abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89193864
Stond mijn auto al in de OP?
Zo nee:

Sjoegerd, Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_89193937
Pff, das mooi kut L0we.. Weet niet of er nog veel spul voor zo'n auto te vinden is?

Mijn auto voor de OP:
VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990
foto 1
foto 2
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_89194262
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:
Stond mijn auto al in de OP?
Zo nee:

Sjoegerd, Citroën AX 1.1 uit 1992 Foto
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:53 schreef FalleNk810i het volgende:
Pff, das mooi kut L0we.. Weet niet of er nog veel spul voor zo'n auto te vinden is?

Mijn auto voor de OP:
VW Polo 2F (86c) 1.3 NZ 1990
foto 1
foto 2
Beiden toegevoegd.

@FalleNk810i; onderdelen zijn nog best wel goed te krijgen voor dat ding. Net even gekeken, maar een nieuwe bumper kost 50 euro (immitatie). Voor de rest moet ik even kijken, hoe erg de deur er aan toe is. Dat kan nog wel eens lastig worden, meestal zijn die dingen aardig verrrot als je ze op de sloop tegen komt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:44 schreef monsterd. het volgende:
Dat kan idd nog wel eens in kosten oplopen. Een kennis van ons moest ook de bumper toen eens vervangen omdat er ook scheurtjes in zaten, was ook vrij prijzig. Iig boven de 500 euro geloof ik ;(
Bumper maak ik me niet zoveel zorgen om, het is meer de deur, en de rest van het plaatwerk, als dat een beetje ontzet is gaat het aardig in de papieren lopen.
pi_89194305
Reed vanavond naar huis... Begint ineens t lampje van de koelvloeistof te branden.. Dacht zo van: "Oh snap :{".. Maar hij ging ook zo weer uit.. Wat zou het probleem kunnen zijn?
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_89194422
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Reed vanavond naar huis... Begint ineens t lampje van de koelvloeistof te branden.. Dacht zo van: "Oh snap :{".. Maar hij ging ook zo weer uit.. Wat zou het probleem kunnen zijn?
Welk lampje bedoel je? van de temperatuur?
pi_89194530
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:01 schreef L0we het volgende:

[..]

Welk lampje bedoel je? van de temperatuur?
Ja dat is m waarschijnlijk wel. Zou er iets met de thermostaat kunnen zijn? Want de kachel werd pas warm toen t lampje aan en uit was gegaan.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_89194894
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:03 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Ja dat is m waarschijnlijk wel. Zou er iets met de thermostaat kunnen zijn? Want de kachel werd pas warm toen t lampje aan en uit was gegaan.
Ja, dan is het voor 90 pct zeker de thermostaat :). Hij gaat dan te laat open denk ik. Ik weet alleen niet of hij echt kapot is. Meestal als hij kapot is blijft hij open staan, en komt de motor heel langzaam op temperatuur
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:09:59 #133
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_89194945
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 19:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Reed vanavond naar huis... Begint ineens t lampje van de koelvloeistof te branden.. Dacht zo van: "Oh snap :{".. Maar hij ging ook zo weer uit.. Wat zou het probleem kunnen zijn?
Niveau is aan de lage kant, als je bijvoorbeeld in een lange bocht rijdt, kan dan even het lampje aan gaat omdat de sensor droog valt, en na de bocht weer uit..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_89195126
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:09 schreef L0we het volgende:

[..]

Ja, dan is het voor 90 pct zeker de thermostaat :). Hij gaat dan te laat open denk ik. Ik weet alleen niet of hij echt kapot is. Meestal als hij kapot is blijft hij open staan, en komt de motor heel langzaam op temperatuur
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:09 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Niveau is aan de lage kant, als je bijvoorbeeld in een lange bocht rijdt, kan dan even het lampje aan gaat omdat de sensor droog valt, en na de bocht weer uit..
Was sowieso van plan om morgen alle vloeistoffen te controleren en de rubbers in te vetten.
Zal ook zeker opletten of de auto langzaam op temperatuur komt, heb jammer genoeg geen koelvloeistof temperatuur meter op het dashboard maar zal wel kijken of de kachel snel of langzaam warm word.

Mijn dank aan beide :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 26 november 2010 @ 20:17:23 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_89195415
Als je niveau te laag is, merk je dat ook vaak het eerst aan het minder/slecht warm worden van de kachel ;) Die troep verdwijnt trouwens niet zomaar, als het niveau echt te laag is, is dat wel een reden om de boel eens goed na te lopen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_89195636
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:17 schreef Sounddragon het volgende:
Als je niveau te laag is, merk je dat ook vaak het eerst aan het minder/slecht warm worden van de kachel ;) Die troep verdwijnt trouwens niet zomaar, als het niveau echt te laag is, is dat wel een reden om de boel eens goed na te lopen.
Kachel werd op de heenweg nog goed warm in een vrij vlot tempo. Zal morgen wel gelijk controleren op lekkage :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_89195684
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:12 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]



[..]

Was sowieso van plan om morgen alle vloeistoffen te controleren en de rubbers in te vetten.
Zal ook zeker opletten of de auto langzaam op temperatuur komt, heb jammer genoeg geen koelvloeistof temperatuur meter op het dashboard maar zal wel kijken of de kachel snel of langzaam warm word.

Mijn dank aan beide :)
Ik weet niet precies hoe het zit bij jou auto, maar is het een circulair systeem? dwz, is het een systeem die de warme koelvloeistof in het reservoir teruggooit? Of is het een echt expansievat? Anders zou je met een gewone thermometer kunnen meten hoe warm de boel wordt :).

Houdt ondertussen wel het lampje in de gaten ;)
pi_89195947
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:21 schreef L0we het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe het zit bij jou auto, maar is het een circulair systeem? dwz, is het een systeem die de warme koelvloeistof in het reservoir teruggooit? Of is het een echt expansievat? Anders zou je met een gewone thermometer kunnen meten hoe warm de boel wordt :).

Houdt ondertussen wel het lampje in de gaten ;)
Geen circulair systeem, ken ik geloof ik als warm expansievat :P
Heb zo'n systeem zoals dit:

[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_89196104
Nu ik dat plaatje zie twijfel ik of het een circulair systeem is, zie namelijk 2 buizen aan het vat zitten. Zal morgen wel eens goed kijken.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_89196299
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:27 schreef Sjoegerd het volgende:
Nu ik dat plaatje zie twijfel ik of het een circulair systeem is, zie namelijk 2 buizen aan het vat zitten. Zal morgen wel eens goed kijken.
Das een plaatje van de radiateur, niet van het expensievat ;).
En inderdaad, een circulair systeem herken je als een warm expansievat :)
pi_89196693
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:30 schreef L0we het volgende:

[..]

Das een plaatje van de radiateur, niet van het expensievat ;).
En inderdaad, een circulair systeem herken je als een warm expansievat :)
Het expansievat zit op het plaatje rechts naast de radiateur ;).. Geen idee waar die anders moet zitten :*
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_89197184
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:36 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Het expansievat zit op het plaatje rechts naast de radiateur ;).. Geen idee waar die anders moet zitten :*
zou me niets verbazen als hij precies aan de andere kant zit... ;)
pi_89197657
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:44 schreef L0we het volgende:

[..]

zou me niets verbazen als hij precies aan de andere kant zit... ;)


Zie de motorruimte maar. De dop onderaan is een drukdop die op dat vat uitkomt. Verder geen vat of dop wat in het koelvloeistof circuit zit.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_89198601
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 20:51 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zie de motorruimte maar. De dop onderaan is een drukdop die op dat vat uitkomt. Verder geen vat of dop wat in het koelvloeistof circuit zit.
Ah, ik denk dat onder dat dopje een minireservoir zit, iets anders kan ik niet verzinnen.

Ik zie rechts wel een koelslang lopen, maar voor de rest zie ik niet heel veel.
pi_89198905
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:04 schreef L0we het volgende:

[..]

Ah, ik denk dat onder dat dopje een minireservoir zit, iets anders kan ik niet verzinnen.

Ik zie rechts wel een koelslang lopen, maar voor de rest zie ik niet heel veel.
Die rechter koelslang loopt van/naar de radiateur. Zal het morgen wel beter voor je bekijken :)
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_89199837
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:08 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Die rechter koelslang loopt van/naar de radiateur. Zal het morgen wel beter voor je bekijken :)
Ik ben vooral benieuwd waar die kleinere aansluiting aan de radiateur naar toe gaat :)
pi_89200630
Lachen net, mijn auto was vorstvrij, maar die van mijn collegin niet. En er was niemand die even wou krabben:o
Gelukkig heb ik Altijd zon spuitbus mee.;)

En haar toen ook nog beloond met wat snoepgoed :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_89206486
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 21:31 schreef Marco001 het volgende:
Lachen net, mijn auto was vorstvrij, maar die van mijn collegin niet. En er was niemand die even wou krabben:o
Gelukkig heb ik Altijd zon spuitbus mee.;)

En haar toen ook nog beloond met wat snoepgoed :P
Goed bezig! ;)
pi_89206533
Eigenlijk niet, ze sonja bakkert....
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_89206794
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 22:57 schreef Marco001 het volgende:
Eigenlijk niet, ze sonja bakkert....
_O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')