Jij was eerderquote:Op zondag 28 november 2010 00:23 schreef friekin_ het volgende:
Ja. Dan moeten ze maar kijken welke ze dicht gooien
Ja, ik vind Hotel nou ook niet de beste......quote:Op zondag 28 november 2010 00:32 schreef Mini_rulez het volgende:
Is dit de nieuwe?
Ach, Hotel California vind ik ook niet zo bijzonder maar het moet natuurlijk een super-mainstream nummer zijn dat tóch nog een beetje goed is. Van de geijkte toppers vind ik Child in Time misschien nog de beste.
quote:Op zondag 28 november 2010 00:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nu, vertel, childintime. Welke van de geijkte toppers is jouw favoriet dan?
Alleen als je me komt instoppen met een verhaaltje en een nachtkus.quote:Op zondag 28 november 2010 00:42 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
friekinbedtime for you, young lady!
Liever avond.quote:Op zondag 28 november 2010 00:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zal ik het verhaaltje van Bohemian Rhapsody of van Hotel California vertellen?
poging on-topic te blijven..
quote:Op zondag 28 november 2010 00:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Nu, vertel, childintime. Welke van de geijkte toppers is jouw favoriet dan?
Objectief en mooi passen niet in 1 zinquote:Op zondag 28 november 2010 12:31 schreef peaceman het volgende:
@female: opvallende keus voor R.E.M. toch. Mijn inziens een draak van een plaat, maar zelfs objectief gezien zeker niet het mooiste wat R.E.M. maakte. Maar goed, ieder zijn smaak.
Dat schijnt bijna iedereen te vinden. Ik vind heel veel dingen van hen trouwens goed, maar betrap mezelf er steeds op dat deze relatief vaak op staat.quote:Op zondag 28 november 2010 12:31 schreef peaceman het volgende:
@female: opvallende keus voor R.E.M. toch. Mijn inziens een draak van een plaat, maar zelfs objectief gezien zeker niet het mooiste wat R.E.M. maakte. Maar goed, ieder zijn smaak.
haha wat mij betreft wel.quote:Op zondag 28 november 2010 12:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Objectief en mooi passen niet in 1 zin![]()
Shiny Happy People staat bij mij ook hoog qua favoriete REM tracksKate
Tja het staat toch elk jaar weer in de lijst, dus je bent niet alleen hoor.quote:Op zondag 28 november 2010 12:39 schreef female81 het volgende:
[..]
Dat schijnt bijna iedereen te vinden. Ik vind heel veel dingen van hen trouwens goed, maar betrap mezelf er steeds op dat deze relatief vaak op staat.
Ik vind jouw lijstje over het algemeen best leuk, al heb ik andere keuzes gemaakt.quote:Afgaande op wat de rest al aan lijstjes gepost heeft, lijk ik sowieso een wat vrolijker, 'gezelliger' muzieksmaak te hebben dan de gemiddelde Fok!ker. Maar goed, dat wist ik van tevoren al. Niet teveel pretenties a.u.b.. De gemiddelde popjournalist gruwelt er vast van.
quote:Op zondag 28 november 2010 13:04 schreef female81 het volgende:
Dat is al bekend gemaakt hoor, dat dat op 1 staat. Het is al definitief.
Als ik moet kiezen tussen Bohemian Rhapsody, Avond, Stairway to Heaven, Paradise by the Dashboard Light en Hotel California zal mijn keus altijd voor Hotel California zijn. Ik kan er prima mee leven.quote:Op zondag 28 november 2010 13:20 schreef belsen het volgende:
Maar The Eagles op nummer 1 in de Top 2000...
That's it, tijd om te emigreren.
quote:Op zondag 28 november 2010 00:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zegggg, prima dat mensen Bohemian Rhapsody zat zijn, maar ga nu niet dat pretentieuze stuk bagger that is Innuendo de hemel in prijzen.
Tevens tvp
De eerste keer dat ik de top 2000 lijst zag, dacht ik werkelijk dat dit de ultieme lijst was, in ieder geval de top 100. Zelfs de Nederlandse liedjes waren vrij goed, zonder echte hypes. Van die lijst heb ik in ieder geval veel geleerd, en ik ken inmiddels mijn klassiekersquote:Op zondag 28 november 2010 16:09 schreef Fred_B het volgende:
Maar ik moet eerlijk zeggen dat als het nummer vanaf de eerste editie van de Top 2000 toevallig 50 plaatsen lager had gestaan, ik niet het idee had gehad dat dat niet zou kloppen. Dat in tegenstelling tot Child in Time of Bohemian Rhapsody.
Het is ook de top 2000 van de radio 2 luisteraars, waarvan velen gebrainwashed zijn door de heren dj'squote:Op zondag 28 november 2010 16:19 schreef CoJackso het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik de top 2000 lijst zag, dacht ik werkelijk dat dit de ultieme lijst was, in ieder geval de top 100. Zelfs de Nederlandse liedjes waren vrij goed, zonder echte hypes. Van die lijst heb ik in ieder geval veel geleerd, en ik ken inmiddels mijn klassiekers![]()
Maar het is wel vreemd als ik een toplijstje uit een ander land zie, dat ik gelijk denk dat die lijst niet klopt als een Child in Time of Bohemian Rhapsody buiten de top 100 staan. Hoewel die nummers niet in mijn toplijst staan, vind ik het wel typische top 10 nummers door de grootsheid (ook in minuten). Daarom heb ik er ook geen moeite mee dat ze zo hoog staan. In tegenstelling tot die kleine inwisselbare nummers die de laatste tijd in de top terecht komen, en dan vooral die Nederlandse nummers (Emerald, Borsato, Brabant van Guus etc.).
Wat ik wil zeggen is dat de lijst helemaal niet zo verkeerd is, vooral voor een beginnende luisteraar. Alleen de hypes moeten even ingewisseld worden door recente parels.
quote:Op zondag 28 november 2010 13:20 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat het publieke debat in Nederland steeds meer op viswijzengekijf begint te lijken, kan ik mee leven. Dat we zo langzamer hand alle islamieten willen gaan opjagen om hun afkomst, vooruit. Dat we, bulkend in onze rijke ontevredenheid, alleen nog maar afgunstig kunnen zijn naar anderen, sois. Dat de gemiddelde Nederlander in een soort van stresserige angststuip ligt voor alles wat zijn beperkte wereldbeeld mogelijk zou kunnen gaan bedreigen, prima.
You can check out any time you like, but you can never leeeaaaveee....quote:Op zondag 28 november 2010 13:20 schreef belsen het volgende:
[..]
Verhaaltje...
quote:Op zondag 28 november 2010 19:17 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
You can check out any time you like, but you can never leeeaaaveee....
Innuendo is koning, zowel alleen het nummer als het hele album!(Delilah daar gelaten!)quote:Op zondag 28 november 2010 00:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Zegggg, prima dat mensen Bohemian Rhapsody zat zijn, maar ga nu niet dat pretentieuze stuk bagger that is Innuendo de hemel in prijzen.
Tevens tvp
Ride the wild wind vind ik erg prettig van dat album, maar goed, dat heeft ook met de nagedachtenis aan iemand te maken.quote:Op zondag 28 november 2010 19:48 schreef Braddie het volgende:
[..]
Innuendo is koning, zowel alleen het nummer als het hele album!(Delilah daar gelaten!)
Ik vind These Are The Days Of Our Lives erg mooi.quote:Op zondag 28 november 2010 20:11 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ride the wild wind vind ik erg prettig van dat album, maar goed, dat heeft ook met de nagedachtenis aan iemand te maken.
dan is Serious Request toch niet?quote:Op zondag 28 november 2010 19:46 schreef friekin_ het volgende:
Nee, serious request kan me echt gestolen worden.
Nou ga ik wel op 28-12 naar JVT in de Effenaar, dus ik zal daarna met stoned/dronken hoofd langs glazen huis lopen om vunzige leuzen te brullen.
Van welk jaar is die?quote:Op maandag 29 november 2010 09:42 schreef Stefan het volgende:
Tip voor de fans
De Slegte heeft het eerste Top 2000 boek te koop voor 4,99
Echt tof boek met leuke achtergrondverhalen.
2008, in de boekwinkels ligt nu het derde deel, de Slegte heeft het eerste deel.quote:
Als compromis is de lijst naar voren gehaald naar 1e kerstdag 12.00 uur. Maar dat is vorig jaar al gebeurdquote:Op maandag 29 november 2010 12:38 schreef Stefan het volgende:
Ik heb het gevoel dat verhalen bij de platen steeds minder worden. De lijst krijgt steeds langere liedjes. EIgenlijk zou de Top2000 tot ergens 1 janari door moeten gaan, dat je lekker kunt luisteren terwijl je nakatert.
Ik heb het boek ook gekocht. Bedankt voor de tip.quote:Op maandag 29 november 2010 09:42 schreef Stefan het volgende:
Tip voor de fans
De Slegte heeft het eerste Top 2000 boek te koop voor 4,99
Echt tof boek met leuke achtergrondverhalen.
je zou toch zeuren hier?quote:
Ik kom hier alleen zeuren over de stomme en slechte nummers die gedraaid worden. Over 3 dagen "zit" ik volop in SR2010 en heb nog geen tijd voor Top2000.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:55 schreef lubje25 het volgende:
[..]
je zou toch zeuren hier?
zo:
pff, nog 3 lange sneeuwvolle dagen
Dat meen je nietquote:Op maandag 20 december 2010 12:16 schreef Homdeck het volgende:
Hoorde ik nou goed dat Viva la Vida op 4 staat? Ik ben er nu alweer klaar mee
Het is nou eenmaal niet de Kink FM Top 2000 of iets van die strekking...quote:Op maandag 20 december 2010 12:16 schreef Homdeck het volgende:
Hoorde ik nou goed dat Viva la Vida op 4 staat? Ik ben er nu alweer klaar mee
Klopt, daar zou Coldplay op 1 staanquote:Op maandag 20 december 2010 12:36 schreef MadMaster het volgende:
Het is nou eenmaal niet de Kink FM Top 2000 of iets van die strekking...
http://top2010.radio2.nl/quote:Op maandag 20 december 2010 12:18 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dat meen je niet![]()
Ben wel benieuwd naar de lijst
quote:Rob de Nijs baalt van Top 2000
Rob de Nijs staat met zeven nummers in de jaarlijkse Top 2000, maar blij is hij niet. De 68-jarige zanger baalt ervan dat mensen niet op zijn recente repertoire stemmen. Dat geldt ook voor andere nummers die de lijst elk jaar halen.
"Het is elke keer hetzelfde riedeltje van mensen die ook al een hele tijd bezig zijn", zei De Nijs in het programma High Tea van Radio 2, dezelfde zender die elk jaar de Top 2000 samenstelt.
De Nijs is dit jaar zeven keer terug te vinden in de lijst. Onder meer Malle Babbe, Banger Hart en Het werd Zomer staan erin. Zijn nieuwere liedjes haalden het niet.
"Eigenlijk alle nieuwe stukken waarvan je zelf denkt: hiermee sta ik in deze tijd, die staat niet eens op het keuzelijstje. Ja, dat is dan vrije keuze, maar een mens is lui en kruist gewoon aan wat hij kent."
De Top 2000 wordt uitgezonden van eerste kerstdag tot en met oudejaarsavond. De stemmen zijn inmiddels geteld. Radio 2 maakt de definitieve lijst maandag bekend. Eerder werd al bekend dat niet Queen, maar The Eagles met Hotel California op nummer een staan.
http://www.nu.nl/muziek/2406122/rob-nijs-baalt-van-top-2000.html
Misschien dat de hint te subtiel is voor hem dan maar zo.... MAAK DAN BETERE MUZIEK.quote:
Wat heeft de heer de Nijs eigenlijk uitgespookt na 'Banger Hart', behalve z'n ex-echtgenote met laster op te zadelen en trouwen met weer een volgende dame?quote:
Nog 1 uur, 7 minuten en 15 seconden volgens de Top2000 website...quote:Op maandag 20 december 2010 12:51 schreef Morpheus2002 het volgende:
Nog ruim 8 minuten volgens de radio 2 site
quote:Om 14.00 uur wordt de gehele lijst bekendgemaakt en is het overzicht te zien en te downloaden op www.radio2.nl. De lijst verschijnt later die week tevens in een aantal dagbladen.
Precies mijn gedachte, toen ik dat lasquote:Op maandag 20 december 2010 12:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat heeft de heer de Nijs eigenlijk uitgespookt na 'Banger Hart', behalve z'n ex-echtgenote met laster op te zadelen en trouwen met weer een volgende dame?
![]()
8 albums uitgebracht die waarschijnlijk vooral op radio 2 aandacht hebben gehad. Maar ja, dat is de doelgroep niet helemaal van de top 2000 geloof ikquote:Op maandag 20 december 2010 12:51 schreef MadMaster het volgende:
Wat heeft de heer de Nijs eigenlijk uitgespookt na 'Banger Hart', behalve z'n ex-echtgenote met laster op te zadelen en trouwen met weer een volgende dame?
Nou ja, daar zit dan waarschijnlijk gewoon geen essentieel werk bij.quote:Op maandag 20 december 2010 13:00 schreef ranja het volgende:
[..]
8 albums uitgebracht die waarschijnlijk vooral op radio 2 aandacht hebben gehad. Maar ja, dat is de doelgroep niet helemaal van de top 2000 geloof ik
Dat is dus zijn frustratie, dat hij vindt van wel maar z'n fans cq de stemmers vinden van niet.quote:Op maandag 20 december 2010 13:11 schreef schaap001 het volgende:
Nou ja, daar zit dan waarschijnlijk gewoon geen essentieel werk bij.
Dat zou mooi zijn, jaquote:Op maandag 20 december 2010 13:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is dus zijn frustratie, dat hij vindt van wel maar z'n fans cq de stemmers vinden van niet.
Ik vraag me af hoe z'n fans reageren als hij bij een optreden aankondigt 'vanavond alleen muziek van mijn albums van deze eeuw'. Halve zaal meteen leeg...
Het zou niets uitmaken, denk ik, want dat weet iedereen toch al wel. Inclusief de band in kwestie zelf.quote:Op maandag 20 december 2010 13:26 schreef ranja het volgende:
Tja. Pearl Jam in 1994... "We gaan nog jaren muziek maken, maar een beter album dan Ten gaan we niet meer afleveren". Ik denk niet dat dat een handige zet zou zijn geweest
Nu wel ja. Misschien toen ook wel al, maar toch. Het is commercieel niet erg tactischquote:Op maandag 20 december 2010 13:32 schreef schaap001 het volgende:
Het zou niets uitmaken, denk ik, want dat weet iedereen toch al wel. Inclusief de band in kwestie zelf.
Dat niet, nee. Maar om nou bij de release van (pakkumbeet) Riot Act te zeggen dat dat hun beste werk ooit is...quote:Op maandag 20 december 2010 13:34 schreef ranja het volgende:
[..]
Nu wel ja. Misschien toen ook wel al, maar toch. Het is commercieel niet erg tactisch
Haar album is dat ook een edelsteentjequote:
Het is toch belachelijk dat het origineel lager staat dan de cover? Dat mag wat mij betreft nooit gebeuren. Echt belachelijk. Daarnaast vind ik de versie van Garth Brooks vele malen beter gezongen dan Adele.quote:Op maandag 20 december 2010 14:13 schreef ranja het volgende:
Hm, vorig jaar was er nogal wat kritiek op Adele dat die op 28 binnenkwam... nu op 12, dat bewijst toch wel het gelijk van de stemmers toen. Niet dat ik er iets mee heb maar het is geen waan van de dag anders zou ze nu wel gekelderd zijn. Blijkbaar is ze erg populair.
Wat maakt dat nou uit, cover of orgineel? Vraag me af of veel mensen het orgineel kennen.quote:Op maandag 20 december 2010 14:18 schreef Morpheus2002 het volgende:
Het is toch belachelijk dat het origineel lager staat dan de cover? Dat mag wat mij betreft nooit gebeuren. Echt belachelijk. Daarnaast vind ik de versie van Garth Brooks vele malen beter gezongen dan Adele.
10x Pink Floyd in totaalquote:Op maandag 20 december 2010 14:22 schreef Pink_Floyd het volgende:
En 3x Pink Floyd in de top 20 nog steeds, beste band van de top 20 iig volgens de lijst
Ik vind het opvallen IJskoningin niet in de lijst.quote:
En mijn vrije keuzes alleen LLM en Killers waren de serieuze pogingenquote:
Mumford & Sons is er wel ingekomen met The Cavequote:Op maandag 20 december 2010 14:36 schreef borisz het volgende:
[..]
Ik vind het opvallen IJskoningin niet in de lijst.
[..]
En mijn vrije keuzes alleen LLM en Killers waren de serieuze pogingen. Overige 3 zijn 'protestplaten'
Omdat ik vind dat het origineel vrijwel altijd de beste versie is.quote:Op maandag 20 december 2010 14:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit, cover of orgineel? Vraag me af of veel mensen het orgineel kennen.
Hallelujah dan... Jeff Buckley op 60, Lisa op 409... maar geen Cohen.
Vergeet Marco Borsato met Dochters nietquote:Op maandag 20 december 2010 14:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Coldplay op 7 en 8, Adele op 12, Caro Emerald en Guus Meeuwis op 22 en 23. Echt, ze kunnen beter stoppen met die top2000
Staat in de OP.quote:Op maandag 20 december 2010 14:38 schreef MadMaster het volgende:
Voor in de OP (wie beheert die dit jaar?):
Interactieve versie van de lijst:[ link | afbeelding ]
Excel-formaat: [ link | afbeelding ] - Word-formaat: [ link | afbeelding ] - PDF-formaat: [ link | afbeelding ]
Nog zoiets iddquote:Op maandag 20 december 2010 14:44 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Vergeet Marco Borsato met Dochters niet
Kan je dat deel van de stemronde er uit halen en het andere tekstuele deel ontdoen van de quote-tags?quote:
RATM ooit gehoord op Radio 2?quote:Op maandag 20 december 2010 14:44 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Vergeet Marco Borsato met Dochters niet
[..]
Staat in de OP.
Geen Rage Against The Machine
Lisa Loļs staat wat mij betreft ook te hoog. Als zij nou minstens 1792 plaatsen lager stond...quote:Op maandag 20 december 2010 14:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Coldplay op 7 en 8, Adele op 12, Caro Emerald en Guus Meeuwis op 22 en 23. Echt, ze kunnen beter stoppen met die top2000
Done.quote:Op maandag 20 december 2010 14:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Kan je dat deel van de stemronde er uit halen en het andere tekstuele deel ontdoen van de quote-tags?
Ga ik verder wel even broeden op de rest van de OP...
Nee. Jij Enter Sandman wel?quote:
Ja zekers!quote:
Ow okquote:
Ik ookquote:Op maandag 20 december 2010 14:58 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ow okNou ik vind Killing In The Name Of wel een klassiekers maar wss iets te grof voor Radio 2...
Het is dan ook een lijstje vol met radio 2 nummersquote:Op maandag 20 december 2010 15:41 schreef MarijeH het volgende:
mijn score is 14/15. Dat is helemaal niet slecht. Alleen love me for a reason van Boyzone heeft het niet gehaald. Hier een overzicht van mijn aangevraagde liedjes, de positie en de uitzendtijden:
Beatles - Let it be (1970) 46 31 december 19:00-20:00
U2 - Sunday bloody sunday (1985) 55 31 december 18:00-19:00
ABBA - Dancing queen (1976) 68 31 December 17:00-18:00
Acda & De Munnik - Niet of nooit geweest (1998) 243 31 december 01:00- 02:00
Nick & Simon - Pak maar m'n hand (2007) 317 30 december 20:00-21:00
U2 - New Years day (1983) 377 30 december 15:00-16:00
Queen - Radio ga ga (1984) 387 30 december 14:00-15:00
Bee Gees - Stayin' alive (1978) 407 30 december 12:00-13:00
Elvis Presley - Jailhouse rock (1957) 634 29 december 19:00-20:00
Nick & Simon - Kijk omhoog (2007) 663 29 december 17:00-18:00
Queen - Bicycle race (1978) 754 29 december 10:00-11:00
Cliff Richard & Young Ones - Living doll (1986) 973 28 december 18:00-19:00
Elton John - Sorry seems to be the hardest word (1976) 1391 27 december 08:00-09:00
Boyzone - No matter what (1998) 1416 27 december 06:00-07:00
Mwah, dat vind ik dan weer onzin. Alleen in de top 20 van mijn allertijdensingles staan al ca. 4 covers, en als een van mijn favoriete bands een nummer covert dat ik niet zo briljant vind vind ik de cover vrijwel automatisch beter. Als een niet favoriet van mij een nummer covert dat ik wel gaaf vind is dat meestal net andersom. Dat laatste lijk jij ook wat last van te hebben bij Adelequote:Op maandag 20 december 2010 14:41 schreef Morpheus2002 het volgende:
Omdat ik vind dat het origineel vrijwel altijd de beste versie is.
Kloptquote:Op maandag 20 december 2010 15:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Mwah, dat vind ik dan weer onzin. Alleen in de top 20 van mijn allertijdensingles staan al ca. 4 covers, en als een van mijn favoriete bands een nummer covert dat ik niet zo briljant vind vind ik de cover vrijwel automatisch beter. Als een niet favoriet van mij een nummer covert dat ik wel gaaf vind is dat meestal net andersom. Dat laatste lijk jij ook wat last van te hebben bij Adele
Want Whole Lotta Rosie is ook zo lekker soft bedoel je?quote:Op maandag 20 december 2010 14:58 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Ow okNou ik vind Killing In The Name Of wel een klassiekers maar wss iets te grof voor Radio 2...
Waarschijnlijk speelt het criterium 'opruiļng' ook nog wel een rol op Radio 2...quote:Op maandag 20 december 2010 15:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Want Whole Lotta Rosie is ook zo lekker soft bedoel je?
Tekstueel wel ja.quote:Op maandag 20 december 2010 15:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Want Whole Lotta Rosie is ook zo lekker soft bedoel je?
de uitslag van de Fok singles lijst is pas Donderdagquote:Op maandag 20 december 2010 15:54 schreef Diaan73 het volgende:
Ik zal vanavond eens kijken wie er van mijn lijstje in de "lijst der lijsten" staan..
quote:Op maandag 20 december 2010 15:55 schreef ranja het volgende:
[..]
de uitslag van de Fok singles lijst is pas Donderdag
quote:22 Caro Emerald A night like this
120 Pearl Jam Just breathe
178 Kane No surrender
197 Caro emerald Back it up
210 Lady Antebellum Need you now
258 Snow Patrol Just say yes
259 Rowwen Heze November
327 Snow Patrol Run
357 3J's & Ellen ten Damme Wat is dromen
358 Laura Jansen Use somebody
371 Michael Buble Haven't met you yet
379 John Mayer Heartbrake warfare
400 Anouk For bitter or worse
409 Lisa Hallelujah
471 Owl City Fireflies
656 Anouk Woman
685 Train Hey soul sister
688 Sting Moon over Bourbon street
712 Alicia Keys Empire state of mind
723 Waylon Wicked ways
811 John Mayer featuring Taylor Swift Half of my heart
819 3J's Geloven in het leven
820 Acda & De Munnik Eva
959 Alain Clark Love is everywhere
Volgend jaar toch maar eens de nostalgie 500 van Radio 5 in de gaten houdenquote:Op maandag 20 december 2010 16:09 schreef peaceman het volgende:
Het is toch jammer. Je hoopt op 2000 mooie liedjes, maar het zijn er elk jaar minder.
Die dikke zeug van jou kan tenminste wel goed zingen.quote:Op maandag 20 december 2010 16:10 schreef Yankee het volgende:
jezus wat doet die dikke zeug op #22?!
Oh maar de keuze zijn wel nummers gekozen door R2 waardoor een niet R2 luisteraar gedwongen deze te kiezen. Een vrije keuze komt toch 99 van de 100x er niet door.quote:Op maandag 20 december 2010 16:16 schreef peaceman het volgende:
Tijdens de top 2000 is er echt niet alleen sprake van radio 2 publiek... ik denk zelfs de meerderheid niet.
ik dus nietquote:Op maandag 20 december 2010 16:13 schreef wdn het volgende:
[..]
Lijkt me dus dat 1 van die nummers best hoog kan eindigen. Niet mijn keuze... maar anderen zullen dit best waarderen.
Wil jij hiermee zeggen dat de lijst gemanipuleerd wordt door Radio 2?quote:Op maandag 20 december 2010 16:18 schreef wdn het volgende:
Slade
Geluid gaat weer wat harder hier op mijn kamer
[..]
Oh maar de keuze zijn wel nummers gekozen door R2 waardoor een niet R2 luisteraar gedwongen deze te kiezen. Een vrije keuze komt toch 99 van de 100x er niet door.
Mooi. Maar je kunt niet ontkennen dat ze Europa heeft veroverd. Ze staat in veel landen op 1 met het album en 1 of meer singles.quote:
Nee, het is een lijst met nummers die op Radio 2 worden gespeeld. Rammstein zul je niet snel horen op Radio 2. Is geen manipulatie maar de kans dat Engel in de top 2000 van R2 komt is wel erg klein. Caro Emerald werd en wordt je mee doodgegooid op R2. Logisch toch dat ze dan hoog komt te staan?quote:Op maandag 20 december 2010 16:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wil jij hiermee zeggen dat de lijst gemanipuleerd wordt door Radio 2?
Ach sommige mensen letten meer op hoe iemand er uit ziet of hoe ze zich gedraagt, ipv op de muziek te letten, verspilde moeite.quote:Op maandag 20 december 2010 16:20 schreef wdn het volgende:
[..]
Mooi. Maar je kunt niet ontkennen dat ze Europa heeft veroverd. Ze staat in veel landen op 1 met het album en 1 of meer singles.
Stond Rammstein uberhaupt in de keuzelijst? Vermoedelijk niet.quote:Op maandag 20 december 2010 16:22 schreef wdn het volgende:
[..]
Nee, het is een lijst met nummers die op Radio 2 worden gespeeld. Rammstein zul je niet snel horen op Radio 2. Is geen manipulatie maar de kans dat Engel in de top 2000 van R2 komt is wel erg klein. Caro Emerald werd en wordt je mee doodgegooid op R2. Logisch toch dat ze dan hoog komt te staan?
Wodrt Snow Patrol ook zoveel gedraaid op Radio 2?quote:Op maandag 20 december 2010 16:22 schreef wdn het volgende:
Nee, het is een lijst met nummers die op Radio 2 worden gespeeld. Rammstein zul je niet snel horen op Radio 2. Is geen manipulatie maar de kans dat Engel in de top 2000 van R2 komt is wel erg klein. Caro Emerald werd en wordt je mee doodgegooid op R2. Logisch toch dat ze dan hoog komt te staan?
Die is wel geplugd door radio 2. Hebben ze erg veel gedraaid begin dit jaar.quote:Op maandag 20 december 2010 16:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Wodrt Snow Patrol ook zoveel gedraaid op Radio 2?
En Metallica of Pearl Jam hoor je alleen in de top 2000 op die zender.
Waarom is Just Breathe ineens als binnenkomer de hoogstgenoteerde van Pearl Jam
Iemand een idee waarom juist die zo populair is geworden?
Echt?quote:Op maandag 20 december 2010 16:27 schreef Norrage het volgende:
Het is gewoon de grote manipulatie lijst![]()
Ik luister redelijk veel Radio 2 en Snow Patrol en Metallica kan ik persoonlijk van zeggen dat ik ze wel eens hoor op Radio 2. Vooral Enter Sandman en Nothing else Matters. Pearl Jam geen idee want dat is niet zo mijn muziek.quote:Op maandag 20 december 2010 16:26 schreef ranja het volgende:
[..]
Wodrt Snow Patrol ook zoveel gedraaid op Radio 2?
En Metallica of Pearl Jam hoor je alleen in de top 2000 op die zender.
Waarom is Just Breathe ineens als binnenkomer de hoogstgenoteerde van Pearl Jam
Iemand een idee waarom juist die zo populair is geworden?
Nee stond er niet in meen ik maar het is ook geen Radio 2 muziek.quote:Op maandag 20 december 2010 16:24 schreef peaceman het volgende:
[..]
Stond Rammstein uberhaupt in de keuzelijst? Vermoedelijk niet.
De vrije keuze is verzonnen om de mensen het idee te geven dat ze invloed hebben.
Tuurlijk wordt die lijst gemanipulleerd door Radio2, het is nl een radio2-lijst.quote:Op maandag 20 december 2010 16:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wil jij hiermee zeggen dat de lijst gemanipuleerd wordt door Radio 2?
Per definitie natuurlijk, vanwege de voorkeuzelijst. Alleen zou ik willen dat ze meer terug gingen naar het radio 2 geluid van de eerste top 2000's. Toen was het meer een doelgroeplijst, nu is het een soort van algemeen maar net niet helemaal en iedereen valt nu over dat deel 'net niet'.quote:Op maandag 20 december 2010 16:27 schreef Norrage het volgende:
Het is gewoon de grote manipulatie lijst![]()
Ow dus het is helemaal niet de lijst der lijsten?quote:Op maandag 20 december 2010 16:31 schreef cafca het volgende:
[..]
Tuurlijk wordt die lijst gemanipulleerd door Radio2, het is nl een radio2-lijst.
Daarnaast is de volgorde (waarvan ik er in mijn jeugdige naļviteit dan maar even van uitga dat die bepaald is door de stemmers) natuurlijk wel een toonbeeld van de wansmaak en de kortzichtigheid van de luisteraars.....
Waarschijnlijk is dit wel waar ja.quote:Face it, peaceman, de gemiddelde nederlander wil helemaal geen goede muziek horen, die willen herkenbaarheid. De liedjes die makkelijk in het gehoor liggen en ze het hele jaar al op de radio hebben gehoord.
Eerste mee eens, het tweede beloof ik niet.quote:Zo, de elitaire muzieksnob in mij heeft zich uitgesproken, nu ga ik vogende week lekker nostalgisch genieten van de wel goede liedjes in de Top 2000 en me verder niet meer ergeren aan liedjes die er eigenlijk niet is zouden mogen staan
Jammer dat zulke nummers er niet meer in komen. Die maakten de top 2000 nou juist zo leuk.quote:Op maandag 20 december 2010 15:52 schreef ranja het volgende:
Chris Barber's Jazz Band - Ice cream (1958)
Johnny & the Hurricanes - Red river rock (1960)
Chris Montez - Let's dance (1963)
France Gall - Poupée de cire, poupée de son (1965)
Hunters - Russian spy and I (1966)
Shangri-Las - Leader of the pack (1976)
Tuurlijk niet. Die staat hier: Fok! Singles Top 100 Allertijden 2010quote:Op maandag 20 december 2010 16:33 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ow dus het is helemaal niet de lijst der lijsten?
Mooi gesproken Cafca!!quote:Op maandag 20 december 2010 16:31 schreef cafca het volgende:
[..]
Tuurlijk wordt die lijst gemanipulleerd door Radio2, het is nl een radio2-lijst.
Daarnaast is de volgorde (waarvan ik er in mijn jeugdige naļviteit dan maar even van uitga dat die bepaald is door de stemmers) natuurlijk wel een toonbeeld van de wansmaak en de kortzichtigheid van de luisteraars.....
Face it, peaceman, de gemiddelde nederlander wil helemaal geen goede muziek horen, die willen herkenbaarheid. De liedjes die makkelijk in het gehoor liggen en ze het hele jaar al op de radio hebben gehoord.
Zo, de elitaire muzieksnob in mij heeft zich uitgesproken, nu ga ik vogende week lekker nostalgisch genieten van de wel goede liedjes in de Top 2000 en me verder niet meer ergeren aan liedjes die er eigenlijk niet is zouden mogen staan
Tja, gekopieerd van de radio 2 stemlijst. Zal toen wel opnieuw uitgebracht zijn en alsnog een hit geworden zijn.quote:Op maandag 20 december 2010 16:35 schreef Homdeck het volgende:
Trouwens, Leader of the Pack uit '76?
Altijd leuk, klagen op deze artiesten, zonder te kijken naar de eigen lijst. Daar zie ik ook Snow Patrol staan en een aantal niet al te originele klassiekers zoals Wonderwall en Losing My Religion.quote:Op maandag 20 december 2010 17:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Verder, Coldplay op 7 en 8. Jezus man.Coldplay is sowieso een aidsband, maar deze twee nummers zijn ook nog eens de kutste nummers die ze hebben.
Caro Emerald.
Geen Elbow is inderdaad een tegenvaller. Ook het wegvallen van Oasis snap ik niet.quote:Op maandag 20 december 2010 17:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
-- Elbow - One day like this (2008)![]()
Don't Look Back in Anger van Oasis staat er niet in.
Vorig jaar voor het eerst erin, dan hoop je dat het langzaam zal stijgen, maar nee hoor, na één jaar er meteen weer uit.
Ligt eraan welk nummer van Snow Patrol het is. Ik zie in de lijst Just Say Yes staan, dat is ook gewoon een kutnummer, maar Run is gewoon een heel mooi nummer. Wat boeit het trouwens of iets een 'originele' klassieker is? Coldplay heeft überhaupt geen klassiekers.quote:Op maandag 20 december 2010 18:20 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Altijd leuk, klagen op deze artiesten, zonder te kijken naar de eigen lijst. Daar zie ik ook Snow Patrol staan en een aantal niet al te originele klassiekers zoals Wonderwall en Losing My Religion.
Moderne klassiekers heeft Coldplay wel degelijk, zoals oa deze lijst bewijst. Die zullen in de toekomst echt wel onthouden worden. En die 2 nummers van Coldplay zijn de Wonderwall van Oasis en de Losing My Relegion van R.E.M. Lekker makkelijk in het gehoor, en spreekt een groot publiek aan. Als jij dat geweldig vindt, ga je gang. Ik snap alleen het klagen op de standaard keuzes van anderen dan niet.quote:Op maandag 20 december 2010 18:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Coldplay heeft überhaupt geen klassiekers.
klassetekstquote:Op maandag 20 december 2010 17:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Verder, Coldplay op 7 en 8. Jezus man.Coldplay is sowieso een aidsband, maar deze twee nummers zijn ook nog eens de kutste nummers die ze hebben.
Caro Emerald.
quote:178 Kane No surrender
357 3J's & Ellen ten Damme Wat is dromen
358 Laura Jansen Use somebody
409 Lisa Hallelujah
471 Owl City Fireflies
Ja, genoeg nummers van Muse die ik graag hoger gezien had.quote:Op maandag 20 december 2010 17:47 schreef Nepthys het volgende:
[..]
En dan nog alleen met Uprising ook.
use somebody mooi nummer geweldig gezongenquote:Op maandag 20 december 2010 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:
Wie op één van de onderstaande nummers heeft gestemd en de moed heeft om dit te bekennen: waarom deden jullie dit?
[..]
Serious Request.quote:
Daar zou ie ook graag wat erkenning voor hebbenquote:Op maandag 20 december 2010 20:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Overigens heeft Rob de Nijs dit jaar zijn beste plaat gemaakt. Opgenomen in de USA met Daniel Lohues.
Radiohead staat er 3 keer inquote:Op maandag 20 december 2010 20:17 schreef VuilnisMetaal het volgende:
Ik mis nummers van:
Metallica
Iron Maiden
Muse
Radiohead
Smashing Pumpkins
Social Distortion
Rancid
etc.
Uiteraard zijn in bijna alle gevallen het de meest commerciėle nummers van artiesten die de lijst halenquote:Op maandag 20 december 2010 20:24 schreef VuilnisMetaal het volgende:
Ja maar Metallica met maar één goed nummer, One, en Radiohead mist Paranoid Android for sure!
Daarom is het zo kut! Er zijn zo veel ondergewaardeerde artiesten!quote:Op maandag 20 december 2010 20:26 schreef D. het volgende:
[..]
Uiteraard zijn in bijna alle gevallen het de meest commerciėle nummers van artiesten die de lijst halen
Tja, daar is niets aan te doen.quote:Op maandag 20 december 2010 20:29 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[..]
Daarom is het zo kut! Er zijn zo veel ondergewaardeerde artiesten!![]()
Ik kan me nooit vinden in zo'n top lijst!
Dat komt waarschijnlijk dat het een mainstream lijst is, en jij geen mainstream smaak hebt.quote:Op maandag 20 december 2010 20:29 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[..]
Daarom is het zo kut! Er zijn zo veel ondergewaardeerde artiesten!![]()
Ik kan me nooit vinden in zo'n top lijst!
Wedden dat dat nummer volgend jaar de weg omhoog vindt?quote:Op maandag 20 december 2010 20:16 schreef D. het volgende:
Ik begin vast
[ afbeelding ]
K.c. & The Sunshine Band - That's The Way I Like It
Doo doo doo doo doo doo doo
Doo doo doo doo doo doo doo
Doo doo doo doo doo doo doo plus 1 more
That's the way, uh-uh, uh-uh, I like it, ah huh, ah huh,
That's the way, ah huh, ah huh, I like it, ah huh, ah huh,
When you take me by the hand,
Tell me I'm your loving man,
When you give me all your love and do it,
Babe, the very best you can,
Oh, That's the way, ah huh, ah huh, I like it, ah huh, ah huh
When I get to be in your arms,
When we're all all alone,
When you whisper sweet in my ear,
When you turn, turn me on.
Oh, that's the way, ah huh, ah huh, I like it, ah huh, ah huh,
Say O.K. That's the way, ah huh, that's the way, ah huh,
Say O.K. That's the way, ah huh, that's the way, ah huh,
OOhh That's the way, ah huh, I like it, ah huh,
That's the way, ah huh, I like it, ah huh,
That's the way, ah huh, I like it, ah huh,
Doo doo doo doo doo doo doo doo doo ah huh,
Doo doo doo doo doo doo doo doo doo,
That's the way, ah huh, ah huh, I like it,
Say O.K. That's the way, that's the way,
Say O.K. That's the way, that's the way.
Dat klopt helemaalquote:Op maandag 20 december 2010 21:39 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat komt waarschijnlijk dat het een mainstream lijst is, en jij geen mainstream smaak hebt.
Mooie lijst heb jequote:Op maandag 20 december 2010 20:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
901 Otis Redding - I've been loving you too long (1965)
1228 Them - It's all over now, baby blue (1966)
1625 Ferre Grignard - Ring, ring, I've got to sing (1966)
435 Ike & Tina Turner - River deep mountain high (1966)Fred Neil - (The) Dolphins (1966)
1726 Bee Gees - I've gotta get a message to you (1968)
1474 Aphrodite's Child - It's five o'clock (1970)
868 Mink Deville - Spanish stroll (1977)
1424 Robert Palmer - Every kinda people (1978)Jacksons - Shake your body (1979)
553 Prince - Sign o'the times (1987)
1138 Bonnie Raitt - I can't make you love me (1991)Garland Jeffreys - Hail hail rock 'n roll (1991)
1423 Novastar - Wrong (1999)
588 Amy Winehouse - You know I'm no good (2007)Little Feat - Willin'
Talking Heads - Heaven
Gram Parsons - She
Fleetwood Mac - Landslide
Van Morrison - Crazy Love
Oldschool punkquote:Op dinsdag 21 december 2010 22:34 schreef VuilnisMetaal het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal
* VuilnisMetaalOpent Winamp om maar weer eens wat oldschool punk te luisteren
Dank je! Ben er nog steeds tevreden overquote:
bronquote:Waar zijn AC/DC, Muse en Pearl Jam?
donderdag 23 december 2010 | 07:00 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 23 december 2010 | 08:30
EINDHOVEN - De door Radio 2 gepubliceerde eindlijst van de Top 2000 correspondeert niet met de ruwe data die tot woensdag online stonden. Bands als AC/DC, Muse en Pearl Jam staan veel lager in de lijst dan hun stemmenaantal lijkt te rechtvaardigen.
Tientallen nummers zijn niet of te laag in de lijst geplaatst, zo valt te concluderen uit een interactieve kaart op de Top 2000-website.
Via die kaart is een groot deel van de uitgebrachte stemmen terug te zoeken. Wie bijvoorbeeld op Eindhoven inzoomt, kan in die plaats de individuele lijstjes bekijken. Met een muisklik op een van de nummers is vervolgens het aantal stemmen per plaat te achterhalen.
Bij de bovenste veertig platen lijkt er nog weinig aan de hand: die staan keurig op stemmentotaal gesorteerd. Verderop in de lijst is echter een aantal opvallende uitschieters te zien. Zo staat Thunderstruck van AC/DC slechts 882ste, terwijl de 2.215 uitgebrachte stemmen een plaats bij de eerste vijftig rechtvaardigt.
De Australische hardrockband komt er toch al bekaaid van af, want Highway to Hell is zelfs helemaal niet in de lijst terug te vinden. Met 1.473 stemmen op basis van de individuele lijstjes zou het nummer eigenlijk ruim binnen de eerste 200 moeten staan.
Radio 2 laat in een reactie weten de deficiėnties in de lijst te gaan onderzoeken. De individuele lijstjes op de site zijn door de zender tot nader order verwijderd.
quote:
quote:EINDHOVEN Op muziekfora breekt men zich er al jaren het hoofd over: de Top 2000. Is de eindlijst nu écht een zuivere optelling van meer dan een miljoen stemmen, of geeft Radio 2 een eigen draai aan de eindejaarlijst? Dat laatste lijkt het geval, zo verraadt de website van de zender. De gegevens op een interactieve kaart op de Top 2000-website duiden erop dat tientallen nummers niet of te laag in de lijst zijn geplaatst.
Via die kaart is een groot deel van de uitgebrachte stemmen terug te zoeken. Wie bijvoorbeeld voldoende op Eindhoven inzoomt, kan vervolgens de lijstjes tot op individueel niveau bekijken. Met een muisklik op een van de nummers is het aantal stemmen per plaat te achterhalen, althans van de mensen die toestemming geven dat hun lijstje op de kaart gepubliceerd wordt. Dat geldt voor een meerderheid van de stemmers.
Bij de bovenste veertig platen uit de lijst lijkt er nog weinig aan de hand: die staan keurig op stemmentotaal gesorteerd. Verderop in de lijst is echter een aantal opvallende uitschieters te zien. Zo staat Thunderstruck van AC/DC slechts 882ste, terwijl de 2.215 uitgebrachte stemmen een plaats bij de eerste vijftig rechtvaardigt. De Australische hardrockband komt er toch al bekaaid van af, want Highway to Hell is zelfs helemaal niet in de lijst terug te vinden. Met 1.473 stemmen op basis van de individuele lijstjes zou het nummer eigenlijk ruim binnen de eerste 200 moeten staan. Een kleine zoektocht door de keuzelijst levert tientallen onvolkomenheden op. Fans van de Engelse rockband Muse treffen het niet. Drie van de vier songs uit de keuzelijst halen de Top 2000 ten onrechte niet. De enige vermelding, Uprising, staat vele honderden plaatsen te laag. Een groot deel van de geweerde of te laag geplaatste nummers is van licht alternatieve rockbands, zoals Pearl Jam, Live, The Cure, Oasis en Within Temptation. Verder valt op dat van Michael Jackson een aantal nummers niet in de lijst vermeld staat. Opvallend is verder dat Hallelujah van Leonard Cohen de lijst niet haalt, terwijl de coverversies van Jeff Buckley en Lisa wel zijn toegelaten. Het origineel van Cohen lijkt gezien het stemmenaantal recht te hebben op een notering rond plaats 150.
Radio 2 laat in een reactie weten de deficiėnties in de lijst te gaan onderzoeken. De verschillen zijn inderdaad opvallend, laat een woordvoerder weten. Onze technici gaan kijken of het systeem achter de kaart klopt, of dat er bijvoorbeeld lijstjes van vorig jaar op terecht zijn gekomen. Hij weerspreekt dat de zender moedwillig de lijst bijschaaft. We corrigeren alleen als blijkt dat een fanclub massaal een nummer omhoog stemt. Dat er juist veel alternatieve rock in de eindlijst ontbreekt, kon hij niet verklaren. Aan de andere kant: een nummer als Lullaby van The Cure of Yellow van Coldplay draaien we regelmatig. Waarom zouden we die dan weren? Radio 2 verwacht vandaag meer duidelijkheid te kunnen geven.
---------------------
En voor de liefhebbers een lijst verkeerd/niet geplaatste nummers. Ter indicatie de nummer 1 heeft 9.700 stemmen, de nummer 200 heeft er net geen duizend en de nummer 2.000 ruim honderd. Ik heb als ondergrens voor de lijst 200 stemmen genomen.
Niet geplaatst Aantal stemmen
Leonard Cohen - Hallelujah 1510
AC/DC - Highway to Hell 1473
Muse - Knights of Cydonia 960
Coldplay - Yellow 821
Live - Lightning Crashes 820
Muse - Plug in Baby 722
Within Temptation - Ice Queen 645
Muse - Starlight 629
Metallica - Sad But True 510
Michael Jackson - They Don't Really Care About Us 487
The Cult - She Sells Sanctuary 488
Oasis - Don't Look Back in Anger 457
Elbow - One Day Like This 336
Coldplay - Violet Hill 313
Michael Jackson - Stranger in Moscow 285
The Cure - Lullaby 292
Simple Minds - Waterfront 273
Iggy Pop & Kate Pierson - Candy 263
Michael Jackson - The Way You Make Me Feel 245
Michael Jackson - You Are Never Alone 238
The Cure - Boys Don't Cry 233
Killing Joke - Love Like Blood 227
Björk - It's Oh So Quiet 207
En een aantal platen dat significant te laag staat:
202. Pearl Jam - Alive 1475 (moet rond de 110)
400. Anouk - For Bitter or Worse 1220 (150)
452. Pearl Jam - Black 1906 (65)
491. Kings of Leon - Use Somebody 989 (200)
882. AC/DC - Thunderstruck 2215 (40)
966. Kings of Leon - Sex on Fire 905 (200)
988. Anouk - I Don't Wanna Hurt 520 (550)
1163. Peter Fox - Haus am See 877 (250)
1195. Michael Jackson - Man in the Mirror 936 (200)
1202. Muse - Uprising 919 (200)
1508. Queensryche - Silent Lucidity 564 (500)
1532. Michael Jackson - Black or White 452 (650)
Groet,
Lukas van der Storm
Maar waren we daar niet al achter?quote:Op donderdag 23 december 2010 10:45 schreef peaceman het volgende:
Ik denk dat dat onderzoek niet helemaal zaligmakend is, omdat alleen de aangegeven lijsten op de kaart zijn meegenomen. Wel denk ik dat er in de kern hier wordt aangetoond dat het allemaal niet op een eerlijke manier gaat. Tja.. Zeg dan als radio 2 gewoon dat je bepaalde platen er niet in wilt hebben. Nu is het gewoon hypocriet.
maar zelf Boudewijn de Groot naar nr 1 promoten mag wel?quote:We corrigeren alleen als blijkt dat een fanclub massaal een nummer omhoog stemt.
Bij de top 2000 wordt toch ook de illusie gewekt dat elke stem telt? In dat opzicht geen verschil.quote:Op donderdag 23 december 2010 11:03 schreef cafca het volgende:
Tja, blijkbaar zijn er nog steeds mensen die denken dat die lijst "eerlijk" wordt samengesteld aan de hand van de ingebrachte stemmen. Och, hier kost het stemmen tenminste geen geld, zoals bij de vele talentenjachten op TV waarbij de illusie wordt gewekt dat je kunt bepalen wie er wint........
Nee, maar wat cafca zegt: Een stem uitbrengen bij de Top2000 kost niets, bij TVOH, Idols e.d. kost dat minimaal enkele dubbeltjes. Je betaald bij de Top 2000 dus niet om genept te worden...quote:Op donderdag 23 december 2010 11:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
Bij de top 2000 wordt toch ook de illusie gewekt dat elke stem telt? In dat opzicht geen verschil.
Enigszinsquote:Op donderdag 23 december 2010 11:47 schreef het_fokschaap het volgende:
misschien is het maar gelukkig dat de lijst enigszins doorgestoken kaart is, anders zou er wellicht nog veel meer ruk muziek in staan
Nou, idd. Straks gaan ze ook nog beweren dat Sinterklaas niet bestaat!quote:Op donderdag 23 december 2010 13:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wel triest dat ze het niet gewoon toegeven.
Lekker halsstarrig blijven volhouden dat er niets aan de hand is terwijl er gewoon aantoonbaar geen zak van klopt.
zit powned ook op radio 2quote:Op donderdag 23 december 2010 16:19 schreef cafca het volgende:
Nou, idd. Straks gaan ze ook nog beweren dat Sinterklaas niet bestaat!
quote:Op donderdag 23 december 2010 16:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Nou, idd. Straks gaan ze ook nog beweren dat Sinterklaas niet bestaat!
Als het om Boudewijn de Groot gaat, dan mag het.quote:Op donderdag 23 december 2010 10:51 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
maar zelf Boudewijn de Groot naar nr 1 promoten mag wel?
Dat is inderdaad heel vreemd. Net als dat ze platen weren die wel in de keuzelijst hebben gestaan (zoals Elbow).quote:Op donderdag 23 december 2010 17:50 schreef macca728 het volgende:
wel raar dat You are not alone en Stranger in Moscow geweerd worden, die vallen toch zo onder het Radio 2 geluid ?
Vindt Ron Stoeltie zeker niet goed
Wmbt liever niet, maar smaken verschillenquote:Op donderdag 23 december 2010 17:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als het om Boudewijn de Groot gaat, dan mag het.
Ze moeten gewoon verplicht stellen dat alle nummers 2 jaar of ouder zijnquote:Op dinsdag 21 december 2010 04:54 schreef female81 het volgende:
Niks tegen recente toevoegingen hier en daar, maar qua nieuwe binnenkomers worden er nou niet bepaald boeiende dingen uit het recente aanbod gevist. Vaak aardig in het gehoor liggend en goed in elkaar zittend, maar ook wat nietszeggend.
Terwijl er zoveel goede óude nummers in die lijst staan. Die er door al die grauwe recente liedjes langzaam maar zeker uit geduwd worden (Caro Emerald gaat nog wel, trouwens).
Maar misschien is er voor de Radio 2-doelgroep geen beter alternatief, qua recente muziek. Ik zie de gemiddelde doelgroeper niet direct op een of andere vol autotune gepropte electropop-plaat in de trant van Ke$ha stemmen - gelśkkig niet (en een tussenweg is er tegenwoordig amper, qua populaire muziek).
Aangezien 'ie weer niet presenteert dit jaar, gooi ik 'm er nu alvast maar inquote:Op donderdag 23 december 2010 17:50 schreef macca728 het volgende:
wel raar dat You are not alone en Stranger in Moscow geweerd worden, die vallen toch zo onder het Radio 2 geluid ?
Vindt Ron Stoeltie zeker niet goed
Eens, maar ja, Radio 2 doet wat het wil. De dictatuur bepaalt en wij zijn het volk wat gehoorzaam is.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:06 schreef D. het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon verplicht stellen dat alle nummers 2 jaar of ouder zijn
Eigenlijk zou iemand een eigen stemsite moeten maken en dan landelijk oproepen daar je zelfde lijstje achter te laten. Daarnaast zijn er dan geen vrije keuzes maar komen gewoon alle mogelijke nummers in de lijstquote:Op donderdag 23 december 2010 20:09 schreef peaceman het volgende:
[..]
Eens, maar ja, Radio 2 doet wat het wil. De dictatuur bepaalt en wij zijn het volk wat gehoorzaam is.
Shit, één van de hoogtepunten is nu al weer geweest...quote:Op donderdag 23 december 2010 20:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Aangezien 'ie weer niet presenteert dit jaar, gooi ik 'm er nu alvast maar in
[ afbeelding ][ afbeelding ]
En als je er dan een radiozender bij opricht, zit je gebeiteld...quote:Op donderdag 23 december 2010 20:14 schreef D. het volgende:
[..]
Eigenlijk zou iemand een eigen stemsite moeten maken en dan landelijk oproepen daar je zelfde lijstje achter te laten. Daarnaast zijn er dan geen vrije keuzes maar komen gewoon alle mogelijke nummers in de lijst
quote:Op donderdag 23 december 2010 20:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En als je er dan een radiozender bij opricht, zit je gebeiteld...
Sinds wanneer ben jij gehoorzaam als het over dit onderwerp gaat?quote:Op donderdag 23 december 2010 20:09 schreef peaceman het volgende:
[..]
Eens, maar ja, Radio 2 doet wat het wil. De dictatuur bepaalt en wij zijn het volk wat gehoorzaam is.
Helemaal geen slecht plan, een goed idee zelfs. Het is alleen de vraag of iedereen de moeite neemt om die site op te zoeken. Radio 2 zal immers nooit zijn medewerking verlenen en een linkje op de site zetten.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:14 schreef D. het volgende:
[..]
Eigenlijk zou iemand een eigen stemsite moeten maken en dan landelijk oproepen daar je zelfde lijstje achter te laten. Daarnaast zijn er dan geen vrije keuzes maar komen gewoon alle mogelijke nummers in de lijst
Op Coldplay na een hele leuke top 10quote:Op donderdag 23 december 2010 20:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Owja, als het 'eerlijk' gebeurt, schijnt het meer hierop te lijken:
http://www.verrukkelijke500.nl/500.html
Misschien wil 3FM meewerken?quote:Op donderdag 23 december 2010 20:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Helemaal geen slecht plan, een goed idee zelfs. Het is alleen de vraag of iedereen de moeite neemt om die site op te zoeken. Radio 2 zal immers nooit zijn medewerking verlenen en een linkje op de site zetten.
Mooi initiatief, volgend jaar even in de gaten houden en dan maar 'striemen' met die hap...quote:Op donderdag 23 december 2010 20:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Owja, als het 'eerlijk' gebeurt, schijnt het meer hierop te lijken:
http://www.verrukkelijke500.nl/500.html
Vestzak, broekzak.quote:
Gelukkig zet je die knipoog er achter.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:22 schreef peaceman het volgende:
Van SR is in elk geval geen bewijs dat er gemanipuleerd wordt.
Maar niemand heeft ook die illusie, lijkt me.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vestzak, broekzak.
Zie de huidige playlists van Serious Request, die zijn ook niet zo spontaan als men ons wil doen geloven...
Daarbij komen ze er ook gewoon voor uit dat ze flink pluggenquote:Op donderdag 23 december 2010 20:27 schreef peaceman het volgende:
3fm garandeerd niemand dat die plaat deze week gedraaid wordt. Volgende week zeggen ze wel alles te laten horen.
Ook dan zal mijn plaat niet gedraaid worden, al had ik er 100 Euro voor gestort.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:27 schreef peaceman het volgende:
3fm garandeerd niemand dat die plaat deze week gedraaid wordt. Volgende week zeggen ze wel alles te laten horen.
Eensch...quote:Op donderdag 23 december 2010 20:29 schreef peaceman het volgende:
Het is hoe dan ook eerlijker dan radio 2.
Mij boden ze dat niet aan, terwijl ie volgens de persoon die ik aan de telefoon had niet in het systeem stondquote:Op donderdag 23 december 2010 20:28 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ook dan zal mijn plaat niet gedraaid worden, al had ik er 100 Euro voor gestort.
Ik kreeg zelfs m'n geld terug aangeboden (wat ik dan weer geweigerd heb), zo eerlijk waren ze dan weer wel...
Ah, oke. Dat klinkt nog best plausibel dat 'ie niet in de database staat. Denk ook niet dat 'ie op Hilversum 3 gedraaid werd.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hij Was Maar Een Neger van ZZN...
Dan had jij zeker een k*tplaat aangevraagd..quote:Op donderdag 23 december 2010 20:31 schreef D. het volgende:
[..]
Mij boden ze dat niet aan, terwijl ie volgens de persoon die ik aan de telefoon had niet in het systeem stond
We dwalen wel af (maar wat moet je nog over de Top 2000 zeggen totdat 'ie begint...???), maar ik sprak vanmorgen een medewerker van het call centrum die ook hier op Fok zit en die bood het me hier via het forum aan...quote:Op donderdag 23 december 2010 20:31 schreef D. het volgende:
[..]
Mij boden ze dat niet aan, terwijl ie volgens de persoon die ik aan de telefoon had niet in het systeem stond
Ik zou niet durvenquote:Op donderdag 23 december 2010 20:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dan had jij zeker een k*tplaat aangevraagd..
quote:Op donderdag 23 december 2010 20:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dan had jij zeker een k*tplaat aangevraagd..
Ik wilde even testen hoe ver ze zouden gaan voor de pecunia, maar nee, keurig netjes van niet...quote:Op donderdag 23 december 2010 20:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ah, oke. Dat klinkt nog best plausibel dat 'ie niet in de database staat. Denk ook niet dat 'ie op Hilversum 3 gedraaid werd.
quote:
quote:Op donderdag 23 december 2010 07:13 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
PM me je rekeningnummer, naw en het bedrag. Vorder ik het negatief terug.
Promised, over zo'n ruime 20 posts...quote:Op donderdag 23 december 2010 20:35 schreef peaceman het volgende:
Ik pleit er in elk geval voor dat het nieuwsbericht over de 'mogelijke' fraude in de OP geplaatst wordt.
Goed planquote:Op donderdag 23 december 2010 20:35 schreef peaceman het volgende:
Ik pleit er in elk geval voor dat het nieuwsbericht over de 'mogelijke' fraude in de OP geplaatst wordt.
Een Wiki makenquote:Op donderdag 23 december 2010 20:40 schreef peaceman het volgende:
Ik zie trouwens dat de OP nog niet ergens gelinkt is. Hoe is dat op te lossen om zulke info in de OP te houden?
Ik zal er weer eentje maken en met de huidige optie in de nieuwe layout kan je een OP heel makkelijk kopieren en dan hoef je alleen de titel nog bij te werken.quote:Op donderdag 23 december 2010 20:40 schreef peaceman het volgende:
Ik zie trouwens dat de OP nog niet ergens gelinkt is. Hoe is dat op te lossen om zulke info in de OP te houden?
Check, dacht 15 in totaal...quote:Op donderdag 23 december 2010 22:49 schreef peaceman het volgende:
1 puntje MM, je mag 15 nummers kiezen uit de voorkeuzelijst. Voor de rest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |