Toen ik nog een KIA had kon ik m'n onderdelen gewoon bij de Mazdadealer halen. (2006)quote:Op donderdag 25 november 2010 23:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Klopt, maar stond het oliefilter onder een Sportage uit te draaien en daar stond een Kia en Hyundai logo op.. Toen maakte ik de link
aCar houdt alles voor je bij, werkt wel ideaal! Zo kan je precies zien wat je onderhoud gekost heeft, wat het gemiddelde verbruik is, wat de gemiddelde kilometerprijs is en dergelijke.quote:Op vrijdag 26 november 2010 13:51 schreef JDude het volgende:
Dat kun je zelf ook wel uitrekenen toch?.
Bij de huidige dieselprijs de mijne ook trouwens.
Snuit ziet er net even iets anders uit, maar voor de rest zijn ze identiekquote:Op donderdag 25 november 2010 23:08 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik ben er deze week pas achter gekomen dat een Hyundai Tuscon en een Kia Sportage gewoon dezelfde auto's zijn
Altijd tofquote:Op vrijdag 26 november 2010 18:15 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik heb net bij de action zo'n mat voor op m'n ruit gehaald, benieuwd of het helpt. Moest net van binnenuit krabben
M'n buurman keek ook met een gezicht vanquote:
Foto intypen, dan het hyperlink dingetje (rechts naast het plaatjesdingetje) aanklikken, url plakken, en that's itquote:Op vrijdag 26 november 2010 19:21 schreef Purdey het volgende:
Even in een snelweg tempo (Ha-ha, wat een woordgrap) alle pagina's na mijn laatste post doorgelezen
Mijn micra is indd van '98 en is een 1.3
Foto bestaat ook:
http://img88.imageshack.us/img88/2170/micra003.jpg
Hoe doe je dat ook alweer, dat je het woord 'Foto' als link hebt?!
Alhoewel dit een lelijke foto isMoet een keer mooie foto's schieten, met een mooie omgeving in plaats van mijn woonwijk
Daar had ik ook al last van! Bestaat er nog iets voor, dat je makkelijker je deur open kunt krijgen ofzo?quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:07 schreef Sjoegerd het volgende:
Moest vanochtend flink krabben... En t deurrubber zat ook lekker vast aan de deur
Balen zeg! Zelf geen "schade" eraan over gehouden?quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:25 schreef L0we het volgende:
Bah, bah, bah! Ik zit even stevig te balen hier, net in de file is dr iemand achterop geklapt, schok me kapot.
Schade leek in eerste instantie mee te vallen, maar ben bang dat dat best nog wel in de papieren kan gaan lopen...
Beetje last van mn rug, en ik voel nu een flinke koppijn opkomenquote:Op vrijdag 26 november 2010 19:29 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Daar had ik ook al last van! Bestaat er nog iets voor, dat je makkelijker je deur open kunt krijgen ofzo?
[..]
Balen zeg! Zelf geen "schade" eraan over gehouden?
Misschien is het verstandig om even naar de huisarts te gaan? Even checken of je niet iets ernstigs hebt?quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:31 schreef L0we het volgende:
[..]
Beetje last van mn rug, en ik voel nu een flinke koppijn opkomen
Ja, talkpoeder of vaseline op het rubber smerenquote:Op vrijdag 26 november 2010 19:29 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Daar had ik ook al last van! Bestaat er nog iets voor, dat je makkelijker je deur open kunt krijgen ofzo?
Vaseline, echt waar? Ik ga het eens morgen proberen!quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, talkpoeder of vaseline op het rubber smeren
Da's mooi klote; zelf niks eraan overgehouden ? foto ?quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:25 schreef L0we het volgende:
Bah, bah, bah! Ik zit even stevig te balen hier, net in de file is dr iemand achterop geklapt, schok me kapot.
Schade leek in eerste instantie mee te vallen, maar ben bang dat dat best nog wel in de papieren kan gaan lopen...
Het valt wel mee hoor, mn pa heeft even een snelle checkup gedaan, was allemaal primaquote:Op vrijdag 26 november 2010 19:36 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Misschien is het verstandig om even naar de huisarts te gaan? Even checken of je niet iets ernstigs hebt?
Gelukkig nietquote:Op vrijdag 26 november 2010 19:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's mooi klote; zelf niks eraan overgehouden ? foto ?
quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:38 schreef gateway het volgende:
Voor de OP:
Volkswagen, Golf, 1994, 1.9 Diesel
Foto ff zoeken
Staan erinquote:Op vrijdag 26 november 2010 19:38 schreef monsterd. het volgende:
Hierbij nog de link naar mijn micra!
Mijn bakkie
Okee, gelukkig maar..quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:39 schreef L0we het volgende:
[..]
Het valt wel mee hoor, mn pa heeft even een snelle checkup gedaan, was allemaal prima
Dat kan idd nog wel eens in kosten oplopen. Een kennis van ons moest ook de bumper toen eens vervangen omdat er ook scheurtjes in zaten, was ook vrij prijzig. Iig boven de 500 euro geloof ikquote:Op vrijdag 26 november 2010 19:42 schreef L0we het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Ik heb geen foto, het was nogal donker toen het gebeurde. Zal morgen wel eens foto's maken. Al zie je van de buitenkant niet zo veel, de bumper is gescheurd, je ziet een klein beetje kreukeltjes, maar ik ben bang dat de carros achter iets ontzet is, de linkerdeur achter gaat moeilijk open.
quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Stond mijn auto al in de OP?
Zo nee:
Sjoegerd, Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto
Beiden toegevoegd.quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:53 schreef FalleNk810i het volgende:
Pff, das mooi kut L0we.. Weet niet of er nog veel spul voor zo'n auto te vinden is?
Mijn auto voor de OP:
VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990
foto 1
foto 2
Bumper maak ik me niet zoveel zorgen om, het is meer de deur, en de rest van het plaatwerk, als dat een beetje ontzet is gaat het aardig in de papieren lopen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:44 schreef monsterd. het volgende:
Dat kan idd nog wel eens in kosten oplopen. Een kennis van ons moest ook de bumper toen eens vervangen omdat er ook scheurtjes in zaten, was ook vrij prijzig. Iig boven de 500 euro geloof ik
Welk lampje bedoel je? van de temperatuur?quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Reed vanavond naar huis... Begint ineens t lampje van de koelvloeistof te branden.. Dacht zo van: "Oh snap".. Maar hij ging ook zo weer uit.. Wat zou het probleem kunnen zijn?
Ja dat is m waarschijnlijk wel. Zou er iets met de thermostaat kunnen zijn? Want de kachel werd pas warm toen t lampje aan en uit was gegaan.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:01 schreef L0we het volgende:
[..]
Welk lampje bedoel je? van de temperatuur?
Ja, dan is het voor 90 pct zeker de thermostaatquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:03 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja dat is m waarschijnlijk wel. Zou er iets met de thermostaat kunnen zijn? Want de kachel werd pas warm toen t lampje aan en uit was gegaan.
Niveau is aan de lage kant, als je bijvoorbeeld in een lange bocht rijdt, kan dan even het lampje aan gaat omdat de sensor droog valt, en na de bocht weer uit..quote:Op vrijdag 26 november 2010 19:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Reed vanavond naar huis... Begint ineens t lampje van de koelvloeistof te branden.. Dacht zo van: "Oh snap".. Maar hij ging ook zo weer uit.. Wat zou het probleem kunnen zijn?
quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:09 schreef L0we het volgende:
[..]
Ja, dan is het voor 90 pct zeker de thermostaat. Hij gaat dan te laat open denk ik. Ik weet alleen niet of hij echt kapot is. Meestal als hij kapot is blijft hij open staan, en komt de motor heel langzaam op temperatuur
Was sowieso van plan om morgen alle vloeistoffen te controleren en de rubbers in te vetten.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Niveau is aan de lage kant, als je bijvoorbeeld in een lange bocht rijdt, kan dan even het lampje aan gaat omdat de sensor droog valt, en na de bocht weer uit..
