Ja maar er is ook nergens gezegd dat het leger het niet overleefd heeft op kazernes e.d.. Sterker nog volgens mij gaf een van de personages aan naar een militaire basis te willen gaan. Maar soldaten die gewoon in een straat staan zonder extra verdediging in de vorm van muren/hekken/etc. word net zo makkelijk opgegeten als elk ander persoon.quote:Op woensdag 1 december 2010 12:23 schreef P8 het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat bekend is dat er een ziekte rondgaat zal het leger al zijn zieke personeel in quarantaine plaatsen.
Zodra bekend is dat het zombies zijn en dat een reddingsoperatie weinig zin heeft, zal een kazerne zich ontpoppen tot een fort. Eerstvolgende stap is waarschijnlijk het leger centraliseren. Als dit gedaan is kan men in de zomer land bewerken terwijl het verdedigt wordt door het leger. In de winter bewegen zombies wat moeilijker, dus kan het leger zichzelf warm houden door de (praktisch) stilstaande zombies uit te schakelen, terwijl de boeren in wapenfabrieken werken.
Ik denk serieus te veel na over een zombie-apocalypse![]()
Truequote:Op woensdag 1 december 2010 12:23 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik denk serieus te veel na over een zombie-apocalypse![]()
Dit was vantevoren al wel bekend hoor.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:09 schreef husq het volgende:
Aflevering 1 vond ik geniaal, maar de rest valt toch wel erg tegen.
Het is nu duidelijk dat de serie niet draait om de actie en het geweld, maar meer om de personages, het verhaal en de drama.
Nou dan heb ik een tip voor: Kijk niet meer.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:20 schreef Blinker het volgende:
Niet iedereen gaat zich eerst inlezen voordat je een serie gaat kijken.
Serie is gewoon een jammerlijke faal.
Maar geen vast schrijvers personeel, jammer, ik had gehoopt op een overkoepelend verhaal in de het 2e seizoen. Ik denk dat dat er niet in zit, als ze voor elke ep een andere schrijver hebben.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:26 schreef Chriz2k het volgende:
http://www.deadline.com/2(...)-staff-for-season-2/
Nieuwe schrijvers voor het tweede seizoen.
Ik zou het niet erg vinden als elke episode iets duidelijker een losse episode werd.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:46 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Maar geen vast schrijvers personeel, jammer, ik had gehoopt op een overkoepelend verhaal in de het 2e seizoen. Ik denk dat dat er niet in zit, als ze voor elke ep een andere schrijver hebben.
Nee, nu kijk ik 'm ook af.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nou dan heb ik een tip voor: Kijk niet meer.![]()
Voor mij is het de serie van het jaar.
Ik neem aan dat de strips dat wel hebben.quote:Op woensdag 1 december 2010 13:46 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Maar geen vast schrijvers personeel, jammer, ik had gehoopt op een overkoepelend verhaal in de het 2e seizoen. Ik denk dat dat er niet in zit, als ze voor elke ep een andere schrijver hebben.
Nu je het zo zegt, dat had het inderdaad kunnen zijn! Gewoon zo hup in de bios.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:45 schreef Ugjerke het volgende:
Ep1 was ook bijna een film, zeker samen met ep2.
Hoelang kan je dat volhouden voordat het saai wordt?quote:Op woensdag 1 december 2010 18:20 schreef Beach het volgende:
Ik vind het ook steeds minder worden. Dat gejammer van mensen is veel minder tof dan het onwetend rondlopen van Rick zoals in het begin.
ikke wel. Voor losse afleveringen kijk ik wel een sitcom. Ik hou er wel van als er in serie's een groter overkoepelend verhaal zit. Net zoals Supernatural, Jericho, Prison Break etc...quote:Op woensdag 1 december 2010 13:49 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik zou het niet erg vinden als elke episode iets duidelijker een losse episode werd.
Zoals bij Supernatural zou mij mooi lijken. Er moet natuurlijk wel iets van een overkoepelend verhaal zijn, maar bij Supernatural heeft elke aflevering wel een duidelijk los verhaal. Of in ieder geval een stuk van het overkoepelende verhaal met een duidelijk begin en slot.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:33 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
ikke wel. Voor losse afleveringen kijk ik wel een sitcom. Ik hou er wel van als er in serie's een groter overkoepelend verhaal zit. Net zoals Supernatural, Jericho, Prison Break etc...
QFTquote:Op woensdag 1 december 2010 20:42 schreef ChickenMan het volgende:
Ugh nee, series met losse verhalen zijn over het algemeen gewoon kut. Ik kijk een serie juist voor het grote geheel/lange verhaal, dat is juist de grote kracht van een serie itt film.
Series waarbij afleveringen gewoon een willekeurige 45 minuten uit het grote verhaal zijn zijn ook kut. Dat is alleen leuk als je de hele serie achter elkaar aan kijkt.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:42 schreef ChickenMan het volgende:
Ugh nee, series met losse verhalen zijn over het algemeen gewoon kut. Ik kijk een serie juist voor het grote geheel/lange verhaal, dat is juist de grote kracht van een serie itt film.
Tenzij ze pech hebben gehad.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:55 schreef Chriz2k het volgende:
Ik had er ook al een topic op IMDB over geopend, maar je zou zeggen dat de belangrijkste personen op aarde ook nog in leven zijn; regeringsleiders, wetenschappers, militaire leiders, etc. Die zullen gerust zijn ontkomen en ergens in een ondergrondse bunker zitten.
Wat heeft Obama te maken met een klein groepje mensen dat door alle mysterie eromheen zelf niet eens weet of er anderen in leven zijn, laat staan waar. Fijn voor Obama in z'n bunker en die kan zijn eigen verhaallijn er in krijgen al is dat niet noodzakelijk want het ging immers om een klein groepje vanaf het begin.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:04 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Iemand als Obama loopt echt 0,0 risico in zulke noodgevallen.
Bedankt voor deze mededeling, ik zal niet meer hopen op een zombieslachtende Obama.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:08 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Wat heeft Obama te maken met een klein groepje mensen dat door alle mysterie eromheen zelf niet eens weet of er anderen in leven zijn, laat staan waar. Fijn voor Obama in z'n bunker en die kan zijn eigen verhaallijn er in krijgen al is dat niet noodzakelijk want het ging immers om een klein groepje vanaf het begin.
Dat zou best een interessant plot zijn.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:15 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Bedankt voor deze mededeling, ik zal niet meer hopen op een zombieslachtende Obama.
Niet eens, of dan moet je ze gewoon opsparen.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:46 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Series waarbij afleveringen gewoon een willekeurige 45 minuten uit het grote verhaal zijn zijn ook kut. Dat is alleen leuk als je de hele serie achter elkaar aan kijkt.
Obama maakt een wandeling met zijn hond. Tuinman is een zombie geworden, komt uit de bosjes en bijt Obama.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:04 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Iemand als Obama loopt echt 0,0 risico in zulke noodgevallen.
Inderdaad. En die hoofdpersoon is ook om te huilen, wat een cliché good-guy.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:10 schreef Merkie het volgende:
Wat een matige serie![]()
![]()
. Echt alle cliché's worden uit de kast getrokken. En de regie is ook matig, laten we enorm dramatische muziek zetten onder een scene waarin je wat mensen met hun campers over de snelweg ziet rijden
.
Om nog maar te zwijgen over z'n accent.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:50 schreef Blinker het volgende:
[..]
Inderdaad. En die hoofdpersoon is ook om te huilen, wat een cliché good-guy.
Dat is ongeveer net zo cliché als een Limburger die met een zachte G praat.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:55 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over z'n accent.Misschien dat ze in het tweede seizoen de Confederacy oprichten.
Zeh, heen wooroordelen ower Lemburrugurs!quote:Op donderdag 2 december 2010 00:59 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Dat is ongeveer net zo cliché als een Limburger die met een zachte G praat.
Dit is gewoon een pilot-serie. Zombies in een serie op een zender in Amerika, waar ze niet al te veel gewend zijn, is al heel wat. Vandaar ook maar 6 afleveringen. Kijken hoe het valt. Tweede reeks zal echt wel verder gaan en nog meer geld in worden gepompt.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:33 schreef ButcherPete het volgende:
Ik wil anarchie zien, plunderaars, verraad, nieuwe militaire eenheden die de opdracht hebben gekregen om alles wat nog beweegt neer te schieten.. etcMaar nee laten we vooral stilstaan bij de dood van nietszeggende karakters en vervolgens binnen 5 minuten naar de volgende locatie reizen. Daar kan toch veel meer mee gedaan worden zou je denken..
Schijnt dat de strip (waar deze serie op gebaseerd is) al gemaakt was voor 28 Days Later.quote:Op donderdag 2 december 2010 07:17 schreef Verbal het volgende:
O en ik heb deze week de eerste vier afleveringen gezien en ik vond het (ondanks cliché's en het duidelijke leenwerk (wakker worden in een ziekenhuis, 28 Days Later anyone)) tot nu toe erg prettig allemaal.
V.
Dat wakker worden in het ziekenhuis is geïnspireerd op John Wyndhams The Day of the Triffids, een boek uit 1951. Ook veel uit 28 Days Later is daarop geïnspireerd. Wyndham probeerde zich voor te stellen hoe overlevenden van in zijn geval blindheid, agv het massaal aanschouwen van een meteorietenregen, gecombineerd met de aanwezigheid van Triffids, wandelende vleesetende planten die uithalen met een giftige angel, zich zouden hergroeperen tot een nieuwe samenleving.quote:Op donderdag 2 december 2010 07:17 schreef Verbal het volgende:
O en ik heb deze week de eerste vier afleveringen gezien en ik vond het (ondanks cliché's en het duidelijke leenwerk (wakker worden in een ziekenhuis, 28 Days Later anyone)) tot nu toe erg prettig allemaal.
V.
Klinkt top! Zombies blijven toch de leukste horror wezens.quote:Op donderdag 2 december 2010 16:33 schreef Chriz2k het volgende:
Aanrader: http://www.imdb.com/title/tt1285482/
Britse mini-serie over een groep mensen in een Big Brother huis terwijl er een infectie uitbreekt.
Disclaimer voor mensen die erop afknappen: de zombies rennen als Usain Bolt.
Zombies kunnen heulmaal niet tegen kou!quote:Op donderdag 2 december 2010 18:20 schreef Ugjerke het volgende:
Dead Set is heel erg tof!
Als je een wat minder serieuse zombiefilm wil is Dead Snow ook een leuke. Vol met afgehakte lichaamsdelen, ingewanden uit de lichamen vallen en nazis.
Inc. enge man die de hoofdrolspelers waarschuwt voor een oud kwaad.
Waarom niet? Rotten ze langzamer toch?quote:Op donderdag 2 december 2010 18:28 schreef P8 het volgende:
[..]
Zombies kunnen heulmaal niet tegen kou!
Ein zwei die!quote:Op donderdag 2 december 2010 18:20 schreef Ugjerke het volgende:
Dead Set is heel erg tof!
Als je een wat minder serieuse zombiefilm wil is Dead Snow ook een leuke. Vol met afgehakte lichaamsdelen, ingewanden uit de lichamen vallen en nazis.
Inc. enge man die de hoofdrolspelers waarschuwt voor een oud kwaad.
Nummer 1 kwam uit in 2003, 28 Days Later in 2002.quote:Op donderdag 2 december 2010 13:04 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Schijnt dat de strip (waar deze serie op gebaseerd is) al gemaakt was voor 28 Days Later.
Die bevriezen idd.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:28 schreef P8 het volgende:
[..]
Zombies kunnen heulmaal niet tegen kou!
Omdat ze met bevroren ledematen niet kunnen bewegenquote:Op donderdag 2 december 2010 18:39 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Waarom niet? Rotten ze langzamer toch?
Ze bevriezen helemaal, lees World War Z van Max Brooks.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:35 schreef P8 het volgende:
[..]
Omdat ze met bevroren ledematen niet kunnen bewegen
Ik zie eigenlijk niet op welke manier ze daar verschillen van gewone mensen.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:35 schreef P8 het volgende:
[..]
Omdat ze met bevroren ledematen niet kunnen bewegen
Bij gewone mensen werkt de hersenstam en hypothalamus nog, en die zet mensen aan om het warm te houden toch?quote:Op donderdag 2 december 2010 19:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk niet op welke manier ze daar verschillen van gewone mensen.
Max Brooks is niet de god van zombies hoor. Hij heeft goede boeken geschreven maar je moet het niet als zombie feitenboek beschouwen.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Bij gewone mensen werkt de hersenstam en hypothalamus nog, en die zet mensen aan om het warm te houden toch?
Zombies trillen als het koud wordt dat het een lieve lust is en bevriezen gewoon zonder dat ze er zelf iets aan doen om dat te voorkomen.
Maar een kenmerk van zombies is dat ze geen hogere hersenfuncties meer hebben. Daarom kunnen ze hooguit meer gaan bewegen. Maar meer bewegen is uiteindelijk niet genoeg (mits het koud genoeg is) en de zombies zullen dus uiteindelijk bevriezenquote:Op donderdag 2 december 2010 21:04 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Max Brooks is niet de god van zombies hoor. Hij heeft goede boeken geschreven maar je moet het niet als zombie feitenboek beschouwen.
Zombie Survival Guide en World War Zquote:Op donderdag 2 december 2010 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze bevriezen helemaal, lees World War Z van Max Brooks.
Dan worden ze weerwolven.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:20 schreef P8 het volgende:
[..]
Maar een kenmerk van zombies is dat ze geen hogere hersenfuncties meer hebben. Daarom kunnen ze hooguit meer gaan bewegen. Maar meer bewegen is uiteindelijk niet genoeg (mits het koud genoeg is) en de zombies zullen dus uiteindelijk bevriezen![]()
Maar wat zegt de heer Brooks over wat er gebeurt als ze weer ontdooien?
leuke serie wat ik ervan gezien heb, wel jammer dat ze zo doorslaan met die shaky camera effecten ala blairwitch/cloverfield tijdens de actie scenes. Ben blij dat dit in The Walking Dead wel meevaltquote:Op donderdag 2 december 2010 16:33 schreef Chriz2k het volgende:
Aanrader: http://www.imdb.com/title/tt1285482/
Britse mini-serie over een groep mensen in een Big Brother huis terwijl er een infectie uitbreekt.
Disclaimer voor mensen die erop afknappen: de zombies rennen als Usain Bolt.
Er zitten ook wel een paar fouten in, denk ik.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:04 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Max Brooks is niet de god van zombies hoor. Hij heeft goede boeken geschreven maar je moet het niet als zombie feitenboek beschouwen.
As. zondag.quote:Op donderdag 2 december 2010 19:07 schreef Houniet het volgende:
Ik vond de laatste aflevering maar slap.
Als ze ontdooien, komen ze weer tot "leven".quote:Op donderdag 2 december 2010 21:20 schreef P8 het volgende:
[..]
Maar een kenmerk van zombies is dat ze geen hogere hersenfuncties meer hebben. Daarom kunnen ze hooguit meer gaan bewegen. Maar meer bewegen is uiteindelijk niet genoeg (mits het koud genoeg is) en de zombies zullen dus uiteindelijk bevriezen![]()
Maar wat zegt de heer Brooks over wat er gebeurt als ze weer ontdooien?
Is er eigenlijk een boek, film of serie dat dit onderwerp behandelt? Alle films en boeken die ik ken gaan over een klein groepje overlevenden tijdens de uitbraak en de eerste dagen/weken van die uitbraak.quote:Op vrijdag 3 december 2010 08:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zitten ook wel een paar fouten in, denk ik.
Kijk, zombies rotten ook gewoon weg. Hoe warmer, hoe eerder dit gebeurt. Dus de zombies van de tropen t/m de subtropen zijn wrs al binnen paar maanden weggerot en dus onschadelijk. In de gematigde zônes houden ze het wrs wat langer vol, maar ook niet meer dan een half jaar, vermoed ik. De zombies in barre streken kunnen wel langer meegaan, maar daar bevriezen ze, zeker in de winter, en dus zijn de omstandigheden ook relatief leefbaar tijdens de winter.
Wat je al met al zult zien is dat in vrij uitgestrekte gebieden het leven al na een paar maanden weer opgepikt kan worden door de overlevenden, is mijn vermoeden.
met dat verschil dat de zombie een verzonnen wezen is en dit dus allemaal niet perse hoeft te geldenquote:Op vrijdag 3 december 2010 08:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er zitten ook wel een paar fouten in, denk ik.
Kijk, zombies rotten ook gewoon weg. Hoe warmer, hoe eerder dit gebeurt. Dus de zombies van de tropen t/m de subtropen zijn wrs al binnen paar maanden weggerot en dus onschadelijk. In de gematigde zônes houden ze het wrs wat langer vol, maar ook niet meer dan een half jaar, vermoed ik. De zombies in barre streken kunnen wel langer meegaan, maar daar bevriezen ze, zeker in de winter, en dus zijn de omstandigheden ook relatief leefbaar tijdens de winter.
Wat je al met al zult zien is dat in vrij uitgestrekte gebieden het leven al na een paar maanden weer opgepikt kan worden door de overlevenden, is mijn vermoeden.
Ook een verzonnen wezen zal zich nog steeds moeten houden aan natuur-/biologische wettenquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:27 schreef planethugo het volgende:
[..]
met dat verschil dat de zombie een verzonnen wezen is en dit dus allemaal niet perse hoeft te gelden
Waarom zou een verzinsel zich ergens aan moeten houden? Dan verzin je dat toch ook gewoon dat dat niet zo is.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:05 schreef P8 het volgende:
[..]
Ook een verzonnen wezen zal zich nog steeds moeten houden aan natuur-/biologische wetten
Omdat het gedachte-experiment van een postapoc zombie wereld imho alleen leuk is als het zo realistisch mogelijk is (afgezien van het feit dat de doden weer rondlopen natuurlijkquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Waarom zou een verzinsel zich ergens aan moeten houden? Dan verzin je dat toch ook gewoon dat dat niet zo is.
En hoe snel kun jij een strip bedenken, schrijven en helemaal tekenen?quote:Op donderdag 2 december 2010 18:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nummer 1 kwam uit in 2003, 28 Days Later in 2002.
Sneller dan ik een script kan bedenken, schrijven en verfilmen, veronderstel ik. 28 Days Later werd trouwens al in 2001 opgenomen en aangezien je geen geld gaan krijgen van een studio zonder script, zal dat waarschijnlijk nog eerder zijn geschreven.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:14 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
En hoe snel kun jij een strip bedenken, schrijven en helemaal tekenen?
Van het oorspronkelijke script van 28 Days is ander verrekte weinig in de film terecht gekomen.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Sneller dan ik een script kan bedenken, schrijven en verfilmen, veronderstel ik. 28 Days Later werd trouwens al in 2001 opgenomen en aangezien je geen geld gaan krijgen van een studio zonder script, zal dat waarschijnlijk nog eerder zijn geschreven.
Ik denk dat de overeenkomsten eerder toeval zijn, maar als er al een idee werd geleend, dat was dat toch niet door degenen die 28 Days Later schreven.
Dat boeit toch helemaal niet, man. Denk nou even na. De striptekenaar heeft geen inzicht in het script of het filmproces. Hij observeert alleen de uiteindelijke release date. En het lijkt me stug dat hij in een jaar tijd alles heeft bedacht, geschreven, getekend. En dan nog een uitgever zover krijgen het uit te geven, en dan alles nog naar de drukkerij, distributiekanalen aanspreken, bla, bla. Dat doe je niet in een jaar. Het is geen Donald Duck.quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Sneller dan ik een script kan bedenken, schrijven en verfilmen, veronderstel ik. 28 Days Later werd trouwens al in 2001 opgenomen en aangezien je geen geld gaan krijgen van een studio zonder script, zal dat waarschijnlijk nog eerder zijn geschreven.
Dat zeg ik. Toeval, en geen plagiaat zoals sommigen zeggen.quote:Ik denk dat de overeenkomsten eerder toeval zijn, maar als er al een idee werd geleend, dat was dat toch niet door degenen die 28 Days Later schreven.
Op een paar maanden tijd stamp je probleemloos een nieuwe comicreeks uit de grond, zeker met een schrijver en een tekenaar die gevestigde waarden zijn en al andere reeksen voor dezelfde uitgever maakten.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat boeit toch helemaal niet, man. Denk nou even na. De striptekenaar heeft geen inzicht in het script of het filmproces. Hij observeert alleen de uiteindelijke release date. En het lijkt me stug dat hij in een jaar tijd alles heeft bedacht, geschreven, getekend. En dan nog een uitgever zover krijgen het uit te geven, en dan alles nog naar de drukkerij, distributiekanalen aanspreken, bla, bla. Dat doe je niet in een jaar. Het is geen Donald Duck.
Hmm, ik ben geen expert was comics betreft. Maar ik had wel gelezen dat de tekenaar van de eerste reeks comics er om bekend stond dat hij zijn deadlines nooit haalde.quote:Op vrijdag 3 december 2010 17:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Op een paar maanden tijd stamp je probleemloos een nieuwe comicreeks uit de grond, zeker met een schrijver en een tekenaar die gevestigde waarden zijn en al andere reeksen voor dezelfde uitgever maakten.
Meestal is dat ook het thema idd. Behalve in de boeken van Max Brooks die het wat grootser aanpakte. En daarin bestaat nog wat ruimte tot verbetering, denk ik.quote:Op vrijdag 3 december 2010 09:28 schreef Symer het volgende:
[..]
Is er eigenlijk een boek, film of serie dat dit onderwerp behandelt? Alle films en boeken die ik ken gaan over een klein groepje overlevenden tijdens de uitbraak en de eerste dagen/weken van die uitbraak.
Yep, is een boek van Brooks, en is journalistiek van opzet. Brooks, die ook de ik-figuur is, moet van de regering statistieken verzamelen mbt de post-apocalyptische zombiewereld, nadat het grootste gevecht tegen de zombies voorbij is, maar vindt het zonde dat de persoonlijke verhalen aldus verloren gaan, en dus schrijft hij dit boek, waarin het verloop van wat men "world war z" noemt - de oorlog tegen de zombies - beschreven wordt.quote:De postzombieapocalypsreconstructieperiode lijkt mij ook wel eens interessant. Of wordt dat ook behandeld in World War Z?
Ik zou wel een melee wapen meenemen als ik jou was. Vuurwapens gebruiken kogels en moet je reloaden.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:23 schreef thesystem het volgende:
[ afbeelding ]
Gun : Check
Ammo: Check
Water: Check
Carrying Equipment: Check
Protection: Check
Transportation: Check
Escape routes: Check
Food: Check
Let them come
Tevens, denk ik dat het "realistischer" is om aan te nemen dat een zombie ala Resident Evil tot stand is gekomen dan een echte dode die weer levend is. Daar is het namelijk een virus.
Ik zou meteen naar Noord-Noorwegen/-Zweden rijden (1 etmaal), daar de winter afwachten, vervolgens richting Rusland rijden, Siberië oid, de winter door maken daar en dan weer terugkeren. Hoef je wrs geen wapens te gebruiken toch.quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:45 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik zou wel een melee wapen meenemen als ik jou was. Vuurwapens gebruiken kogels en moet je reloaden.
Nou, veel plezier. Ik blijf liever op wat warmere plekken. Ik ben banger om dood te vriezen dan om opgegeten te worden. Of ik moet echt ziekelijk veel brandstof hebben.quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zou meteen naar Noord-Noorwegen/-Zweden rijden (1 etmaal), daar de winter afwachten, vervolgens richting Rusland rijden, Siberië oid, de winter door maken daar en dan weer terugkeren. Hoef je wrs geen wapens te gebruiken toch.
Die brandstof is wel te krijgen in die koude gebieden.quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:05 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nou, veel plezier. Ik blijf liever op wat warmere plekken. Ik ben banger om dood te vriezen dan om opgegeten te worden. Of ik moet echt ziekelijk veel brandstof hebben.
Hoe kom ik überhaupt bij de tropen? Dat is nogal een eind weg, dat is voor mij een belangrijkere reden om er niet heen te gaan.quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die brandstof is wel te krijgen in die koude gebieden.
In de tropen vergaan die zombies weliswaar eerder, maar de tropen bieden nu eenmaal niet echt goede voorzieningen om weer lekker te gaan leven... Een druppeltje brandstof is daar wrs niet meer te vinden.
Vandaar mijn keuze; eerst naar het noorden gaan, dan pas (na een half jaar) terug naar gematigde streken.
1) de zombies die er zijn bevriezen daar, dus heb je er geen last van.quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:25 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Hoe kom ik überhaupt bij de tropen? Dat is nogal een eind weg, dat is voor mij een belangrijkere reden om er niet heen te gaan.Ik snap overigens niet waarom je denkt dat er in het noorden meer brandstof is. Juist als daar geen zombies zijn hebben mensen het dus overleefd en zijn er meer mensen die brandstof gebruiken, maar de aanvoer van nieuwe brandstof zal door het einde van de wereld behoorlijk laag of volledig afwezig zijn. En als ze daar wel zombies hebben is het in die kou een stuk moeilijker te verdedigen dan in een gematigd klimaat.
Cool, misschien toch maar eens opzoeken.quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Meestal is dat ook het thema idd. Behalve in de boeken van Max Brooks die het wat grootser aanpakte. En daarin bestaat nog wat ruimte tot verbetering, denk ik.
[..]
Yep, is een boek van Brooks, en is journalistiek van opzet. Brooks, die ook de ik-figuur is, moet van de regering statistieken verzamelen mbt de post-apocalyptische zombiewereld, nadat het grootste gevecht tegen de zombies voorbij is, maar vindt het zonde dat de persoonlijke verhalen aldus verloren gaan, en dus schrijft hij dit boek, waarin het verloop van wat men "world war z" noemt - de oorlog tegen de zombies - beschreven wordt.
1) Hoop je.quote:Op vrijdag 3 december 2010 22:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
1) de zombies die er zijn bevriezen daar, dus heb je er geen last van.
2) niet iedere overlevende is zo slim als ik om naar het noorden te gaan, dus er zullen überhaupt meer resources zijn dan in andere, minder frisse streken. Wat niet wegneemt dat je je route m.n. van Noord-Noorwegen/-Zweden naar Siberië goed moet plannen. Je moet iig een vehikel zien te vinden die iig basic proviand voor een half jaar kan meenemen.
3) idd tropen zijn verder van ons vandaan dan de polaire streken. Polair schikt af, maar het is maar voor een half jaar. Mijn inschatting is het dat je in de gematigde streken na een half jaar al niet meer veel zombies, of zelfs nauwelijks zombies, zult tegen komen.
Nee, want slotje.quote:Op vrijdag 3 december 2010 23:16 schreef Blinker het volgende:
Ik vind dit een beetje zinloze discussie worden. Kan er niet een apart topic over gemaakt worden in ONZ?
Mwoa, met m'n wapen kan ik ook hand to hand...quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:45 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ik zou wel een melee wapen meenemen als ik jou was. Vuurwapens gebruiken kogels en moet je reloaden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |