk. ''Ik vind het prima en een goede zaak om de snelheid al in januari omhoog te brengen. Dat is makkelijk te doen, want je haalt gewoon het huidige bordje weg en je zet er een bord met 130 kilometer neer. We moeten dat gewoon doen, dan ervaren we later wel hoe het is.''
De toekomst is niet zo goed voorspelbaar als veel mensen denken, zo heel erg gek is die benadering dus niet.quote:Op maandag 29 november 2010 01:14 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dit is de partij waar volgens de peilingen nu zo'n 1,7 miljoen Nederlanders op stemmen.
Die verkeersbordjes zijn niet goedkoop.quote:Op maandag 29 november 2010 02:31 schreef Bitlord het volgende:
Ik moet ¤3000 euro extra collegegeld betalen en raak mijn vrij reizen kwijt. Maar gelukkig kan ik wel op 4 plekken in Nederland over 10 km 130 rijden. Bedankt VVD, bedankt VVD-stemmers!
Met 120 lopen we net zo goed prima in de pas met een groot aantal Europese landen.quote:Op maandag 29 november 2010 08:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
130 Kilometer per uur is een prima maximumsnelheid, zo lopen we tenminste in de pas met een groot aantal andere Europese landen. Bovendien heeft Nederland één van de modernste en nieuwste wagenparken, met de veiligheid en milieu-effecten zal het dan ook wel meevallen...
Vooropgesteld: de snelheid naar 130 verhogen heeft bar weinig zin zolang vrachtwagens nog massaal mogen inhalen en zolang mensen met gebrekkige rijvaardigheid met 105-110 km/u in de linkerbaan hangen.quote:Op maandag 29 november 2010 01:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
De toekomst is niet zo goed voorspelbaar als veel mensen denken, zo heel erg gek is die benadering dus niet.
quote:De VVD-minister heeft eerder gezegd dat ze eerst wil inventariseren op welke wegen de snelheid kan worden verhoogd. ''Afgesproken is dat ze komend voorjaar met een voorstel komt'', schetst Sander de Rouwe van coalitiepartner CDA.
Het is stuitend kortzichtig om eerst een maatregel te nemen en pas achteraf de effecten te bepalen. De kans op een groter aantal verkeersdoden is aanwezig, maar dat komt in De Mos niet op.quote:PVV-collega Richard de Mos geeft Aptroot gelijk. ''Ik vind het prima en een goede zaak om de snelheid al in januari omhoog te brengen. Dat is makkelijk te doen, want je haalt gewoon het huidige bordje weg en je zet er een bord met 130 kilometer neer. We moeten dat gewoon doen, dan ervaren we later wel hoe het is.''
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die matrixborden vooral een file-veroorzakend effect hebben...quote:Op maandag 29 november 2010 09:46 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
NL bulkt ook van de matrixborden waarmee het zeer gemakkelijk is de snelheid te regelen afhankelijk van het verkeersaanbod.
quote:Op maandag 29 november 2010 10:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die matrixborden vooral een file-veroorzakend effect hebben...
quote:Op zondag 28 november 2010 14:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ontleen groot persoonlijke nut aan het rijden met een hogere snelheid, puur omdat het lekker rijdt.
Quoted for truthquote:Op zondag 28 november 2010 14:24 schreef IHVK het volgende:
de onderbuik van het PVV en VVD volk moet gestreeld worden, dus.
Dat is onderzocht en juist bevonden. Eenieder die geregeld op de weg zit wist dit natuurlijk al lang.quote:Op maandag 29 november 2010 10:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die matrixborden vooral een file-veroorzakend effect hebben...
Gottegot, 130 ipv 120, op een heel klein deel van de snelweg. Hoeveel extra doden zou dat opleveren? Ik gok minstens 1500/jaar!quote:Op maandag 29 november 2010 09:27 schreef Boldface het volgende:
[..]
Vooropgesteld: de snelheid naar 130 verhogen heeft bar weinig zin zolang vrachtwagens nog massaal mogen inhalen en zolang mensen met gebrekkige rijvaardigheid met 105-110 km/u in de linkerbaan hangen.
Maar het ging me niet om het voorspellen van de toekomst, maar om de domheid en kortzichtigheid die De Mos uitstraalt met zijn opmerking. Lees nog eens wat (jouw eigen) minister Schultz stelt en vervolgens wat De Mos zegt:
[..]
[..]
Het is stuitend kortzichtig om eerst een maatregel te nemen en pas achteraf de effecten te bepalen. De kans op een groter aantal verkeersdoden is aanwezig, maar dat komt in De Mos niet op.
Huh? Variabele snelheid op de A13? Waar dan?quote:Op zondag 28 november 2010 14:42 schreef teknomist het volgende:
[..]
Nee hoor, op veel plekken in Nederland zijn er al variabele snelheden: de smog-snelheid bij Tilburg, de A13/A20/A10... De techniek is er gewoon voor. Het wordt er echt niet chaotischer voor; mocht je je in de war raken daardoor ben je een rijbewijs niet waardig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |