abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89345427
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:33 schreef quirigua het volgende:

[..]

Wat ik eig. bedoel, dat het niet zo'n goed idee is dat een ander oordeelt over iets wat door iemand gedaan is. Behalve dat de oordeler dat goed of neit goed gedaan heeft, kleeft eraan dat de oordeler "beter" is dan, of tenminste "mag" oordelen over de ander. Feitelijk kan dat helemaal niet, maar dat is een heel fundamentele andere visie dan hier (in ons "arrogante" "Westen") gebruikelijk. Vraag me niet hoe het wel kan.
Dus je komt met in jou ogen een probleem, en weet geen enkele oplossing? En het is niet het "arrogante" westen die dat doet, maar elk land op een bepaalde maat. De islam oordeelt over anderen, elke samenleving doet dat.

En dat is maar goed ook. Want mensen als Sander V. hebben nogal moeite met over zichzelf te oordelen.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_89345664
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:30 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Maar dan kan je ook een moordenaar altijd vrij laten. Diegene is toch al dood, al zou hij berouw tonen dan komt die persoon nooit terug. Dus waarom zou je hem niet vrij laten gaan. Het is toch al gebeurd.

Maar zie jij geen verschil tussen die 3 opties die ik eerder gaf?
[1] Nou die S.V. "heeft zijn berouw al verwoord", en die advocaten hielpen nog een handje mee, niet alleen dat, de rechters voeren het ook aan in de argumentatie (een detail). Ik snap wel hoe dat werkt, maar ik snap ook dat er niks is veranderd aan : dood is dood. Reclassering of tbs gaan over toekomstig risico.
[2] Ja, verschil zie ik wel degelijk, tuurlijk. Overeenkomst is er ook. Ik snap ook wel waar de wet het verschil maakt. Maar ik snap niet de waarde van het geneuzel (in Dordrecht) tussen al die soorten moord, doodslag, intentie, wiet, verkachting, gekluns bij bewijsvoering (NFI), dader geeft zichzelf aan, dader "heeft berouw", het excuus scenario dat overal is. Dood is dood, en dat was fout, en ik heb geen mening over de mate van straf.

[ Bericht 0% gewijzigd door quirigua op 30-11-2010 15:53:31 ]
pi_89345734
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:33 schreef quirigua het volgende:

[..]

Wat ik eig. bedoel, dat het niet zo'n goed idee is dat een ander oordeelt over iets wat door iemand gedaan is.
In principe niet nee, dat is helemaal juist.
quote:
Behalve dat de oordeler dat goed of neit goed gedaan heeft, kleeft eraan dat de oordeler "beter" is dan, of tenminste "mag" oordelen over de ander. Feitelijk kan dat helemaal niet, maar dat is een heel fundamentele andere visie dan hier (in ons "arrogante" "Westen") gebruikelijk. Vraag me niet hoe het wel kan.
Die visie wordt juist heel aardig aangehangen in het westen. Men is van mening dat het weliswaar noodzakelijk is om het geweldsmonopolie bij de overheid neer te leggen, maar dat men daar wel mee moet uitkijken. Dat is nou precies de reden dat de staat zich bij een strafprovces aan zo veel regeltjes moet houden. De reden dat het ingewikkeld is, is omdat het niet wenselijk is dat een overheid zomaar willekeurig mensen leed kan gaan toebrengen.
pi_89345864
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:35 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Dus je komt met in jou ogen een probleem, en weet geen enkele oplossing? En het is niet het "arrogante" westen die dat doet, maar elk land op een bepaalde maat. De islam oordeelt over anderen, elke samenleving doet dat.

En dat is maar goed ook. Want mensen als Sander V. hebben nogal moeite met over zichzelf te oordelen.
S.V. : dat heeft ie ! En die corpschef in Dordrecht ook.

"elke samenleving doet dat".
Hillary Clinton deed dat gisteravond ook, over Wikileaks. Hilarisch.

"islam oordeelt over anderen"
Dat levert dan ook een hoop foute ellende op.
pi_89345943
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:41 schreef quirigua het volgende:

[..]

[1] Nou die S.V. "heeft zijn berouw al verwoord", en die advocaten hielpen nog een handje mee, niet alleen dat, de rechters voeren het ook aan in de argumentatie. Ik snap wel hoe dat werkt, maar ik snap ook dat er niks is veranderd.
[2] Ja, verschil zie ik wel degelijk. Allicht. Overeenkomst is er ook. Ik snap ook wel waar de wet het verschil maakt. Maafr ik snap niet de waarde van het geneuzel (in Dordfrecht) tussen al die soorten moord, doodslag, intentie, wiet, verkachting, gekluns bij bewijsvoering. Dood is dood, en dat was fout, en ik heb geen mening over de mate van straf.
Waarom zou je die nuance niet maken? Zodat Jan-met-de-Pet het ook kan begrijpen, ook al heeft 'ie alleen maar de Telegraaf-koppen gesneld? Ik zie het voordeel niet. Het nadeel wel, zie hierboven.
pi_89346026
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:04 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt er nog steeds niks van. Lees z'n reactie nog eens..
Leg het dan uit :?
pi_89346057
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 14:09 schreef Toad het volgende:
Natuurlijk willen advocaten winnen. Net als officieren. Gelukkig maar, als ze geen drive hebben om te willen winnen, doen ze hun werk denk ik ook niet goed.

Maar dat is niet zo van belang. Het gaat erom dat er een goed, afgewogen oordeel komt. En dat is aan de rechter.
Dan mag ik toch wel een hekel hebben aan advocaten, hun motieven en hun werkwijze?
pi_89346274
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:50 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Leg het dan uit :?
Het staat er toch? Jij denkt nog steeds (waarom dan ook) dat een advocaat alleen maar wil winnen om het winnen zelf. Geen idee hoe je daaraan komt. Je laat in elk geval wel zien dat je geen enkel idee hebt wat een advocaat doet.

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:51 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Dan mag ik toch wel een hekel hebben aan advocaten, hun motieven en hun werkwijze?
Dat mag, dit is een vrij land. Zo heb ik een hekel aan mensen die ergens geen verstand van hebben, maar er toch per sé een mening over willen hebben.
pi_89346442
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:57 schreef DonJames het volgende:

[..]

Het staat er toch? Jij denkt nog steeds (waarom dan ook) dat een advocaat alleen maar wil winnen om het winnen zelf. Geen idee hoe je daaraan komt. Je laat in elk geval wel zien dat je geen enkel idee hebt wat een advocaat doet.

Dat heb ik eerder in dit topic al aangegeven; ik ken een aantal advocaten erg goed. Mensen die ik al heel lang kende voor ze überhaupt rechten gingen studeren. Vrienden en familie die zich dus ook niet schromen om gewoon eerlijk te zijn. Geen doekjes eromheen, geen politieke correctheid.

Ik weet dus heel goed wat advocaten doen en waarom ze het doen.
pi_89346580
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:43 schreef DonJames het volgende:

[..]

In principe niet nee, dat is helemaal juist.

[..]

Die visie wordt juist heel aardig aangehangen in het westen. Men is van mening dat het weliswaar noodzakelijk is om het geweldsmonopolie bij de overheid neer te leggen, maar dat men daar wel mee moet uitkijken. Dat is nou precies de reden dat de staat zich bij een strafprovces aan zo veel regeltjes moet houden. De reden dat het ingewikkeld is, is omdat het niet wenselijk is dat een overheid zomaar willekeurig mensen leed kan gaan toebrengen.
Daar ging het me om : je zegt het al "In principe niet nee, dat is helemaal juist." De rest is detail.

Probleem van dat geweldsmonopolie is wel dat "de overheid" er eig. vaak niet adequaat mee om kan gaan ; of minstens (te) vaak achter de feiten aan moet hollen. Dat maakt "de overheid" aan 1 kant charmant, en aan de andere kant medeplichtig. Ook een probleem is dat "de overheid"s-dienaren vaak niet voor die taak zijn toegerust ; evenmin als "de politiek".
Verder snap ik wel wat je zegt over "voorzichtigheid" - die overigens (detail kwestie) niet schijnt te zijn toegepast bij de aanvankelijke aanstelling of voortdurende supervisie van S.V. Lijkt dat dat "het systeem" is aan te wrijven, ook de corpschef, als verantwoordelijke.

Het blijft behelpen met de overheid, en het blijft oppassen.
pi_89346617
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:01 schreef Boekenwurm het volgende:

[..]

Dat heb ik eerder in dit topic al aangegeven; ik ken een aantal advocaten erg goed. Mensen die ik al heel lang kende voor ze überhaupt rechten gingen studeren. Vrienden en familie die zich dus ook niet schromen om gewoon eerlijk te zijn. Geen doekjes eromheen, geen politieke correctheid.

Ik weet dus heel goed wat advocaten doen en waarom ze het doen.
Maar omdat het advocaten zijn heb je toch een hekel aan ze gekregen? Je hebt immers net zonder enige terughoudendheid lopen verkondigen dat je een hekel hebt aan advocaten.

Anyway, wat ik bedoelde was dat het strafpleiten op zich zo'n klein deel van de werkzaamheden betreft dat je stelling "ze zijn advocaat omdat ze willen winnen" gewoon nergens op slaat.
pi_89346750
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:05 schreef quirigua het volgende:

[..]

Daar ging het me om : je zegt het al "In principe niet nee, dat is helemaal juist." De rest is detail.
Nee, de rest is geen detail! Het is van wezenlijk belang, omdat het principe alleen niet kan bestaan. Het zou mooi zijn hoor, geen overheid en geen geweldsmonopolie, maar zo werkt het nou eenmaal niet.
quote:
Probleem van dat geweldsmonopolie is wel dat "de overheid" er eig. vaak niet adequaat mee om kan gaan ; of minstens (te) vaak achter de feiten aan moet hollen. Dat maakt "de overheid" aan 1 kant charmant, en aan de andere kant medeplichtig. Ook een probleem is dat "de overheid"s-dienaren vaak niet voor die taak zijn toegerust ; evenmin als "de politiek".
Verder snap ik wel wat je zegt over "voorzichtigheid" - die overigens (detail kwestie) niet schijnt te zijn toegepast bij de aanvankelijke aanstelling of voortdurende supervisie van S.V. Lijkt dat dat "het systeem" is aan te wrijven, ook de corpschef, als verantwoordelijke.

Het blijft behelpen met de overheid, en het blijft oppassen.
Eens. Ik beweer ook nergens dat het systeem perfect en waterdicht is.
pi_89346892
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:06 schreef DonJames het volgende:

[..]

Maar omdat het advocaten zijn heb je toch een hekel aan ze gekregen? Je hebt immers net zonder enige terughoudendheid lopen verkondigen dat je een hekel hebt aan advocaten.

Wat dat betreft wil ik best wat hypocrisie toegeven, sommige van mijn beste vrienden zijn advocaat. Die banden gaan veel te ver terug om te laten beïnvloeden door latere carrierekeuzes. Dat neemt niet weg dat ik een hekel heb aan wat ze doen, en dat weten ze ook.
quote:
Anyway, wat ik bedoelde was dat het strafpleiten op zich zo'n klein deel van de werkzaamheden betreft dat je stelling "ze zijn advocaat omdat ze willen winnen" gewoon nergens op slaat.
Zo is het wel, kort door de bocht. Dat is wat ze als hun echte werk beschouwen, dat is de uitdaging. En ik ken niet alleen strafrechtadvocaten overigens.
pi_89347078
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:09 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nee, de rest is geen detail! Het is van wezenlijk belang, omdat het principe alleen niet kan bestaan. Het zou mooi zijn hoor, geen overheid en geen geweldsmonopolie, maar zo werkt het nou eenmaal niet.

[..]

Eens. Ik beweer ook nergens dat het systeem perfect en waterdicht is.
Over detail : het principe komt eerst, daarna de details.

Over het systeem : is dringend toe aan reparatie, zelfs aan herziening.
Eerste stap : zelfreiniging. Helaas, van zelfreiniging is nog niks terecht gekomen, het woord is wel gevallen bij interne sessies, in de pers ("persoonlijke opinie", mooi maar niet daadkrachtig) en er is een dagje uit op de hei voorgesteld ; alles so far onvoldoende. De tijd is er nog niet rijp voor. Zolang dit duurt, wordt het niet beter ; ik bedoel, vooral in den Haag (H.R.) ; dat van Wilders is een bagatel, daarmee vergeleken.

Nu, dit gaat al lang niet meer over de zaak Milly. Ben benieuwd wat Mosko er van bakken gaat (niet dat ik denk dat het recht daardoor minder krom wordt).
pi_89347266
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:18 schreef quirigua het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef: het systeem werkt niet zonder "details", derhalve zijn het geen details.
quote:
...
Waarom vindt je dat?
pi_89347544
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef: het systeem werkt niet zonder "details", derhalve zijn het geen details.

[..]

Waarom vindt je dat?
Ga de historie van de laatste 5 of 8 jaar na, en je weet waarom. Let vooral ook op uitspraken van leden van de H.R., let bijvoorbeeld ook op wie (daar) is blijven zitten na een ernstige fout. Ga na welke vonnissen in den lande worden of moeten worden herzien.
pi_89347665
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik zie overigens dat je fiscaal recht gedaan hebt. Doe je dan ook iets anders dan rijke personen en bedrijven nog rijker maken, of vind je het niet erg om toe te geven dat dat is waarom jullie zo populair zijn?
pi_89347706
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:30 schreef quirigua het volgende:

[..]

Ga de historie van de laatste 5 of 8 jaar na, en je weet waarom. Let vooral ook op uitspraken van leden van de H.R., let bijvoorbeeld ook op wie (daar) is blijven zitten na een ernstige fout. Ga na welke vonnissen in den lande worden of moeten worden herzien.
Nee, ik weet niet waarom. Ja, er worden fouten gemaakt. Dat heb je nou eenmaal met mensenwerk (ook met een änder systeem"). Maar kennelijk ben jij van mening dat het er buitensporig veel zijn? Of dat het er steeds meer worden ofzo? Dus, hoe kom je aan die mening?
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:57:10 #199
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89348587
wat mij trouwens het meest opviel is dat de verkrachting niet echt is bewezen, dat er wel sperma aan de binnenkant van de lippen en tegen de tanden is gevonden is dus blijkbaar geen expliciet bewijs van (ik neem aan) binnendringen van het lichaam?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 30 november 2010 @ 16:58:42 #200
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_89348643
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:18 schreef quirigua het volgende:

[..]

Eerste stap : zelfreiniging. Helaas, van zelfreiniging is nog niks terecht gekomen, het woord is wel gevallen bij interne sessies, in de pers ("persoonlijke opinie", mooi maar niet daadkrachtig) en er is een dagje uit op de hei voorgesteld ; alles so far onvoldoende. De tijd is er nog niet rijp voor. Zolang dit duurt, wordt het niet beter ; ik bedoel, vooral in den Haag (H.R.) ; dat van Wilders is een bagatel, daarmee vergeleken.

Nu, dit gaat al lang niet meer over de zaak Milly. Ben benieuwd wat Mosko er van bakken gaat (niet dat ik denk dat het recht daardoor minder krom wordt).
Het probleem is dat het altijd mensenwerk zal blijven, ik denk niet dat een ander systeem helpt. Als je ziet hoeveel zaken er in de afgelopen jaren zijn geweest en hoeveel er herzien moeten worden denk ik dat het niet eens zo slecht gaat, normaliter hoor je niets over de zaken die wel goed gaan, tenzij het een zaak is die veel media aandacht krijgt.
be nice or go away
pi_89348726
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:57 schreef Re het volgende:
wat mij trouwens het meest opviel is dat de verkrachting niet echt is bewezen, dat er wel sperma aan de binnenkant van de lippen en tegen de tanden is gevonden is dus blijkbaar geen expliciet bewijs van (ik neem aan) binnendringen van het lichaam?
Dat is er inderdaad niet. Er is blijkbaar gebrekkig getest heb ik gelezen. Simpel gesteld is niet verder in haar mond gekeken.
  dinsdag 30 november 2010 @ 17:01:07 #202
145755 kahaarin
pi_89348731
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:57 schreef Re het volgende:
Idd, en blijkbaar zijn daar ook geen sporen van gevonden. Hoe dan ook, het blijft een zieke gast die Sander V.
be nice or go away
  Moderator dinsdag 30 november 2010 @ 17:01:56 #203
8781 crew  Frutsel
pi_89348765
@DonJames, Boekenwurm
Idd...gezellig. Laat het geziek maar ff achterwege aub
  dinsdag 30 november 2010 @ 17:05:28 #204
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89348919
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:01 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat is er inderdaad niet. Er is blijkbaar gebrekkig getest heb ik gelezen. Simpel gesteld is niet verder in haar mond gekeken.
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:01 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Idd, en blijkbaar zijn daar ook geen sporen van gevonden. Hoe dan ook, het blijft een zieke gast die Sander V.
dan vraag ik me idd af , uitgaande dat binnendringen in de mond met een geslachtsdeel ook verkrachting is, dat het blijkbaar niet strafbaar is om je geslachtdeel bij iemand tussen zijn/haar lippen te forceren? of zou hij het na haar dood hebben gedaan? wat ook bizar is natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89349055
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:05 schreef Re het volgende:

[..]

[..]

dan vraag ik me idd af , uitgaande dat binnendringen in de mond met een geslachtsdeel ook verkrachting is, dat het blijkbaar niet strafbaar is om je geslachtdeel bij iemand tussen zijn/haar lippen te forceren? of zou hij het na haar dood hebben gedaan? wat ook bizar is natuurlijk

Wellicht dat hetzelfde zou kunnen worden bereikt met alleen over het gezicht ejaculeren (dus zonder enige vorm van binnendringen). Niet dat ik dat nou echt minder erg vind ofzo.
  dinsdag 30 november 2010 @ 17:25:22 #206
145755 kahaarin
pi_89349685
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:05 schreef Re het volgende:
Dat is het punt net, volgens de berichten is dat niet te bewijzen:
quote:
18 jaar cel met tbs

De rechtbank in Dordrecht veroordeelde V. voor de ontvoering, aanranding en moord van Milly Boele tot achttien jaar cel en tbs met dwangverpleging.

Het Openbaar Ministerie had 25 jaar geëist. V. zou het meisje ook verkracht hebben; op het lichaam van Boele werd sperma van V. gevonden. De rechtbank in Dordrecht achtte verkrachting echter niet bewezen, omdat niet onomstotelijk bewezen kon worden wanneer en hoe dat op haar lichaam terecht was gekomen.
Dat wordt ook hier genoemd: http://www.depers.nl/binn(...)ord-en-misbruik.html
be nice or go away
pi_89349740
Apart dat Sander V. voordeel denkt te behalen met Moszkowicz, de Ankers zijn toch wel een autoriteit op dit gebied.
  dinsdag 30 november 2010 @ 17:45:55 #208
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_89350336
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 17:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Apart dat Sander V. voordeel denkt te behalen met Moszkowicz, de Ankers zijn toch wel een autoriteit op dit gebied.
Dat was ook het eerste wat ik dacht.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_89351950
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:13 schreef Boekenwurm het volgende:
Zo is het wel, kort door de bocht. Dat is wat ze als hun echte werk beschouwen, dat is de uitdaging. En ik ken niet alleen strafrechtadvocaten overigens.
Dude, er valt niet te 'winnen' omdat cliënten sowieso al onder de hamer terecht komen. Het enige wat gewonnen kan worden is zogezegd een nuancering. Bovendien bestaan dit soort - zoals jij het noemt - spelletjes, bij de gratie van de wet en zijn ook de spelregels als zodanig hierin verankerd.
pi_89356958
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 18:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dude, er valt niet te 'winnen' omdat cliënten sowieso al onder de hamer terecht komen. Het enige wat gewonnen kan worden is zogezegd een nuancering. Bovendien bestaan dit soort - zoals jij het noemt - spelletjes, bij de gratie van de wet en zijn ook de spelregels als zodanig hierin verankerd.
Noem het theater. Iets anders is het niet. Dat andere toneelstuk (W.) ook niet ; theater.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')