abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89534330
Iron Man 2
Because of his superhero alter ego, Tony Stark must contend with deadly issues involving the government, his own friends and new enemies.

Prima vervolg op het eerste deel. Hij was op momenten erg grappig en de vaart zat er goed in. Verder is Sam Rockwell als de gladde bad guy altijd wel leuk. Alleen jammer dat het gevecht aan het einde erg kort was.

IMDb: 7,2
Mijn cijfer: 7,5
pi_89542778
Sunset Blvd.
Gedateerde, overdramatisch geacteerde film met weinig echt verhaal.

6.0/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 5 december 2010 @ 10:52:29 #203
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_89543919
quote:
6s.gif Op zondag 5 december 2010 08:29 schreef El_Matador het volgende:
Sunset Blvd.
Gedateerde, overdramatisch geacteerde film met weinig echt verhaal.

6.0/10
Vond hem toch best goed eerlijk gezegd, en er zitten veel knipogen naar het tijdperk van de stomme films in. Het overdramatische acteren van die vrouw hoort er bij - en die William Holden speelde toch goed?

Des hommes et des dieux (2010)
Schitterend gemaakte film over waargebeurde gebeurtenissen in een Frans klooster in het Algerije van vijftien jaar geleden. De islamitische terreur komt dichterbij, en dat heeft zijn impact op het leven van de monniken in het klooster. Het leven in het klooster wordt fijn weergegeven, het leeft goed samen met de islamitische dorpelingen. Veel aandacht ook voor religieuze rituelen, het bidden, etc. Dat laatste zorgde wel voor een trage opbouw van de film, je moet hier niet haastig gaan zitten. De keuzes die de monniken maken (blijven/weggaan) worden haarfijn weergegeven. Waardevolle film - en ik ben atheist.
7,5/10
imdb 7,7/10
Overal verstand van.
pi_89544518
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 10:52 schreef macondo het volgende:

[..]

Vond hem toch best goed eerlijk gezegd, en er zitten veel knipogen naar het tijdperk van de stomme films in. Het overdramatische acteren van die vrouw hoort er bij - en die William Holden speelde toch goed?
Dat het overdramatische van Norma Desmond erbij hoorde, dat snap ik natuurlijk. Maar het waren ook de anderen die typisch theater-achtig acteerden. Dat was vast de norm in 1950, maar nu aardig gedateerd.

De oudere films die ik de afgelopen maanden gezien heb vind ik allemaal vaak gedateerd. Enkele positieve uitzonderingen in 12 Angry Men En Dr. Strangelove.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Moderator zondag 5 december 2010 @ 11:30:43 #205
9859 crew  Karina
Woman
pi_89544594
The Town
Aktie

Vier mannen plegen een bankoverval. De overval lukt, maar ze zijn bang dat de filiaalhoudster (die de kluis moest openmaken) hen misschien kan herkennen.

De leider van de bende gaat haar in de gaten houden en maakt op een gegeven moment een praatje met haar en ze worden (natuurlijk) verliefd.

Ondertussen zit de FBI ook niet stil en is de bende ondertussen op het spoor.

Goede aktiefilm, spanning, geweld maar niet overdreven, beetje romantiek en een goed verhaal.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 5 december 2010 @ 11:39:36 #206
57047 macondo
pi_89544784
quote:
6s.gif Op zondag 5 december 2010 11:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat het overdramatische van Norma Desmond erbij hoorde, dat snap ik natuurlijk. Maar het waren ook de anderen die typisch theater-achtig acteerden. Dat was vast de norm in 1950, maar nu aardig gedateerd.

De oudere films die ik de afgelopen maanden gezien heb vind ik allemaal vaak gedateerd. Enkele positieve uitzonderingen in 12 Angry Men En Dr. Strangelove.
Heb je een account bij icheckmovies? Kan je sowieso aanraden Butch Cassidy and the Sundance Kid, The Sting, Rio Bravo, The Graduate, On the Waterfront en The Battle of Algiers. Allemaal oud, maar fraai. En nog ouder, de komedies met Cary Grant (His Girl Friday) zijn nog steeds grappig vind ik.
Overal verstand van.
  zondag 5 december 2010 @ 11:54:35 #207
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89545117
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:39 schreef macondo het volgende:

[..]

Heb je een account bij icheckmovies? Kan je sowieso aanraden Butch Cassidy and the Sundance Kid, The Sting, Rio Bravo, The Graduate, On the Waterfront en The Battle of Algiers. Allemaal oud, maar fraai. En nog ouder, de komedies met Cary Grant (His Girl Friday) zijn nog steeds grappig vind ik.
Allemaal mooie films.
De Hitchcocks zijn ook altijd goede aanraders voor beginnende kijkers van oudere films.
pi_89545256
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:39 schreef macondo het volgende:

[..]

Heb je een account bij icheckmovies?
Heb ik. Vind het wel een aardige website, maar de meeste films staan er niet op. De favorietenlijst is goed georganiseerd, maar films die niet tot de "topfilms" horen en ik toch goed vind, kan ik dus niet toevoegen.

quote:
Kan je sowieso aanraden Butch Cassidy and the Sundance Kid, The Sting, Rio Bravo, The Graduate, On the Waterfront en The Battle of Algiers. Allemaal oud, maar fraai. En nog ouder, de komedies met Cary Grant (His Girl Friday) zijn nog steeds grappig vind ik.
Ok, ik zal es kijken. Heb nog een enorme lijst met te bekijken films liggen, waar ook wat ouders (zeg pre1990) tussen zit.

Oudere films die ik vroeger heb gezien zoals Rosemary's Baby, A Clockwork Orange, One Flew over the Cuckoo's Nest en de spaghettiwesterns Once Upon a Time in the West en The Good, the Bad and the Ugly vond ik trouwens wel allemaal sterk.

pi_89545299
quote:
14s.gif Op zondag 5 december 2010 11:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Allemaal mooie films.
De Hitchcocks zijn ook altijd goede aanraders voor beginnende kijkers van oudere films.
Het door velen zo opgehemelde Psycho vond ik maar matig. American Psycho was een veeel, veeeel sterkere film. Een van mijn favorieten.

Heb Rear Window en Vertigo nog liggen, toch ook allebei Hitchcock? Es kijken of die me meer bevallen.

zondag 5 december 2010 @ 12:16:06 #210
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89545651
quote:
6s.gif Op zondag 5 december 2010 12:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Heb ik. Vind het wel een aardige website, maar de meeste films staan er niet op. De favorietenlijst is goed georganiseerd, maar films die niet tot de "topfilms" horen en ik toch goed vind, kan ik dus niet toevoegen.
Volgens mij mis je het punt van de site. De site is om af te vinken welke films je hebt gezien van toplijstjes, niet om elke film bij te houden die je ziet. Daarvoor zijn andere sites.
quote:
6s.gif Op zondag 5 december 2010 12:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het door velen zo opgehemelde Psycho vond ik maar matig. American Psycho was een veeel, veeeel sterkere film. Een van mijn favorieten.
Films hebben(behalve een woord in de titel) niks met elkaar te maken, dus ik begrijp je vergelijking niet. Jammer dat je Psycho niks vond.
quote:
Heb Rear Window en Vertigo nog liggen, toch ook allebei Hitchcock? Es kijken of die me meer bevallen.
Zijn inderdaad allebei Hitchcocks. Anders is North by Northwest ook nog een aanrader.
pi_89545747
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 12:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Volgens mij mis je het punt van de site. De site is om af te vinken welke films je hebt gezien van toplijstjes, niet om elke film bij te houden die je ziet. Daarvoor zijn andere sites.
Dat weet ik, maar ik vind het nogal een vreemde selectie. Allerlei websites die wel een toplijst kunnen hebben, maar films die gewoon goed zijn en daar toevallig niet in staan, die kan je niet toevoegen. Jammer.

Een combinatie van WhatIWatch en ICheckmovies zou goed zijn. Nu houd ik 2 websites bij, beetje lastig. Heb trouwens meer soortgelijk commentaar gelezen.

quote:
Films hebben(behalve een woord in de titel) niks met elkaar te maken, dus ik begrijp je vergelijking niet. Jammer dat je Psycho niks vond.
Mwah vond ik wel.

De "beroemde" douche scene uit Psycho. Ik dacht: is dit het nou? Sja, het boeide me gewoon niet zo. Te gedateerd vond ik.

quote:
Zijn inderdaad allebei Hitchcocks. Anders is North by Northwest ook nog een aanrader.
Top, zet hem erbij. Over het algemeen vind ik nieuwere films leuker en beter. Al zijn er best een paar oudjes die het goed doen.

zondag 5 december 2010 @ 12:21:08 #212
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89545795
quote:
6s.gif Op zondag 5 december 2010 12:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar ik vind het nogal een vreemde selectie. Allerlei websites die wel een toplijst kunnen hebben, maar films die gewoon goed zijn en daar toevallig niet in staan, die kan je niet toevoegen. Jammer.

Een combinatie van WhatIWatch en ICheckmovies zou goed zijn. Nu houd ik 2 websites bij, beetje lastig. Heb trouwens meer soortgelijk commentaar gelezen.

[..]

Er wordt gewerkt aan een Icheckmovies 2.0 waarin je wel zelf films (en lijsten) kan toevoegen. Dus nog even wachten.
  zondag 5 december 2010 @ 12:26:30 #213
57047 macondo
pi_89545973
@El Matador, ik vrees dat je die Hitchcocks niet zo geweldig zal gaan vinden. Als ik je beoordelingen zo lees denk ik, nahhh... dat zijn tegenvallers voor je.

Vond ze zelf ook niet zo briljant, de sterke punten van Hitchcock ontgaan mij meestal een beetje. En heb behalve The Birds alles wel zo'n beetje gezien van hem.
Overal verstand van.
pi_89546296
alleen al het feit dat de hoofdrolspeelster
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is geniaal.
vind dat eigenlijk zijn enige film die nog steeds kaarsrecht overeind blijft.
pi_89547203

quote:
26 men are chosen to participate in the roles of guards and prisoners in a psychological study that ultimately spirals out of control.
Vond t wel een mooie film, en zon experiment is ook in het echt gedaan.
Je ziet goed dat we niks anders zijn dan dieren.
Recht van de sterkste.
Wel beetje abrupt einde, maar dat maakt bij zon film niet echt uit.

quote:
A romantically challenged morning show producer is reluctantly embroiled in a series of outrageous tests by her chauvinistic correspondent to prove his theories on relationships and help her find love. His clever ploys, however, lead to an unexpected result.
Leuke humor film, zitten grappige stukjes in.
Met 2 goede acteurs in de hoofdrol.
  zondag 5 december 2010 @ 15:10:59 #216
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_89551591
Rambo: First Blood Part II (1985, VS, George P. Cosmatos)
Wat een verschil met het eerste deel is dit tweede deel. Waar First Blood een film is waarin de actie nog in dienst staat van het verhaal, is het bij Rambo 2 precies andersom. Het verhaal is een excuus om Rambo los te kunnen laten gaan in de Vietnamese jungle. Gelukkig is die actie dan wel vermakelijk. Waar het eindelijk toch om gaat. Rambo II is daarmee het prototype van een lekkere popcorn film.
cijfer: 7

Rambo III (1988, VS, Peter MacDonald)
Waar Rambo II nog het prototype voor de vermakelijke popcorn film is, is Rambo III het prototype van de matige actiefilm. Hierin is echt alle schijn van ook maar een beetje inhoud en diepgang achterwege gelaten. Het soort actiefilm waarin echt al het logisch nadenk werk verdwenen is. Waarin alles ontploft alsof er kilo's dynamiet inzit. De film bestaat louter om Rambo als een eenmansleger de Amerikaanse vijand te laten verslaan. Waarin het hem letterlijk lukt om in z'n eentje een half leger te verslaan mede dankzij het rammen van een helikopter met een tank.
Leuk is om nu anno 2010 te merken hoe verandert de wereld weer is, vindt nu nog maar een Amerikaanse actiefilm die is op gedragen aan de dappere mensen uit Afghanistan.
cijfer: 5.5

Rambo (2008, VS, Sylvester Stallone)
Laatste is in dit geval ook gewoon minste. De film bestond uit drie soorten scene's. Ten eerste scene's waarin getoond werd op alle manier hoe wreed het Birmeze leger is. Ten tweede scene's waarin Stallone zwijgend star voor zich uit kijkt om te tonen wat voor een gekweld en ingewikkeld personage John Rambo is. Ten derde natuurlijk zijn er de actie scene's.
Wat vooral opvalt is hoe veel bruter en wreder de actie is in dit vierde deel vergeleken met z'n jaren '80 voorgangers. Het bloed en ledematen vliegen in het ronde.
cijfer: 5

48 Hrs. (1982, VS, Walter Hill)
Nick Nolte als norse agent + Eddie Murphy als veroordeelde charmeur = matige buddy film
cijfer: 6

Bloodsport (1988, VS, Newt Arnold)
De ultieme Jean-Claude van Damme film
cijfer: 7.5
pi_89553494
Punishment Park (Peter Watkins, 1971)
Een groep linkse dissidenten krijgt de keuze: of een lange gevangenisstraf of drie dagen Punishment Park, een plek in de Zuid - Californische woestijn. Maatschappij kritische film die nog steeds behoorlijk up-to-date is. Goede keus om steeds de switch te maken tussen Punishment Park en het tribunaal. De film wordt naar het einde toe steeds beter en heftiger. Verder ook erg sterk acteerwerk van de veelal onbekende acteurs, lang niet iedereen was zelfs acteur/ actrice. Toch een minpuntje: wel een beetje ongeloofwaardig als nep documentaire, denk niet dat er echt een cameraploeg mee zou mogen lopen. Proberen de docu die hier aan vooraf ging van Peter Watkins, The War Game, ook maar eens op de kop te tikken.8.0

Scott Pilgrim vs. the World (Edgar Wright, 2010)
In vergelijk met Shaun of the Dead en Hot Fuzz toch wel een klein beetje een tegenvallende film van Edgar Wright. Wel erg simpel verhaaltje en ook de aktie vond ik niet echt overtuigend, eigenlijk iedere keer weer een herhalingsoefening. Er valt wel genoeg te lachen en Michael Cera is helemaal op zijn plek als Scott Pilgrim. 7.2

The Ghost Writer (Roman Polanski, 2010)
Wanneer de succesvolle Britse ghostwriter (Ewan McGregor) ingehuurd wordt om de memoires te schrijven van de voormalige premier van Groot-Brittannië Adam Lang (Pierce Brosnan), is dat de kans van z'n leven. Althans, dat zegt de agent van de schrijver. Tijdens de opdracht stuit hij echter op heel wat geheimen, waardoor de ghostwriter verstrikt raakt in een web van politieke intriges. Was al weer een tijdje geleden dat ik een goede thriller had gezien, deze nieuwste van Polanski was er eindelijk weer een. Heel speciaal was het allemaal ook niet, maar wel degelijk. Het einde van de film vormde daarop een uitzondering, dat was erg sterk. 7.5

Nine (Rob Marshall, 2009)
Guido Contini (Daniel Day-Lewis) is een befaamde filmregisseur die streeft naar harmonie in zowel zijn carrière als privéleven. Zijn relatie met zijn echtgenote verloopt dramatisch, hij bevindt zich in een midlifecrisis en heeft geen inspiratie meer voor een nieuw script. Ondertussen probeert hij zijn aandacht te verdelen tussen zijn vrouw, zijn maîtresse, een journaliste, zijn muze en zijn moeder. Had behoorlijk hoge verwachtingen en die werden helaas maar deels waargemaakt. De film beschikt over prachtige sets en een mega cast (met o.a. Daniel Day-Lewis, Marion Cotillard, Penélope Cruz, Kate Hudson, Nicole Kidman, Sophia Loren, Judi Dench en niet te vergeten Fergie!), maar toch ontbrak er iets. Kan alleen niet zo goed omschrijven wat dat was... 7.0
pi_89554293
Gisteren hebben we hier thuis The Last Airbender gekeken, de film die eigenlijk de titel Avatar had moeten hebben ! We hebben hem gezien en mijn vriend heeft ook al vele afleveringen van de tekenfilm serie gezien en het was ook voor mij goed te volgen.

Alleen zoals mijn vriend ook zei: Deze film had veel meer kunnen zijn !! Dit had de omvang en regie moeten hebben als een filmtrilogie zoals The Lord Of The Rings. Er waren vele details gemist zoals hij al op het einde zei. Er zit hoe dan ook een mooi verhaal in en ook met deze kritiek kan je de film nog altijd kijken. Maar het is jammer dat ze niet meer uit de film hebben gehaald...het is te hopen dat, als er een 2e deel (Boek 2) komt, ze ook meer letten op details en de subverhaallijnen !

Overall wel erg genoten van het Blu-ray spectakel in de huiskamer O+
pi_89554565
Shrek 4

Na het geweldige eerste deel was deel 2 al minder en 3 zelfs ronduit slecht te noemen. In dit 4de deel wordt het verhaal min of meer gereset als Shrek een deal met repelsteeltje aangaat waardoor hij nooit geboren zou zijn. En dit pakt voor het niveau van de film goed uit. Geinige humor, leuke setting en het verhaal is niet zo overdreven klef. Beter dan 2 & 3, maar natuurlijk niet in de buurt van deel 1. 7.5

Skyline

Kruising tussen Independence Day en War of the Worlds. Er verschijnen plotseling ruimteschepen die een fel blauw licht uitstralen en mensen hiermee aantrekken en opzuigen. De film volgt een groepje vrienden die hiermee geconfronteerd wordt en zich geen raad weten. Skyline is eigenlijk anderhalf uur lekker vermaak. Het verhaal is cliche en heeft iets weg van een b-film maar dat heeft mij niet gestoord. Het budget was rond de 10 miljoen en dat is verbazingwekkend want het ziet er het meeste van de tijd echt goed uit. Compliment voor de makers. Lekkere verstand op nul Independence Day-light. Alleen de laatste 5 minuten waren overbodig. 7.5

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 05-12-2010 17:13:56 ]
pi_89555023
Een paar aardige films gezien de afgelopen dagen. Frenzy, een van de latere werken van Hitchcock. Leuke film over een man die ten onrechte wordt beschuldigd van een serie moorden. Eigenlijk is de film vooral leuk door alle grappen die erin zitten. ****

Le locataire (The Tenant) van Polanski is beklemmend. Polanski speelt zelf de hoofdrol in de film. Zijn karakter gaat in een appartement wonen van een vrouw die zelfmoord heeft gepleegd. Hij draait daar helemaal door. Aardige film. ***

Splice is een redelijke film over twee wetenschappers die een half dier/half mens maken. En dat gaat natuurlijk helemaal verkeerd. Een beetje de film van de gemiste kansen. En ik vond de filmbeelden af en toe matig. Toch ***

How to train your dragon is een erg toffe animatiefilm. Over een jonge viking die bevriend raakt met een draak. ****

The Lookout met o.a. Joseph Gordon-Levitt en O+ Isla Fisher O+. Best een aardige misdaadfilm. Het personage van Levitt heeft een ongeluk meegemaakt en is daardoor niet helemaal de oude meer. Hij krijgt een baantje als schoonmaker bij een bank en wordt vervolgens betrokken bij een criminele bende. Aardig spel, aardig verhaaltje, maar niet meer dan dat. ***

[ Bericht 2% gewijzigd door Toad op 05-12-2010 17:12:00 ]
  zondag 5 december 2010 @ 17:29:41 #221
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_89555903

Leuk voor op een zondagmiddag :)
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
pi_89557798
Catfish

Na The Social Network de tweede film dit jaar die over facebook gaat. Deze 'documantaire' gaat over Nev Schulman. Een fotograaf die via facebook in contact komt met een meisje dat een schilderij heeft gemaakt wat gebaseerd is op een foto van Schulman. Uiteindelijk krijgt hij contact met de hele familie en documenteren zijn broer en vriend het hele gebeuren. Alleen is er iets niet helemaal pluis met de familie. Na het zien van de sterke trailer waarin in teksten als 'The best Hitchcock film Hitchcock never directed' voorkwamen was ik heel benieuwd naar deze film! Dat bleek een ontzettende anti-climax. Het is moelijk er iets over te zeggen zonder te spoileren, maar ik vond het heel voorspelbaar. Het idee voor de film is wel weer sterk. Wat is echt en wat niet op facebook.

6.9

Le scaphandre et le papillon

Prachtige film over Jean-Dominique Bauby, de hoofdredacteur van de Franse Elle. Jean-Dominique krijgt een beroerte en lijdt daarna aan het locked-in syndroom. Het enige wat hij nog kan bewegen is zijn oog. Toch weet hij het voor elkaar te krijgen om nog een boek te schrijven. Mooie soundtrack ook!

8.1
Because simple is bad!
pi_89559891
There Will Be Blood
A story about family, greed, religion, and oil, centered around a turn-of-the-century prospector in the early days of the business.

Heb ik hem na 3 jaar eindelijk gezien :') . En hij was de dik twee en een half uur zeker waard. Geweldige setting en natuurlijk een briljante rol van Daniel Day-Lewis _O_

IMDb: 8,2
Mijn cijfer: 8,3
pi_89560006
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:29 schreef Butterfly91 het volgende:
There Will Be Blood
A story about family, greed, religion, and oil, centered around a turn-of-the-century prospector in the early days of the business.

Heb ik hem na 3 jaar eindelijk gezien :') . En hij was de dik twee en een half uur zeker waard. Geweldige setting en natuurlijk een briljante rol van Daniel Day-Lewis _O_

IMDb: 8,2
Mijn cijfer: 8,3
Jaaa, geniale film is dat! ^O^

En voor mij persoonlijk extra interessant. ;)

pi_89560253
quote:
6s.gif Op zondag 5 december 2010 19:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jaaa, geniale film is dat! ^O^

En voor mij persoonlijk extra interessant. ;)
jij bent ook een oliebaron?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')