Kachel werd op de heenweg nog goed warm in een vrij vlot tempo. Zal morgen wel gelijk controleren op lekkagequote:Op vrijdag 26 november 2010 20:17 schreef Sounddragon het volgende:
Als je niveau te laag is, merk je dat ook vaak het eerst aan het minder/slecht warm worden van de kachelDie troep verdwijnt trouwens niet zomaar, als het niveau echt te laag is, is dat wel een reden om de boel eens goed na te lopen.
Ik weet niet precies hoe het zit bij jou auto, maar is het een circulair systeem? dwz, is het een systeem die de warme koelvloeistof in het reservoir teruggooit? Of is het een echt expansievat? Anders zou je met een gewone thermometer kunnen meten hoe warm de boel wordtquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
[..]
Was sowieso van plan om morgen alle vloeistoffen te controleren en de rubbers in te vetten.
Zal ook zeker opletten of de auto langzaam op temperatuur komt, heb jammer genoeg geen koelvloeistof temperatuur meter op het dashboard maar zal wel kijken of de kachel snel of langzaam warm word.
Mijn dank aan beide
Geen circulair systeem, ken ik geloof ik als warm expansievatquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:21 schreef L0we het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het zit bij jou auto, maar is het een circulair systeem? dwz, is het een systeem die de warme koelvloeistof in het reservoir teruggooit? Of is het een echt expansievat? Anders zou je met een gewone thermometer kunnen meten hoe warm de boel wordt.
Houdt ondertussen wel het lampje in de gaten
Das een plaatje van de radiateur, niet van het expensievatquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:27 schreef Sjoegerd het volgende:
Nu ik dat plaatje zie twijfel ik of het een circulair systeem is, zie namelijk 2 buizen aan het vat zitten. Zal morgen wel eens goed kijken.
Het expansievat zit op het plaatje rechts naast de radiateurquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:30 schreef L0we het volgende:
[..]
Das een plaatje van de radiateur, niet van het expensievat.
En inderdaad, een circulair systeem herken je als een warm expansievat
zou me niets verbazen als hij precies aan de andere kant zit...quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:36 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Het expansievat zit op het plaatje rechts naast de radiateur.. Geen idee waar die anders moet zitten
quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:44 schreef L0we het volgende:
[..]
zou me niets verbazen als hij precies aan de andere kant zit...
Ah, ik denk dat onder dat dopje een minireservoir zit, iets anders kan ik niet verzinnen.quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:51 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zie de motorruimte maar. De dop onderaan is een drukdop die op dat vat uitkomt. Verder geen vat of dop wat in het koelvloeistof circuit zit.
Die rechter koelslang loopt van/naar de radiateur. Zal het morgen wel beter voor je bekijkenquote:Op vrijdag 26 november 2010 21:04 schreef L0we het volgende:
[..]
Ah, ik denk dat onder dat dopje een minireservoir zit, iets anders kan ik niet verzinnen.
Ik zie rechts wel een koelslang lopen, maar voor de rest zie ik niet heel veel.
Ik ben vooral benieuwd waar die kleinere aansluiting aan de radiateur naar toe gaatquote:Op vrijdag 26 november 2010 21:08 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die rechter koelslang loopt van/naar de radiateur. Zal het morgen wel beter voor je bekijken
Goed bezig!quote:Op vrijdag 26 november 2010 21:31 schreef Marco001 het volgende:
Lachen net, mijn auto was vorstvrij, maar die van mijn collegin niet. En er was niemand die even wou krabben:o
Gelukkig heb ik Altijd zon spuitbus mee.;)
En haar toen ook nog beloond met wat snoepgoed
quote:Op vrijdag 26 november 2010 22:57 schreef Marco001 het volgende:
Eigenlijk niet, ze sonja bakkert....
Gaat rap he?quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:33 schreef Dubish het volgende:
WOW! 26e topic al, jullie gaan als een speer zeg![]()
Ja zeker... ben paar maanden niet om het forum geweest, toen was het pas 6e topic ofzo?quote:
2003, 123400 km...quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:42 schreef JDude het volgende:
Heb ik nou de jongste auto van 't topic? Nou ja, niet iedereen heeft een jaartal opgegeven. En qua km's zijn er ook wel een paar met minder denk ik.
Dat bedoel ikquote:
Zo tezien is de jouwe de jongste, En dan komt de mijnequote:Op vrijdag 26 november 2010 23:42 schreef JDude het volgende:
Heb ik nou de jongste auto van 't topic? Nou ja, niet iedereen heeft een jaartal opgegeven. En qua km's zijn er ook wel een paar met minder denk ik.
'92 en 209300 km ongeveerquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:42 schreef JDude het volgende:
Heb ik nou de jongste auto van 't topic? Nou ja, niet iedereen heeft een jaartal opgegeven. En qua km's zijn er ook wel een paar met minder denk ik.
Maar de jouwe is geen 1.1 benzinehokquote:
Nice ridequote:Op vrijdag 26 november 2010 23:52 schreef Dubish het volgende:
[..]
Zo tezien is de jouwe de jongste, En dan komt de mijne![]()
Peugeot 307 2004 1.4HDI, Foto
91250 kmquote:Op vrijdag 26 november 2010 23:42 schreef JDude het volgende:
Heb ik nou de jongste auto van 't topic? Nou ja, niet iedereen heeft een jaartal opgegeven. En qua km's zijn er ook wel een paar met minder denk ik.
Antivries in een plantenspuit.quote:Op zaterdag 27 november 2010 10:50 schreef Sjoegerd het volgende:
Zo, even zo'n ding voor op de voorruit gehaald. En dan zometeen wielkuipen monteren van de auto van mijn broer
Er zijn ook producten die hetzelfde doen, alleen die werken net zoals een autowax werkt. Dus opsmeren, wachten, afpoetsen. Ik denk dat die langer blijven zitten en beter werken. Maar misschien werkt dit ook wel heel goed.quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:22 schreef Purdey het volgende:
Hé Dubish, wat leuk je weer eens te zien
Alles goed met je? En met je auto, veel plezier van?
Ik heb een anti-condens doek gekocht, en m'n ramen eens goed opgepoetst aan de binnenkant, eens kijken of het een beetje wil werken
Mijn oliestokert staat voorbij de 303.000quote:
Er zit wel 100% zeker kvs in en niet een beetje veel water?quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:05 schreef Sjoegerd het volgende:
Er is naar mijn idee wel iets met dat koelsysteem aan de hand. Niveau was aardig laag en dat heb ik ook niet in huis. Rondom het expansievat was het ook vrij vochtig maar kon geen lekkage ontdekken. Dus misschien is de druk te hoog geworden en heeft ie t via de dop naar buiten gewerkt.
Ik heb er geen water in gegooid de vorige keerquote:Op zaterdag 27 november 2010 12:19 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Er zit wel 100% zeker kvs in en niet een beetje veel water?
OMG, deze hoort echt thuis in het stratenmakers ferrari-topic!quote:Op vrijdag 26 november 2010 23:52 schreef Dubish het volgende:
[..]
Zo tezien is de jouwe de jongste, En dan komt de mijne![]()
Peugeot 307 2004 1.4HDI, Foto
Het is mijn smaak ook niet, maar hij is er blij mee dus so what. Waar rijd je zelf eigenlijk in?quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:40 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
OMG, deze hoort echt thuis in het stratenmakers ferrari-topic!
BMW 320i (E92) uit 2008, en waarschijnlijk is dat over 10 jaar ook een stratenmakersferrari (zoals nu ook al voor de E46 geldt). Maar ik ga hem iig niet bespoileren om hem als een racebak te laten overkomen.quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:52 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Het is mijn smaak ook niet, maar hij is er blij mee dus so what. Waar rijd je zelf eigenlijk in?
Helemaal eens met jouquote:Op zaterdag 27 november 2010 12:52 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Het is mijn smaak ook niet, maar hij is er blij mee dus so what. Waar rijd je zelf eigenlijk in?
Dankje Purdey! Het gaat heel goed, en ik heb nog steeds veel plezier van mijn auto sinds dag 1quote:Op zaterdag 27 november 2010 11:22 schreef Purdey het volgende:
Hé Dubish, wat leuk je weer eens te zien
Alles goed met je? En met je auto, veel plezier van?
quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:40 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
OMG, deze hoort echt thuis in het stratenmakers ferrari-topic!
En gelukkig verschillen de smaken want anders zou iedereen met de zelfde auto rijden.quote:Op zaterdag 27 november 2010 13:42 schreef Purdey het volgende:
[..]
Helemaal eens met jouIk vind het zelf ook helemaal niks, vond de auto prachtig zoals hij ooit was, maar als híj er blij mee is, wie zijn wij dan om daar iets van te vinden?
Mensen doen ook lacherig over mijn micra, maar ík vind 'm tof, en hij rijdt lekker, dus so what?!
Zo kun je over elke auto wel iets gaan verzinnen toch?
Zag vanmorgen een Kia Sorento in het zwart, erg mooi ook
Fijn dat het goed gaat! Met mij is alles ook okéquote:Op zaterdag 27 november 2010 13:46 schreef Dubish het volgende:
[..]
Dankje Purdey! Het gaat heel goed, en ik heb nog steeds veel plezier van mijn auto sinds dag 1![]()
Hoe gaat het met jouw
Ik vind jouw micra anders een kek wagentje hoor, niks mis meequote:Op zaterdag 27 november 2010 13:42 schreef Purdey het volgende:
[..]
Helemaal eens met jouIk vind het zelf ook helemaal niks, vond de auto prachtig zoals hij ooit was, maar als híj er blij mee is, wie zijn wij dan om daar iets van te vinden?
Mensen doen ook lacherig over mijn micra, maar ík vind 'm tof, en hij rijdt lekker, dus so what?!
Zo kun je over elke auto wel iets gaan verzinnen toch?
Zag vanmorgen een Kia Sorento in het zwart, erg mooi ook
Scheelt nog zoveel dat je tenminste zelf een auto hebt. Hij gaat in ieder geval niet een nieuwere auto kopen om die vervolgens standaard te laten, voor hetzelfde geld. En zo ieder z'n meugquote:Op zaterdag 27 november 2010 13:00 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
BMW 320i (E92) uit 2008, en waarschijnlijk is dat over 10 jaar ook een stratenmakersferrari (zoals nu ook al voor de E46 geldt). Maar ik ga hem iig niet bespoileren om hem als een racebak te laten overkomen.
quote:Op zaterdag 27 november 2010 12:40 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
OMG, deze hoort echt thuis in het stratenmakers ferrari-topic!
Gelukkig niet nee, hoe gaat het met je auto eigenlijk? Geen rare fratsen uitgehaaldquote:Op zaterdag 27 november 2010 13:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Fijn dat het goed gaat! Met mij is alles ook oké
Ik rij niet zo veel, maar als ik rij, heb ik er veel plezier in, vind een auto en rijbewijs nog steeds een verrijking
Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde auto nee, stel je voor. Makkelijk om je auto terug te vinden in een parkeergarage
Oef, dat is meestal niet al te best. Als je hem laat lopen, wordt de radiateur dan wel warm? Wordt de kachel ook normaal warm?quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:15 schreef Sjoegerd het volgende:
Okay, mijn auto gooit zijn koelvloeistof er uit via de drukdop.. Koelvloeistof gehaald, toen richting huis gegaan.. Lampje ging weer aan, ik stilstaan met witte rook onder de motorkap vandaan en de vloeistof zat overal onder de kap
... Even laten afkoelen, bijgevuld en thuis gooit ie t er zo weer uit
Ik denk eerder dat het veertje van de radiateurdop te slap is geworden.quote:Op zaterdag 27 november 2010 15:54 schreef L0we het volgende:
[..]
Oef, dat is meestal niet al te best. Als je hem laat lopen, wordt de radiateur dan wel warm? Wordt de kachel ook normaal warm?
Zo nee: check de thermostaat eens.
Zo ja: ben bang dat de koppakking aan het overlijden is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |