abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89560680
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:39 schreef planethugo het volgende:

[..]

jij bent ook een oliebaron?
_O-
pi_89561207
quote:

[..]

_O-
pi_89561212
quote:

[..]

Hoe raad je het zo? :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 5 december 2010 @ 20:22:02 #229
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_89561778

Singin' in the rain
Tja, de beste musical aller tijden als het goed is. Het begint in ieder geval heel leuk met goede grappen. Gene Kelly heeft voldoende charme om de film lang te dragen. Maar uiteindelijk is het een enorme homo film, dat plotselinge blije gedans geloof ik allemaal wel en wordt uiteindelijk zelfs vervelend. Alle pasjes, kleurtjes en continue hiep hiep hoera wat een feest stemming is wat te veel voor mij. De mannetjes in de film (Gene Kelly en die ander) doen extreem denken aan Will & Grace. De film eindigt dan weer wel heel fraai.

6,5/10
Overal verstand van.
pi_89567604
Wedding daze

Verenigde Staten
Komedie / Romantiek
90 minuten

geregisseerd door Michael Ian Black
met Jason Biggs, Isla Fisher en Joe Pantoliano

Anderson (Jason Biggs) is helemaal klaar om zijn hart aan zijn perfecte vriendin te geven, maar daar blijkt het hare niet tegen opgewassen. Ze overleeft zijn ultiem romantische huwelijksaanzoek niet en laat Anderson gebroken achter. Zijn beste vriend Ted (Michael Weston) drukt 'm een jaar later op het hart dat het nu wel weer tijd is om te gaan daten. Dat advies ziet Anderson niet helemaal zitten; hij wil die lastige fase het liefst maar overslaan. Midden in de lunchroom waar ze zitten vraagt hij daarom de eerste vrouw die hij ziet, serveerster Katie (Isla Fisher), ten huwelijk. Zij kan ook wel een twist in haar leven gebruiken en zegt direct dolblij 'ja'!

ik vond het een best grappige film om te zien, heb hem voor 1 euro bij eplaza gekocht en dat was hij dik waard. Heb er een relaxte avond mee gehad. en de film kijkt lekker weg en verveeld niet.. Gewoon een leuk avondje vermaak en nog best grappig ook :)

een 6.5
pi_89568317
Skyline

Ook gezien net, wel lekker filmpje, hou altijd wel van dit soort films, net zoals Cloverfield, allemaal wel een beetje hetzelfde, maar toch leuk.

Ook mooi gemaakt altijd, einde was idd beetje jammer.

7

Edit: vraag me trouwens wel af waarom tentakels van aliens altijd zo'n glibberlig geluid maken als ze die bewegen, als ik mijn arm beweeg hoor je toch ook niks XD

[ Bericht 25% gewijzigd door JDx op 05-12-2010 23:10:12 ]
  zondag 5 december 2010 @ 23:20:38 #232
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_89570896
School of Rock

Het verhaal van de film is voorspelbaar. Jack Black speelt Dewey Fin, een loser die uit zijn band wordt geschopt. Ten einde raad besluit hij zich voor te doen als zijn huisgenoot en een baantje als invaller op zich te nemen voor de klas.
Hij heeft er eigenlijk geen zin in en begint als een leraar die de klas alleen maar pauze geeft. Maar dan ontdekt hij dat er talent in de klas zit en gaat hij de klas rockles geven.

Het is een bekend verhaaltje, maar er is veel om dat goed te maken. Ik ben persoonlijk wel een beetje fan van Jack Black en de rol is geknipt voor hem. Lekker energiek over rock praten. De kinderen zijn niet of nauwelijks vervelend, wat ook wel prettig is. Belangrijkste is nog wel dat er goed valt te lachen.

Ik begon de film met de gedachte, nou, dit wordt een leuk filmpje, zeg 6.5. Maar gaandeweg vond ik hem steeds leuker worden. Gewoon een lekkere feelgood film.

7.5
pi_89571661
The Fourth Kind
Spannende meeslepende thriller over aliens. Mooi in elkaar gezet.
8.0/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_89576094
Das Boot (director's cut)
Ja je zal wel denken, daar heb je MainPort weer met z'n director's cut, nou ik kan je vertellen dat ik daar dit keer helemaal niet blij mee was. Hij duurde fokking drie en een half uur! Gelukkig was het wel een erg goede film. De karakteropbouw is leuker dan de actiescènes maar dat is juist knap denk ik.

La boulangère de Monceau
Ik vind die nouvelle vague echt ultracool. Het gaat altijd over een klootzak die geen drol uitvoert en de hele dag een beetje door Parijs loopt en vrouwen misbruikt. Het is met deze film niet anders en het is dan ook supergrappig. Moet je kijken naar dat plaatje, hij gaat elke dag naar de bakker om met die chick te ouwehoeren en propt zich helemaal vol met koeken en gebakjes. Hilarisch!
Graag op anoniem
  Moderator maandag 6 december 2010 @ 09:02:08 #235
9859 crew  Karina
Woman
pi_89577420
13
Aktie/thriller

Een jonge, arme, electricien is aan het werk bij een crimineel, hij hoort de crimineel iets zeggen over veel geld verdienen en ziet hem met een brief in zijn handen.

De crimineel overlijdt aan een OD en de jongen pikt de brief mee en volgt de instructies die daarin staan. Foutje! Hij moet meedoen aan een bizar spel op leven en dood.

Ik vond het wel spannend, dat Jason Statham meedeed was een leuke bijkomstigheid. Wel een beetje sneu einde.

Bij gebrek aan een plaatje uit de film, een foto van Statham :P
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_89582017
Despicable Me

Na Toy Story 3 en Shrek 4 een frisse animatiefilm met Steve Carell (dat was ook de enige stem die me opviel) als een schurk die de maan wil gaan stelen maar concurrentie krijgt van een andere schurk, Vector. Geen slechte film, zaten leuke scene's in maar vond hem overal toch minder dan voorgenoemde films. Soms beetje té klef en kinderachtig helaas. De minions vond ik wel geinig gedaan, ook in de aftiteling :) 6.5
  maandag 6 december 2010 @ 14:29:44 #237
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89586621
Des hommes et des dieux (Of Gods and Men) (2010, Fr, Xavier Beauvois)
Het is heel mooi geschoten. De traagheid en herhalingen passen goed bij het geportretteerde monnikenleven. Maar vooral naar het einde toe vond ik de film te langdradig worden om echt een heel diepe indruk achter te laten.
cijfer: 7.5

Shijie (The World) (2004, China, Zhang Ke Jia)
De film gaat over mensen die werken voor een pretpark in Beijing, waarin allerlei bezienswaardigheden uit heel de wereld, zoals de Eiffeltoren, de Big Ben, Manhattan met Twin Towers enz., zijn nagemaakt met als slogan: "See the world without ever leaving Beijing." Je kan dus al raden dat de film hiermee gaat over de invloed van de globalisatie op China, over hoe China het Westen probeert na te doen. Het laat de andere kanten van globalisatie zien; jonge Chinezen in saaie baantjes zonder enige vooruitzichten, Russische meisjes in obscure baantjes, goedkope arbeidskrachten wiens leven niks waard zijn en namaakartikelen.Tegen de achtergrond hiervan spelen zich meerdere romance verhaaltjes af.
De film is geschoten in Zhang's ultra-realistische, documentaire-achtige, stijl. Al vond ik deze film duidelijker gescript dan anderen van hem door alle romances. Misschien is dat ook de reden dat ik de film minder intrigerend vond.
cijfer: 7
pi_89587449
Temple Grandin

Normaal gesproken ben ik meer van de science fiction en strakke beelden, maar de eerste 30 seconden van deze film maakten me nieuwsgierig. En wat ben ik blij dat ik deze heb afgekeken. Heb zelfs een aantal keer traantjes moeten pinken, iets dat me pas 3-4 keer is overkomen bij televisie/film!

Het verhaal in een notendop:
De film is opgedragen aan alle mensen die anders zijn. We zien Temples Grandin, een jonge vrouw die eigenaardige trekjes heeft. Ze gaat in de zomer op bezoek bij een kennis (of tante?, weet niet zeker) waar ze haar voorliefde voor vee ontdekt.
Iets later zien we haar aankomen op college, waar ze slecht word ontvangen door zowel haar medestudenten als haar docenten, onder andere omdat ze 'een stukje zomer' heeft meegenomen. Later gaat ze aan het werk in de veehouderij, maar in deze met name mannelijke chauvinistische wereld kan ze maar moeilijk ankeren. Haar bijzondere kijk op zaken geeft echter de doorslag en ook hier weet ze haar wereldbeeld en de wereld om haar heen op elkaar af te stemmen.

Ik heb de beschrijving bewust cryptisch gehouden, omdat ik niets wil verklappen. De film is een comedy/drama/feelbad/feelgood movie. De film is gebaseerd op het leven van Temples Grandin, die haar jeugd in de jaar zeventig in de VS leidde. In mijn ogen een prachtige film, met zeer goede acteerprestaties waardoor je zowel echt de film ingetrokken word en een warm hart krijgt voor de verschillende personages. Een aanrader.

8,5/10

EDIT: Zie nu pas dat ze op de cover meteen duidelijk maken dat ze autistisch is. Al is dit voor de meesten al wel snel duidelijk, in de film komt dit opzettelijk pas later naar voren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gray op 07-12-2010 16:41:12 ]
  maandag 6 december 2010 @ 19:02:02 #239
286575 Roces18
Chef de party
pi_89597507

Eergister op tv death-race gezien. Keek zeer lekker weg, en een film met Jason Statham staat
natuurlijk altijd garant voor lekker veel actie en snelheid. En met Natalie Martinez :D :9~ was het nog leuker om ernaar te kijken.

7,5 aanrader!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 6 december 2010 @ 19:04:37 #240
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_89597612
Escape from Sobibor
Tja, ik raak bij deze film toch niet veel verder dan wannabe-Holocaust. Op zich is 't basisgegeven natuurlijk niet slecht, maar het is een TV-film en het straalt er dan ook vanaf. Op die paar grote namen na (Arkin en Hauer) vond ik het acteerwerk niet al te best en ik ben ook geen fan van films waarin Duitsers tegen elkaar Engels zitten te praten (en al helemaal niet als ze dat dan met een Duits accentje gaan doen), dat is gewoon onnozel. Goed slotstuk, maar voor de rest nogal routineus.

Love Streams
Films van Cassevetes, je moet er zin in hebben. De man houdt niet van een plot in zijn films, hij roept gewoon zijn vaste kliekje bij elkaar en laat ze maar wat tegen elkaar zeuren. Soms is dat interessant (A Woman under the Influence, Opening Night), soms vind ik dat vreselijk (Faces). Deze valt wat in het midden, sporadisch tof, soms wat vervelend. Het lijkt soms ook op alsof Rowlands, de echtgenote van Cassavetes, in al zijn films dan nog eens hetzelfde figuur speelt, al doet ze dat natuurlijk wel goed. Maar toch, zware zit.

Skyline
Erg origineel is deze film niet, maar de berg negatieve kritieken die deze film krijgt, vind ik dan ook weer overdreven. Tuurlijk is het allemaal samengepikt uit andere films en heeft het veel van Independence Day uit het standpunt van Jan Modaal ipv. de grote held, maar al bij al vond ik het toch een redelijk sympathiek filmpje met grotendeels goede CGI voor het toch vrij kleine budget.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 6 december 2010 @ 19:22:17 #241
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_89598397
The Town; aardige, niet super standaard-achtige, actiefilm. Goede rol van Ben Affleck, die ook regisseert. Een 7,5

Social Network; goede film die de geschiedenis van Facebook weergeeft. Een 8

Get him to the Greek; slechte over-the-top comedy. Moest maar 2 keer echt lachen, maar dat is al meer dan normaal. Een 5,5
  maandag 6 december 2010 @ 19:26:23 #242
286575 Roces18
Chef de party
pi_89598618
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:22 schreef SnuggLe het volgende:
The Town; aardige, niet super standaard-achtige, actiefilm. Goede rol van Ben Affleck, die ook regisseert. Een 7,5

Social Network; goede film die de geschiedenis van Facebook weergeeft. Een 8

Get him to the Greek; slechte over-the-top comedy. Moest maar 2 keer echt lachen, maar dat is al meer dan normaal. Een 5,5
Ik vind het eind liedje wel lekker, bij get him to greek
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_89601520
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:02 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]

Eergister op tv death-race gezien. Keek zeer lekker weg, en een film met Jason Statham staat
natuurlijk altijd garant voor lekker veel actie en snelheid. En met Natalie Martinez :D :9~ was het nog leuker om ernaar te kijken.

7,5 aanrader!
en hoe heet de film??
  † In Memoriam † maandag 6 december 2010 @ 20:28:12 #244
264940 8108139dpths
pi_89602039
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 19:02 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]

7,5 aanrader!
mwah, echt bijzonder vond ik 'm niet... beetje standaard actiefilm met de nodige invloeden van The Fast And The Furious, met een nogal mager plot. Op zich wel vermakelijk, maar een 'aanrader'? Neuh.
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 20:19 schreef casper019 het volgende:

[..]

en hoe heet de film??
Lees het stukje nog eens. ;)
pi_89605157
The Town
Lekkere misdaadfilm. Lijkt heel veel op Heat maar is daardoor wel een van de betere van de laatste jaren geworden. Ben Affleck is een regisseur om in de gaten te houden. Die actiescenes... :9
8
  maandag 6 december 2010 @ 22:08:19 #246
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_89609882
Red Sonja
Lollig werkje in het sword-and-sorcery-genre. De produktie ziet er picobello uit met uitgebreide decors, waar veel aandacht aan is besteed. Het acteren van Brigitte Nielsen daarentegen was belabberd. Alle dialogen worden door haar tergend langzaam opgelepeld. Maar goed, Schwarzenegger en een blaag van 10 jaar die een verwende prins vertolkt, maken gelukkig veel goed. Ze zorgen voor de nodige luchtigheid in het verder bedenkelijke plot. De Conan-films moet ik trouwens maar eens gauw bekijken. Wellicht dat die wat beter zijn :P. Cijfer: 6

The Golden Compass
Bah, weer zo'n vieze fantasiefilm die meelift met het succes van Harry Potter en Narnia. De 13-jarige hoofdpersoon Dakota Blue Richards acteert ondermaats. De muziek is continu irritant aanwezig en ohja met fantasyverhalen zoals in The Golden Compass heb ik echt heel weinig. Dit is echt niks voor mij. Het meest hilarisch waren een stel brullende ijsberen, die met elkaar op de vuist gingen. Cijfer: 4,5

The Sugarland Express
Beetje jammer dat ik onlangs Duel ook van Spielberg gezien heb. Deze film tapt weliswaar uit een ander vaatje, maar ook hier is een kat en muis-strijd gaande op de wegen van Amerika. Een hysterische Goldie Hawn en haar nuchtere vriend zijn samen met een gekidnapte politie-agent op de vlucht vanwege hun kind dat volgens Hawn ten onrechte bij pleegouders is ondergebracht. Op een gegeven moment wordt het allemaal ongeloofwaardig met zo'n lange karavaan politieauto's en andersoortig gevolg die het trio achterna gaat. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_89610441
Skyline

Verenigde Staten
Science-Fiction
92 minuten

geregisseerd door Colin Strause en Greg Strause
met Eric Balfour, Scottie Thompson en Brittany Daniel

Na een feestje wordt een groep vrienden midden in de nacht gewekt door een eng licht dat door het raam naar binnen schijnt. Als motten aangetrokken door een vlam lokt het licht mensen naar buiten waar ze plotseling in het niets verdwijnen. Snel ontdekken ze dat een buitenaardse kracht probeert de gehele mensheid op te slokken. Nu moet de groep overlevenden vechten voor hun vrijheid terwijl de wereld zijn geheimen prijs geeft.

Vanaf 3 februari 2011 in de bioscoop
» alle verwachte bioscoopfilms

ik vond de film een echte B-film, maar wel een B-film die er op een of andere manier toch voor zorgde dat je bleef kijken. Ik wou gewoon weten hoe het afliep... Maar na het einde hebben gezien valt het alsnog erg tegen.
De monsters/aliens zijn wel erg cool gemaakt en orgineel moet ik zeggen. Maar de rest van de film is niks... Jammergenoeg.
Het verhaal stelt niks voor en klopt niet, slechte acteerprestaties, geen spanning..
een 3.5
pi_89611482
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 22:15 schreef casper019 het volgende:
Skyline

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Science-Fiction
92 minuten

geregisseerd door Colin Strause en Greg Strause
met Eric Balfour, Scottie Thompson en Brittany Daniel

Na een feestje wordt een groep vrienden midden in de nacht gewekt door een eng licht dat door het raam naar binnen schijnt. Als motten aangetrokken door een vlam lokt het licht mensen naar buiten waar ze plotseling in het niets verdwijnen. Snel ontdekken ze dat een buitenaardse kracht probeert de gehele mensheid op te slokken. Nu moet de groep overlevenden vechten voor hun vrijheid terwijl de wereld zijn geheimen prijs geeft.

Vanaf 3 februari 2011 in de bioscoop
» alle verwachte bioscoopfilms

ik vond de film een echte B-film, maar wel een B-film die er op een of andere manier toch voor zorgde dat je bleef kijken. Ik wou gewoon weten hoe het afliep... Maar na het einde hebben gezien valt het alsnog erg tegen.
De monsters/aliens zijn wel erg cool gemaakt en orgineel moet ik zeggen. Maar de rest van de film is niks... Jammergenoeg.
Het verhaal stelt niks voor en klopt niet, slechte acteerprestaties, geen spanning..
een 3.5
Juist het einde vond ik wel leuk. Onnodig, en te voorspellen vanaf het begin van de film, maar wel weer eens wat anders dan de typische 'American ending'.
  maandag 6 december 2010 @ 23:17:35 #249
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_89614983
Vandeweek naar Harry Potter & The Deathly Hallows Part 1 geweest. Moet erbij zeggen dat ik met de boeken na deel 5 gestopt ben, omdat het me niet meer echt kon boeien. Dus geen idee wat er in het laatste deel en dus de laatste twee films gebeurt. Vond het een goed deel, mooi duister sfeertje. Einde is wel heel erg abrupt, echt van: knip en vervolgens een half jaar wachten. Ietwat sloom middenstuk, maar de spanning verdwijnt nooit echt. Alleen het excuus dat 'het boek beter verteld kan worden in twee films' is echt crap (maar daar waren we al achter denk ik :)). Toch een 7,5 voor mij.

Niet echt een film, maar op dit moment de serie The Tudors op DVD aan het kijken. Wat een fantastische serie. Goede acteerprestaties van werkelijk iedereen, schitterende decors en kostuums en een heel goed in elkaar stekend verhaal. Voor mij een uitzonderlijk hoog cijfer: 9,5 uit 10 (ben nu aan het einde van seizoen 2) ;).
Smell the flowers while you can....
  maandag 6 december 2010 @ 23:20:45 #250
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_89615197
Vergeet er nog eentje .... pas (na tig jaar) The Bridges of Madison County weer eens gekeken. Een van de eerste door Clint Eastwood geregisseerde films waar hij ook nog zelf de hoofdrol in voor zijn rekening neemt. Het verhaal is simpel en zoals te lezen in honderden Bouquet-romannetjes: man en vrouw raken verliefd op elkaar, maar deze liefde kan niet werken/voortbestaan. Toch een heel mooie film. Het broeierige sfeertje wordt mooi neergezet, ingetogen acteerprestaties en mooie beelden. Toch een flink traantje moeten laten op het eind. ;) Voor mij een 7,5.
Smell the flowers while you can....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')